Ισημερινός Κολομβία Στις χώρες του καφέ και του κακάο

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.557
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός

Επόμενη μέρα: Τιερραδέντρο (Tierradentro)

Στην Κολομβία οι πιο σημαντικοί αρχαιολογικοί χώροι προκολομβιανής κουλτούρας είναι το Tierradentro και το San Agustin. Βρίσκονται σχετικά κοντά μεταξύ τους. Ο πρώτος περιλαμβάνει υπόσκαφους τάφους που χρονολογούνται από τον 6ο αιώνα μΧ και μετά. Η περιοχή άνθισε όμως από τον 2ο αιώνα πΧ. Και το San Agustin είναι μια νεκρόπολις που όμως έχει μεγαλιθικά γλυπτά. Είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως αρχαιολογικός χώρος του είδους αυτού. Εμείς σήμερα επισκεφτήκαμε τον πρώτο, το Tierradentro.

Ξεκινάμε από το πρωί την περιγραφή της ημέρας. Η πόλη Νέιβα δεν ήταν ιδιαίτερα όμορφη, αν και έχοντας το ποτάμι Μανταλένα δίπλα της θα μπορούσε να είναι πανέμορφη. Οι όχθες του ποταμού δεν είναι καθόλου καθαρές. Έχουν φτιάξει κάποιος πεζόδρομους και μονοπάτια αλλά εκεί κυκλοφορούν άστεγοι και αλκοολικοί, οι οποίοι βρωμίζουν τον τόπο και δεν υπάρχουν υπάλληλοι για να τον καθαρίσουν. Έχει μία όμορφη πλατεία. Η αλήθεια είναι ότι δεν προλάβαμε να τη δούμε αρκετά.





Κάναμε μια πρωινή βόλτα που είχε ενδιαφέρον γιατί είδαμε την πόλη να ξυπνάει και μου έκανε εντύπωση ότι κάποιοι μαθητές (ντυμένοι με στολές) από τις 6:00 πήγαιναν στο σχολείο, λόγω της ζέστης υποθέτω. Είχε πάρα πολλούς άστεγους που ακόμα κοιμόταν στα πράγματά τους δίπλα. Και όμως σιγά σιγά τόσο νωρίς, τα μαγαζιά άρχισαν να ανοίγουν για τον κόσμο. Επίσης είδα πολλές νοσοκόμες με τις στολές τους να πηγαινοέρχονται εκείνη την ώρα.

Ίσως δεν πρέπει να βάζω εικόνες σαν την επόμενη. Αν θέλει ο επιβλέπων, μπορεί να την αφαιρέσει. Είναι όμως κομμάτι της πόλης στη χώρα αυτή.


Φύγαμε από την πόλη στις 8:00. Οδηγήσαμε, βάζοντας στο GPS την αρχαιολογική περιοχή Tierradentro. Μέχρι να φτάσουμε εκεί κάναμε πάρα πολλές στάσεις αφού ήταν πολύ όμορφα τα μέρη που περνούσαμε και θέλαμε να βγάλουμε φωτογραφίες.

Φεύγοντας από την πόλη, το διάζωμα του δρόμου είχε όλο τέτοιες χορευτικές φιγούρες:




Υπολογίζαμε ότι θα φτάναμε στον αρχαιολογικό χώρο αρκετά νωρίς, έτσι στην αρχή ήμασταν αρκετά άνετοι, και καλά κάναμε γιατί είχε πολύ ενδιαφέρον. Όμως τα τελευταία 15 χιλιόμετρα πριν τον αρχαιολογικό χώρο, ο δρόμος έγινε χωματόδρομος και σε ορισμένα σημεία πολύ άσχημος. Έτσι αν και η διαδρομή συνέχιζε να είναι πανέμορφη, ο δρόμος μας καθυστερούσε και τελικά για να διανύσουμε από το πρωί κάπου 170 χιλιόμετρα, εκεί που πιστεύαμε ότι θα κάνουμε γύρω στις τρεις ώρες, κατέληξε να κάνουμε παραπάνω από τέσσερις. Στο Tierradentro όταν φτάσαμε απορούσαμε πράγματι πώς πάνε οι τουρίστες σε αυτό το μέρος, διότι ένα πούλμαν είναι πολύ δύσκολο να πάει σε αυτό το δρόμο. Στην αρχή λέγαμε ότι ίσως πηγαίνουν από κάποιον άλλον δρόμο, από τον οποίο και εμείς θα συνεχίζαμε, όμως δεν υπήρχε τέτοιος και επιστρέψαμε από τον ίδιο κακό δρόμο αλλά με την ίδια όμορφη διαδρομή και όμορφες γέφυρες.

Εικόνες από τη διαδρομή:








Μας άρεσε πολύ ο αρχαιολογικός χώρος. Είχε αρκετό ενδιαφέρον αλλά ήταν πάρα πολύ κουραστικός για να τον δεις. Πρώτον, διότι έπρεπε να ανέβεις περίπου 15 λεπτά ένα μονοπάτι σε αρκετό υψόμετρο. Δεύτερον, μετά να κατέβεις μέσα για να δεις τους αρχαίους τάφους, με σκαλάκια που τις πιο πολλές φορές ήταν αρκετά υψηλά και πολύ στενά. Ήταν επίσης και πολύ επικίνδυνο να γλιστρήσεις και να πέσεις κάτω. Στους τάφους δεν μπορούσαν να μπουν ταυτόχρονα παραπάνω από δύο άτομα. Ευτυχώς δεν είχε κόσμο. Απορώ τι γίνεται όταν έχουν επίσκεψη group, οπότε όλοι μαζί θα τρέχουν. Στους τάφους, που ήταν πάνω από 10, οι πιο ενδιαφέροντες ήταν στο τέλος, δηλαδή στην κορφή του λόφου και ήταν αρκετά όμορφοι. Εντύπωση μας προκάλεσε η σχετικά ακριβή η είσοδος που έφτανε τα 50.000 πέσος, που σημαίνει περίπου15 ευρώ, που για Κολομβία είναι αρκετά.
Η είσοδος στο χώρο:


Περνάς από αυτή τη γεφυρούλα:


Τα γύρω βουνά:


Και η περιοχή ενδιαφέροντος:


Το εσωτερικό ενός τάφου:


Και ενός άλλου τάφου:


Εδώ φαίνονται τα στοιχεία και τα σχέδια για ένα τάφο. Κάπως έτσι είναι οι περισσότεροι.


Εδώ φαίνονται οι είσοδοι κάποιων τάφων:


Εδώ βλέπουμε τη Ντίνα να κατεβαίνει:


Για την επίσκεψη στο Tierradentro έχω να συμπληρώσω ότι, είναι πολύ δύσκολη η είσοδος στους τάφους για ανθρώπους που έχουν κάποια δυσκολία στις κινήσεις. Μιλάμε για σκαλιά που μπορεί να είναι και μισό μέτρο ύψος και χώρους πάρα πολύ στενούς με διάμετρο 2 μέχρι 5 μέτρα. Και η αλήθεια είναι ότι αυτό το οποίο βλέπεις αν δεν ήξερες ότι είναι τόσο παλιό δεν θα σου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Εμείς κατεβήκαμε στους περισσότερους τάφους που βρίσκονται περίπου δύο με τέσσερα μέτρα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους.

Και εδώ οι ποιο σημαντικοί και πιο μεγάλοι από τους τάφους:




Από το μουσείο του χώρου, με ευρήματα των τάφων:


Η επίσκεψη εκεί έχει ενδιαφέρον και για την φύση που βλέπεις και την πραγματική Κολομβία που ζει στην ύπαιθρο. Βλέπαμε ανθρώπους με αυθεντικές φυσιογνωμίες. Όμως η περιοχή είχε κάτι από την νοτιανατολική Ασία, όχι τόσο λόγω της θερμοκρασίας, η οποία ήταν περίπου 25 με 27 βαθμούς Κελσίου, αλλά γενικά υπήρχε μία μικρή βρωμιά.



Οι άνθρωποι είναι αρκετά φιλικοί, όχι όλοι όμως. Και τα παιδιά μερικές φορές κάθονται για να βγάλεις μία φωτογραφία ενώ άλλες φορές φεύγουν.



Ακόμα μία φορά αναφέρω ότι εμείς δεν νιώθουμε καθόλου κίνδυνο περπατώντας στην πόλη που βρισκόμασταν σήμερα το πρωί, αλλά ούτε και στην ύπαιθρο. Ένα που επίσης θέλω να σημειώσω είναι ότι δεν είναι όλα τα χωριά τόσο όμορφα όσο ίσως θα περιμέναμε. Ίσως λόγω φτώχειας. Ή γιατί οι άνθρωποι δεν ασχολήθηκαν τόσο πολύ με τα σπίτια τους.

Μετά την επίσκεψή μας, που κράτησε περίπου δύο ώρες, σε αυτό τον υπέροχο χώρο, με περιβάλλον τα καταπράσινα βουνά, απότομα αλλά και καλλιεργημένα, ξεκινήσαμε την επιστροφή διότι θέλαμε να φτάσουμε νωρίς στο Γκαρζόν που θα μέναμε το βράδυ. Όμως σταματούσαμε στις διάφορες γέφυρες και άλλα σημεία για να βγάλουμε φωτογραφίες.



Και αυτά τα περιέργως ντυμένα δένδρα:




Από κάποιο σημείο και μετά πήραμε ένα παρακαμπτήριο δρόμο στην πόλη La Plata, για να προσεγγίσουμε μετά από 56 χιλιόμετρα διαδρομής (σύμφωνα με τον πλοηγό) το Garzon που θα μέναμε. Όπως προχωρούσαμε στο δρόμο, αμέσως έξω από την πόλη La Plata, είδαμε πάρα πολλές νταλίκες σταματημένες δεξιά. Ρωτήσαμε τους νταλικέρηδες και μας είπαν οι άνθρωποι ότι μπορούμε να προχωρήσουμε. Προχωρήσαμε λοιπόν περνώντας ίσως και εκατό νταλίκες και φορτηγά, μέχρι που φτάσαμε στην πρώτη νταλίκα της ουράς. Εκεί ένας αστυνομικός μας είπε να περιμένουμε και εμείς με τη σειρά μας, αλλά στην πρώτη θέση, γιατί ο δρόμος ήταν κλειστός αφού είχε μονοδρόμηση. Με τη νοηματική μας εξήγησε ότι θα ανοίξει μετά από μία, μιάμιση ώρα, αλλά τελικά άνοιξε μετά από δυόμιση ώρες. Έτσι, ενώ εμείς εκεί είχαμε φτάσει στις 17:45 αναχωρήσαμε 20:15 περίπου. Για μία απόσταση 20 με 25 χιλιόμετρα από εκείνο το σημείο και μετά ο δρόμος ήταν αρκετά στενός και χωματόδρομος και γι αυτό γινόταν μονοδρόμηση, ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα στη διασταύρωση των μεγάλων οχημάτων.

Κατά τις 7:30 εκεί που περιμέναμε άρχισαν να έρχονται οι πρώτες νταλίκες και ελάχιστα ΙΧ, από την αντίθετη κατεύθυνση. Μιλάμε για μεγάλες νταλίκες και ήταν επόμενο να μην χωράνε σε διασταυρώσεις με άλλα οχήματα. Έτσι ήταν ευνόητο αυτό που έκαναν οι άνθρωποι, αλλά είχε σαν αποτέλεσμα να περιμένει ο κόσμος από τέσσερις έως έξι ώρες, όπως υπολογίσαμε. Εμείς ήμασταν τυχεροί που περιμέναμε τόσο λίγο.

Ο δρόμος που περιμέναμε, όταν πια είχαν αρχίσει να περνάνε οι νταλίκες από απέναντι:


Η ώρα μας εκεί πέρασε σχετικά ευχάριστα, αφού για κάμποση ώρα περπατήσαμε και φτάσαμε σε ένα μικρό αλλά πολύ όμορφο καταρράκτη. Έτσι περάσαμε περίπου μισή ώρα. Την υπόλοιπη ώρα την περάσαμε συζητώντας και προσπαθώντας να μιλήσουμε στους ντόπιους, που δεν υπήρχε κανένας να ξέρει Αγγλικά. Ταυτόχρονα δεν είχα επαφή με το ίντερνετ αφού δεν έπιανε σήμα και δεν μπορούσα να χρησιμοποιήσω το μεταφραστή.

Αυτό το σουρεάλ μαγαζί είναι καφετέρια σε ένα υπέροχο καταρράκτη:


Και εδώ η φωτογραφία πιο ανοιχτή:


Και ο καταρράκτης που σας έλεγα:


Στο Garzon που φτάσαμε μείναμε σε ένα πολύ όμορφο ξενοδοχείο, μόνο που έχει πάρα πολλά μέτρα ασφαλείας και έτσι για να μπούμε μέσα, ενώ η είσοδος βρίσκεται στο ισόγειο εμείς περνάμε πρώτα από το υπόγειο και μετά ανεβαίνουμε δύο ορόφους επάνω χωρίς ασανσέρ, το οποίο ήταν χαλασμένο. Το ξενοδοχείο ονομάζεται Khave ή Καφέ από την τούρκικη λέξη καφές. Όλο το ξενοδοχείο, και τα δωμάτια, μυρίζουν καφέ!!!

Όταν τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτια, φύγαμε για φαγητό. Παρότι αργά βρήκαμε ένα πολύ φθηνό εστιατόριο και λίγο λούμπεν, αλλά δεν υπήρχαν και πολλά ανοιχτά μαγαζιά εκείνη την ώρα. Εκεί φάγαμε με 3 ευρώ ο καθένας μία σχετικά μικρή μερίδα με κρέας. Δίπλα μας καθόταν μια άλλη παρέα που έτρωγαν. Όταν έφευγαν ήρθε ένας νεαρός και τους ρώτησε αν μπορούσε να φάει αυτά που είχαν αφήσει. Εκείνοι σήκωσαν τους ώμους και ο νέος άρχισε να τρώει ό,τι είχε μείνει. Για λίγο όμως αφού ήρθε η σερβιτόρα και πήρα τα πιάτα.
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.964
Likes
9.356
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Όταν κανόνιζα το ταξίδι στον Παναμά σκεφτόμουν να το συνδυάσω με Κολομβία, αλλά τελικά αποφάσισα να αφιερώσω ένα επόμενο ταξίδι ολόκληρο στη χώρα.
Περιμένω τη συνέχεια, κι εμένα είναι αγαπημένα μέρη αυτά :)
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.557
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Όταν κανόνιζα το ταξίδι στον Παναμά σκεφτόμουν να το συνδυάσω με Κολομβία, αλλά τελικά αποφάσισα να αφιερώσω ένα επόμενο ταξίδι ολόκληρο στη χώρα.
Περιμένω τη συνέχεια, κι εμένα είναι αγαπημένα μέρη αυτά :)
Τον Παναμά (κάποια χρονιά στο μέλλον) θα τον συνδυάσω με μερικές ακόμα χώρες της Κεντρικής Αμερικής.
Ελπίζω μέχρι τότε να έχω βελτιώσει και τα ισπανικά μου. Έχω ακούσει για μια μέθοδο που κοιμάσαι και μαθαίνεις ξένες γλώσσες: θα τη δοκιμάσω. Αστειεύομαι.
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.964
Likes
9.356
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Αρχικά σκεφτόμουν να περάσω από Παναμά στην Κολομβία μέσω των νησιών San Blas, αλλά ήθελα 4 μέρες μόνο στη διαδρομή.
Τελικά τον συνδύασα με Κόστα Ρίκα και δεν το μετάνιωσα :)
Θέλουμε συνέχεια!!
 

buffon85

Member
Μηνύματα
594
Likes
1.559
Επόμενο Ταξίδι
Κολομβία
Ταξίδι-Όνειρο
Χιλή, Ιαπωνία, Αμερική
ααα καλως τον, θα σε διαβασω με μεγαλη αγωνια!
σκεφτομαι κολομβια για αυγουστο 2020 (και καλα το αποφασισα λογω επετειου 10ετων, παντα ψαχνω αφορμη χαχα)!

θελω να δω το προγραμμα σου! :D

αχ τα ισπανικα βρε παιδια ειναι λατρεια, καθε φορα που παταω σε ισπανοφωνη χωρα, απο την στιγμη που ειμαι στο αεροδρομιο η καρδια μου ξεκιναει να χτυπαει δυνατα
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.878
Likes
14.383
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Ανυπομονώ να διαβάσω την οπτική σου για την Κολομβια!
Χαίρομαι που ξεκαθαρίζεις πως δεν είναι «πια» επικίνδυνη κι ελπίζω να ανοιχτεί ακόμα περισσότερο στον τουρισμό γιατί έχει να δώσει.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.557
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
θελω να δω το προγραμμα σου!
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τα κλασικά μέρη των δυο χωρών. Δηλαδή δεν πήγαμε «off the beaten track».
Σιγά σιγά θα τα δούμε όλα τα μέρη με πλούσιο φωτογραφικό υλικό.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.557
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Ανυπομονώ να διαβάσω την οπτική σου για την Κολομβια!
Χαίρομαι που ξεκαθαρίζεις πως δεν είναι «πια» επικίνδυνη κι ελπίζω να ανοιχτεί ακόμα περισσότερο στον τουρισμό γιατί έχει να δώσει.
Με λίγη προσοχή (ίσως, δεν ξέρω, και λίγη τύχη, που πάντα είναι χρήσιμη) είναι ασφαλής χώρα.
Από τουρισμό είχε ελάχιστο. Ούτε καν η Μπογκοτά δεν έχει επισκέπτες.
Αν δε πούμε για τους αρχαιολογικούς χώρους Σαν Αγουστίν και Τιερραδέντρο, ήταν σχεδόν άδειοι. Μα δεν έχουν φτιάξει και δρόμους της προκοπής. Θα τα δούμε ένα-ένα το επόμενο διάστημα.
 

anlazar

Member
Μηνύματα
134
Likes
917
Ταξίδι-Όνειρο
Περού,Γαλλική Πολυνησία
Με λίγη προσοχή (ίσως, δεν ξέρω, και λίγη τύχη, που πάντα είναι χρήσιμη) είναι ασφαλής χώρα.
Από τουρισμό είχε ελάχιστο. Ούτε καν η Μπογκοτά δεν έχει επισκέπτες.
Αν δε πούμε για τους αρχαιολογικούς χώρους Σαν Αγουστίν και Τιερραδέντρο, ήταν σχεδόν άδειοι. Μα δεν έχουν φτιάξει και δρόμους της προκοπής. Θα τα δούμε ένα-ένα το επόμενο διάστημα.
Eξαιρετικο ταξιδι! Περιμενουμε τη συνεχεια ! Γραφω κι εγω την ιστορία μου για Κολομβια που πηγα περσι! Εμεινα με τις καλυτερες εντυπωσεις!
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.557
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πρώτη μέρα στη Μπογκοτά.

Σηκώθηκα με το πόδι μου αρκετά μουδιασμένο. Ίσως ο μηνίσκος να μην έχει τόσο μεγάλο πρόβλημα, όμως η κούραση που πέρασα χθες, αφού βγήκα από το αεροπλάνο, το έχει κάνει να έχει πρηστεί και με πονάει αρκετά. Φυσικά κυρίως όταν περπατώ. Ευτυχώς έχω πάρει μαζί μου ένα μικρό μπαστούνι, γιατί το φοβόμουν αυτό ότι μπορούσε να συμβεί. Ελπίζω μέχρι αύριο να μου έχει περάσει.

Το πρωινό στο ξενοδοχείο δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο αλλά φάγαμε αρκετά πράγματα, ειδικά εγώ, και πιστεύω να με κρατήσουν μέχρι το απόγευμα.

Τελικά η σημερινή μέρα δεν πήγε και τόσο άσχημα, όσο αφορά στο πρόβλημα που έχω στο πόδι μου. Μπορεί να πηγαίναμε όλοι πολύ αργά στο περπάτημα, αλλά αυτό έτσι κι αλλιώς θα το κάναμε, διότι λόγω του υψομέτρου έπρεπε να μην προχωρούμε γρήγορα, για να μην χρειαζόμαστε πολλές ανάσες. Η πόλη στο σημείο που μένουμε έχει υψόμετρο περίπου 2.700 μέτρα και εμείς ανεβήκαμε και στο βουνό Μονσεράτε με ένα τρενάκι. Είναι εδώ κοντά, και το υψόμετρο εκεί ήταν στα 3300 μέτρα.

Δεν ξέρω ακριβώς γιατί, αλλά τούτη η φωτογραφία μου θυμίζει τους φτωχούς της Κολομβίας.
upload_2019-9-23_17-51-37.jpeg


Δεν ξέρω τι ακριβώς λέει εδώ αλλά μου θυμίζει ότι οι Νοτιοαμερικάνοι είναι πάντα αγωνιστικοί.
upload_2019-9-23_17-53-4.jpeg


Όλες οι σημερινές διαδρομές πρέπει να πλησίασαν τα 15 χιλιόμετρα και έγιναν με τα πόδια. Στις 8:00 ήμασταν στο δρόμο για το κέντρο της πόλης. Επειδή ο καιρός ήταν βροχερός αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε τη μέρα μας από τα μουσεία που είχαμε σκοπό να επισκεφτούμε. Όμως επειδή σήμερα (20 Ιουλίου) είναι η εθνική γιορτή στην Κολομβία δεν θα άνοιγαν στις 9 αλλά στις 10 το πρωί. Έτσι κάναμε αρκετές βόλτες που όμως ήταν αξιόλογες γιατί η Μπογκοτά είναι πολύ όμορφη πόλη, στις γειτονιές τουλάχιστον που πήγαμε εμείς. Τα δύο μουσεία που τελικά πήγαμε (και μας έκανε εντύπωση διότι ήταν δωρεάν) ήταν το μουσείο χρυσού και το μουσείο του καλλιτέχνη Μποτέρο. Μας άρεσαν και τα δύο πάρα πολύ και θαυμάσαμε και την τέχνη των παλιών κατοίκων της περιοχής αλλά και του Μποτέρο τα γλυπτά και τους πίνακες. Στο ίδιο μουσείο ήταν έργα και άλλων μεγάλων καλλιτεχνών.

Είναι ακόμα πρωί και οι κεντρικοί δρόμοι άδειοι:
upload_2019-9-23_17-54-39.jpeg
και η πιο Και κεντρική πλατεία άδεια λόγω της γιορτής, που την είχε κλείσει η αστυνομία:
upload_2019-9-23_17-56-11.jpeg


upload_2019-9-23_18-1-29.jpeg


Την πλατεία Μπολίβαρ δεν μπορέσαμε να τη δούμε εκ των έσω γιατί ήταν κλειστή λόγω της εθνικής εορτής. Κάποια άλλη στιγμή θα έχουμε την ευκαιρία να τη δούμε. (Την είδαμε την τελευταία μέρα του ταξιδιού μας που ήταν ανοιχτή για όλους.) Βέβαια την επισκεφθήκαμε από μερικά σημεία έξω από αυτήν.

upload_2019-9-23_18-2-44.jpeg


upload_2019-9-23_18-4-15.jpeg


Από το μουσείο χρυσού:
upload_2019-9-23_18-5-9.jpeg


Και από το μουσείο Μποτέρο (σε ένα υπέροχο κτήριο):
upload_2019-9-23_18-7-56.jpeg


upload_2019-9-23_18-9-25.jpeg


Γενικά στην πόλη υπάρχουν πάρα πολλοί αστυνομικοί που κυκλοφορούν και κάνουν έντονη την παρουσία τους. Το πρωί που ξεκινήσαμε τη βόλτα, επειδή περπατούσαμε σε έναν δρόμο λίγο ερημικό και ήταν ακόμα νωρίς, μας σταμάτησαν δύο αστυνομικοί με την μοτοσικλέτα τους και μας έδωσαν συμβουλές για το πώς να κρατάμε τις τσάντες μας και τις κάμερες. Μάλιστα μέχρι κάποιο σημείο ερχόταν από πίσω μας αργά-αργά όπως πηγαίναμε και εμείς. Γενικά ένιωθες σε αρκετά σημεία της πόλης, όχι παντού, ότι υπάρχει ένας κίνδυνος να υπάρχει. Όμως επειδή μόλις τον αισθανόσουν έβλεπες και κάποιον αστυνομικό σε απόσταση αναπνοής, αμέσως σου ερχόταν το αίσθημα της ασφάλειας. Δεν θυμάμαι ακριβώς σε ποιες περιοχές περπατήσαμε όμως ήταν κοντά στο κέντρο με τις πολλές εκκλησίες που όμως δεν μπήκαμε σε καμία (μπήκαμε την τελευταία μας μέρα σε όλες αυτές).

upload_2019-9-23_18-12-0.jpeg


Πήγαμε και σε κάποια στενά στα οποία υπήρχαν πολύ όμορφα μαγαζάκια και κυκλοφορούσαν νέοι άνθρωποι στους δρόμους. Τα περισσότερα σπίτια σε αυτά τα στενά είναι ζωγραφισμένα ή χρωματισμένα με διαφορά έντονα χρώματα και όλα είναι πολύ χαμηλά στο ύψος. Το λέω αυτό διότι η πόλη έχει και ουρανοξύστες. Ευτυχώς είναι λίγοι.

upload_2019-9-23_18-13-43.jpeg


upload_2019-9-23_18-15-6.jpeg


upload_2019-9-23_18-19-34.jpeg


Λίγο μετά το μεσημέρι πήραμε το τρενάκι για να ανέβουμε στο βουνό Μονσεράτε (Cerro de Monserrate, κοντά στο κέντρο της πόλης). Το εισιτήριο κόστιζε 21.000 πέσος (κάπου 6 ευρώ) με επιστροφή και ανεβαίνοντας επάνω είδαμε την όμορφη θέα της πόλης. Μάλιστα για καλή μας τύχη δεν είχε τόσο πολλά σύννεφα. Έτσι αξιοποιήσαμε την άνοδό μας σε αυτό το βουνό.

upload_2019-9-23_18-16-30.jpeg


Στην κορυφή του Μονσεράτε:
upload_2019-9-23_18-17-56.jpeg


Όταν επιστρέψαμε οι πλατείες και οι δρόμοι είχαν γεμίσει κόσμο:
upload_2019-9-23_18-21-14.jpeg


Με την επιστροφή μας στην πόλη θέλαμε να φάμε, αφού είχε πάει 5:30. Ψάχνοντας περνούσαμε έξω από ένα μαγαζί που είχε πολλά ψητά και μπήκαμε μέσα για να φάμε κρεατικά. Ήταν αρκετά νόστιμα και μπορώ να πω πολύ φτηνά. Το κάθε πιάτο κόστιζε περίπου 6 ευρώ και ήταν πολύ μεγάλο. Εγώ το δικό μου δεν το τελείωσα καν, ούτε και η Ντίνα.

Εδώ φάγαμε. Το συστήνω, κυρίως για τους υπέροχους σερβιτόρους.
upload_2019-9-23_18-22-52.jpeg


Η βροχή όλη τη μέρα δεν μας ενόχλησε καθόλου γιατί δεν ήταν πολύ δυνατή, όταν έριχνε κάτι λίγες ψιχάλες. Ήταν δυνατή το πρωί πριν πάρουμε το πρωινό, δηλαδή περίπου στις 5 τα ξημερώματα. Όλη την υπόλοιπη μέρα έβρεχε ελάχιστα.

Τελική κρίση: Η Μπογκοτά είναι μια ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ όμορφη πόλη, αλλά στη Νότια Αμερική έχουμε δει και καλύτερες. Θα μου πεις: σε μια μέρα βγάζεις τόσο σοβαρό συμπέρασμα; Ναι, τόσο έκατσα, τόσα είδα και αυτό αποκόμισα. Θα κάνω εκτενέστερη κριτική στο τέλος του ταξιδιού μας, που περάσαμε ξανά.

Και για το τέλος της σημερινής μέρας ένα όμορφο κτήριο:
upload_2019-9-23_18-24-16.jpeg
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.557
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πέριξ της Μπογκοτά. Zipaquira. Villa de Leyva.

Την επόμενη μέρα και ο καιρός είναι λίγο βροχερός, όχι όμως όπως την πρώτη στην Μπογκοτά. Η θερμοκρασία επίσης είναι χαμηλή. Από το παράθυρο του δωματίου, που βρίσκεται στο 10ο όροφο του κτιρίου, βλέπω απέναντί μου τα βουνά που περιτριγυρίζουν την πόλη. Όταν ανοίγεις το πρωί το παράθυρο η ψύχρα αμέσως μπαίνει στο δωμάτιο. Εδώ στην Κολομβία στα ξενοδοχεία, τα πιο φτηνά εννοείται, που είναι σε μεγάλο υψόμετρο, τα δωμάτια δεν έχουν κλιματισμό. Έτσι συμβαίνει και εδώ στην Μπογκοτά. Σίγουρα δεν τον χρειάζεται τον κλιματισμό, αφού αν έχουμε κλειστό το παράθυρο στο δωμάτιο η θερμοκρασία του δωματίου είναι γύρω στους 20 με 23 βαθμούς Κελσίου. Έξω βέβαια το βράδυ και το ξημέρωμα πρέπει να έχει λίγο κάτω από τους 10 βαθμούς.

Χθες το βράδυ γυρίσαμε νωρίς στο ξενοδοχείο μετά το φαγητό και μετά την ολοήμερη βόλτα μας στην πόλη. Φαίνεται ότι εδώ στην πόλη μετά το πέσιμο της νύχτας μαζεύονται στα σπίτια τους και δεν ξέρω τι κάνουν. Όμως έξω δεν κυκλοφορεί πολύς κόσμος. Τα μαγαζιά στις 7 περίπου μαζεύουν τα πράγματά τους σιγά-σιγά και κλείνουν, όπως και οι μικροπωλητές. Και όλα αυτά είναι ελάττωμα για την επίσκεψη σε τέτοιες χώρες. Το ότι δηλαδή έχεις φως του ήλιου ακριβώς 12 ώρες. Και φυσικά αν το πρωί καθυστερήσεις λίγο μέχρι να πάρεις το πρωινό σου, έχεις χάσει ήδη τις δύο πρώτες ώρες. Τότε η εκμετάλλευση του φωτός γίνεται μόνο επί 10 ώρες. Και φυσικά αν είσαι και σε μία λίγο επικίνδυνη περιοχή το βράδυ σχεδόν πάει χαμένο αφού δεν μπορείς να κυκλοφορήσεις. Σίγουρα θα υπάρχουν μαγαζιά που είναι ανοιχτά και το βράδυ αλλά θα πρέπει να πας με ταξί για να νιώσεις ασφάλεια.

Εδώ είναι δύσκολο να πετύχεις άνθρωπο να μιλά αγγλικά ακόμα και στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου μας. Ευτυχώς έχει έναν τύπο που με το κινητό του έχει την εφαρμογή Google translate και ενώ μιλά αυτός ισπανικά τα γράφει από κάτω στα ελληνικά και άμα θέλει τα λέει και μία κοπέλα δια ζώσης. Την έχω κι εγώ την εφαρμογή και αποδείχτηκε πολύτιμη σε όλο το ταξίδι μας.

Οι άνθρωποι εδώ τριγυρνάνε στους δρόμους, τη μέρα τουλάχιστον, πάρα πολύ άνετα. Είναι πολύ φιλικοί και δεν νιώθεις κάτι τόσο επικίνδυνο με τόσους αστυνομικούς κοντά σου. Τα μουσεία που πήγαμε χτες ήταν γεμάτα κόσμο και ήταν καταπληκτικά, έχοντας πάρα πολλούς φύλακες και άλλους ανθρώπους για να σε πληροφορήσουν για κάτι.
Δεν θα την έλεγα καταπληκτική πόλη τη Μπογκοτά, αλλά μας άρεσε. Όχι όμως σαν το Κίτο!

Σήμερα ήταν μια πολύ έντονη μέρα, αρκετά γεμάτη αλλά και με κάποιες μικρές περιπέτειες, όχι όμως δυσάρεστες. Το πρωί, μετά το πρωινό μας την καθιερωμένη πια ώρα, 6:30 με 7:00, πήγαμε εδώ κοντά μία βόλτα που είχα διαβάσει ότι υπάρχει μία τοπική αγορά (Mercado de las Pulgas). Δεν είχε και τόσο ενδιαφέρον αυτό που είδαμε στην αγορά. Ήταν φτωχοί άνθρωποι που πουλούσαν πράγματα από δεύτερο και τρίτο χέρι.

upload_2019-9-25_6-39-10.jpeg


upload_2019-9-25_6-40-55.jpeg


Όμως είχε ενδιαφέρον η βόλτα γιατί ήταν Κυριακή πρωί και οι δρόμοι ήταν σχεδόν άδειοι από αυτοκίνητα. Πολλοί από τους δρόμους είχαν κλείσει από την αστυνομία, ώστε εδώ ο κόσμος να κινείται σήμερα Κυριακή με τα ποδήλατά του. Πράγματι χιλιάδες ποδήλατα ήταν στους δρόμους και διάφορα κιόσκια τους πουλούσαν κάτι για να πιουν ή να αγοράσουν ή να επιδιορθώσουν στο ποδήλατό τους. Είχε πολύ ενδιαφέρον και ήταν πολύ όμορφο να βλέπεις αυτούς τους παθιασμένους ανθρώπους με το ποδήλατο να οδηγούν. Και πολλοί, για να μην πω οι περισσότεροι από αυτούς, δεν ήταν σε παρέες, αλλά μόνοι τους.

upload_2019-9-25_6-42-21.jpeg


upload_2019-9-25_6-43-50.jpeg


Δεν βιαζόμασταν το πρωί να φύγουμε, γιατί έπρεπε να πάρουμε το αυτοκίνητο το οποίο είχαμε ενοικιάσει τώρα και μερικούς μήνες από την Avis, και το γραφείο εδώ στην πόλη άνοιγε στις 9:00 το πρωί. Κατά τις 9 παρά δέκα λοιπόν πήραμε από δω ένα ταξί για να μας πάει στο σημείο που ήταν το γραφείο, αλλά εκεί μας είπαν ότι το αυτοκίνητο που είχαμε κλείσει δεν ήταν διαθέσιμο, διότι λέει είχε πάθει μία βλάβη. Έτσι αναγκαστήκαμε και πήραμε ένα λίγο μικρότερο. Όμως πιστεύω ότι θα μας κάνει τη δουλειά μας, είναι ένα Chevrolet, Εquinox.

Από το δρόμο βγαίνοντας από τη Μπογκοτά: πολλά αυτοκίνητα και πολλά πάρκα για τον κόσμο που πετούσε χαρταετούς.
upload_2019-9-25_6-44-59.jpeg


upload_2019-9-25_6-51-34.jpeg


Το δοκιμάσαμε σήμερα που κάναμε αρκετά χιλιόμετρα μέχρι αργά το βράδυ. Να συμπληρώσω όμως ότι δεν το είχε εκεί στο γραφείο και αναγκαστήκαμε να μεταφερθούμε στο αεροδρόμιο, με δικά τους έξοδα, με ταξί, για να το παραλάβουμε. Ευτυχώς όλα πήγαν καλά, όμως η καθυστέρηση ήταν πάνω από μία ώρα και έτσι η εκδρομή που είχαμε προγραμματίσει για σήμερα έγινε, αλλά με λίγες ελλείψεις.

Ο αρχικός στόχος ήταν να πάμε μέχρι το χωριό Villa de Leyva. Το χωριό αυτό απέχει από την Μπογκοτά γύρω στα 170 χιλιόμετρα και ο δρόμος είναι αρκετά καλός, όμως κάναμε μία παράκαμψη για να πάμε να δούμε το ορυχείο αλατιού Zipaquira. Η στάση του κάναμε είχε αρκετό ενδιαφέρον, όμως επειδή ήθελε αρκετό χρόνο η επίσκεψη στο σπήλαιο αναγκαστήκαμε και αφήσαμε κάποια πράγματα χωρίς να τα δούμε για να φύγουμε και να προλάβουμε να δούμε το χωριό του προγράμματός μας. Το σπήλαιο έμοιαζε πολύ με την Βιελίσκα της Κρακοβίας, αλλά μάλλον το Κολομβιανό είναι υποδεέστερο.

Από το αλατωρυχείο:
upload_2019-9-25_6-46-19.jpeg


upload_2019-9-25_6-47-50.jpeg


upload_2019-9-25_6-49-41.jpeg


H Villa de Leyva είναι ένα καταπληκτικό χωριό, με πολλά σημάδια από την πρώτη αποικιακή εποχή. Βέβαια έχει αρκετό τουρισμό που το κάνει να χάνει λίγο από την ομορφιά του, όμως δεν χορταίναμε να το βλέπουμε μέχρι που βράδιασε.

upload_2019-9-25_6-52-56.jpeg


upload_2019-9-25_6-54-29.jpeg


Η επιστροφή στο ξενοδοχείο έγινε γύρω στις 11:30 το βράδυ. Το αυτοκίνητο το βάλαμε στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου που παρέχεται δωρεάν και όλα εντάξει.

Φυσικά σήμερα έμειναν πολλά πράγματα από το πρόγραμμά μας εκτός, γιατί δεν είχαμε χρόνο. Είδαμε πάντως κάποια βασικά και νομίζω το χωριό άξιζε πολύ. Το καλύτερο θα ήταν να μην είχαμε πάει στο σπήλαιο. Να πάμε κατευθείαν στην Villa de Leyva, ώστε να δούμε και εκεί γύρω κάποια ενδιαφέροντα που είχε. Όμως αυτά έχουν τα ταξίδια: δεν μπορείς πάντα να ξέρεις τι είναι καλύτερο για να του δώσεις προτεραιότητα.

upload_2019-9-25_6-56-0.jpeg


Το καλό της επιστροφής μας, που έγινε πολύ αργά, ήταν ότι ενώ είχε αρκετή κίνηση δεν είχε και τόσο πολλή όση νωρίτερα που είδαμε όταν πηγαίναμε. Η Κολομβία έχει αρκετά καλούς δρόμους ακόμα και στην επαρχία (αυτή η γνώμη άλλαξε μερικές μέρες αργότερα) αλλά έχει όμως αρκετά διόδια. Κάθε 40-50 χιλιόμετρα πρέπει να πληρώσεις περίπου 2,5 ως 4 ευρώ.

Στη βόλτα μας δεν υπήρχε κάτι που να μας τρομάξει σε θέμα επικινδυνότητας της χώρας. Κατά τα άλλα όλη μέρα κύλησε σε τουριστικά μέρη τα οποία δεν είχαν κανένα πρόβλημα σε θέματα κλοπών. Ούτε καν πέρναγε από το μυαλό μας να προσέξουμε τα πράγματα μας. Ακόμα και στη Villa de Leyva, το αυτοκίνητο το παρκάραμε σε ένα δρόμο κανονικά όπως θα το παρκάραμε και στην Ελλάδα. Δεν το βάλαμε δηλαδή σε ένα πάρκινγκ.

upload_2019-9-25_6-57-22.jpeg


Στην Μπογκοτά είδαμε πολλούς άστεγους να κοιμούνται εδώ και εκεί, όπως επίσης και πάρα πολλούς να ψάχνουν τους σκουπιδοτενεκέδες για να βρουν κάτι χρήσιμο για αυτούς. Εντάξει είναι μία φτωχή χώρα, δεν το συζητάμε, όμως η Μπογκοτά έχει και περιοχές όπως είδαμε, που είναι πάρα πολύ καλές και πολύ προσεγμένες. Είναι γεμάτη με πάρκα (εκτός κέντρου), ο κόσμος είναι πολύ ευχάριστος και ειδικά την Κυριακή ήταν όλοι έξω πηγαίνοντας σε διάφορα μέρη να περάσουν την ώρα τους τρώγοντας ή διασκεδάζοντας σε εστιατόρια ή και σε άλλους χώρους δραστηριοτήτων. Μέχρι έξω από την πόλη έβλεπες πάρκα γεμάτα με κόσμο και ανθρώπους να κάθονται και να συζητάνε ή να τρώνε. Τα μαγαζιά ήταν γεμάτα με κόσμο.

upload_2019-9-25_6-58-39.jpeg


Γενικά όλα είναι φθηνά, με εξαίρεση τα διόδια, και η χώρα φαίνεται πολύ καθαρή και συντεταγμένη. Είναι τόσο φθηνά! Παίρνεις ένα ταξί και για μισή ώρα δίνεις 3 ευρώ ή 5 το πολύ, μου κάνει εντύπωση. Και βέβαια στα ταξί δεν χρειάζεται να ρωτήσεις πόσο θα κοστίσει. Οι άνθρωποι νομίζω θα σου πουν την αλήθεια και δεν είναι και τόσο πολλά τα χρήματα που παίρνουν. Εντάξει, υπάρχουν άπειρα ταξί στο δρόμο, αλλά μικρά αλλά πιο μεγάλα. Δεν ξέρω αν τα πιο μεγάλα είναι πιο ακριβά, αλλά γενικά φαίνεται να είναι εύκολη η μετακίνηση με τις συγκοινωνίες. Εδώ έχει άπειρα αστικά λεωφορεία, πιστεύω και υπεραστικά, και έχουν δικές τους λεωφορειολωρίδες για να κινούνται και δεν επιτρέπεται να μπαίνουν μέσα τα ΙΧ. Έχει επίσης και πιο μικρά λεωφορεία τα οποία φαίνεται ότι είναι τελείως ιδιωτικά και είναι εκτός αυτών των λεωφορειοδρόμων και τα χρησιμοποιεί ο κόσμος.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.557
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Στην επαρχία: Τατακόα (οιονεί έρημος) και Νέιβα.

Έχει βραδιάσει πια και είμαστε στην πόλη Neiva. Το πρωί που έβλεπα το πρόγραμμα, που είχα φτιάξει καιρό πριν, έλεγα ότι σήμερα ήταν μία χαλαρή μέρα και θα απολαμβάναμε τη φύση της χώρας αυτής, χωρίς να βιαζόμαστε να πάμε στον τελικό μας προορισμό, στον οποίο πίστευα θα φτάναμε πολύ νωρίς και έχοντας κάνει το πρόγραμμα κατά λέξη. Μάλιστα φύγαμε αρκετά νωρίς από την Μπογκοτά, που εκείνη την ώρα έβρεχε πολύ. Φύγαμε στις 8 και χωρίς να συναντήσουμε ιδιαίτερα πολλή κίνηση, που έχει συνήθως, απομακρυνθήκαμε από την πρωτεύουσα και προχωρήσαμε για την πόλη Νeiva. Το πρόγραμμα μέχρι τη Νeiva (απόσταση από τη Μπογκοτά 314 χλμ) είχε μόνο μία στάση και συγκεκριμένα στην έρημο Τατακόα.

upload_2019-9-25_22-52-38.jpeg


upload_2019-9-25_22-54-35.jpeg


upload_2019-9-25_22-56-7.jpeg


upload_2019-9-25_22-57-38.jpeg


Μετά από αρκετές ώρες, περίπου τρεις έως τέσσερις, και ακολουθώντας τον πλοηγό για την Τατακόα, κάναμε μία παράκαμψη από τον κεντρικό δρόμο για να ακολουθήσουμε έναν επαρχιακό, σύμφωνα με το maps.me. Είχε και ταμπέλα που με μεγάλα γράμματα έδειχνε ότι από εκεί πάει στην Τατακόα, η οποία αναρωτιόμασταν τι πράμα μπορούσε να είναι στην Κολομβία, που βρίσκεται πολύ κοντά στον ισημερινό και μέσα στους τροπικούς. Παίρνοντας λοιπόν την παράκαμψη ήμασταν πολύ τυχεροί που μόλις 2 χιλιόμετρα μετά ο δρόμος συναντούσε ένα μεγάλο ποτάμι, το Μανταλένα (Magdalena). Εκεί αναρωτιόμασταν πώς θα το περάσουμε αφού δεν υπήρχε καμία γέφυρα.

upload_2019-9-25_22-58-59.jpeg


upload_2019-9-25_23-0-52.jpeg


Σταματήσαμε το αυτοκίνητο και είδαμε ότι ένας βαρκάρης πήγαινε και ερχόταν με μία μικρή βάρκα, η οποία το πολύ πολύ να χωρούσε μερικούς ανθρώπους και μία μοτοσικλέτα. Υπήρχε όμως και μία πιο μεγάλη που ίσως να μπορούσε να μεταφέρει ένα αυτοκίνητο. Όμως ο βαρκάρης της μικρής μας είπε ότι δεν μπορούσε να μεταφερθεί το αυτοκίνητο γιατί έχει σταματήσει αυτός ο τρόπος μεταφοράς. Είπα λοιπόν ότι ήμασταν τυχεροί, γιατί θα μπορούσαμε να συναντήσουμε αυτό το ποτάμι μετά από μισή ώρα δρόμο, οπότε θα αναγκαζόμασταν να γυρίσουμε πίσω κάνοντας άλλο τόσο δρόμο (που ήταν κακός χωματόδρομος). Έτσι τώρα είχαμε λίγα χιλιόμετρα και μάλιστα σε μία όμορφη διαδρομή.

upload_2019-9-25_23-2-27.jpeg


upload_2019-9-25_23-4-1.jpeg


Περνώντας από ένα μικρό γραφικό χωριό ξαναμπήκαμε στο κεντρικό δρόμο και λίγο παρακάτω, μετά από 10 χιλιόμετρα, είδαμε πάλι μία ταμπέλα που έδειχνε ότι από εκεί πήγαινε στην έρημο Τατακόα. Δεν προχωρήσαμε πολύ αλλά ρώτησα έναν βενζινά που ήταν εκεί και είπε ότι το αυτοκίνητο δεν μπορεί να περάσει. Αν θέλουμε να πάμε στην έρημο πρέπει να περάσουμε πρώτα από την πόλη Νέιβα.

upload_2019-9-25_23-5-27.jpeg


Γι αυτό λοιπόν συνεχίσαμε και κάνοντας ένα μεγάλο κύκλο φτάσαμε στην περίφημη έρημο Τατακόα, που σαν έρημος δεν λέει και πάρα πολλά πράγματα, αλλά αν σκεφτείς ότι είσαι στην Κολομβία και βλέπεις μία πεδιάδα να μοιάζει αρκετά με σαβάνα και ταυτόχρονα να έχει πολύ κοντά και κάποιες φυτείες ρυζιού και μπανανιές, το πράγμα γίνεται πολύ ιδιαίτερο. Το ενδιαφέρον βέβαια τμήμα του κομματιού ήταν κάποιοι χωμάτινοι μικροί λόφοι σε μεγάλη έκταση που είχαν διαβρωθεί και θύμιζαν σε μικρογραφία τους σχηματισμούς του Βryce Canyon στην Γιούτα της Αμερικής. Δεν ήταν κάτι φανταστικό αλλά είχε και αυτό το ενδιαφέρον του, ιδιαίτερα οι κάκτοι. Κάναμε τις βόλτες μας, βγάλαμε τις φωτογραφίες μας και περίπου στις 4:30 ξεκινήσαμε την επιστροφή.

Οι κάκτοι της περιοχής μας εντυπωσίασαν.
upload_2019-9-25_23-7-16.jpeg


upload_2019-9-25_23-8-46.jpeg


upload_2019-9-25_23-10-34.jpeg


Αυτό εδώ είναι η έρημος Τατακόα:
upload_2019-9-25_23-12-19.jpeg


upload_2019-9-25_23-14-36.jpeg


upload_2019-9-25_23-16-20.jpeg


upload_2019-9-25_23-17-53.jpeg


upload_2019-9-25_23-19-28.jpeg


Οι ώρες που είχαν περάσει ήταν πάρα πολλές και κάναμε ελάχιστες στάσεις. Η διαδρομή μέχρι τη Νeiva ήταν αρκετά καλή αλλά όχι και εξαιρετική όπως η χθεσινή προς το χωριό Villa de Leyva. Το πιο ωραίο κομμάτι ήταν προς την περιοχή και στην περιοχή της Τατακόα. Επιστρέφοντας από την έρημο κάναμε και μία στάση στο πολύ όμορφο χωριό Villaviache.

Η πόρτα που είναι μπροστά στον καβαλάρη, άνοιξε και μπήκε μέσα με το άλογο:
upload_2019-9-25_23-21-18.jpeg


upload_2019-9-25_23-22-32.jpeg


upload_2019-9-25_23-24-20.jpeg


Πριν πάμε στο ξενοδοχείο μας αποφασίσαμε να δούμε το μνημείο La Gaitana που βρίσκεται δίπλα στο ποτάμι Μανταλένα στη Νέιβα. Ήταν ωραία εκεί αλλά αναξιοποίητο το μέρος του ποταμιού. Μετά κατευθυνθήκαμε στο ξενοδοχείο μας, που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, όπως όλα τα ξενοδοχεία μας. Βάλαμε το αυτοκίνητο σε ένα σχεδόν θωρακισμένο πάρκινγκ του ξενοδοχείου και βγήκαμε για φαγητό.

upload_2019-9-25_23-25-41.jpeg


upload_2019-9-25_23-26-49.jpeg


upload_2019-9-25_23-28-7.jpeg


Μετά το φαγητό κάναμε και τη βόλτα μας στην πλατεία της πόλης. Μετά την αρχική βροχή στην Μπογκοτά σήμερα το πρωί, όταν αρχίσαμε να κατηφορίζουμε, η θερμοκρασία Από τους 12 βαθμούς άρχισε να ανεβαίνει σιγά-σιγά και μέσα σε δύο ώρες είχε φτάσει τους 37, διότι εδώ πλέον είμαστε σε υψόμετρο κάτω από τα 500 μέτρα και φυσικά είμαστε σε τροπική περιοχή. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να ζεσταινόμαστε αλλά ευτυχώς δεν έχει τόσο πολλή υγρασία ώστε να μας κάνει την κίνηση ανυπόφορη. Από αύριο λοιπόν κοντό παντελονάκι.

upload_2019-9-25_23-31-13.jpeg


Το πόδι μου πάει πολύ καλά και δεν χρησιμοποίησα σήμερα καθόλου το μπαστούνι. Βέβαια πονάει ακόμα, αλλά πιστεύω σιγά-σιγά θα περάσει κι αυτό. Κάθε μέρα παίρνω και ένα αντιφλεγμονώδες και πιστεύω ότι και αυτό βοηθάει ώστε να μην πονάω.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.170
Μηνύματα
882.795
Μέλη
38.883
Νεότερο μέλος
ayahuasca97

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom