themischar
Member
- Μηνύματα
- 512
- Likes
- 4.872
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα, Χίος - Pamukkale & 350 Km
- 2η μέρα, Pamukkale - Konya & 390 Km
- 2η μέρα
- 3η μέρα, Konya - Goreme & 235 Km
- 3η μέρα
- 4η μέρα, Τριγύρω στο Goreme
- 4η μέρα
- 5η μέρα, και σήμερα τριγύρω από το Goreme
- 5η μέρα
- 5η μέρα
- 5η μέρα One day trip (Goreme - Derinkuyu - Ihlara - Goreme)
- 5η μέρα
- 6η μέρα, Goreme - Egirdir & 442 Km
- 7η μέρα, Egirdir - Ölüdeniz & 280 Km
- 8η μέρα, Βολτίτσα σε Kayakoy & Fethiye
- 9η μέρα, Ölüdeniz- Marmaris & 141 Km
- 10η μέρα, μια κρουαζιέρα έως και το Dalyan
- 10η μέρα
- 11η μέρα, Marmaris - Bodrum & 163 Km
- 12η μέρα, γύρω από το Bodrum
- 13η μέρα, Bodrum - Kusadasi & 154 Km
- 14η μέρα, Kusadasi - Ephesus - Kusadasi & 46 Km
- 14η μέρα
- 15η & 16η μέρα, Kusadasi - Cesme & 176 Km + Cesme - Χίος - Πειραιάς (9 +122 ) Nautical Miles
8η μέρα, Βολτίτσα σε Kayakoy & Fethiye
Το φως έμπαινε στο δωμάτιο εξασθενημένο και απαλό, διαχεόμενο μέσα από τα πλέγματα και από την συγκρατημένη πράσινη ζωντάνια της αυλής του ξενοδοχείου.
Δίπλωσα τα χέρια μου πάνω από τα μάτια, όταν τα άνοιξα, για να γλυτώσω από αυτό που ένοιωθα, από το καταπιεστικό ταβάνι που ήταν μια δίνη από λεκιασμένο στόκο.
Από χθες, στο νου μας, είχαμε σχεδιάσει μια ανιχνευτική βόλτα στα πέριξ, που περιλάμβανε το πάλαι ποτέ ζωντανό χωριό Kayakoy και τώρα είναι ένα χωριό-φάντασμα, την πόλη Fethiye με τα παράλιά της.
Όλα βρίσκονταν σε ακτίνα περιπάτου και τέλος κάποια ώρα την επιστροφή μας, στο Ölüdeniz, για μπάνιο . . .
Ένας τυπικός πρωινός μπουφές μας περιμένε να τον τιμήσουμε για να είμαστε σε θέση, και κάπως χορτασμένοι, να συνεχίσουμε τη μέρα μας.
Ξεκινήσαμε χωρίς ιδιαίτερο πλάνο και οδηγόντας μόλις 9 Km βόρεια, φθάσαμε στο Kayakoy (Ελληνικά Λιβίσι ή αλλιώς Καρμυλησσός), που τώρα είναι ένα χωριό-φάντασμα. Οι Έλληνες ζούσαν για εκατοντάδες χρόνια, αλλά αυτό άλλαξε με την ανταλλαγή πληθυσμών που ακολούθησε μετά τον Ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1919-1922 και τη στιγμή που εγκαταλείφθηκε, είχε πληθυσμό γύρω στους 6.000 κατοίκους.
Οι Τούρκοι δεν κατάφεραν να κάνουν το Livissi (Λιβίσι) δικό τους, μιας και οι αγρότες που εγκαταστάθηκαν δεν μπόρεσαν να καλλιεργήσουν τα προϊόντα τους όπως οι Έλληνες και έτσι το χωριό έμεινε σαν φάντασμα της ιστορίας. Το 1957 μετά από έναν ισχυρό σεισμό η περιοχή έμεινε εντελώς ακατοίκητη. Μια μερική αναστύλωση της περιοχής συμφωνήθηκε να γίνει, το 1988, μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας ως σύμβολο ειρήνης και φιλίας υπό την αιγίδα της UNESCO.

Μια χούφτα εστιατόρια μαζί με πλανόδιους που αναπτύσσουν πάγκους με σουβενίρ κάθονται στην είσοδο του χωριού και προσπαθούν να προσελκύσουν τους τουρίστες.
Και από αυτούς μάθαμε πως, αν και το Kayakoy είναι προστατευόμενος αρχαιολογικός χώρος, υπάρχουν σχέδια για την ανάπτυξή του.
Τα σημάδια μαζικού τουρισμού δεν είναι ικανά για να χαθεί η αυθεντικότητά του χωριού και έχουν δημιουργηθεί ομάδες στο διαδύκτιο που μεριμνούν για τη διατήρησἠ του.
Ο συγγραφέας Louis de Bernières, από αυτό εμπνεύστηκε το σκηνικό του μυθιστόρηματὀς του ῾Birds Without Wings῾ στο οποίο μιλά για έναν κόσμο που ζει σε ένα μικρό χωριό στη νοτιοδυτική Ανατολία τα χρόνια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Και το συμπληρώνει με χαρακτήρες πραγματικούς και φιλικούς που όλοι εκεί μιλούν Τουρκικά, αν και γράφουν με Ελληνικά γράμματα . . .



Είναι κομματάκι δύσκολο να φανταστεί κανείς το ζωντανό μέρος που ήταν κάποτε.


Όπως σέρνουμε τα βήματά μας μέσα στα πέτρινα καιροφαγωμένα στενοσόκακα βρισκόμαστε στην εκκλησία της Παναγίας, όπου ο γνωστός ηθοποιός Russell Ira Crowe μαγνητοσκόπησε σκηνές για την ταινία ῾The Water Diviner῾ με την οποία έκανε και το σκηνοθετικό ντεμπούτο του.

Η ταινία χαρακτηρίζεται από ανθελληνικές αναφορές, αν και το σενάριο της έχει γραφτεί από έναν Ελληνοαυστραλό ονόματι Άντριου Αναστάσιος. Ούτε λίγο, ούτε πολύ παρουσιάζει τους Τούρκους ως αθώα θύματα στον αγώνα για την υπεράσπιση της πατρίδας τους . . .




Ο ήλιος είχε ανέβει ψηλά και έλουζε με το φως του τα εκατοντάδες εγκαταλελειμμένα πέτρινα σπίτια που περιβάλλουν την πλαγιά του λόφου.






Όχι διάβολε, αλίμονο, δεν είναι αυτό που νομίζετε ότι βλέπετε !
Δυό σαύρες που ζευγάρωναν, προσπαθούσα να αποθανατίσω με το κινητό, μέσα στο ολοζώντανο περδικάκι που βασίλευε στον ίσκιο του μισογκρεμισμένου τείχους,

Μετά από μια ώρα και πλέον εξερεύνησης, φύγαμε με στόχο τη μεγαλούπολη της περιοχής Fethiye (Ελληνικά, Μάκρη) που βρίσκεται 14 km βορειότερα είναι παραθαλάσσια πόλη και βρίσκεται στα όρια των ιστορικών περιοχών της νοτιοδυτικής Μικράς Ασίας, της Λυκίας και της Καρίας, στην τοποθεσία της αρχαίας Τελμησσού, της μεγαλύτερης πόλης της Λυκίας.
Η Μάκρη διατηρούσε τον Ελληνικό πληθυσμό της μέχρι το 1923, έως την ανταλλαγή των πληθυσμών που προέβλεπε η συνθήκη της Λωζάνης, τότε οι περισσότεροι πρόσφυγες εγκαταστάθηκαν στην ανατολική Αττική και ίδρυσαν τη Νέα Μάκρη.
Το 1934 οι Τούρκοι μετονόμασαν την πόλη σε Fethiye από το όνομα ενός Τούρκου πιλότου -που ήταν από τους πρώτους πιλότους της Τουρκικής αεροπορίας- του Fethi Bey και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της λεγόμενης Τουρκικής ριβιέρας με πληθυσμό κοντά στους 160.000 κατοίκους.
Την νεόκτιστη πόλη τη περάσαμε με το γνωστό καβάλα παν στην εκκλησιά καβάλα προσκυνάνε, χωρίς την παραμικρή ντροπή, Υπήρχαν και θέλαμε άλλα να επισκεφθούμε και να δούμε.
Οι περίφημοι Λυκιακοί τάφοι λαξευμένοι στην πλαγια του βουνού με σπουδαιότερο αυτόν του Αμύντα,. Ένα κομμάτι της πλούσιας πΧ ιστορίας του τόπου και της συνεχούς παρουσίας Ελληνισμού στην περιοχή. Αξίζει τον κόπο η επίσκεψη ακόμη και αν είναι μόνο για να θαυμάσεις τους περίτεχνα λαξευμένους βράχους.


Δεν γυρίσαμε στο Ölüdeniz, σεβαστήκαμε τα νερά της παραλίας της Fethiye και κολυμπήσαμε σ´ αυτά.


Στην παραλία της Fethiye, Koca Calis, έχουν γυριστει στιγμιότυπα της πολύκροτης ταινίας ῾Skyfall῾ με το θρυλικό ήρωά της James Bond (Daniel Wroughton Craig), όπου φαίνεται να χαλαρώνει και η φάση στο μπαρ με τα παιχνίδια ποτού με θέμα τον σκορπιό . . .


Επιστρέψαμε βράδυ στο Ölüdeniz, φορτισμένοι και γεμάτοι από πολύχρωμες εικόνες για μια βόλτα χαλάρωσης,

ένα φαγητό της προκοπής,


ένα παγωτό Dοndurmasi

και ύπνο.
Attachments
-
42 bytes Προβολές: 0