Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.537
- Likes
- 31.751
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2o: 20 ώρες στον δρόμο!
- Κεφάλαιο 3ο: Η πρωινή βόλτα στη γειτονιά μας και η επίσκεψη στο χωριό του Άι Βασίλη
- Κεφάλαιο 4ο: Η απογευματινή εξόρμηση στο Vikaköngäs, η πρώτη γνωριμία με το κέντρο του Rovaniemi και η προσπάθεια για νυχτερινή βόλτα στο Könkäsaari
- Κεφάλαιο 5o: Οδηγώντας έλκηθρο με Huskies και αναζητώντας παγωμένους καταρράκτες στο Εθνικό Πάρκο Korouoma.
- Κεφάλαιο 6o: Πεζοπορώντας στο εντυπωσιακό Πάρκο Auttiköngäs και ο πράσινος χορός στο Rovaniemi
- Κεφάλαιο 7o: Γνωρίζοντας τα αξιοθέατα του Rovaniemi και κυνηγώντας το Βόρειο Σέλας στην απομακρυσμένη Λίμνη Niesijärvi
- Κεφάλαιο 8o: H πεζοπορία στο Riisitunturi National Park και η απογευματινή βόλτα στο Ruka Ski Resort
- Κεφάλαιο 9o: Φέρνοντας εις πέρας μια πεζοπορική εκκρεμότητα στο νησί Könkäänsaari
- Κεφάλαιο 10o: Το μακρύ ταξίδι μέχρι το Ivalo, με ενδιάμεσες στάσεις στη Λίμνη Pyhäjärvi, στο χιονοδρομικό κέντρο Pyhätunturi και στη Λίμνη Ahvenlampi. Bonus: Τα συγκλονιστικά χρώματα του Βόρειου Σέλαος με την άφιξή μας στο Ivalo
- Κεφάλαιο 11o: Η γνωριμία με το Ivalo
- Κεφάλαιο 12o: Η πεζοπορία στο Jäniskoski Rapids και η ενδελεχής εξερεύνηση του Inari
- Κεφάλαιο 13ο: Πεζοπορώντας μέχρι τη Λίμνη Peukalojärvi, αιχμαλωτίζοντας τις τελευταίες εικόνες από το Koppelo Harbor και το Inari και αναχωρώντας για το Tornio
- Κεφάλαιο 14ο: Οδηγώντας στον Road 955 με τελικό προορισμό το Tornio, κάνοντας ενδιάμεσες στάσεις στο Levi και στο Rovaniemi
- Κεφάλαιο 15ο: Tornio: Στη δίδυμη πόλη της Λαπωνίας
- Κεφάλαιο 16ο: Οι βόλτες στο όμορφο Oulu και η μεταμεσονύκτια άφιξη στο Ελσίνκι
- Κεφάλαιο 17ο: Πρώτη ημέρα στο Ελσίνκι Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 18ο: Πρώτη ημέρα στο Ελσίνκι Μέρος 2ο
- Κεφάλαιο 19ο: H απογευματινή βόλτα στο Porvoo
- Κεφάλαιο 20ο: Δεύτερη ημέρα στο Ελσίνκι
- Κεφάλαιο 21ο: Εξερευνώντας τα 3 από τα 6 νησιά του φρουρίου Suomenlinna
- Κεφάλαιο 22ο: Η ημέρα της επιστροφής, ο επίλογος και ο οικονομικός απολογισμός
Κεφάλαιο 13ο: Πεζοπορώντας μέχρι τη Λίμνη Peukalojärvi, αιχμαλωτίζοντας τις τελευταίες εικόνες από το Koppelo Harbor και το Inari και αναχωρώντας για το Tornio
24 Ιανουαρίου 2025
24 Ιανουαρίου 2025
Αποβραδίς είχαμε μαζέψει τα πράγματα και ετοιμάσει τις βαλίτσες. Το πρωί είχε νωρίς εγερτήριο γιατί η ημέρα θα ήταν πολύ-πολύ μακριά και γεμάτη. Έφτιαξα προμήθειες για το μεγάλο ταξίδι που θα είχαμε μπροστά μας. Στις 08:10 πήρα, από το παράθυρο του σαλονιού, τις πρώτες φωτογραφίες της καινούριας ημέρας που μόλις ξεκινούσε. Τι σας έλεγα στο προηγούμενο κεφάλαιο για τα κέρατα-ντεκόρ; Έξω από το παράθυρο του σαλονιού μας, η ιδιοκτήτρια είχε τοποθετήσει τεράστια κέρατα ταράνδου όπου είχε κρεμάσει ταΐστρες πουλιών και με το πρώτο φως ένα σωρό πουλάκια επισκέπτονταν το παράθυρό μας και τις ταΐστρες για το τσιμπολόγημά τους. Στα απέναντι δέντρα, βλέπαμε μικρά σκιουράκια να σκαρφαλώνουν με ταχύτητα και μαεστρία στα παγωμένα κλαδιά.

Μεταφέραμε τα μπαγκάζια στο αυτοκίνητο και αφήσαμε το διαμέρισμα πεντακάθαρο και τακτοποιημένο. Όμως, πριν αποχαιρετήσουμε οριστικά το Ivalo, είχαμε να φέρουμε εις πέρας μια αποστολή που η ίδια η Johanna μάς είχε θέσει ως πρόκληση. Πάνω στο τραπέζι υπήρχε ένας χάρτης στον οποίο η οικοδέσποινα είχε σημειωμένο ένα μονοπάτι που ξεκινούσε από την αυλή του σπιτιού και κατέληγε σε μια λίμνη, παγωμένη βεβαίως-βεβαίως αυτήν την εποχή.

Ξεκινήσαμε γεμάτοι χαρά για να εκπληρώσουμε τη δοκιμασία. Μπήκαμε στο παγωμένο δάσος, ακολουθώντας ένα μονοπάτι κατά προσέγγιση-δεν ήταν και πολύ ευδιάκριτο-το ένστικτο μάς κατηύθυνε περισσότερο. Το χιόνι ήταν πολύ παχύ, οπότε αυτό ήταν κάπως κουραστικό γιατί σε κάθε μας βήμα τα πόδια βούλιαζαν βαθιά στο απάτητο μονοπάτι. Τάρανδοι και πουλάκια είχαν κυκλοφορήσει τριγύρω πριν από εμάς, αφήνοντας σημάδια από τα πατουσάκια τους πάνω στον πάγο. Ανάμεσα από τους κορμούς των ψηλόλιγνων δέντρων βλέπαμε την προσπάθεια που κατέβαλε ο ήλιος για να σηκωθεί πάνω από τον ορίζοντα και να λούσει με το φως του την παγωμένη πλάση.



Λίγο πριν φτάσουμε στη λίμνη, συναντήσαμε κάτι τεράστιους ογκόλιθους καλυμμένους με χιόνι. Πως μπορεί να κατέληξαν μέσα στην ισιάδα αυτές οι γιγάντιες πέτρες;

Ανάμεσα από τα δέντρα διακρίναμε μια μεγάλη, παγωμένη, ακάλυπτη επιφάνεια. Είχαμε φτάσει στη Λίμνη Peukalojärvi. Ήταν απάτητη. Κανείς άλλος δεν είχε βρεθεί εδώ πριν από εμάς. Μόνο τα δικά μας βήματα χαράχτηκαν πάνω της. Το δάσος σχημάτιζε ένα συμπαγές και πυκνό τείχος γύρω από τη Peukalojärvi και ο ήλιος, που κατάφερνε να φωτίσει μόνο τις κορυφές των δέντρων, τους είχε χαρίσει ένα σκούρο χρυσαφί χρώμα.



Στην όχθη υπήρχε μια ξύλινη καμπίνα και μάλιστα έγραφε ότι ήταν ιδιωτική.

Ενδιαφέρουσα, λοιπόν, η πρόκληση της οικοδέσποινας μάς έδωσε την ευκαιρία να κάνουμε άλλη μια πεζοπορία και να γνωρίσουμε άλλο ένα δάσος και μια λίμνη της Λαπωνίας. Εννοείται, ότι το καλοκαίρι εδώ θα είναι ακόμα πιο μαγικά με τόσα νερά να περικλείουν την όμορφη πόλη του Ivalo.
Επιστρέψαμε στον αυλόγυρο του σπιτιού και κάναμε μια βόλτα τριγύρω για να αιχμαλωτίσουμε τις τελευταίες εικόνες από το μέρος που μάς φιλοξένησε για δύο ημέρες και μάς χάρισε τόσες και τόσες μοναδικές γνώσεις και εμπειρίες.





Εδώ, έξω από το διαμέρισμά μας, είδαμε τις ωραιότερες εικόνες του Βόρειου Σέλαος. Και εδώ, στο Ivalo και στο Inari, μάθαμε τόσα πράγματα για τη ζωή και τις ασχολίες των ανθρώπων του Αρκτικού Κύκλου. Πολύτιμες γνώσεις που θα φυλάξουμε μέσα μας σαν θησαυρό, θαυμάζοντας αυτόν τον λαό που, ενώ παλεύει για επιβίωση κάτω από τόσο ακραίες καιρικές συνθήκες, δείχνει τόση αγάπη και σεβασμό στο αφιλόξενο περιβάλλον που νιώθει σπίτι του.
Ακολουθήσαμε τον Ε75 μέχρι το κέντρο του Inari. Χωθήκαμε στα παγωμένα δρομάκια του χωριού για μια τελευταία βόλτα «κλέβοντας» χρωματιστές εικόνες με φόντο το λευκό,



και μετά στρίψαμε στον Road 955. Ήταν η σοφότερη επιλογή που κάναμε, να οδηγήσουμε σε αυτόν τον μοναχικό δρόμο απολαμβάνοντας τα ωραιότερα τοπία και την πιο άγρια φύση αυτής της απομακρυσμένης περιοχής.



Last edited: