Φινλανδία 4.028 παγωμένα χιλιόμετρα

Klair

Member
Μηνύματα
2.537
Likes
31.751
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. Κεφάλαιο 2o: 20 ώρες στον δρόμο!
  3. Κεφάλαιο 3ο: Η πρωινή βόλτα στη γειτονιά μας και η επίσκεψη στο χωριό του Άι Βασίλη
  4. Κεφάλαιο 4ο: Η απογευματινή εξόρμηση στο Vikaköngäs, η πρώτη γνωριμία με το κέντρο του Rovaniemi και η προσπάθεια για νυχτερινή βόλτα στο Könkäsaari
  5. Κεφάλαιο 5o: Οδηγώντας έλκηθρο με Huskies και αναζητώντας παγωμένους καταρράκτες στο Εθνικό Πάρκο Korouoma.
  6. Κεφάλαιο 6o: Πεζοπορώντας στο εντυπωσιακό Πάρκο Auttiköngäs και ο πράσινος χορός στο Rovaniemi
  7. Κεφάλαιο 7o: Γνωρίζοντας τα αξιοθέατα του Rovaniemi και κυνηγώντας το Βόρειο Σέλας στην απομακρυσμένη Λίμνη Niesijärvi
  8. Κεφάλαιο 8o: H πεζοπορία στο Riisitunturi National Park και η απογευματινή βόλτα στο Ruka Ski Resort
  9. Κεφάλαιο 9o: Φέρνοντας εις πέρας μια πεζοπορική εκκρεμότητα στο νησί Könkäänsaari
  10. Κεφάλαιο 10o: Το μακρύ ταξίδι μέχρι το Ivalo, με ενδιάμεσες στάσεις στη Λίμνη Pyhäjärvi, στο χιονοδρομικό κέντρο Pyhätunturi και στη Λίμνη Ahvenlampi. Bonus: Τα συγκλονιστικά χρώματα του Βόρειου Σέλαος με την άφιξή μας στο Ivalo
  11. Κεφάλαιο 11o: Η γνωριμία με το Ivalo
  12. Κεφάλαιο 12o: Η πεζοπορία στο Jäniskoski Rapids και η ενδελεχής εξερεύνηση του Inari
  13. Κεφάλαιο 13ο: Πεζοπορώντας μέχρι τη Λίμνη Peukalojärvi, αιχμαλωτίζοντας τις τελευταίες εικόνες από το Koppelo Harbor και το Inari και αναχωρώντας για το Tornio
  14. Κεφάλαιο 14ο: Οδηγώντας στον Road 955 με τελικό προορισμό το Tornio, κάνοντας ενδιάμεσες στάσεις στο Levi και στο Rovaniemi
  15. Κεφάλαιο 15ο: Tornio: Στη δίδυμη πόλη της Λαπωνίας
  16. Κεφάλαιο 16ο: Οι βόλτες στο όμορφο Oulu και η μεταμεσονύκτια άφιξη στο Ελσίνκι
  17. Κεφάλαιο 17ο: Πρώτη ημέρα στο Ελσίνκι Μέρος 1ο
  18. Κεφάλαιο 18ο: Πρώτη ημέρα στο Ελσίνκι Μέρος 2ο
  19. Κεφάλαιο 19ο: H απογευματινή βόλτα στο Porvoo
  20. Κεφάλαιο 20ο: Δεύτερη ημέρα στο Ελσίνκι
  21. Κεφάλαιο 21ο: Εξερευνώντας τα 3 από τα 6 νησιά του φρουρίου Suomenlinna
  22. Κεφάλαιο 22ο: Η ημέρα της επιστροφής, ο επίλογος και ο οικονομικός απολογισμός


Κεφάλαιο 16ο: Οι βόλτες στο όμορφο Oulu και η μεταμεσονύκτια άφιξη στο Ελσίνκι
25 Ιανουαρίου 2025

Μπήκαμε στην πόλη του Oulu στις 15:00 και αμέσως κατευθυνθήκαμε στο Κάστρο το οποίο χτίστηκε στο Δέλτα του ποταμού Oulujoki, το 1590. Σήμερα, δε θυμίζει σε τίποτα το ξύλινο εκείνο οικοδόμημα το οποίο κάηκε από κεραυνό, μαζί με τις πυριτιδαποθήκες του, το 1793. Στο κτίριο λειτουργεί καφετέρια από το 1912 με μια μικρή έκθεση για την ιστορία του Κάστρου.

IMG_4956.jpg



IMG_4958.jpg


Σταθήκαμε πάνω στη γέφυρα του Oulujoki ποταμού έχοντας θέα 360 μοιρών προς άλλες γέφυρες, προς όμορφα σπίτια και προς παγωμένα νερά.

IMG_4963.jpeg



IMG_4960.jpeg



IMG_4970.jpeg



IMG_0859.jpeg



IMG_0870.jpeg



IMG_0854.jpeg



IMG_4966.jpeg



IMG_4968.jpeg


Μπροστά μας είχαμε ένα νησί πάνω στο οποίο είναι χτισμένα δύο τεράστια γυάλινα κτίρια: η Κεντρική Βιβλιοθήκη του Oulu και δίπλα της το Θέατρο της πόλης.

IMG_4974.jpeg


Προχωρήσαμε για να δούμε από κοντά αυτά τα «κοσμήματα» του Oulu.

IMG_4978.jpeg


Ανάμεσα στα δύο κτίρια βρίσκεται η αρχή της γέφυρας Pikisaarensilta η οποία ενώνει το κέντρο της πόλης με το νησί Pikisaari. Όλη αυτή η περιοχή του Δέλτα του ποταμού Oulujoki αποτελείται από μικρά ή μεγαλύτερα νησιά τα οποία ενώνονται μεταξύ τους με γέφυρες.

IMG_0864.jpeg



IMG_4981.jpeg



IMG_4985.jpeg


Διασχίσαμε τη γέφυρα και βρεθήκαμε στην άκρη του νησιού Pikisaari, το οποίο πήρε το όνομά του από το εργοστάσιο πίσσας που βρισκόταν πάνω του τον 17ο αιώνα. Για αιώνες, το νησί χρησιμοποιήθηκε από διαφορετικές βιομηχανίες και οι μόνοι κάτοικοί του ήταν οι εργάτες των εταιρειών. Κατά τον Κριμαϊκό Πόλεμο, το Pikisaari με τα ναυπηγεία και άλλα κτίρια κάηκε ολοσχερώς από τους Άγγλους. Σήμερα, είναι ένα «σπίτι» για καλλιτέχνες και τεχνίτες.

IMG_4994.jpeg


Εδώ, στην προκυμαία του ποταμού Oulujoki, απέναντι από το Θέατρο, βρίσκεται και η Πλατεία της Αγοράς του Oulu. Τους καλοκαιρινούς μήνες είναι μια ζωντανή περιοχή, γιατί εκτός από τους παραδοσιακούς πάγκους υπάρχουν και ξύλινα κιόσκια που λειτουργούν ως μπαρ ή εστιατόρια. Τώρα με το κρύο και τον χιονιά δεν είδαμε ψυχή.

Ο Καθεδρικός Ναός του Oulu, που βρίσκεται στο κέντρο, είναι ορατός από παντού. Ολοκληρώθηκε το 1777 και χτίστηκε από πέτρες. Ήταν τόσο μεγάλος που και οι 2.400 κάτοικοι του Oulu, εκείνη την εποχή, μπορούσαν να χωρέσουν για μια λειτουργία στην εκκλησία. Την άνοιξη του 1822, το Oulu καταστράφηκε από πυρκαγιά και οι ξύλινες κατασκευές της εκκλησίας κάηκαν, επίσης. Μόνο οι πέτρινοι τοίχοι παρέμειναν άθικτοι και σώθηκε η κινητή περιουσία. Η εκκλησία ξαναχτίστηκε και ολοκληρώθηκε το 1832.

IMG_4955.jpeg



IMG_5029.jpg


Εκεί γύρω συνεχίσαμε να βολτάρουμε, συναντώντας το χαριτωμένο μικρό Πάρκο Åström και ένα σχολείο (πρώην παρθεναγωγείο, του 1879) πραγματικό κόσμημα. Στο Πάρκο, το 1730, υπήρχε ένα πηγάδι, το νερό του οποίου χρησιμοποιήθηκε ως πηγή υγείας πιστεύοντας ότι θεραπεύει πολλές ασθένειες.

IMG_5041.jpeg



IMG_7986.jpeg



IMG_5039.jpg


Και τώρα θα βάλετε τη φαντασία σας να δουλέψει γιατί θα σάς ξεναγήσω σε ένα πάρκο, το Ainolan puisto ή Hupisaarit, το οποίο είναι γνωστό ως το «Αρχιπέλαγος των Λευκών Γεφυρών». Αυτό το ιστορικό Πάρκο είναι μια από τις παλαιότερες και πιο διάσημες περιοχές πρασίνου του Oulu και τα ποικίλα αξιοθέατα και οι δραστηριότητές του το καθιστούν αγαπημένο προορισμό για ντόπιους και τουρίστες.

IMG_5006.jpeg


Το Πάρκο αποτελείται από πολλά νησιά με μικρά ρυάκια που ρέουν ανάμεσά τους, κάτω από το φράγμα του σταθμού παραγωγής ενέργειας Merikoski. Τα νησιά συνδέονται μεταξύ τους με λευκές ξύλινες γέφυρες. Το Ainolanpuisto βρίσκεται στο Δέλτα του ποταμού Oulujoki. Αυτό σημαίνει ότι το νερό είναι παντού και ρέει ασταμάτητα. Φανταστείτε, λοιπόν, ότι πίσω από τα γράμματα OULU υπάρχει μια λίμνη μέσα στην οποία σιντριβάνια εκτοξεύουν με δύναμη πίδακες νερού.

IMG_7980.jpeg



IMG_7981.jpg


Φανταστείτε, επίσης, να απλώνετε ένα καρό τραπεζομάντηλο στις καλοδιατηρημένες περιοχές με γρασίδι κάνοντας πικνίκ με τις συνθέσεις των λουλουδιών να δημιουργούν μια ευχάριστη ατμόσφαιρα, ενώ τα γέρικα δέντρα θα σάς προσφέρουν άφθονη σκιά.

IMG_7979.jpeg



IMG_7984.jpeg


Αυτά συζητούσαμε καθώς περιδιαβαίναμε το κατάλευκο Πάρκο, περνώντας από νησί σε νησί πάνω από τις ολόλευκες γέφυρες.

IMG_5015.jpeg



IMG_5025.jpg


Αλλάξαμε ρότα και ήρθαμε πιο κεντρικά, στην καρδιά της πόλης και έξω από το Δημαρχείο. Η Φ. μπήκε σε ένα τεράστιο κατάστημα με vintage και second hand ρούχα και εγώ στήθηκα απέναντι από το Oulun kaupungintalo (Δημαρχείο) για τις απαραίτητες φωτογραφίες. Εν τω μεταξύ είχε ξεκινήσει να χιονίζει.

Στη θέση του σημερινού Δημαρχείου βρισκόταν ένα ξύλινο κτίριο που ήταν η μοναδική αίθουσα χορού της πόλης. Αυτό το οικοδόμημα καταστράφηκε στη μεγάλη πυρκαγιά του Oulu, το 1882. Το νεοαναγεννησιακό Δημαρχείο σχεδιάστηκε από τον Σουηδό αρχιτέκτονα Johan Erik Stenberg για να λειτουργήσει ως εστιατόριο και ξενοδοχείο, το 1885, και η αίθουσα χορού ήταν κεντρικό μέρος του σχεδιασμού του. Η αίθουσα δεξιώσεων τέθηκε σε χρήση στις 29 Οκτωβρίου του 1886, όταν τελούνταν εκεί εορταστικά δείπνα προς τιμήν της πρόσφατα ολοκληρωμένης σιδηροδρομικής γραμμής Ostrobothnia (επίσης Γραμμή Oulu).

To Δημοτικό Συμβούλιο συνεδριάζει στο κτίριο, που σήμερα λειτουργεί ως Δημαρχείο, από τις 21 Δεκεμβρίου του 1921 και η πρώτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου πραγματοποιήθηκε στις 3 Ιανουαρίου του 1931. Το Oulu θα είναι η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2026. Κατά τη διάρκεια του έτους της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας, το Δημαρχείο του Oulu θα χρησιμεύσει ως ένας από τους χώρους εκδηλώσεων στο κέντρο της πόλης.

IMG_5048.jpeg


Οδός Kirkkokatu, από τους σημαντικότερους εμπορικούς δρόμους της πόλης, και στο βάθος ο Καθεδρικός Ναός:

IMG_7991.jpeg



IMG_5050.jpg


Συνεχίσαμε να γνωρίζουμε την καρδιά της πόλης βολτάροντας στον πεζόδρομο Rotuaari με τα εμπορικά καταστήματα, τα εστιατόρια και τα καφέ. Το Oulu αποδείχθηκε μια ολοζώντανη πόλη με πολύ κόσμο να περπατάει στους δρόμους και να γεμίζει τα εστιατόρια.

IMG_0881.jpg



IMG_5061.jpeg


Στην κεντρική Πλατεία Oulu (ή Rotuaarinaukio) αναζητήσαμε κάποιο εστιατόριο για φαγητό. Καλές κριτικές είχε η ITALICA TABERNA, αλλά δεν μάς δέχτηκαν χωρίς κράτηση.

IMG_5060.jpeg


Όμως πριν φύγουμε, περιεργαστήκαμε το Rotuaarin Pallo, μια εγκατάσταση τέχνης που βρίσκεται πάνω στην Πλατεία. Αυτό το σφαιρικό γλυπτό, που συχνά αναφέρεται ως «The Ball of Rotuaari», χρησιμεύει ως δημοφιλές σημείο συνάντησης τόσο για τους ντόπιους όσο και για τους επισκέπτες.

IMG_5058.jpg


Η εύρεση φαγητού έγινε, πλέον, επιτακτική κι έτσι η επόμενη επιλογή που κάλυπτε τα γούστα και των τεσσάρων μας άκουγε στο όνομα: Pablos. Μικρό, αλλά πολύ cosy εστιατόριο. Ευτυχώς, μάς δέχτηκαν με χαρά και φάγαμε νοστιμότατες και πολύ χορταστικές πίτσες. Μαζί με τα αναψυκτικά πληρώσαμε 96 ευρώ.

Βγήκαμε χορτάτοι για τις τελευταίες βόλτες στην πόλη του Oulu που μάς άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Το Oulu, που σημαίνει πλημμύρα, βρίσκεται στη διοικητική περιφέρεια της Βόρειας Οστροβοθνίας και ιδρύθηκε στις 8 Αυγούστου του 1605 από τον Κάρολο Θ΄ της Σουηδίας. Όπως έχω, ήδη, αναφέρει είναι χτισμένο στις εκβολές του ποταμού Oulujoki ο οποίος ήταν παλιά εμπορική οδός. Το 1822, μια μεγάλη πυρκαγιά κατέστρεψε μεγάλο μέρος της πόλης η οποία χτίστηκε εκ νέου με τα πολεοδομικά και αρχιτεκτονικά σχέδια του Johan Carl Ludvig Engel. Εξελίχθηκε σε σημαντικό βιομηχανικό και εμπορικό κέντρο και στις ημέρες μας διαθέτει το δεύτερο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στη Φινλανδία. Η πόλη διαθέτει δικό της λιμάνι και Πανεπιστήμιο.

Την επόμενη φορά που θα επισκεφθούμε τη χώρα καλοκαίρι, θα εντάξουμε ξανά το Oulu στο πρόγραμμά μας. Είναι μια πόλη που της αξίζει μια δεύτερη επίσκεψη με καλό καιρό. Είχε έρθει η ώρα της αναχώρησης. 607 Km και 7 ώρες και 15 λεπτά μάς χώριζαν από το Ελσίνκι. Οι 7 ώρες ταξιδιού ήταν ένα νούμερο που μάς έφερνε τρόμο με όλα αυτά που είχαμε κάνει από το πρωί μέχρι τώρα. Και να πεις ότι θα οδηγούσαμε σε καμιά Εθνική Οδό με 3-4 λωρίδες ανά κατεύθυνση, άντε να το καταπιώ. Τον ρημαδοΕ75 θα ακολουθούσαμε, με τη 1 λωρίδα, τον πάγο και τα φορτηγά να μάς τυφλώνουν από την αντίθετη μεριά. Αλλά, αυτή ήταν η πορεία μας και έπρεπε να μαζέψουμε τα κουράγια μας και να ξεκινήσουμε.

Στη θέση του οδηγού κάθισε ο γιος μου και στη θέση του συνοδηγού εγώ. Δώσαμε το ελεύθερο στη Φ. και τον Α. να ξεραθούν στον ύπνο. Τα νυχτοπούλια της παρέας (γιος και μάνα) θα έβγαζαν «τα κάστανα από τη φωτιά». Όλα κύλησαν ομαλά. Μια ώρα πριν φτάσουμε στην πρωτεύουσα ξύπνησε ο Α. και πήρε το τιμόνι. Εγώ, βράχος-συνοδηγός μέχρι που φτάσαμε στο διαμέρισμα στο Ελσίνκι. Στις 03:00 τα ξημερώματα ανοίξαμε την πόρτα του καταλύματος. Είχα όρεξη ακόμα και για φωτογραφίες, πριν απλώσουμε μπαγκάζια και μπουφάν στον χώρο. Μέχρι να τακτοποιηθούμε, να μπανιαριστούμε, να τσιμπήσουμε κανένα σνακ μάς πήρε 05:00 το πρωί για να ξαπλώσουμε. Τα ξυπνητήρια ρυθμίστηκαν για λίγο πιο αργά αυτήν τη φορά.

IMG_5076.jpeg



IMG_5071.jpg



IMG_5074.jpg


Ο χάρτης της σημερινής διαδρομής:

25-1-2025.jpeg



 
Last edited:

Klair

Member
Μηνύματα
2.537
Likes
31.751
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Κεφάλαιο 2o: 20 ώρες στον δρόμο!
17 Ιανουαρίου 2025

Έφτασε η πολυπόθητη 17η Ιανουαρίου! Πουρνό-πουρνό, πριν ξυπνήσουν οι υπόλοιποι, ξεκίνησα να ετοιμάζω τα σάντουιτς που θα είχαμε μαζί μας στο ταξίδι (για το οδικό από το Ελσίνκι στο Rovaniemi).

IMG_2915.jpg


Γέμισα μια χειραποσκευή με διάφορα φαγώσιμα για να έχουμε να μασουλάμε τις «ατελείωτες» ώρες που θα χρειάζονταν για να καλυφθούν τα 820 Km από το Αεροδρόμιο του Ελσίνκι μέχρι το κατάλυμά μας στο Rovaniemi. Κέικ, ξηροί καρποί, ριζογκοφρέτες, τσουρέκια και σοκολάτες μπήκαν, μαζί με τα σάντουιτς, στη μικρή βαλίτσα. Επιπλέον, φρόντισα να πάρω μαζί μου ελαιόλαδο, ζυμαρικά και τονοσαλάτες για το πρώτο μαγείρεμα μέχρι να τακτοποιηθούμε και να κάνουμε τις αγορές μας στο super market της πόλης.

Στις 07:00 και οι υπόλοιποι βρίσκονταν στο πόδι, πανέτοιμοι για την αναχώρηση. Η πτήση μας ήταν πρωινή, στις 09:15, με προβλεπόμενη ώρα άφιξης στις 13:05. Οι χρόνοι τηρήθηκαν, σχεδόν, με ακρίβεια. Δώσαμε όλες τις αποσκευές για φόρτωση στο αμπάρι, εκτός από το σακίδιο με τα ηλεκτρονικά. Η Φ. και εγώ κρατούσαμε και τις τσάντες μας με τις οποίες δεν ασχολήθηκε κανείς.

IMG_2926.jpg



IMG_2929.jpg


Η πτήση ήταν ήρεμη και στις 13:09 τροχοδρομήσαμε στο παγωμένο και συννεφιασμένο Διεθνές Αεροδρόμιο του Ελσίνκι.

IMG_2949.JPG


Διασχίσαμε το όμορφο και σύγχρονο αεροδρόμιο, κατευθυνόμενοι στον ιμάντα παραλαβής των αποσκευών. Φτάνοντας εκεί, είδαμε αστυνομικούς και έναν σκύλο να δέχεται εντολές να μυρίσει τις πρώτες βαλίτσες που είχαν αρχίσει να καταφθάνουν.

IMG_2961.jpg



IMG_2957.jpg


Ο γιος μου άρχισε το τρολάρισμα, λέγοντας: -«Να δεις που ψάχνουν τη βαλίτσα σου με τα σάντουιτς γιατί θα νομίζουν ότι μέσα στα αλουμινόχαρτα έχεις τυλίξει ναρκωτικά ή εκρηκτικά». -«Το πολύ-πολύ να κεράσω τον σκύλο κανένα τοστάκι για να του φύγει η λιγούρα» του ανταπάντησα. Εκείνο που μας έκανε εντύπωση και βάλαμε τα γέλια ήταν το γεγονός ότι όταν όντως μύρισε τη βαλίτσα μου με τα φαγητά, αμέσως, γύρισε στον αστυνομικό που τον κρατούσε και του ζήτησε τη λιχουδιά του. Εκείνος, του έβαλε κάτι στο στόμα και ο σκύλος συνέχισε τη δουλειά του με τις επόμενες βαλίτσες. Τελικά, δε βρέθηκε τίποτα ύποπτο, το team με τον σκύλο αποχώρησε και εμείς συνεχίσαμε για το γραφείο της AVIS.

Δεν υπήρχε κανείς άλλος πριν από εμάς κι έτσι η διαδικασία παραλαβής του αυτοκινήτου ήταν πολύ σύντομη. Λάβαμε τις οδηγίες για το garage στο οποίο βρισκόταν παρκαρισμένο το Skoda και βγήκαμε έξω από το αεροδρόμιο αντιμετωπίζοντας για πρώτη φορά τον πολύ παγωμένο αέρα της χώρας η οποία μάς υποδέχτηκε με συννεφιά, χιόνι και θερμοκρασία στον 1 βαθμό Κελσίου.

Το λευκό Skoda Octavia iV Hybrid μάς περίμενε, ολοκάθαρο, με τα 1400 κυβικά του για να μάς ταξιδέψει στην κατεψυγμένη Λαπωνία. Με τα ελαστικά δεν είχαμε καμία ανησυχία, αφού όλα τα οχήματα στη χώρα φορούν λάστιχα με καρφιά τα οποία ανταποκρίνονται άψογα στο παγωμένο και ολισθηρό οδόστρωμα.

IMG_0436.JPG



IMG_0438.JPG


Στις 14:30 είχαμε, ήδη, φορτώσει τα πράγματά μας και ξεκινούσαμε το μακρύ μας ταξίδι προς το Rovaniemi.

IMG_0440.JPG


821 Km και 9 ώρες και 40 λεπτά το έδινε ο χάρτης, χωρίς τις στάσεις για ξεκούραση και τουαλέτα. Ακολουθώντας τον Ε18 συναντήσαμε αυξημένη κίνηση και χιόνι στις άκρες του δρόμου. Το οδόστρωμα ήταν καθαρό.

IMG_0442.jpeg


Μπαίνοντας στον Ε75 η κίνηση αραίωσε, αλλά το παγωμένο χιόνι κάλυπτε και την άσφαλτο. Η Ευρωπαϊκή Διαδρομή E75 ξεκινάει από το Vardø της Νορβηγίας και διασχίζει τη Φινλανδία, την Πολωνία, την Τσεχία, τη Σλοβακία, την Ουγγαρία, τη Σερβία, τη Βόρεια Μακεδονία και καταλήγει, μετά από περίπου 4.380 Km (χωρίς να υπολογίζονται τα πλοία), στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Σητεία της Κρήτης. Το να ταξιδέψει κάποιος σε όλο το μήκος του Ε75, σίγουρα, θα είναι μια εκπληκτική περιπέτεια, ωστόσο, και η δική μας οδήγηση σε τμήματα αυτού του απίστευτου δρόμου θα αποτελέσει μια εξαιρετικά αξέχαστη εμπειρία ζωής.

Ήδη, είχαμε ξεκινήσει το φαγοπότι μέσα στο αυτοκίνητο με αυξημένη, όμως, προσοχή για να μην λερώσουμε τίποτα, καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να το διατηρήσουμε καθαρό μέχρι και το τέλος του ταξιδιού πράγμα που τελικά το καταφέραμε.

Καταπίναμε αχόρταγα τα χιλιόμετρα κάνοντας ολιγόλεπτες στάσεις για ξεμούδιασμα και τουαλέτα. Τα όρια ταχύτητας είναι χαμηλά 60-80 και 100 σε όλο το οδικό δίκτυο της Λαπωνίας και ανά 500 μέτρα υπάρχει κάμερα για τον έλεγχο της κυκλοφορίας και τον εντοπισμό των παραβατών. Εμείς τηρούσαμε ευλαβικά το όριο, αλλά οι Φινλανδοί μάς προσπερνούσαν τρέχοντας σαν δαιμονισμένοι σε έναν δρόμο (τον Ε75 θυμίζω) με μια και μόνη λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και χωρίς καμία προστατευτική μπάρα ή διαχωριστική νησίδα από το αντίθετο ρεύμα.

Φτάσαμε στη Jyväskylä γύρω στις 18:00 το απόγευμα. Εννοείται, ότι είχε νυχτώσει ώρες πριν. Ο συγγραφέας Elias Lönnrot ονόμασε την πόλη «η Αθήνα της Φινλανδίας» για τη σημασία της Juväskylä ως εκπαιδευτικού κέντρου της χώρας. Εδώ, σταματήσαμε για φαγητό γνωρίζοντας ότι η πόλη περιβάλλεται από 328 λίμνες αφού βρίσκεται στη φινλανδική Lakeland και σίγουρα θα είναι εντυπωσιακή να την εξερευνήσει κάποιος το καλοκαίρι που το νερό δε θα είναι παγωμένο.

Καλά τα σάντουιτς και τα σνακς μέχρι στιγμής, αλλά οι οδηγοί ήθελαν κάτι πιο «μεστό» για να αναλάβουν δυνάμεις. Τη λύση έδωσαν τα McDonalds που βρέθηκαν πάνω στον δρόμο μας. Παρκάραμε έξω από το μαγαζί και κατεβήκαμε. Το παγωμένο χιόνι γλιστρούσε διαολεμένα. Τσίκι-τσίκι, σαν τις κοτούλες, μπήκαμε μέσα. Την ίδια στιγμή, ένας μπαμπάς με κοντομάνικο και βερμούδα έβγαινε έξω στον ψόφο μαζί με τον γιο του. Δεν τρώμε ποτέ φαγητό στην Ελλάδα από τα συγκεκριμένα ταχυφαγεία (δεν ξέρω καν αν υφίστανται ως αλυσίδα στη χώρα μας) και έπαθα πλάκα με τις τιμές που αντίκρισαν τα ματάκια μου. Αν είναι να έχουν τέτοιες χρεώσεις τα McDonalds, τί γίνεται με τα εστιατόρια της χώρας; Μωρέ, θα πάει το super market και το μαγείρεμα «σύννεφο».

Αφήσαμε τη Juväskylä συνεχίζοντας να ανηφορίζουμε. Είχαμε πάρα πολύ δρόμο μπροστά μας. 560 Km μάς χώριζαν, ακόμη, από το Rovaniemi. Πλησίαζαν μεσάνυχτα όταν φτάσαμε έξω από το Oulu. Αναθαρρήσαμε, αντλήσαμε όσα κουράγια μάς απέμεναν και είπαμε: -«Άντε παιδιά, φτάνουμε». -«220 Km μάς απομένουν. Πείτε ότι τώρα ξεκινήσαμε από την Αθήνα για να πάμε στη Βυτίνα».

70 Km μετά το Oulu, το αετίσιο μάτι του γιου μου αναγνώρισε, στο βάθος του ορίζοντα, την ανεπαίσθητη εμφάνιση του Βόρειου Σέλαος. -«Παιδιά, μάλλον, έχουμε Φώτα στα αριστερά μας», μάς ανακοίνωσε. Συναγερμός στην ομήγυρη! -«Μόλις βρω δρόμο θα βγω από τον κεντρικό και θα πάω αριστερά για να τα πλησιάσουμε». Πράγματι, στρίψαμε αριστερά και μπήκαμε στο δάσος. Χιόνι παντού, και στον καρόδρομο ακόμα περισσότερο και απάτητο. Ερημιά και σκοτάδι. Κάποια στιγμή, ξεχωρίσαμε μες΄ τη μαυρίλα μια λευκή, φαρδιά, παγωμένη «γραμμή».

IMG_2987.JPG


Ήταν ο ποταμός Kaupinniva. Βρήκαμε μια απλωσιά και σταματήσαμε. Με τα φώτα του αυτοκινήτου διακρίναμε κάμποσα ξύλινα σπιτάκια αραδιασμένα δίπλα στην όχθη. Δεν υπήρχε ψυχή. Ο μόνος θόρυβος που ακουγόταν ήταν το σπάσιμο του πάγου από τα βήματά μας. Γλιστρούσε απίστευτα, αλλά καταφέραμε να προσεγγίσουμε την ξύλινη βεράντα μιας καμπίνας η οποία δεν είχε παγωμένο χιόνι αφού προστατευόταν από ένα μικρό στέγαστρο. Και εκεί, στη μέση του πουθενά, δίπλα σε ένα παγωμένο ποτάμι είδαμε το θέαμα που κυνηγά μανιωδώς πάρα πολύς κόσμος πληρώντας ουκ ευκαταφρόνητα ποσά σε γραφεία που οργανώνουν εξορμήσεις για τη θέασή του. Μισή ώρα «χόρευε» μπροστά στα μάτια μας προσφέροντάς μας απόλαυση και ευφορία, διώχνοντας ως δια μαγείας την κούραση που μάς είχε υποτάξει μετά τις τόσες ώρες στον δρόμο. Και ξαφνικά, ξεθώριασε και χάθηκε!

IMG_2992.JPG



IMG_9360.jpg



IMG_3003.JPG


Πλησιάζαμε στον προορισμό μας. 30 Km μάς χώριζαν, πλέον, από το «σπιτάκι» και τα κρεβατάκια μας.

IMG_9367.jpg


Ο ιδιοκτήτης είχε ενημερωθεί ότι θα φτάναμε πολύ αργά και μάς είχε στείλει mail με τους κωδικούς για την είσοδό μας στο διαμέρισμα. Το Rovaniemi ήταν κουκουλωμένο, απ’ άκρη σ’ άκρη, με χιόνι. Η θέση μας στο ιδιωτικό parking μας περίμενε. Αρχίσαμε να ξεφορτώνουμε τις αποσκευές και να τις μεταφέρουμε στο εσωτερικό με τα πόδια μας να βουλιάζουν στο παχύ, ολόλευκο χιόνι. Η ώρα ήταν 03:00 μετά τα μεσάνυχτα και το κρύο πάρα πολύ. Στις 03:10 έπαιρνα τις πρώτες φωτογραφίες του ζεστού και χουχουλιάρικου σπιτιού που ερωτευτήκαμε με την πρώτη ματιά.

IMG_3010.jpg



IMG_3012.JPG



IMG_3016.JPG



IMG_3025.JPG



IMG_3030.jpg


Κλείσαμε 20 ώρες στο πόδι. Από το Αεροδρόμιο του Ελσίνκι μέχρι να φτάσουμε στο διαμέρισμα κάναμε 12 ½ ώρες μαζί με τις στάσεις, αλλά άξιζε ο κόπος. Τα συγχαρητήρια, βέβαια, ανήκουν στους δύο οδηγούς (τον γιο και τον σύζυγο) οι οποίοι μάς ταξίδεψαν με ασφάλεια στον προορισμό μας. Οι συνθήκες στον δρόμο ήταν πολύ δύσκολες και η οδήγηση σε τόσο παγωμένο και ολισθηρό οδόστρωμα πρωτόγνωρη για όλους μας. Οι Φινλανδοί οδηγοί (συνηθισμένοι σε αυτές τις καταστάσεις) τρέχουν και κάνουν προσπεράσεις με ταχύτητες μεγαλύτερες από το όριο με αποτέλεσμα να «τρως» πάνω στο παρμπρίζ το χιόνι και το νερό από τα λάστιχά τους. Για λίγα δευτερόλεπτα δε βλέπεις απολύτως τίποτα μέχρι να απομακρυνθούν και να καθαρίσει το οπτικό πεδίο. Ένα άλλο, πολύ σημαντικό πρόβλημα, είναι τα φορτηγά που έρχονται από το αντίθετο ρεύμα. Βλέπεις από μακριά τους προβολείς που έχουν αναμμένους να φτάνουν στη στρατόσφαιρα και να μετατρέπουν τη νύχτα σε ημέρα. Τους χαμηλώνουν, βέβαια, αλλά και πάλι είναι δυνατοί. Το δε χιόνι που εκτοξεύουν πάνω σου, μόλις βρεθούν δίπλα σου, σε καθιστά «τυφλό» για αρκετά δευτερόλεπτα. Να, για πάρτε μια ιδέα από αυτό που συμβαίνει σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο της Λαπωνίας.






Μέχρι να τακτοποιηθούμε, να μπανιαριστούμε και να πέσουμε στα κρεβάτια πήγε η ώρα 05:00 το πρωί. Είχαμε συμφωνήσει ότι την ημέρα, που σε λίγο θα ξημέρωνε, θα την «πηγαίναμε» λίγο πιο χαλαρά. Θα κοιμόμασταν λιγάκι παραπάνω για να προλάβουμε να ξεκουραστούμε και δεν είχαμε βάλει καμία μακρινή εξόρμηση. Κοντινές βολτούλες στην πόλη και στο χωριό του Άι Βασίλη, με τέτοια χαλαρά πραγματάκια θα τη γεμίζαμε.

Ο χάρτης της σημερινής διαδρομής:

17-1-2025.jpeg
 
Last edited:

ZoiT

Member
Μηνύματα
62
Likes
179
Επόμενο Ταξίδι
Αλσατία
Ταξίδι-Όνειρο
Βιετνάμ
Περίμενα την ιστορία σου από τις φωτογραφίες που ανέβαζες στο νήμα live from... Αναμένουμε τη συνέχεια!!!
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.537
Likes
31.751
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Υπεροχο ξεκινημα! Ειμαι σιγουρη οτι με τον τροπο που γραφεις και τις πανεμορφες, ως συνηθως, φωτογραφιες σου θα εχουμε ιστοριαρα!
Ευχαριστώ πολύ @varioAthens! Ευελπιστώ να σας μεταφέρω με την αφήγηση και τις εικόνες μου όλα όσα είδαμε, μάθαμε και ζήσαμε σε αυτό το τόσο ιδιαίτερο, ξεχωριστό και συναρπαστικό ταξίδι.
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.537
Likes
31.751
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Περίμενα την ιστορία σου από τις φωτογραφίες που ανέβαζες στο νήμα live from... Αναμένουμε τη συνέχεια!!!
Ελπίζω να σε ανταμείψω με τις περιγραφές και τις φωτογραφίες μου.
 

Smaragda53

Member
Μηνύματα
1.137
Likes
2.584
Επόμενο Ταξίδι
αχ, μακάρι νάξερα!
Ταξίδι-Όνειρο
Πολυνησία
Επιτέλους! Εμφανίστηκες ξανά με ταξιδαρα, με τις λεπτομέρειές της, τις ωραίες φωτογραφίες της και το τρεχούμενο γραψιμό της! Τέλεια! Απολαμβάνω!
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.537
Likes
31.751
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Όντως οι φωτογραφίες ήταν φανταστικές και σίγουρα αντίστοιχη θα είναι και η ιστορία!
Σε ευχαριστώ πολύ! Θα κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ για να επιβεβαιώσω τα ωραία λόγια σου.
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.537
Likes
31.751
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Επιτέλους! Εμφανίστηκες ξανά με ταξιδαρα, με τις λεπτομέρειές της, τις ωραίες φωτογραφίες της και το τρεχούμενο γραψιμό της! Τέλεια! Απολαμβάνω!
Εδώ είμαι, εμφανίστηκα αγαπημένη @Smaragda53! Χαίρομαι που το απολαμβάνεις από τόσο νωρίς. Υπόσχομαι ότι η συνέχεια θα είναι ακόμα πιο περιπετειώδης και απολαυστική!
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
8.170
Likes
24.525
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
ταξίδι στη Λαπωνία
Πήγες Λαπωνία και έκανες και οδικό;;; 😍😍😍 Πω πω λιώωωωνω 😍😍😍

Τι καλά, θα διαβάσω ιστορία για μέρη που θέλω να πάω πολύ απο τα χεράκια σου!
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.537
Likes
31.751
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πήγες Λαπωνία και έκανες και οδικό;;; 😍😍😍 Πω πω λιώωωωνω 😍😍😍
Πήγα, πήγα και ομολογώ ότι ήταν το πιο ριψοκίνδυνο και πιο συναρπαστικό οδικό ταξίδι που έχω κάνει μέχρι τώρα ή μάλλον θα το κατέτασσα στον ίδιο βαθμό επικινδυνότητας (για άλλους όμως λόγους) με τη διαδρομή Κατμαντού-Ποκάρα.

Βέβαια, εξαρτάται και το πως ταξιδεύει κανείς. Εμείς, για παράδειγμα, οδηγήσαμε μεγάλες αποστάσεις βράδυ με πολύ αντίξοες καιρικές συνθήκες που ανέβαζαν τον βαθμό δυσκολίας και επικινδυνότητας.

Τι καλά, θα διαβάσω ιστορία για μέρη που θέλω να πάω πολύ απο τα χεράκια σου!
Θα είμαι όσο περισσότερο μπορώ αναλυτική για να βοηθήσω και εσένα, αλλά και άλλους μελλοντικούς ταξιδιώτες να οργανώσουν ένα τέτοιο ταξίδι.

Σου εύχομαι ολόψυχα να πας. Ήταν μοναδικά και υπέροχα!
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
34.053
Μηνύματα
927.069
Μέλη
39.775
Νεότερο μέλος
nick87

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom