Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.537
- Likes
- 31.751
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2o: 20 ώρες στον δρόμο!
- Κεφάλαιο 3ο: Η πρωινή βόλτα στη γειτονιά μας και η επίσκεψη στο χωριό του Άι Βασίλη
- Κεφάλαιο 4ο: Η απογευματινή εξόρμηση στο Vikaköngäs, η πρώτη γνωριμία με το κέντρο του Rovaniemi και η προσπάθεια για νυχτερινή βόλτα στο Könkäsaari
- Κεφάλαιο 5o: Οδηγώντας έλκηθρο με Huskies και αναζητώντας παγωμένους καταρράκτες στο Εθνικό Πάρκο Korouoma.
- Κεφάλαιο 6o: Πεζοπορώντας στο εντυπωσιακό Πάρκο Auttiköngäs και ο πράσινος χορός στο Rovaniemi
- Κεφάλαιο 7o: Γνωρίζοντας τα αξιοθέατα του Rovaniemi και κυνηγώντας το Βόρειο Σέλας στην απομακρυσμένη Λίμνη Niesijärvi
- Κεφάλαιο 8o: H πεζοπορία στο Riisitunturi National Park και η απογευματινή βόλτα στο Ruka Ski Resort
- Κεφάλαιο 9o: Φέρνοντας εις πέρας μια πεζοπορική εκκρεμότητα στο νησί Könkäänsaari
- Κεφάλαιο 10o: Το μακρύ ταξίδι μέχρι το Ivalo, με ενδιάμεσες στάσεις στη Λίμνη Pyhäjärvi, στο χιονοδρομικό κέντρο Pyhätunturi και στη Λίμνη Ahvenlampi. Bonus: Τα συγκλονιστικά χρώματα του Βόρειου Σέλαος με την άφιξή μας στο Ivalo
- Κεφάλαιο 11o: Η γνωριμία με το Ivalo
- Κεφάλαιο 12o: Η πεζοπορία στο Jäniskoski Rapids και η ενδελεχής εξερεύνηση του Inari
- Κεφάλαιο 13ο: Πεζοπορώντας μέχρι τη Λίμνη Peukalojärvi, αιχμαλωτίζοντας τις τελευταίες εικόνες από το Koppelo Harbor και το Inari και αναχωρώντας για το Tornio
- Κεφάλαιο 14ο: Οδηγώντας στον Road 955 με τελικό προορισμό το Tornio, κάνοντας ενδιάμεσες στάσεις στο Levi και στο Rovaniemi
- Κεφάλαιο 15ο: Tornio: Στη δίδυμη πόλη της Λαπωνίας
- Κεφάλαιο 16ο: Οι βόλτες στο όμορφο Oulu και η μεταμεσονύκτια άφιξη στο Ελσίνκι
- Κεφάλαιο 17ο: Πρώτη ημέρα στο Ελσίνκι Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 18ο: Πρώτη ημέρα στο Ελσίνκι Μέρος 2ο
- Κεφάλαιο 19ο: H απογευματινή βόλτα στο Porvoo
- Κεφάλαιο 20ο: Δεύτερη ημέρα στο Ελσίνκι
- Κεφάλαιο 21ο: Εξερευνώντας τα 3 από τα 6 νησιά του φρουρίου Suomenlinna
- Κεφάλαιο 22ο: Η ημέρα της επιστροφής, ο επίλογος και ο οικονομικός απολογισμός
Κεφάλαιο 6o: Πεζοπορώντας στο εντυπωσιακό Πάρκο Auttiköngäs και ο πράσινος χορός στο Rovaniemi
19 Ιανουαρίου 2025
19 Ιανουαρίου 2025
Το Auttiköngäs είναι ένας ονειρεμένος προορισμός ο οποίος ιδρύθηκε ως προστατευόμενο δάσος το 1955, ενώ σήμερα αποτελεί μέρος του προγράμματος προστασίας των παλαιών δασών της Βόρειας Φινλανδίας. Το δάσος, στην περιοχή Auttiköngäs, είναι τόσο παλιό που μπορεί να ονομαστεί πρωτογενές ή παρθένο δάσος. Δεν υπήρξε ποτέ οργανωμένη υλοτομία στην περιοχή. Μόνο κατά τη διάρκεια του Continuation War (1941-44), οι Γερμανοί που έμειναν στο Autti έκοψαν μερικά δέντρα χτίζοντας μια οχύρωση.
Από το parking του Korouoma Nature Reserve διανύσαμε 27 Km και παρκάραμε το αυτοκίνητο έξω από το ξύλινο καφέ του Πάρκου Auttiköngäs.

Παρατηρήσαμε για λίγο τις πινακίδες, πριν την είσοδο στο Πάρκο

και πήραμε την κατηφόρα. Σε πολύ λίγο, στεκόμασταν πάνω στη Dam Bridge παρατηρώντας την ισχυρή αντίσταση που κατέβαλαν τα νερά του καταρράκτη, στον Auttijoki ποταμό, για να μην παγώσουν. Το Auttiköngäs παρουσιάζει ακόμη και σήμερα την παλιά κουλτούρα των πλωτών κορμών: ένας παλιός αυλός, μέσω του οποίου διοχέτευαν τους κορμούς στο νερό, παραμένει ανέπαφος δίπλα στον καταρράκτη.




Η ιδιαιτερότητα αυτού του trail είναι τα πολλά μεταλλικά σκαλοπάτια και οι πλατφόρμες παρατήρησης του ανεπανάληπτου τοπίου, εκατοντάδες μέτρα πάνω από τον ποταμό. Μια ομάδα τέτοιων μεταλλικών σκαλοπατιών, στο τέλος της γέφυρας Dam, μάς ανέβασε ψηλά στο βουνό. Τα μεταλλικά σκαλιά έχουν δύο ξύλινες σανιδούλες στη δεξιά άκρη για τις πατούσες των σκύλων. Τα πάντα σε αυτήν τη χώρα είναι μελετημένα με σεβασμό στη φύση, τον άνθρωπο και τα ζώα.

Η θέα από την πρώτη εξέδρα μάς έκοψε την ανάσα.



Προχωρήσαμε μέσα στο αρχέγονο δάσος τάιγκα. Ήμασταν εντελώς μόνοι. Ευτυχώς, που αυτήν την περίοδο οι αρκούδες κοιμούνται και δε θα είχαμε καμία συνάντηση με την καφέ κυρία (Ursus arctos) που κατοικεί εδώ. Φτάσαμε σε μια μεταλλική γέφυρα η οποία έτρεχε πάνω από μια ρεματιά ενώνοντας τις δύο πλαγιές του βουνού.

Τεράστιοι, λείοι ογκόλιθοι κατρακυλούσαν από την κορυφή μέχρι κάτω χαμηλά όσο μπορούσε να δει το βλέμμα μας. Ένα γρανιτένιο τείχος υψωνόταν μπροστά μας, τόσο λείο και αυτό που νόμιζες ότι ήταν κομμένο αριστοτεχνικά από το μαχαίρι του πιο ξακουστού σεφ της χώρας.





Τις παλιές ημέρες, οι άνθρωποι νόμιζαν ότι αυτοί οι ογκόλιθοι είχαν μεταφερθεί στο δάσος από γίγαντες. Σήμερα, γνωρίζουμε ότι δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της Εποχής των Παγετώνων. Κάτω από την υψηλή πίεση που προκλήθηκε από το στρώμα πάγου, το λιωμένο νερό διείσδυσε στις ρωγμές του γρανιτένιου τείχους και το έσπασε σε αυτά τα τερατώδη κομμάτια.



Νύχτωνε σιγά-σιγά! Στο βάθος, είδαμε αλλεπάλληλες μεταλλικές σκάλες να ανηφορίζουν στο βουνό. Τις ανεβήκαμε, αλλά δεν είχαμε χρόνο να προχωρήσουμε βαθύτερα στο μονοπάτι. Έπρεπε να επιστρέψουμε στο αυτοκίνητο πριν μας πιάσει το απόλυτο σκοτάδι. Και μέχρι εδώ που φτάσαμε ήταν μια συγκλονιστική εμπειρία.

85 Km μάς χώριζαν από το Rovaniemi και το διαμέρισμα.

Όταν φτάσαμε στο σπίτι ετοιμάσαμε το δείπνο μας και στη συνέχεια χαλαρώσαμε με ζεστό μπανάκι και άραγμα στον καναπέ. Απόψε, οι προβλέψεις για την εμφάνιση του Σέλαος ήταν κάτι παραπάνω από ισχυρές. Ήταν βέβαιες. Κατά τις 22:00 με 22:30, το είδαμε να εμφανίζεται πάνω από το σπίτι μας.


Σε λιγότερο από μισή ώρα βρισκόμασταν στο πρώτο spot θέασης, στην παγωμένη Λίμνη Olkkajärvi. Εδώ, γινόταν κανονικό πανηγύρι. Αυτοκίνητα, πούλμαν, ταξί ήταν παρκαρισμένα στην άκρη της Λίμνης. Όλα τα γραφεία είχαν φέρει εδώ τους πελάτες τους για το υπερθέαμα.

Πάρα πολλοί άνθρωποι είχαν ξεχυθεί στην παγωμένη επιφάνεια βγάζοντας κραυγές αγαλλίασης σε κάθε αλλαγή των χορευτικών κινήσεων του Βόρειου Σέλαος. Στις εστίες των ξύλινων καμπινών είχαν, ήδη, ανάψει οι φωτιές και η τσίκνα από το ψημένο κρέας είχε απλωθεί τριγύρω. Για να είμαι ειλικρινής χαλάστηκα με το όλο σκηνικό. Πολλή βαβούρα, πολλά φώτα από τα αυτοκίνητα που έφταναν στη Λίμνη ή έφευγαν από αυτήν, αλλά το Σέλας έδινε ρέστα πάνω από το κεφάλια μας οπότε δεν σου πήγαινε η καρδιά να φύγεις προς αναζήτηση καλύτερου και πιο ήσυχου σημείου θέασης.



Πατήσαμε στην επιφάνεια της παγωμένης Olkkajärvi και προχωρήσαμε πολλά μέτρα προς τα μέσα για να έχουμε καθαρό οπτικό πεδίο χωρίς ανθρώπους μπροστά μας. Στήσαμε το τρίποδο και πήραμε εκπληκτικές λήψεις. Πίσω μας, ακούγαμε χειροκροτήματα και ουρλιαχτά από τον κόσμο.



Μετά από κάμποση ώρα αποφασίσαμε να μετακινηθούμε στο αγαπημένο μας spot, στον ποταμό Raudanjoki. Ήμασταν εντελώς μόνοι εκεί. Όλο το θέαμα μόνο για εμάς. Ανεβήκαμε πάνω στη γέφυρα για λήψεις 360ο. Ολόγυρά μας υπήρχαν χρώματα και σχηματισμοί ευφάνταστοι και τόσο διαφορετικοί που δεν μπορούσαμε να πάρουμε το βλέμμα μας από τον ουρανό για πολλή ώρα.



Μια φωτιά έκαιγε στην εστία της καμπίνας και πλησιάσαμε για λίγη ζεστασιά. Ήταν, με διαφορά, το ωραιότερο θέαμα που έχουμε δει μέχρι τώρα στα ταξίδια μας. Ήταν ένα υπερθέαμα χρωμάτων και κινήσεων που σπάνια μπορεί να ζήσει ένας ταξιδιώτης στη ζωή του.


Το κλείσιμο της βραδιάς έγινε με μεταμεσονύκτια βόλτα στο χωριό του Άι Βασίλη.




Ο χάρτης διαδρομών της σημερινής ημέρας:

Last edited: