Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.537
- Likes
- 31.751
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2o: 20 ώρες στον δρόμο!
- Κεφάλαιο 3ο: Η πρωινή βόλτα στη γειτονιά μας και η επίσκεψη στο χωριό του Άι Βασίλη
- Κεφάλαιο 4ο: Η απογευματινή εξόρμηση στο Vikaköngäs, η πρώτη γνωριμία με το κέντρο του Rovaniemi και η προσπάθεια για νυχτερινή βόλτα στο Könkäsaari
- Κεφάλαιο 5o: Οδηγώντας έλκηθρο με Huskies και αναζητώντας παγωμένους καταρράκτες στο Εθνικό Πάρκο Korouoma.
- Κεφάλαιο 6o: Πεζοπορώντας στο εντυπωσιακό Πάρκο Auttiköngäs και ο πράσινος χορός στο Rovaniemi
- Κεφάλαιο 7o: Γνωρίζοντας τα αξιοθέατα του Rovaniemi και κυνηγώντας το Βόρειο Σέλας στην απομακρυσμένη Λίμνη Niesijärvi
- Κεφάλαιο 8o: H πεζοπορία στο Riisitunturi National Park και η απογευματινή βόλτα στο Ruka Ski Resort
- Κεφάλαιο 9o: Φέρνοντας εις πέρας μια πεζοπορική εκκρεμότητα στο νησί Könkäänsaari
- Κεφάλαιο 10o: Το μακρύ ταξίδι μέχρι το Ivalo, με ενδιάμεσες στάσεις στη Λίμνη Pyhäjärvi, στο χιονοδρομικό κέντρο Pyhätunturi και στη Λίμνη Ahvenlampi. Bonus: Τα συγκλονιστικά χρώματα του Βόρειου Σέλαος με την άφιξή μας στο Ivalo
- Κεφάλαιο 11o: Η γνωριμία με το Ivalo
- Κεφάλαιο 12o: Η πεζοπορία στο Jäniskoski Rapids και η ενδελεχής εξερεύνηση του Inari
- Κεφάλαιο 13ο: Πεζοπορώντας μέχρι τη Λίμνη Peukalojärvi, αιχμαλωτίζοντας τις τελευταίες εικόνες από το Koppelo Harbor και το Inari και αναχωρώντας για το Tornio
- Κεφάλαιο 14ο: Οδηγώντας στον Road 955 με τελικό προορισμό το Tornio, κάνοντας ενδιάμεσες στάσεις στο Levi και στο Rovaniemi
- Κεφάλαιο 15ο: Tornio: Στη δίδυμη πόλη της Λαπωνίας
- Κεφάλαιο 16ο: Οι βόλτες στο όμορφο Oulu και η μεταμεσονύκτια άφιξη στο Ελσίνκι
- Κεφάλαιο 17ο: Πρώτη ημέρα στο Ελσίνκι Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 18ο: Πρώτη ημέρα στο Ελσίνκι Μέρος 2ο
- Κεφάλαιο 19ο: H απογευματινή βόλτα στο Porvoo
- Κεφάλαιο 20ο: Δεύτερη ημέρα στο Ελσίνκι
- Κεφάλαιο 21ο: Εξερευνώντας τα 3 από τα 6 νησιά του φρουρίου Suomenlinna
- Κεφάλαιο 22ο: Η ημέρα της επιστροφής, ο επίλογος και ο οικονομικός απολογισμός
Κεφάλαιο 14ο: Οδηγώντας στον Road 955 με τελικό προορισμό το Tornio, κάνοντας ενδιάμεσες στάσεις στο Levi και στο Rovaniemi
24 Ιανουαρίου 2025
24 Ιανουαρίου 2025
Η διαδρομή 955 διέρχεται από το Lemmenjoki National Park και από τη Hammastunturi Wilderness Area που χαρακτηρίζονται από κυματιστούς λόφους οι οποίοι καλύπτονται από ένα μικτό δάσος πεύκου και σημύδας. Λίμνες και ποτάμια συμπληρώνουν το τοπίο.

Το Lemmenjoki είναι το μεγαλύτερο Εθνικό Πάρκο της Φινλανδίας και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ο θρυλικός ποταμός Lemmenjoki (που σημαίνει Ποτάμι της Αγάπης), μήκους 80 Km, διασχίζει το Πάρκο. Στις όχθες του ποταμού αναπτύχθηκε για πολλά χρόνια η χρυσοθηρία. Ακόμη και σήμερα, τουρίστες και ντόπιοι επιδίδονται στο κυνήγι του πολύτιμου μετάλλου. Σε αυτήν τη γη έζησαν για πολλά χρόνια νομαδική ζωή οι αυτόχθονες Sámis και τα κοπάδια τους και εδώ βρισκόταν η κατοικία του Kaapin Jouni, του «άρχοντα των ταράνδων» της εποχής εκείνης.

Και αφού η περιοχή ήταν από πάντα το σπίτι των Sámis και των ζώων τους, αυτό δε θα μπορούσε να αλλάξει ούτε και σήμερα. Το Lemmenjoki είναι η περιοχή που οι βοσκοί αφήνουν ελεύθερα τα κοπάδια τους, μόλις τελειώσει ο χειμώνας και λιώσει το χιόνι, για να τραφούν μόνα τους και να αντεπεξέλθουν στις δυσκολίες της άγριας φύσης. Γι΄ αυτό υπήρχε φράχτης πάρα πολλών χιλιομέτρων κατά μήκος του δρόμου 955. Σε καμία άλλη περιοχή της Λαπωνίας δεν είδαμε περίφραξη, παρά μόνο εδώ.


Σε αυτήν τη διαδρομή συναντήσαμε τον μεγαλύτερο αριθμό ελεύθερων ταράνδων. Άλλωστε, στην περιοχή υπάρχουν πολλές φάρμες εκτροφής. Συνήθως, μέχρι τώρα, βλέπαμε ένα ή δύο ζώα στην άκρη του δρόμου ή στις όχθες των παγωμένων λιμνών όπου υπήρχαν δέντρα με βρύα στους κορμούς τους. Φανταστείτε πόση ώρα είχε να περάσει κάποιο όχημα από εδώ, που στη μέση του δρόμου 955 υπήρχε ξαπλωμένο ένα ολόκληρο κοπάδι. Μόλις κατάλαβαν ότι τους πλησιάζουμε, σηκώθηκαν και άρχισαν να τρέχουν αλαφιασμένοι. Σταματήσαμε μακριά τους για να μην τους τρομάξουμε.

Η Φ. κατέβηκε, νομίζοντας ότι θα καταφέρει να τους πλησιάσει, αλλά αυτοί έτρεξαν προς το δάσος. Παρόλα αυτά, καταφέραμε να πάρουμε αρκετές φωτογραφίες και videos με τα κινητά.
Το μεγαλύτερο μέρος του Εθνικού Πάρκου Lemmenjoki ήταν μια πραγματική ερημιά. Οδηγούσαμε για πολλή ώρα χωρίς να συναντήσουμε κανένα άλλο όχημα, νιώθοντας την απεραντοσύνη που απλωνόταν μπροστά μας και γύρω μας να μην έχει τέλος. Όταν ξεκινήσαμε το ταξίδι μας στον 955 δεν περιμέναμε ότι θα ήταν τόσο γραφικός και μοναχικός. Οδηγώντας πάνω στο παγωμένο οδόστρωμα και έχοντας αυτό το τοπίο γύρω μας νιώθαμε ότι είχαμε μεταφερθεί με έναν μαγικό τρόπο σε μια αστραφτερή και ολόλευκη χώρα των θαυμάτων. Και στις δύο πλευρές του δρόμου δεν είδαμε τίποτα άλλο παρά ανέγγιχτη φύση καλυμμένη από αφράτο χιόνι.
Κάναμε μια παράκαμψη για να δούμε το camping Valkeaporo με τις εξοχικές κατοικίες δίπλα στη Λίμνη Menesjärvi. 9 ξύλινα σπιτάκια προσφέρουν θέα στη Λίμνη και η διαμονή εδώ περιλαμβάνει και άλλες δραστηριότητες. Οι ιδιοκτήτες του εξοχικού αυτού «χωριού», το οποίο εδρεύει στην καρδιά του Εθνικού Πάρκου Lemmenjoki, δηλώνουν ειδικοί στις ξεναγήσεις στην ειδυλλιακή φύση και συλλέκτες χρυσού για πάνω από 30 χρόνια στην περιοχή Morgamoja. Προτρέπουν, λοιπόν, τους επισκέπτες να μείνουν στα καταλύματά τους, να επισκεφθούν τα αξιοθέατα της περιοχής κάνοντας εκδρομές με σκάφος στον ποταμό Lemmenjoki και να πάρουν μέρος στο κυνήγι χρυσού έχοντας το δικαίωμα να κρατήσουν δικά τους έως 3 γραμμάρια, αν φυσικά καταφέρουν να τα συγκεντρώσουν. Την επόμενη φορά που θα επισκεφθούμε τη χώρα θα είναι καλοκαίρι και σίγουρα θα εξετάσουμε την περίπτωση να μείνουμε σε ένα τέτοιο μέρος και να πάρουμε μέρος σε τέτοιου είδους δραστηριότητες.


Εδώ για περισσότερες πληροφορίες: Valkeaporo.fi | Majoitusta ja retkiä Lemmenjoen upeissa maisemissa | Valkeaporo on erikoistunut Lemmenjoen kansallispuistossa tehtäviin retkiin ja ohjelmapalveluihin.
Όταν επιστρέψαμε στον 955 ξεδιπλώθηκαν στο βάθος του ορίζοντα εικόνες απείρου κάλλους. Το θέαμα μάς καθήλωσε και μάς ανάγκασε να σταματήσουμε στην άκρη του δρόμου. Βγήκαμε από το αυτοκίνητο και σταθήκαμε στο κέντρο αυτής της απίθανης περιφερειακής οδού που δεν είχε σταματήσει ούτε λεπτό να μάς εξιτάρει και να μάς χαρίζει απλόχερα μοναδικές και ανεπανάληπτες στιγμές.



Συνήθως, ο ήλιος στη δύση του έχει τη δύναμη να μεταμορφώνει με τρόπο μαγικό τα τοπία και να κλέβει την παράσταση. Στη Λαπωνία, όμως, δε συμβαίνει κάτι τέτοιο. Εδώ, τα ηλιοβασιλέματα έρχονται απλά για να προσθέσουν το χρώμα στα ονειρεμένα και απόκοσμα ολόλευκα τοπία διακόπτοντας για λίγο την ατέρμονη μονοχρωμία.



Είχαμε μπει, πλέον, στη Hammastunturi Wilderness Area. Το κεντρικό τμήμα της περιοχής είναι τα υψίπεδα Kehäpää, Hammastunturi και Appistunturi Fells, οι υψηλότερες κορυφές των οποίων υψώνονται μέχρι και 500 μέτρα. Τα πλούσια πευκοδάση είναι το χαρακτηριστικό της περιοχής και η σημερινή θερμοκρασία των -20 βαθμών Κελσίου είχαν βοηθήσει ώστε τα δέντρα να φορέσουν τα πιο αφράτα τους παπλώματα.
Φτάσαμε στο χωριό Pokka. Χωριό Pokka το λένε αυτοί, αλλά εμείς το μόνο που είδαμε ήταν δυό τρεις καλύβες και ένα μπαρ-βενζινάδικο και νομίσαμε, προς στιγμήν, ότι διακτινιστήκαμε σε κάποιον αμερικάνικο ή καναδικό δρόμο και ιδού γιατί το λέω αυτό:



Το Pokka κατέχει το ρεκόρ Φινλανδίας, από τον Ιανουάριο του 1999, ως το πιο κρύο μέρος της χώρας όταν μετρήθηκε θερμοκρασία -51,5° C. Μέχρι και εταιρεία ρούχων δημιουργήθηκε με την ονομασία Pokka -52° C. Το όνομα του brand, φυσικά, οφείλεται στο φινλανδικό ρεκόρ παγετού των -51,5° C. Τα ρούχα είναι εμπνευσμένα από τη Λαπωνική φύση και ιδού το site της εταιρείας για να δείτε τα συνολάκια.
Pokka -52°C - Outdoor Clothing
Το Tieva-Baari, που βρίσκεται πάνω στον δρόμο 955, είναι μια «όαση» μέσα στη λευκή «έρημο». Οι πόρτες του άνοιξαν τον Ιούλιο του 1985. Καφές με ψωμάκια, σνακ και καύσιμα είναι τα αγαπημένα προϊόντα του μπαρ που παραμένουν αναλλοίωτα καθόλη τη διάρκεια της πορείας του. Οι περισσότεροι από τους ανθρώπους που σταματούν στο μπαρ του Pokka είναι τυχαίοι περαστικοί. Μερικές φορές έρχονται και αεροσκάφη για ανεφοδιασμό. Υπάρχει ένα αεροδρόμιο στο χωριό Pokka που χρονολογείται από τη δεκαετία του 1950 το οποίο χρησιμοποιείται από μικρά αεροπλάνα.
Το Hanhimaa, που συναντήσαμε μισή ώρα αργότερα ήταν, οφθαλμοφανώς, ένα «κανονικό» παραποτάμιο χωριό. Hanhimaa σημαίνει χήνα και προέρχεται από το γεγονός ότι στις χήνες άρεσε να δειπνούν στον ποταμό Lismajoi που διαρρέει το χωριό.

Σε εμάς, άρεσε ένα σπίτι δίπλα στον δρόμο και γι΄ αυτό σταματήσαμε. Μας θύμισε το σπίτι της μάγισσας από το παραμύθι «Χάνσελ και Γκρέτελ» γιατί οι καφέ σανίδες από τις οποίες ήταν κατασκευασμένο έμοιαζαν με πλάκες σοκολάτας.


Χωρίς καμία άλλη στάση φτάσαμε στο Levi. Το Levi είναι το μεγαλύτερο χιονοδρομικό κέντρο στη Φινλανδία. Το θέρετρο βρίσκεται στο χωριό Sirkka του δήμου Kittilä και εξυπηρετείται από το αεροδρόμιο Kittilä και από τον σιδηροδρομικό σταθμό Kolari. Είναι ένας προορισμός γνωστός για τις εγκαταστάσεις υψηλών προδιαγραφών και έχει ψηφιστεί πολλές φορές ως το καλύτερο φινλανδικό χιονοδρομικό κέντρο της χρονιάς. Γι΄ αυτό φιλοξενεί και το Παγκόσμιο Κύπελλο σκι. Φημίζεται, επίσης, για τη νυχτερινή ζωή και τη χαλαρή νεανική του αύρα. Πράγματι, όταν κατεβήκαμε από το αυτοκίνητο νιώσαμε αμέσως την ανέμελη και παρεΐστικη ατμόσφαιρα της μικρής αυτής πόλης.
Με 43 πίστες (17 από τις οποίες είναι φωτισμένες), 27 λιφτ, γήπεδα χόκεϊ και ένα σωρό άλλες εγκαταστάσεις είναι λογικό να κατακλύζεται από χιλιάδες επισκέπτες που αναζητούν περιπέτεια και διασκέδαση στο καλύτερο θέρετρο της χώρας. -21 βαθμούς Κελσίου έδειχνε το θερμόμετρο και ένα ψιλό-ψιλό χιονάκι έπεφτε όταν πλησιάσαμε την πίστα του χόκεϊ για να παρακολουθήσουμε έναν αγώνα που βρισκόταν σε εξέλιξη. Στην άκρη της πίστας, κάτω από μια τριγωνική τέντα, ένας DJ έπαιζε μουσική στη διαπασών «σιγοντάροντας» τους παίκτες οι οποίοι επιδίδονταν σε σκληρό παιχνίδι, σώμα με σώμα, και παρόλο που ανέπτυσσαν μεγάλες ταχύτητες φρέναραν τόσο αριστοτεχνικά που κοκάλωναν ακαριαία. Δεν είχα ξαναδεί αγώνα χόκεϊ από τόσο κοντά και εντυπωσιάστηκα.




Παραδίπλα, μια μεγάλη παρέα σκιέρ είχε τοποθετήσει ηχεία πάνω στο χιόνι και χόρευε στους ρυθμούς της disco μουσικής. Όλο το θέρετρο ζούσε σε ρυθμούς πάρτι. Μπήκαμε και εμείς αμέσως στο κλίμα θέλοντας να εξερευνήσουμε κάθε γωνιά του. Χωθήκαμε στα δρομάκια της χιονοπόλης. Ωραία ξενοδοχεία, ατμοσφαιρικά εστιατόρια γεμάτα με κόσμο, μαγαζιά με ρούχα, με σουβενίρ και διακοσμητικά, γκαλερί με έργα ζωγραφικής συνέβαλαν στη δημιουργία ενός όμορφου χειμερινού συνόλου. Μια παλλόμενη καρδιά γεμάτη κέφι και ζωντάνια, παρά το ψοφόκρυο.



Μπήκαμε σε πολλά μαγαζιά αναζητώντας γουστόζικα σουβενίρ και πράγματι εδώ βρήκαμε ιδιαίτερα αναμνηστικά που δεν είχαμε δει πουθενά αλλού μέχρι τώρα. Ακριβά μεν, ωραία και πρωτότυπα δε. Κάναμε τα ψώνια μας και συνεχίσαμε να εξερευνούμε το κομψό θέρετρο.


Ακολουθήσαμε ανηφορική πορεία προς την κορυφή του βουνού τη μαγική μπλε ώρα.



Εδώ ψηλά, βρίσκεται το εστιατόριο Tuikku που προσφέρει θέα προς το χωριό, αλλά και προς τις πίστες του χιονοδρομικού κέντρου.


Τη θέα προς το χωριό δεν την είδαμε γιατί είχε νυχτώσει, αλλά απολαύσαμε ένα απόκοσμο τοπίο με τον αέρα να παγώνει, στη στιγμή, όποιο σημείο του σώματος ήταν εκτεθειμένο. Πήρα, όμως, πολύ ατμοσφαιρικές φωτογραφίες σε απόσταση αναπνοής από τις διάσημες φωταγωγημένες πίστες σκι του Levi.



Κατεβαίνοντας από την κορυφή συνεχίσαμε να εξερευνούμε το πολυτελές θέρετρο συναντώντας κι άλλα εστιατόρια, κι άλλα γήπεδα χόκεϊ, κι άλλες πίστες του σκι, κι άλλες εγκαταστάσεις.




Ο χρόνος κυλούσε και εμείς είχαμε πολύ δρόμο μπροστά μας μέχρι το Tornio. Υπήρχαν δύο οδικές επιλογές για να φτάσουμε στον προορισμό μας.
- Μέσω Ε8: 270 Km-3 ώρες και 31 λεπτά
- Μέσω 79 και Ε75: 290 Km-3 ώρες και 34 λεπτά
Επιλέξαμε τη δεύτερη περίπτωση, γιατί μέσω αυτής της διαδρομής θα είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε, για ακόμα μια φορά, στο Rovaniemi εν μέσω χιονόπτωσης, γεγονός που όλοι μας θέλαμε να απολαύσουμε κάνοντας μια τελευταία βόλτα στο πανέμορφο χωριό του Άι Βασίλη. Φτάσαμε στο Rovaniemi γύρω στις 20:30 και η πρώτη μας στάση ήταν στα πρώην βορειότερα McDonald's του κόσμου. Τον τίτλο «northernmost McDonald's restaurant in the world» έχασαν όταν η αλυσίδα άνοιξε εστιατόριο στο Tromsø της Νορβηγίας και έκλεισε το κατάστημα στο Murmansk της Ρωσίας, το 2022. Είναι, όμως, το official φαγάδικο του Άι Βασίλη, τίτλο που δεν μπορεί κανείς να του αφαιρέσει.

Το μαγαζί ήταν γεμάτο τουρίστες, αλλά και ντόπιους με παιδιά. Οι Κινέζοι κατείχαν την πλειοψηφία των πελατών. Εγώ έριξα την ιδέα να πάμε για καμιά πίτσα στο κέντρο του Rovaniemi, αλλά δεν εισακούστηκα οπότε μείναμε εδώ.
Στις 21:30 παρκάραμε στον μεγάλο χώρο στάθμευσης του χωριού του Άι Βασίλη. Χιόνιζε ασταμάτητα. Ξεκινήσαμε για τη μεγάλη μας βόλτα περνώντας πρώτα-πρώτα από την Arctic Circle Line. Το θερμόμετρο έδειχνε -9 βαθμούς Κελσίου και ο τεράστιος χιονάνθρωπος στεκόταν αγέρωχος έξω από το Γραφείο του Αγίου.



Στο χωριό δεν κυκλοφορούσε πολύς κόσμος. Τα κτίρια ήταν φωταγωγημένα υπέροχα, το ίδιο και τα πανύψηλα δέντρα που είχαν, ήδη, αρχίσει να συσσωρεύουν πάνω στα κλαδιά τους ένα κατάλευκο στρώμα χιονιού. Αυτή η βόλτα ήταν, μακράν, η ωραιότερη σε σχέση με όλες τις προηγούμενες φορές.







Ακόμα και το γυάλινο χωριό με τα πολυτελή igloo έδειχνε ομορφότερο και τέλεια εναρμονισμένο με το ολόλευκο τοπίο.





Την ησυχία και τη γαλήνη του περιπάτου μας ήρθαν να ταράξουν δεκάδες βεγγαλικά που φώτισαν τον ουρανό με χρώματα σχηματίζοντας ευφάνταστα και ποικίλα σχέδια.

Μια γαμήλια τελετή λάμβανε χώρα, εν μέσω σφοδρής χιονόπτωσης, στο χωριό του Άι Βασίλη. Η νύφη φορούσε ένα μακρύ, κοντομάνικο νυφικό και είχε ριγμένη στους ώμους της μια κάπα, ενώ κρατούσε ένα ποτήρι με κρασί στο γυμνό της χέρι. Ήθελα να ΄ξερα δεν είχε ξεπαγιάσει με τον ψόφο που έκανε; Ο γαμπρός ήταν πιο ζεστά ντυμένος. Δύο χορεύτριες, κρατώντας φωτιές στα χέρια τους, εκτελούσαν μια χορογραφία ενώ λιγοστοί καλεσμένοι στέκονταν εκατέρωθεν του ζευγαριού παρακολουθώντας το δρώμενο. Ιδού και τα τεκμήρια:
Χαζέψαμε και εμείς το αναπάντεχο γεγονός για λίγη ώρα και στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς το αυτοκίνητο αποχαιρετώντας οριστικά το Rovaniemi και το χωριό του Άι Βασίλη. 131 Km μας χώριζαν από τον τελικό προορισμό μας, το Hoteli Olof στο Tornio. O E75 ήταν ο οδικός μας άξονας για να φτάσουμε ως εκεί. Δύσκολη διαδρομή, χιόνιζε πολύ, τα φορτηγά με τα τεράστια φώτα τους μάς τύφλωναν από μακριά και μάς πετούσαν τεράστιες ποσότητες πάγου πάνω στο παρμπρίζ καθώς περνούσαν από δίπλα μας.
Δύο ώρες, μαζί με τις ολιγόλεπτες στάσεις, μάς πήρε για να προσεγγίσουμε την πόλη του Tornio.
To Hoteli Olof βρίσκεται δίπλα στη Γέφυρα του ποταμού Torne. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής είχαμε λάβει mail ότι αν φτάναμε μετά τις 00:00 το κλειδί του διαμερίσματος θα έπρεπε να το αναζητήσουμε στο παρακείμενο K-market, αφού η reception του ξενοδοχείου θα έκλεινε ακριβώς τα μεσάνυχτα. Το ωράριο του super market ήταν μέχρι τη 01:00 μετά τα μεσάνυχτα, οπότε το προλάβαμε ανοιχτό, αφού φτάσαμε γύρω στις 00:30. Μάλιστα, ψωνίσαμε και κάτι λίγα φαγώσιμα και νερά.

Το διαμέρισμα ήταν στον 3ο όροφο και είχε 1 κρεβατοκάμαρα, μεγάλο σαλόνι και κουζίνα. Διέθετε, όμως, πρωινό μέσα στην τιμή οπότε την επόμενη μέρα δε θα είχαμε να κάνουμε ετοιμασίες, αφού θα τα βρίσκαμε όλα έτοιμα στην τραπεζαρία του ξενοδοχείου.



Κάναμε μπανάκι για να διώξουμε από πάνω μας την κούραση και να χαλαρώσουμε από το μακρύ ταξίδι και τις περιπέτειες της ημέρας. Αργήσαμε να κοιμηθούμε, αλλά ξαπλώσαμε με τη σκέψη ότι την επομένη μάς περίμενε μια καινούρια και περιπετειώδης ημέρα.
Ο χάρτης των διαδρομών της σημερινής ημέρας:

Last edited: