Φινλανδία 4.028 παγωμένα χιλιόμετρα

Klair

Member
Μηνύματα
2.537
Likes
31.751
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. Κεφάλαιο 2o: 20 ώρες στον δρόμο!
  3. Κεφάλαιο 3ο: Η πρωινή βόλτα στη γειτονιά μας και η επίσκεψη στο χωριό του Άι Βασίλη
  4. Κεφάλαιο 4ο: Η απογευματινή εξόρμηση στο Vikaköngäs, η πρώτη γνωριμία με το κέντρο του Rovaniemi και η προσπάθεια για νυχτερινή βόλτα στο Könkäsaari
  5. Κεφάλαιο 5o: Οδηγώντας έλκηθρο με Huskies και αναζητώντας παγωμένους καταρράκτες στο Εθνικό Πάρκο Korouoma.
  6. Κεφάλαιο 6o: Πεζοπορώντας στο εντυπωσιακό Πάρκο Auttiköngäs και ο πράσινος χορός στο Rovaniemi
  7. Κεφάλαιο 7o: Γνωρίζοντας τα αξιοθέατα του Rovaniemi και κυνηγώντας το Βόρειο Σέλας στην απομακρυσμένη Λίμνη Niesijärvi
  8. Κεφάλαιο 8o: H πεζοπορία στο Riisitunturi National Park και η απογευματινή βόλτα στο Ruka Ski Resort
  9. Κεφάλαιο 9o: Φέρνοντας εις πέρας μια πεζοπορική εκκρεμότητα στο νησί Könkäänsaari
  10. Κεφάλαιο 10o: Το μακρύ ταξίδι μέχρι το Ivalo, με ενδιάμεσες στάσεις στη Λίμνη Pyhäjärvi, στο χιονοδρομικό κέντρο Pyhätunturi και στη Λίμνη Ahvenlampi. Bonus: Τα συγκλονιστικά χρώματα του Βόρειου Σέλαος με την άφιξή μας στο Ivalo
  11. Κεφάλαιο 11o: Η γνωριμία με το Ivalo
  12. Κεφάλαιο 12o: Η πεζοπορία στο Jäniskoski Rapids και η ενδελεχής εξερεύνηση του Inari
  13. Κεφάλαιο 13ο: Πεζοπορώντας μέχρι τη Λίμνη Peukalojärvi, αιχμαλωτίζοντας τις τελευταίες εικόνες από το Koppelo Harbor και το Inari και αναχωρώντας για το Tornio
  14. Κεφάλαιο 14ο: Οδηγώντας στον Road 955 με τελικό προορισμό το Tornio, κάνοντας ενδιάμεσες στάσεις στο Levi και στο Rovaniemi
  15. Κεφάλαιο 15ο: Tornio: Στη δίδυμη πόλη της Λαπωνίας
  16. Κεφάλαιο 16ο: Οι βόλτες στο όμορφο Oulu και η μεταμεσονύκτια άφιξη στο Ελσίνκι
  17. Κεφάλαιο 17ο: Πρώτη ημέρα στο Ελσίνκι Μέρος 1ο
  18. Κεφάλαιο 18ο: Πρώτη ημέρα στο Ελσίνκι Μέρος 2ο
  19. Κεφάλαιο 19ο: H απογευματινή βόλτα στο Porvoo
  20. Κεφάλαιο 20ο: Δεύτερη ημέρα στο Ελσίνκι
  21. Κεφάλαιο 21ο: Εξερευνώντας τα 3 από τα 6 νησιά του φρουρίου Suomenlinna
  22. Κεφάλαιο 22ο: Η ημέρα της επιστροφής, ο επίλογος και ο οικονομικός απολογισμός


Κεφάλαιο 20ο: Δεύτερη ημέρα στο Ελσίνκι
27 Ιανουαρίου 2025

Ξημέρωσε μια ηλιόλουστη ημέρα. Ο λαμπρός ήλιος και ο γαλανός ουρανός ήταν το δωράκι και η επιβράβευση της χώρας προς εμάς, που αψηφήσαμε κάθε δυσκολία και κάθε ακραία καιρική συνθήκη για να τη γνωρίσουμε, να τη ζήσουμε και τελικά να την αγαπήσουμε τόσο, ώστε να σκεφτόμαστε πριν ακόμα επιστρέψουμε στην Ελλάδα να ξαναγυρίσουμε εδώ κάποιο από τα επόμενα καλοκαίρια. Ο γιος μου, πάντως, μετά το περσινό τους ταξίδι ψάχνει να αγοράσει σπίτι από το Rovaniemi και προς τα πάνω. Οι τιμές δεν είναι υψηλές και πιστεύω ότι κάποια στιγμή θα τα καταφέρει (αν η ζωή δεν τού τα φέρει αλλιώς και αλλάξει γνώμη).

Το σημερινό πρόγραμμα περιλάμβανε αρκετά αξιοθέατα, αφού αυτή θα ήταν η τελευταία μας ημέρα στο Ελσίνκι. Αρχικά, θα γνωρίζαμε καλύτερα τη γειτονιά μας, δηλαδή το Kamppi, που είναι η πολυσύχναστη καρδιά της πόλης. Πολύ κοντά στο διαμέρισμά μας βρισκόταν η Πλατεία Hietalahdentori που είναι γνωστή και δημοφιλής για την υπαίθρια αγορά της. Τους χειμερινούς μήνες δεν υφίσταται καμία εξωτερική δραστηριότητα, όμως, στην άκρη της Πλατείας ορθώνεται η αίθουσα της Αγοράς Hietalahti που φιλοξενεί πολλά εστιατόρια και καφέ, οπότε κινήσαμε για εκεί.

IMG_5514.jpg


Ο τεράστιος χώρος της Hietalahdentori έδειχνε πολύ «γυμνός» και άχαρος χωρίς τα τραπεζάκια και τους πάγκους με τα καλούδια που στήνονται εδώ από τον Μάιο μέχρι τον Σεπτέμβριο.

IMG_5518.jpeg


Ήταν, όμως, εντυπωσιακό το τεράστιο κτίριο στο οποίο στεγαζόταν το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Ελσίνκι.

IMG_5516.jpeg


Μπήκαμε μέσα στη μεγάλη Αίθουσα της Αγοράς. Σιγά-σιγά, το ένα μετά το άλλο, άνοιγαν τα εστιατόρια με τις διαφορετικές κουζίνες. Υπήρχαν από σάντουιτς μέχρι φιλιππινέζικο, βιετναμέζικο, πορτογαλικό ή ιταλικό φαγητό. Μόλις είχαμε φάει το πρωινό μας στο κατάλυμα, οπότε αποχωρήσαμε χωρίς να δοκιμάσουμε κάτι.

IMG_5522.jpeg



IMG_5523.jpeg


Μια τάρτα, όμως, από το διάσημο Ekberg θα την έτρωγα, γι΄ αυτό δίχως καθυστέρηση, περάσαμε μπροστά από το Θέατρο Alexander

IMG_5528.jpeg


και βγήκαμε στη Λεωφόρο Bulevardi με τα αξιόλογα ιστορικά κτίρια, τα εστιατόρια και τα καφέ.

IMG_5529.jpeg



IMG_5531.jpeg



IMG_5534.jpeg



IMG_5547.jpeg


To Café Ekberg, που βρίσκεται κατά μήκος της Bulevardi, είναι ένα καφέ-αρτοποιείο που ιδρύθηκε από τον Fredrik Ekberg το 1852, γεγονός που το καθιστά το παλαιότερο καφέ που εξακολουθεί να λειτουργεί στο Ελσίνκι. Τα τραπεζάκια του είχαν κόσμο που έπινε τον καφέ του. Έριξα μια ματιά στην πλευρά του αρτοποιείου και μετά αναζήτησα τις ατομικές στρογγυλές τάρτες του με τα φρούτα οι οποίες δεν υπήρχαν πουθενά. Σε καμία βιτρίνα και σε κανένα ράφι. Δεν είχε ατομικές τάρτες. Που πήγαν οι τάρτες…οεοοοο;

IMG_5536.jpeg



IMG_5545.jpeg


Όταν φτάσαμε στην Πλατεία Narinkka, είδαμε έναν ολοκάθαρο γαλάζιο ουρανό σπαρμένο με ανάλαφρα πουπουλένια συννεφάκια εδώ κι εκεί! Είχαμε μέρες να αντικρίσουμε αυτό το χρώμα και μάς είχε λείψει.

IMG_5561.jpeg


Εδώ, λοιπόν, ήρθαμε για να δούμε κάμποσα αξιοθέατα μαζεμένα, μερικά από αυτά είναι κάπως ιδιαίτερα και περίεργα. Αλλά, ας πάρουμε τα πράγματα ένα-ένα και με τη σειρά. Καταρχάς, η Πλατεία Narinkka είναι μια πολυσύχναστη πλατεία που βρίσκεται στην καρδιά του Ελσίνκι, προσφέροντας έναν μοναδικό συνδυασμό χαλάρωσης, πολιτισμού και αστικής ζωής. Αυτός ο ανοιχτός χώρος χρησιμεύει ως κεντρικό σημείο συγκέντρωσης, τόσο για τους ντόπιους όσο και για τους τουρίστες, καθιστώντας τον ιδανική τοποθεσία για να βυθιστεί κανείς στη ζωντανή ατμόσφαιρα της πόλης. Περιβάλλεται από αξιοσημείωτα ορόσημα όπως το Kamppi Centre στα δυτικά, το ιστορικό πρώην κτίριο των στρατώνων Turku στα ανατολικά και το ξενοδοχείο Scandic Hotel Simonkenttä στα νότια. Τα διάφορα κτίρια συνδυάζουν τη μοντέρνα με την παραδοσιακή, αλλά και την παράξενη φινλανδική αρχιτεκτονική.

IMG_5575.jpeg



IMG_5564.jpeg



IMG_5581.jpg


Το Kamppi Chapel ή αλλιώς Παρεκκλήσι της Σιωπής είναι, αναμφισβήτητα, ένα ιδιαίτερο κατασκεύασμα που δεν περνάει απαρατήρητο. Αντιθέτως σε προκαλεί, με την πρώτη ματιά, να ασχοληθείς μαζί του και να ψάξεις για πληροφορίες. Γιατί έχει αυτό το σχήμα; Γιατί είναι κατασκευασμένο ολόκληρο από ξύλο;

IMG_5579.jpeg


Το Παρεκκλήσι είναι οικουμενικό και καλωσορίζει όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτως θρησκείας, φιλοσοφίας ζωής ή καταγωγής. Ο συνολικός σχεδιασμός (τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό) είναι πολύ λιτός, απλοϊκός και ουδέτερος, που μοιάζει με μια αίθουσα προσευχής πολλών θρησκειών. Κατασκευάστηκε ως μέρος του προγράμματος World Design Capital και έχει βραβευτεί σε διεθνή διαγωνισμό για την καινοτόμο ξύλινη αρχιτεκτονική του.

Η Φινλανδία έχει μια πλούσια παράδοση σε αγροτικές ξύλινες εκκλησίες, οι πιο εμβληματικές από τις οποίες κοσμούν τις παράκτιες περιοχές σαν κυβιστικά γλυπτά και στέκονται αψηφώντας το σκληρό βόρειο κλίμα. Αλλά για το Παρεκκλήσι της Σιωπής στο Kamppi, η εταιρεία K2S Architects ανέτρεψε την παράδοση αποφεύγοντας τις γωνίες και δημιουργώντας ένα ωοειδές μπολ.

IMG_5568.jpeg


To Εμπορικό Κέντρο Kamppi είναι ένα αστικό και πολυσύχναστο μέρος με 90 καταστήματα και υπηρεσίες και σχεδόν 50 καφέ και εστιατόρια σε 7 ορόφους. Χρόνο δεν είχαμε για να ασχοληθούμε μαζί του, οπότε προχωρήσαμε στα επόμενα αξιοθέατα της περιοχής. Οι εκπλήξεις συνεχίστηκαν στη διπλανή Πλατεία Lasipalatsi όπου η ιστορία 100 και πλέον χρόνων συναντά τη σύγχρονη αστική ζωή. Εδώ, ορθώνονται δύο κτίρια ορόσημα, το Glassplace του 1930 με εστιατόρια και κινηματογράφο και το Kulttuurikasarmi (στρατώνας Turku) του 1830-33, που ήταν σταθμός λεωφορείων και στη συνέχεια μετατράπηκε σε συγκρότημα κινηματογράφων και εστιατορίων.

IMG_5578.jpeg



IMG_5601.jpeg


Η καινοτομία, όμως, είναι το νέο υπόγειο μουσείο Amos Rex. H αρχιτεκτονική εταιρεία JKMM ανακαίνισε το ιστορικό κτίριο Glassplace ανασκάπτοντας τους τεράστιους βράχους για να δημιουργήσει έναν υπόγειο χώρο γκαλερί 2.200 τετραγωνικών μέτρων. Πάνω από την επιφάνεια, μια σειρά από θόλους και φεγγίτες δημιουργήθηκαν για να σχηματίσουν ένα νέο κυματιστό τοπίο στην Πλατεία Lasipalatsi.

IMG_5585.jpeg


Αυτή η μοντέρνα και άκρως φουτουριστική νέα προσθήκη, αλλά και το Παρεκκλήσι της Σιωπής αποδεικνύουν ότι η πόλη βιώνει πολύ σημαντικές αλλαγές τα τελευταία χρόνια συνδέοντας με ευφάνταστο και ευρηματικό τρόπο το παρόν με το παρελθόν. Αυτό ήταν το συμπέρασμα που είχα αποκομίσει με όλα αυτά που είχα δει μέχρι στιγμής.

IMG_5572.jpeg



IMG_5588.jpg


Διασχίσαμε κάθετα τη Λεωφόρο Mannerheimintie και αυτό ήταν αρκετό για να αλλάξουμε γειτονιά και να εισχωρήσουμε στο Kluuvi, το εμπορικό κέντρο του Ελσίνκι.

IMG_5593.jpeg



IMG_5595.jpg


Ο Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός, το Κεντρικό Ταχυδρομείο, τα πολυκαταστήματα Stockmann και Sokos, το εμπορικό κέντρο Kluuvi, το Casino, το Sanomatalo (στεγάζει τα συντακτικά γραφεία αρκετών εφημερίδων), το Πανεπιστήμιο, το Φινλανδικό Εθνικό Θέατρο και το Μουσείο Τέχνης Ateneum είναι μερικά από τα οικοδομήματα που περιλαμβάνει η συνοικία.

Πρώτα, συναντήσαμε το γρανιτένιο κτίριο του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού με τον Πύργο του Ρολογιού και τα αγάλματα των Φανοφόρων (Lyhdynkantajat).

IMG_5602.jpeg



IMG_5606.jpeg



IMG_5619.jpg



IMG_5621.jpg


Σε αυτό το σημείο θα μεταφέρω μια πληροφορία για τον Πύργο που μου έκανε εντύπωση: Κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Σταθμός χρησίμευε ως στρατιωτικό νοσοκομείο και ο Πύργος του Ρολογιού ως προσωρινό νεκροτομείο (αυτή η ιδιότητα με ξάφνιασε). Κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου είχε μια πιο νορμάλ χρήση, αυτής του παρατηρητηρίου.

IMG_5622.jpg


Η περιοχή, όπως ήταν λογικό έσφυζε από κίνηση, τόσο οχημάτων όσο και ανθρώπων. 200.000 ψυχές περνούν από εδώ κάθε ημέρα, πως να μην έχει ζωντάνια και περατζάδα το σημείο αυτό. Επιπλέον, ο Σταθμός έχει γίνει το σύμβολο ολόκληρου του σιδηροδρομικού δικτύου στη Φινλανδία και ακόμα και αυτοί που δεν ταξιδεύουν, όπως εμείς, έρχονται εδώ για να περιεργαστούν το κτίριο και να γνωρίσουν τη Railway Square (Rautatientori) που βρίσκεται δίπλα. Ίσως, όχι μόνο να τη γνωρίσουν, αλλά και να ταξιδέψουν προς κάποιο προορισμό αφού η Πλατεία λειτουργεί ως δευτερεύων σταθμός λεωφορείων της πόλης.

IMG_5610.jpeg



IMG_1094.jpeg



IMG_5633.jpg


Η Πλατεία, αν και είναι ένας σημαντικός συγκοινωνιακός κόμβος στην περιοχή της πρωτεύουσας, διαθέτει στα δύο άκρα της σημαντικά κτίρια. Στη βόρεια πλευρά, ορθώνεται το Φινλανδικό Εθνικό Θέατρο που είναι το παλαιότερο φινλανδόφωνο επαγγελματικό θέατρο (ιδρύθηκε το 1872). Στεγάζεται σε ένα υπέροχο κτίριο, χτισμένο σε εθνικό ρομαντικό στιλ. Οφείλω να ομολογήσω ότι δεν είχα ιδέα για αυτό το αρχιτεκτονικό στιλ και ο «ψυχαναγκασμός» μου επέμενε ότι έπρεπε, οπωσδήποτε, να το ψάξω. Ε…μαζί με εμένα, θέλετε δε θέλετε, θα το μάθετε και εσείς.

IMG_5646.jpeg


Ήταν, λέει, ένα σκανδιναβικό αρχιτεκτονικό στιλ που ήταν μέρος του εθνικού ρομαντικού κινήματος (μάλλον δεν είμαι ρομαντική γι΄ αυτό δεν το γνώριζα) κατά τα τέλη του 19ου και τις αρχές του 20ου αιώνα. Συχνά, θεωρείται ότι είναι μια μορφή Art Nouveau. Εξαπλώθηκε σε όλη τη Δανία, τη Νορβηγία, τη Σουηδία, τη Φινλανδία, την Εσθονία, τη Λετονία καθώς και τη Ρωσία.

IMG_5639.jpeg


Στη νότια πλευρά, βρίσκεται το Μουσείο Κλασικής Τέχνης Ateneum που διαθέτει τις μεγαλύτερες συλλογές κλασικής τέχνης στη Φινλανδία. Καταλαμβάνοντας ένα ανακτορικό νεοαναγεννησιακό κτίριο του 1887, προσφέρει μια ραγδαία πορεία στην τέχνη της χώρας.

IMG_5624.jpeg



IMG_5631.jpg


Η Railway Square είναι ένας χώρος που ενσαρκώνει την ουσία της ζωντανής ζωής της πόλης. Η περιοχή, εκτός από τα κτίρια-ορόσημα στα οποία αναφέρθηκα λίγο πιο πριν, πλαισιώνεται από καταστήματα, καφέ, εστιατόρια (εδώ δειπνήσαμε το προηγούμενο βράδυ) και ο ανοιχτός χώρος της είναι συχνά γεμάτος με πεζούς, καλλιτέχνες του δρόμου και εποχιακές αγορές. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού φιλοξενεί διάφορες εκδηλώσεις, αλλά και φεστιβάλ.

IMG_5643.jpeg



IMG_5652.jpeg


Βέβαια, όλα τα παραπάνω είναι απολύτως λογικά και φυσιολογικά να συμβαίνουν σε μια τέτοια περιοχή. Το παράδοξο ξέρετε ποιο είναι; Το παράδοξο, λοιπόν, είναι ότι ΌΟΟΛΗ αυτή η περιοχή ήταν κάποτε θάλασσα, ο κόλπος Kluuvinlahti, και μάλιστα όχι τόσο πολύ παλιά, αλλά τον 19ο αιώνα. Όταν χτίστηκε το πρώτο κτίριο του Σιδηροδρομικού Σταθμού, το 1861, η τοποθεσία της σημερινής Πλατείας ήταν μια λασπώδης και βρώμικη περιοχή γεμάτη νερό, σκουπίδια και βάλτους.

Μεταφερθήκαμε λίγα μέτρα παραδίπλα, έξω από το Κεντρικό Ταχυδρομείο, στο οποίο γινόταν ολική ανακαίνιση και ολόκληρο το κτίριο ήταν σκεπασμένο με υφάσματα ενώ φορτηγά, οικοδομικά υλικά και εργάτες είχαν, σχεδόν, καλύψει το παρακείμενο πέρασμα. Προχωρήσαμε, έχοντας αριστερά μας το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Kiasma και δεξιά μας το γυάλινο κτίριο Sanomatalo (στεγάζει τα συντακτικά γραφεία αρκετών εφημερίδων).

IMG_1096.jpg


Σε λίγο, απλώθηκε μπροστά μας ένας αχανής επίπεδος χώρος γεμάτος με ενδιαφέροντα κτίρια που μάς καλούσαν να τα γνωρίσουμε από κοντά.

IMG_5662.jpeg



IMG_1099.jpeg



IMG_5659.jpg


Αρχικά, πατήσαμε στην Πλατεία Kansalaistori. Αυτό το πολυσύχναστο μέρος χαρακτηρίζεται από το μοντέρνο αρχιτεκτονικό περιβάλλον και από τα διαμορφωμένα σημεία για ξεκούραση και χαλάρωση. Ευτυχώς, που η πρωτεύουσα δεν ήταν χιονισμένη και μπορούσαμε να ευχαριστηθούμε τις περιοχές με το γκαζόν και τα παγκάκια τα οποία ήταν πάρα πολλά σε αυτόν τον εκτεταμένο χώρο-πλατεία. Δε βρίσκω παράλογο το γεγονός, ότι οι ντόπιοι την αποκαλούν «το σαλόνι του Ελσίνκι», αφού και με μοντέρνα γλυπτά είναι στολισμένη

IMG_5696.jpeg


και ντιζαϊνάτα φωτιστικά διαθέτει,

IMG_5690.jpg


αλλά και καθρέφτες από τις προσόψεις των γύρω γυάλινων κτιρίων.

IMG_5707.jpeg


Χαλί πράσινο, καθίσματα…..έτοιμο το σαλόνι. Για περάστε να σάς ξεναγήσουμε στα αξιοθέατα που κοσμούν την αυλή μας!

IMG_5710.jpeg



IMG_5664.jpg


Στην ανατολική πλευρά της Πλατείας βρίσκεται η Κεντρική Βιβλιοθήκη του Ελσίνκι, Oodi. Δε θα σταθώ στο τι χρήση έχει ο κάθε όροφος ή από τι υλικά είναι κατασκευασμένο το κτίριο, αλλά στο πώς επιλέχθηκε το τελικό σχέδιο κατασκευής του.

IMG_5661.jpeg


Η στρατηγική θέση της Βιβλιοθήκης Oodi, ακριβώς απέναντι από το Eduskuntatalo (Κοινοβούλιο), επιλέχθηκε σκόπιμα ως σύμβολο της διασύνδεσης μεταξύ της κυβέρνησης και των πολιτών. Το Oodi, έχει σχεδιαστεί μαζί με τους κατοίκους της πόλης έτσι ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται καλύτερα στις επιθυμίες και τις ανάγκες που έχουν οι χρήστες της Βιβλιοθήκης. Ιδέες, συμβουλές και όνειρα έχουν συγκεντρωθεί από αστικές εκδηλώσεις, καθώς και μέσω ιστοσελίδων και διαφόρων καμπανιών.

Ως Κεντρική Βιβλιοθήκη, το Oodi, είναι ανοιχτό σε όλους–ένας δημόσιος χώρος που ανήκει στους κατοίκους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να ανταποκρίνεται στις ποικίλες ανάγκες των διαφορετικών ομάδων χρηστών και συνεργατών του, και αυτό δε θα ήταν δυνατό χωρίς τη συλλογική εργασία σχεδιασμού.

IMG_5667.jpeg


Ο σχεδιασμός διεξήχθη, ενθαρρύνοντας την ενεργό συμμετοχή μεταξύ των κατοίκων και των συνεργατών με διάφορους τρόπους. Για παράδειγμα, μια καμπάνια το 2012 δέχτηκε πάνω από 2.300 ιδέες από τους κατοίκους της πόλης για τον περαιτέρω σχεδιασμό της Κεντρικής Βιβλιοθήκης. Την ίδια χρονιά, δοκιμάστηκε ο συμμετοχικός προϋπολογισμός, επιτρέποντας στους κατοίκους να αποφασίσουν ποιες τέσσερις πιλοτικές δοκιμές θα λάμβαναν τα 100.000 ευρώ της διαθέσιμης χρηματοδότησης.

Επιπλέον, το όνομα της Κεντρικής Βιβλιοθήκης βασίζεται σε πρόταση ενός από τους κατοίκους της πόλης. Ένας ανοιχτός διαγωνισμός ονοματοδοσίας είχε ως αποτέλεσμα περισσότερες από 1.600 συμμετοχές, από τις οποίες η κριτική επιτροπή επέλεξε τον τελικό νικητή. Στα ελληνικά σημαίνει «Ωδή», ώστε να αντικατοπτρίζει τον ρόλο της Βιβλιοθήκης ως ύμνο στον πολιτισμό, τη γνώση και τη δημοκρατία.

Κάναμε όλο τον γύρο της Βιβλιοθήκης και στη συνέχεια ακολουθήσαμε την οδό Töölönlahdenkatu έχοντας, τώρα, στα δεξιά μας το Finlandia Hall

IMG_5673.jpg


και στα αριστερά μας το Helsinki Music Centre.

IMG_5679.jpg


Ένας τεράστιος ανοιχτός χώρος πρασίνου εκτείνεται μπροστά από την Αίθουσα Finlandia που φτάνει μέχρι τον Κόλπο Töölö. Σε όλη αυτήν την έκταση γινόταν ανάπλαση, με εργάτες και μηχανήματα να σκάβουν διαμορφώνοντας κήπους και παρτέρια για μελλοντική φύτευση δέντρων και καλλωπιστικών λουλουδιών.

IMG_5674.jpeg


Το Finlandia Hall είναι ένας χώρος συνεδρίων και εκδηλώσεων που σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Alvar Aalto και κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου από ιταλικό μάρμαρο Carrara. Η αλήθεια είναι ότι κάνει αισθητή και αξιοπρόσεκτη την παρουσία του με την τόση λευκότητα.

IMG_5677.jpg


Συνεχίσαμε το περπάτημα επί της οδού Töölönlahdenkatu, ανηφορίζοντας δίπλα από το πράσινο μεγαθήριο που στεγάζει το Μουσικό Κέντρο (Helsingin musiikkitalo). Οι λάτρεις της κλασικής μουσικής οφείλουν να γνωρίζουν ότι εδώ συγκατοικούν η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ελσίνκι, η Συμφωνική Ορχήστρα του Ραδιοφώνου της Φινλανδίας και η Ακαδημία Sibelius.

IMG_5683.jpeg


Στο βάθος της Λεωφόρου Mannerheimintie, το Εθνικό Μουσείο της Φινλανδίας βρισκόταν σε ανακαίνιση. Και για πείτε μου, να δω αν προσέχατε στο μάθημα, σε τι αρχιτεκτονικό στιλ είναι κατασκευασμένο το κτίριο; ...μπράβο, παιδιά! Σε εθνικό ρομαντικό, φυσικά!

IMG_5682.jpeg


Επιτέλους, είχε έρθει η ώρα για ολιγόλεπτη ξεκούραση. Μια πράσινη «πλαγιά» απλωνόταν μπροστά από το Musiikkitalo με σειρές από παγκάκια που έφταναν από τη μια πλευρά μέχρι την άλλη.

IMG_5685.jpeg



IMG_5692.jpeg


Στα δεξιά μας είχαμε το Κτίριο της Βουλής του Ελσίνκι (Eduskunta),

IMG_1101.jpeg


ευθεία μπροστά μας τη βόρεια πλευρά του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Kiasma,

IMG_5699.jpeg


και στα αριστερά μας απλωνόταν η γιγάντια Πλατεία Kansalaistori με την εμβληματική Βιβλιοθήκη Oodi. Με λίγα λόγια, βλέπαμε τα πάντα αφ΄ υψηλού.

IMG_5687.jpeg



IMG_5705.jpeg


Είμαι σίγουρη ότι σε αυτό το φόρουμ, πολλοί γνωρίζετε την καταγωγή μου και την αγάπη μου για την Αρκαδία. Όμως, είμαι σχεδόν-για να μην είμαι και απόλυτη-σίγουρη ότι δεν γνωρίζετε ότι το Κτίριο της Βουλής του Ελσίνκι είναι χτισμένο πάνω σε έναν λόφο που ονομάζεται Arkadianmäki, δηλαδή Αρκαδικός Λόφος. Τον 19ο αιώνα, η περιοχή φιλοξενούσε τη βίλα Arkadia από την οποία πήρε το όνομα, όχι μόνο ο Λόφος, αλλά και ένας πολύ κεντρικός δρόμος, ο Arkadiankatu, τμήμα του οποίου περπατήσαμε στη συνέχεια της περιήγησής μας στην πόλη. Υπήρχε και το Θέατρο Αρκαδίας (από το 1861 έως το 1908), αλλά ας μην επεκταθώ περισσότερο.

Ίσως, το κτίριο του Κοινοβουλίου σχεδιάστηκε σε κλασικό αρχιτεκτονικό στιλ, συνδυάζοντας τον νεοκλασικισμό με τον μοντερνισμό των αρχών του 20ου αιώνα, για να μοιάζει με ελληνικό οικοδόμημα. Η κύρια πρόσοψή του περιλαμβάνει 14 κίονες με κορινθιακά κιονόκρανα, όλα από κόκκινο γρανίτη.

Για να φτάσουμε στο επόμενο αξιοθέατο χρειάστηκε να περπατήσουμε ένα τμήμα της οδού Arkadiankatu (Αρκαδίας),

IMG_5711.jpeg


και να θαυμάσουμε το κτίριο του 1913 στο οποίο στεγάζεται το Finnish Museum of Natural History,

IMG_5712.jpg



IMG_5716 2.jpg


πριν ανηφορίσουμε την οδό Fredrikinkatu η οποία μάς οδήγησε στην είσοδο της Temppeliaukio Church.

IMG_5718.jpeg


Πριν λίγα χρόνια, η είσοδος σε αυτόν τον ναό ήταν δωρεάν αλλά, πλέον, κοστίζει 8 ευρώ το άτομο. Ήμουν αποφασισμένη ότι θα τα σκάσω, για να δω εκ των έσω την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική της εκκλησίας η οποία είναι χτισμένη υπογείως σε συμπαγή βράχο και γι΄ αυτό είναι, επίσης, γνωστή ως Church of the Rock ή Rock Church. Εκείνο που δεν περίμενα ήταν η άνεση με την οποία δέχτηκε να με ακολουθήσει ο Α. γνωρίζοντας την τσουχτερή (για ναό) τιμή εισόδου. Παραβλέποντας εντελώς τη θρησκευτικότητα και εστιάζοντας μόνο στις σχεδιαστικές και κατασκευαστικές αποφάσεις των δημιουργών, θεωρώ, ότι είναι ένα μέρος που αξίζει να δει κάποιος κατά την επίσκεψή του στο Ελσίνκι.

IMG_5726.jpeg


Είναι μια μοντερνιστική εκκλησία που εμφανίζεται διακριτικά καθώς την προσεγγίζεις από την οδό Fredrikinkatu, με έναν θόλο που, μόλις, υψώνεται πάνω στον πέτρινο λόφο. Μια ανεπιτήδευτη είσοδος μάς οδήγησε, μέσα από έναν σκοτεινό διάδρομο, στο γεμάτο φως ιερό που είναι λαξευμένο απευθείας στον βράχο, ενώ οι φεγγίτες που περιβάλλουν τον τρούλο δημιουργούν ένα παιχνίδι φωτός και σκιών πάνω στους βραχώδεις τοίχους.

IMG_5720.jpeg



IMG_5721.jpeg


Μια απαλή και γαλήνια μουσική έδενε αρμονικά με τον χώρο, ο οποίος χρησιμοποιείται συχνά για συναυλίες λόγω της εξαιρετικής ακουστικής του η ποιότητα της οποίας δημιουργείται από τις τραχιές, ουσιαστικά ακατέργαστες επιφάνειες βράχου.

IMG_5725.jpeg


Στα αριστερά της ρεσεψιόν υπάρχει μια μικρή σκάλα που με οδήγησε στον επάνω όροφο για να δω τη θέα και να τραβήξω φωτογραφίες ολόκληρου του χώρου.

IMG_5734.jpg


Και επειδή είμαστε ανήσυχα πνεύματα, σκαρφαλώσαμε και στον πέτρινο λόφο για να δούμε την κατασκευή αυτής της ιδιαίτερης λουθηρανικής εκκλησίας και από πάνω. Άλλη μια καινοτομία της Temppeliaukio Church είναι ότι δεν έχει καμπαναριό. Μια ηχογράφηση από καμπάνες παίζεται από μεγάφωνα στον εξωτερικό τοίχο.

IMG_5739.jpg



IMG_1111.jpeg


Σε αυτό το σημείο ολοκληρώθηκε η λίστα με τα must see της πόλης. Έμενε, όμως, να επισκεφθούμε ένα πάρα πολύ σημαντικό αξιοθέατο το οποίο, μάλιστα, είναι Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO. Για να πάμε ως εκεί έπρεπε να επιβιβαστούμε σε πλοίο, γι΄ αυτό καλέσαμε uber για να μας μεταφέρει στο Νότιο Λιμάνι της πόλης απ΄ όπου ξεκινούν τα ferries για το θαλάσσιο φρούριο Suomenlinna. Το ταξί μάς παρέλαβε από την είσοδο του Ναού Temppeliaukio

IMG_5745.jpeg


και μάς άφησε στο σιντριβάνι Havis Amanda (πληρώσαμε την κούρσα 6 ευρώ). Διασχίζοντας την Πλατεία Αγοράς περπατήσαμε πάνω σε μερικά μέτρα σιδηροδρομικών γραμμών. Στη δεκαετία του 1890, η σιδηροδρομική γραμμή του λιμανιού του Ελσίνκι κατασκευάστηκε κατά μήκος της ακτής στην Πλατείας Αγοράς και σήμερα έχουν κρατήσει πάνω στο λιθόστρωτο μερικά μέτρα από εκείνες τις γραμμές.

IMG_5752.jpg


Η ημέρα εξακολουθούσε να είναι φωτεινή και ηλιόλουστη, δίνοντάς μου την ευκαιρία να απαθανατίσω το Δημαρχείο, τη Σουηδική Πρεσβεία, τα γύρω κτίρια, αλλά και τον Καθεδρικό Ναό Ουσπένσκι (Uspenskin katedraali) με όλη τους τη φωτογένεια.

IMG_5746.jpeg



IMG_5749.jpg


Χορτασμένοι με ηλιόλουστες εικόνες ήμασταν πανέτοιμοι, ενθουσιασμένοι και ανυπόμονοι να προσθέσουμε στη «συλλογή» μας ένα ακόμα Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.


 
Last edited:

Klair

Member
Μηνύματα
2.537
Likes
31.751
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Κεφάλαιο 2o: 20 ώρες στον δρόμο!
17 Ιανουαρίου 2025

Έφτασε η πολυπόθητη 17η Ιανουαρίου! Πουρνό-πουρνό, πριν ξυπνήσουν οι υπόλοιποι, ξεκίνησα να ετοιμάζω τα σάντουιτς που θα είχαμε μαζί μας στο ταξίδι (για το οδικό από το Ελσίνκι στο Rovaniemi).

IMG_2915.jpg


Γέμισα μια χειραποσκευή με διάφορα φαγώσιμα για να έχουμε να μασουλάμε τις «ατελείωτες» ώρες που θα χρειάζονταν για να καλυφθούν τα 820 Km από το Αεροδρόμιο του Ελσίνκι μέχρι το κατάλυμά μας στο Rovaniemi. Κέικ, ξηροί καρποί, ριζογκοφρέτες, τσουρέκια και σοκολάτες μπήκαν, μαζί με τα σάντουιτς, στη μικρή βαλίτσα. Επιπλέον, φρόντισα να πάρω μαζί μου ελαιόλαδο, ζυμαρικά και τονοσαλάτες για το πρώτο μαγείρεμα μέχρι να τακτοποιηθούμε και να κάνουμε τις αγορές μας στο super market της πόλης.

Στις 07:00 και οι υπόλοιποι βρίσκονταν στο πόδι, πανέτοιμοι για την αναχώρηση. Η πτήση μας ήταν πρωινή, στις 09:15, με προβλεπόμενη ώρα άφιξης στις 13:05. Οι χρόνοι τηρήθηκαν, σχεδόν, με ακρίβεια. Δώσαμε όλες τις αποσκευές για φόρτωση στο αμπάρι, εκτός από το σακίδιο με τα ηλεκτρονικά. Η Φ. και εγώ κρατούσαμε και τις τσάντες μας με τις οποίες δεν ασχολήθηκε κανείς.

IMG_2926.jpg



IMG_2929.jpg


Η πτήση ήταν ήρεμη και στις 13:09 τροχοδρομήσαμε στο παγωμένο και συννεφιασμένο Διεθνές Αεροδρόμιο του Ελσίνκι.

IMG_2949.JPG


Διασχίσαμε το όμορφο και σύγχρονο αεροδρόμιο, κατευθυνόμενοι στον ιμάντα παραλαβής των αποσκευών. Φτάνοντας εκεί, είδαμε αστυνομικούς και έναν σκύλο να δέχεται εντολές να μυρίσει τις πρώτες βαλίτσες που είχαν αρχίσει να καταφθάνουν.

IMG_2961.jpg



IMG_2957.jpg


Ο γιος μου άρχισε το τρολάρισμα, λέγοντας: -«Να δεις που ψάχνουν τη βαλίτσα σου με τα σάντουιτς γιατί θα νομίζουν ότι μέσα στα αλουμινόχαρτα έχεις τυλίξει ναρκωτικά ή εκρηκτικά». -«Το πολύ-πολύ να κεράσω τον σκύλο κανένα τοστάκι για να του φύγει η λιγούρα» του ανταπάντησα. Εκείνο που μας έκανε εντύπωση και βάλαμε τα γέλια ήταν το γεγονός ότι όταν όντως μύρισε τη βαλίτσα μου με τα φαγητά, αμέσως, γύρισε στον αστυνομικό που τον κρατούσε και του ζήτησε τη λιχουδιά του. Εκείνος, του έβαλε κάτι στο στόμα και ο σκύλος συνέχισε τη δουλειά του με τις επόμενες βαλίτσες. Τελικά, δε βρέθηκε τίποτα ύποπτο, το team με τον σκύλο αποχώρησε και εμείς συνεχίσαμε για το γραφείο της AVIS.

Δεν υπήρχε κανείς άλλος πριν από εμάς κι έτσι η διαδικασία παραλαβής του αυτοκινήτου ήταν πολύ σύντομη. Λάβαμε τις οδηγίες για το garage στο οποίο βρισκόταν παρκαρισμένο το Skoda και βγήκαμε έξω από το αεροδρόμιο αντιμετωπίζοντας για πρώτη φορά τον πολύ παγωμένο αέρα της χώρας η οποία μάς υποδέχτηκε με συννεφιά, χιόνι και θερμοκρασία στον 1 βαθμό Κελσίου.

Το λευκό Skoda Octavia iV Hybrid μάς περίμενε, ολοκάθαρο, με τα 1400 κυβικά του για να μάς ταξιδέψει στην κατεψυγμένη Λαπωνία. Με τα ελαστικά δεν είχαμε καμία ανησυχία, αφού όλα τα οχήματα στη χώρα φορούν λάστιχα με καρφιά τα οποία ανταποκρίνονται άψογα στο παγωμένο και ολισθηρό οδόστρωμα.

IMG_0436.JPG



IMG_0438.JPG


Στις 14:30 είχαμε, ήδη, φορτώσει τα πράγματά μας και ξεκινούσαμε το μακρύ μας ταξίδι προς το Rovaniemi.

IMG_0440.JPG


821 Km και 9 ώρες και 40 λεπτά το έδινε ο χάρτης, χωρίς τις στάσεις για ξεκούραση και τουαλέτα. Ακολουθώντας τον Ε18 συναντήσαμε αυξημένη κίνηση και χιόνι στις άκρες του δρόμου. Το οδόστρωμα ήταν καθαρό.

IMG_0442.jpeg


Μπαίνοντας στον Ε75 η κίνηση αραίωσε, αλλά το παγωμένο χιόνι κάλυπτε και την άσφαλτο. Η Ευρωπαϊκή Διαδρομή E75 ξεκινάει από το Vardø της Νορβηγίας και διασχίζει τη Φινλανδία, την Πολωνία, την Τσεχία, τη Σλοβακία, την Ουγγαρία, τη Σερβία, τη Βόρεια Μακεδονία και καταλήγει, μετά από περίπου 4.380 Km (χωρίς να υπολογίζονται τα πλοία), στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Σητεία της Κρήτης. Το να ταξιδέψει κάποιος σε όλο το μήκος του Ε75, σίγουρα, θα είναι μια εκπληκτική περιπέτεια, ωστόσο, και η δική μας οδήγηση σε τμήματα αυτού του απίστευτου δρόμου θα αποτελέσει μια εξαιρετικά αξέχαστη εμπειρία ζωής.

Ήδη, είχαμε ξεκινήσει το φαγοπότι μέσα στο αυτοκίνητο με αυξημένη, όμως, προσοχή για να μην λερώσουμε τίποτα, καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να το διατηρήσουμε καθαρό μέχρι και το τέλος του ταξιδιού πράγμα που τελικά το καταφέραμε.

Καταπίναμε αχόρταγα τα χιλιόμετρα κάνοντας ολιγόλεπτες στάσεις για ξεμούδιασμα και τουαλέτα. Τα όρια ταχύτητας είναι χαμηλά 60-80 και 100 σε όλο το οδικό δίκτυο της Λαπωνίας και ανά 500 μέτρα υπάρχει κάμερα για τον έλεγχο της κυκλοφορίας και τον εντοπισμό των παραβατών. Εμείς τηρούσαμε ευλαβικά το όριο, αλλά οι Φινλανδοί μάς προσπερνούσαν τρέχοντας σαν δαιμονισμένοι σε έναν δρόμο (τον Ε75 θυμίζω) με μια και μόνη λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και χωρίς καμία προστατευτική μπάρα ή διαχωριστική νησίδα από το αντίθετο ρεύμα.

Φτάσαμε στη Jyväskylä γύρω στις 18:00 το απόγευμα. Εννοείται, ότι είχε νυχτώσει ώρες πριν. Ο συγγραφέας Elias Lönnrot ονόμασε την πόλη «η Αθήνα της Φινλανδίας» για τη σημασία της Juväskylä ως εκπαιδευτικού κέντρου της χώρας. Εδώ, σταματήσαμε για φαγητό γνωρίζοντας ότι η πόλη περιβάλλεται από 328 λίμνες αφού βρίσκεται στη φινλανδική Lakeland και σίγουρα θα είναι εντυπωσιακή να την εξερευνήσει κάποιος το καλοκαίρι που το νερό δε θα είναι παγωμένο.

Καλά τα σάντουιτς και τα σνακς μέχρι στιγμής, αλλά οι οδηγοί ήθελαν κάτι πιο «μεστό» για να αναλάβουν δυνάμεις. Τη λύση έδωσαν τα McDonalds που βρέθηκαν πάνω στον δρόμο μας. Παρκάραμε έξω από το μαγαζί και κατεβήκαμε. Το παγωμένο χιόνι γλιστρούσε διαολεμένα. Τσίκι-τσίκι, σαν τις κοτούλες, μπήκαμε μέσα. Την ίδια στιγμή, ένας μπαμπάς με κοντομάνικο και βερμούδα έβγαινε έξω στον ψόφο μαζί με τον γιο του. Δεν τρώμε ποτέ φαγητό στην Ελλάδα από τα συγκεκριμένα ταχυφαγεία (δεν ξέρω καν αν υφίστανται ως αλυσίδα στη χώρα μας) και έπαθα πλάκα με τις τιμές που αντίκρισαν τα ματάκια μου. Αν είναι να έχουν τέτοιες χρεώσεις τα McDonalds, τί γίνεται με τα εστιατόρια της χώρας; Μωρέ, θα πάει το super market και το μαγείρεμα «σύννεφο».

Αφήσαμε τη Juväskylä συνεχίζοντας να ανηφορίζουμε. Είχαμε πάρα πολύ δρόμο μπροστά μας. 560 Km μάς χώριζαν, ακόμη, από το Rovaniemi. Πλησίαζαν μεσάνυχτα όταν φτάσαμε έξω από το Oulu. Αναθαρρήσαμε, αντλήσαμε όσα κουράγια μάς απέμεναν και είπαμε: -«Άντε παιδιά, φτάνουμε». -«220 Km μάς απομένουν. Πείτε ότι τώρα ξεκινήσαμε από την Αθήνα για να πάμε στη Βυτίνα».

70 Km μετά το Oulu, το αετίσιο μάτι του γιου μου αναγνώρισε, στο βάθος του ορίζοντα, την ανεπαίσθητη εμφάνιση του Βόρειου Σέλαος. -«Παιδιά, μάλλον, έχουμε Φώτα στα αριστερά μας», μάς ανακοίνωσε. Συναγερμός στην ομήγυρη! -«Μόλις βρω δρόμο θα βγω από τον κεντρικό και θα πάω αριστερά για να τα πλησιάσουμε». Πράγματι, στρίψαμε αριστερά και μπήκαμε στο δάσος. Χιόνι παντού, και στον καρόδρομο ακόμα περισσότερο και απάτητο. Ερημιά και σκοτάδι. Κάποια στιγμή, ξεχωρίσαμε μες΄ τη μαυρίλα μια λευκή, φαρδιά, παγωμένη «γραμμή».

IMG_2987.JPG


Ήταν ο ποταμός Kaupinniva. Βρήκαμε μια απλωσιά και σταματήσαμε. Με τα φώτα του αυτοκινήτου διακρίναμε κάμποσα ξύλινα σπιτάκια αραδιασμένα δίπλα στην όχθη. Δεν υπήρχε ψυχή. Ο μόνος θόρυβος που ακουγόταν ήταν το σπάσιμο του πάγου από τα βήματά μας. Γλιστρούσε απίστευτα, αλλά καταφέραμε να προσεγγίσουμε την ξύλινη βεράντα μιας καμπίνας η οποία δεν είχε παγωμένο χιόνι αφού προστατευόταν από ένα μικρό στέγαστρο. Και εκεί, στη μέση του πουθενά, δίπλα σε ένα παγωμένο ποτάμι είδαμε το θέαμα που κυνηγά μανιωδώς πάρα πολύς κόσμος πληρώντας ουκ ευκαταφρόνητα ποσά σε γραφεία που οργανώνουν εξορμήσεις για τη θέασή του. Μισή ώρα «χόρευε» μπροστά στα μάτια μας προσφέροντάς μας απόλαυση και ευφορία, διώχνοντας ως δια μαγείας την κούραση που μάς είχε υποτάξει μετά τις τόσες ώρες στον δρόμο. Και ξαφνικά, ξεθώριασε και χάθηκε!

IMG_2992.JPG



IMG_9360.jpg



IMG_3003.JPG


Πλησιάζαμε στον προορισμό μας. 30 Km μάς χώριζαν, πλέον, από το «σπιτάκι» και τα κρεβατάκια μας.

IMG_9367.jpg


Ο ιδιοκτήτης είχε ενημερωθεί ότι θα φτάναμε πολύ αργά και μάς είχε στείλει mail με τους κωδικούς για την είσοδό μας στο διαμέρισμα. Το Rovaniemi ήταν κουκουλωμένο, απ’ άκρη σ’ άκρη, με χιόνι. Η θέση μας στο ιδιωτικό parking μας περίμενε. Αρχίσαμε να ξεφορτώνουμε τις αποσκευές και να τις μεταφέρουμε στο εσωτερικό με τα πόδια μας να βουλιάζουν στο παχύ, ολόλευκο χιόνι. Η ώρα ήταν 03:00 μετά τα μεσάνυχτα και το κρύο πάρα πολύ. Στις 03:10 έπαιρνα τις πρώτες φωτογραφίες του ζεστού και χουχουλιάρικου σπιτιού που ερωτευτήκαμε με την πρώτη ματιά.

IMG_3010.jpg



IMG_3012.JPG



IMG_3016.JPG



IMG_3025.JPG



IMG_3030.jpg


Κλείσαμε 20 ώρες στο πόδι. Από το Αεροδρόμιο του Ελσίνκι μέχρι να φτάσουμε στο διαμέρισμα κάναμε 12 ½ ώρες μαζί με τις στάσεις, αλλά άξιζε ο κόπος. Τα συγχαρητήρια, βέβαια, ανήκουν στους δύο οδηγούς (τον γιο και τον σύζυγο) οι οποίοι μάς ταξίδεψαν με ασφάλεια στον προορισμό μας. Οι συνθήκες στον δρόμο ήταν πολύ δύσκολες και η οδήγηση σε τόσο παγωμένο και ολισθηρό οδόστρωμα πρωτόγνωρη για όλους μας. Οι Φινλανδοί οδηγοί (συνηθισμένοι σε αυτές τις καταστάσεις) τρέχουν και κάνουν προσπεράσεις με ταχύτητες μεγαλύτερες από το όριο με αποτέλεσμα να «τρως» πάνω στο παρμπρίζ το χιόνι και το νερό από τα λάστιχά τους. Για λίγα δευτερόλεπτα δε βλέπεις απολύτως τίποτα μέχρι να απομακρυνθούν και να καθαρίσει το οπτικό πεδίο. Ένα άλλο, πολύ σημαντικό πρόβλημα, είναι τα φορτηγά που έρχονται από το αντίθετο ρεύμα. Βλέπεις από μακριά τους προβολείς που έχουν αναμμένους να φτάνουν στη στρατόσφαιρα και να μετατρέπουν τη νύχτα σε ημέρα. Τους χαμηλώνουν, βέβαια, αλλά και πάλι είναι δυνατοί. Το δε χιόνι που εκτοξεύουν πάνω σου, μόλις βρεθούν δίπλα σου, σε καθιστά «τυφλό» για αρκετά δευτερόλεπτα. Να, για πάρτε μια ιδέα από αυτό που συμβαίνει σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο της Λαπωνίας.






Μέχρι να τακτοποιηθούμε, να μπανιαριστούμε και να πέσουμε στα κρεβάτια πήγε η ώρα 05:00 το πρωί. Είχαμε συμφωνήσει ότι την ημέρα, που σε λίγο θα ξημέρωνε, θα την «πηγαίναμε» λίγο πιο χαλαρά. Θα κοιμόμασταν λιγάκι παραπάνω για να προλάβουμε να ξεκουραστούμε και δεν είχαμε βάλει καμία μακρινή εξόρμηση. Κοντινές βολτούλες στην πόλη και στο χωριό του Άι Βασίλη, με τέτοια χαλαρά πραγματάκια θα τη γεμίζαμε.

Ο χάρτης της σημερινής διαδρομής:

17-1-2025.jpeg
 
Last edited:

ZoiT

Member
Μηνύματα
62
Likes
179
Επόμενο Ταξίδι
Αλσατία
Ταξίδι-Όνειρο
Βιετνάμ
Περίμενα την ιστορία σου από τις φωτογραφίες που ανέβαζες στο νήμα live from... Αναμένουμε τη συνέχεια!!!
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.537
Likes
31.751
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Υπεροχο ξεκινημα! Ειμαι σιγουρη οτι με τον τροπο που γραφεις και τις πανεμορφες, ως συνηθως, φωτογραφιες σου θα εχουμε ιστοριαρα!
Ευχαριστώ πολύ @varioAthens! Ευελπιστώ να σας μεταφέρω με την αφήγηση και τις εικόνες μου όλα όσα είδαμε, μάθαμε και ζήσαμε σε αυτό το τόσο ιδιαίτερο, ξεχωριστό και συναρπαστικό ταξίδι.
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.537
Likes
31.751
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Περίμενα την ιστορία σου από τις φωτογραφίες που ανέβαζες στο νήμα live from... Αναμένουμε τη συνέχεια!!!
Ελπίζω να σε ανταμείψω με τις περιγραφές και τις φωτογραφίες μου.
 

Smaragda53

Member
Μηνύματα
1.137
Likes
2.584
Επόμενο Ταξίδι
αχ, μακάρι νάξερα!
Ταξίδι-Όνειρο
Πολυνησία
Επιτέλους! Εμφανίστηκες ξανά με ταξιδαρα, με τις λεπτομέρειές της, τις ωραίες φωτογραφίες της και το τρεχούμενο γραψιμό της! Τέλεια! Απολαμβάνω!
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.537
Likes
31.751
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Όντως οι φωτογραφίες ήταν φανταστικές και σίγουρα αντίστοιχη θα είναι και η ιστορία!
Σε ευχαριστώ πολύ! Θα κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ για να επιβεβαιώσω τα ωραία λόγια σου.
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.537
Likes
31.751
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Επιτέλους! Εμφανίστηκες ξανά με ταξιδαρα, με τις λεπτομέρειές της, τις ωραίες φωτογραφίες της και το τρεχούμενο γραψιμό της! Τέλεια! Απολαμβάνω!
Εδώ είμαι, εμφανίστηκα αγαπημένη @Smaragda53! Χαίρομαι που το απολαμβάνεις από τόσο νωρίς. Υπόσχομαι ότι η συνέχεια θα είναι ακόμα πιο περιπετειώδης και απολαυστική!
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
8.170
Likes
24.525
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
ταξίδι στη Λαπωνία
Πήγες Λαπωνία και έκανες και οδικό;;; 😍😍😍 Πω πω λιώωωωνω 😍😍😍

Τι καλά, θα διαβάσω ιστορία για μέρη που θέλω να πάω πολύ απο τα χεράκια σου!
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.537
Likes
31.751
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πήγες Λαπωνία και έκανες και οδικό;;; 😍😍😍 Πω πω λιώωωωνω 😍😍😍
Πήγα, πήγα και ομολογώ ότι ήταν το πιο ριψοκίνδυνο και πιο συναρπαστικό οδικό ταξίδι που έχω κάνει μέχρι τώρα ή μάλλον θα το κατέτασσα στον ίδιο βαθμό επικινδυνότητας (για άλλους όμως λόγους) με τη διαδρομή Κατμαντού-Ποκάρα.

Βέβαια, εξαρτάται και το πως ταξιδεύει κανείς. Εμείς, για παράδειγμα, οδηγήσαμε μεγάλες αποστάσεις βράδυ με πολύ αντίξοες καιρικές συνθήκες που ανέβαζαν τον βαθμό δυσκολίας και επικινδυνότητας.

Τι καλά, θα διαβάσω ιστορία για μέρη που θέλω να πάω πολύ απο τα χεράκια σου!
Θα είμαι όσο περισσότερο μπορώ αναλυτική για να βοηθήσω και εσένα, αλλά και άλλους μελλοντικούς ταξιδιώτες να οργανώσουν ένα τέτοιο ταξίδι.

Σου εύχομαι ολόψυχα να πας. Ήταν μοναδικά και υπέροχα!
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
34.053
Μηνύματα
927.069
Μέλη
39.775
Νεότερο μέλος
nick87

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom