Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.537
- Likes
- 31.751
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2o: 20 ώρες στον δρόμο!
- Κεφάλαιο 3ο: Η πρωινή βόλτα στη γειτονιά μας και η επίσκεψη στο χωριό του Άι Βασίλη
- Κεφάλαιο 4ο: Η απογευματινή εξόρμηση στο Vikaköngäs, η πρώτη γνωριμία με το κέντρο του Rovaniemi και η προσπάθεια για νυχτερινή βόλτα στο Könkäsaari
- Κεφάλαιο 5o: Οδηγώντας έλκηθρο με Huskies και αναζητώντας παγωμένους καταρράκτες στο Εθνικό Πάρκο Korouoma.
- Κεφάλαιο 6o: Πεζοπορώντας στο εντυπωσιακό Πάρκο Auttiköngäs και ο πράσινος χορός στο Rovaniemi
- Κεφάλαιο 7o: Γνωρίζοντας τα αξιοθέατα του Rovaniemi και κυνηγώντας το Βόρειο Σέλας στην απομακρυσμένη Λίμνη Niesijärvi
- Κεφάλαιο 8o: H πεζοπορία στο Riisitunturi National Park και η απογευματινή βόλτα στο Ruka Ski Resort
- Κεφάλαιο 9o: Φέρνοντας εις πέρας μια πεζοπορική εκκρεμότητα στο νησί Könkäänsaari
- Κεφάλαιο 10o: Το μακρύ ταξίδι μέχρι το Ivalo, με ενδιάμεσες στάσεις στη Λίμνη Pyhäjärvi, στο χιονοδρομικό κέντρο Pyhätunturi και στη Λίμνη Ahvenlampi. Bonus: Τα συγκλονιστικά χρώματα του Βόρειου Σέλαος με την άφιξή μας στο Ivalo
- Κεφάλαιο 11o: Η γνωριμία με το Ivalo
- Κεφάλαιο 12o: Η πεζοπορία στο Jäniskoski Rapids και η ενδελεχής εξερεύνηση του Inari
- Κεφάλαιο 13ο: Πεζοπορώντας μέχρι τη Λίμνη Peukalojärvi, αιχμαλωτίζοντας τις τελευταίες εικόνες από το Koppelo Harbor και το Inari και αναχωρώντας για το Tornio
- Κεφάλαιο 14ο: Οδηγώντας στον Road 955 με τελικό προορισμό το Tornio, κάνοντας ενδιάμεσες στάσεις στο Levi και στο Rovaniemi
- Κεφάλαιο 15ο: Tornio: Στη δίδυμη πόλη της Λαπωνίας
- Κεφάλαιο 16ο: Οι βόλτες στο όμορφο Oulu και η μεταμεσονύκτια άφιξη στο Ελσίνκι
- Κεφάλαιο 17ο: Πρώτη ημέρα στο Ελσίνκι Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 18ο: Πρώτη ημέρα στο Ελσίνκι Μέρος 2ο
- Κεφάλαιο 19ο: H απογευματινή βόλτα στο Porvoo
- Κεφάλαιο 20ο: Δεύτερη ημέρα στο Ελσίνκι
- Κεφάλαιο 21ο: Εξερευνώντας τα 3 από τα 6 νησιά του φρουρίου Suomenlinna
- Κεφάλαιο 22ο: Η ημέρα της επιστροφής, ο επίλογος και ο οικονομικός απολογισμός
Κεφάλαιο 7o: Γνωρίζοντας τα αξιοθέατα του Rovaniemi και κυνηγώντας το Βόρειο Σέλας στην απομακρυσμένη Λίμνη Niesijärvi
20 Ιανουαρίου 2025
20 Ιανουαρίου 2025
Το σημερινό πρωινό ήταν αφιερωμένο στα αξιοθέατα του Rovaniemi. Ξεχιονήσαμε το αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε με τον Α. για τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό της πόλης. Η γραμμή από τον Νότο άνοιξε το 1909 και επεκτάθηκε στο Kemijärvi το 1934. Διαθέτει, απευθείας, επιβατικά τρένα κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας προς το Oulu, το Tampere, το Helsinki και το Turku. Το κτίριο δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο αρχιτεκτονικά οπότε, μετά από μια μικρή περιήγηση και λίγες φωτογραφίες, φύγαμε για τον Ναό του Rovaniemi (Rovaniemen kirkko).


Η Εκκλησία του Rovaniemi βρίσκεται στο κέντρο της πόλης και θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατά της. Ο ναός, την είσοδο του οποίου μόλις διαβήκαμε, σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Bertil Liljequist και ολοκληρώθηκε το 1950! Όμως, στο ίδιο ακριβώς σημείο υπήρχε μια παλαιότερη εκκλησία του 1817 η οποία κάηκε από τους Ναζί κατά τη διάρκεια του Πολέμου της Λαπωνίας, στις 16 Οκτωβρίου 1944!



Αξιοπρόσεκτη είναι η μεγάλη τοιχογραφία που δεσπόζει πίσω από τον βωμό και ονομάζεται Πηγή της Ζωής. Επίσης, διαθέτει ένα μνημειώδες εκκλησιαστικό όργανο 45 κλειδιών που εκτείνεται μέχρι το ταβάνι.


To Μουσείο Επιστημών Arktikum είναι το πιο σημαντικό μουσείο της πόλης και ένα από τα δημοφιλή ολόκληρης της χώρας, τόσο για τα εκθέματά του όσο και για το κτίριο αυτό καθαυτό.

Άνοιξε για το κοινό στις 6 Δεκεμβρίου του 1992, την 75η επέτειο της ανεξαρτησίας της Φινλανδίας, και σχεδιάστηκε από την ομάδα αρχιτεκτόνων της Δανίας Birch-Bonderup & Thorup-Waade. Χωρίζεται σε δύο επιμέρους μουσεία: στο Επαρχιακό Μουσείο της Λαπωνίας (Lapin maakuntamuseo) και στο Αρκτικό Κέντρο (Arctic Center) τα οποία εξετάζουν τον πολιτισμό, την ιστορία και τη σύγχρονη ζωή στον Αρκτικό Κύκλο. Απέναντι από την είσοδο ορθώνονται σκάλες οι οποίες οδηγούν στον κεντρικό δρόμο Ounasjoentie.

Το πιο ορατό μέρος του μουσείου, ο γυάλινος διάδρομός του, έχει συνολικό μήκος 172 μέτρα και διχοτομείται από τον αυτοκινητόδρομο Kittilä. Ο «σωλήνας» χρησιμεύει ως «Πύλη προς τον Βορρά» και ο εκθεσιακός χώρος είναι προστατευμένος κάτω από το έδαφος, μιμούμενος τον τρόπο με τον οποίο τα ζώα στον Βορρά καλύπτονται από τον σκληρό, κρύο χειμώνα τρυπώνοντας κάτω από το χιόνι. Το εισιτήριο κοστίζει 20 ευρώ.

Ο Rovaniemi old train station (Rovaniemen vanha rautatieasema) ήταν το επόμενο αξιοθέατο της λίστας μας.

Ο Παλιός Σιδηροδρομικός Σταθμός δεν είναι απλώς ένα λείψανο του παρελθόντος. Στέκεται, ως σύμβολο της ανθεκτικότητας και της ιστορίας των φινλανδικών μεταφορών. Αυτός ο γραφικός σταθμός, που χτίστηκε το 1909, παρουσιάζει εκπληκτική αρχιτεκτονική που αντανακλά τις σχεδιαστικές ευαισθησίες της εποχής. Βρισκόμενοι έξω από το κτίριο, εντυπωσιαστήκαμε από τη γραφική του γοητεία και από τα καλοδιατηρημένα χαρακτηριστικά του. Ο σταθμός χρησίμευσε ως ζωτικής σημασίας συγκοινωνιακός σύνδεσμος κατά τα χρόνια λειτουργίας του, διευκολύνοντας τη μετακίνηση εμπορευμάτων και ανθρώπων στα βόρεια της χώρας.

Ιδού πως ήταν η περιοχή την εποχή της λειτουργίας του από μια φωτογραφία που ξετρύπωσα στο διαδίκτυο:

Δίπλα, βρίσκεται το Culture House Korundi (Kulttuuritalo Korundi) το οποίο φιλοξενεί το Μουσείο Τέχνης και την Ορχήστρα Δωματίου της Λαπωνίας, προσφέροντας μια μοναδική προοπτική της δημιουργικότητας και του πολιτισμού στον Βορρά. Το κτίριο αυτό ήταν αποθήκη ταχυδρομικών φορτηγών που επέζησε του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και τώρα μεταφέρει το μήνυμά της μέσω της τέχνης.


Η κατάληξη της βόλτας μας ήταν στην Πλατεία των Lordi για να τη δούμε και με το φως της ημέρας.


Και κάπου εκεί, κάνοντας τη βόλτα μας στη Lordi ΄s Square, χτύπησε το τηλέφωνο. Ήταν τα παιδιά που μάς καλούσαν να επιστρέψουμε για την ομαδική εξόρμησή μας σε έναν κοντινό προορισμό. Όλοι μαζί, πλέον, διασχίσαμε με το αυτοκίνητο τη χαλύβδινη σιδηροδρομική και οδική γέφυρα και μετά από λίγη ώρα φτάσαμε στον λόφο Ounasvaara ο οποίος βρίσκεται, περίπου, 3 Km ανατολικά της πόλης του Rovaniemi.
Η περιοχή έχει, κατά μέσο όρο, 183 ημέρες χιονιού τον χρόνο και διαθέτει πεζοπορικά μονοπάτια, χιονοδρομικό κέντρο, μονοπάτια ποδηλασίας και έναν Πύργο Παρατήρησης. Ξεκινήσαμε την πεζοπορία στο Nature Trail με στόχο να φτάσουμε στον Πύργο για να ατενίσουμε το Rovaniemi από ψηλά.

Ο Πύργος Παρατήρησης βρίσκεται στη βραχώδη δυτική πλαγιά του λόφου Ounasvaara μέσα σε ένα πευκοδάσος κατά μήκος του χειμερινού μονοπατιού, στα 160 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Φτάσαμε αρκετά εύκολα ως εκεί και οι απότομες σκάλες μάς οδήγησαν στο κατάστρωμα παρατήρησης.

Μπορούσαμε να δούμε πάνω από τις κορυφές των δέντρων. Είχαμε απλωμένη μπροστά στα μάτια μας ολόκληρη την πόλη του Rovaniemi, αλλά και τον παγωμένο ποταμό Kemijoki.






Στα «πόδια» του Πύργου, είδαμε ένα ξύλινο κιόσκι με εστία φωτιάς όπου μια πολυπληθής παρέα απολάμβανε το φαγητό της και την ευεξία του χιονισμένου λόφου.


Στη βόρεια πλευρά του Ounasvaara υπάρχει ένα σύγχρονο χιονοδρομικό κέντρο το οποίο ήταν ο επόμενος στόχος μας. Η κορυφή απέχει πάνω από 200 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας και εκεί είχαμε σκοπό να φτάσουμε για να απολαύσουμε μια ακόμα πανοραμική θέα της πόλης και του ποταμού. Ακολουθήσαμε τα καλοσχηματισμένα μονοπάτια. Κατά τη διάρκεια της πορείας μας συναντήσαμε ομάδες πεζοπόρων με χιονορακέτες, ποδηλάτες που έφταναν μέχρι την κορυφή και ξανακατέβαιναν και φυσικά σκιέρ οι οποίοι έκοβαν βόλτες και εκτός της πίστας του χιονοδρομικού. Κάποια στιγμή, φτάσαμε στον τελευταίο πυλώνα του τελεφερίκ, δηλαδή εκεί που τερματίζει και κάνει αναστροφή για πίσω.

Στην κορυφή του λόφου είδαμε να ορθώνεται μια ξύλινη καλύβα. Για να την προσεγγίσουμε έπρεπε να μαζέψουμε τις δυνάμεις μας για να ανταπεξέλθουμε στα τελευταία ανηφορικά μέτρα. Ήταν τόσο απότομη η ανηφόρα και γλιστρούσε τόσο πολύ που ακόμα και με τα καρφιά στις μπότες η ανάβαση ήταν επικίνδυνη και δύσκολη. Όταν έφτασα στην κορυφή σκεφτόμουν ότι θα ήταν αδύνατον να χρησιμοποιήσουμε αυτό το σημείο για την κατάβασή μας. Ευτυχώς, επιστρέψαμε από άλλο δρόμο.

Είχαμε «κατακτήσει» την κορυφή του Ounasvaara. Εκεί ψηλά φυσούσε απίστευτα και έκανε πάρα πολύ κρύο. Το lift, πάνω από τα κεφάλια μας, συνέχιζε την αέναη λούπα του χωρίς, όμως, να ανεβάζει σκιέρ στις πίστες του χιονοδρομικού.

Ανεβήκαμε τα απότομα σκαλιά της ξύλινης καλύβας αναζητώντας λίγη προστασία και απάγγειο από την παγωνιά. Ήταν η μαγική μπλε ώρα, η αγαπημένη μου ώρα για φωτογραφίες.


Μπορούσαμε να δούμε όλη την παγωμένη διαδρομή του ποταμού Kemijoki και όλο το Rovaniemi, απ’ άκρη σ΄ άκρη. Το ποτάμι τυλιγόταν γύρω από την πόλη σαν μια μακριά λευκή κορδέλα και τα φώτα στα κουκλίστικα σπίτια άναβαν το ένα μετά το άλλο σαν χρυσαφένια αστέρια. Και όλα αυτά μαζί τυλιγμένα σε ένα μπλε περιτύλιγμα. Το πιο ωραίο μπλε περιτύλιγμα που έχω δει μέχρι τώρα!




Κανονικά, δεν είναι εύκολο να αφήσεις τέτοιες εικόνες και να αποχωρήσεις αλλά το κρύο, πραγματικά, δεν παλευόταν εκεί πάνω οπότε όπου φύγει-φύγει. Είχαμε και μια διαδρομή μέσα στο δάσος να κάνουμε μέχρι να φτάσουμε στο αυτοκίνητο και θα μάς έπιανε το σκοτάδι. Επιστρέψαμε στο εμπορικό κέντρο για προμήθειες στο super market και περάσαμε το υπόλοιπο απόγευμά μας στο σπίτι με μαγειρική και χαλάρωση.
Στις 21:30 ξεχυθήκαμε στους δρόμους για το κυνήγι του Σέλαος. Σήμερα, αποφασίσαμε να πάμε σε ένα spot που δεν είχαμε ξαναπάει μέχρι στιγμής, αλλά το γνώριζαν τα παιδιά από πέρυσι. Στη δεύτερη προσπάθειά τους για να δούνε το Σέλας, το γραφείο τούς είχε πάει σε μια λίμνη στη μέση του πουθενά. 80 Km απείχε αυτό το μέρος από το Rovaniemi, αλλά θα ήταν η ιδανικότερη τοποθεσία για να δούμε το Σέλας. Δε γνωρίζαμε αν θα συναντούσαμε άλλους εκεί ή αν θα ήμασταν μόνοι.
Είχαμε αφήσει 10 Km πίσω μας το χωριό του Άι Βασίλη, όταν το Σέλας έκανε την εμφάνισή του πάνω από τα κεφάλια μας. Στο πρώτο parking που συναντήσαμε (Olkkajärvi Rest Stop) σταματήσαμε και πεταχτήκαμε έξω από το αυτοκίνητο. Αυτά τα πράγματα δεν είναι να τα αφήνεις για αργότερα. Ποτέ δεν ξέρεις πόση ακριβώς ώρα θα σου κάνει τη χάρη και την τιμή να εμφανιστεί, οπότε πρέπει να δράττεις αμέσως την ευκαιρία για θέαση.




Η αλήθεια είναι ότι το σημείο δεν ήταν και ότι καλύτερο, αφού συνεχώς περνούσαν φορτηγά με τους τεράστιους αναμμένους προβολείς τους διακόπτοντας την ομορφιά και τη μαγεία του θεάματος, οπότε αποφασίσαμε να προχωρήσουμε, αφού βέβαια αποτυπώσαμε πολλάκις τις όμορφες στιγμές. Κάποια στιγμή, αφήσαμε τον κεντρικό δρόμο (Ε75) και μπήκαμε σε μια στενή επαρχιακή στράτα (Niesintie). Πίσσα σκοτάδι τριγύρω και ερημιά. Δάσος και χιόνια! Σκέτο θρίλερ. Πηγαίναμε κι όλο πηγαίναμε στο «πουθενά» ανάμεσα από πανύψηλα δέντρα.

Όσο προχωρούσαμε, τόσο η θερμοκρασία κατέβαινε. Όταν, πότε-πότε, αραίωνε η βλάστηση βλέπαμε το Σέλας σε ένα ανεπανάληπτο show στο βάθος δεξιά.


Συναντήσαμε δύο φορές γραφεία με πελάτες να έχουν σταματήσει τα οχήματά τους στην άκρη του δρόμου και να έχουν στήσει τρίποδα και μηχανές για φωτογραφίες. Εμείς, συνεχίσαμε για λίγο ακόμη, ώσπου φτάσαμε στην άκρη της απομακρυσμένης Λίμνης Niesijärvi. Εκείνη τη στιγμή, το θερμόμετρο στο αυτοκίνητο έδειχνε -28 βαθμούς Κελσίου.

Βγήκαμε και περπατήσαμε προσεκτικά μέχρι την όχθη της παγωμένης Λίμνης. Στήσαμε το τρίποδο με το κινητό και αρχίσαμε να τραβάμε φωτογραφίες τον πράσινο χορό. Δεν υπήρχε ψυχή τριγύρω. Διακρίναμε μερικά σπιτάκια στην ακρολιμνιά και λίγες αναποδογυρισμένες βάρκες.



Έκανε απίστευτο κρύο, αλλά οι εικόνες που βλέπαμε ήταν συγκλονιστικές. Τέσσερις άνθρωποι, ολομόναχοι, σε ένα ερημικό και εντελώς άγνωστο μέρος με πολικές θερμοκρασίες παρακολουθούσαμε εκστασιασμένοι ένα φυσικό φαινόμενο που λίγοι έχουν την τύχη και την ευκαιρία να ζήσουν έστω και μια φορά στη ζωή τους.



Μισή ώρα αντέξαμε, και εμείς και το εκτεθειμένο στο τρίποδο κινητό. Εκείνο πάγωσε κι έκλεισε, και εμείς τρέξαμε στο αυτοκίνητο βάζοντας στο φουλ το καλοριφέρ για να καταφέρουμε να συνέλθουμε. Ήμασταν, όμως, πανευτυχείς! Είχαμε ζήσει την πιο ακραία εμπειρία της ζωής μας. You only live once! και κάτι τέτοιες στιγμές θα μάς θυμίζουν πόσο σημαντικό είναι να δημιουργούμε τόσο ισχυρές αναμνήσεις με ανθρώπους που αγαπάμε!
Ήταν μεσάνυχτα και είχαμε μπροστά μας, σχεδόν, δύο ώρες οδήγησης μέχρι το Rovaniemi, αλλά who cares? Αυτό που είχαμε ζήσει θα μάς κρατούσε ακμαίους μέχρι να φτάσουμε στο σπίτι. Κατάπιαμε τα χιλιόμετρα σαν νεράκι και αποφασίσαμε να κάνουμε μια τελευταία στάση στην Πλατεία των Lordi για να καταγράψουμε το επικό:



Τώρα μπορούσαμε, επιτέλους, να ξαπλώσουμε στα κρεβατάκια μας.
Ο χάρτης διαδρομών της σημερινής ημέρας:

Last edited: