• Χριστουγεννιάτικος Ρετρό Διαγωνισμός 2007-2009 !

Φινλανδία 4.028 παγωμένα χιλιόμετρα

Klair

Member
Μηνύματα
2.682
Likes
34.261
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. Κεφάλαιο 2o: 20 ώρες στον δρόμο!
  3. Κεφάλαιο 3ο: Η πρωινή βόλτα στη γειτονιά μας και η επίσκεψη στο χωριό του Άι Βασίλη
  4. Κεφάλαιο 4ο: Η απογευματινή εξόρμηση στο Vikaköngäs, η πρώτη γνωριμία με το κέντρο του Rovaniemi και η προσπάθεια για νυχτερινή βόλτα στο Könkäsaari
  5. Κεφάλαιο 5o: Οδηγώντας έλκηθρο με Huskies και αναζητώντας παγωμένους καταρράκτες στο Εθνικό Πάρκο Korouoma.
  6. Κεφάλαιο 6o: Πεζοπορώντας στο εντυπωσιακό Πάρκο Auttiköngäs και ο πράσινος χορός στο Rovaniemi
  7. Κεφάλαιο 7o: Γνωρίζοντας τα αξιοθέατα του Rovaniemi και κυνηγώντας το Βόρειο Σέλας στην απομακρυσμένη Λίμνη Niesijärvi
  8. Κεφάλαιο 8o: H πεζοπορία στο Riisitunturi National Park και η απογευματινή βόλτα στο Ruka Ski Resort
  9. Κεφάλαιο 9o: Φέρνοντας εις πέρας μια πεζοπορική εκκρεμότητα στο νησί Könkäänsaari
  10. Κεφάλαιο 10o: Το μακρύ ταξίδι μέχρι το Ivalo, με ενδιάμεσες στάσεις στη Λίμνη Pyhäjärvi, στο χιονοδρομικό κέντρο Pyhätunturi και στη Λίμνη Ahvenlampi. Bonus: Τα συγκλονιστικά χρώματα του Βόρειου Σέλαος με την άφιξή μας στο Ivalo
  11. Κεφάλαιο 11o: Η γνωριμία με το Ivalo
  12. Κεφάλαιο 12o: Η πεζοπορία στο Jäniskoski Rapids και η ενδελεχής εξερεύνηση του Inari
  13. Κεφάλαιο 13ο: Πεζοπορώντας μέχρι τη Λίμνη Peukalojärvi, αιχμαλωτίζοντας τις τελευταίες εικόνες από το Koppelo Harbor και το Inari και αναχωρώντας για το Tornio
  14. Κεφάλαιο 14ο: Οδηγώντας στον Road 955 με τελικό προορισμό το Tornio, κάνοντας ενδιάμεσες στάσεις στο Levi και στο Rovaniemi
  15. Κεφάλαιο 15ο: Tornio: Στη δίδυμη πόλη της Λαπωνίας
  16. Κεφάλαιο 16ο: Οι βόλτες στο όμορφο Oulu και η μεταμεσονύκτια άφιξη στο Ελσίνκι
  17. Κεφάλαιο 17ο: Πρώτη ημέρα στο Ελσίνκι Μέρος 1ο
  18. Κεφάλαιο 18ο: Πρώτη ημέρα στο Ελσίνκι Μέρος 2ο
  19. Κεφάλαιο 19ο: H απογευματινή βόλτα στο Porvoo
  20. Κεφάλαιο 20ο: Δεύτερη ημέρα στο Ελσίνκι
  21. Κεφάλαιο 21ο: Εξερευνώντας τα 3 από τα 6 νησιά του φρουρίου Suomenlinna
  22. Κεφάλαιο 22ο: Η ημέρα της επιστροφής, ο επίλογος και ο οικονομικός απολογισμός


Κεφάλαιο 8o: H πεζοπορία στο Riisitunturi National Park και η απογευματινή βόλτα στο Ruka Ski Resort
21 Ιανουαρίου 2025

Το Εθνικό Πάρκο Riisitunturi είναι ένα φυσικό καταφύγιο που ιδρύθηκε για να χρησιμεύσει ως δημόσιος φυσικός προορισμός και έχει επιφορτιστεί με τη διατήρηση του άγριου δάσους. Είναι ένας συναρπαστικός προορισμός πεζοπορίας όλο τον χρόνο. Τα δύο κυκλικά μονοπάτια, μήκους 4 και 11 χιλιομέτρων, είναι ιδανικά για ημερήσιες πεζοπορίες, ενώ το μονοπάτι των 30 χιλιομέτρων αφορά όσους θέλουν να ζήσουν μια πιο απαιτητική εμπειρία. Βρίσκεται, περίπου, 160 Km ανατολικά του Rovaniemi σε μια λοφώδη περιοχή της Λαπωνίας.

Ξυπνήσαμε αρκετά νωρίς, παρόλη την κούραση και το ξενύχτι της προηγούμενης ημέρας, και ετοιμαστήκαμε για το Πάρκο. Είχαμε μπροστά μας δύο ώρες οδήγησης μέχρι το parking του Riisitunturi. Στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής ακολουθήσαμε τον αυτοκινητόδρομο 81, μέρος του οποίου είχαμε γνωρίσει δύο ημέρες πριν όταν είχαμε επισκεφθεί τους παγωμένους καταρράκτες του Εθνικού Πάρκου Korouoma. O δρόμος 81 τρέχει για πολλά χιλιόμετρα παράλληλα με τη ροή του Kemijoki ποταμού, κάτι που δεν γίνεται εύκολα αντιληπτό τον χειμώνα αφού τα πάντα είναι καλυμμένα με χιόνι και το ποτάμι παγωμένο. Όμως, εκείνο που γίνεται σίγουρα αντιληπτό είναι ότι ολόκληρη η διαδρομή διασχίζει απέραντα δάση, ένα επαναλαμβανόμενο τοπίο που διακόπηκε μόλις φτάσαμε στο χωριό Posio.

Το Posio, των 3.000 κατοίκων, είναι γνωστό για το εργοστάσιο κεραμικών Pentik, το Εθνικό Πάρκο Riisitunturi, την κοιλάδα του φαραγγιού Korouoma και τις μεγάλες αμμώδεις παραλίες της Λίμνης Livojärvi. Διασχίζοντάς το, είχαμε την ευκαιρία να δούμε ανθρώπινη παρουσία και δραστηριότητες μετά από αρκετή ώρα οδήγησης σε μοναχικά και ερημικά τοπία. Πλησιάζαμε στον προορισμό μας!

IMG_3823.jpeg



IMG_3825_HEIC.jpeg



IMG_3828.jpeg


Το Εθνικό Πάρκο Riisitunturi είναι διάσημο για τα όμορφα φωτογενή χειμωνιάτικα τοπία με τα μαγευτικά χιονισμένα δέντρα. Παχύ στρώμα από χιόνι και πάγο μετατρέπουν τα έλατα σε μεγάλα φουσκωτά πουπουλένια παπλώματα που προσελκύουν πεζοπόρους και λάτρεις της φωτογραφίας. Ως πεζοπόροι και λάτρεις της φωτογραφίας θα τολμούσαμε μια πεζοπορία 4 Km για να θαυμάσουμε την ομορφιά της αρκτικής φύσης και να δούμε τα εντυπωσιακά χιονισμένα δέντρα (το φορτίο χιονιού μιας μεγάλης ελάτης μπορεί να είναι έως και 4 τόνοι).

IMG_9964.jpg



IMG_7498.jpeg



IMG_0821.jpeg



IMG_7510.jpeg



IMG_3902.jpeg


Φτάνοντας στον χώρο στάθμευσης ενεργοποιήσαμε τα θερμαντικά φακελάκια γιατί η θερμοκρασία που είχαμε να αντιμετωπίσουμε κατά τη διάρκεια της πεζοπορίας ήταν -20 βαθμοί Κελσίου. Εγώ, είχα θέμα μόνο στα χέρια λόγω φωτογραφιών και εκεί εστίασα, ενώ οι υπόλοιποι έβαλαν και στα πόδια αλλά στην πορεία κάηκαν από την πολλή θερμότητα και κάποιοι τα έβγαλαν. Μπήκαμε στο μονοπάτι.

IMG_3830.jpeg



IMG_3831.jpg



IMG_3833.jpeg



IMG_3879.jpeg


Κατά την πεζοπορία μας επικεντρωθήκαμε στην εκπληκτική θέα που ανοιγόταν στο βάθος. Οι πλαγιές του Πάρκου και τα γυμνά ξέφωτα μάς πρόσφεραν εκπληκτική θέα στην παγωμένη Λίμνη Kitkajärvi και στα πέρα δάση.

IMG_7447.jpg



IMG_7446.jpg



IMG_7443.jpg



IMG_0816.jpeg



IMG_0815.jpg



IMG_0026.jpg


Ο κύκλος του χιονιού και του πάγου δημιουργεί μια μαγευτική παραλλαγή στο τοπίο. Όταν φτάσαμε στην κορυφή του Riisitunturi, ύψους 465 μέτρων, είχαμε τις πιο όμορφες εικόνες των δέντρων. Τα ελατοδάση αυτής της περιοχής είναι γεμάτα από λεπτά, σαν κεριά, σιβηρικά έλατα των οποίων τα κλαδιά δεν απλώνονται τόσο πολύ όσο αυτά της ευρωπαϊκής ερυθρελάτης. Έτσι, στα δέντρα συσσωρεύεται απίστευτο φορτίο χιονιού και δημιουργείται αυτό το τόσο φωτογενές λευκό δάσος.

IMG_3912.jpeg



IMG_3920.jpeg



IMG_7484.jpg



IMG_7488.jpeg



IMG_7470.jpg



IMG_0003.jpg



IMG_7512.jpg

Η αφεντιά μου περπατά εις το δάσος όταν ο λύκος δεν είναι εκεί

Επόμενος προορισμός μας ήταν το Ruka Ski Resort. Το Ruka βρίσκεται βόρεια του Kuusamo, στα βορειοανατολικά της Φινλανδίας. Το θέρετρο χειμερινών σπορ έχει ιδιαίτερη φήμη για τους διεθνείς αγώνες άλματος σκι και σκι αντοχής. Το αλπικό χιονοδρομικό κέντρο Ruka έχει τη μεγαλύτερη περίοδο σκι σε όλη τη Φινλανδία. Από τον Οκτώβριο μέχρι τον Μάιο οι ανελκυστήρες λειτουργούν για περισσότερες από 200 ημέρες. Το χιονοδρομικό κέντρο προσφέρει μια ποικιλία από πίστες για σκι και σνόουμπορντ.

IMG_0040.jpeg



IMG_3983.jpeg



IMG_0055.jpeg



IMG_3953.jpeg


Το Ruka είναι ένα από τα μεγαλύτερα χιονοδρομικά κέντρα στη Φινλανδία και ολόκληρη η περιοχή Ruka-Kuusamo είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς ταξιδιωτικούς προορισμούς όλο τον χρόνο. Η πιο δημοφιλής περίοδος είναι η χειμερινή, από τον Οκτώβριο έως τον Μάιο, αλλά η εντυπωσιακή φύση του Kuusamo προσφέρει εκπληκτικά τοπία και κατά την περίοδο χωρίς χιόνι.

Μετά από 40 λεπτά διαδρομής φτάσαμε στο «χωριό» και σταθμεύσαμε το αυτοκίνητο σε ένα κλειστό θερμαινόμενο parking με χρέωση 1,5 ευρώ/ώρα. Μόλις κατεβήκαμε από το όχημα αμέσως νιώσαμε τη διαφορά θερμοκρασίας. Από τους -20 βαθμούς Κελσίου βρεθήκαμε σε θερμοκρασία πολύ πιο πάνω από το μηδέν. Ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να λιώσουν τα χιόνια και ο πάγος που είχαν συσσωρευτεί πάνω στο αυτοκίνητο. Να σκεφτείτε ότι από τις ανάσες μας τα τζάμια, εσωτερικά, έπιαναν ένα λεπτό στρώμα πάγου και για να τα ξεπαγώσουμε χρησιμοποιούσαμε μια κάρτα τραπέζης σαν ξύστρα. Βέβαια, δεν έμεναν και πολλή ώρα καθαρά, αφού πολύ γρήγορα ξαναπάγωναν. Αυτό δημιουργούσε σοβαρό πρόβλημα στην οδήγηση γιατί στις διασταυρώσεις έπρεπε ο συνοδηγός να κατεβάζει το τζάμι για να έχει ορατότητα ο οδηγός. Τα πίσω τζάμια κάποια στιγμή κουραζόμασταν, πλέον, να τα ξύνουμε και τα αφήναμε παγωμένα. Εδώ έπιαναν πάγο οι βλεφαρίδες μας και τα μούσια των ανδρών στις πεζοπορίες μας στα βουνά, τα τζάμια θα γλίτωναν!

Βγήκαμε να περπατήσουμε στο Ruka Ski Resort και να χαζέψουμε τις σύγχρονες εγκαταστάσεις και τους σκιέρ. Όσα χιονοδρομικά επισκεφθήκαμε λειτουργούσαν μέχρι αργά το βράδυ. Έχουν φωταγωγημένα όλα τα βουνά και τις πίστες και παρτάρουν απρόσκοπτα κάνοντας σκι με δυνατή μουσική.

IMG_3938.jpg



IMG_3937.jpeg



IMG_3947.jpeg



IMG_3950.jpeg



IMG_3963.jpeg


Το πολύπλευρο χιονοδρομικό κέντρο μάς άφησε πολύ καλές εντυπώσεις με τους φροντισμένους χώρους και αφιερώσαμε αρκετή ώρα για να το εξερευνήσουμε και για να χαζέψουμε στα όμορφα μαγαζάκια με τα αθλητικά ρούχα και τα σουβενίρ.

IMG_3941.jpg



IMG_3958.jpeg



IMG_0046.jpeg






200 Km μάς χώριζαν από το Rovaniemi και το όμορφο σπιτάκι μας. Είχαμε καταναλώσει τα σάντουιτς και τα σνακς που είχαμε μαζί μας και η αναχώρησή μας ήταν, πλέον, επιβεβλημένη. Χρειαζόμασταν ζεστό φαγάκι, ζεστό μπανάκι και ξεκούραση. Σήμερα, είχε συννεφιά και οι προβλέψεις για το Σέλας ήταν ισχνές, έως ανύπαρκτες. Είχαμε να ετοιμάσουμε και βαλίτσες, αφού τo επόμενο πρωινό θα αναχωρούσαμε για τον Βορρά. Πως πέρασαν τόσο γρήγορα τέσσερις ολόκληρες ημέρες;

IMG_3988.jpg


Ο χάρτης διαδρομών της σημερινής ημέρας:

21-1-2025.jpeg



 
Last edited:

Klair

Member
Μηνύματα
2.682
Likes
34.261
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Κεφάλαιο 2o: 20 ώρες στον δρόμο!
17 Ιανουαρίου 2025

Έφτασε η πολυπόθητη 17η Ιανουαρίου! Πουρνό-πουρνό, πριν ξυπνήσουν οι υπόλοιποι, ξεκίνησα να ετοιμάζω τα σάντουιτς που θα είχαμε μαζί μας στο ταξίδι (για το οδικό από το Ελσίνκι στο Rovaniemi).

IMG_2915.jpg


Γέμισα μια χειραποσκευή με διάφορα φαγώσιμα για να έχουμε να μασουλάμε τις «ατελείωτες» ώρες που θα χρειάζονταν για να καλυφθούν τα 820 Km από το Αεροδρόμιο του Ελσίνκι μέχρι το κατάλυμά μας στο Rovaniemi. Κέικ, ξηροί καρποί, ριζογκοφρέτες, τσουρέκια και σοκολάτες μπήκαν, μαζί με τα σάντουιτς, στη μικρή βαλίτσα. Επιπλέον, φρόντισα να πάρω μαζί μου ελαιόλαδο, ζυμαρικά και τονοσαλάτες για το πρώτο μαγείρεμα μέχρι να τακτοποιηθούμε και να κάνουμε τις αγορές μας στο super market της πόλης.

Στις 07:00 και οι υπόλοιποι βρίσκονταν στο πόδι, πανέτοιμοι για την αναχώρηση. Η πτήση μας ήταν πρωινή, στις 09:15, με προβλεπόμενη ώρα άφιξης στις 13:05. Οι χρόνοι τηρήθηκαν, σχεδόν, με ακρίβεια. Δώσαμε όλες τις αποσκευές για φόρτωση στο αμπάρι, εκτός από το σακίδιο με τα ηλεκτρονικά. Η Φ. και εγώ κρατούσαμε και τις τσάντες μας με τις οποίες δεν ασχολήθηκε κανείς.

IMG_2926.jpg



IMG_2929.jpg


Η πτήση ήταν ήρεμη και στις 13:09 τροχοδρομήσαμε στο παγωμένο και συννεφιασμένο Διεθνές Αεροδρόμιο του Ελσίνκι.

IMG_2949.JPG


Διασχίσαμε το όμορφο και σύγχρονο αεροδρόμιο, κατευθυνόμενοι στον ιμάντα παραλαβής των αποσκευών. Φτάνοντας εκεί, είδαμε αστυνομικούς και έναν σκύλο να δέχεται εντολές να μυρίσει τις πρώτες βαλίτσες που είχαν αρχίσει να καταφθάνουν.

IMG_2961.jpg



IMG_2957.jpg


Ο γιος μου άρχισε το τρολάρισμα, λέγοντας: -«Να δεις που ψάχνουν τη βαλίτσα σου με τα σάντουιτς γιατί θα νομίζουν ότι μέσα στα αλουμινόχαρτα έχεις τυλίξει ναρκωτικά ή εκρηκτικά». -«Το πολύ-πολύ να κεράσω τον σκύλο κανένα τοστάκι για να του φύγει η λιγούρα» του ανταπάντησα. Εκείνο που μας έκανε εντύπωση και βάλαμε τα γέλια ήταν το γεγονός ότι όταν όντως μύρισε τη βαλίτσα μου με τα φαγητά, αμέσως, γύρισε στον αστυνομικό που τον κρατούσε και του ζήτησε τη λιχουδιά του. Εκείνος, του έβαλε κάτι στο στόμα και ο σκύλος συνέχισε τη δουλειά του με τις επόμενες βαλίτσες. Τελικά, δε βρέθηκε τίποτα ύποπτο, το team με τον σκύλο αποχώρησε και εμείς συνεχίσαμε για το γραφείο της AVIS.

Δεν υπήρχε κανείς άλλος πριν από εμάς κι έτσι η διαδικασία παραλαβής του αυτοκινήτου ήταν πολύ σύντομη. Λάβαμε τις οδηγίες για το garage στο οποίο βρισκόταν παρκαρισμένο το Skoda και βγήκαμε έξω από το αεροδρόμιο αντιμετωπίζοντας για πρώτη φορά τον πολύ παγωμένο αέρα της χώρας η οποία μάς υποδέχτηκε με συννεφιά, χιόνι και θερμοκρασία στον 1 βαθμό Κελσίου.

Το λευκό Skoda Octavia iV Hybrid μάς περίμενε, ολοκάθαρο, με τα 1400 κυβικά του για να μάς ταξιδέψει στην κατεψυγμένη Λαπωνία. Με τα ελαστικά δεν είχαμε καμία ανησυχία, αφού όλα τα οχήματα στη χώρα φορούν λάστιχα με καρφιά τα οποία ανταποκρίνονται άψογα στο παγωμένο και ολισθηρό οδόστρωμα.

IMG_0436.JPG



IMG_0438.JPG


Στις 14:30 είχαμε, ήδη, φορτώσει τα πράγματά μας και ξεκινούσαμε το μακρύ μας ταξίδι προς το Rovaniemi.

IMG_0440.JPG


821 Km και 9 ώρες και 40 λεπτά το έδινε ο χάρτης, χωρίς τις στάσεις για ξεκούραση και τουαλέτα. Ακολουθώντας τον Ε18 συναντήσαμε αυξημένη κίνηση και χιόνι στις άκρες του δρόμου. Το οδόστρωμα ήταν καθαρό.

IMG_0442.jpeg


Μπαίνοντας στον Ε75 η κίνηση αραίωσε, αλλά το παγωμένο χιόνι κάλυπτε και την άσφαλτο. Η Ευρωπαϊκή Διαδρομή E75 ξεκινάει από το Vardø της Νορβηγίας και διασχίζει τη Φινλανδία, την Πολωνία, την Τσεχία, τη Σλοβακία, την Ουγγαρία, τη Σερβία, τη Βόρεια Μακεδονία και καταλήγει, μετά από περίπου 4.380 Km (χωρίς να υπολογίζονται τα πλοία), στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Σητεία της Κρήτης. Το να ταξιδέψει κάποιος σε όλο το μήκος του Ε75, σίγουρα, θα είναι μια εκπληκτική περιπέτεια, ωστόσο, και η δική μας οδήγηση σε τμήματα αυτού του απίστευτου δρόμου θα αποτελέσει μια εξαιρετικά αξέχαστη εμπειρία ζωής.

Ήδη, είχαμε ξεκινήσει το φαγοπότι μέσα στο αυτοκίνητο με αυξημένη, όμως, προσοχή για να μην λερώσουμε τίποτα, καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να το διατηρήσουμε καθαρό μέχρι και το τέλος του ταξιδιού πράγμα που τελικά το καταφέραμε.

Καταπίναμε αχόρταγα τα χιλιόμετρα κάνοντας ολιγόλεπτες στάσεις για ξεμούδιασμα και τουαλέτα. Τα όρια ταχύτητας είναι χαμηλά 60-80 και 100 σε όλο το οδικό δίκτυο της Λαπωνίας και ανά 500 μέτρα υπάρχει κάμερα για τον έλεγχο της κυκλοφορίας και τον εντοπισμό των παραβατών. Εμείς τηρούσαμε ευλαβικά το όριο, αλλά οι Φινλανδοί μάς προσπερνούσαν τρέχοντας σαν δαιμονισμένοι σε έναν δρόμο (τον Ε75 θυμίζω) με μια και μόνη λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και χωρίς καμία προστατευτική μπάρα ή διαχωριστική νησίδα από το αντίθετο ρεύμα.

Φτάσαμε στη Jyväskylä γύρω στις 18:00 το απόγευμα. Εννοείται, ότι είχε νυχτώσει ώρες πριν. Ο συγγραφέας Elias Lönnrot ονόμασε την πόλη «η Αθήνα της Φινλανδίας» για τη σημασία της Juväskylä ως εκπαιδευτικού κέντρου της χώρας. Εδώ, σταματήσαμε για φαγητό γνωρίζοντας ότι η πόλη περιβάλλεται από 328 λίμνες αφού βρίσκεται στη φινλανδική Lakeland και σίγουρα θα είναι εντυπωσιακή να την εξερευνήσει κάποιος το καλοκαίρι που το νερό δε θα είναι παγωμένο.

Καλά τα σάντουιτς και τα σνακς μέχρι στιγμής, αλλά οι οδηγοί ήθελαν κάτι πιο «μεστό» για να αναλάβουν δυνάμεις. Τη λύση έδωσαν τα McDonalds που βρέθηκαν πάνω στον δρόμο μας. Παρκάραμε έξω από το μαγαζί και κατεβήκαμε. Το παγωμένο χιόνι γλιστρούσε διαολεμένα. Τσίκι-τσίκι, σαν τις κοτούλες, μπήκαμε μέσα. Την ίδια στιγμή, ένας μπαμπάς με κοντομάνικο και βερμούδα έβγαινε έξω στον ψόφο μαζί με τον γιο του. Δεν τρώμε ποτέ φαγητό στην Ελλάδα από τα συγκεκριμένα ταχυφαγεία (δεν ξέρω καν αν υφίστανται ως αλυσίδα στη χώρα μας) και έπαθα πλάκα με τις τιμές που αντίκρισαν τα ματάκια μου. Αν είναι να έχουν τέτοιες χρεώσεις τα McDonalds, τί γίνεται με τα εστιατόρια της χώρας; Μωρέ, θα πάει το super market και το μαγείρεμα «σύννεφο».

Αφήσαμε τη Juväskylä συνεχίζοντας να ανηφορίζουμε. Είχαμε πάρα πολύ δρόμο μπροστά μας. 560 Km μάς χώριζαν, ακόμη, από το Rovaniemi. Πλησίαζαν μεσάνυχτα όταν φτάσαμε έξω από το Oulu. Αναθαρρήσαμε, αντλήσαμε όσα κουράγια μάς απέμεναν και είπαμε: -«Άντε παιδιά, φτάνουμε». -«220 Km μάς απομένουν. Πείτε ότι τώρα ξεκινήσαμε από την Αθήνα για να πάμε στη Βυτίνα».

70 Km μετά το Oulu, το αετίσιο μάτι του γιου μου αναγνώρισε, στο βάθος του ορίζοντα, την ανεπαίσθητη εμφάνιση του Βόρειου Σέλαος. -«Παιδιά, μάλλον, έχουμε Φώτα στα αριστερά μας», μάς ανακοίνωσε. Συναγερμός στην ομήγυρη! -«Μόλις βρω δρόμο θα βγω από τον κεντρικό και θα πάω αριστερά για να τα πλησιάσουμε». Πράγματι, στρίψαμε αριστερά και μπήκαμε στο δάσος. Χιόνι παντού, και στον καρόδρομο ακόμα περισσότερο και απάτητο. Ερημιά και σκοτάδι. Κάποια στιγμή, ξεχωρίσαμε μες΄ τη μαυρίλα μια λευκή, φαρδιά, παγωμένη «γραμμή».

IMG_2987.JPG


Ήταν ο ποταμός Kaupinniva. Βρήκαμε μια απλωσιά και σταματήσαμε. Με τα φώτα του αυτοκινήτου διακρίναμε κάμποσα ξύλινα σπιτάκια αραδιασμένα δίπλα στην όχθη. Δεν υπήρχε ψυχή. Ο μόνος θόρυβος που ακουγόταν ήταν το σπάσιμο του πάγου από τα βήματά μας. Γλιστρούσε απίστευτα, αλλά καταφέραμε να προσεγγίσουμε την ξύλινη βεράντα μιας καμπίνας η οποία δεν είχε παγωμένο χιόνι αφού προστατευόταν από ένα μικρό στέγαστρο. Και εκεί, στη μέση του πουθενά, δίπλα σε ένα παγωμένο ποτάμι είδαμε το θέαμα που κυνηγά μανιωδώς πάρα πολύς κόσμος πληρώντας ουκ ευκαταφρόνητα ποσά σε γραφεία που οργανώνουν εξορμήσεις για τη θέασή του. Μισή ώρα «χόρευε» μπροστά στα μάτια μας προσφέροντάς μας απόλαυση και ευφορία, διώχνοντας ως δια μαγείας την κούραση που μάς είχε υποτάξει μετά τις τόσες ώρες στον δρόμο. Και ξαφνικά, ξεθώριασε και χάθηκε!

IMG_2992.JPG



IMG_9360.jpg



IMG_3003.JPG


Πλησιάζαμε στον προορισμό μας. 30 Km μάς χώριζαν, πλέον, από το «σπιτάκι» και τα κρεβατάκια μας.

IMG_9367.jpg


Ο ιδιοκτήτης είχε ενημερωθεί ότι θα φτάναμε πολύ αργά και μάς είχε στείλει mail με τους κωδικούς για την είσοδό μας στο διαμέρισμα. Το Rovaniemi ήταν κουκουλωμένο, απ’ άκρη σ’ άκρη, με χιόνι. Η θέση μας στο ιδιωτικό parking μας περίμενε. Αρχίσαμε να ξεφορτώνουμε τις αποσκευές και να τις μεταφέρουμε στο εσωτερικό με τα πόδια μας να βουλιάζουν στο παχύ, ολόλευκο χιόνι. Η ώρα ήταν 03:00 μετά τα μεσάνυχτα και το κρύο πάρα πολύ. Στις 03:10 έπαιρνα τις πρώτες φωτογραφίες του ζεστού και χουχουλιάρικου σπιτιού που ερωτευτήκαμε με την πρώτη ματιά.

IMG_3010.jpg



IMG_3012.JPG



IMG_3016.JPG



IMG_3025.JPG



IMG_3030.jpg


Κλείσαμε 20 ώρες στο πόδι. Από το Αεροδρόμιο του Ελσίνκι μέχρι να φτάσουμε στο διαμέρισμα κάναμε 12 ½ ώρες μαζί με τις στάσεις, αλλά άξιζε ο κόπος. Τα συγχαρητήρια, βέβαια, ανήκουν στους δύο οδηγούς (τον γιο και τον σύζυγο) οι οποίοι μάς ταξίδεψαν με ασφάλεια στον προορισμό μας. Οι συνθήκες στον δρόμο ήταν πολύ δύσκολες και η οδήγηση σε τόσο παγωμένο και ολισθηρό οδόστρωμα πρωτόγνωρη για όλους μας. Οι Φινλανδοί οδηγοί (συνηθισμένοι σε αυτές τις καταστάσεις) τρέχουν και κάνουν προσπεράσεις με ταχύτητες μεγαλύτερες από το όριο με αποτέλεσμα να «τρως» πάνω στο παρμπρίζ το χιόνι και το νερό από τα λάστιχά τους. Για λίγα δευτερόλεπτα δε βλέπεις απολύτως τίποτα μέχρι να απομακρυνθούν και να καθαρίσει το οπτικό πεδίο. Ένα άλλο, πολύ σημαντικό πρόβλημα, είναι τα φορτηγά που έρχονται από το αντίθετο ρεύμα. Βλέπεις από μακριά τους προβολείς που έχουν αναμμένους να φτάνουν στη στρατόσφαιρα και να μετατρέπουν τη νύχτα σε ημέρα. Τους χαμηλώνουν, βέβαια, αλλά και πάλι είναι δυνατοί. Το δε χιόνι που εκτοξεύουν πάνω σου, μόλις βρεθούν δίπλα σου, σε καθιστά «τυφλό» για αρκετά δευτερόλεπτα. Να, για πάρτε μια ιδέα από αυτό που συμβαίνει σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο της Λαπωνίας.






Μέχρι να τακτοποιηθούμε, να μπανιαριστούμε και να πέσουμε στα κρεβάτια πήγε η ώρα 05:00 το πρωί. Είχαμε συμφωνήσει ότι την ημέρα, που σε λίγο θα ξημέρωνε, θα την «πηγαίναμε» λίγο πιο χαλαρά. Θα κοιμόμασταν λιγάκι παραπάνω για να προλάβουμε να ξεκουραστούμε και δεν είχαμε βάλει καμία μακρινή εξόρμηση. Κοντινές βολτούλες στην πόλη και στο χωριό του Άι Βασίλη, με τέτοια χαλαρά πραγματάκια θα τη γεμίζαμε.

Ο χάρτης της σημερινής διαδρομής:

17-1-2025.jpeg
 
Last edited:

ZoiT

Member
Μηνύματα
68
Likes
189
Επόμενο Ταξίδι
Λονδίνο
Ταξίδι-Όνειρο
Σκανδιναβία
Περίμενα την ιστορία σου από τις φωτογραφίες που ανέβαζες στο νήμα live from... Αναμένουμε τη συνέχεια!!!
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.682
Likes
34.261
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Υπεροχο ξεκινημα! Ειμαι σιγουρη οτι με τον τροπο που γραφεις και τις πανεμορφες, ως συνηθως, φωτογραφιες σου θα εχουμε ιστοριαρα!
Ευχαριστώ πολύ @varioAthens! Ευελπιστώ να σας μεταφέρω με την αφήγηση και τις εικόνες μου όλα όσα είδαμε, μάθαμε και ζήσαμε σε αυτό το τόσο ιδιαίτερο, ξεχωριστό και συναρπαστικό ταξίδι.
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.682
Likes
34.261
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Περίμενα την ιστορία σου από τις φωτογραφίες που ανέβαζες στο νήμα live from... Αναμένουμε τη συνέχεια!!!
Ελπίζω να σε ανταμείψω με τις περιγραφές και τις φωτογραφίες μου.
 

Smaragda53

Member
Μηνύματα
1.248
Likes
2.909
Επόμενο Ταξίδι
αχ, μακάρι νάξερα!
Ταξίδι-Όνειρο
Πολυνησία
Επιτέλους! Εμφανίστηκες ξανά με ταξιδαρα, με τις λεπτομέρειές της, τις ωραίες φωτογραφίες της και το τρεχούμενο γραψιμό της! Τέλεια! Απολαμβάνω!
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.682
Likes
34.261
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Όντως οι φωτογραφίες ήταν φανταστικές και σίγουρα αντίστοιχη θα είναι και η ιστορία!
Σε ευχαριστώ πολύ! Θα κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ για να επιβεβαιώσω τα ωραία λόγια σου.
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.682
Likes
34.261
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Επιτέλους! Εμφανίστηκες ξανά με ταξιδαρα, με τις λεπτομέρειές της, τις ωραίες φωτογραφίες της και το τρεχούμενο γραψιμό της! Τέλεια! Απολαμβάνω!
Εδώ είμαι, εμφανίστηκα αγαπημένη @Smaragda53! Χαίρομαι που το απολαμβάνεις από τόσο νωρίς. Υπόσχομαι ότι η συνέχεια θα είναι ακόμα πιο περιπετειώδης και απολαυστική!
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
8.580
Likes
26.396
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
ταξίδι στη Λαπωνία
Πήγες Λαπωνία και έκανες και οδικό;;; 😍😍😍 Πω πω λιώωωωνω 😍😍😍

Τι καλά, θα διαβάσω ιστορία για μέρη που θέλω να πάω πολύ απο τα χεράκια σου!
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.682
Likes
34.261
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πήγες Λαπωνία και έκανες και οδικό;;; 😍😍😍 Πω πω λιώωωωνω 😍😍😍
Πήγα, πήγα και ομολογώ ότι ήταν το πιο ριψοκίνδυνο και πιο συναρπαστικό οδικό ταξίδι που έχω κάνει μέχρι τώρα ή μάλλον θα το κατέτασσα στον ίδιο βαθμό επικινδυνότητας (για άλλους όμως λόγους) με τη διαδρομή Κατμαντού-Ποκάρα.

Βέβαια, εξαρτάται και το πως ταξιδεύει κανείς. Εμείς, για παράδειγμα, οδηγήσαμε μεγάλες αποστάσεις βράδυ με πολύ αντίξοες καιρικές συνθήκες που ανέβαζαν τον βαθμό δυσκολίας και επικινδυνότητας.

Τι καλά, θα διαβάσω ιστορία για μέρη που θέλω να πάω πολύ απο τα χεράκια σου!
Θα είμαι όσο περισσότερο μπορώ αναλυτική για να βοηθήσω και εσένα, αλλά και άλλους μελλοντικούς ταξιδιώτες να οργανώσουν ένα τέτοιο ταξίδι.

Σου εύχομαι ολόψυχα να πας. Ήταν μοναδικά και υπέροχα!
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
34.331
Μηνύματα
944.492
Μέλη
39.988
Νεότερο μέλος
guru

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom