Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.537
- Likes
- 31.751
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2o: 20 ώρες στον δρόμο!
- Κεφάλαιο 3ο: Η πρωινή βόλτα στη γειτονιά μας και η επίσκεψη στο χωριό του Άι Βασίλη
- Κεφάλαιο 4ο: Η απογευματινή εξόρμηση στο Vikaköngäs, η πρώτη γνωριμία με το κέντρο του Rovaniemi και η προσπάθεια για νυχτερινή βόλτα στο Könkäsaari
- Κεφάλαιο 5o: Οδηγώντας έλκηθρο με Huskies και αναζητώντας παγωμένους καταρράκτες στο Εθνικό Πάρκο Korouoma.
- Κεφάλαιο 6o: Πεζοπορώντας στο εντυπωσιακό Πάρκο Auttiköngäs και ο πράσινος χορός στο Rovaniemi
- Κεφάλαιο 7o: Γνωρίζοντας τα αξιοθέατα του Rovaniemi και κυνηγώντας το Βόρειο Σέλας στην απομακρυσμένη Λίμνη Niesijärvi
- Κεφάλαιο 8o: H πεζοπορία στο Riisitunturi National Park και η απογευματινή βόλτα στο Ruka Ski Resort
- Κεφάλαιο 9o: Φέρνοντας εις πέρας μια πεζοπορική εκκρεμότητα στο νησί Könkäänsaari
- Κεφάλαιο 10o: Το μακρύ ταξίδι μέχρι το Ivalo, με ενδιάμεσες στάσεις στη Λίμνη Pyhäjärvi, στο χιονοδρομικό κέντρο Pyhätunturi και στη Λίμνη Ahvenlampi. Bonus: Τα συγκλονιστικά χρώματα του Βόρειου Σέλαος με την άφιξή μας στο Ivalo
- Κεφάλαιο 11o: Η γνωριμία με το Ivalo
- Κεφάλαιο 12o: Η πεζοπορία στο Jäniskoski Rapids και η ενδελεχής εξερεύνηση του Inari
- Κεφάλαιο 13ο: Πεζοπορώντας μέχρι τη Λίμνη Peukalojärvi, αιχμαλωτίζοντας τις τελευταίες εικόνες από το Koppelo Harbor και το Inari και αναχωρώντας για το Tornio
- Κεφάλαιο 14ο: Οδηγώντας στον Road 955 με τελικό προορισμό το Tornio, κάνοντας ενδιάμεσες στάσεις στο Levi και στο Rovaniemi
- Κεφάλαιο 15ο: Tornio: Στη δίδυμη πόλη της Λαπωνίας
- Κεφάλαιο 16ο: Οι βόλτες στο όμορφο Oulu και η μεταμεσονύκτια άφιξη στο Ελσίνκι
- Κεφάλαιο 17ο: Πρώτη ημέρα στο Ελσίνκι Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 18ο: Πρώτη ημέρα στο Ελσίνκι Μέρος 2ο
- Κεφάλαιο 19ο: H απογευματινή βόλτα στο Porvoo
- Κεφάλαιο 20ο: Δεύτερη ημέρα στο Ελσίνκι
- Κεφάλαιο 21ο: Εξερευνώντας τα 3 από τα 6 νησιά του φρουρίου Suomenlinna
- Κεφάλαιο 22ο: Η ημέρα της επιστροφής, ο επίλογος και ο οικονομικός απολογισμός
Κεφάλαιο 5o: Οδηγώντας έλκηθρο με Huskies και αναζητώντας παγωμένους καταρράκτες στο Εθνικό Πάρκο Korouoma.
19 Ιανουαρίου 2025
Το εγερτήριο σήμερα ήταν πολύ νωρίς. Η ημέρα ήταν γεμάτη δραστηριότητες και πεζοπορίες και έπρεπε να προλάβουμε να δούμε όσα περισσότερα μπορούσαμε όσο θα διαρκούσε το ημερήσιο φως. Στις 07:00, που χτύπησε το ξυπνητήρι, έξω, ήταν σαν σούρουπο παρά σαν ξημέρωμα. Βαριά συννεφιά σκέπαζε τον ουρανό και έτσι θα παρέμενε καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Οι προγνώσεις έδιναν χιονοπτώσεις στις περιοχές που επρόκειτο να κινηθούμε, αλλά στο Rovaniemi δεν χιόνιζε.
Ετοίμασα προμήθειες (σάντουιτς και σνακς) για τις εξορμήσεις μας στη φύση. Ντυθήκαμε όλοι με γοργούς ρυθμούς και στις 08:20 ξεκινούσαμε για την πρώτη περιπέτεια της ημέρας. 60 Km μακριά από το Rovaniemi, στη μέση ενός απέραντου δάσους και δίπλα σε ένα ποτάμι, βρίσκεται μια φάρμα με σκυλιά Huskies, η Wolf Trail, με την οποία είχαμε κλείσει να κάνουμε ένα tour 5 Km με έλκυθρο. Αυτή η δραστηριότητα είναι, σε γενικές γραμμές, ακριβή. Οι τιμές ξεκινούν από τα 180-190 ευρώ το άτομο και ανεβαίνουν αναλόγως το πρόγραμμα και τις παροχές που θα διαλέξεις. Μάλιστα, η κράτηση πρέπει να γίνει αρκετό χρονικό διάστημα πριν το ταξίδι γιατί η διαθεσιμότητα εξαντλείται πολύ γρήγορα. Πέρυσι, τα παιδιά είχαν κάνει αυτήν τη δραστηριότητα με άλλο γραφείο και είχαν πληρώσει 180 ευρώ το άτομο κι έτσι φέτος δε θα έπαιρναν μέρος.
Είχα κάνει εκτενή έρευνα στο διαδίκτυο για καλύτερη τιμή, αλλά δεν έβρισκα τίποτα και ημέρα με την ημέρα η διαθεσιμότητα όλο και περιοριζόταν, μέχρι που πήρε τα ηνία ο μάγος της αναζήτησης (ο γιος μου δηλαδή) και βρήκε το tour αυτό στα 125 ευρώ το άτομο, παρακαλώ. Είχε, μάλιστα, διαθεσιμότητα στις 09:30 το πρωί, ώρα που μας βόλευε απίστευτα αφού η βόλτα μας με το έλκηθρο θα τελείωνε νωρίς και από εκεί θα συνεχίζαμε για το υπόλοιπο πρόγραμμα της ημέρας. Τα κλείσαμε χωρίς δεύτερη σκέψη σε αυτήν την ανέλπιστη τιμή.
Μια ώρα μάς πήρε να φτάσουμε στη φάρμα, όπου οι υπεύθυνοι μας υποδέχτηκαν στην είσοδο του χώρου.


Λίγες ημέρες νωρίτερα είχαν στείλει mail με σαφείς οδηγίες. Ήταν κάθετοι στην τήρηση του ωραρίου έναρξης της βόλτας και ακόμη και 5λεπτη καθυστέρηση θα ήταν αρκετή για να ακυρώσουν τη συμμετοχή χωρίς επιστροφή χρημάτων. Μας είχαν στείλει και ένα video το οποίο όφειλε να δει ο οδηγός του έλκηθρου για να γνωρίζει ποιες κινήσεις πρέπει να εφαρμόζει κατά την οδήγηση.
Όλοι ήμασταν τυπικότατοι και στην ώρα μας. Το group ήταν ολιγομελές. Μας χώρισαν σε οδηγούς και επιβάτες. Πρώτα, έκαναν μάθημα στους οδηγούς και μετά στους επιβάτες, συνεχίζοντας να είναι αυστηροί και απόλυτοι για την τήρηση των οδηγιών και των κανόνων. Στη συνέχεια, μάς έβαλαν μέσα στον χώρο όπου βρίσκονταν τα έλκηθρα και τα σκυλιά. Μόλις τα huskies κατάλαβαν ότι είχε έρθει η ώρα να ξεκινήσει η βόλτα άρχισαν να γαυγίζουν γεμάτα ανυπομονησία.


Ο χώρος ήταν πεντακάθαρος και τα σκυλάκια πολύ περιποιημένα. Ο υπεύθυνος έκανε πάρα πολλές συστάσεις στους οδηγούς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην οδήγηση, ώστε να μην ταλαιπωρηθούν ή τραυματιστούν τα ζώα. Και το σύνθημα δόθηκε…. Ασυγκράτητα, τα γεροδεμένα σκυλιά ξεχύθηκαν στο δάσος. Έτρεχαν απίστευτα γρήγορα και το έλκηθρο, σχεδόν, πετούσε από τη γρηγοράδα. Σε κανά δυό απότομες στροφές κοντέψαμε να τουμπάρουμε και να βρεθούμε στο παγωμένο έδαφος, αλλά τη γλιτώσαμε στο παρατσάκ.

Ανά τακτά διαστήματα ο υπεύθυνος, που οδηγούσε την κούρσα με ένα snowmobile, μάς σταματούσε για είμαστε όλοι συγκεντρωμένοι. Τότε, τα σκυλιά λυσσομανούσαν στο γαύγισμα, έχωναν τις μουρίτσες τους μέσα στο χιόνι, το έτρωγαν και φαίνονταν να το διασκεδάζουν και να το χαίρονται περισσότερο από εμάς. Στο τέλος της διαδρομής, μάς έβγαλαν φωτογραφίες με τα κινητά μας, απελευθέρωσαν τα όμορφα σκυλιά από τα έλκηθρα και μάς είπαν πως μπορούσαμε να έρθουμε σε επαφή μαζί τους και να τα χαϊδέψουμε, ΑΝ από μόνα τους μάς επέλεγαν και ερχόντουσαν κοντά μας.

Ακολούθησε μάζωξη σε ένα ξυλόσπιτο δίπλα στο ποτάμι, για τσάι και σοκολάτα.

Παραδίπλα, υπήρχαν κυψέλες με μέλισσες οι οποίες πέφτουν σε χειμερία νάρκη καθόλη τη διάρκεια του κρύου χειμώνα.

Δε μείναμε πολλή ώρα στον χώρο γιατί είχαμε στο πρόγραμμα ένα σωρό ακόμα πρωτόγνωρες περιπέτειες. Τα παιδιά μάς περίμεναν στο parking της φάρμας και από εκεί ξεκινήσαμε για τον επόμενο προορισμό μας που απείχε, περίπου, 65 Km και 55 λεπτά οδήγησης. Είχε ξεκινήσει να χιονίζει…
Το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής έγινε επί του Road 81, μέχρι που κάποια στιγμή στρίψαμε δεξιά στον δρόμο Koppelojärventie και όταν φτάσαμε σε μια διασταύρωση, στρίψαμε ξανά δεξιά στον δρόμο Saukkovaarantie. Το τελευταίο κομμάτι αυτού του αμφίδρομου δρόμου είναι πολύ στενό και χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Σε όλο το οδικό δίκτυο της Λαπωνίας, ακόμα και στον τελευταίο κατσικόδρομο, στην άκρη του οδοστρώματος υπάρχουν «φυτεμένες» λεπτές κόκκινες μεταλλικές ράβδοι οι οποίες συμβάλλουν, τα μάλα, στην ασφαλή οδήγηση αφού οριοθετούν την άκρη του δρόμου όταν το χιόνι έχει καλύψει τα πάντα και όλα μοιάζουν μια ευθεία στα μάτια των οδηγών. Έτσι, φτάσαμε στη μεγάλη αλάνα που εκτελεί χρέη parking του Korouoma Nature Reserve.
Το Korouoma είναι ένα φαράγγι με μήκος 30 Km και βάθος 130 m και βρίσκεται κοντά στο Posio (το Posio θα το διασχίσουμε τη μεθεπόμενη ημέρα που θα επισκεφθούμε ένα άλλο Εθνικό Πάρκο). Στο κάτω μέρος του φαραγγιού τρέχει (όταν δεν είναι παγωμένος) ο ποταμός Korojoki ο οποίος καταλήγει στον ποταμό Kemijoki που διασχίζει το Rovaniemi (τον γνωρίσαμε στο κεφάλαιο του Rovaniemi). Το Πάρκο είναι μια δημοφιλής περιοχή πεζοπορίας και προσφέρει εξαιρετικές ευκαιρίες παρατήρησης της φύσης. Πολλά σπάνια είδη φυτών, αλλά και ζώων ζουν εδώ. Οι άνθρωποι είχαν αντίκτυπο στην περιοχή του Korouoma από τα τέλη του 19ου αιώνα. Τα δάση του έχουν αξιοποιηθεί οικονομικά και δέντρα έχουν επιπλεύσει στον ποταμό Korojoki και τους παραποτάμους του.
Κατεβήκαμε από το αυτοκίνητο ντυμένοι πολύ καλά, μα πάνω απ΄ όλα σίγουροι για τα βήματά μας αφού τα καρφιά στις μπότες μας είχαν περάσει το τεστ με άριστα. Χιόνιζε….Διασχίσαμε την ξύλινη πύλη και αρχίσαμε την κατάβαση.


Το Korouoma ήταν η κοίτη ενός παγετωνικού ποταμού πριν από, περίπου, 10.000 χρόνια κατά τα τελευταία στάδια της Εποχής των Παγετώνων και όσο προχωρούσαμε τόσο πιο κατηφορικό γινόταν το μονοπάτι. Οι πλαγιές ήταν καλυμένες με δάσος από πεύκα, αλλά καθώς η πεζοπορία συνεχιζόταν χαμηλότερα και η κλίση αυξανόταν κυριαρχούσαν έλατα και διάφορα άλλα δέντρα. Από την πλατφόρμα προβολής, που βρίσκεται περίπου στα μισά της κατάβασης, σταθήκαμε και κοιτάξαμε προς την απέναντι πλευρά του φαραγγιού.


Το μονοπάτι πεζοπορίας Koronjää, που ήδη ακολουθούσαμε, είναι ένα κυκλικό μονοπάτι μήκους 5 Km κατά μήκος του οποίου υπάρχουν τρεις κύριοι παγωμένοι καταρράκτες που ονομάζονται Jaska Jokunen, Ruskea Virta και Mammuttiputous. O Ruskea Virta είναι ο μεγαλύτερος και υψηλότερος καταρράκτης που φτάνει σε ύψος τα 60 m. Για χάρη αυτού του παγωμένου «γίγαντα» φτάσαμε ως εδώ. Καταλήξαμε στον πυθμένα του φαραγγιού όπου μια πινακίδα μάς ενημέρωσε ότι πρέπει να ακολουθήσουμε αριστερή πορεία. Εδώ, υπάρχουν ξύλινες καμπίνες με εστίες φωτιάς όπου το ψήσιμο των λουκάνικων και το κουβεντολόι καλά κρατούσε.




Από εδώ και πέρα η πορεία μας ήταν, κυρίως, ευθεία. Περνούσαμε πάνω από ξύλινα γεφυράκια, στριμωχνόμασταν σε στενά περάσματα και συναντιόμασταν με άλλους πεζοπόρους οι οποίοι ακολουθούσαν αντίθετη κατεύθυνση από τη δική μας. Ήταν τόσο επιβλητικό το τοπίο και τέτοια η ομορφιά που σε έκανε να αισθάνεσαι τόσο μικρός μπροστά στο μεγαλείο της φύσης. Πορευόμασταν παράλληλα με τον παγωμένο ποταμό, το χιόνι έπεφτε απαλά χωρίς κανέναν στροβιλισμό αφού δεν φυσούσε καθόλου, μέχρι που κάποια στιγμή ξεδιπλώθηκε μπροστά μας ο μεγαλειώδης παγωμένος καταρράκτης Ruskea Virta (Brown River).




Αναρριχητές έρχονται εδώ για να ζήσουν εμπειρίες γεμάτες αδρεναλίνη σκαρφαλώνοντας στις παγωμένες ροές του νερού. Κάθετοι βράχοι υψώνονται πάνω από την κοίτη του ποταμού δημιουργώντας ένα μακρύ γρανιτένιο τείχος που θα μπορούσε, κάλλιστα, να αποτελέσει σκηνικό για ταινίες ή σειρές τύπου Άρχοντα των Δαχτυλιδιών ή Game of Thrones.




Συνεχίσαμε το περπάτημα στο μονοπάτι συναντώντας κι άλλα γεφυράκια, κι άλλους τολμηρούς πεζοπόρους κι άλλες μαγικές εικόνες και παραμυθένια σκηνικά. Δεν ολοκληρώσαμε και τα 5 Km της κυκλικής διαδρομής γιατί είχαμε κι άλλα πράγματα στο πρόγραμμά μας.
Γυρίσαμε πίσω στο σημείο που βρίσκονταν οι καμπίνες με τις εστίες φωτιάς. Μια από αυτές είχε αδειάσει και μείναμε λίγη ώρα εκεί για να διώξουμε το χιόνι από πάνω μας, να πάρουμε μιαν ανάσα ενόψει της επιστροφής, αφού θα είχαμε μια δύσκολη ανηφορική πορεία μέχρι το parking, αλλά και για να πάμε τουαλέτα. Οι τουαλέτες, σε όλα τα Πάρκα και τα σημεία με εστίες φωτιάς, είναι και αυτές ξύλινα σπιτάκια με λεκάνες κομποστοποίησης. Σε επόμενο κεφάλαιο θα βάλω και φωτογραφίες.


Ξεκίνησε ο «Γολγοθάς» της επιστροφής. Ωραία ήταν όταν κατηφορίζαμε την πλαγιά του βουνού για να φτάσουμε στον πυθμένα του φαραγγιού. Τώρα, όλο αυτό έπρεπε να το ανέβουμε. Τα πρώτο κομμάτι ήταν εξοντωτικό. Οι γρήγορες ανάσες σε συνδυασμό με τον εισπνεόμενο παγωμένο αέρα σού «έκαιγαν» τα πνευμόνια. Με μικρές, όμως, στάσεις όλα πήγαν καλά όταν, μάλιστα, αυτές συνοδεύονταν από όμορφες εικόνες.


Η επιστροφή στο αυτοκίνητο σηματοδότησε το ξεκίνημα για τον επόμενο προορισμό που δεν ήταν άλλος από το Auttiköngäs Nature Trail.
Last edited: