Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.537
- Likes
- 31.751
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2o: 20 ώρες στον δρόμο!
- Κεφάλαιο 3ο: Η πρωινή βόλτα στη γειτονιά μας και η επίσκεψη στο χωριό του Άι Βασίλη
- Κεφάλαιο 4ο: Η απογευματινή εξόρμηση στο Vikaköngäs, η πρώτη γνωριμία με το κέντρο του Rovaniemi και η προσπάθεια για νυχτερινή βόλτα στο Könkäsaari
- Κεφάλαιο 5o: Οδηγώντας έλκηθρο με Huskies και αναζητώντας παγωμένους καταρράκτες στο Εθνικό Πάρκο Korouoma.
- Κεφάλαιο 6o: Πεζοπορώντας στο εντυπωσιακό Πάρκο Auttiköngäs και ο πράσινος χορός στο Rovaniemi
- Κεφάλαιο 7o: Γνωρίζοντας τα αξιοθέατα του Rovaniemi και κυνηγώντας το Βόρειο Σέλας στην απομακρυσμένη Λίμνη Niesijärvi
- Κεφάλαιο 8o: H πεζοπορία στο Riisitunturi National Park και η απογευματινή βόλτα στο Ruka Ski Resort
- Κεφάλαιο 9o: Φέρνοντας εις πέρας μια πεζοπορική εκκρεμότητα στο νησί Könkäänsaari
- Κεφάλαιο 10o: Το μακρύ ταξίδι μέχρι το Ivalo, με ενδιάμεσες στάσεις στη Λίμνη Pyhäjärvi, στο χιονοδρομικό κέντρο Pyhätunturi και στη Λίμνη Ahvenlampi. Bonus: Τα συγκλονιστικά χρώματα του Βόρειου Σέλαος με την άφιξή μας στο Ivalo
- Κεφάλαιο 11o: Η γνωριμία με το Ivalo
- Κεφάλαιο 12o: Η πεζοπορία στο Jäniskoski Rapids και η ενδελεχής εξερεύνηση του Inari
- Κεφάλαιο 13ο: Πεζοπορώντας μέχρι τη Λίμνη Peukalojärvi, αιχμαλωτίζοντας τις τελευταίες εικόνες από το Koppelo Harbor και το Inari και αναχωρώντας για το Tornio
- Κεφάλαιο 14ο: Οδηγώντας στον Road 955 με τελικό προορισμό το Tornio, κάνοντας ενδιάμεσες στάσεις στο Levi και στο Rovaniemi
- Κεφάλαιο 15ο: Tornio: Στη δίδυμη πόλη της Λαπωνίας
- Κεφάλαιο 16ο: Οι βόλτες στο όμορφο Oulu και η μεταμεσονύκτια άφιξη στο Ελσίνκι
- Κεφάλαιο 17ο: Πρώτη ημέρα στο Ελσίνκι Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 18ο: Πρώτη ημέρα στο Ελσίνκι Μέρος 2ο
- Κεφάλαιο 19ο: H απογευματινή βόλτα στο Porvoo
- Κεφάλαιο 20ο: Δεύτερη ημέρα στο Ελσίνκι
- Κεφάλαιο 21ο: Εξερευνώντας τα 3 από τα 6 νησιά του φρουρίου Suomenlinna
- Κεφάλαιο 22ο: Η ημέρα της επιστροφής, ο επίλογος και ο οικονομικός απολογισμός
Κεφάλαιο 21ο: Εξερευνώντας τα 3 από τα 6 νησιά του φρουρίου Suomenlinna
27 Ιανουαρίου 2025
27 Ιανουαρίου 2025
Φτάσαμε στον σταθμό των ferries για το θαλάσσιο φρούριο Suomenlinna. Βγάλαμε εισιτήρια στα αυτόματα μηχανήματα πληρώνοντας με κάρτα. Το αντίτιμο ήταν 3,20 ευρώ/άτομο η μονή διαδρομή και το εισιτήριο έχει ισχύ και για τα υπόλοιπα ΜΜΜ της ζώνης AB.
Για περισσότερες λεπτομέρειες εδώ: https://www.suomenlinna.fi/en/visitor/how-to-get-there/hsl-ferry/


Το ταξίδι διαρκεί, μόλις, 15 λεπτά τα οποία είναι αρκετά για να απολαύσει ο επισκέπτης τον Κόλπο του Ελσίνκι με τα διάσπαρτα νησάκια. Παρόλο το κρύο, μείναμε έξω χαζεύοντας το Ελσίνκι να απομακρύνεται και το σύμπλεγμα των νησιών να πλησιάζει.








Πριν ακόμη πιάσουμε λιμάνι μάς εντυπωσίασε το τεράστιο ροζ κτίριο Rantakasarmi, το οποίο δεσπόζει στην προκυμαία του νησιού Iso Mustasaari (Μεγάλο Μαύρο Νησί), αλλά και η ογκώδης εκκλησία με τον πράσινο τρούλο ο οποίος έχει διττό ρόλο αφού χρησιμοποιείται και ως φάρος, από το 1929 μέχρι και σήμερα.


Στα δεξιά μας, είχαμε οπτική επαφή με το νησί Pikku Mustasaari ή Pikku Musta (Μικρό Μαύρο Νησί), το βορειότερο και 4ο του συμπλέγματος, πάνω στο οποίο βρίσκεται το κτίριο όπου λειτουργεί η Ναυτική Ακαδημία.



Κατεβήκαμε, παρέα με αρκετό κόσμο, και σταθήκαμε στην προκυμαία για να σχεδιάσουμε με τη βοήθεια του χάρτη την πορεία που έπρεπε να ακολουθήσουμε για να γνωρίσουμε τα περισσότερα σημεία των νησιών όσο ακόμη θα διαρκούσε το ημερήσιο φως.


Η Suomenlinna μεταφράζεται ως «Κάστρο της Φινλανδίας». Η τοποθεσία ονομαζόταν «Sveaborg» από τους Σουηδούς και είναι Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO από το 1991. Αυτό δηλώνει και η επιγραφή που βρίσκεται στην προκυμαία του νησιού Iso Mustasaari.

Αυτό το φρούριο έχει μεγάλη ιστορία. Κατασκευάστηκε, αρχικά, από τη Σουηδία ξεκινώντας το 1748, λόγω της εξαιρετικής θέσης του για την αντιμετώπιση της αυξανόμενης ρωσικής θαλάσσιας απειλής εκείνη την περίοδο. Η γενική ευθύνη για το οχυρωματικό έργο δόθηκε στον Augustin Ehrensvärd (στη συνέχεια της πορείας μας και της αφήγησης θα συναντήσουμε το μνημείο και τον τάφο του). Κατά τη διάρκεια του ρωσο-σουηδικού πολέμου, η Σουηδία παρέδωσε το Sveaborg στους Ρώσους, το 1808, ανοίγοντας τον δρόμο για την κατάληψη της Φινλανδίας από τις ρωσικές δυνάμεις και την ίδρυση του Μεγάλου Δουκάτου της Φινλανδίας στο τέλος του πολέμου. Οι Ρώσοι οχύρωσαν περαιτέρω το φρούριο και τα νησιά χρησιμοποιήθηκαν ως βάση για τον ρωσικό στόλο της Βαλτικής στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι ρωσικές δυνάμεις έφυγαν μετά την ανεξαρτησία της Φινλανδίας, το 1917.
Ο στρατιωτικός ρόλος του φρουρίου μειώθηκε μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Έκτοτε, τα κτίρια έχουν ανακαινιστεί για να λειτουργήσουν ως διαμερίσματα και χώροι εργασίας, για να στεγάσουν ιδιωτικές και δημόσιες υπηρεσίες, μουσεία, αίθουσες εργασίας καλλιτεχνών, ναυτική ακαδημία μέχρι και ανοιχτή φυλακή (θα φτάσουμε ως εκεί εξερευνώντας το νησί Iso Mustasaari). Σήμερα, η Suomenlinna είναι ένα από τα πιο δημοφιλή τουριστικά αξιοθέατα στη Φινλανδία και αποτελεί μια συνοικία του Ελσίνκι με 850 κατοίκους.
Επειδή νηστικό αρκούδι δεν χορεύει και νηστικός ταξιδιώτης δεν έχει ενέργεια για πολυυυυύ περπάτημα, και μάλιστα στο κρύο, έπρεπε να καταναλώσουμε τροφή την οποία προμηθευτήκαμε από το Κ-market που βρίσκεται λίγα βήματα από το λιμάνι του νησιού Iso Mustasaari. Πανέτοιμοι και χορτάτοι, ξεκινήσαμε την εξερεύνησή μας από το νησί στο οποίο βρισκόμασταν.
Ήδη, προσεγγίζοντας το λιμάνι με το πλοίο, είχαμε εντυπωσιαστεί από το μέγεθος του ροζ κτιρίου. Το Rantakasarmi (στρατώνας) δεσπόζει στη βόρεια ακτή της Suomenlinna, όπου το πλοίο HSL φέρνει τους επισκέπτες από την Πλατεία της Αγοράς και αποτελεί την κύρια πύλη του φρουρίου η οποία χτίστηκε κατά τη ρωσική περίοδο. Μέρος αυτού του κτιρίου χρησιμοποιήθηκε ως κύριο φυλάκιο με θαλάμους συλλήψεων, θαλάμους κρατουμένων και δωμάτια για τους φρουρούς και τον αξιωματικό. Σήμερα, οι Στρατώνες Rantakasarmi στεγάζουν το Suomenlinna Visitor Center, το Suomenlinna Brewery Restaurant και εγκαταστάσεις της ζυθοποιίας, την HAA Gallery της Ένωσης Καλλιτεχνών του Ελσίνκι και το Viapori Deli & Café.


Δεν αργήσαμε καθόλου να βρεθούμε μπροστά από τον ναό της Suomenlinna που χτίστηκε το 1854 ως ορθόδοξη εκκλησία φρουράς για τα ρωσικά στρατεύματα. Έχω, ήδη, αναφερθεί στον διπλό ρόλο της, γεγονός που την καθιστά μια από τις μοναδικές εκκλησίες διπλής χρήσης στον κόσμο.




Όμορφα ροζ ή κίτρινα κτίρια φιλοξενούν καφέ, ενώ δε λείπουν και οι παιδικές χαρές, αφού τα νησιά αποτελούν μόνιμο τόπο διαμονής πολλών ανθρώπων.



Αυτό που απολαμβάναμε μέχρι στιγμής, περπατώντας στα νοτισμένα χωμάτινα μονοπάτια, ήταν το ήρεμο περιβάλλον και η αίσθηση της εξοχής. Μόνον οι ταμπέλες ή κάποιο κανόνι έξω από τα μεγάλα, μακρόστενα οικοδομήματα μάς επανέφεραν και μάς υπενθύμιζαν ότι πατούσαμε χώματα ποτισμένα με αλμύρα, αίμα και ιστορία.







Λιθόστρωτες ανηφοριές, επιβλητικά τούβλινα κτίρια και δομές βαμμένες στα χρώματα της σέπιας και της τσιχλόφουσκας, δαρμένες από τις άγριες καιρικές συνθήκες, είχαν ξεθωριάσει με το πέρασμα του χρόνου δημιουργώντας ένα σαγηνευτικό αποτέλεσμα που θα ζήλευε και ο πιο ταλαντούχος ζωγράφος. Και όλα αυτά με φόντο έναν γαλάζιο ουρανό που έδενε αρμονικά με τα παστέλ και τα γήινα χρώματα του θαλασσινού φρουρίου. Ήμασταν πολύ τυχεροί και ευγνώμονες που βρεθήκαμε σε αυτό το μέρος με αυτές τις καιρικές συνθήκες.


Στο τέλος του νησιού Iso Mustasaari συναντήσαμε τις φυλακές. Αν δεν υπήρχαν οι μικρές ταμπέλες πάνω στον φράχτη να το γράφουν και το απαγορευτικό για φωτογραφίες δεν καταλάβαινες ότι πίσω από τους χαμηλούς ξύλινους φράχτες και μέσα στα χρωματιστά σπιτάκια στεγάζονται φυλακισμένοι. Μάλιστα, οι κρατούμενοι εργάζονται στη συντήρηση των εγκαταστάσεων του νησιού.

Το Iso Mustasaari είναι το πιο πυκνοκατοικημένο από τα νησιά Suomenlinna και φιλοξενεί, εκτός όσων ανέφερα προηγουμένως, τη μοναδική βιβλιοθήκη αλλά και σχολείο. Μόνιμοι κάτοικοι, εργαζόμενοι, τουρίστες, μουσεία, καφέ και εστιατόρια, εκκλησία, βιβλιοθήκη, σχολείο και φυλακή πάνω σε ένα τόσο δα νησάκι, συνυπάρχουν, πορεύονται ειρηνικά και είναι όλοι μαζί μια ωραία ατμόσφαιρα! Μπράβο στους Φινλανδούς!
Η Γέφυρα Susisaareen Silta ενώνει το Iso Mustasaari με το Iso Susisaari, αλλά πριν τη διαβούμε κάναμε μια στάση για ξεκούραση και καφεδάκι στο καφέ του Suomenlinna Museum που βρίσκεται ακριβώς δίπλα της. Εκείνη την ώρα μάς πήραν τηλέφωνο τα παιδιά και μάς ανακοίνωσαν ότι θα πάρουν το ferry και θα έρθουν να μάς βρουν. Χαρήκαμε πολύ που κατά τη διάρκεια της εξερεύνησής μας στο Susisaari θα τα είχαμε παρέα.



Μισή ώρα διήρκεσε το διάλειμμα στο καφέ και όταν βγήκαμε έξω ήρθαμε αντιμέτωποι με άλλες καιρικές συνθήκες. Με ήλιο και γαλανό ουρανό μπήκαμε, με συννεφιά, καταχνιά και ομίχλη βγήκαμε. Πως άλλαξε ο καιρός μέσα σε 30 λεπτά! Σαν να ήρθαμε άλλη μέρα σε άλλον τόπο.
Διασχίσαμε τη γέφυρα αλλάζοντας νησί. Πρώτα, κατευθυνθήκαμε στο ναυπηγείο Suomenlinna ή ναυπηγείο Viapori, ένα πάρα πολύ σημαντικό και ιστορικό σημείο του νησιού. Το ναυπηγείο Suomenlinna είναι η παλαιότερη αποβάθρα στη Φινλανδία και μια από τις παλαιότερες περιοχές ναυπηγείων στην Ευρώπη. Έχει παίξει κεντρικό ρόλο στην ιστορία του φρουρίου Suomenlinna και μπορεί, επίσης, να θεωρηθεί επίτευγμα στην ιστορία της τεχνολογίας.


Η κατασκευή του ναυπηγείου Suomenlinna ξεκίνησε το 1750 και είναι μια ξηρά αποβάθρα η οποία απομονώνεται με ένα φράγμα από τη θάλασσα. Τον 18ο αιώνα, το ναυπηγείο κατασκεύασε πολλά πολεμικά πλοία για τον Σουηδικό Στόλο του Αρχιπελάγους. Όταν η Φινλανδία βρισκόταν υπό ρωσική κυριαρχία, το ναυπηγείο χρησιμοποιούνταν κυρίως για επισκευές πλοίων και θεωρούνταν αποθηκευτικός χώρος. Το φινλανδικό κρατικό εργοστάσιο αεροσκαφών λειτούργησε στην περιοχή του ναυπηγείου από το 1921 έως το 1935, παρέχοντας σημαντικό εξοπλισμό για την αεροπορία. Εδώ, κατασκευάστηκε το πρώτο αεροσκάφος της Φινλανδίας. Στη δεκαετία του 1930 και του 1940 ήταν η βάση για τον υποβρύχιο Στόλο του Φινλανδικού Ναυτικού. Η δεκαετία του 1940 ήταν η επόμενη πολυάσχολη εποχή της ναυπηγικής, όταν ολοκληρώθηκαν τα εμπορικά πλοία για τις ανάγκες της Φινλανδίας και της Σοβιετικής Ένωσης. Σήμερα, επισκευάζει παλιά παραδοσιακά ξύλινα πλοία και ιστιοφόρα.



Λίγο παραπέρα βρίσκεται και το μοναδικό υποβρύχιο της Φινλανδίας που έχει απομείνει από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

H UNESCO έχει φροντίσει να υπενθυμίζει στους επισκέπτες ότι τα νησιά ανήκουν στη λίστα της με αναρτημένες πινακίδες σε καίρια σημεία όπου βρίσκονται σημαντικά και ιστορικά αξιοθέατα. Μια τέτοια ανάρτηση συναντήσαμε καθώς πλησιάζαμε στο σπίτι του Augustin Ehrensvärd, ο οποίος σχεδίασε το φρούριο.


Το ελκυστικό κτίριο του 18ου αιώνα-που σήμερα είναι μουσείο-βρίσκεται στη μεγάλη αυλή του φρουρίου και ο πρώτος κάτοικός του ήταν, φυσικά, ο Augustin Ehrensvärd (1710-1772). Φυσικό επακόλουθο ήταν να βρίσκεται εδώ η τελευταία και παντοτινή κατοικία του, δηλαδή το μνημείο με τον περίτεχνο τάφο του. Ο ίδιος ο βασιλιάς της Σουηδίας, Gustaf III, το σχεδίασε και μάλιστα παρευρέθηκε αυτοπροσώπως κατά την τοποθέτηση του φερέτρου, στις 5 Ιουλίου του 1783.


«Εδώ αναπαύεται ο κόμης Augustin Ehrensvärd, στρατάρχης, ιππότης και διοικητής του τάγματος της Αυτού Βασιλικής Μεγαλειότητας, στη μέση του δικού του έργου, του φρουρίου Sveaborg».

Κάναμε τις τελευταίες μας βόλτες στο νησί Susisaari, που μεταφράζεται ως Νησί του Λύκου. Είδαμε τα γύρω κτίρια που αποτελούσαν το παλιό διοικητικό κέντρο του φρουρίου και τα μεγάλα κανόνια που προστάτευαν την ακεραιότητα των νησιών.



Προχωρήσαμε προς το συναρπαστικότερο νησί και το πιο ατμοσφαιρικό τοπίο της Suomenlinna. Το νησί Kustaanmiekka, που μεταφράζεται ως Το Σπαθί του Γουσταύου, είναι το νοτιότερο από τα νησιά που αποτελούν την περιοχή της Suomenlinna. Κάποτε, χωριζόταν από το νησί Susisaari-που μόλις αφήσαμε πίσω μας-με ένα θαλάσσιο στενό το οποίο γεμίστηκε με χώμα τον 19ο αιώνα κι έτσι τώρα στη θέση του υπάρχει ένα χερσαίο πέρασμα που συνδέει τα νησιά μεταξύ τους. Μόνο κοιτώντας τον χάρτη γίνεται κατανοητή η συνένωση, γιατί περπατώντας δεν αντιλαμβάνεσαι ότι αλλάζεις νησί. Από το αρχικό θαλάσσιο στενό, μόνο δύο κόλποι έχουν απομείνει και στον έναν από αυτούς σταματήσαμε για να περιεργαστούμε τη μικροσκοπική αμμώδη παραλία που σχηματίζεται ανάμεσα στα λεία βράχια.

Συνεχίσαμε την πορεία μας στον χωματόδρομο και ανεβαίνοντας κάμποσα ξύλινα σκαλοπάτια



βρεθήκαμε στο ψηλότερο σημείο του νησιού, αρκετά μέτρα πάνω από τη θάλασσα, να περιεργαζόμαστε από πολύ κοντά τα κανόνια που ήταν στραμμένα προς το Αρχιπέλαγος. Παλιές αποθήκες πυρομαχικών ήταν κρυμμένες μέσα στον λόφο. Σε ορισμένες, οι πόρτες ήταν ανοιχτές και μπορέσαμε να ρίξουμε μια γρήγορη ματιά στο εσωτερικό τους. Άλλες ήταν μικρές και άλλες μεγάλες. Έμοιαζαν με τα σπιτάκια των Χόμπιτ από τις ταινίες του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών.






Πράσινο χορτάρι, μέχρι εκεί που έφτανε το βλέμμα μας, κάλυπτε τους μικρούς κυματιστούς λοφίσκους και στο βάθος, τυλιγμένος στην καταχνιά και την ομίχλη, ορθωνόταν ο Gyllenborg Bastion. Σκηνικό για ταινία του αείμνηστου Θ. Αγγελόπουλου. Πόσο έδενε η συννεφιά και η γκριζάδα με το τοπίο!



Τραβήξαμε για τον προμαχώνα, αποτυπώνοντας με πολλές λήψεις το υπέροχο και ατμοσφαιρικό τοπίο. Το πλοίο της Ακτοφυλακής εμφανίστηκε στo στενό πέρασμα και ένα πολεμικό ελικόπτερο, τυλιγμένο από την ομίχλη, εκτελούσε χαμηλή πτήση πάνω από τη θάλασσα.




Αμυντικά τείχη, προμαχώνες, στρατώνες, υπόγειες στοές και σκοτεινές σήραγγες, κανόνια και πολεμίστρες συνέθεταν το σκηνικό στο οποίο βρισκόμασταν εδώ και λίγη ώρα, εξερευνώντας κάθε φανερή και κρυφή γωνιά του προμαχώνα.




Φτάσαμε στο τέλος του νησιού Kustaanmiekka (Σπαθί του Γουσταύου), το οποίο ονομάστηκε έτσι προς τιμήν της γέννησης του Σουηδού διαδόχου πρίγκιπα Gustav, ο οποίος ήρθε στον κόσμο κατά τη διάρκεια της κατασκευής του φρουρίου Suomenlinna.
Η Πύλη του Βασιλιά είναι ένα εμβληματικό σύμβολο και το τελευταίο αξιοθέατο αυτής της εκπληκτικής πορείας που είχαμε ακολουθήσει μέχρι τώρα. Κατασκευάστηκε το 1753–54 ως πύλη εισόδου στο φρούριο. Χτίστηκε στη θέση που αγκυροβόλησε το πλοίο που μετέφερε τον βασιλιά Αδόλφο Φρειδερίκο της Σουηδίας, όταν ήρθε να επιθεωρήσει την κατασκευή του φρουρίου, το 1752.
Βγάλαμε φωτογραφίες από ψηλά

και στη συνέχεια κατηφορίσαμε για να τη διαβούμε και να την φωτογραφίσουμε και από κοντά. Περπατήσαμε πάνω στις φαρδιές σκάλες και θαυμάσαμε την κινητή γέφυρα και την τάφρο που κάποτε εμπόδιζε την αναρρίχηση στο φρούριο. Θα μπορούσε, κάλλιστα, να αποτελέσει σκηνικό για το Game of Thrones.



Μια μικρή μαρίνα υπάρχει πολύ κοντά στην Πύλη του Βασιλιά όπου κάνει στάση το θαλάσσιο λεωφορείο κατά τη θερινή περίοδο.


Εμφανίστηκαν και τα παιδιά! Όλοι μαζί συνεχίσαμε να πεζοπορούμε και να εξευρευνούμε το νοτιότερο νησί του συμπλέγματος. Πέρυσι, τα παιδιά είχαν επισκεφθεί τη Suomenlinna με πολύ χιόνι και τώρα χαιρόντουσαν το τοπίο κάτω από διαφορετικές συνθήκες. Τους άρεσε πάρα πολύ χωρίς τα χιόνια. Μας είπαν ότι ήταν σαν να ερχόντουσαν σε ένα εντελώς διαφορετικό μέρος από αυτό που γνώριζαν και θυμόντουσαν. Είχαν όρεξη να περιηγηθούμε σε απόμακρες γωνιές του νησιού και εμείς δεν τους χαλάσαμε το χατήρι. Ακολουθήσαμε με μεγάλη χαρά, παρόλα τα χιλιόμετρα που είχαν γράψει τα πόδια μας από νωρίς το πρωί.
Άρχισε να σουρουπώνει και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής προς το λιμάνι. Καθ΄ οδόν, όλο και κάποιο δρομάκι μάς έκανε να λοξοδρομήσουμε, όλο και κάποιο κτίριο τραβούσε την προσοχή μας και τρέχαμε να το φωτογραφίσουμε, όλο και κάποια αυλή ή κάποιο φωτισμένο παράθυρο μάς έκανε να κρυφοκοιτάξουμε τη διακόσμηση του σπιτιού. Δε χορταίναμε με τίποτα τις εικόνες που διαρκώς ξεδιπλώνονταν στο διάβα μας.





Η εκκλησία ήταν υπέροχα φωτισμένη και ο στρατώνας Rantakasarmi με το ρολόι του το ίδιο.



Βγάλαμε εισιτήρια και επιβιβαστήκαμε στο πλοίο που ξεκίνησε αμέσως. Βγήκαμε έξω και καθίσαμε μπροστά-μπροστά για να δούμε το Ελσίνκι πανοραμικά και φωταγωγημένο.








Όταν αποβιβαστήκαμε κατευθυνθήκαμε προς την Old Market Hall (Vanha kauppahalli) την οποία είχαμε βρει κλειστή την προηγούμενη ημέρα. Υπολογίζαμε να καθίσουμε για φαγητό, δοκιμάζοντας επιτέλους τη σούπα σολομού, αλλά την προλάβαμε οριακά ανοιχτή. Έκλεινε στις 18:00 και είχαμε, μόλις, 5 λεπτά στη διάθεσή μας για να περιηγηθούμε στους χώρους της ιστορικής Αγοράς που εξυπηρετεί πελάτες από το 1889. Είναι η παλαιότερη αίθουσα αγοράς στην πόλη και εδώ οι έμποροι πωλούν όλα τα είδη τυριών, ψαριών, οστρακοειδών, λαχανικών, φρούτων και καφέδων. Η ποικιλία στα ψαρικά ήταν πολύ μεγάλη και οι τιμές «αλμυρές».




Τα παιδιά πρότειναν να πάμε για φαγητό σε μια πινζερία που γνώριζαν από το περσινό τους ταξίδι γιατί έμεναν στην περιοχή και είχαν δοκιμάσει το μενού. Το μαγαζί λέγεται UUNO και είναι ένα συνοικιακό εστιατόριο στη χερσόνησο Jätkäsaari στο οποίο τρώνε, κυρίως, οι ντόπιοι. Από την Πλατεία Αγοράς πήραμε το τραμ χρησιμοποιώντας τα εισιτήρια που είχαμε εκδώσει για το πλοίο, η διάρκεια των οποίων δεν είχε λήξει.


Οι μόνοι τουρίστες στο UUNO ήμασταν εμείς. Υπήρχαν οικογένειες με τα παιδιά τους που είχαν τελειώσει με το φαγητό τους και διασκέδαζαν παίζοντας διάφορα επιτραπέζια παιχνίδια, ενώ άλλοι απολάμβαναν ακόμη το δείπνο τους. Εντελώς οικογενειακή κατάσταση. Το φαγητό ήταν υπέροχο για τα δικά μας γευστικά κριτήρια, το προσωπικό ευγενέστατο, εξυπηρετικό και η ατμόσφαιρα χαλαρή, ζεστή και φιλική. Μέχρι να ετοιμαστούν οι pinzas και να αποφάμε, άδειασε και το μαγαζί. Η ώρα ήταν, μόλις, 19:30 αλλά οι γονείς μάζεψαν τα παιδάκια τους και έφυγαν για το σπίτι. Μείναμε για ώρα ολομόναχοι στο μαγαζί, αφού δεν ήρθε κανείς άλλος.

Uuno Pinza – Easy Love Pinza
Καλέσαμε uber για το κέντρο της πόλης, αφού θα μας στοίχιζε λιγότερα από το να παίρναμε το τραμ. Ήταν το τελευταίο βράδυ μας και όσο κι αν μάς είχε καταβάλει η κούραση δε θέλαμε να επιστρέψουμε τόσο νωρίς στο κατάλυμα. Περπατήσαμε στη Λεωφόρο Mannerheimintie με τα εμπορικά καταστήματα. Το πολυκατάστημα Stockmann είχε κλείσει, αλλά υπήρχαν άλλα εμπορικά κέντρα για χάζεμα και people watching.





Σύραμε τα κουρασμένα μας πόδια για λίγο ακόμη στους δρόμους της πρωτεύουσας και καταλήξαμε στο διαμέρισμα για πακετάρισμα και ετοιμασία των αποσκευών. Μια εκκρεμότητα μού είχε μείνει από τα αξιοθέατα του Ελσίνκι. To Sibelius Park με το Sibelius Monument. Είναι ένα όμορφο μικρό πάρκο που πήρε το όνομά του από τον διάσημο Φινλανδό συνθέτη Jean Sibelius, ο οποίος γεννήθηκε εκεί κοντά. Το Μνημείο του Sibelius είναι κατασκευασμένο από συγκολλημένο χάλυβα με πάνω από 600 σωλήνες και με την προτομή του συνθέτη στη μια πλευρά. Είναι ένα από τα πιο δημοφιλή και πιο γνωστά αξιοθέατα του Ελσίνκι.
Η πτήση μας για την Ελλάδα ήταν στις 13:25. Αν ξυπνούσα πολύ νωρίς θα είχα το περιθώριο να πάω μέχρι το Sibelius Park και να γυρίσω στο κατάλυμα για την αναχώρηση για το αεροδρόμιο. Δεν υπήρχε περίπτωση να με ακολουθήσει κανείς άλλος σε αυτό το εγχείρημα. Μόνη μου θα πήγαινα. Έβαλα το ξυπνητήρι στις 7:30 ελπίζοντας να έχω το κουράγιο να περπατήσω τα 5 Km που απαιτούνταν για να φτάσω μέχρι το Πάρκο και να επιστρέψω στο διαμέρισμα. Για να δούμε θα τα καταφέρω;
Last edited: