delmem2233
Member
- Μηνύματα
- 392
- Likes
- 4.199
Εις την Πόλιν βρίσκομαι, για τριήμερο "pit stop"
Η Κωνσταντινούπολη με εντυπωσίασε από την πρώτη φορά που την... αγνάντεψα από ψηλά. Πάνε σχεδόν 15 χρόνια από τότε που ο ΠΑΟΚ έπαιξε στην Τιφλίδα. Κάποια στιγμή, ο πιλότος του αεροπλάνου που μετέφερε την ομάδα, μερικές δεκάδες οπαδούς, και κάποιους δημοσιογράφους, μας... ανήγγειλε ότι πετούσαμε πάνω από την Πόλη, κι ότι μπορούσαμε να τη δούμε. Εκείνο που εγώ είδα, ήταν μία ατελείωτη καφετιά θάλασσα από σκεπές σπιτιών, καφετιά, κι ατελείωτη. Κοίταξα δεξιά, κοίταξα αριστερά, δεν είδα πουθενά θάλασσα, κι έτσι κατάλαβα ότι περνούσαμε μεν πάνω από την Κωνσταντινούπολη, όχι όμως από το κέντρο της. Και, προφανώς, η πόλη ήταν/είναι ΤΟΣΟ “απλωμένη”, που πετάς ψηλά πάνω από προάστιά της, και το μάτι σου δε φθάνει να δει το κέντρο. Οι “δίχως όρια” διαστάσεις της πόλης ήταν που με εντυπωσίασαν...
Χρόνια αργότερα, το 2006, στην Κωνσταντινούπολη ήταν που... δώσαμε ραντεβού με την τότε κοπέλα μου, Κροάτισσα, για να αρχίσουμε ένα ταξίδι στην Τουρκία, -κυρίως- στη Συρία, και στην Κύπρο (είχαμε και τον Λίβανο στο πρόγραμμα, όμως στο τρένο μας από Κωνσταντινούπολη για Αλέππο “άρχισαν τα όργανα” μεταξύ Ισραήλ και Λιβάνου, το αεροδρόμιο στη Βηρυτό ήταν από τους πρώτους στόχους των Ισραηλινών, οπότε...).
Δύο είναι οι βασικές αναμνήσεις μου από την πόλη από εκείνες τις 4-5 μέρες που περάσαμε εδώ. Η... “να μένεις να χαζεύεις” θέα όπως περνάς τα στενά μεταξύ ευρωπαϊκής και ασιατικής πλευράς με φέρι, και η αντίδραση των Τούρκων όταν μας άκουγαν να λέμε “Greece” και “Croatia”.
Χωρίς καμία διάθεση να κάνω... καζούρα στους Κροάτες (δεν έχω λόγο), σας διαβεβαιώ ότι όταν μας ρωτούσαν Τούρκοι από πού είμαστε κι έλεγε η φίλη μου “Croatia”, ο κόσμος εδώ (τουλάχιστον η μια ντουζίνα που μιλήσαμε μαζί τους), χαμπάρι δεν είχε... Η αντίδρασή τους ήταν ένα κενό βλέμμα. Κάποια στιγμή άρχισα να λέω “ex Yugoslavia” (η φίλη μου δεν είχε πρόβλημα). Τότε, ναι, καταλάβαιναν (μεσ' στις άκρες).
Αντίθετα, όταν απαντούσα εγώ κι έλεγα “Greece”, η αντίδραση των συνομιλητών μας ήταν τόσο ζεστή, που... έπαιζε μεταξύ θαυμασμού και αγκαλιάς. Κάποιοι ήταν πωλητές σε καταστήματα (με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για το πόσο καλοδεχούμενοι ήθελαν να μας κάνουν να αισθανθούμε...), κάποιοι -όμως- ήταν... “ξεκάρφωτοι”, κόσμος που μας άκουγε να μιλάμε Αγγλικά και μας ρωτούσε απλά από πού είμαστε, χωρίς να μας προτρέπει να τον ακολουθήσουμε σε κάποιο μαγαζί. Με ένα “welcome to Istanbul” μας αποχαιρετούσαν. Και με ένα κενό βλέμμα (στο άκουσμα του “Croatia”). Και με ένα μακρόσυρτο “aaaah, Yunanistaaaan”, ενίοτε και με ελαφρύ κτύπημα στον ώμο (μου, στο άκουσμα του “Greece”).
Από τότε, είτε έχω περάσει απλά από την Κωνσταντινούπολη (αρκετές φορές, για να πάρω πτήσεις), είτε έχω έρθει για να περάσω κάποιες ημέρες, όπως τώρα, τρεις, πριν πάρω αύριο πτήση για Σάο Πάουλο. Κάθε μα κάθε φορά, αυτή η πόλη με κερδίζει όλο και περισσότερο. Είναι οι φιλικές αντιδράσεις του κόσμου στο άκουσμα ότι είμαι από την Ελλάδα; Το σεργιάνι στην Ιστικλάλ; Τα εν πλω πέρα-δώθε μεταξύ ευρωπαϊκής και ασιατικής πλευράς; Η πληθώρα επιλογών για ατελείωτες βόλτες; Η θέα από τον έβδομο όροφο του χόστελ στο οποίο μένω αυτές τις ημέρες, θέα (λίγο “κάτω” από την πλατεία Τακσίμ, προς τη θάλασσα) γεμάτη πλοία που ανεβοκατεβαίνουν τα στενά, και σπίτια στην ασιατική πλευρά μέχρι εκεί που φθάνει το μάτι; Προφανώς όλα αυτά μαζί, και πολλά περισσότερα. Ακόμα και η άναρχη δόμηση με γοητεύει (αν και γενικώς είμαι των τέλεια οργανωμένων τετραγώνων), επειδή πολλαπλασιάζει τις πιθανότητες να πάρεις έναν... φιδωτό δρόμο, που ξαφνικά θα σε βγάλει στην κορυφή μίας απότομης κατηφόρας, με θέα που σε κάνει να βγάζεις τη μηχανή από την τσέπη/σάκο, έστω κι αν κάνει κρύο και παγώνουν τα δάκτυλά σου (επειδή είσαι ένας ανόητος κι μισός, και ξεχνάς σε μόνιμη βάση τα γάντια στο δωμάτιο).
Εις την Πόλιν θα επιστρέψω τον Ιούλιο, θα τη βρω καλοκαιρινή. Όπως και το Σάο Πάουλο μεθαύριο το πρωί, φθάνοντας εκεί για το δεύτερο ολιγοήμερο... “pit stop” μου μεταξύ Θεσσαλονίκης και Κολομβίας.
Χαιρετίσματα από χόστελ Έλληνα(!), που εν μέσω ευμετάβλητων πολιτικοοικονομικών συνθηκών και έντονου ανταγωνισμού από τα δεκάδες χόστελ που υπάρχουν στην Κωνσταντινούπολη, προσπαθεί να κρατήσει το δικό του ανοικτό. Πρόσφατα έγινε και μπαμπάς, οπότε με μωρό παιδί δεν είναι να... τα μαζεύει και να φεύγει τώρα, μετά από κάποια χρόνια -ήδη- στην πόλη...
Η Κωνσταντινούπολη με εντυπωσίασε από την πρώτη φορά που την... αγνάντεψα από ψηλά. Πάνε σχεδόν 15 χρόνια από τότε που ο ΠΑΟΚ έπαιξε στην Τιφλίδα. Κάποια στιγμή, ο πιλότος του αεροπλάνου που μετέφερε την ομάδα, μερικές δεκάδες οπαδούς, και κάποιους δημοσιογράφους, μας... ανήγγειλε ότι πετούσαμε πάνω από την Πόλη, κι ότι μπορούσαμε να τη δούμε. Εκείνο που εγώ είδα, ήταν μία ατελείωτη καφετιά θάλασσα από σκεπές σπιτιών, καφετιά, κι ατελείωτη. Κοίταξα δεξιά, κοίταξα αριστερά, δεν είδα πουθενά θάλασσα, κι έτσι κατάλαβα ότι περνούσαμε μεν πάνω από την Κωνσταντινούπολη, όχι όμως από το κέντρο της. Και, προφανώς, η πόλη ήταν/είναι ΤΟΣΟ “απλωμένη”, που πετάς ψηλά πάνω από προάστιά της, και το μάτι σου δε φθάνει να δει το κέντρο. Οι “δίχως όρια” διαστάσεις της πόλης ήταν που με εντυπωσίασαν...
Χρόνια αργότερα, το 2006, στην Κωνσταντινούπολη ήταν που... δώσαμε ραντεβού με την τότε κοπέλα μου, Κροάτισσα, για να αρχίσουμε ένα ταξίδι στην Τουρκία, -κυρίως- στη Συρία, και στην Κύπρο (είχαμε και τον Λίβανο στο πρόγραμμα, όμως στο τρένο μας από Κωνσταντινούπολη για Αλέππο “άρχισαν τα όργανα” μεταξύ Ισραήλ και Λιβάνου, το αεροδρόμιο στη Βηρυτό ήταν από τους πρώτους στόχους των Ισραηλινών, οπότε...).
Δύο είναι οι βασικές αναμνήσεις μου από την πόλη από εκείνες τις 4-5 μέρες που περάσαμε εδώ. Η... “να μένεις να χαζεύεις” θέα όπως περνάς τα στενά μεταξύ ευρωπαϊκής και ασιατικής πλευράς με φέρι, και η αντίδραση των Τούρκων όταν μας άκουγαν να λέμε “Greece” και “Croatia”.
Χωρίς καμία διάθεση να κάνω... καζούρα στους Κροάτες (δεν έχω λόγο), σας διαβεβαιώ ότι όταν μας ρωτούσαν Τούρκοι από πού είμαστε κι έλεγε η φίλη μου “Croatia”, ο κόσμος εδώ (τουλάχιστον η μια ντουζίνα που μιλήσαμε μαζί τους), χαμπάρι δεν είχε... Η αντίδρασή τους ήταν ένα κενό βλέμμα. Κάποια στιγμή άρχισα να λέω “ex Yugoslavia” (η φίλη μου δεν είχε πρόβλημα). Τότε, ναι, καταλάβαιναν (μεσ' στις άκρες).
Αντίθετα, όταν απαντούσα εγώ κι έλεγα “Greece”, η αντίδραση των συνομιλητών μας ήταν τόσο ζεστή, που... έπαιζε μεταξύ θαυμασμού και αγκαλιάς. Κάποιοι ήταν πωλητές σε καταστήματα (με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για το πόσο καλοδεχούμενοι ήθελαν να μας κάνουν να αισθανθούμε...), κάποιοι -όμως- ήταν... “ξεκάρφωτοι”, κόσμος που μας άκουγε να μιλάμε Αγγλικά και μας ρωτούσε απλά από πού είμαστε, χωρίς να μας προτρέπει να τον ακολουθήσουμε σε κάποιο μαγαζί. Με ένα “welcome to Istanbul” μας αποχαιρετούσαν. Και με ένα κενό βλέμμα (στο άκουσμα του “Croatia”). Και με ένα μακρόσυρτο “aaaah, Yunanistaaaan”, ενίοτε και με ελαφρύ κτύπημα στον ώμο (μου, στο άκουσμα του “Greece”).
Από τότε, είτε έχω περάσει απλά από την Κωνσταντινούπολη (αρκετές φορές, για να πάρω πτήσεις), είτε έχω έρθει για να περάσω κάποιες ημέρες, όπως τώρα, τρεις, πριν πάρω αύριο πτήση για Σάο Πάουλο. Κάθε μα κάθε φορά, αυτή η πόλη με κερδίζει όλο και περισσότερο. Είναι οι φιλικές αντιδράσεις του κόσμου στο άκουσμα ότι είμαι από την Ελλάδα; Το σεργιάνι στην Ιστικλάλ; Τα εν πλω πέρα-δώθε μεταξύ ευρωπαϊκής και ασιατικής πλευράς; Η πληθώρα επιλογών για ατελείωτες βόλτες; Η θέα από τον έβδομο όροφο του χόστελ στο οποίο μένω αυτές τις ημέρες, θέα (λίγο “κάτω” από την πλατεία Τακσίμ, προς τη θάλασσα) γεμάτη πλοία που ανεβοκατεβαίνουν τα στενά, και σπίτια στην ασιατική πλευρά μέχρι εκεί που φθάνει το μάτι; Προφανώς όλα αυτά μαζί, και πολλά περισσότερα. Ακόμα και η άναρχη δόμηση με γοητεύει (αν και γενικώς είμαι των τέλεια οργανωμένων τετραγώνων), επειδή πολλαπλασιάζει τις πιθανότητες να πάρεις έναν... φιδωτό δρόμο, που ξαφνικά θα σε βγάλει στην κορυφή μίας απότομης κατηφόρας, με θέα που σε κάνει να βγάζεις τη μηχανή από την τσέπη/σάκο, έστω κι αν κάνει κρύο και παγώνουν τα δάκτυλά σου (επειδή είσαι ένας ανόητος κι μισός, και ξεχνάς σε μόνιμη βάση τα γάντια στο δωμάτιο).
Εις την Πόλιν θα επιστρέψω τον Ιούλιο, θα τη βρω καλοκαιρινή. Όπως και το Σάο Πάουλο μεθαύριο το πρωί, φθάνοντας εκεί για το δεύτερο ολιγοήμερο... “pit stop” μου μεταξύ Θεσσαλονίκης και Κολομβίας.
Χαιρετίσματα από χόστελ Έλληνα(!), που εν μέσω ευμετάβλητων πολιτικοοικονομικών συνθηκών και έντονου ανταγωνισμού από τα δεκάδες χόστελ που υπάρχουν στην Κωνσταντινούπολη, προσπαθεί να κρατήσει το δικό του ανοικτό. Πρόσφατα έγινε και μπαμπάς, οπότε με μωρό παιδί δεν είναι να... τα μαζεύει και να φεύγει τώρα, μετά από κάποια χρόνια -ήδη- στην πόλη...