delmem2233
Member
- Μηνύματα
- 392
- Likes
- 4.199
“Δύο βραδιές στην Αρμένια”, όπως... “Μια βραδιά στο Νότινγκ Χιλ”
“Ένα ευχάριστο δίωρο”. Αυτό δε λέμε βγαίνοντας από αίθουσα κινηματογράφου έχοντας παρακολουθήσει μία ταινία που ναι μεν “έβγαλε τα λεφτά τού εισιτηρίου”, χωρίς όμως να είναι και τέτοια που θα μας μείνει έντονα-έντονα στη μνήμη για πολύ-πολύ καιρό, πόσο μάλλον κερδίσει θέση στη λίστα των κορυφαίων, στη συνείδησή μας, ταινιών; Κάτι στο στιλ... “Μια βραδιά στο Νότινγκ Χιλ”, η κάποια χολιγουντιανή ταινία δράσης με τον Μπρους Γουίλις, ένα δίωρο που ούτε... ακονίζει το μυαλό σου, ούτε σε κάνει να χασμουρηθείς. Σε μία ανάλογη κατηγορία πόλεων κατατάσσω την Αρμένια, μετά το Σαββατοκύριακο που πέρασα πρόσφατα (8-9 Μαρτίου) εκεί... “Ένα ευχάριστο διήμερο”...
Κοιτώντας πίσω, εκτιμώ ότι εκείνο που έπαιξε κα-θο-ρι-στι-κό ρόλο στο να μείνω ικανοποιημένος από το 48ωρο που πέρασα στην Αρμένια, ήταν το ξενοδοχείο στο οποίο έμεινα, το πόσο κεντρικό ήταν (αν ήταν στη Θεσσαλονίκη, θα ήταν 30-40 μέτρα από τη γωνία της Τσιμισκή με την Αγίας Σοφίας), και το ότι για πρώτη φορά στην Κολομβία (από 1η Φεβρουαρίου που είμαι εδώ), είχα την... πολυτέλεια με λιγότερα από δέκα ευρώ να έχω όχι κρεβάτι σε κοιτώνα ξενώνα, αλλά δικό μου δωμάτιο(!), με καλωδιακή τηλεόραση(!!).
Όπως έχω γράψει και σε παλιότερο κείμενο, αυτές είναι “πολυτέλειες” που αποκτούν -κατά τη γνώμη μου- μεγάλη σημασία, όταν ταξιδεύεις όχι για δύο-τρεις εβδομάδες, ξέροντας ότι σύντομα σε περιμένει πτήση επιστροφής στην πόλη σου, στο σπίτι σου, αλλά όταν είσαι “στον δρόμο” για πολλές εβδομάδες, πόσο μάλλον μήνες, κι είσαι συνηθισμένος (μέχρι ενός σημείου και υποχρεωμένος, αν ταξιδεύεις με πολύ περιορισμένο μπάτζετ) να μοιράζεσαι κοιτώνα με... μισή ντουζίνα άλλα άτομα, και να ελπίζεις να βρεις την τηλεόραση στον κοινόχρηστο χώρο του χόστελ σου διαθέσιμη, τη στιγμή που αρχίζει ένα σημαντικό ματς (ο καθένας με τα κολλήματά του) που θέλεις οπωσδήποτε να παρακολουθήσεις...
Άλλη λεπτομέρεια που με έκανε να κατατάξω την Αρμένια στην προαναφερθείσα κατηγορία πόλεων, ήταν οι δύο ευχάριστες βόλτες στον κεντρικό πεζόδρομο της πόλης, τρία τετράγωνα από το ξενοδοχείο “μου”. Η δική μου εμπειρία στην Κολομβία λέει ότι οι πεζόδρομοι στις πόλεις της συγκεκριμένης χώρας είναι πιο δυσεύρετοι κι από... πολικές αρκούδες στη Μεσόγειο (μόνο έναν σε σχήμα “Τ” στην Μπογκοτά μπορώ να σκεφτώ/θυμηθώ, κι εκείνον ελάχιστων μα ελάχιστων δεκάδων μέτρων), οπότε το ότι μπόρεσα να περπατήσω πάνω-κάτω για πάνω από μισή ώρα χωρίς να αναπνέω τα μαύρα ντουμάνια που αφήνουν πίσω τους οι εξατμίσεις των περισσότερων αστικών λεωφορείων σε όλες -χωρίς εξαίρεση- τις πόλεις της Κολομβίας, ήταν ένα απόλυτα καλοδεχούμενο μπόνους.
Προσθέστε σε αυτά το ότι στην Αρμένια βρήκα -σε απλά, αλλά γεμάτα κόσμο φαγάδικα- κάποια από τα πιο χορταστικά/φθηνά “μενού ντελ ντία” σε όλη τη χώρα, το... χάζι και τον τζέρτζελο την Κυριακή λόγω εκλογών, και, ας μην κρύβομαι πίσω από το δάχτυλό μου, το Χάζι (το Χ σκοπίμως κεφαλαίο) στους δρόμους (αναφέρομαι στον κόσμο, κι ειδικά στο... “ασθενές” φύλλο, οι του οποίου στην Αρμένια είναι... “Κολομβιανές με τα όλα τους”, με ό,τι αυτό σημαίνει...), και έχετε μια καλή ιδέα των “αρκετών μικρών επιμέρους εικόνων που δένουν μεταξύ τους και συγκροτούν μία μεγαλύτερη και καθ' όλα ικανοποιητική εικόνα” που με άφησαν με θετικές αναμνήσεις φεύγοντας από την κατά τα άλλα όχι και... αξέχαστη Αρμένια.
Κάτι που ναι, θα έχω να θυμάμαι, είναι κάποια συγκροτήματα μονοκατοικιών που είδα μπαίνοντας στην πόλη, συγκροτήματα που φαινόντουσαν “τσίλικα”, με πισίνες και γήπεδα τένις/μπάσκετ, και, και, και, που με έκαναν αυτόματα να σκεφτώ ότι θα μπορούσαν άνετα να είναι στη Μαλαισία, η οποία είναι Π Η Χ Τ Ρ Α σε τέτοια συγκροτήματα, με ακόμη περισσότερα, νεότερα, και πιο εντυπωσιακά, να ξεφυτρώνουν σχεδόν σε εβδομαδιαία βάση από δρόμους που περνούσα πέρσι, πηγαίνοντας από το σπίτι “μου” στο κέντρο της Κουάλα Λούμπουρ και πίσω.
Κάτι ακόμα που δε θα ξεχάσω, είναι η κουβέντα μου με κυρία που δουλεύει στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου όπου έμεινα. Βρίσκοντάς την πρόθυμη για κουβέντα, δεν έχασα την ευκαιρία να λύσω διάφορες απορίες μου για ένα κάρο ζητήματα που έχουν να κάνουν με την Κολομβία. Κάποια στιγμή η κουβέντα έφθασε στα χρήματα που διατέθηκαν για την ανακούφιση των πληγέντων του μεγάλου σεισμού του 1999. Η κυρία ήταν απόλυτη ότι ελάχιστα χρήματα κατέληξαν σε εκείνους που πραγματικά τα δικαιούνταν, με τα πολύ περισσότερα να... “χάνονται” στον δρόμο... “Μεταξύ μας”, την ίδια ιστορία έχω ακούσει σε... κι εγώ δεν ξέρω πόσες χώρες, από την... Κολομβία -καλή ώρα- μέχρι την Ινδονησία, οπότε ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ θα μου προκαλούσε έκπληξη, κι όχι αυτό που συνέβη με τα χρήματα “για την ανακούφιση των πληγέντων” της Αρμένια...
Όσο για τις εκλογές, όπως αναμενόταν, η συμμετοχή ήταν... για γέλια και για κλάματα. Λίγο-πολύ, από τους δέκα Κολομβιανούς που είχαν δικαίωμα ψήφου, εκείνοι που όντως πήγαν και “ακούμπησαν” την ψήφο τους ήταν τρεις (και μισός). Ακριβώς πριν τις εκλογές δε, είχαν δει το φως της δημοσιότητας δημοσκοπήσεις που εμφάνιζαν το “λευκό” (όχι την αποχή) να φθάνει το 42%, και ο Τύπος είχε “σκαλίσει” τα σενάρια που θα έπαιζαν αν το λευκό ξεπερνούσε το 50% την ημέρα των εκλογών. Κι αυτά, σε μία χώρα στην οποία εκείνοι που όντως ψηφίζουν, παίρνουν βεβαίωση, ένα μικρό χαρτί, βεβαίωση που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να... απολαύσουν εκπτώσεις σε διάφορες υπηρεσίες και μη...
Για παράδειγμα, έχουν έκπτωση αν θελήσουν να πάνε σε κάποια ιδιωτική σχολή για να σπουδάσουν κάτι, έχουν έκπτωση σε υπηρεσίες υγείας σε ιδιωτικές κλινικές, και μια σειρά άλλων προνομίων. Ούτε αυτά στέκονται ικανά να πείσουν τους Κολομβιανούς να πάνε να ψηφίσουν, τους Κολομβιανούς που (αυτή είναι η αίσθηση με την οποία έμεινα, κουβεντιάζοντας το θέμα με κόσμο από την Μπογκοτά και μετά, δηλαδή τις δύο τελευταίες εβδομάδες πριν τις εκλογές, μέχρι και τώρα, δέκα μέρες μετά), πολύ απλά, αισθάνονται ότι “όλοι τους (οι πολιτικοί και τα κόμματα) είναι τα ίδια σκ...”, θέτοντάς το πολύ-πολύ... λαϊκά, οπότε... τους φαίνεται άσκοπο να επιλέξουν κάποιον που απλά... βρομάει λιγότερο από τους υπόλοιπους...
Είμαι ακόμα στο Κάλι (από εδώ έγραψα και το προηγούμενο κείμενο, για Σαλέντο), από το οποίο όμως φεύγω -επιτέλους...- Παρασκευή πρωί, για Ποπαγιάν, οπότε το όνομα της... Πρωτεύουσας της σάλσα θα φιγουράρει στον τίτλο την επόμενη φορά που θα γράψω κάτι εδώ.
“Ένα ευχάριστο δίωρο”. Αυτό δε λέμε βγαίνοντας από αίθουσα κινηματογράφου έχοντας παρακολουθήσει μία ταινία που ναι μεν “έβγαλε τα λεφτά τού εισιτηρίου”, χωρίς όμως να είναι και τέτοια που θα μας μείνει έντονα-έντονα στη μνήμη για πολύ-πολύ καιρό, πόσο μάλλον κερδίσει θέση στη λίστα των κορυφαίων, στη συνείδησή μας, ταινιών; Κάτι στο στιλ... “Μια βραδιά στο Νότινγκ Χιλ”, η κάποια χολιγουντιανή ταινία δράσης με τον Μπρους Γουίλις, ένα δίωρο που ούτε... ακονίζει το μυαλό σου, ούτε σε κάνει να χασμουρηθείς. Σε μία ανάλογη κατηγορία πόλεων κατατάσσω την Αρμένια, μετά το Σαββατοκύριακο που πέρασα πρόσφατα (8-9 Μαρτίου) εκεί... “Ένα ευχάριστο διήμερο”...
Κοιτώντας πίσω, εκτιμώ ότι εκείνο που έπαιξε κα-θο-ρι-στι-κό ρόλο στο να μείνω ικανοποιημένος από το 48ωρο που πέρασα στην Αρμένια, ήταν το ξενοδοχείο στο οποίο έμεινα, το πόσο κεντρικό ήταν (αν ήταν στη Θεσσαλονίκη, θα ήταν 30-40 μέτρα από τη γωνία της Τσιμισκή με την Αγίας Σοφίας), και το ότι για πρώτη φορά στην Κολομβία (από 1η Φεβρουαρίου που είμαι εδώ), είχα την... πολυτέλεια με λιγότερα από δέκα ευρώ να έχω όχι κρεβάτι σε κοιτώνα ξενώνα, αλλά δικό μου δωμάτιο(!), με καλωδιακή τηλεόραση(!!).
Όπως έχω γράψει και σε παλιότερο κείμενο, αυτές είναι “πολυτέλειες” που αποκτούν -κατά τη γνώμη μου- μεγάλη σημασία, όταν ταξιδεύεις όχι για δύο-τρεις εβδομάδες, ξέροντας ότι σύντομα σε περιμένει πτήση επιστροφής στην πόλη σου, στο σπίτι σου, αλλά όταν είσαι “στον δρόμο” για πολλές εβδομάδες, πόσο μάλλον μήνες, κι είσαι συνηθισμένος (μέχρι ενός σημείου και υποχρεωμένος, αν ταξιδεύεις με πολύ περιορισμένο μπάτζετ) να μοιράζεσαι κοιτώνα με... μισή ντουζίνα άλλα άτομα, και να ελπίζεις να βρεις την τηλεόραση στον κοινόχρηστο χώρο του χόστελ σου διαθέσιμη, τη στιγμή που αρχίζει ένα σημαντικό ματς (ο καθένας με τα κολλήματά του) που θέλεις οπωσδήποτε να παρακολουθήσεις...
Άλλη λεπτομέρεια που με έκανε να κατατάξω την Αρμένια στην προαναφερθείσα κατηγορία πόλεων, ήταν οι δύο ευχάριστες βόλτες στον κεντρικό πεζόδρομο της πόλης, τρία τετράγωνα από το ξενοδοχείο “μου”. Η δική μου εμπειρία στην Κολομβία λέει ότι οι πεζόδρομοι στις πόλεις της συγκεκριμένης χώρας είναι πιο δυσεύρετοι κι από... πολικές αρκούδες στη Μεσόγειο (μόνο έναν σε σχήμα “Τ” στην Μπογκοτά μπορώ να σκεφτώ/θυμηθώ, κι εκείνον ελάχιστων μα ελάχιστων δεκάδων μέτρων), οπότε το ότι μπόρεσα να περπατήσω πάνω-κάτω για πάνω από μισή ώρα χωρίς να αναπνέω τα μαύρα ντουμάνια που αφήνουν πίσω τους οι εξατμίσεις των περισσότερων αστικών λεωφορείων σε όλες -χωρίς εξαίρεση- τις πόλεις της Κολομβίας, ήταν ένα απόλυτα καλοδεχούμενο μπόνους.
Προσθέστε σε αυτά το ότι στην Αρμένια βρήκα -σε απλά, αλλά γεμάτα κόσμο φαγάδικα- κάποια από τα πιο χορταστικά/φθηνά “μενού ντελ ντία” σε όλη τη χώρα, το... χάζι και τον τζέρτζελο την Κυριακή λόγω εκλογών, και, ας μην κρύβομαι πίσω από το δάχτυλό μου, το Χάζι (το Χ σκοπίμως κεφαλαίο) στους δρόμους (αναφέρομαι στον κόσμο, κι ειδικά στο... “ασθενές” φύλλο, οι του οποίου στην Αρμένια είναι... “Κολομβιανές με τα όλα τους”, με ό,τι αυτό σημαίνει...), και έχετε μια καλή ιδέα των “αρκετών μικρών επιμέρους εικόνων που δένουν μεταξύ τους και συγκροτούν μία μεγαλύτερη και καθ' όλα ικανοποιητική εικόνα” που με άφησαν με θετικές αναμνήσεις φεύγοντας από την κατά τα άλλα όχι και... αξέχαστη Αρμένια.
Κάτι που ναι, θα έχω να θυμάμαι, είναι κάποια συγκροτήματα μονοκατοικιών που είδα μπαίνοντας στην πόλη, συγκροτήματα που φαινόντουσαν “τσίλικα”, με πισίνες και γήπεδα τένις/μπάσκετ, και, και, και, που με έκαναν αυτόματα να σκεφτώ ότι θα μπορούσαν άνετα να είναι στη Μαλαισία, η οποία είναι Π Η Χ Τ Ρ Α σε τέτοια συγκροτήματα, με ακόμη περισσότερα, νεότερα, και πιο εντυπωσιακά, να ξεφυτρώνουν σχεδόν σε εβδομαδιαία βάση από δρόμους που περνούσα πέρσι, πηγαίνοντας από το σπίτι “μου” στο κέντρο της Κουάλα Λούμπουρ και πίσω.
Κάτι ακόμα που δε θα ξεχάσω, είναι η κουβέντα μου με κυρία που δουλεύει στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου όπου έμεινα. Βρίσκοντάς την πρόθυμη για κουβέντα, δεν έχασα την ευκαιρία να λύσω διάφορες απορίες μου για ένα κάρο ζητήματα που έχουν να κάνουν με την Κολομβία. Κάποια στιγμή η κουβέντα έφθασε στα χρήματα που διατέθηκαν για την ανακούφιση των πληγέντων του μεγάλου σεισμού του 1999. Η κυρία ήταν απόλυτη ότι ελάχιστα χρήματα κατέληξαν σε εκείνους που πραγματικά τα δικαιούνταν, με τα πολύ περισσότερα να... “χάνονται” στον δρόμο... “Μεταξύ μας”, την ίδια ιστορία έχω ακούσει σε... κι εγώ δεν ξέρω πόσες χώρες, από την... Κολομβία -καλή ώρα- μέχρι την Ινδονησία, οπότε ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ θα μου προκαλούσε έκπληξη, κι όχι αυτό που συνέβη με τα χρήματα “για την ανακούφιση των πληγέντων” της Αρμένια...
Όσο για τις εκλογές, όπως αναμενόταν, η συμμετοχή ήταν... για γέλια και για κλάματα. Λίγο-πολύ, από τους δέκα Κολομβιανούς που είχαν δικαίωμα ψήφου, εκείνοι που όντως πήγαν και “ακούμπησαν” την ψήφο τους ήταν τρεις (και μισός). Ακριβώς πριν τις εκλογές δε, είχαν δει το φως της δημοσιότητας δημοσκοπήσεις που εμφάνιζαν το “λευκό” (όχι την αποχή) να φθάνει το 42%, και ο Τύπος είχε “σκαλίσει” τα σενάρια που θα έπαιζαν αν το λευκό ξεπερνούσε το 50% την ημέρα των εκλογών. Κι αυτά, σε μία χώρα στην οποία εκείνοι που όντως ψηφίζουν, παίρνουν βεβαίωση, ένα μικρό χαρτί, βεβαίωση που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να... απολαύσουν εκπτώσεις σε διάφορες υπηρεσίες και μη...
Για παράδειγμα, έχουν έκπτωση αν θελήσουν να πάνε σε κάποια ιδιωτική σχολή για να σπουδάσουν κάτι, έχουν έκπτωση σε υπηρεσίες υγείας σε ιδιωτικές κλινικές, και μια σειρά άλλων προνομίων. Ούτε αυτά στέκονται ικανά να πείσουν τους Κολομβιανούς να πάνε να ψηφίσουν, τους Κολομβιανούς που (αυτή είναι η αίσθηση με την οποία έμεινα, κουβεντιάζοντας το θέμα με κόσμο από την Μπογκοτά και μετά, δηλαδή τις δύο τελευταίες εβδομάδες πριν τις εκλογές, μέχρι και τώρα, δέκα μέρες μετά), πολύ απλά, αισθάνονται ότι “όλοι τους (οι πολιτικοί και τα κόμματα) είναι τα ίδια σκ...”, θέτοντάς το πολύ-πολύ... λαϊκά, οπότε... τους φαίνεται άσκοπο να επιλέξουν κάποιον που απλά... βρομάει λιγότερο από τους υπόλοιπους...
Είμαι ακόμα στο Κάλι (από εδώ έγραψα και το προηγούμενο κείμενο, για Σαλέντο), από το οποίο όμως φεύγω -επιτέλους...- Παρασκευή πρωί, για Ποπαγιάν, οπότε το όνομα της... Πρωτεύουσας της σάλσα θα φιγουράρει στον τίτλο την επόμενη φορά που θα γράψω κάτι εδώ.