delmem2233
Member
- Μηνύματα
- 392
- Likes
- 4.199
Και το Χρυσό Βατόμουρο στην κατηγορία “Πόλη της Κολομβίας” πηγαίνει στηηην... Περέιρααα!
(τίτλος για να είμαι στο πνεύμα της εβδομάδας, μετά τα βραβεία Όσκαρ και τα... αντι-βραβεία τους)
Σε περίπτωση που δεν πήρε το μάτι σας την είδηση σε κάποια ιστοσελίδα τις τελευταίες ημέρες, η Ευρωπαϊκή Ένωση καταργεί την ανάγκη/υποχρέωση των Κολομβιανών να υποβάλουν αίτηση για χορήγηση βίζας, όταν θέλουν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη. Την ίδια μέρα που διάβασα τη σχετική είδηση στην ιστοσελίδα της El Tiempo (μία από τις μεγαλύτερες σε κυκλοφορία εφημερίδες της Κολομβίας), είδα μία γελοιογραφία στην οποία η εικονιζόμενη φαινόταν να λέει (προς τους πολιτικούς της Κολομβίας), “ελάτε και στο Τσοκό. Ούτε για εδώ χρειάζεστε βίζα”. Τσοκό είναι το όνομα ενός εκ των Departamentos της Κολομβίας, των, ας πούμε, Περιφερειών της, κι η συγκεκριμένη... “φημίζεται” για τα προβλήματα που τη χαρακτηρίζουν...
Τη γελοιογραφία τη θυμήθηκα δέκα λεπτά αφού βγήκα για την πρώτη βόλτα μου στην Περέιρα. Ο δρόμος στον οποίο ήταν το χόστελ μου, και γενικά εκείνη η πλευρά της Περέιρα, ήταν από... “εντάξει”, μέχρι “μια χαρά”, με σχετικά καινούργια κτήρια, εμπορικά κέντρα, καλοφτιαγμένα μπαρ και φαγάδικα, γενικά ήταν/είναι ένα κομμάτι που σε κάνει να λες “να μία ευημερούσα πόλη”. Σε απόσταση μικρότερη από δέκα λεπτά περπάτημα όμως, αρχίζεις να βλέπεις μία πόλη τόοοοοσο διαφορετική, που αναρωτιέσαι αν είσαι ακόμα στην ίδια. Μία ιδέα μόνο θα σας δώσω... Όπως είπα στον Ολλανδό ιδιοκτήτη του χόστελ όπου έμεινα, ήταν η πρώτη φορά -στην Κολομβία- που αισθάνθηκα άβολα με μηχανή στο χέρι, όχι επειδή ήμουν ο μόνος ξένος/τουρίστας εκεί που περπατούσα, αλλά επειδή ο κόσμος που έβλεπα στα πεζοδρόμια, ήταν... “κάπως”.
Αποκορύφωμα; Βρήκα ένα σημείο με σχετικά καλή θέα, κι όπως έβγαζα φωτογραφίες, ένας τύπος (που μαζί με τέσσερις-πέντε φίλους του “κάπνιζε” σε μικρή απόσταση, τους είχα σταμπάρει από νωρίτερα) μου φώναξε ότι μπορούσα να μπω σε μπελάδες. Πήγα προς το μέρος τους και του ζήτησα να μου εξηγήσει γιατί. Ο τύπος ήταν γυμνός από τη μέση και πάνω, ήταν γεμάτος... παράξενα τατουάζ (κοίτα ποιος “μιλάει...”), κι είχε εκείνο το βλέμμα το... “για την πλάκα μου καθαρίζω πέντε άτομα, έτσι, για να κάνω κάτι να περάσει η ώρα μέχρι να γυρίσω σπίτι και να δείρω τη γυναίκα μου”. Παρ' όλα αυτά, έστω και με... μαγκιόρικο τρόπο, μου εξήγησε ότι το κομμάτι της πόλης που έβγαζα φωτογραφίες, σε μία πλαγιά βουνού, είναι γεμάτο “σικάριος” (“λουλούδια” με τα οποία δε θέλεις να έχεις ΚΑΜΙΑ σχέση στην Κολομβία), κι ότι με τόσα όπλα εκεί, δε θα ήταν απίθανο να “αρπαχτεί” κανείς βλέποντας κάποιον να βγάζει φωτογραφίες με μεγάλη -σχετικά- μηχανή, και να του (μου) την... μπουμπούνιζε. Προφανώς υπερέβαλε( ; ), όμως... παίρνετε μια ιδέα πόσο “ευχάριστο” είναι να τριγυρνάς στην Περέιρα, με εξαίρεση την περιοχή που είναι το χόστελ μου, και κάποια -αρκετά, είναι αλήθεια- τετράγωνα στο κέντρο-κέντρο.
Σκέφτηκα λοιπόν τη γελοιογραφία, σκέφτηκα πως αν η Περέιρα είναι... έτσι όπως είναι, έστω κι όχι στο σύνολό της, “φαντάσου πώς είναι το δύσμοιρο το Τσοκό...”
Ομολογώ ότι για την Περέιρα διάβασα περισσότερο ΑΦΟΥ έφθασα εκεί, το πρώτο βράδυ, παρά ΝΩΡΙΤΕΡΑ, πριν φθάσω εκεί. Το πρώτο βράδυ λοιπόν, μπήκα στη wikipedia, η οποία μπορεί να μην είναι και μνημείο αξιοπιστίας και φερεγγυότητας, όμως... διάολε, είναι πηγή πληροφοριών. Διάβασα λοιπόν δύο πράγματα που με έκαναν να πω “έτσι εξηγείται...” Πρώτα διάβασα ότι η πόλη έχει ανεργία πολύ άνω του εθνικού μέσου όρου. “Έτσι εξηγείται” η “σαν πολλοί τύποι δεν είναι αραχτοί και άνετοι στα πεζοδρόμια, χωρίς να κάνουν τίποτα;” σκέψη μου κατά την πρώτη βόλτα μου.
Μετά διάβασα ότι η πόλη χτυπήθηκε άσχημα από τον σεισμό του 1999 στη γειτονική Αρμένια, κι ότι πολλά κτήρια ναι μεν εξακολουθούν να κατοικούνται, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν τα άγγιξε ο σεισμός. “Έτσι εξηγείται” ένα... πρόβλημα που είχα, βγάζοντας φωτογραφίες. Είμαι... ψείρας, δε θέλω να “πειράζω” τις φωτογραφίες μου στο Photoshop ή κι εγώ δεν ξέρω πού αλλού και πώς αλλιώς. Όταν βγάζω φωτογραφία τον ορίζοντα με θέα θάλασσα, μπορώ να βγάλω μια ντουζίνα φωτογραφίες μέχρι να πετύχω ΤΗ μία, στην οποία ο ορίζοντας θα είναι 99% ευθεία. Τον ορίζοντα τον θέλω ευθεία, και τις προσόψεις των κτηρίων (στις φωτογραφίες τραβηγμένες από γωνία, από πλάγια), τις θέλω καρακατακόρυφες.
Όταν λοιπόν έβγαζα φωτογραφίες καινούργιων (έκαναν μπαμ) κτηρίων, κανένα πρόβλημα. Όταν όμως δοκίμαζα να βγάλω φωτογραφίες προσόψεων παλιότερων κτηρίων, με έναν ή δύο το πολύ ορόφους, το πάλευα, το πάλευα, το πάλευα, μέχρι που τσατίστηκα με τον εαυτό μου, επειδή οι “κάθετες” γραμμές των κτηρίων, μόνο κάθετες δε μου προέκυπταν όταν τσέκαρα κάθε φωτογραφία στην οθόνη της κάμερας. Πολύ απλά, πάμπολλα παλιά κτήρια, “γέρνουν”. Όχι σε σημείο να... φωνάζεις, “βγείτε έξω τώραααα!!”, όμως... γέρνουν, και το επιβεβαίωσα μιλώντας με δύο ντόπιους, στους οποίους... λεπτά και διακριτικά έθεσα την παρατήρησή μου, χωρίς να θέλω να τους φέρω σε δύσκολη θέση...
Η αλήθεια να λέγεται, η Περέιρα δε με... σαγήνεψε (παραδοχή που είμαι βέβαιος ότι σας σοκάρει -ξερόβηχας- έχοντας μόλις διαβάσει αυτά που έγραψα μέχρι εδώ για την πόλη). Πήγα για να δω ένα καινούργιο μέρος, είδα, πήγα για να “γεμίσω” μία εβδομάδα που είχα “κενή” στο πρόγραμμα του ταξιδιού μου μεταξύ Μπογκοτά και Κάλι, “γέμισα” δύο μέρες, το χόστελ ήταν εξαιρετικό, όταν... έμαθα τα κατατόπια αρκέστηκα σε περιοχές στις οποίες η βόλτα ήταν σχετικά ευχάριστη, είδα σε food court εμπορικού κέντρου το Κολομβία-Τυνησία (φιλικό), κάτι που είχε χαβαλέ (και όμορφη θέα από τον τρίτο-τέταρτο όροφο του εμπορικού κέντρου), οπότε... δε μετανιώνω που πήγα. Έχω όμως ήδη κατατάξει την Περέιρα στην κατηγορία των πόλεων που συνηθίζω να λέω ότι για να μείνω περισσότερο από δύο μέρες χρειάζομαι δωρεάν δωμάτιο σε τετράστερο -τουλάχιστον- ξενοδοχείο, και, μεταξύ πολλών άλλων “incentives”, πρωινό μασάζ από την κοπέλα που κέρδισε τα πιο πρόσφατα καλλιστεία (δηλαδή, “με τί-πο-τα”).
Άλλη αλήθεια είναι ότι η Περέιρα -μπορεί να- έπεσε θύμα της ψευδαίσθησης που κακώς είχα, ότι πρόκειται για μία κοντινή εκδοχή του Μανισάλες. Καμία σχέση... Στο Μανισάλες, οι πλαγιές βουνών που χαζεύεις εκατέρωθεν περπατώντας στον κεντρικό δρόμο της πόλης, είναι καλυμμένες από απλά μεν, “τακτοποιημένα” δε, σπίτια, “σε τάξη”, και βασικά... σπίτια-σπίτια, όχι λαμαρινοκατασκευές όπως τα “σπίτια” όπου άμοιρες οικογένειες ζουν στην Περέιρα, επίσης στις πλαγιές των βουνών γύρω από το κέντρο της πόλης. Μην πάτε μακριά... Στο Μανισάλες βαριέσαι να βλέπεις ταμπέλες στις γωνίες των δρόμων, με τα νούμερα των Carreras και των Calles στις οποίες βρίσκεσαι (ένα στοιχείο που πάντα κάτι λέει για το πόσο προσεγμένη είναι η εικόνα μίας πόλης). Στην Περέιρα οι ταμπέλες στις διασταυρώσεις αποτελούν... πολυτέλεια, και μένεις να ευχαριστείς την τεχνολογία για το GPS που έχει το μαραφέτι το κινητό σου. Σε πολλές διασταυρώσεις, οι όποιες “ταμπέλες” υπήρχαν, ήταν νούμερα γραμμένα με χρωματιστές κιμωλίες(!)...
Το επόμενο κείμενο θα είναι για το Σαλέντο (στο οποίο πέρασα τις δύο τελευταίες ημέρες), σε ύφος διαφορετικό (μα Διαφορετικό, με το “Δ” κεφαλαίο), από το σημερινό(...).
(τίτλος για να είμαι στο πνεύμα της εβδομάδας, μετά τα βραβεία Όσκαρ και τα... αντι-βραβεία τους)
Σε περίπτωση που δεν πήρε το μάτι σας την είδηση σε κάποια ιστοσελίδα τις τελευταίες ημέρες, η Ευρωπαϊκή Ένωση καταργεί την ανάγκη/υποχρέωση των Κολομβιανών να υποβάλουν αίτηση για χορήγηση βίζας, όταν θέλουν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη. Την ίδια μέρα που διάβασα τη σχετική είδηση στην ιστοσελίδα της El Tiempo (μία από τις μεγαλύτερες σε κυκλοφορία εφημερίδες της Κολομβίας), είδα μία γελοιογραφία στην οποία η εικονιζόμενη φαινόταν να λέει (προς τους πολιτικούς της Κολομβίας), “ελάτε και στο Τσοκό. Ούτε για εδώ χρειάζεστε βίζα”. Τσοκό είναι το όνομα ενός εκ των Departamentos της Κολομβίας, των, ας πούμε, Περιφερειών της, κι η συγκεκριμένη... “φημίζεται” για τα προβλήματα που τη χαρακτηρίζουν...
Τη γελοιογραφία τη θυμήθηκα δέκα λεπτά αφού βγήκα για την πρώτη βόλτα μου στην Περέιρα. Ο δρόμος στον οποίο ήταν το χόστελ μου, και γενικά εκείνη η πλευρά της Περέιρα, ήταν από... “εντάξει”, μέχρι “μια χαρά”, με σχετικά καινούργια κτήρια, εμπορικά κέντρα, καλοφτιαγμένα μπαρ και φαγάδικα, γενικά ήταν/είναι ένα κομμάτι που σε κάνει να λες “να μία ευημερούσα πόλη”. Σε απόσταση μικρότερη από δέκα λεπτά περπάτημα όμως, αρχίζεις να βλέπεις μία πόλη τόοοοοσο διαφορετική, που αναρωτιέσαι αν είσαι ακόμα στην ίδια. Μία ιδέα μόνο θα σας δώσω... Όπως είπα στον Ολλανδό ιδιοκτήτη του χόστελ όπου έμεινα, ήταν η πρώτη φορά -στην Κολομβία- που αισθάνθηκα άβολα με μηχανή στο χέρι, όχι επειδή ήμουν ο μόνος ξένος/τουρίστας εκεί που περπατούσα, αλλά επειδή ο κόσμος που έβλεπα στα πεζοδρόμια, ήταν... “κάπως”.
Αποκορύφωμα; Βρήκα ένα σημείο με σχετικά καλή θέα, κι όπως έβγαζα φωτογραφίες, ένας τύπος (που μαζί με τέσσερις-πέντε φίλους του “κάπνιζε” σε μικρή απόσταση, τους είχα σταμπάρει από νωρίτερα) μου φώναξε ότι μπορούσα να μπω σε μπελάδες. Πήγα προς το μέρος τους και του ζήτησα να μου εξηγήσει γιατί. Ο τύπος ήταν γυμνός από τη μέση και πάνω, ήταν γεμάτος... παράξενα τατουάζ (κοίτα ποιος “μιλάει...”), κι είχε εκείνο το βλέμμα το... “για την πλάκα μου καθαρίζω πέντε άτομα, έτσι, για να κάνω κάτι να περάσει η ώρα μέχρι να γυρίσω σπίτι και να δείρω τη γυναίκα μου”. Παρ' όλα αυτά, έστω και με... μαγκιόρικο τρόπο, μου εξήγησε ότι το κομμάτι της πόλης που έβγαζα φωτογραφίες, σε μία πλαγιά βουνού, είναι γεμάτο “σικάριος” (“λουλούδια” με τα οποία δε θέλεις να έχεις ΚΑΜΙΑ σχέση στην Κολομβία), κι ότι με τόσα όπλα εκεί, δε θα ήταν απίθανο να “αρπαχτεί” κανείς βλέποντας κάποιον να βγάζει φωτογραφίες με μεγάλη -σχετικά- μηχανή, και να του (μου) την... μπουμπούνιζε. Προφανώς υπερέβαλε( ; ), όμως... παίρνετε μια ιδέα πόσο “ευχάριστο” είναι να τριγυρνάς στην Περέιρα, με εξαίρεση την περιοχή που είναι το χόστελ μου, και κάποια -αρκετά, είναι αλήθεια- τετράγωνα στο κέντρο-κέντρο.
Σκέφτηκα λοιπόν τη γελοιογραφία, σκέφτηκα πως αν η Περέιρα είναι... έτσι όπως είναι, έστω κι όχι στο σύνολό της, “φαντάσου πώς είναι το δύσμοιρο το Τσοκό...”
Ομολογώ ότι για την Περέιρα διάβασα περισσότερο ΑΦΟΥ έφθασα εκεί, το πρώτο βράδυ, παρά ΝΩΡΙΤΕΡΑ, πριν φθάσω εκεί. Το πρώτο βράδυ λοιπόν, μπήκα στη wikipedia, η οποία μπορεί να μην είναι και μνημείο αξιοπιστίας και φερεγγυότητας, όμως... διάολε, είναι πηγή πληροφοριών. Διάβασα λοιπόν δύο πράγματα που με έκαναν να πω “έτσι εξηγείται...” Πρώτα διάβασα ότι η πόλη έχει ανεργία πολύ άνω του εθνικού μέσου όρου. “Έτσι εξηγείται” η “σαν πολλοί τύποι δεν είναι αραχτοί και άνετοι στα πεζοδρόμια, χωρίς να κάνουν τίποτα;” σκέψη μου κατά την πρώτη βόλτα μου.
Μετά διάβασα ότι η πόλη χτυπήθηκε άσχημα από τον σεισμό του 1999 στη γειτονική Αρμένια, κι ότι πολλά κτήρια ναι μεν εξακολουθούν να κατοικούνται, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν τα άγγιξε ο σεισμός. “Έτσι εξηγείται” ένα... πρόβλημα που είχα, βγάζοντας φωτογραφίες. Είμαι... ψείρας, δε θέλω να “πειράζω” τις φωτογραφίες μου στο Photoshop ή κι εγώ δεν ξέρω πού αλλού και πώς αλλιώς. Όταν βγάζω φωτογραφία τον ορίζοντα με θέα θάλασσα, μπορώ να βγάλω μια ντουζίνα φωτογραφίες μέχρι να πετύχω ΤΗ μία, στην οποία ο ορίζοντας θα είναι 99% ευθεία. Τον ορίζοντα τον θέλω ευθεία, και τις προσόψεις των κτηρίων (στις φωτογραφίες τραβηγμένες από γωνία, από πλάγια), τις θέλω καρακατακόρυφες.
Όταν λοιπόν έβγαζα φωτογραφίες καινούργιων (έκαναν μπαμ) κτηρίων, κανένα πρόβλημα. Όταν όμως δοκίμαζα να βγάλω φωτογραφίες προσόψεων παλιότερων κτηρίων, με έναν ή δύο το πολύ ορόφους, το πάλευα, το πάλευα, το πάλευα, μέχρι που τσατίστηκα με τον εαυτό μου, επειδή οι “κάθετες” γραμμές των κτηρίων, μόνο κάθετες δε μου προέκυπταν όταν τσέκαρα κάθε φωτογραφία στην οθόνη της κάμερας. Πολύ απλά, πάμπολλα παλιά κτήρια, “γέρνουν”. Όχι σε σημείο να... φωνάζεις, “βγείτε έξω τώραααα!!”, όμως... γέρνουν, και το επιβεβαίωσα μιλώντας με δύο ντόπιους, στους οποίους... λεπτά και διακριτικά έθεσα την παρατήρησή μου, χωρίς να θέλω να τους φέρω σε δύσκολη θέση...
Η αλήθεια να λέγεται, η Περέιρα δε με... σαγήνεψε (παραδοχή που είμαι βέβαιος ότι σας σοκάρει -ξερόβηχας- έχοντας μόλις διαβάσει αυτά που έγραψα μέχρι εδώ για την πόλη). Πήγα για να δω ένα καινούργιο μέρος, είδα, πήγα για να “γεμίσω” μία εβδομάδα που είχα “κενή” στο πρόγραμμα του ταξιδιού μου μεταξύ Μπογκοτά και Κάλι, “γέμισα” δύο μέρες, το χόστελ ήταν εξαιρετικό, όταν... έμαθα τα κατατόπια αρκέστηκα σε περιοχές στις οποίες η βόλτα ήταν σχετικά ευχάριστη, είδα σε food court εμπορικού κέντρου το Κολομβία-Τυνησία (φιλικό), κάτι που είχε χαβαλέ (και όμορφη θέα από τον τρίτο-τέταρτο όροφο του εμπορικού κέντρου), οπότε... δε μετανιώνω που πήγα. Έχω όμως ήδη κατατάξει την Περέιρα στην κατηγορία των πόλεων που συνηθίζω να λέω ότι για να μείνω περισσότερο από δύο μέρες χρειάζομαι δωρεάν δωμάτιο σε τετράστερο -τουλάχιστον- ξενοδοχείο, και, μεταξύ πολλών άλλων “incentives”, πρωινό μασάζ από την κοπέλα που κέρδισε τα πιο πρόσφατα καλλιστεία (δηλαδή, “με τί-πο-τα”).
Άλλη αλήθεια είναι ότι η Περέιρα -μπορεί να- έπεσε θύμα της ψευδαίσθησης που κακώς είχα, ότι πρόκειται για μία κοντινή εκδοχή του Μανισάλες. Καμία σχέση... Στο Μανισάλες, οι πλαγιές βουνών που χαζεύεις εκατέρωθεν περπατώντας στον κεντρικό δρόμο της πόλης, είναι καλυμμένες από απλά μεν, “τακτοποιημένα” δε, σπίτια, “σε τάξη”, και βασικά... σπίτια-σπίτια, όχι λαμαρινοκατασκευές όπως τα “σπίτια” όπου άμοιρες οικογένειες ζουν στην Περέιρα, επίσης στις πλαγιές των βουνών γύρω από το κέντρο της πόλης. Μην πάτε μακριά... Στο Μανισάλες βαριέσαι να βλέπεις ταμπέλες στις γωνίες των δρόμων, με τα νούμερα των Carreras και των Calles στις οποίες βρίσκεσαι (ένα στοιχείο που πάντα κάτι λέει για το πόσο προσεγμένη είναι η εικόνα μίας πόλης). Στην Περέιρα οι ταμπέλες στις διασταυρώσεις αποτελούν... πολυτέλεια, και μένεις να ευχαριστείς την τεχνολογία για το GPS που έχει το μαραφέτι το κινητό σου. Σε πολλές διασταυρώσεις, οι όποιες “ταμπέλες” υπήρχαν, ήταν νούμερα γραμμένα με χρωματιστές κιμωλίες(!)...
Το επόμενο κείμενο θα είναι για το Σαλέντο (στο οποίο πέρασα τις δύο τελευταίες ημέρες), σε ύφος διαφορετικό (μα Διαφορετικό, με το “Δ” κεφαλαίο), από το σημερινό(...).