• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιος - Οκτώβριος 2021 !

Δανία Ισλανδία Πλήρης γύρος Ισλανδίας, κεντρική έρημος, Δυτικά Φιορδ και μια τζούρα από Γροιλανδία

isabelle

Member
Μηνύματα
908
Likes
4.238

Viti όπως λέμε κόλαση

Μετά το πέρασμα του Lindaa, ο δρόμος για την Asja ανοίγεται μπροστά μας ελεύθερος από υδάτινα εμπόδια, όχι όμως λιγότερο θεαματικός.



Κι αν η έκφραση «σεληνιακό τοπίο» έχει γίνει χιλιοπιπιλισμένη καραμέλα και διαβάζεται πλέον ως ένα ακόμη φθαρμένο συγγραφικό κλισέ, εδώ ωστόσο θα την χρησιμοποιήσω δικαιωματικά. Και μάλιστα με τη βούλα της NASA: Απ’ όλο τον πλανήτη Γη, τα απέραντα πεδία λάβας της Askja επέλεξαν οι υπεύθυνοι του αμερικάνικου διαστημικού προγράμματος για την εκπαίδευση των αστροναυτών του Απόλλων 11 εν όψει της πρώτης βόλτας του Ανθρώπου στο φεγγάρι. Τυχαίο; Δεν νομίζω.



Φτάσαμε. Εντάξει, όχι ακριβώς. Κάπου όμως εδώ θα πρέπει ν’ αφήσουμε το αυτοκίνητο και να τραβήξουμε με τα πόδια το μονοπάτι που μετά από δυόμιση περίπου χιλιόμετρα οδηγεί στο σκοτεινό αντικείμενο του πόθου μας: τη καρδιά της Askja. Αύγουστος μήνας, μα το κρύο περονιάζει δαιμονισμένα. Κι ο αέρας φυσάει πιο δαιμονισμένα ακόμα. Τον έχουμε ακριβώς κόντρα στην πορεία μας, ένα συμπαγές τείχος όπου μάταια πασχίζουμε ν’ ανοίξουμε κάποια ρωγμή για να διαβούμε. Λες και σε κάθε μας βήμα ένα τεράστιο αόρατο χέρι μας σπρώχνει πίσω στην αφετηρία. Μπροστά μας προπορεύεται ο πολυεθνικός γαλαξίας των επιβατών του ισλανδικού “mountain bus” που τρεις φορές τη βδομάδα πραγματοποιεί ημερήσια εκδρομή αλέ-ρετούρ Myvatn-Askja. Τελικά καταλήγουμε να περπατάμε όλοι ζιγκ ζαγκ σαν ιστιοφόρα στη θύελλα, προσπαθώντας να πάρουμε τον άνεμο από τα πλάγια. Έτσι διπλασιάζουμε σχεδόν την απόσταση για το ηφαίστειο αλλά δεν γίνεται αλλιώς.


Ο ηφαιστειακός κατακλυσμός που γέννησε την καλδέρα της Askja χρονολογείται από το 1875, έτος κατά το οποίο η ισλανδική Μητέρα Γη έβγαλε το μέσα έξω της με τη μορφή δύο κυβικών χιλιομέτρων τέφρας, μέρος της οποίας προσγειώθηκε ακόμα και στην ηπειρωτική Ευρώπη. Από το οργισμένο αυτό ξέσπασμα προέκυψε μία χαώδης καθίζηση πενήντα τετραγωνικών χιλιομέτρων καρβουνιασμένης γης, τμήματα της οποίας διασχίσαμε κι εμείς για να φτάσουμε ως εδώ. Όταν δε στη συνέχεια κατέρρευσε ο θάλαμος του μάγματος που έθρεψε τον θυμό του ηφαιστείου, στη θέση του δημιουργήθηκε ένας δεύτερος μικρότερος κρατήρας έντεκα τετραγωνικών χιλιομέτρων όπου βρήκε φιλόξενη αγκαλιά η βαθύ μπλε χρώματος λίμνη Οskjuvatn. Βρεφικής ηλικίας από γεωλογική άποψη, η λίμνη αυτή ωστόσο ήδη βαρύνεται από μια μακάβρια ιστορία: Κατά τη διάρκεια εξερευνητικής αποστολής το 1907, δύο Γερμανοί επιστήμονες, οι Walter von Knebel και Max Rudloff εξαφανίστηκαν για πάντα στα 220 μέτρα βάθος των νερών της χωρίς να βρεθεί ποτέ το παραμικρό ίχνος τους πέρα από το μικρό πλεούμενο που τους μετέφερε.




Μα η αδιαφιλονίκητη σταρ του ηφαιστειακού συμπλέγματος της Askja είναι ο μόλις 150 μέτρων διαμέτρου κρατήρας Viti. Viti όπως λέμε κόλαση, αφού αυτό είναι το νόημα της λέξης στα ισλανδικά.

Παράταιρη ονομασία θα σκεφτούν οι περισσότεροι, εθισμένοι στο κλασικό στερεότυπο που θέλει την αμαρτωλή πελατεία του βασιλείου του Βελζεβούλ να σιγοψήνεται στον αιώνα τον άπαντα σε πυρακτωμένα καζάνια τυλιγμένα στις φλόγες. Όποιος όμως αντιμετωπίσει έστω και για λίγο την ανελέητη παγωνιά της ισλανδικής ενδοχώρας διασχίζοντας τις απανθρακωμένες εκτάσεις της, θα νοιώσει στο πετσί του ότι η ισλανδική εκδοχή της κόλασης ως μια έρημη κατεψυγμένη επικράτεια απόλυτης μοναξιάς δεν είναι απαραίτητα λιγότερο οδυνηρή. Άσε που στην Ισλανδία, ο πάγος είναι μόνο η επίφαση αφού πάντα κάποια φωτιά σιγοβράζει από κάτω. Έτσι λοιπόν, σχεδόν κολλητός με τη λίμνη Oskjuvatn ως ένα είδος «παρα-καλδέρας», ο Viti μοιάζει πράγματι σαν ένα ανοιχτό στόμιο της κόλασης, έτοιμο να σε καταπιεί στα γαλακτώδη βάθη του τα οποία θερμαίνονται από τα σπλάχνα του ηφαιστείου φτάνοντας στην επιφάνεια τους είκοσι πέντε με τριάντα βαθμούς κελσίου.




Μα τι είναι αυτές οι σκουρόχρωμες κουκίδες σαν τις μύγες μέσα στο γάλα; Αποσβολωμένοι από την απόκοσμη ομορφιά του τοπίου, θα χρειαστούμε λίγο χρόνο μέχρι να συνειδητοποιήσουμε αυτό που ήδη γνωρίζουμε από σχετικά αναγνώσματα: ότι κάποιοι γενναίοι επισκέπτες όχι μόνο κατεβαίνουν τις γλιστερές απότομες πλαγιές του Viti για μια πιο στενή γνωριμία μαζί του, παρά βαφτίζονται κι όλας στα χλιαρά νερά του. Ε, αυτό πιά!







Διακινδυνεύοντας να τσαλακώσω δια παντός το ίματζ μου ως αμετανόητη κυνηγός της περιπέτειας, θα σταθώ από την πλευρά της αλήθειας και θα το ομολογήσω ευθαρσώς: όχι δεν βουτήξαμε. Ούτε εγώ, ούτε κανείς άλλος από την γλυκιά συμμορία των τεσσάρων. Γεγονός είναι ότι για αρκετή ώρα ταλαντευτήκαμε, ειδικά όταν διαπιστώσαμε με χαρά και ικανοποίηση ότι η πλειονότητα των λουομένων κολυμπούσε σύμφωνα με τις επιταγές της Φύσης, δηλαδή χωρίς το περιττό αξεσουάρ που αποκαλείται μαγιό. The Icelandic way. Σωστοί!





Τελικά όμως, το τσουχτερό κρύο και κυρίως η βαρεμάρα του κατέβα-ξανασκαρφάλωσε επικράτησαν.





Ντάξει μωρέ, και τι έγινε δηλαδή; Πες πως μπήκαμε! Μήπως χρωστάμε σε κανέναν απολογισμό πεπραγμένων; Άσε που πάντα μ’ αρέσει ν’ αφήνω πίσω μου κάτι ανεκπλήρωτο σαν μια καλή δικαιολογία για μελλοντικό γυρισμό.

Στο δρόμο της επιστροφής για τ’ αυτοκίνητο, με ευνοϊκό άνεμο στα πανιά μας αυτή τη φορά, διανύουμε την απόσταση σε χρόνο dt. Σ’ αυτό βοηθάει και το σχετικό τροχαδάκι στο οποίο επιδιδόμαστε σε μια μάλλον απέλπιδα προσπάθεια να ζεσταθούμε.



Οι περισσότεροι ταξιδιώτες που επισκέπτονται την Askja με αφετηρία το Myvatn, είτε επιστρέφουν αυθημερόν σ’ αυτό, είτε κατευθύνονται για διανυκτέρευση στο Egilsstadir και την ανατολική ακτή. Εμείς, επειδή δεν βιαζόμαστε, κι επειδή η ακατοίκητη και ανεξερεύνητη ενδοχώρα ασκεί πάνω μας μια ακατανίκητη γοητεία, έχουμε αποφασίσει να μείνουμε όσο γίνεται περισσότερο κοντά της καταλύοντας στην φάρμα Adalbol. Η εν λόγω φάρμα είναι η πιο μεσόγεια (δηλαδή η πιο "εσωτερική" και απομακρυσμένη από τις ακτές) ολόκληρης της Ισλανδίας. Τιμή δίκλινου 41 ευρώ. Ιδού και το σαίτ: http://www.simnet.is/samur/en_index.html

Η συνέχιση της διαδρομής μας για από την Askja για το Adalbol μέσω της F910 παρουσιάζει κι αυτή τις κατά τόπους δυσκολίες της (αμμώδη και βραχώδη περάσματα, μία ακόμη διάσχιση ποταμού) καμιά όμως τόσο σημαντική που να αξίζει τον κόπο να αναφερθεί. Ίσως πάλι να έχουμε πια εξοικειωθεί και να μην μασάμε.






Στην πορεία μας διασταυρωνόμαστε και μ’ ένα μικρό κομβόι ξένοιαστων καβαλάρηδων μοτοσικλετιστών. Αυτοί κι αν δεν μασάνε!




Στο Adalbol, εκτός από ζεστό ντους και ζεστά κρεβάτια, o Samur (ο ιδιοκτήτης) μας διαθέτει ως είθισται την κουζίνα του για την ετοιμασία του παραδοσιακού (πλέον!) βραδινού μας. Μα το σημαντικότερο, μας διαθέτει την πείρα του, προτείνοντάς μας διαδρομές για την επόμενη μέρα. Ο στόχος μας αυτή τη φορά είναι ... κινούμενος και γι αυτό εμπεριέχει και μεγάλο ποσοστό απροσδιοριστίας. Θα έχουμε άραγε την τύχη να συναντήσουμε αύριο κάποιον από τους σπάνιους τάρανδους της ανατολικής ισλανδικής ενδοχώρας;
 

Attachments

Last edited by a moderator:

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.171
Likes
14.604
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Ααααααααααααααχχχχχχχχχχχχχχ
Πολλαπλοί οργασμοί (ταξιδιωτικοί) νυχτιάτικα.
Ευχαριστούμε!!!!!!!!!!!
 

_antonis_

Member
Μηνύματα
3.357
Likes
1.243
Αχχχχ!!! Πάω για ύπνο!!! Θα ονειρεύομαι ότι διαβάζω την ιστορία σου!
Αύριο όμως στην πραγματικότητα... !! Ανυπομονώ!!
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.902
Likes
13.508
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Από τους top ονειρεμένους προορισμούς μου! Αναμένω εναγωνίως.:xmas_biggrin:
 

villi

Member
Μηνύματα
1.088
Likes
2.792
Από τους πλέον ενδιαφέροντες προορισμούς!Ανυπομονώ για τη συναρπαστική συνέχεια...
 

North66

Member
Μηνύματα
4.374
Likes
5.249
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία
25 ημέρες Ισλανδία είναι ταξιδιωτική λαιμαργία για τους περισσότερους που αρκούνται στη μία εβδομάδα:xmas_evil:

Η εκδρομή στον κρατήρα Askja και η διάσχιση του δρόμου των υψιπέδων, υποθέτω, από Landmannalaugar μέχρι τη Myvatn είναι ψαγμένες και δύσκολες επιλογές, ειδικά με τον ευμετάβλητο καιρό ακόμα και το καλοκαίρι.

Φυσικά, περιμένω εναγωνίως και Γροιλανδία αν και θα προτιμήσω τη δυτική μεριά στο μέλλον για πρώτη επαφή μαζί με μια έξτρα τζούρα Ισλανδία παίρνοντας ιδέες από το grand tour σου.
 

isabelle

Member
Μηνύματα
908
Likes
4.238
Από τους top ονειρεμένους προορισμούς μου! Αναμένω εναγωνίως.:xmas_biggrin:
Underwater κι εγώ που πήγα, εξακολουθώ να ονειρεύομαι πότε θα μπορέσω να ξαναπάω...! Δεν είναι απλά top. Είναι το top των top!

Η όμορφη φωτό από την Jokulsarlon?
Όχι, είναι από το Breidarlon καμιά 15αριά χλμ. δυτικά του Jokulsarlon. Εκεί το lagoon είναι ελαφρώς λιγότερο εντυπωσιακό αλλά σχεδόν έρημο από τουρίστες.
 

vagantos

Member
Μηνύματα
2.030
Likes
1.618
Επόμενο Ταξίδι
Θιβέτ, K.Aμερική ή Αφρική
Ταξίδι-Όνειρο
στου Ν.Καββαδία τα μέρη
Ααααααααααααααχχχχχχχχχχχχχχ
Πολλαπλοί οργασμοί (ταξιδιωτικοί) νυχτιάτικα.
Ευχαριστούμε!!!!!!!!!!!
Θυμαμαι μια Ισλανδία απ τον Μcelk. Πιο προσφατη του Παναγιώτη.
Τώρα θα μας αποτελειώσεις Ισαβέλα.
Ασε που υπάρχει πάντα η απορία: Τι απέγινε αυτο το κράτος μετα την απόρριψη του μνημονίου;
Αρχίζω λοιπόν λογαριασμους και ερευνα για ζευγος συνταξιιδωτων, εσυ φροντισε να μας πληροφορησεις σύντομα για τα υπόλοιπα.
ΥΓ: Τα Hostels της Ισλανδιας φαινονται παλατια μπροστα σ αυτα της Ιρλανδίας που απήλαυσα περσί
 

isabelle

Member
Μηνύματα
908
Likes
4.238
25 ημέρες Ισλανδία είναι ταξιδιωτική λαιμαργία για τους περισσότερους που αρκούνται στη μία εβδομάδα:xmas_evil:

Η εκδρομή στον κρατήρα Askja και η διάσχιση του δρόμου των υψιπέδων, υποθέτω, από Landmannalaugar μέχρι τη Myvatn είναι ψαγμένες και δύσκολες επιλογές, ειδικά με τον ευμετάβλητο καιρό ακόμα και το καλοκαίρι.

Φυσικά, περιμένω εναγωνίως και Γροιλανδία αν και θα προτιμήσω τη δυτική μεριά στο μέλλον για πρώτη επαφή μαζί με μια έξτρα τζούρα Ισλανδία παίρνοντας ιδέες από το grand tour σου.
Ε, ναι παραδέχομαι ότι κυλίστηκα βαθειά μέσα στο βούρκο του τρίτου από τα εφτά θανάσιμα αμαρτήματα, την απληστία δηλαδή, αλλά μόνο την ταξιδιωτική. Ως προς τις ανέσεις υπήρξα σεμνή όπως φρόντισα να τονίσω, έτσι εξάλλου μπόρεσα να ικανοποιήσω το βασικό μου πάθος. :xmas_mrgreen:

Ως προς τις διασχίσεις και την ενδοχώρα:

1. Ακολουθήσαμε τη διαδρομή της F88 μέχρι την Askja, κι από κει πήραμε την F910 που μας οδήγησε στο Adalbol, την πιο μεσόγεια φάρμα της Ισλανδίας όπου διανυκτερεύσαμε πριν βγούμε την επομένη στην ανατολική ακτή στο Seydisfjordur.
2. Από το Hvoll, φτάσαμε στο ηφαίστειο του Laki για ολοήμερη περιήγηση και τo βράδυ καταλήξαμε στο Vik.
3. Οδηγήσαμε τον δρόμο 35 (Kjolur road) που χώνεται στην ενδοχώρα ανάμεσα στους παγετώνες Langjokull και Hofsjokull για να διανυκτερεύσουμε στο καταφύγιο δίπλα στο γεωθερμικό πεδίο του Hveravellir. Μετά το Hveravellir, o δρόμος 35 συνεχίζει για να ενωθεί με την ring road στο ύψος του Blonduos. Επειδή όμως είχαμε ήδη καλύψει τον βορρά, προτιμήσαμε να χωθούμε προς το Kerlingarfjoll μέσω του δρόμου F347.
4. Και βεβαίως πήγαμε στο Landmannalaugar μέσω της F208, και μετά την επίσκεψη οδηγήσαμε μέχρι το καταφύγιο του Jokulheimar μέσω της F228.

Η ενδοχώρα είναι απλά ΑΠΕΡΙΓΡΑΠΤΗ!

Για την Γροιλανδία μίλησα για τζούρα. Αυτό ακριβώς ήταν. Ίσα για να μας ανοίξει μια όρεξη ΝΑ, και να μας μείνει η πείνα μέχρι σήμερα.:xmas_sad:
 

vagantos

Member
Μηνύματα
2.030
Likes
1.618
Επόμενο Ταξίδι
Θιβέτ, K.Aμερική ή Αφρική
Ταξίδι-Όνειρο
στου Ν.Καββαδία τα μέρη
Ωχ Παναγία μου...τι μας περιμένει πάλι...
Θα δημοσιεύσεις και χαρτη Ισαβελλα ή το αφηνεις σε μας;
 

Just Lori

Member
Μηνύματα
456
Likes
1.711
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Αυτά είναι.....περιμένω και'γω τη συνέχεια....:xmas_wink:. Ονειρεμένος προορισμός.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
34.009
Μηνύματα
923.684
Μέλη
39.725
Νεότερο μέλος
Afroula15901

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom