isabelle
Member
- Μηνύματα
- 908
- Likes
- 4.238
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Μια τζούρα από Γροιλανδία
- Βεστφιδιρ
- Τοπίο Στην Ομίχλη
- Πρακτικές Πληροφορίες
- Περιδιαβαίνοντας Ισλανδικό Βορρά
- Λίγα Λόγια Περι Φαλαινοθηρίας
- Μύβατν
- Κοχλάζουσα Γη
- Dettifoss
- Διευκρινίσεις
- Στο δρόμο για την Askja
- Viti όπως λέμε κόλαση
- Ο ταρανδοκυνηγός
- Στου Vatnajokull την ράχη
- Jokulsarlon, η λίμνη με τα παγάκια
- Laki
- Vik
- Ολίγη από Ρέικιαβικ
- Χρυσός Κύκλος
- Landmannalaugar των χρωμάτων
Vik των κυμάτων, των βράχων και της μαύρης άμμου
Οι παραλίες γύρω από το Vik είναι λιγάκι όπως το Jokulsarlon: περιττών λοιπών συστάσεων (ήτοι πασίγνωστες), και εύκολα προσιτές στους πάντες . Δεν νοείται εν ολίγοις ισλανδοπυροβολημένος που σέβεται τον εαυτό του ως τέτοιο, ο οποίος δεν θα περιλάβει στο πρόγραμμά του μια επίσκεψη εκεί εφόσον περιηγείται στο νότιο τμήμα του νησιού.
Οκ, το καταλάβαμε όλοι: το μέρος είναι τουριστικό. Με τη σχετικότητα ομως που προσλαμβάνει το εν λόγω επίθετο στην Ισλανδία και εδικά για παραλίες που εκτείνονται σε μήκος πολλών χιλιομέτρων. Ζήτημα αν συναντήσαμε άλλα 10-15 άτομα τις μέρες της επίσκεψης μας προς τα τέλη Αυγούστου.
Οδηγώντας το πρωί από το Thagkil προς το Vik.
Το Vík που λέτε, ή μάλλον το Vík í Mýrdal που είναι και το πλήρες όνομα του χωριού, βρίσκεται ακριβώς νότια του παγετώνα Mýrdalsjökull. Ο οποίος Mýrdalsjökull, κατά την πάγια συνήθεια των ισλανδικών παγετώνων, κάθεται - πού αλλού - πάνω σ' ένα ηφαίστειο. Το Katla πιο συγκεκριμένα. Καθώς δε το Katla έχει να σκάσει από το 1918, διάστημα μεγαλύτερο του σύνηθες για ένα ηφαίστειο σε λήθαργο, αυτό έχει οδηγήσει στη σκέψη ότι μια έκρηξη ενδέχεται να συμβεί ωσονούπω. Έλα όμως που αν κάνει μπραφ το Κάτλα, τότε η συνεπακόλουθη πλημμύρα από το λιώσιμο του παγετώνα θα μπορούσε να καταπιεί ολόκληρο το χωριό...
Το χοστελάκι στο Vik
Με μια εξαίρεση: εκτιμάται ότι η εκκλησία που βρίσκεται σχετικά ψηλά, χτισμένη πάνω σ' ένα λόφο, είναι και το μόνο οικοδόμημα που θα επιβίωνε ανάλογης καταστροφής. Γιαυτό και οι 300 περίπου κάτοικοι του Vik περνάνε ανά τακτά χρονικά διαστήματα από σχετική εκπαίδευση ώστε να τρέξουν έγκαιρα να προστατευτούν στην εκκλησία με το πρώτο σημάδι ενεργοποίησης του ηφαιστείου.
Το λες και ισορροπία του τρόμου, ή εμένα μου φαίνεται έτσι;
H εκκλησία πάνω στο λόφο
Μια επίσκεψη στα φυσικά αξιοθέατα του Vik, ουσιαστικά χωρίζεται σε τρία σημεία ενδιαφέροντος.
1. Η ίδια η παραλία του Vik, όπου στο δυτικό άκρο της ορθώνονται οι διάσημοι βράχινοι σχηματισμοί του Reynisdrangur.
Σημειώστε ότι τα κύματα τελούν σχεδόν πάντα σε κατάσταση ξεσαλώματος, δεδομένου ότι δεν μεσολαβεί κανένας γήινος όγκος από δω μέχρι την ... Ανταρκτική!
2. Η παραλία Reynisfjara. Θα την προσεγγίσετε παίρνοντας την Νο 205 από την Ring Road και οδηγώντας μέχρι την ακτή για περίπου 5 χιλιόμετρα.
Εκτός από μια τελείως διαφορετική θέαση των βράχων του Reynisdrangur,
το ανατολικό άκρο της παραλίας (δηλαδή το εγγύτερο προς το Vik) προσφέρει και μερικά έξοχα δείγματα φυσικής γλυπτικής σε βασάλτη.
Όλα βγαλμένα, λες, κατ' ευθείαν από κάποιο μουσείο σύγχρονης τέχνης.
Η δε θέα προς τους βράχινους σχηματισμούς του Dyrholaey και τη διάσημη καμάρα είναι από τις πλέον θεαματικές.
Σημείωση: οι φωτό έχουν τραβηχτεί κάτω από δύο διαφορετικές φωτιστικές και καιρικές συνθήκες, καθώς περάσαμε από την περιοχή δύο φορές "σπαστά" για λόγους που δεν έχει νόημα να εξηγήσω.
3. Η παραλία του Dyrholaey.
Θα την προσεγγίσετε στρίβοντας από την Ring Road στην Νο 218, που κι αυτή με τη σειρά της διχάζεται προσφέροντας δύο επιλογές. Εννοείται ότι απέναντι σε τέτοια διλημματα, η απάντηση είναι πάντα μία και ιδια: Καλύπτουμε και τις δύο εναλλακτικές
. Με προτεραιότητα στη δεξιά διχάλα που οδηγεί ψηλά, στη χερσόνησο με τον φάρο...
... απ' όπου και η άπαρτη θέα προς την περίφημη καμάρα ...
... την παραλία ανατολικά και τον "Βραχο του Αετού" Arnardrangur ...
... καθώς και προς την αχανή παραλία στα δυτικά ...
... καθώς και τα περίχωρα...
... αλλά και το ανοιχτό πέλαγος.
Στη συνέχεια, η δεύτερη διχάλα οδηγεί κάτω στην παραλία στ' ανατολικά της χερσονήσου, προσφέροντας την ευκαιρία και γι άλλες οπτικές απολαύσεις.
Και μετά απ' όλα αυτά τα ωραία;
Και μετά... "Οι θεοί τρελάθηκαν", που λέει κι ο σχετικός κινηματογραφικός τίτλος. Εντάξει, όχι οι θεοί, αλλά ο καιρός σίγουρα!
Στο δρόμο από το Vik για το Reykjavik, μέσα σε πέντε λεπτά από φουλ λιακάδα η κατάσταση γύρισε ως εξής:
Και σε άλλα τρία, απλά δεν βλέπαμε μπροστά μας
Κι εκεί που παρκάραμε κάπου στην άκρη για να μην σκοτωθούμε αφού, συν τοις άλλος, ο άνεμος χτυπούσε ακατάσταστα κατά ριπές από κάθε κατευθυνση, μετά από δέκα λεπτά να' σου πώς παρουσιάστηκε μπροστά μας ο ουρανός
Αυτό ήταν! Τρία λεπτά αργότερα και μερικά χιλιόμετρα πιο πέρα, νηνεμία και ξανά λιακάδα. Τόση που ακόμα και τα πρόβατα βγήκανε βόλτα.
Επωφελούμενοι της ανέλπιστης μεταβολής, βρήκαμε ευκαιρία για στάση στους καταρράκτες Skogafoss
Πριν πλησιάσουμε για τα καλά προς το Reykjavik και τα κάπως φουτουριστικά εργοστάσια γεωθερμίας στις παρυφές.
Ξέρω πως ηχεί κάπως παράξενο, αλλά θα επισκεφτούμε ουσιαστικά για πρώτη φορά την πρωτεύουσα της Ισλανδίας μετά από σχεδόν τρεις βδομάδες που αλωνίζουμε τη χώρα!
Σημείωση για τη συνέχεια:
Σύμφωνα με το πλάνο μας, πετάξαμε το επόμενο πρωί για τη Γροιλανδία, απ' όπου επιστρέψαμε τρεις μέρες αργότερα για να περάσουμε ένα 24ωρο στο Reykjavik. . Έχοντας ωστόσο καλύψει το εμβόλιμο γροιλανδικό τριήμερο από την αρχή κι όλας αυτής της ιστορίας (βλέπε σελ. 3 παρούσας αφήγησης), τα ισλανδικά "χρωστούμενα" συνοψιζονται πλέον στα εξής
1. Ολίγη από Reykjavik (ίσα μερικές φωτό για την τιμή των όπλων, αφού συμφωνήσαμε να επικεντρωθώ στις περιοχές της Ισλανδίας τις οποίες δεν έχει επισκεφτεί ακόμα κανείς από το φόρουμ, προκειμένου να κλείσει επιτέλους αυτή η ένδοξη ιστορία).
2. Διαδρομή Thingvellir-Geysir- Gulfoss και στη συνέχεια οδήγηση από τον δρόμο 35 στην ενδοχώρα ανάμεσα στους δύο παγετώνες Langjokull και Hofsjokull για διανυκτέρευση στο ορεινό γεωθερμικό πεδίο Hveravellir.
3. Συνεχίζοντας στην ισλανδική ενδοχώρα, επίσκεψη στις θερμές πηγές και τους πάγους του Kerlingarfjoll μέσω του δρόμου F347 και "εξοδος" το βράδυ για διανυκτέρευση στο Vik.
4. Επίσκεψη στο Landmannalaugar και το εθνικό πάρκο Fjallabak οδηγώντας από το Vik μέσω της F 208 (είσοδος από βόρεια). Διανυκτέρευση, και έξοδος την επόμενη μέρα από τα δυτικά μέσω της F225.
Καλό μας κουράγιο!
Οι παραλίες γύρω από το Vik είναι λιγάκι όπως το Jokulsarlon: περιττών λοιπών συστάσεων (ήτοι πασίγνωστες), και εύκολα προσιτές στους πάντες . Δεν νοείται εν ολίγοις ισλανδοπυροβολημένος που σέβεται τον εαυτό του ως τέτοιο, ο οποίος δεν θα περιλάβει στο πρόγραμμά του μια επίσκεψη εκεί εφόσον περιηγείται στο νότιο τμήμα του νησιού.
Οκ, το καταλάβαμε όλοι: το μέρος είναι τουριστικό. Με τη σχετικότητα ομως που προσλαμβάνει το εν λόγω επίθετο στην Ισλανδία και εδικά για παραλίες που εκτείνονται σε μήκος πολλών χιλιομέτρων. Ζήτημα αν συναντήσαμε άλλα 10-15 άτομα τις μέρες της επίσκεψης μας προς τα τέλη Αυγούστου.
Οδηγώντας το πρωί από το Thagkil προς το Vik.
Το Vík που λέτε, ή μάλλον το Vík í Mýrdal που είναι και το πλήρες όνομα του χωριού, βρίσκεται ακριβώς νότια του παγετώνα Mýrdalsjökull. Ο οποίος Mýrdalsjökull, κατά την πάγια συνήθεια των ισλανδικών παγετώνων, κάθεται - πού αλλού - πάνω σ' ένα ηφαίστειο. Το Katla πιο συγκεκριμένα. Καθώς δε το Katla έχει να σκάσει από το 1918, διάστημα μεγαλύτερο του σύνηθες για ένα ηφαίστειο σε λήθαργο, αυτό έχει οδηγήσει στη σκέψη ότι μια έκρηξη ενδέχεται να συμβεί ωσονούπω. Έλα όμως που αν κάνει μπραφ το Κάτλα, τότε η συνεπακόλουθη πλημμύρα από το λιώσιμο του παγετώνα θα μπορούσε να καταπιεί ολόκληρο το χωριό...
Το χοστελάκι στο Vik
Με μια εξαίρεση: εκτιμάται ότι η εκκλησία που βρίσκεται σχετικά ψηλά, χτισμένη πάνω σ' ένα λόφο, είναι και το μόνο οικοδόμημα που θα επιβίωνε ανάλογης καταστροφής. Γιαυτό και οι 300 περίπου κάτοικοι του Vik περνάνε ανά τακτά χρονικά διαστήματα από σχετική εκπαίδευση ώστε να τρέξουν έγκαιρα να προστατευτούν στην εκκλησία με το πρώτο σημάδι ενεργοποίησης του ηφαιστείου.
Το λες και ισορροπία του τρόμου, ή εμένα μου φαίνεται έτσι;
H εκκλησία πάνω στο λόφο
Μια επίσκεψη στα φυσικά αξιοθέατα του Vik, ουσιαστικά χωρίζεται σε τρία σημεία ενδιαφέροντος.
1. Η ίδια η παραλία του Vik, όπου στο δυτικό άκρο της ορθώνονται οι διάσημοι βράχινοι σχηματισμοί του Reynisdrangur.
Σημειώστε ότι τα κύματα τελούν σχεδόν πάντα σε κατάσταση ξεσαλώματος, δεδομένου ότι δεν μεσολαβεί κανένας γήινος όγκος από δω μέχρι την ... Ανταρκτική!
2. Η παραλία Reynisfjara. Θα την προσεγγίσετε παίρνοντας την Νο 205 από την Ring Road και οδηγώντας μέχρι την ακτή για περίπου 5 χιλιόμετρα.
Εκτός από μια τελείως διαφορετική θέαση των βράχων του Reynisdrangur,
το ανατολικό άκρο της παραλίας (δηλαδή το εγγύτερο προς το Vik) προσφέρει και μερικά έξοχα δείγματα φυσικής γλυπτικής σε βασάλτη.
Όλα βγαλμένα, λες, κατ' ευθείαν από κάποιο μουσείο σύγχρονης τέχνης.
Η δε θέα προς τους βράχινους σχηματισμούς του Dyrholaey και τη διάσημη καμάρα είναι από τις πλέον θεαματικές.
Σημείωση: οι φωτό έχουν τραβηχτεί κάτω από δύο διαφορετικές φωτιστικές και καιρικές συνθήκες, καθώς περάσαμε από την περιοχή δύο φορές "σπαστά" για λόγους που δεν έχει νόημα να εξηγήσω.
3. Η παραλία του Dyrholaey.
Θα την προσεγγίσετε στρίβοντας από την Ring Road στην Νο 218, που κι αυτή με τη σειρά της διχάζεται προσφέροντας δύο επιλογές. Εννοείται ότι απέναντι σε τέτοια διλημματα, η απάντηση είναι πάντα μία και ιδια: Καλύπτουμε και τις δύο εναλλακτικές

... απ' όπου και η άπαρτη θέα προς την περίφημη καμάρα ...
... την παραλία ανατολικά και τον "Βραχο του Αετού" Arnardrangur ...
... καθώς και προς την αχανή παραλία στα δυτικά ...
... καθώς και τα περίχωρα...
... αλλά και το ανοιχτό πέλαγος.
Στη συνέχεια, η δεύτερη διχάλα οδηγεί κάτω στην παραλία στ' ανατολικά της χερσονήσου, προσφέροντας την ευκαιρία και γι άλλες οπτικές απολαύσεις.
Και μετά απ' όλα αυτά τα ωραία;
Και μετά... "Οι θεοί τρελάθηκαν", που λέει κι ο σχετικός κινηματογραφικός τίτλος. Εντάξει, όχι οι θεοί, αλλά ο καιρός σίγουρα!
Στο δρόμο από το Vik για το Reykjavik, μέσα σε πέντε λεπτά από φουλ λιακάδα η κατάσταση γύρισε ως εξής:
Και σε άλλα τρία, απλά δεν βλέπαμε μπροστά μας
Κι εκεί που παρκάραμε κάπου στην άκρη για να μην σκοτωθούμε αφού, συν τοις άλλος, ο άνεμος χτυπούσε ακατάσταστα κατά ριπές από κάθε κατευθυνση, μετά από δέκα λεπτά να' σου πώς παρουσιάστηκε μπροστά μας ο ουρανός
Αυτό ήταν! Τρία λεπτά αργότερα και μερικά χιλιόμετρα πιο πέρα, νηνεμία και ξανά λιακάδα. Τόση που ακόμα και τα πρόβατα βγήκανε βόλτα.
Επωφελούμενοι της ανέλπιστης μεταβολής, βρήκαμε ευκαιρία για στάση στους καταρράκτες Skogafoss
Πριν πλησιάσουμε για τα καλά προς το Reykjavik και τα κάπως φουτουριστικά εργοστάσια γεωθερμίας στις παρυφές.
Ξέρω πως ηχεί κάπως παράξενο, αλλά θα επισκεφτούμε ουσιαστικά για πρώτη φορά την πρωτεύουσα της Ισλανδίας μετά από σχεδόν τρεις βδομάδες που αλωνίζουμε τη χώρα!
Σημείωση για τη συνέχεια:
Σύμφωνα με το πλάνο μας, πετάξαμε το επόμενο πρωί για τη Γροιλανδία, απ' όπου επιστρέψαμε τρεις μέρες αργότερα για να περάσουμε ένα 24ωρο στο Reykjavik. . Έχοντας ωστόσο καλύψει το εμβόλιμο γροιλανδικό τριήμερο από την αρχή κι όλας αυτής της ιστορίας (βλέπε σελ. 3 παρούσας αφήγησης), τα ισλανδικά "χρωστούμενα" συνοψιζονται πλέον στα εξής
1. Ολίγη από Reykjavik (ίσα μερικές φωτό για την τιμή των όπλων, αφού συμφωνήσαμε να επικεντρωθώ στις περιοχές της Ισλανδίας τις οποίες δεν έχει επισκεφτεί ακόμα κανείς από το φόρουμ, προκειμένου να κλείσει επιτέλους αυτή η ένδοξη ιστορία).
2. Διαδρομή Thingvellir-Geysir- Gulfoss και στη συνέχεια οδήγηση από τον δρόμο 35 στην ενδοχώρα ανάμεσα στους δύο παγετώνες Langjokull και Hofsjokull για διανυκτέρευση στο ορεινό γεωθερμικό πεδίο Hveravellir.
3. Συνεχίζοντας στην ισλανδική ενδοχώρα, επίσκεψη στις θερμές πηγές και τους πάγους του Kerlingarfjoll μέσω του δρόμου F347 και "εξοδος" το βράδυ για διανυκτέρευση στο Vik.
4. Επίσκεψη στο Landmannalaugar και το εθνικό πάρκο Fjallabak οδηγώντας από το Vik μέσω της F 208 (είσοδος από βόρεια). Διανυκτέρευση, και έξοδος την επόμενη μέρα από τα δυτικά μέσω της F225.
Καλό μας κουράγιο!
Attachments
-
438,8 KB Προβολές: 96
Last edited by a moderator: