isabelle
Member
- Μηνύματα
- 908
- Likes
- 4.238
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Μια τζούρα από Γροιλανδία
- Βεστφιδιρ
- Τοπίο Στην Ομίχλη
- Πρακτικές Πληροφορίες
- Περιδιαβαίνοντας Ισλανδικό Βορρά
- Λίγα Λόγια Περι Φαλαινοθηρίας
- Μύβατν
- Κοχλάζουσα Γη
- Dettifoss
- Διευκρινίσεις
- Στο δρόμο για την Askja
- Viti όπως λέμε κόλαση
- Ο ταρανδοκυνηγός
- Στου Vatnajokull την ράχη
- Jokulsarlon, η λίμνη με τα παγάκια
- Laki
- Vik
- Ολίγη από Ρέικιαβικ
- Χρυσός Κύκλος
- Landmannalaugar των χρωμάτων
Μια τζούρα από Γροιλανδία
Το Ανγκμαγκσαλίκ (ή αλλιώς Αμμασαλίκ, ή και Τασιιλάκ όπως ονομάζεται σήμερα) είναι ο μοναδικός οικισμός κάποιου μεγέθους σε ολόκληρη την ανατολική ακτή της Γροιλανδίας. Και όταν λέμε «κάποιου μεγέθους», μη φανταστείτε δηλαδή ότι το κατοικούν τίποτε πλήθη. Μιλάμε για μόλις 1400 ψυχές. Προσθέστε και τη μικρή κοινότητα του Κουλουσούκ των 200 ατόμων, και κάπου εκεί εξαντλείται το ανθρώπινο δυναμικό της ανατολικής Γροιλανδίας.
Τόσο το Ανγκμαγκσαλίκ όσο και το Κουλουσούκ βρίσκονται μια τρίχα κάτω από τον αρκτικό κύκλο. Οι υπόλοιπες κουκίδες πιο βόρεια στον χάρτη αναφέρονται σε ερευνητικές βάσεις, προστατευόμενες περιοχές κλπ., και πάντως όχι σε οικισμούς. Ιδού:
Η πρόσβαση σ’ αυτές τις μοναδικές, απόλυτα απομονωμένες, κοινότητες των Ινουίτ της ανατολικής ακτής γίνεται με πτήση της ΑirIceland από το Ρέικιαβικ. Το αεροσκάφος προσγειώνεται στο μικρό αεροδρόμιο του Κουλουσούκ με τοπική ώρα άφιξης ίδια ακριβώς με αυτήν της αναχώρησης από την Ισλανδία καθώς η δίωρη πτήση στους βορειοατλαντικούς αιθέρες διασχίζει ισάριθμες ζώνες ώρας. Με άλλα λόγια δέκα το πρωί (ώρα Ισλανδίας) φύγαμε από το Ρέικιαβικ και δέκα το πρωί (ώρα ανατολικής Γροιλανδίας) φτάσαμε στο Κουλουσούκ. Ούτε με Κονκόρντ να πετούσαμε! Βέβαια η εξήγηση είναι εξαιρετικά απλή αφού όσο πλησιάζεις προς τον πόλο τόσο στενεύει το πλάτος των ζωνών ώρας, άρα και η χιλιομετρική απόσταση που πρέπει να διανύσεις για να μεταπηδήσεις από μια ζώνη σε μια άλλη. Και με την ευκαιρία αναρωτιέμαι τι ώρα να είναι άραγε στους πόλους όπου σμίγουν όλοι οι μεσημβρινοί;:xmas_rolleyes:
Από το Κουλουσούκ, για να πας στο Ανγκμαγκσαλίκ … πετάγεσαι σε δέκα λεπτά. Κι όταν λέω «πετάγεσαι», κυριολεκτώ, αφού το Ανγκμαγκσαλίκ είναι νησί, και ο μόνος τρόπος μετάβασης (πλην ψαράδικων και εμπορικών πλοίων) είναι με ελικόπτερο των εννιά θέσεων (συν δύο για το πλήρωμα). Όσο σύντομη είναι πτήση άλλο τόσο θεαματική αφού το ελικόπτερο πετάει χαμηλά και προσφέρει θέα στις βραχώδεις ακτές και τα ταξιδεύοντα παγόβουνα. Πάρτε μια γεύση:



Φτάνοντας στον Ανγκμαγκσαλίκ, καταλύσαμε στο ξενοδοχείο … Ανγκμαγκσαλίκ. Το εν λόγω ξενοδοχείο με το αναπάντεχο όνομα :xmas_mrgreen: δεσπόζει πάνω στο φιορδ όπου είναι χτισμένος ο ομώνυμος οικισμός. Απ ό,τι φαίνεται διαθέτει και τις καλύτερες διασυνδέσεις με τα τουριστικά γραφεία της Ισλανδίας αφού όλα τα προτεινόμενα πακέτα το περιλαμβάνουν ως τόπο διανυκτέρευσης.
Σ’ αυτό το σημείο να πω ότι την εκδρομή στη Γροιλανδία την κλείσαμε μέσω του site των hostels της Ισλανδίας που (τότε τουλάχιστον) είχε σαφώς τις καλύτερες τιμές που μπορέσαμε να βρούμε. Σήμερα ωστόσο που ξαναέριξα μια ματιά στο εν λόγω site ομολογώ ότι σοκαρίστηκα αφού το κόστος φαίνεται να έχει ανέβει σχεδόν κατά 40% (εμείς το 2009 είχαμε πληρώσει 680 ευρώ, και σήμερα το πακέτο πωλείται γύρω στα 935 ευρώ!). Δείτε εδώ: http://www.hostel.is/Tours/Flightexcurisions/ADifferentWorldThreeDayTourtoAmmassalik/
Στο μεταξύ, με μια τελείως πρόχειρη ματιά στο διαδίκτυο βρήκα την ίδια ακριβώς εκδρομή (Low season, shared facilities) με 866 ευρώ εδώ:
http://www.icelandtravel.is/individ...8/AMMASSALIK_(3_days_or_more)_East_Greenland/
Ενδεχομένως, αν κάποιος διαθέσει χρόνο και το ψάξει ακόμα περισσότερο να μπορεί να γλιτώσει μερικές δεκάδες ευρώ, κλείνοντας τις πτήσεις μόνος του, αναζητώντας κατάλυμα επί τόπου, και φέρνοντας ξηρά τροφή μέσα στο σακίδιο του. Το σίγουρο πάντως είναι ότι οι τιμές στη Γροιλανδία είναι έτσι κι αλλιώς φαρμακερές. Όλα, μα όλα, εισάγονται και τα μεταφορικά έξοδα είναι τεράστια.
Αφού κανείς φτάσει στο Ανγκμαγκσαλίκ, το ουσιαστικότερο που έχει να κάνει είναι να περιφερθεί στον οικισμό, να γνωριστεί με τους ανθρώπους και να παρατηρήσει τον τρόπο της ζωής τους.
Ο κόσμος είναι φιλικός, η τοποθεσία πανέμορφη, τα δε σπίτια κουκλίστικα.


Άσε πια τα ανυπέρβλητα γροιλανδικά σκυλιά
Ανάμεσα στις προσφερόμενες δραστηριότητες, μια καλή επιλογή είναι η δίωρη βόλτα με το καϊκι για την προσέγγιση παγόβουνων έξω από το φιορδ. Εμείς δυστυχώς πέσαμε σε φουρτούνα με αρκετά μποφόρ, και δεν μπορέσαμε ν’ ανοιχτούμε όσο θα θέλαμε. Και μια στιγμή όμως αρκεί για να νοιώσεις το δέος.

Υπάρχει επίσης η δυνατότητα να πετάξει κάποιος με το ελικόπτερο πάνω από τους παγετώνες, εφόσον βέβαια διαθέτει το ανάλογο χρήμα (γύρω στα 200 ευρώ/άτομο). Εμείς πάντως δεν το’ χαμε. Είχαμε ήδη κάψει όλα τ’ αποθέματα για να φτάσουμε μέχρι εδώ.
Και εννοείται ότι η περιοχή πέριξ του οικισμού προσφέρεται για περιπάτους στα γύρω βουνά και τις κοιλάδες (τζάμπα).
Για όσους ενδιαφέρονται, μόλις σήμερα ανέβασα στο σάιτ μας άρθρο δια χειρός Ζυρίνη για την εμπειρία μας στη Γροιλανδία, με τίτλο «Ανγκμαγκσαλίκ, οι ερημίτες των πάγων». Μπορείτε να το διαβάσετε εδώ:
Γροιλανδία | Κώστας Ζυρίνης & Ισαβέλλα Μπερτράν
Επίσης μπορείτε να δείτε 175 φωτογραφίες σε προβολή slideshow ανά δεκαεξάδες εδώ: http://www.zyrinis.gr/el/image/areas/Ανγκμαγκσαλίκ
Συγχωρέσετε με, και χωρίς παρεξήγηση, δεν μπορώ να μεταφέρω τα πάντα εδώ στο travelstories. Πολλή δουλειά βρε παιδιά!
Το Ανγκμαγκσαλίκ (ή αλλιώς Αμμασαλίκ, ή και Τασιιλάκ όπως ονομάζεται σήμερα) είναι ο μοναδικός οικισμός κάποιου μεγέθους σε ολόκληρη την ανατολική ακτή της Γροιλανδίας. Και όταν λέμε «κάποιου μεγέθους», μη φανταστείτε δηλαδή ότι το κατοικούν τίποτε πλήθη. Μιλάμε για μόλις 1400 ψυχές. Προσθέστε και τη μικρή κοινότητα του Κουλουσούκ των 200 ατόμων, και κάπου εκεί εξαντλείται το ανθρώπινο δυναμικό της ανατολικής Γροιλανδίας.
Τόσο το Ανγκμαγκσαλίκ όσο και το Κουλουσούκ βρίσκονται μια τρίχα κάτω από τον αρκτικό κύκλο. Οι υπόλοιπες κουκίδες πιο βόρεια στον χάρτη αναφέρονται σε ερευνητικές βάσεις, προστατευόμενες περιοχές κλπ., και πάντως όχι σε οικισμούς. Ιδού:

Η πρόσβαση σ’ αυτές τις μοναδικές, απόλυτα απομονωμένες, κοινότητες των Ινουίτ της ανατολικής ακτής γίνεται με πτήση της ΑirIceland από το Ρέικιαβικ. Το αεροσκάφος προσγειώνεται στο μικρό αεροδρόμιο του Κουλουσούκ με τοπική ώρα άφιξης ίδια ακριβώς με αυτήν της αναχώρησης από την Ισλανδία καθώς η δίωρη πτήση στους βορειοατλαντικούς αιθέρες διασχίζει ισάριθμες ζώνες ώρας. Με άλλα λόγια δέκα το πρωί (ώρα Ισλανδίας) φύγαμε από το Ρέικιαβικ και δέκα το πρωί (ώρα ανατολικής Γροιλανδίας) φτάσαμε στο Κουλουσούκ. Ούτε με Κονκόρντ να πετούσαμε! Βέβαια η εξήγηση είναι εξαιρετικά απλή αφού όσο πλησιάζεις προς τον πόλο τόσο στενεύει το πλάτος των ζωνών ώρας, άρα και η χιλιομετρική απόσταση που πρέπει να διανύσεις για να μεταπηδήσεις από μια ζώνη σε μια άλλη. Και με την ευκαιρία αναρωτιέμαι τι ώρα να είναι άραγε στους πόλους όπου σμίγουν όλοι οι μεσημβρινοί;:xmas_rolleyes:
Από το Κουλουσούκ, για να πας στο Ανγκμαγκσαλίκ … πετάγεσαι σε δέκα λεπτά. Κι όταν λέω «πετάγεσαι», κυριολεκτώ, αφού το Ανγκμαγκσαλίκ είναι νησί, και ο μόνος τρόπος μετάβασης (πλην ψαράδικων και εμπορικών πλοίων) είναι με ελικόπτερο των εννιά θέσεων (συν δύο για το πλήρωμα). Όσο σύντομη είναι πτήση άλλο τόσο θεαματική αφού το ελικόπτερο πετάει χαμηλά και προσφέρει θέα στις βραχώδεις ακτές και τα ταξιδεύοντα παγόβουνα. Πάρτε μια γεύση:
Φτάνοντας στον Ανγκμαγκσαλίκ, καταλύσαμε στο ξενοδοχείο … Ανγκμαγκσαλίκ. Το εν λόγω ξενοδοχείο με το αναπάντεχο όνομα :xmas_mrgreen: δεσπόζει πάνω στο φιορδ όπου είναι χτισμένος ο ομώνυμος οικισμός. Απ ό,τι φαίνεται διαθέτει και τις καλύτερες διασυνδέσεις με τα τουριστικά γραφεία της Ισλανδίας αφού όλα τα προτεινόμενα πακέτα το περιλαμβάνουν ως τόπο διανυκτέρευσης.
Σ’ αυτό το σημείο να πω ότι την εκδρομή στη Γροιλανδία την κλείσαμε μέσω του site των hostels της Ισλανδίας που (τότε τουλάχιστον) είχε σαφώς τις καλύτερες τιμές που μπορέσαμε να βρούμε. Σήμερα ωστόσο που ξαναέριξα μια ματιά στο εν λόγω site ομολογώ ότι σοκαρίστηκα αφού το κόστος φαίνεται να έχει ανέβει σχεδόν κατά 40% (εμείς το 2009 είχαμε πληρώσει 680 ευρώ, και σήμερα το πακέτο πωλείται γύρω στα 935 ευρώ!). Δείτε εδώ: http://www.hostel.is/Tours/Flightexcurisions/ADifferentWorldThreeDayTourtoAmmassalik/
Στο μεταξύ, με μια τελείως πρόχειρη ματιά στο διαδίκτυο βρήκα την ίδια ακριβώς εκδρομή (Low season, shared facilities) με 866 ευρώ εδώ:
http://www.icelandtravel.is/individ...8/AMMASSALIK_(3_days_or_more)_East_Greenland/
Ενδεχομένως, αν κάποιος διαθέσει χρόνο και το ψάξει ακόμα περισσότερο να μπορεί να γλιτώσει μερικές δεκάδες ευρώ, κλείνοντας τις πτήσεις μόνος του, αναζητώντας κατάλυμα επί τόπου, και φέρνοντας ξηρά τροφή μέσα στο σακίδιο του. Το σίγουρο πάντως είναι ότι οι τιμές στη Γροιλανδία είναι έτσι κι αλλιώς φαρμακερές. Όλα, μα όλα, εισάγονται και τα μεταφορικά έξοδα είναι τεράστια.
Αφού κανείς φτάσει στο Ανγκμαγκσαλίκ, το ουσιαστικότερο που έχει να κάνει είναι να περιφερθεί στον οικισμό, να γνωριστεί με τους ανθρώπους και να παρατηρήσει τον τρόπο της ζωής τους.
Ο κόσμος είναι φιλικός, η τοποθεσία πανέμορφη, τα δε σπίτια κουκλίστικα.
Άσε πια τα ανυπέρβλητα γροιλανδικά σκυλιά
Ανάμεσα στις προσφερόμενες δραστηριότητες, μια καλή επιλογή είναι η δίωρη βόλτα με το καϊκι για την προσέγγιση παγόβουνων έξω από το φιορδ. Εμείς δυστυχώς πέσαμε σε φουρτούνα με αρκετά μποφόρ, και δεν μπορέσαμε ν’ ανοιχτούμε όσο θα θέλαμε. Και μια στιγμή όμως αρκεί για να νοιώσεις το δέος.
Υπάρχει επίσης η δυνατότητα να πετάξει κάποιος με το ελικόπτερο πάνω από τους παγετώνες, εφόσον βέβαια διαθέτει το ανάλογο χρήμα (γύρω στα 200 ευρώ/άτομο). Εμείς πάντως δεν το’ χαμε. Είχαμε ήδη κάψει όλα τ’ αποθέματα για να φτάσουμε μέχρι εδώ.
Και εννοείται ότι η περιοχή πέριξ του οικισμού προσφέρεται για περιπάτους στα γύρω βουνά και τις κοιλάδες (τζάμπα).
Για όσους ενδιαφέρονται, μόλις σήμερα ανέβασα στο σάιτ μας άρθρο δια χειρός Ζυρίνη για την εμπειρία μας στη Γροιλανδία, με τίτλο «Ανγκμαγκσαλίκ, οι ερημίτες των πάγων». Μπορείτε να το διαβάσετε εδώ:
Γροιλανδία | Κώστας Ζυρίνης & Ισαβέλλα Μπερτράν
Επίσης μπορείτε να δείτε 175 φωτογραφίες σε προβολή slideshow ανά δεκαεξάδες εδώ: http://www.zyrinis.gr/el/image/areas/Ανγκμαγκσαλίκ
Συγχωρέσετε με, και χωρίς παρεξήγηση, δεν μπορώ να μεταφέρω τα πάντα εδώ στο travelstories. Πολλή δουλειά βρε παιδιά!
Attachments
-
438,8 KB Προβολές: 96
Last edited by a moderator: