Δανία Ισλανδία Πλήρης γύρος Ισλανδίας, κεντρική έρημος, Δυτικά Φιορδ και μια τζούρα από Γροιλανδία

isabelle

Member
Μηνύματα
902
Likes
4.165

ΚΟΧΛΑΖΟΥΣΑ ΓΗ

Κάλλιο αργά παρά … αργότερα! Έτσι λοιπόν, μετά από ένα παρατεταμένο ταξίδι στο Σιντζάνγκ στη δυτική Κίνα και δυο εκλογικές αναμετρήσεις στα πάτρια, να’μαι λοιπόν και πάλι, συνεπέστατη στους χρόνους μου ως άλλη DimKyr :p, για να συνεχίσω τις ημιτελείς αφηγήσεις, αντιστεκόμενη συνάμα σθεναρά απέναντι στον επίμονο πειρασμό ν’ ανοίξω και τρίτο (σινικό) μέτωπο δίπλα στα ήδη χάσκοντα ορύγματα της Ισλανδίας και της Κεντρικής Ασίας. (Ε όχι! Σε περίπτωση παρέκκλισης παρακαλώ μαζέψτε με!)

Που είχαμε μείνει; Α ναι, στα ζεστά χαλαρωτικά λουτρά του Μυβατν. Ε, αφού τα απολαύσατε για κάνα … τετράμηνο, καιρός να πάμε παρακάτω.

Να σημειώσω εδώ ότι όσο απολαυστική κι αν ήταν η περιγραφείσα βόλτα της πρώτης μέρας στο Μύβατν, δεν ήταν παρά μια απλή εισαγωγή, κάτι σαν προθέρμανση (κυριολεκτικά) στην κοχλάζουσα γη της βόρειας Ισλανδίας.

Η Ισλανδία ως γνωστόν είναι συνώνυμη με την γεωθερμία. Το 40% της ενέργειας που καταναλώνεται στη χώρα είναι γεωθερμικής προέλευσης, ενώ η θέρμανση στο 85% των σπιτιών και σε όλα σχεδόν τα δημόσια κτίρια είναι γεωθερμική. Για να μην μιλήσουμε για τα θερμοκήπια, ή ακόμα και για ορισμένες πλατείες και πεζοδρόμια των πόλεων που κι αυτά θερμαίνονται με τον ίδιο τρόπο. Θερμές - ακόμα και καυτές - πηγές, γκέιζερ, ατμοπήδακες, αναβράζουσες λιμνούλες, θειούχες ατμίδες, όλα αυτά συνοδευόμενα συχνά από την χαρακτηριστική μυρουδιά κλούβιου αυγού, συνθέτουν μερικά από τα πολλά αξιοπερίεργα και μοναδικά χαρακτηριστικά αυτού του ανάδελφου νησιού.

Τρεις λέξεις που εμφανίζονται συχνά ως συνθετικά τοπωνυμίων σηματοδοτούν την ύπαρξη γεωθερμικής δραστηριότητας σε μια περιοχή: Reyk, δηλαδή ατμίδες, Hver, ήτοι θερμή πηγή, Laugar, χλιαρό ή ζεστό μπάνιο. Τα βασικά γεωθερμικά πεδία της Ισλανδίας απαντώνται σ’ ένα άξονα που ακολουθεί μια πορεία από νοτιοδυτικά προς βορειοανατολικά και αντιστοιχεί χοντρικά στο ρήγμα μεταξύ της ευρωπαϊκής και της αμερικάνικης πλάκας που τέμνει τη χώρα. Στα νοτιοδυτικά του νησιού συναντάμε την χερσόνησο Reykjanes, την τοποθεσία Geysir όπου και ο πλέον γνωστός (και τουριστικός) υδατοπήδακας Stokkur, την κοιλάδα Reykholt, και το Landmannalaugar με τα πολύχρωμα βουνά από ρυολίτη. Στο κέντρο, Kjolur, Hveravellir, Kerlingarfjollσυνθέτουν το πλέον δυσπρόσιτο και γι αυτό άκρως γοητευτικό γεωθερμικό τρίπτυχο. Όσο για το βορειοανατολικό τμήμα, όλη η περιοχή στα πέριξ της λίμνης Myvatnδεν είναι παρά μια τεράστια χύτρα σε μόνιμη κατάσταση βρασμού: Bjarnarflag, Namaskard, Hverir, Krafla. Από πού ν’ αρχίσεις κι από πού να τελειώσεις…

Εμείς πάντως, συνεχίζοντας στην ήπια γραμμή των σταδιακών αποκαλύψεων, αποφασίζουμε να μην πέσουμε με τα μούτρα κατ ευθείαν στο ψητό αλλά να ξεκινήσουμε τη μέρα μας από τα υπόλοιπα αξιοθέατα της περιοχής. Και πιο συγκεκριμένα από μια ανάβαση στον θεαματικό κρατήρα Hverfell. Ανενεργός σήμερα (γιατί αύριο ποτέ δεν ξέρεις!), ο εν λόγω κρατήρας έκανε την εκρηκτική του εμφάνιση πριν 2500 χρόνια, όταν το ηφαίστειο έσκασε γεννώντας έναν εντυπωσιακό κώνο κοντά μισό χιλιόμετρο ύψος και πάνω από ένα χιλιόμετρο διάμετρο. Ένα μισαωράκι περπάτημα από το χαραγμένο ανηφορικό μονοπάτι και νάμαστε:



Από τη δραστηριότητα του ίδιου ηφαιστείου (ή μάλλον ολόκληρου ηφαιστειακού συμπλέγματος της περιοχής) ξεπήδησε το γειτονικό πεδίο λάβας Dimmuborgir, εκεί όπου η βροχή και οι αέρηδες, με σύμμαχο το χρόνο, σμίλεψαν υπομονετικά τα μαύρα σουρεαλιστικά γλυπτά που προσφέρονται τώρα στα έκθαμβα μάτια μας.







Μετά από μια δίωρη χορταστική βόλτα, είναι πλέον καιρός να μεταβούμε στην κυρίως … θερμή ζώνη. Προσπερνάμε με το αυτοκίνητο το εργοστάσιο επεξεργασίας διατομίτη, καβαλάμε τον αυχένα του Namaskard και, έξι μόλις χιλιόμετρα από το Μύβατν, ιδού: το άλιεν τοπίο του Hverirξεπηδάει μπροστά μας, καπνίζον, ατμίζον, σφυρίζον και κοχλάζον, αλλά και εξόχως οσμηρό! (μποχερό θα ήταν ακριβέστερο).



Με φόντο την παστέλ πορτοκαλί πλαγιά του Namasfjall, διάτρητη κι αυτή από σποραδικές θειούχες ατμίδες που κατατρώνε και αποσυνθέτουν σιγά σιγά το χώμα της, η πεδιάδα από κάτω τελεί σε μόνιμη κατάσταση βρασμού, διάσπαρτη από φυσικά καζάνια γαλαζωπής λάσπης, που θερμαίνει ασταμάτητα η καυτερή ανάσα της Γης, βγαλμένη από τα έγκατά της – ένα χιλιόμετρο κάτω από την επιφάνεια, η θερμοκρασία υπολογίζεται στους διακόσιους βαθμούς κελσίου.



Σαν σε μακέτα αναπαράστασης της εποχής δημιουργίας του πλανήτη μας, που φτιάχτηκε θαρρείς ειδικά σε μια βολική για τους ανθρώπους κλίμακα, περιφερόμαστε εκστατικοί ανάμεσα σε μίνι ηφαιστειακούς κώνους και καλδέρες μινιατούρες νοιώθοντας συχνά το έδαφος να τρέμει κάτω από τα πόδια μας από το μάγμα που κοχλάζει από κάτω.



Να σημειώσουμε εδώ ότι η πρόσβαση στο Hverir (όπως εξάλλου σε όλα τα φυσικά αξιοθέατα της Ισλανδίας) είναι απολύτως ελεύθερη, χωρίς εισιτήριο και χωρίς μέτρα φύλαξης, με μερικές μονάχα επισημάνσεις ασφαλείας, όπως δυο-τρεις προειδοποιητικές πινακίδες και μια υποτυπώδης περίφραξη με σκοινί γύρω από ορισμένες «χύτρες» οι καυτές μπουρμπουλήθρες των οποίων ενίοτε σκάνε απρόβλεπτα μακριά με ότι αυτό συνεπάγεται σε πιθανά εγκαύματα για τους εξυπνάκηδες που θα παραβιάσουν τα όρια.



Αν στο Hverir πήραμε μια γεύση ηφαιστειακής δραστηριότητας σε (αναλογικά) ανθρώπινη κλίμακα, στην Krafla μπορούμε να δούμε τ’ αποτελέσματά της στα αληθινά συντριπτικά τους μεγέθη.



Μέχρι όπου φτάνει το μάτι, μπροστά μας εκτείνεται ένα απόλυτα μαύρο, απανθρακωμένο, καρβουνιασμένο τοπίο, σαν από πυρκαγιά που έσβησε μόλις πριν λίγο και γι αυτό ακόμα καπνίζει. Μα στην πραγματικότητα, αυτοί οι «καπνοί» δεν είναι ο επίλογος μιας καταστροφής που τελείωσε, παρά το προοίμιο μιας επόμενης που μπορεί να ξεσπάσει οποτεδήποτε.



Το ηφαίστειο Krafla είναι, μαζί με τη Hekla, την Askja και το Grimsvotn, ένα από τα πιο ενεργά της Ισλανδίας αφού στους ιστορικούς χρόνους έχουν καταγραφεί πάνω από είκοσι εννιά εκρήξεις. Η πιο σημαντική και παρατεταμένη ξεκίνησε στις 17 Μάη 1724 και κράτησε ούτε λίγο ούτε πολύ μια πενταετία! Η λάβα που εκτοξεύτηκε μέσα σ’ αυτό το χρονικό διάστημα κάλυψε περί τα τριάντα πέντε τετραγωνικά χιλιόμετρα, ενώ δημιουργήθηκαν ρήγματα συνολικού μήκους έντεκα χιλιομέτρων.

Το τελευταίο ξέσπασμα σημειώθηκε το 1984 και διήρκησε «μόνο» δεκαπέντε μέρες, ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία, η Krafla πρόλαβε να ξεράσει εκατόν δέκα εκατομμύρια κυβικά μέτρα λάβας, ποσότητα, λέει, κατά πολύ μεγαλύτερη από την αντίστοιχη παραγωγή της Αίτνα το 1983 (ενενήντα εκατομμύρια κυβικά μέτρα σε εκατόν τριάντα μέρες). Οκ, το πιστεύω χωρίς δεύτερη συζήτηση, γι αυτό και δεν χρειάζεται να το επαναλάβει εδώ και τώρα για να πεισθώ, τουλάχιστον όχι όσο περπατάμε πάνω στην καρβουνιασμένη ράχη της!


Σώοι κι αβλαβείς το βράδυ στη φάρμα Στονγκ μηρυκάζουμε τις εντυπώσεις της ημέρας. Ο μπακαλιάρος ψήνεται στο φουρνάκι, η σαλάτα περιμένει έτοιμη πάνω στο τραπέζι, κι ο Κώστας έχει ανοίξει το καθιερωμένο πια μπουκάλι κόκκινο κρασί. Μετά τη σημερινή περιήγηση στους δρόμους της φωτιάς, η αυριανή μέρα θα είναι αφιερωμένη στο νερό: καταρράκτες Detifossεν όψει!
 

Attachments

Last edited by a moderator:

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Ααααααααααααααχχχχχχχχχχχχχχ
Πολλαπλοί οργασμοί (ταξιδιωτικοί) νυχτιάτικα.
Ευχαριστούμε!!!!!!!!!!!
 

_antonis_

Member
Μηνύματα
3.357
Likes
1.237
Αχχχχ!!! Πάω για ύπνο!!! Θα ονειρεύομαι ότι διαβάζω την ιστορία σου!
Αύριο όμως στην πραγματικότητα... !! Ανυπομονώ!!
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.712
Likes
11.262
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Από τους top ονειρεμένους προορισμούς μου! Αναμένω εναγωνίως.:xmas_biggrin:
 

villi

Member
Μηνύματα
1.088
Likes
2.789
Από τους πλέον ενδιαφέροντες προορισμούς!Ανυπομονώ για τη συναρπαστική συνέχεια...
 

North66

Member
Μηνύματα
4.303
Likes
5.039
Επόμενο Ταξίδι
Γεωργία
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία
25 ημέρες Ισλανδία είναι ταξιδιωτική λαιμαργία για τους περισσότερους που αρκούνται στη μία εβδομάδα:xmas_evil:

Η εκδρομή στον κρατήρα Askja και η διάσχιση του δρόμου των υψιπέδων, υποθέτω, από Landmannalaugar μέχρι τη Myvatn είναι ψαγμένες και δύσκολες επιλογές, ειδικά με τον ευμετάβλητο καιρό ακόμα και το καλοκαίρι.

Φυσικά, περιμένω εναγωνίως και Γροιλανδία αν και θα προτιμήσω τη δυτική μεριά στο μέλλον για πρώτη επαφή μαζί με μια έξτρα τζούρα Ισλανδία παίρνοντας ιδέες από το grand tour σου.
 

isabelle

Member
Μηνύματα
902
Likes
4.165
Από τους top ονειρεμένους προορισμούς μου! Αναμένω εναγωνίως.:xmas_biggrin:
Underwater κι εγώ που πήγα, εξακολουθώ να ονειρεύομαι πότε θα μπορέσω να ξαναπάω...! Δεν είναι απλά top. Είναι το top των top!

Η όμορφη φωτό από την Jokulsarlon?
Όχι, είναι από το Breidarlon καμιά 15αριά χλμ. δυτικά του Jokulsarlon. Εκεί το lagoon είναι ελαφρώς λιγότερο εντυπωσιακό αλλά σχεδόν έρημο από τουρίστες.
 

vagantos

Member
Μηνύματα
2.030
Likes
1.610
Επόμενο Ταξίδι
Θιβέτ, K.Aμερική ή Αφρική
Ταξίδι-Όνειρο
στου Ν.Καββαδία τα μέρη
Ααααααααααααααχχχχχχχχχχχχχχ
Πολλαπλοί οργασμοί (ταξιδιωτικοί) νυχτιάτικα.
Ευχαριστούμε!!!!!!!!!!!
Θυμαμαι μια Ισλανδία απ τον Μcelk. Πιο προσφατη του Παναγιώτη.
Τώρα θα μας αποτελειώσεις Ισαβέλα.
Ασε που υπάρχει πάντα η απορία: Τι απέγινε αυτο το κράτος μετα την απόρριψη του μνημονίου;
Αρχίζω λοιπόν λογαριασμους και ερευνα για ζευγος συνταξιιδωτων, εσυ φροντισε να μας πληροφορησεις σύντομα για τα υπόλοιπα.
ΥΓ: Τα Hostels της Ισλανδιας φαινονται παλατια μπροστα σ αυτα της Ιρλανδίας που απήλαυσα περσί
 

isabelle

Member
Μηνύματα
902
Likes
4.165
25 ημέρες Ισλανδία είναι ταξιδιωτική λαιμαργία για τους περισσότερους που αρκούνται στη μία εβδομάδα:xmas_evil:

Η εκδρομή στον κρατήρα Askja και η διάσχιση του δρόμου των υψιπέδων, υποθέτω, από Landmannalaugar μέχρι τη Myvatn είναι ψαγμένες και δύσκολες επιλογές, ειδικά με τον ευμετάβλητο καιρό ακόμα και το καλοκαίρι.

Φυσικά, περιμένω εναγωνίως και Γροιλανδία αν και θα προτιμήσω τη δυτική μεριά στο μέλλον για πρώτη επαφή μαζί με μια έξτρα τζούρα Ισλανδία παίρνοντας ιδέες από το grand tour σου.
Ε, ναι παραδέχομαι ότι κυλίστηκα βαθειά μέσα στο βούρκο του τρίτου από τα εφτά θανάσιμα αμαρτήματα, την απληστία δηλαδή, αλλά μόνο την ταξιδιωτική. Ως προς τις ανέσεις υπήρξα σεμνή όπως φρόντισα να τονίσω, έτσι εξάλλου μπόρεσα να ικανοποιήσω το βασικό μου πάθος. :xmas_mrgreen:

Ως προς τις διασχίσεις και την ενδοχώρα:

1. Ακολουθήσαμε τη διαδρομή της F88 μέχρι την Askja, κι από κει πήραμε την F910 που μας οδήγησε στο Adalbol, την πιο μεσόγεια φάρμα της Ισλανδίας όπου διανυκτερεύσαμε πριν βγούμε την επομένη στην ανατολική ακτή στο Seydisfjordur.
2. Από το Hvoll, φτάσαμε στο ηφαίστειο του Laki για ολοήμερη περιήγηση και τo βράδυ καταλήξαμε στο Vik.
3. Οδηγήσαμε τον δρόμο 35 (Kjolur road) που χώνεται στην ενδοχώρα ανάμεσα στους παγετώνες Langjokull και Hofsjokull για να διανυκτερεύσουμε στο καταφύγιο δίπλα στο γεωθερμικό πεδίο του Hveravellir. Μετά το Hveravellir, o δρόμος 35 συνεχίζει για να ενωθεί με την ring road στο ύψος του Blonduos. Επειδή όμως είχαμε ήδη καλύψει τον βορρά, προτιμήσαμε να χωθούμε προς το Kerlingarfjoll μέσω του δρόμου F347.
4. Και βεβαίως πήγαμε στο Landmannalaugar μέσω της F208, και μετά την επίσκεψη οδηγήσαμε μέχρι το καταφύγιο του Jokulheimar μέσω της F228.

Η ενδοχώρα είναι απλά ΑΠΕΡΙΓΡΑΠΤΗ!

Για την Γροιλανδία μίλησα για τζούρα. Αυτό ακριβώς ήταν. Ίσα για να μας ανοίξει μια όρεξη ΝΑ, και να μας μείνει η πείνα μέχρι σήμερα.:xmas_sad:
 

vagantos

Member
Μηνύματα
2.030
Likes
1.610
Επόμενο Ταξίδι
Θιβέτ, K.Aμερική ή Αφρική
Ταξίδι-Όνειρο
στου Ν.Καββαδία τα μέρη
Ωχ Παναγία μου...τι μας περιμένει πάλι...
Θα δημοσιεύσεις και χαρτη Ισαβελλα ή το αφηνεις σε μας;
 

Just Lori

Member
Μηνύματα
449
Likes
1.676
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Αυτά είναι.....περιμένω και'γω τη συνέχεια....:xmas_wink:. Ονειρεμένος προορισμός.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.186
Μηνύματα
883.274
Μέλη
38.893
Νεότερο μέλος
stefanoss

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom