isabelle
Member
- Μηνύματα
- 908
- Likes
- 4.238
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Μια τζούρα από Γροιλανδία
- Βεστφιδιρ
- Τοπίο Στην Ομίχλη
- Πρακτικές Πληροφορίες
- Περιδιαβαίνοντας Ισλανδικό Βορρά
- Λίγα Λόγια Περι Φαλαινοθηρίας
- Μύβατν
- Κοχλάζουσα Γη
- Dettifoss
- Διευκρινίσεις
- Στο δρόμο για την Askja
- Viti όπως λέμε κόλαση
- Ο ταρανδοκυνηγός
- Στου Vatnajokull την ράχη
- Jokulsarlon, η λίμνη με τα παγάκια
- Laki
- Vik
- Ολίγη από Ρέικιαβικ
- Χρυσός Κύκλος
- Landmannalaugar των χρωμάτων
Μύβατν
Και να που έφτασε η ώρα της αδιαφιλονίκητης σταρ του ισλανδικού βορρά. Δεν είναι τυχαίο που οποιαδήποτε οργανωμένο ταξίδι στην Ισλανδία, έστω και μιας βδομάδας, περιλαμβάνει απαραιτήτως ένα πέρασμα από την λίμνη Μύβατν και τα περίχωρά της. Κρατήρες, πεδία λάβας, πολύχρωμοι λόφοι, κοχλάζοντες ατμοπήδακες και αφηνιασμένοι καταρράκτες, όλα αυτά σε αποστάσεις λίγων, άντε μερικών δεκάδων χιλιομέτρων, συνθέτουν μια αντιπροσωπευτική συμπύκνωση των ιδιαιτεροτήτων του ισλανδικού τοπίου για όποιον δεν έχει το χρόνο να εισχωρήσει στα ενδότερα αυτής της μοναδικής γης.
Ένα πλήρες διήμερο είναι, κατά τη γνώμη μου το απόλυτο μίνιμουμ που χρειάζεται κανείς για να δει στοιχειωδώς όσα έχει να προσφέρει η περιοχή χωρίς να τρέχει σαν παλαβός από το ένα αξιοθέατο στο άλλο. Και καθώς με τα χρόνια και τα κάμποσα ταξίδια έχω αναπτύξει σαφώς πιο ανατολίτικους ρυθμούς σε σχέση με τον παλαιότερο φρενήρη εαυτό μου, γι αυτό και φρόντισα να κλείσω όχι δύο, αλλά τρεις διανυκτερεύσεις στην φάρμα Stong http://www.stong.is/english, (80 ευρώ/τετράκλινο). Γιατί να τρέχουμε; Στο κάτω κάτω, ταξίδι δεν είναι μόνο η περιήγηση και η συλλογή εικόνων. Ταξίδι είναι κι ο χρόνος της περισυλλογής και της αφομοίωσης. Του ρεμβασμού και της χαλάρωσης. Των σημειώσεων και της οργανωτικής ανασυγκρότησης. Ακόμα και ο χρόνος της … μπουγάδας. Ε ναι, όταν ταξιδεύεις ένα μήνα, πρέπει και να πλένεις κάπου κάπου. Κι όχι μόνο να πλένεις, αλλά και να προλαβαίνουν τα ρούχα να στεγνώσουν σε ισλανδικές καιρικές συνθήκες!
Καθ’ οδόν για τη Μύβατν από το Akureyri τα ωραία αρχίζουν μόλις καμιά 45αριά χιλιόμετρα πιο πέρα. Οι καταρράκτες Godafoss δεν κατέχουν κανένα εντυπωσιακό ρεκόρ πλάτους, ύψους ή όγκου νερού. Μα η ομορφιά δεν έχει σχέση με τα μεγέθη και τις επιδόσεις. Η ομορφιά έχει να κάνει με την αρμονία. Και για όποιον αμφιβάλει, ιδού και η απόδειξη:

Η φάρμα Stong μας περιμένει, περιτριγυρισμένη ανθισμένα λιβάδια, μερικά μόλις χιλιόμετρα απόσταση από τη δυτική όχθη της λίμνης. Η πρόθυμη ιδιοκτήτρια μας δείχνει τα κατατόπια. Πού θα κοιμηθούμε, πού θα μαγειρέψουμε, πού μπορούμε να πλύνουμε και ν’ απλώσουμε (το πρόγραμμα περιλαμβάνει και μπουγάδα, ας μην το ξεχνάμε!). Για την ώρα όμως έχουμε άλλα σχέδια, λιγότερο νοικοκυρίστικα και περισσότερο περιηγητικά, γι αυτό και μετά από την ξενάγηση της ευγενικής κυρίας αναχωρούμε πάραυτα με πρώτο στόχο - τι άλλο; - τη λίμνη.
Τριάντα έξι χιλιόμετρα ασφαλτοστρωμένου δρόμου κάνουν τον γύρο της Μύβατν, μια απόσταση που θα χρειαστούμε περισσότερο από … τέσσερις ώρες, για να διατρέξουμε. Ε, ναι! Πώς να προσπεράσεις στα γρήγορα τόσες ομορφιές όταν κάθε στροφή σε προσκαλεί για στάση; Γίνεται; Δεν γίνεται! Εξάλλου το είπαμε ήδη: δεν βιαζόμαστε.
Στάση λοιπόν για να περπατήσουμε το μονοπάτι γύρω από τους ψευδοκρατήρες στο Skutustadagigar.

Στάση για να κολατσίσουμε στο γρασίδι. Στάση για να ρεμβάσουμε. Στάση για να πάρουμε έναν υπνάκο στον ήλιο. Στάση για να θαυμάσουμε την αισθητική αρμονία της λιτής ισλανδικής αρχιτεκτονικής με τη γαλήνη του τοπίου. Αλήθεια, θυμάστε "το σπιτάκι στο λιβάδι" στο Korpudalur στα Δυτικά Φιορδ; Να λοιπόν και το ομόλογό του "το σπιτάκι στη λίμνη", εδώ στη Μύβατν:

Είναι πια προχωρημένο απόγευμα όταν αποφασίζουμε ότι μια τόσο χαλαρή μέρα οφείλει να κλείσει ακόμα πιο ... χαλαρά. Και πού αλλού αν όχι απολαμβάνοντας ένα ζεστό μπάνιο στα γαλακτώδη γαλάζια νερά του Myvatn Nature Baths, τη σεμνή απάντηση του ισλανδικού βορρά στο παγκοσμίου πια φήμης αλλά και κοσμοπλημμυρισμένου Blue Lagoon του Ρέικιαβικ. Να λοιπόν μια πιο μινιμαλιστική εκδοχή του, μείον τους τουρίστες. Δείτε και μόνοι σας:

Και να που έφτασε η ώρα της αδιαφιλονίκητης σταρ του ισλανδικού βορρά. Δεν είναι τυχαίο που οποιαδήποτε οργανωμένο ταξίδι στην Ισλανδία, έστω και μιας βδομάδας, περιλαμβάνει απαραιτήτως ένα πέρασμα από την λίμνη Μύβατν και τα περίχωρά της. Κρατήρες, πεδία λάβας, πολύχρωμοι λόφοι, κοχλάζοντες ατμοπήδακες και αφηνιασμένοι καταρράκτες, όλα αυτά σε αποστάσεις λίγων, άντε μερικών δεκάδων χιλιομέτρων, συνθέτουν μια αντιπροσωπευτική συμπύκνωση των ιδιαιτεροτήτων του ισλανδικού τοπίου για όποιον δεν έχει το χρόνο να εισχωρήσει στα ενδότερα αυτής της μοναδικής γης.
Ένα πλήρες διήμερο είναι, κατά τη γνώμη μου το απόλυτο μίνιμουμ που χρειάζεται κανείς για να δει στοιχειωδώς όσα έχει να προσφέρει η περιοχή χωρίς να τρέχει σαν παλαβός από το ένα αξιοθέατο στο άλλο. Και καθώς με τα χρόνια και τα κάμποσα ταξίδια έχω αναπτύξει σαφώς πιο ανατολίτικους ρυθμούς σε σχέση με τον παλαιότερο φρενήρη εαυτό μου, γι αυτό και φρόντισα να κλείσω όχι δύο, αλλά τρεις διανυκτερεύσεις στην φάρμα Stong http://www.stong.is/english, (80 ευρώ/τετράκλινο). Γιατί να τρέχουμε; Στο κάτω κάτω, ταξίδι δεν είναι μόνο η περιήγηση και η συλλογή εικόνων. Ταξίδι είναι κι ο χρόνος της περισυλλογής και της αφομοίωσης. Του ρεμβασμού και της χαλάρωσης. Των σημειώσεων και της οργανωτικής ανασυγκρότησης. Ακόμα και ο χρόνος της … μπουγάδας. Ε ναι, όταν ταξιδεύεις ένα μήνα, πρέπει και να πλένεις κάπου κάπου. Κι όχι μόνο να πλένεις, αλλά και να προλαβαίνουν τα ρούχα να στεγνώσουν σε ισλανδικές καιρικές συνθήκες!
Καθ’ οδόν για τη Μύβατν από το Akureyri τα ωραία αρχίζουν μόλις καμιά 45αριά χιλιόμετρα πιο πέρα. Οι καταρράκτες Godafoss δεν κατέχουν κανένα εντυπωσιακό ρεκόρ πλάτους, ύψους ή όγκου νερού. Μα η ομορφιά δεν έχει σχέση με τα μεγέθη και τις επιδόσεις. Η ομορφιά έχει να κάνει με την αρμονία. Και για όποιον αμφιβάλει, ιδού και η απόδειξη:
Η φάρμα Stong μας περιμένει, περιτριγυρισμένη ανθισμένα λιβάδια, μερικά μόλις χιλιόμετρα απόσταση από τη δυτική όχθη της λίμνης. Η πρόθυμη ιδιοκτήτρια μας δείχνει τα κατατόπια. Πού θα κοιμηθούμε, πού θα μαγειρέψουμε, πού μπορούμε να πλύνουμε και ν’ απλώσουμε (το πρόγραμμα περιλαμβάνει και μπουγάδα, ας μην το ξεχνάμε!). Για την ώρα όμως έχουμε άλλα σχέδια, λιγότερο νοικοκυρίστικα και περισσότερο περιηγητικά, γι αυτό και μετά από την ξενάγηση της ευγενικής κυρίας αναχωρούμε πάραυτα με πρώτο στόχο - τι άλλο; - τη λίμνη.
Τριάντα έξι χιλιόμετρα ασφαλτοστρωμένου δρόμου κάνουν τον γύρο της Μύβατν, μια απόσταση που θα χρειαστούμε περισσότερο από … τέσσερις ώρες, για να διατρέξουμε. Ε, ναι! Πώς να προσπεράσεις στα γρήγορα τόσες ομορφιές όταν κάθε στροφή σε προσκαλεί για στάση; Γίνεται; Δεν γίνεται! Εξάλλου το είπαμε ήδη: δεν βιαζόμαστε.
Στάση λοιπόν για να περπατήσουμε το μονοπάτι γύρω από τους ψευδοκρατήρες στο Skutustadagigar.
Στάση για να κολατσίσουμε στο γρασίδι. Στάση για να ρεμβάσουμε. Στάση για να πάρουμε έναν υπνάκο στον ήλιο. Στάση για να θαυμάσουμε την αισθητική αρμονία της λιτής ισλανδικής αρχιτεκτονικής με τη γαλήνη του τοπίου. Αλήθεια, θυμάστε "το σπιτάκι στο λιβάδι" στο Korpudalur στα Δυτικά Φιορδ; Να λοιπόν και το ομόλογό του "το σπιτάκι στη λίμνη", εδώ στη Μύβατν:
Είναι πια προχωρημένο απόγευμα όταν αποφασίζουμε ότι μια τόσο χαλαρή μέρα οφείλει να κλείσει ακόμα πιο ... χαλαρά. Και πού αλλού αν όχι απολαμβάνοντας ένα ζεστό μπάνιο στα γαλακτώδη γαλάζια νερά του Myvatn Nature Baths, τη σεμνή απάντηση του ισλανδικού βορρά στο παγκοσμίου πια φήμης αλλά και κοσμοπλημμυρισμένου Blue Lagoon του Ρέικιαβικ. Να λοιπόν μια πιο μινιμαλιστική εκδοχή του, μείον τους τουρίστες. Δείτε και μόνοι σας:
Attachments
-
438,8 KB Προβολές: 96
Last edited by a moderator: