Γκάνα Μαύρο είναι το χρώμα (Ζώντας στην Γκάνα)

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.986
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...

Τρίτη πολυπληθέστερη επαρχία της Γκάνας είναι η Ανατολική (Eastern) μετά την δεύτερη- Greater Accra και την πρώτη- Ashanti. Βλέποντας τον χάρτη δεν την λες ακριβώς ανατολική καθώς η επαρχία της Volta είναι εκείνη που μοιράζεται το μεγαλύτερο μέρος με τα σύνορα του Ανατολικού Togo. Πρωτεύουσά της είναι η σχετικά μικρή Koforidua στους πρόποδες ενός ψηλού λόφου. Η σημερινή πορεία μας θέλει να επισκεπτόμαστε μέσω του κεντρικού οδικού άξονα προς Kumasi (δεύτερη μεγαλύτερη πόλη και πρωτεύουσα των Ashanti) δύο χωριά, το Asafo και το Bososo ενώ πείθω τον Jonas να επιστρέψουμε από Koforidua και το Aburi.

Ξεκινάμε αρκετά νωρίς. Ο δρόμος γεμάτος κίνηση και ανθρώπους. Περνάμε από τμήματα της Accra τα οποία δεν τα είχα δει αλλά μου φαίνονται γνώριμα καθώς πλέον η πόλη με έχει «ποτίσει» και εύκολα φαντάζεσαι τον εαυτό σου σαν μέρος της. Σκούρα σύννεφα καλύπτουν τον ουρανό προμηνύοντας σφοδρές βροχές. Δεν προλάβαμε να τον ανατείλουμε και τον ξανά κρύβουμε. Μικρά κοντέινερ- μπουτίκ στην ακριβή περιοχή που βρισκόμαστε, έχουν ανάψει την neon επιγραφή open λόγω της σκοτεινιάς που επικρατεί. Πλέον έχουμε απομακρυνθεί αρκετά από την πόλη αλλά συνεχίζουμε να κινούμαστε σε στενούς δρόμους για να αποφύγουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τον άξονα Accra- Kumasi και την κίνησή του. Όταν με τα πολλά τον συναντάμε, η κίνηση είναι ανεκτή. Φουλ πορεία γα Asafo.

Οι Γκανέζοι δίνουν σεμινάρια οδοποιίας. Αυτός ο άξονας ίσως να είναι από τους πιο σημαντικούς υπερτοπικούς της χώρας. Άρα βρισκόμαστε για αρκετά χιλιόμετρα σε ένα συνεχές εργοτάξιο καθώς η καινούρια χάραξη περνάει πάνω από την παλιά. Επιδιδόμαστε σε ένα δυσβάστακτο camel trophy σε κάθε σημείο που οι δυο γραμμές τέμνονται. Και καλά εκεί. Σε άλλα μέρη που είναι παράλληλες? Δράμα! Με λίγη «ατυχία», σε καλωσορίζει η μετατόπιση σπονδύλου. Το πεδίο είναι λοφώδες και γεμάτο δέντρα. Πολύ πυκνή βλάστηση αλλά όχι ζούγκλα (αν και μια από τις τελευταίες εναπομείνασες της χώρας είναι σε αυτή την επαρχία).

Υπάρχουν βέβαια άρτια τμήματα, μόλις παραδομένα με εξαιρετική ποιότητα (αν και όλοι στο αυτοκίνητο παραπονιόντουσαν για την κινέζικη εργολαβία.) Το Asafo βρίσκεται δίπλα στον κεντρικό. Τον αφήνουμε, πιάνουμε επαρχιακό και μετά από κανά χιλιόμετρα, φτάνουμε. Τούτος ο δρόμος που θα μας οδηγήσει και στο Bososo, το διαπερνά μονόπαντα. Για να φτάσουμε στην κεραία, εισερχόμαστε στο χωριό μέσω του κεντρικού χωματόδρομου, συναντάμε πάρα πολύ κόσμο στους, συγκριτικά, στενούς δρόμους (μάλιστα ένας πιτσιρικάς obibini μου ζήτησε να του βρω δουλειά ως obruni που είμαι), περνάμε από την κεντρική πλατεία όπου έχουν στήσει εξέδρες σε σχήμα Π ενώ ηχεία παίζουν παραδοσιακή μουσική και συνεχίζουμε προς την έξοδο του χωριού. Ο Jonas ξανά κατεβαίνει στο χωριό για να μας φέρει κάτι εργαλεία Ο φύλακας που μας ανοίγει μας ενημερώνει ότι δεν έχουν προετοιμαστεί όλα αυτά για κηδεία (όπως υπέθεσαν αρχικά όλοι οι συνταξιδιώτες μου) αλλά για την αποφοίτηση των παιδιών του δημοτικού. Πραγματικά θα ήθελα να ζούσα για λίγο αυτή την εμπειρία!

Η δουλειά στην κεραία τελείωσε αλλά ο Jonas δεν έχει επιστρέψει. Τον παίρνουμε τηλέφωνο και μας ενημερώνει ότι τον έπιασε λάστιχο στο κέντρο του χωριού και θα χρειαστεί να κατεβούμε με τα πόδια ως εκεί και να περιμένουμε για την αποκατάσταση της ζημιάς...... μαζεύουμε τα πράγματα και χαιρετούμε τον φύλακα.....


(μιάμιση ώρα μετά......)


Η βλάστηση παραμένει το ίδιο πυκνή αλλά τώρα ο δρόμος είναι σαφέστατα πιο στενός άρα όλα τα δέντρα σε περικυκλώνουν. Το Bososo το προσεγγίζουμε μετά από 20 λεπτά. Στην κεραία δεν υπάρχει φύλακας αλλά οι κυρίες που έχουν τα καταστήματά τους απέναντί της, μπορούν να μας βοηθήσουν. Ο Jonas ξανά φεύγει για να συναντήσει τον κλειδοκράτορα. Μέχρι να γίνει αυτό, ετοιμαζόμαστε να πηδήξουμε την περίφραξη όταν βλέπω την μικρή obibinaki και κόρη της ευγενέστατης κυρίας που μας ενημέρωσε, να αφήνει το πλεκτό με το οποίο ασχολείτο και να μας προσφέρει βραστά καλαμπόκια από τα χέρια της μαμάς. Τις ευχαριστήσαμε και τις δύο και τα τσακίζουμε. Ή είχα χρόνια να φάω καλαμπόκι και δεν θυμόμουν τι εστί, ή απλώς αυτά τα καλαμπόκια ήταν τα καλύτερα που έχω γευτεί (κλίνω προς το δεύτερο). Βρισκόμαστε εντός του σταθμού και ένα δεύτερο πιτσιρίκι κάνει βόλτες γύρω από την περίφραξη. Το βλέπω με την άκρη του ματιού μου αλλά δεν ασχολούμαι καθώς δεν υπήρχε αρκετός χρόνος. Ο μικρός πιάνει όμως κουβέντα με το συνεργείο. Ρωτάει αν είμαι λευκός και για να το διαπιστώσει, προσπαθεί να με δει στα μάτια. Όταν με ενημερώνουν για τις προθέσεις του, είχε ήδη φύγει.

Αποχωρούμε όταν αρχίζει ο κατακλυσμός του Defkalion.... Ο Jonas ήταν ενοχλημένος με το αμάξι μας. «το δικό μου αμάξι» μου εξηγούσε «έχει τέσσερις διακυμάνσεις στον χρονισμό των υαλοκαθαριστήρων!! Τέσσερις!! Το καταλαβαίνεις? Αυτό το σαράβαλο έχει μόνο on και off!» Χαμογέλασα χωρίς να θέλω για κανένα λόγο να τον δασκαλέψω ότι εκείνος ήταν ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Στον δρόμο για Koforidua είδα αρκετά παιδιά σε παράγκες στην άκρη του δρόμου με τυμπανισμό. Σε μια χώρα με τόσο πράσινο και φυσικές πηγές, δεν μπορώ να αντιληφθώ πως μια οικογένεια απλώς δεν έχει τίποτα να φάει. Φτάνουμε στην εντελώς αδιάφορη Koforidua που σώνεται μόνο από τον επιβλητικό καταπράσινο λόφο της. Στους δρόμους τα αυτοκίνητα είναι σχεδόν παρκαρισμένα από την κίνηση. Σε κάθε διασταύρωση υπάρχουν άνθρωποι στον ρόλο τροχονόμου. Κανείς δεν τους έβαλε εκεί απλώς θέλουν να προσφέρουν και να μαζέψουν και κανά cedi. Βρίσκουν έτσι την αφορμή οι συνταξιδιώτες να εκφράσουν την άποψή τους για το πόσο τεμπέληδες είναι σαν λαός. Για λίγη ώρα προσπαθούμε να βρούμε μαγαζί με foufou για τον Jonas. Κατά την αναζήτηση αυτήν, αφήνουμε τους κεντρικούς και μπαίνουμε στα στενά. Από μια αυλή μυρίζει ψάρι στα κάρβουνα. Μια γνώριμη μυρωδιά από τον Ζαρό, από το σπίτι μου αλλά και από τα τραπέζια που μας έκανε ο Relu στην Ρουμανία. Μέσα από μια μυρωδιά, ταξίδι στις αναμνήσεις σου, θύμηση για το που ήσουν και πως ήσουν τότε. Τώρα μπροστά σου, οι obibini ετοιμάζουν το γεύμα τους και μέσα από αυτό τον παραλληλισμό αλλά και μια ανάγκη κατανόησης και αντίληψης της ζωής τους, δημιουργείτε η ψευδαίσθηση ότι παρατηρείς κατιτίς περισσότερο για εκείνους και τα βήματα που ακολουθούν. Μέσα από ένα γεύμα όπως όλα τα άλλα που έχεις πάρει κι εσύ.

Επιστροφή στην πόλη εν μέσω καταρρακτώδους βροχής όπου οφείλω να διορθώσω μια παραπάνω δήλωση: μια χαρά πλημμυρίζουν και οι δρόμοι της Accra. Και το διαπίστωσα με άσχημο τρόπο... (κάτι ώρες ακίνητος στο ίδιο σημείο να βλέπω ανήμπορος την βροχή και το λασπωμένο ποτάμι- δρόμος κάθετο στην λεωφόρο μας, να τροφοδοτεί ακατάπαυστα με νερό αυτή την τρέλα)

 

Attachments

Lyda

Member
Μηνύματα
723
Likes
241
Επόμενο Ταξίδι
ΚΑΛΜΥΚΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Ωραια ανταποκριση απο Γκανα!!! keep writing
 
Μηνύματα
4.099
Likes
1.797
Επόμενο Ταξίδι
Αμερικη
Ταξίδι-Όνειρο
Wuthering Heights
Oριστε ειδες που φοβοσουν τους Αιγυπτιους? Μια χαρα εφτασες!!
Αναμενουμε και φωτογραφικο υλικο ... Ωραια μας αρχισες.. :clap:
 

SkullFlower

Member
Μηνύματα
518
Likes
97
Επόμενο Ταξίδι
Barcelona- Perpignan
Ταξίδι-Όνειρο
Peru
Αναμένω και γώ για τη συνέχεια!
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.223
Likes
5.762
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Να περνάς καλά εκεί κάααατω!
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.702
Likes
6.319
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Σπύρο καλά να περνάς και είμαι σε ακρόαση....
 

Dorotija

Member
Μηνύματα
1.297
Likes
701
Επόμενο Ταξίδι
Να είναι η Κρακοβία?
Ταξίδι-Όνειρο
Yemen
A βρε Σπύρο ανάποδα ξεκίνησες... δεν πειράζει όμως! Πάμε για τα καλύτερα!
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.271
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Πολύ ενδιαφέρουσα ανταπόκριση! Αναμένω τη συνέχεια!
 

eleni70

Member
Μηνύματα
341
Likes
132
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική
να κ ενας αγνωστος προορισμος...περιμενουμε τη συνεχεια
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.986
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
Trip to the under: μικρή γνωριμία με την μαγεία..

Τα γραφεία θυμίζουν σχολείο στις Γκαγκάλες (χωριό στην Μεσσαρά!). Κάγκελα στα εξωτερικά παράθυρα αλλά και στα εσωτερικά. Οι πόρτες μαύρες, ξύλινες σε άσχημη κατάσταση. Ο δεύτερος όροφος, δαιδαλώδης. Στενοί διάδρομοι από το πουθενά. Και αν και χθες όλα αυτά τα δεχτήκαμε σαν κάτι άσχημο, μετά την συζήτηση περί μαγείας με τον Mike, φάνταζε περισσότερο με το σπίτι που διαδραματίζεται το resident evil (το πρώτο).

Η μαγεία υπάρχει. Εσείς μπορεί να μην το δέχεστε αλλά εμείς το έχουμε δει με τα μάτια μας. Δέντρα να ματώνουν, άνθρωποι να παθαίνουν μαλάρια (γιατί δεν υπάρχουν και πολλές πιθανότητες να πάθεις μαλάρια στην Γκάνα..... (χλεύη!)), άνθρωποι παραλύουν και δεν μπορούν για μέρες να κινηθούν, ακόμα και θανάτους από juju (μαύρη μαγεία). Βέβαια εμείς δεν χρειάζεται να ανησυχούμε καθώς ο “wizard” και η “witch” μπορούν να επηρεάσουν ανθρώπους που βρίσκονται στο δικό τους γενεαλογικό δέντρο. Τώρα θα πεις: δηλαδή ξάδερφος κάνει κακό σε ξάδερφο? Η λογική είναι ότι οι μάγοι τραβάνε μια «γραμμή» την οποία κανείς δεν πρέπει να περάσει (κατοχή ακριβού αυτοκινήτου, ακινήτου, κλπ). Όποιος το κάνει, ανήκει αυτόματα στο target group του. ΔΙΟΡΘΩΣΗ: Juju μπορεί να σου ρίξει ο οποιοσδήποτε! μπορούν να ρίξουν και σε εμένα! Οι μάγοι και οι μάγισσες παίζουν σε γενεολογικά δέντρα (μη ρωτήσετε παραπέρα σας παρακαλώ!!)

Σε κάποιες περιπτώσεις μπορούν να «παίξουν» και με αγνώστους. Για παράδειγμα αν δουν Ευρωπαίο να φοράει κάποια συγκεκριμένα βραχιόλια (π.χ. κάποια τοπικά από τρίχες ελέφαντα) τα οποία θεωρείται ότι τα φέρουν μόνο οι όμοιοί τους, θα τους τεστάρουν ρίχνοντάς τους μια δοκιμαστική κατάρα (!!). Όλα αυτά, κυρίως στην Βόρεια Γκάνα..

Πώς να ξεχωρίσεις τις διάφορες φυλές: Μια από τις βασικότερες φυλές της Γκάνα είναι οι Ashanti. Άλλες είναι οι Ga και οι Ewe. Ένας τρόπος που μπορείς ενδεχομένως να τους καταλάβεις, είναι από τα μεγάλα μυτερά παπούτσια τους και από την πλειάδα χρυσαφικών που φορούν. Φετίχ τους: το χρήμα. Η φυλή των Ga βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας Ακκρά και στα παράλια ενώ οι Ewe κατοικούν ανατολικά της volta (μεγαλύτερη τεχνητή λίμνη στον κόσμο). Οι Ewe είναι εθισμένοι στο ποτό και την διασκέδαση. Φετίχ τους: οι γυναίκες! Οι Ashanti είναι και εκείνοι που έχουν τις περισσότερες κόντρες και αψιμαχίες με τις υπόλοιπες φυλές εδώ και 3 αιώνες. Το πρόβλημα είναι πολύ έντονο με τους Ewe. Πριν κάποια χρόνια, ο κυβερνήτης της Γκάνα άνηκε στους Ashanti και είχε εμπλακεί σε συζητήσεις με το Togo ώστε να τους παραχωρήσει την περιοχή των Ewe:shock:

Σήμερα βράδυ, πάμε disco! Αύριο οι εμπειρίες!!
 

Attachments

Μηνύματα
4.099
Likes
1.797
Επόμενο Ταξίδι
Αμερικη
Ταξίδι-Όνειρο
Wuthering Heights
Πολυ μαρεσεις Σπυρετο !!!! Καλα να περασεις στην ντισκο!! boogie, boggie!!:clap:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.220
Μηνύματα
884.139
Μέλη
38.912
Νεότερο μέλος
Aza

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom