soudianos
Member
- Μηνύματα
- 3.781
- Likes
- 6.650
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βερακρούζ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο
- Κεφάλαιο 3ο
- Κεφάλαιο 4ο
- Κεφάλαιο 5ο
- Κεφάλαιο 6ο
- Κεφάλαιο 7ο
- Κεφάλαιο 8ο]Μετά από 31 μέρες παραμονή στην Κεϋλάνη ξεκινήσαμε για Ταϊλάνδη. Ταϊλάνδη, πρώην Σιάμ, με μια όμορφη Βασίλισσα να το κυβερνά, ειρηνική χώρα, χωρίς να απασχολεί τον τύπο με πολέμους ή εμφύλιους. Αυτές ήταν οι γνώσεις μου τότε γι’ αυτή τη χώρα. Στρίψουμε από την νότια άκρη του νησιού και συνεχίζουμε ανατολικά. Οι μέρες είναι ηλιόλουστες και η θάλασσα γαλήνια. Στο στενό μεταξύ Κεϋλάνης και Ινδίας είναι η Γέφυρα του Αδάμ που όμως λέει ο Καββαδίας: [I]«Πέρα απ’ τη γέφυρα του Αδάμ στην Νότια Κίνα-χιλιάδες παραλάβαινες τσουβάλια σόγια…»[/I
- Κεφάλαιο 9ο
- Κεφάλαιο 10ο
- Κεφάλαιο 11ο
- Κεφάλαιο 12ο
- Κεφάλαιο 13ο
- Κεφάλαιο 14ο
- Κεφάλαιο 15ο
- Κεφάλαιο 16ο
- Κεφάλαιο 17ο
- Κεφάλαιο 18ο
- Κεφάλαιο 19ο
Γίνεται πρώτη μου γνωριμία με τον Ατλαντικό ωκεανό. Ταξιδεύουμε στη γραμμή των ακτών της Αφρικής. Ένα βράδυ βλέπουμε στο βάθος τα φώτα της Καζανμπλάνκας. Περάσαμε το 30ο Βόρειο πλάτος. Ο καιρός είναι ήρεμος είτε είναι χειμώνας είτε καλλοκαίρι. Δεν υπάρχουν φουρτούνες από 30 Β. μέχρι 30 Ν. Αν εξαιρέσουμε βέβαια μερικές περιοχές που επικρατούν τυφώνες, αλλά αυτοί πιάνουν μικρή έκταση και εύκολα τις αποφεύγουν τα πλοία. Ένα μέτριο αεράκι έχει πάντα αυτή η περιοχή που ελαττώνει την πολύ ζέστη και κάνει το κλίμα των Καναρίων νησιών ευχάριστο και υγιεινό. Περνάμε δίπλα από τα καταπράσινα βουνά τους. Από την πλευρά της Αφρικής μια θολούρα από άμμο δεν αφήνει να φαίνονται οι ακτές. Ταξιδεύουμε τώρα νότια και κάθε μέρα είναι πιο ζεστή από την προηγούμενη. Η απόσταση που κάνουμε κάθε 24 ώρες είναι όσο η απόσταση Κρήτης – Θεσσαλονίκης περίπου. Όταν η πορεία είναι από Β προς Ν ή αντίστροφα, τότε έχουμε συνεχείς αλλαγές στο κλίμα. Η προσαρμογή είναι κάπως δύσκολη ιδίως στις ζέστες των τροπικών. Για να πάρω μια ιδέα από τις χώρες που βρίσκονται δίπλα μας, βάζω το ράδιο στα μεσαία, και ακούω τη μουσική τους.
Πράσινο Ακρωτήριο, Ντακάρ που είναι λιμάνι και πρωτεύουσα της Σενεγάλης.
Τα ψάρια της Σενεγάλης είτε σαν φρέσκα, είτε κατεψυγμένα, έρχονται στην Ελλάδα στο πιάτο μας. Δυτικά της Σενεγάλης ψαρεύουν πολλοί στόλοι της Ευρώπης, μεταξύ αυτών και ελληνικοί.. Μεγάλα ψαράδικα με σύγχρονα μέσα, μόλις τραβήξουν τη ψαριά την ρίχνουν στα ψυγεία. Ακούμε τους Έλληνες ψαράδες στο ραδιοτηλέφωνο να μιλούν μεταξύ τους. Μπαίνουμε στη συχνότητα ανταλλάσουμε μια καλημέρα, ή κάποιο νέο. Το Ντακάρ είναι λιμάνι ανεφοδιασμού των πλοίων σε πετρέλαιο και τρόφιμα. Μετά από δέκα ημερών ταξίδι, μπαίνουμε στο λιμάνι για δωδεκάωρη παραμονή. Η Σενεγάλη μια πρώην γαλλική αποικία. Γαλλική γλώσσα, γαλλική κουλτούρα. Οι εργάτες του λιμανιού κρατούν ένα μικρό χαλί μαζί τους και κάθε τόσο το στρώνουν στο έδαφος και με το βλέμμα εστραμμένο στην Μέκκα και προσεύχονται. Οι πληροφορίες που είχα αλλά και πράγματι το διαπίστωσα, ήταν ότι οι Σενεγαλέζοι έχουν τα πιο όμορφα σώματα σε όλη την Αφρική. Καλοφτιαγμένα λεπτά άκρα, πλαστικά σώματα, χρώμα ούτε το πολύ μαύρο αλλά ούτε και το ανοικτό.
Λίγη ώρα πριν την αναχώρηση ανεβαίνω στο chart room, να βγάλω τη νέα μας πορεία. Τοποθετώ το διπαράλληλο χάρακα στο Ντακάρ και τραβώ μια ευθεία μέχρι το νέο σημείο προορισμού. Με προσοχή τον μεταφέρω στο κέντρο του ανεμολογίου και βρίσκω την πορεία. Τη γράφω με μεγάλα γράμματα σ ένα πίνακα στη γέφυρα να την βλέπει ο τιμονιέρης.. Το ανεμολόγιο είναι ένας κύκλος χαραγμένος πάνω στον χάρτη και διαιρεμένος με 360 μοίρες. Το 0 είναι στον Β. 90 στην Α, 180 στο Ν.,270 στη Δ. Το 360 συμπίπτει με το Β. Είναι σα μια πυξίδα. Το πλοίο βρίσκεται στο κέντρο και ακολουθεί μια μοίρα απ’ αυτόν τον κύκλο ανάλογα που θέλει να πάει. Όταν π.χ. λέμε η πορεία μας είναι 280, δεν χρειάζεται να πούμε και ποιο σημείο του ορίζοντα. Το δηλώνει μόνο του.
Η πορεία που έγραψα στον πίνακα είναι 150….Βγήκαμε από το λιμάνι και συνεχίζουμε.
Πράσινο Ακρωτήριο, Ντακάρ που είναι λιμάνι και πρωτεύουσα της Σενεγάλης.
Τα ψάρια της Σενεγάλης είτε σαν φρέσκα, είτε κατεψυγμένα, έρχονται στην Ελλάδα στο πιάτο μας. Δυτικά της Σενεγάλης ψαρεύουν πολλοί στόλοι της Ευρώπης, μεταξύ αυτών και ελληνικοί.. Μεγάλα ψαράδικα με σύγχρονα μέσα, μόλις τραβήξουν τη ψαριά την ρίχνουν στα ψυγεία. Ακούμε τους Έλληνες ψαράδες στο ραδιοτηλέφωνο να μιλούν μεταξύ τους. Μπαίνουμε στη συχνότητα ανταλλάσουμε μια καλημέρα, ή κάποιο νέο. Το Ντακάρ είναι λιμάνι ανεφοδιασμού των πλοίων σε πετρέλαιο και τρόφιμα. Μετά από δέκα ημερών ταξίδι, μπαίνουμε στο λιμάνι για δωδεκάωρη παραμονή. Η Σενεγάλη μια πρώην γαλλική αποικία. Γαλλική γλώσσα, γαλλική κουλτούρα. Οι εργάτες του λιμανιού κρατούν ένα μικρό χαλί μαζί τους και κάθε τόσο το στρώνουν στο έδαφος και με το βλέμμα εστραμμένο στην Μέκκα και προσεύχονται. Οι πληροφορίες που είχα αλλά και πράγματι το διαπίστωσα, ήταν ότι οι Σενεγαλέζοι έχουν τα πιο όμορφα σώματα σε όλη την Αφρική. Καλοφτιαγμένα λεπτά άκρα, πλαστικά σώματα, χρώμα ούτε το πολύ μαύρο αλλά ούτε και το ανοικτό.
Λίγη ώρα πριν την αναχώρηση ανεβαίνω στο chart room, να βγάλω τη νέα μας πορεία. Τοποθετώ το διπαράλληλο χάρακα στο Ντακάρ και τραβώ μια ευθεία μέχρι το νέο σημείο προορισμού. Με προσοχή τον μεταφέρω στο κέντρο του ανεμολογίου και βρίσκω την πορεία. Τη γράφω με μεγάλα γράμματα σ ένα πίνακα στη γέφυρα να την βλέπει ο τιμονιέρης.. Το ανεμολόγιο είναι ένας κύκλος χαραγμένος πάνω στον χάρτη και διαιρεμένος με 360 μοίρες. Το 0 είναι στον Β. 90 στην Α, 180 στο Ν.,270 στη Δ. Το 360 συμπίπτει με το Β. Είναι σα μια πυξίδα. Το πλοίο βρίσκεται στο κέντρο και ακολουθεί μια μοίρα απ’ αυτόν τον κύκλο ανάλογα που θέλει να πάει. Όταν π.χ. λέμε η πορεία μας είναι 280, δεν χρειάζεται να πούμε και ποιο σημείο του ορίζοντα. Το δηλώνει μόνο του.
Η πορεία που έγραψα στον πίνακα είναι 150….Βγήκαμε από το λιμάνι και συνεχίζουμε.
Attachments
-
12 KB Προβολές: 6.381