soudianos
Member
- Μηνύματα
- 3.702
- Likes
- 6.319
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βερακρούζ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο
- Κεφάλαιο 3ο
- Κεφάλαιο 4ο
- Κεφάλαιο 5ο
- Κεφάλαιο 6ο
- Κεφάλαιο 7ο
- Κεφάλαιο 8ο]Μετά από 31 μέρες παραμονή στην Κεϋλάνη ξεκινήσαμε για Ταϊλάνδη. Ταϊλάνδη, πρώην Σιάμ, με μια όμορφη Βασίλισσα να το κυβερνά, ειρηνική χώρα, χωρίς να απασχολεί τον τύπο με πολέμους ή εμφύλιους. Αυτές ήταν οι γνώσεις μου τότε γι’ αυτή τη χώρα. Στρίψουμε από την νότια άκρη του νησιού και συνεχίζουμε ανατολικά. Οι μέρες είναι ηλιόλουστες και η θάλασσα γαλήνια. Στο στενό μεταξύ Κεϋλάνης και Ινδίας είναι η Γέφυρα του Αδάμ που όμως λέει ο Καββαδίας: [I]«Πέρα απ’ τη γέφυρα του Αδάμ στην Νότια Κίνα-χιλιάδες παραλάβαινες τσουβάλια σόγια…»[/I
- Κεφάλαιο 9ο
- Κεφάλαιο 10ο
- Κεφάλαιο 11ο
- Κεφάλαιο 12ο
- Κεφάλαιο 13ο
- Κεφάλαιο 14ο
- Κεφάλαιο 15ο
- Κεφάλαιο 16ο
- Κεφάλαιο 17ο
- Κεφάλαιο 18ο
- Κεφάλαιο 19ο
Αφήνουμε πίσω μας το «κέρας της Αφρικής». Μια μεγάλη απόσταση μας χωρίζει από τις ακτές της. Βρισκόμαστε στα Τροπικά κλίματα. Επικρατεί πλήρη νηνεμία, ο δυνατός ήλιος χτυπά τη λαμαρίνα όλη τη μέρα, (τη λαμαρίνα που… όλα τα σβήνει όπως λέει ο Καββαδίας) το κατάστρωμα να γίνεται σαν τηγάνι στη φωτιά, η θάλασσα λάδι. Μια μέρα, εκεί που χάζευα τα δελφίνια δέχομαι δυο μπουγέλα με νερό και με κάνουν μούσκεμα. –Τι έγινε παιδιά; -Καλορίζικος, περνάμε τον Ισημερινό. Είναι έθιμο γι’ αυτούς που τον περνούν πρώτη φόρα. Αυτοί βέβαια το κρατούσαν κρυφό. Μου την είχαν στημένη… Ο Ισημερινός λοιπόν που μάθαινα από τα σχολικά βιβλία. Τον περνάμε και ταυτόχρονα μπαίνουμε στο νότιο ημισφαίριο. Μια μικρή κατάκτηση για μένα. Δεν είναι και μικρό πράμα. Που είναι όμως; Εδώ η θάλασσα είναι η ίδια όπως χθες κι έτσι θα είναι και αύριο… Όλες οι θάλασσες είναι ίδιες. Οι κάθετες όμως ακτίνες του ήλιου σου δίνουν και καταλαβαίνεις…Τη νύχτα ο ουρανός, σου λέει καθαρά που βρίσκεσαι. Εδώ λάμπουν άλλα αστέρια, άλλοι αστερισμοί. Ξεχωρίζω καθαρά το Σταυρό του Νότου, τον μελοποιημένο του συναδέλφου μου…Τέσσερα φωτεινά αστέρια, σχηματίζουν ένα συμμετρικό σταυρό που βρίσκεται πάνω από το ορίζοντα όταν βλέπουμε προς το νότο.
Τρεις φορές την ημέρα παίρνουμε στίγμα. Το μεσημεριανό των 12 το βάζουμε με μια κουκίδα πάνω στη γραμμή της πορεία μας που έχουμε χαράξει πάνω στον χάρτη. Σ΄ αυτή τη γραμμή υπάρχουν και τα σημάδια των προηγούμενων ημερών. Απ΄ εδώ βλέπουμε πόσες μέρες ταξίδι έχουμε ακόμα. Η απόσταση του ενός σημείου από το άλλο που δηλώνει πόσα μίλια έχουμε κάνει σε μια μέρα, δεν είναι η ίδια από τις προηγούμενες. Όμως αυτή η απόσταση είναι η ίδια, απλά στον χάρτη φαίνεται μικρότερη. Οι ναυτικοί χάρτες δείχνουν την πλεύσιμη επιφάνεια του πλανήτη. Τα βάθη της θάλασσας, τους φάρους, τους υφάλους, τα θαλάσσια ρεύματα και από τη στεριά τα λιμάνια. Είναι χαραγμένος ο ισημερινός, και κάθε πέντε μοίρες χαραγμένος κι΄ ένας παράλληλος. Στο χάρτη βλέπουμε ότι η απόσταση του ισημερινού μέχρι τον παράλληλο των πέντε μοιρών , είναι μικρότερη από την απόσταση των πέντε έως των δέκα, και αυτή μικρότερη από των δέκα έως των δεκαπέντε, και ούτω καθεξής. Στην πραγματικότητα όμως η απόσταση είναι η ίδια.. Δεξιά στο περιθώριο του χάρτη υπάρχει μια στήλη που είναι το μέτρο για να βρίσκουμε την απόσταση δύο σημείων. Είναι χαραγμένες οι μοίρες σε κάθε ζώνη των προαναφερθέντων παραλλήλων, καθώς και τα πρώτα λεπτά. Μια μοίρα έχει 60 πρώτα. Μια μοίρα ισούται με 60 ναυτικά μίλια, άρα ένα πρώτο είναι ένα μίλι. Το ναυτικό μίλι έχει 1852 μέτρα. Με το άνοιγμα του διαβήτη που έχει δυο βελόνες βρίσκουμε το άνοιγμα των δύο σημείων που θέλουμε να μετρήσουμε. και το μεταφέρουμε μόνο στη στήλη που αντιστοιχεί στην περιοχή αυτών των σημείων. Εδώ θα δούμε πόσες μοίρες και πρώτα, είναι το άνοιγμα και με ένα απλό πολλαπλασιασμό, βρίσκουμε την απόσταση των σημείων σε μίλα.
Οι κοινοί χάρτες, αντί να έχουν χαραγμένο τον πρώτο παράλληλο προς τον Ισημερινό στις 5ο , τον έχουν στις 20ο ή στις 30ο . Κι΄ εδώ όμως παρατηρούμε ότι η απόσταση του δευτέρου παραλλήλου στο 60ο π.χ. ως προς τον 30ο ,είναι μεγαλύτερη απ΄ ότι του 30ο ως προς τον Ισημερινό. Όταν έχουμε λοιπόν ένα χάρτη μπροστά μας, το μέγεθος των χωρών που είναι χαραγμένες, δεν απεικονίζει την πραγματικότητα. Αδικημένες είναι οι χώρες κοντά στον Ισημερινό. Μια χώρα του Ισημερινού του ίδιου μήκος με την Ελλάδα στον χάρτη, είναι πολύ μεγαλύτερη στην πραγματικότητα. Το σχήμα της Γης δεν μπορεί να απεικονιστεί σωστά πάνω στο χαρτί. Διάφορα είδη χαρτών δοκιμάστηκαν στο παρελθόν αλλά όλα έβγαζαν λάθη. Τελικά επικράτησε αυτός που έχουμε σήμερα και λέγεται Μερκατορικός.
Κάποιος έγραψε ότι επειδή το σχεδιασμό των χαρτών τον έφτιαξαν Ευρωπαίοι, κανόνισαν οι χώρες της Ευρώπη να φαίνονται μεγαλύτερες από ότι της Αφρικής!!
Τρεις φορές την ημέρα παίρνουμε στίγμα. Το μεσημεριανό των 12 το βάζουμε με μια κουκίδα πάνω στη γραμμή της πορεία μας που έχουμε χαράξει πάνω στον χάρτη. Σ΄ αυτή τη γραμμή υπάρχουν και τα σημάδια των προηγούμενων ημερών. Απ΄ εδώ βλέπουμε πόσες μέρες ταξίδι έχουμε ακόμα. Η απόσταση του ενός σημείου από το άλλο που δηλώνει πόσα μίλια έχουμε κάνει σε μια μέρα, δεν είναι η ίδια από τις προηγούμενες. Όμως αυτή η απόσταση είναι η ίδια, απλά στον χάρτη φαίνεται μικρότερη. Οι ναυτικοί χάρτες δείχνουν την πλεύσιμη επιφάνεια του πλανήτη. Τα βάθη της θάλασσας, τους φάρους, τους υφάλους, τα θαλάσσια ρεύματα και από τη στεριά τα λιμάνια. Είναι χαραγμένος ο ισημερινός, και κάθε πέντε μοίρες χαραγμένος κι΄ ένας παράλληλος. Στο χάρτη βλέπουμε ότι η απόσταση του ισημερινού μέχρι τον παράλληλο των πέντε μοιρών , είναι μικρότερη από την απόσταση των πέντε έως των δέκα, και αυτή μικρότερη από των δέκα έως των δεκαπέντε, και ούτω καθεξής. Στην πραγματικότητα όμως η απόσταση είναι η ίδια.. Δεξιά στο περιθώριο του χάρτη υπάρχει μια στήλη που είναι το μέτρο για να βρίσκουμε την απόσταση δύο σημείων. Είναι χαραγμένες οι μοίρες σε κάθε ζώνη των προαναφερθέντων παραλλήλων, καθώς και τα πρώτα λεπτά. Μια μοίρα έχει 60 πρώτα. Μια μοίρα ισούται με 60 ναυτικά μίλια, άρα ένα πρώτο είναι ένα μίλι. Το ναυτικό μίλι έχει 1852 μέτρα. Με το άνοιγμα του διαβήτη που έχει δυο βελόνες βρίσκουμε το άνοιγμα των δύο σημείων που θέλουμε να μετρήσουμε. και το μεταφέρουμε μόνο στη στήλη που αντιστοιχεί στην περιοχή αυτών των σημείων. Εδώ θα δούμε πόσες μοίρες και πρώτα, είναι το άνοιγμα και με ένα απλό πολλαπλασιασμό, βρίσκουμε την απόσταση των σημείων σε μίλα.
Οι κοινοί χάρτες, αντί να έχουν χαραγμένο τον πρώτο παράλληλο προς τον Ισημερινό στις 5ο , τον έχουν στις 20ο ή στις 30ο . Κι΄ εδώ όμως παρατηρούμε ότι η απόσταση του δευτέρου παραλλήλου στο 60ο π.χ. ως προς τον 30ο ,είναι μεγαλύτερη απ΄ ότι του 30ο ως προς τον Ισημερινό. Όταν έχουμε λοιπόν ένα χάρτη μπροστά μας, το μέγεθος των χωρών που είναι χαραγμένες, δεν απεικονίζει την πραγματικότητα. Αδικημένες είναι οι χώρες κοντά στον Ισημερινό. Μια χώρα του Ισημερινού του ίδιου μήκος με την Ελλάδα στον χάρτη, είναι πολύ μεγαλύτερη στην πραγματικότητα. Το σχήμα της Γης δεν μπορεί να απεικονιστεί σωστά πάνω στο χαρτί. Διάφορα είδη χαρτών δοκιμάστηκαν στο παρελθόν αλλά όλα έβγαζαν λάθη. Τελικά επικράτησε αυτός που έχουμε σήμερα και λέγεται Μερκατορικός.
Κάποιος έγραψε ότι επειδή το σχεδιασμό των χαρτών τον έφτιαξαν Ευρωπαίοι, κανόνισαν οι χώρες της Ευρώπη να φαίνονται μεγαλύτερες από ότι της Αφρικής!!
Attachments
-
12 KB Προβολές: 6.381