Μια μεγάλη "κρουαζιέρα"

soudianos

Member
Μηνύματα
3.702
Likes
6.320
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ

Με τέτοιες σκέψεις και συλλογισμούς… προσπαθούσα να ξεχάσω την κούραση του ταξιδιού και να περάσουν γρήγορα οι μέρες… . Περάσαμε το 30ο πλάτος νότιο, οι πολλές ζέστες είχαν περάσει.
Μα που είναι τέλος πάντων αυτό το φανάρι της Καλής Ελπίδος;
Ώσπου νωρίς κάποιο πρωινό με ξύπνησε το κούνημα του πλοίου. Κοίταξα από το φινιστρίνι και υπολόγισα ότι είχαμε γύρω στα οκτώ μποφόρ. Όσο προχωρούσε η μέρα τόσο και χειροτέρευε. Κατά τις οκτώ το πρωί έγινε εννιάρι. Σύντομα έφθασε τα δέκα μποφόρ. Δηλαδή, Storm. Τα μετρολογικά δελτία όμως το έλεγαν εννιά. Μα που είναι το εννιά; Εδώ γίνεται χαμός. Ξαναπαίρνουμε το δελτίο από τον ασύρματο μπας κι’ έγινε κάποιο λάθος. Πάλι εννιά το έδιναν.
Σ’ αυτή τη γωνιά του κόσμου, υπάρχουν ρεύματα αντίθετα με τη κατεύθυνση των ανέμων με αποτέλεσμα να δημιουργούνται θεόρατα κύματα. Ανέκαθεν τούτο το πέρασμα ήταν επικίνδυνο για τα παλιά καράβια, αλλά και τώρα ταλαιπωρεί τα σημερινά. Για εξευμενισμό το ονόμασαν Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος. Δεν μπορούσες ούτε να περπατάς αλλά ούτε και να κάθεσαι. Από κάπου έπρεπε πάντα να κρατιέσαι. Στη γέφυρα ο καπετάνιος, μ’ ένα μουσάκι σε στυλ Λένιν, προσπαθούσε να κρατιέται όρθιος, κάπνιζε συνέχεια, και παρακολουθούσε τη συμπεριφορά του πλοίου. Η βάρδια των 4-8 μετά ένα γρήγορα πρωινό, πήγε πάλι στη γέφυρα. Ύπνος δεν κόλλαγε.. Οι μηχανικοί βρισκόταν σε ετοιμότητα στο μηχανοστάσιο, για να απαντούν αμέσως στις εντολές που ερχόταν από το χειριστήριο της γέφυρας. Κύματα σαν βουνά μας έκρυβαν τον ορίζοντα. Το καράβι πότε βυθιζόταν σε μια τεράστια υδάτινη λεκάνη, και πότε σηκωνόταν ψηλά, με την πλώρη είτε να βρίσκεται στο αέρα είτε να βουτά στη θάλασσα. Βουτούσε η πλώρη μέσα στο υδάτινο βουνό, τα κύματα ορμούσαν «ζωντανά», ξεχύνονταν σ΄ όλο το κατάστρωμα και έβγαιναν από την κουπαστή, ή από την πρύμη . Ένα φινιστρίνι σε μια χαμηλή καμπίνα που χρησίμευε σαν αποθήκη έσπασε. Η ταχύτητα του πλοίου ελαττώθηκε, και προχωρούσαμε με το ρυθμό των κυμάτων για να μην ταλαιπωρείται περισσότερο το πλοίο. Ο πηδαλιούχος με όλες τις αισθήσεις σε συναγερμό, ρύθμιζε τη κίνηση του πηδαλίου ανάλογα τη θέση της πλώρης που το κύμα την πήγαινε δεξιά-αριστερά. Μια απρόσεκτη κίνηση που θα έφερνε το πλοίο σε λάθος θέση μπορούσε να αποβεί μοιραία. Το ίδιο και κάποιο τυχόν πρόβλημα στην μηχανή. Το σταμάτημα των μηχανών είναι άκρως επικίνδυνο. Την ώρα του μεσημεριανού φαγητού, το ένα χέρι έπρεπε να κρατά το τραπέζι, και τα πόδια ανοιχτά να ισορροπείς μην τυχόν και τσουλήσεις μαζί με την καρέκλα. Σήμερα το μενού ευτυχώς δεν ήταν σούπα ή φασολάδα Διαφορετικά θα έπρεπε να κρατάμε και το πιάτο, να το σηκώνουμε αντίθετα με το κούνημα του πλοίου!
Το καράβι μας με το λιοντάρι στην τσιμινιέρα, παρόλο παλιό σκαρί, αποδεικνύεται γενναίο. Όταν άρχιζε να βραδιάζει η δύναμη των κυμάτων ελαττώθηκε κάπως. Έπεσε στα εννέα μποφόρ. Όταν πιο αργά έγινε «οχτάρι», όλα είχαν περάσει. Για μας το «οχτάρι» σήμαινε μπουνάτσα !!!
Ήταν η πρώτη μου γνωριμία με τον Ατλαντικό που έγινε σ΄ αυτήν εδώ την άκρη του. Προσωπικά, έκανα απλά υπομονή. Εδώ δε ταίριαζαν σκέψεις όπως: «εάν», «μήπως», «μπορεί». Θα σε έβαζαν από κάτω, θα έχανες… Ήξερα ότι «μπόρα είναι και θα περάσει». Ένα μικρό σημαδάκι στην πορεία μου…. Ο προορισμός μου ήταν άλλος. Έκτοτε όσες φουρτούνες συναντούσα τις συνέκρινα με αυτήν εδώ του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Την επόμενη μέρα το μεσημέρι, κάτω από ένα λαμπρό ήλιο και μια γαλήνια θάλασσα που έμοιαζε με υποταγμένη ήρεμη κοπέλα, περνούσαμε δίπλα από την άκρη της Αφρικής. Ένα αίσθημα οργής μαζί με αγάπη. Οργής που σε ταλαιπώρησε, αγάπης που σε καλεί ξανά κοντά της. Ψηλά και απότομα βράχια κατέβαιναν κάθετα στην ακτή και το κύμα ξεσπούσε πάνω τους. Στην κορυφή τους, ένα τεράστιος φάρος θύμιζε στους ναυτικούς ποια είναι η «Ελπίδα». Ήταν 13 μέρες μετά την αναχώρηση μας από το Ντακάρ.
Συνεχίσαμε την πορεία ανατολικά δίπλα στις Αφρικάνικες ακτές. Port Elizabeth, East London, Durban, λιμάνια που αργότερα επισκέφθηκα. Στο Durban κατά τη γνώμη μου υπάρχει το καλύτερο ενυδρείο στον κόσμο. Έχουν σε γυάλινη δεξαμενή τεράστιους καρχαρίες. Σταματήσαμε στο Durban για πετρέλαιο και για να ελεγχθούν μερικές ζημιές. Μας βρήκαν εννέα κραχ στην κουβέρτα (κατάστρωμα), στα σημεία που ενώνεται με τα αμπάρια. Ήταν αποτέλεσμα των δυνατών κτυπημάτων του πλοίου τις φορές που κατέβαινε πάνω στη θάλασσα. Μετά από 24ώρη παραμονή αναχωρήσαμε για τον προορισμό μας…
 

Attachments

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
soudiane keep going ...
τέτοιες ιστορίες λείπουν απο το forum μας..με ευχαρίστηση μπαίνω στο καράβι σου!
 

Samion

Member
Μηνύματα
10.370
Likes
9.297
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
Το όνομα του πλοίου “Simba”, που σήμαινε λιοντάρι σε μια αφρικάνικη διάλεκτο. Δεξιά και αριστερά στην τσιμινιέρα ήταν στερεωμένα δύο κίτρινα λιοντάρια φτιαγμένα από λαμαρίνα.
Τέλεια αρχή, το κοινό σου περιμένει τη συνέχεια...αυτό ήταν?
κίτρινα λιοντάρια?ενδιαφέρον...
 

Attachments

Lyda

Member
Μηνύματα
723
Likes
241
Επόμενο Ταξίδι
ΚΑΛΜΥΚΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Για λεγε καπετανιε, αρχισες πολυ ωραια
 

Samion

Member
Μηνύματα
10.370
Likes
9.297
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
samion αυτό είναι κούκλα. θα με βάλεις σε μπελάδες να ξαναπάρω των αματιών μου..
μάλλον πρέπει να πας και σε δύσκολα μέρη να το πάρεις. κάπου στην Πολυνησία πρέπει να περιφέρεται ως Kalia...
είμαστε όλο αυτιά καπτεν..
 

Attachments

KIKI

Member
Μηνύματα
2.697
Likes
6.676
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
εντυπωσιακο ξεκινημα ...
καπετανιε περιμενω και εγω τη συνεχεια ....
 

Pandora

Member
Μηνύματα
2.803
Likes
961
Επόμενο Ταξίδι
θα δείξει...
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Τρυφερό το ξεκίνημα, καπετάνιε μου !

Σε ακολουθώ...:D
 

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
Καπετανιο εχω σαλπαρει μαζι σου παμε.....μπρος ολοταχως.:pirate1:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.226
Μηνύματα
884.339
Μέλη
38.918
Νεότερο μέλος
Gvar

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom