Señor_Nada
Member
- Μηνύματα
- 1.722
- Likes
- 9.609
- Ταξίδι-Όνειρο
- Άβυσσος
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Avignon και Orange
- Marseille
- Arles και Montpellier
- Nîmes
- Perpignan και Carcassonne
- Pérouges και Albi
- Toulouse
- Lyon και Annecy
- Αλσατία: Strasbourg
- Obernai, Sélestat και Colmar
- Centre-Val de Loire: Orléans και Blois
- Centre-Val de Loire: Tours και Rennes
- Νορμανδία: Mont Saint-Michel, Honfleur και Étretat
- Νορμανδία: Rouen και Caen
- Hauts-de-France: Noyelles-sur-mer, Saint-Valery-sur-Somme και Berck ή Berck-sur-Mer
- Hauts-de-France: Amiens, Arras, Cambrai
- Lille
- Nord+Pas-de-Calais: Montreuil-sur-Mer, Bergues, Saint-Omer
- Nord+Pas-de-Calais: Dunkerque, Boulogne-sur-Mer, Calais
- Chartres, Le Mans
- Angers, Nantes
- Nancy, Metz
- Vienne, Dijon
- Provins, Dinan
- Saint-Malo, Dol-de-Bretagne,
- Bordeaux, Bayonne
- Κάστρα Chambord και Chenonceau και Amboise
- Paris (μέρος 1ο)
- Paris (μέρος 2ο)
- Paris (μέρος 3ο)
- Paris (μέρος 4ο)
- Paris (μέρος 5ο)
- Paris (μέρος 6ο και τελευταίο!)
- Le Havre και Troyes
- Vitré και Vannes
- Fougères
- Πρώτη μου φορά στη Γαλλία, που να πάω;
- Carnac και Quimper
- Paris (μέρος 7ο η επιστροφή!)
- Paris (μέρος 8ο και τελευταίο, αυτή τη φορά το εννοώ!)
- Reims και Laon
- Autun, Beaune και Lorient
- Saint-Rémy-de-Provence και Aix-en-Provence
- Monaco και Grenoble
- Nice
Τα επόμενα 2 ποστς αφορούν την περιοχή Bretagne. Μέχρι στιγμής είχα δει μόνο τη Rennes για την οποία έχω πάρα πολύ καλές εντυπώσεις όπως έχω γράψει ήδη στο τόπικ. Αυτή τη φορά είδα μία απ'τις ωραιότερες πόλεις της Γαλλίας και μία απ'τις χειρότερες.
Τις περισσότερες φορές που έχω ρωτήσει Γάλλους που να πάω για να δω όμορφες πόλεις/χωριά μία απ'τις περιοχές που θα αναφέρουν είναι η Bretagne. Μεσαιωνικές πόλεις όσο περισσότερο γίνεται διατηρημένες στο παραδοσιακό στυλ με κτίρια από πέτρες και ξύλα σε καταπληκτικές τοποθεσίες. Είναι διάσημος καλοκαιρινός προορισμός και για τους Γάλλους και για τους Αγγλούς (υπάρχουν πλοία που συνδέουν τις ακτές τους) για τις παραλίες της, ενώ είναι δημοφιλής και στους αρχαιολάτρες λόγω των πολλών μεγαλιθικών μνημείων της. Όπως καταλαβαίνετε είναι μια περιοχή με πλούσια ιστορία στα βάθη των αιώνων.
Οι κάτοικοι της Bretagne, οι λεγόμενοι Bretons, έχουν Κέλτικη καταγωγή από τους Βρετανούς που εγκαταστάθηκαν στην περιοχή τον 5ο-6ο αιώνα π.Χ. Τα σχόλια που ακούω συνήθως για αυτούς είναι ότι είναι ευγενικοί και φιλικοί. Με τα οποία συμφωνώ κι εγώ, πάντα με κριτήριο το πόσο ντροπαλοί στα όρια της αντικοινωνικότητας είναι οι Γάλλοι. Η ευγένεια τους όμως είναι μοναδική, αντίστοιχη με αυτή στην περιοχή Nord θα έλεγα.
Η τοπική τους διάλεκτος έχει κέλτικες ρίζες και δεν θυμίζει Γαλλικά αν εξαιρέσεις φυσικά την έντονη προφορά που έχουν οι Γάλλοι ότι γλώσσα κι αν μιλήσουν. Πλέον μάλλον θα την λέγαμε νεκρή γλώσσα, αφού τα Γαλλικά κυριαρχούν. Είναι εντυπωσιακό πως η Γαλλία έχει καταφέρει να μείνει ενωμένη παρόλο τις τόσες έντονες διαφορές μεταξύ των περιοχών. Εδώ ακόμα και τα εδάφη στις άλλες ηπείρους δεν ζητούν ανεξαρτησία.
Provins
Ωχ! Τι ντρίμπλα ήταν αυτή! Επειδή μου αρέσουν τα συγκριτικά ποστ και το πρώτο μέρος της Bretagne για το οποίο θα γράψω είναι μια φανταστική μεσαιωνική πόλη, νομίζω πως αξίζει σε αυτό το σημείο να μιλήσω για μια άλλη μεσαιωνική πόλη που βρίσκεται στην περιοχή Île-de-France, την Provins. Μια ακόμα Γαλλική πόλη που ανήκει στη λίστα μνημείων της Ουνέσκο.
Η Provins απέχει γύρω στα 90 χλμ από το Παρίσι και μάλιστα ανήκει στη ζώνη 5 που σημαίνει ότι συμπεριλαμβάνεται στην κάρτα Navigo αν φτάνει μέχρι τη ζώνη 5. Μπορείς να πας με ένα τοπικό τρένο, το transilien. Απ'το κέντρο του Παρισιού υπολογίστε γύρω στη μιάμιση ώρα.
Την πόλη την επισκέφθηκα τον περασμένο Δεκέμβρη και είχε αρκετά πυκνή ομίχλη. Έκανε το τοπίο πιο ατμοσφαιρικό, πιθανότατα όμως να την αδικώ και να την αδικούν οι φωτογραφίες.
Το χαρακτηριστικό είναι τα ψηλά (φτάνουν τα 25 μέτρα) καλοδιατηρημένα τείχη. Δεν περικλείουν όλη την πόλη. Κάποια τείχη γκρεμίστηκαν για να κατασκευαστούν κατοικίες. Το αποτέλεσμα παραμένει εντυπωσιακό σε σημεία όπως δίπλα στην είσοδο porte de Jouy.
Η ομίχλη αν και έκρυβε ομορφιές της πόλης δημιουργούσε ωραία ατμόσφαιρα.
Περνώντας τα τείχη δεν έβλεπες άθλια σουβενιράδικα ή εστιατόρια της ντροπής, αλλά τα όμορφα σπιτάκια που περιμένεις σε ένα τέτοιο μέρος. Στα μείον του ότι δεν είχε πολλά πλακόστρωτα σημεία.
Το κτίριο που ξεχωρίζει καθώς βρίσκεται στο ψηλότερο σημείο της πόλης είναι ο πύργος tour César. Τον χρησιμοποιούσαν σαν παρατηρητήριο και φυλακή. Είναι επισκέψιμος και το εισιτήριο κοστίζει 4,30ε.
Αξίζει επίσκεψη εκτός των άλλων γιατί προσφέρει θέα στην πόλη. Δυστυχώς λόγω της ομίχλης δεν υπήρχε καλή ορατότητα. Στα δεξιά αχνοφαίνεται η εκκλησία Saint-Quiriace.
Λόγω covid κάποια μέρη ήταν κλειστά τότε, όπως για παράδειγμα οι κατακόμβες της Provins. Υπάρχει κι ένα βιβλιοπωλείο που ήταν μεσαιωνική σπηλιά και ήταν πολύ όμορφο. Υπάρχει και εστιατόριο που σου σερβίρουν φαγητό απ'το μεσαίωνα, φοράνε τις αντίστοιχες ενδυμασίες και ο χώρος αν δεν κάνω λάθος είναι πράγματι μεσαιωνικό εστιατόριο. Αν ποτέ με πληρώσουν για να πάω να φάω εκεί θα σας πω πως ήταν!
Την πόλη την επισκέφθηκα μια αργία του Δεκέμβρη με μια κοπέλα που έβγαινα τότε. Είχε λίγο καιρό που είχε έρθει Γαλλία και δεν ήξερε πως είναι το σύστημα με τα εστιατόρια το μεσημέρι. Βλακωδώς και παράλογα σκέφτηκα ότι αργία είναι σε μια πόλη που θα θυμίζει νεκροταφείο, δεν θα πάνε οι εργαζόμενοι να φάνε το μεσημέρι έξω θα βρούμε εύκολα κάποιο εστιατόριο. Ψάχναμε ανεπιτυχώς από τις 12:30 μέχρι τις 13:30 που είναι η κρίσιμη ώρα. Σε πολλές γαλλικές πόλεις η κουζίνα κλείνει εκείνη την ώρα, αν δεν έχεις βρει κάπου να κάτσεις, ψάξε βρεις τι εχει ξεμείνει σε κανά φούρνο και πιάσε παγκάκι. Ευτυχώς υπήρχε μια κρεπερί που δούλευε την κουζίνα μέχρι τις 14:30. Το φαγητό ήταν στην καλύτερη μέτριο (με εξαίρεση την καταπληκτική σπιτική σαντιγί τους), αλλά το καταθέτω σε περίπτωση που βρεθείτε στην ίδια θέση, είναι το Mammy Gâteaux:
MAMMY GATEAUX, Provins - Restaurant Reviews, Photos & Phone Number - Tripadvisor
Η κρεπερί βρίσκεται στην όμορφη πλατεία place du Châtel.
Δυστυχώς με μια βόλτα αργότερα διαπιστώσαμε ότι είχε στηθεί υπαίθρια αγορά μπροστά από την εκκλησία Saint-Ayoul που είχε και φαγητά. Χίλιες φορές να είχαμε φάει εκεί. Η εκκλησία Saint-Ayoul έχει και ενδιαφέρουσα ιστορία και είναι όμορφη μέσα και έξω. Έχει μάλιστα κι ένα τμήμα αφιερωμένο στη μεσαιωνική πόλη Pingyao (άλλος ένας ταξιδιωτικός στόχος!) της Κίνας μιας και οι δύο πόλεις έχουν αδελφοποιηθεί. Σας θυμίζουν τίποτα οι παρακάτω εικόνες; Νομίζω μάσκα δεν το λέγαμε αυτό;
Και μια απαράδεκτη φώτο από την εκκλησία.
Η πόλη διαθέτει και κήπο με τριαντάφυλλα la Roseraie de Provins για τους λουλουδολάτρες.
Το καλοκαίρι πραγματοποιούν διάφορες μεσαιωνικές γιορτές με ενδυμασίες, παραδοσιακά έθιμα και επιδείξεις με άλογα. Το πιο χαρακτηριστικό μάλλον είναι η φωταγώγηση του πύργου, αλλά και της πόλης με κεριά το λεγόμενο les Lueurs du Temps. Φαίνεται όμορφο το σκηνικό. Για να πω την αλήθεια πάντως η συγκεκριμένη πόλη δεν με τραβάει για δεύτερη επίσκεψη.
Dinan
Και ας μεταφερθούμε επιτέλους στη Bretagne και μιας και μου αρέσει να ξεκινάω με το καλό, ας γράψω πρώτα για μίας απ'τις ομορφότερες πόλεις που έχω δει στη Γαλλία. Μερικά χρόνια πίσω είχα επισκεφθεί τη Dinant στο Βέλγιο. Μίλαγα λοιπόν με έναν Γάλλο φίλο και του έλεγα τι πανέμορφο μέρος είναι αυτή η Dinant, α μου λέει η Dinan είναι φανταστική, έχει πολλά ωραία μέρη η Bretagne. Ποια Bretagne, στο Βέλγιο ήμουν. Dinan δεν είπες; Όχι Dinan, Dinant! Μετά από αυτό το διάλογο -δεν είμαι ο Dinan, o Dinant είμαι- ήταν απ'τα μέρη που είχα σημειώσει για επίσκεψη. Στην πορεία συνέχισα να ακούω κι άλλα πολύ καλά λόγια για την πόλη.
Πρόκειται για μία ακόμα μεσαιωνική πόλη, οχυρωμένη πίσω από τείχη που διατηρούνται σε εξαιρετική κατάσταση και χτισμένη σε μία παραμυθένια τοποθεσία που συνδυάζει λόφο με ποτάμι. Το ποτάμι Rance υπήρξε καθοριστικός παράγοντας για την ανάπτυξη της πόλης κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα αφού επέτρεπε εμπορικές συναλλαγές με Αγγλία και Βέλγιο.
Το highlight της πόλης για μένα ήταν τα πλακόστρωτα δρομάκια και τα πανέμορφα κτίρια στο ιστορικό της κέντρο. Μπαίνοντας απ'την πύλη Jerzual:
Δεν βλέπεις ούτε κακόγουστα σουβενιράδικα, ούτε φαγάδικα της κακιάς ώρας, μόνο πλακόστρωτα δρομάκια και υπέροχα κτίρια.
Δείτε εδώ κτίριο.
Βιβλιοπωλείο χωρίς σχόλια.
Αν θέλετε θέα της πόλης, η καλύτερη περίπτωση είναι μάλλον ο πυργος ρολογιού Tour de l'Horloge του 15ου αιώνα.
Η είσοδος κοστίζει 4ε. Ανεβαίνοντας τα τελευταία ξύλινα σκαλιά ένιωθα τα πάντα να τρίζουν. Η τελευταία σκάλα πριν της έξοδο θέλει προσοχή.
Στον πύργο ανέβηκα αφού είχε βαρέσει η καμπάνα και μισή, σκεπτόμενως ότι θα ξαναβαρέσει ακριβώς. Μέγιστο λάθος! Η καμπάνα βαράει κάθε τέταρτο αν κατάλαβα καλά! Ήμουν ακριβώς δίπλα όταν βάρεσε και μου σπάσε το τύμπανο, συν ότι επειδή δεν το περίμενα μου φύγε η χολή! Μάλλον τους αρέσει να τους μπινελικώνουν! Είναι από τις ελάχιστες εξαιρέσεις που έχω δει και η θέα από ψηλά αφαιρεί κάτι από την ομορφιά της πόλης. Μου άρεσε περισσότερο να βλέπω από κοντά τα σπίτια και τα πλακόστρωτα δρομάκια. Η εκκλησία Basilique Saint-Sauveur που δεσπόζει στη φώτο έχει βυζαντινές επιρροές και όσο κι αν δεν της φαίνεται δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Αξίζει να πάτε σε εκείνο το σημείο γιατί έχει ωραία θέα στον ποταμό και στο κάτω τμήμα της πόλης.
Στην πόλη υπάρχει και κάστρο του 14ου αιώνα που είναι επισκέψιμο, Château de Dinan. Η είσοδος κοστίζει 7,5ε και κατα κύριο λόγο βλέπεις δύο πύργους του κάστρου.
Δεν είμαι κανας τρελός φαν των κάστρων, μου φαίνεται βαρετή η αρχιτεκτονική. Αν και οι dark souls διάδρομοι μου αρέσουν! Θα έπρεπε να απαγορευόταν από νόμο να βάζουν ψεύτικα ηχητικά εφέ σε τέτοια σημεία για να σε βάλουν και καλά στο κλίμα της εποχής. Στη δική μου περίπτωση καταφέρνουν πάντα το αντίθετο.
Όπως προανέφερα υπάρχει και κομμάτι της πόλης εκτός των τειχών που βρίσκεται δίπλα στον ποταμό Rance.
Για να πάτε σε αυτό το κομμάτι της πόλης απλά κατεβαίνετε βγαίνοντας από την πύλη Jerzual που έγραψα στην αρχή. Η διαδρομή μέχρι να φτάσετε είναι πλακόστρωτη και γεμάτη πανέμορφα κτίρια.
Εδώ μια άποψη της πόλης από κάτω με τα τείχη να φαίνονται στο βάθος, μπροστά την παλιά γέφυρα και κλασσικά τα εστιατόρια που βρίσκονται δίπλα στο ποτάμια. Δεξιά φαίνεται και το λιμάνι της πόλης. Μπορείς να πας με πλοίο στο Dinard και στο Saint-Malo. Νομίζω ότι έχει μόνο ένα δρομολόγιο την ημέρα.
Ακόμα και τα πιο σύγχρονα κομμάτια της πόλης εκτός των τειχών είναι καλόγουστα.
Πολύ όμορφος και ο σταθμός των τρένων. Εξυπηρετεί ελάχιστα μέρη βέβαια.
Σε αντίθεση με την Provins στο Dinan θα ξαναπήγαινα εύκολα. Βρίσκεται σε απόσταση λιγότερη από 60 χλμ από τη Mont Saint-Michel. Επίσης οι τιμές είναι σε λογικά πλαίσια (για Γαλλία).
Τις περισσότερες φορές που έχω ρωτήσει Γάλλους που να πάω για να δω όμορφες πόλεις/χωριά μία απ'τις περιοχές που θα αναφέρουν είναι η Bretagne. Μεσαιωνικές πόλεις όσο περισσότερο γίνεται διατηρημένες στο παραδοσιακό στυλ με κτίρια από πέτρες και ξύλα σε καταπληκτικές τοποθεσίες. Είναι διάσημος καλοκαιρινός προορισμός και για τους Γάλλους και για τους Αγγλούς (υπάρχουν πλοία που συνδέουν τις ακτές τους) για τις παραλίες της, ενώ είναι δημοφιλής και στους αρχαιολάτρες λόγω των πολλών μεγαλιθικών μνημείων της. Όπως καταλαβαίνετε είναι μια περιοχή με πλούσια ιστορία στα βάθη των αιώνων.
Οι κάτοικοι της Bretagne, οι λεγόμενοι Bretons, έχουν Κέλτικη καταγωγή από τους Βρετανούς που εγκαταστάθηκαν στην περιοχή τον 5ο-6ο αιώνα π.Χ. Τα σχόλια που ακούω συνήθως για αυτούς είναι ότι είναι ευγενικοί και φιλικοί. Με τα οποία συμφωνώ κι εγώ, πάντα με κριτήριο το πόσο ντροπαλοί στα όρια της αντικοινωνικότητας είναι οι Γάλλοι. Η ευγένεια τους όμως είναι μοναδική, αντίστοιχη με αυτή στην περιοχή Nord θα έλεγα.
Η τοπική τους διάλεκτος έχει κέλτικες ρίζες και δεν θυμίζει Γαλλικά αν εξαιρέσεις φυσικά την έντονη προφορά που έχουν οι Γάλλοι ότι γλώσσα κι αν μιλήσουν. Πλέον μάλλον θα την λέγαμε νεκρή γλώσσα, αφού τα Γαλλικά κυριαρχούν. Είναι εντυπωσιακό πως η Γαλλία έχει καταφέρει να μείνει ενωμένη παρόλο τις τόσες έντονες διαφορές μεταξύ των περιοχών. Εδώ ακόμα και τα εδάφη στις άλλες ηπείρους δεν ζητούν ανεξαρτησία.
Provins
Ωχ! Τι ντρίμπλα ήταν αυτή! Επειδή μου αρέσουν τα συγκριτικά ποστ και το πρώτο μέρος της Bretagne για το οποίο θα γράψω είναι μια φανταστική μεσαιωνική πόλη, νομίζω πως αξίζει σε αυτό το σημείο να μιλήσω για μια άλλη μεσαιωνική πόλη που βρίσκεται στην περιοχή Île-de-France, την Provins. Μια ακόμα Γαλλική πόλη που ανήκει στη λίστα μνημείων της Ουνέσκο.
Η Provins απέχει γύρω στα 90 χλμ από το Παρίσι και μάλιστα ανήκει στη ζώνη 5 που σημαίνει ότι συμπεριλαμβάνεται στην κάρτα Navigo αν φτάνει μέχρι τη ζώνη 5. Μπορείς να πας με ένα τοπικό τρένο, το transilien. Απ'το κέντρο του Παρισιού υπολογίστε γύρω στη μιάμιση ώρα.
Την πόλη την επισκέφθηκα τον περασμένο Δεκέμβρη και είχε αρκετά πυκνή ομίχλη. Έκανε το τοπίο πιο ατμοσφαιρικό, πιθανότατα όμως να την αδικώ και να την αδικούν οι φωτογραφίες.
Το χαρακτηριστικό είναι τα ψηλά (φτάνουν τα 25 μέτρα) καλοδιατηρημένα τείχη. Δεν περικλείουν όλη την πόλη. Κάποια τείχη γκρεμίστηκαν για να κατασκευαστούν κατοικίες. Το αποτέλεσμα παραμένει εντυπωσιακό σε σημεία όπως δίπλα στην είσοδο porte de Jouy.

Η ομίχλη αν και έκρυβε ομορφιές της πόλης δημιουργούσε ωραία ατμόσφαιρα.

Περνώντας τα τείχη δεν έβλεπες άθλια σουβενιράδικα ή εστιατόρια της ντροπής, αλλά τα όμορφα σπιτάκια που περιμένεις σε ένα τέτοιο μέρος. Στα μείον του ότι δεν είχε πολλά πλακόστρωτα σημεία.


Το κτίριο που ξεχωρίζει καθώς βρίσκεται στο ψηλότερο σημείο της πόλης είναι ο πύργος tour César. Τον χρησιμοποιούσαν σαν παρατηρητήριο και φυλακή. Είναι επισκέψιμος και το εισιτήριο κοστίζει 4,30ε.

Αξίζει επίσκεψη εκτός των άλλων γιατί προσφέρει θέα στην πόλη. Δυστυχώς λόγω της ομίχλης δεν υπήρχε καλή ορατότητα. Στα δεξιά αχνοφαίνεται η εκκλησία Saint-Quiriace.

Λόγω covid κάποια μέρη ήταν κλειστά τότε, όπως για παράδειγμα οι κατακόμβες της Provins. Υπάρχει κι ένα βιβλιοπωλείο που ήταν μεσαιωνική σπηλιά και ήταν πολύ όμορφο. Υπάρχει και εστιατόριο που σου σερβίρουν φαγητό απ'το μεσαίωνα, φοράνε τις αντίστοιχες ενδυμασίες και ο χώρος αν δεν κάνω λάθος είναι πράγματι μεσαιωνικό εστιατόριο. Αν ποτέ με πληρώσουν για να πάω να φάω εκεί θα σας πω πως ήταν!

Την πόλη την επισκέφθηκα μια αργία του Δεκέμβρη με μια κοπέλα που έβγαινα τότε. Είχε λίγο καιρό που είχε έρθει Γαλλία και δεν ήξερε πως είναι το σύστημα με τα εστιατόρια το μεσημέρι. Βλακωδώς και παράλογα σκέφτηκα ότι αργία είναι σε μια πόλη που θα θυμίζει νεκροταφείο, δεν θα πάνε οι εργαζόμενοι να φάνε το μεσημέρι έξω θα βρούμε εύκολα κάποιο εστιατόριο. Ψάχναμε ανεπιτυχώς από τις 12:30 μέχρι τις 13:30 που είναι η κρίσιμη ώρα. Σε πολλές γαλλικές πόλεις η κουζίνα κλείνει εκείνη την ώρα, αν δεν έχεις βρει κάπου να κάτσεις, ψάξε βρεις τι εχει ξεμείνει σε κανά φούρνο και πιάσε παγκάκι. Ευτυχώς υπήρχε μια κρεπερί που δούλευε την κουζίνα μέχρι τις 14:30. Το φαγητό ήταν στην καλύτερη μέτριο (με εξαίρεση την καταπληκτική σπιτική σαντιγί τους), αλλά το καταθέτω σε περίπτωση που βρεθείτε στην ίδια θέση, είναι το Mammy Gâteaux:
MAMMY GATEAUX, Provins - Restaurant Reviews, Photos & Phone Number - Tripadvisor
Η κρεπερί βρίσκεται στην όμορφη πλατεία place du Châtel.

Δυστυχώς με μια βόλτα αργότερα διαπιστώσαμε ότι είχε στηθεί υπαίθρια αγορά μπροστά από την εκκλησία Saint-Ayoul που είχε και φαγητά. Χίλιες φορές να είχαμε φάει εκεί. Η εκκλησία Saint-Ayoul έχει και ενδιαφέρουσα ιστορία και είναι όμορφη μέσα και έξω. Έχει μάλιστα κι ένα τμήμα αφιερωμένο στη μεσαιωνική πόλη Pingyao (άλλος ένας ταξιδιωτικός στόχος!) της Κίνας μιας και οι δύο πόλεις έχουν αδελφοποιηθεί. Σας θυμίζουν τίποτα οι παρακάτω εικόνες; Νομίζω μάσκα δεν το λέγαμε αυτό;

Και μια απαράδεκτη φώτο από την εκκλησία.

Η πόλη διαθέτει και κήπο με τριαντάφυλλα la Roseraie de Provins για τους λουλουδολάτρες.
Το καλοκαίρι πραγματοποιούν διάφορες μεσαιωνικές γιορτές με ενδυμασίες, παραδοσιακά έθιμα και επιδείξεις με άλογα. Το πιο χαρακτηριστικό μάλλον είναι η φωταγώγηση του πύργου, αλλά και της πόλης με κεριά το λεγόμενο les Lueurs du Temps. Φαίνεται όμορφο το σκηνικό. Για να πω την αλήθεια πάντως η συγκεκριμένη πόλη δεν με τραβάει για δεύτερη επίσκεψη.
Dinan
Και ας μεταφερθούμε επιτέλους στη Bretagne και μιας και μου αρέσει να ξεκινάω με το καλό, ας γράψω πρώτα για μίας απ'τις ομορφότερες πόλεις που έχω δει στη Γαλλία. Μερικά χρόνια πίσω είχα επισκεφθεί τη Dinant στο Βέλγιο. Μίλαγα λοιπόν με έναν Γάλλο φίλο και του έλεγα τι πανέμορφο μέρος είναι αυτή η Dinant, α μου λέει η Dinan είναι φανταστική, έχει πολλά ωραία μέρη η Bretagne. Ποια Bretagne, στο Βέλγιο ήμουν. Dinan δεν είπες; Όχι Dinan, Dinant! Μετά από αυτό το διάλογο -δεν είμαι ο Dinan, o Dinant είμαι- ήταν απ'τα μέρη που είχα σημειώσει για επίσκεψη. Στην πορεία συνέχισα να ακούω κι άλλα πολύ καλά λόγια για την πόλη.
Πρόκειται για μία ακόμα μεσαιωνική πόλη, οχυρωμένη πίσω από τείχη που διατηρούνται σε εξαιρετική κατάσταση και χτισμένη σε μία παραμυθένια τοποθεσία που συνδυάζει λόφο με ποτάμι. Το ποτάμι Rance υπήρξε καθοριστικός παράγοντας για την ανάπτυξη της πόλης κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα αφού επέτρεπε εμπορικές συναλλαγές με Αγγλία και Βέλγιο.
Το highlight της πόλης για μένα ήταν τα πλακόστρωτα δρομάκια και τα πανέμορφα κτίρια στο ιστορικό της κέντρο. Μπαίνοντας απ'την πύλη Jerzual:

Δεν βλέπεις ούτε κακόγουστα σουβενιράδικα, ούτε φαγάδικα της κακιάς ώρας, μόνο πλακόστρωτα δρομάκια και υπέροχα κτίρια.

Δείτε εδώ κτίριο.

Βιβλιοπωλείο χωρίς σχόλια.

Αν θέλετε θέα της πόλης, η καλύτερη περίπτωση είναι μάλλον ο πυργος ρολογιού Tour de l'Horloge του 15ου αιώνα.

Η είσοδος κοστίζει 4ε. Ανεβαίνοντας τα τελευταία ξύλινα σκαλιά ένιωθα τα πάντα να τρίζουν. Η τελευταία σκάλα πριν της έξοδο θέλει προσοχή.

Στον πύργο ανέβηκα αφού είχε βαρέσει η καμπάνα και μισή, σκεπτόμενως ότι θα ξαναβαρέσει ακριβώς. Μέγιστο λάθος! Η καμπάνα βαράει κάθε τέταρτο αν κατάλαβα καλά! Ήμουν ακριβώς δίπλα όταν βάρεσε και μου σπάσε το τύμπανο, συν ότι επειδή δεν το περίμενα μου φύγε η χολή! Μάλλον τους αρέσει να τους μπινελικώνουν! Είναι από τις ελάχιστες εξαιρέσεις που έχω δει και η θέα από ψηλά αφαιρεί κάτι από την ομορφιά της πόλης. Μου άρεσε περισσότερο να βλέπω από κοντά τα σπίτια και τα πλακόστρωτα δρομάκια. Η εκκλησία Basilique Saint-Sauveur που δεσπόζει στη φώτο έχει βυζαντινές επιρροές και όσο κι αν δεν της φαίνεται δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Αξίζει να πάτε σε εκείνο το σημείο γιατί έχει ωραία θέα στον ποταμό και στο κάτω τμήμα της πόλης.

Στην πόλη υπάρχει και κάστρο του 14ου αιώνα που είναι επισκέψιμο, Château de Dinan. Η είσοδος κοστίζει 7,5ε και κατα κύριο λόγο βλέπεις δύο πύργους του κάστρου.

Δεν είμαι κανας τρελός φαν των κάστρων, μου φαίνεται βαρετή η αρχιτεκτονική. Αν και οι dark souls διάδρομοι μου αρέσουν! Θα έπρεπε να απαγορευόταν από νόμο να βάζουν ψεύτικα ηχητικά εφέ σε τέτοια σημεία για να σε βάλουν και καλά στο κλίμα της εποχής. Στη δική μου περίπτωση καταφέρνουν πάντα το αντίθετο.

Όπως προανέφερα υπάρχει και κομμάτι της πόλης εκτός των τειχών που βρίσκεται δίπλα στον ποταμό Rance.

Για να πάτε σε αυτό το κομμάτι της πόλης απλά κατεβαίνετε βγαίνοντας από την πύλη Jerzual που έγραψα στην αρχή. Η διαδρομή μέχρι να φτάσετε είναι πλακόστρωτη και γεμάτη πανέμορφα κτίρια.

Εδώ μια άποψη της πόλης από κάτω με τα τείχη να φαίνονται στο βάθος, μπροστά την παλιά γέφυρα και κλασσικά τα εστιατόρια που βρίσκονται δίπλα στο ποτάμια. Δεξιά φαίνεται και το λιμάνι της πόλης. Μπορείς να πας με πλοίο στο Dinard και στο Saint-Malo. Νομίζω ότι έχει μόνο ένα δρομολόγιο την ημέρα.

Ακόμα και τα πιο σύγχρονα κομμάτια της πόλης εκτός των τειχών είναι καλόγουστα.

Πολύ όμορφος και ο σταθμός των τρένων. Εξυπηρετεί ελάχιστα μέρη βέβαια.

Σε αντίθεση με την Provins στο Dinan θα ξαναπήγαινα εύκολα. Βρίσκεται σε απόσταση λιγότερη από 60 χλμ από τη Mont Saint-Michel. Επίσης οι τιμές είναι σε λογικά πλαίσια (για Γαλλία).
