Señor_Nada
Member
- Μηνύματα
- 1.722
- Likes
- 9.609
- Ταξίδι-Όνειρο
- Άβυσσος
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Avignon και Orange
- Marseille
- Arles και Montpellier
- Nîmes
- Perpignan και Carcassonne
- Pérouges και Albi
- Toulouse
- Lyon και Annecy
- Αλσατία: Strasbourg
- Obernai, Sélestat και Colmar
- Centre-Val de Loire: Orléans και Blois
- Centre-Val de Loire: Tours και Rennes
- Νορμανδία: Mont Saint-Michel, Honfleur και Étretat
- Νορμανδία: Rouen και Caen
- Hauts-de-France: Noyelles-sur-mer, Saint-Valery-sur-Somme και Berck ή Berck-sur-Mer
- Hauts-de-France: Amiens, Arras, Cambrai
- Lille
- Nord+Pas-de-Calais: Montreuil-sur-Mer, Bergues, Saint-Omer
- Nord+Pas-de-Calais: Dunkerque, Boulogne-sur-Mer, Calais
- Chartres, Le Mans
- Angers, Nantes
- Nancy, Metz
- Vienne, Dijon
- Provins, Dinan
- Saint-Malo, Dol-de-Bretagne,
- Bordeaux, Bayonne
- Κάστρα Chambord και Chenonceau και Amboise
- Paris (μέρος 1ο)
- Paris (μέρος 2ο)
- Paris (μέρος 3ο)
- Paris (μέρος 4ο)
- Paris (μέρος 5ο)
- Paris (μέρος 6ο και τελευταίο!)
- Le Havre και Troyes
- Vitré και Vannes
- Fougères
- Πρώτη μου φορά στη Γαλλία, που να πάω;
- Carnac και Quimper
- Paris (μέρος 7ο η επιστροφή!)
- Paris (μέρος 8ο και τελευταίο, αυτή τη φορά το εννοώ!)
- Reims και Laon
- Autun, Beaune και Lorient
- Saint-Rémy-de-Provence και Aix-en-Provence
- Monaco και Grenoble
- Nice
Saint-Malo
Ξέρω ήδη ότι θα υπάρχουν διαφωνίες γι'αυτά που θα γράψω για αυτή την πόλη. Γνωρίζω άτομα που τους αρέσει πολύ και την επισκέπτονται συχνά. Με λένε πολύ αυστηρό όταν λέω ότι αυτό είναι ένα απ'τα χειρότερη μέρη που έχω δει γενικά όχι μόνο στη Γαλλία. Είναι ακριβώς το στυλ πόλης που δεν μου αρέσει. Δεν ξέρω αν είναι δόκιμος ο όρος τουριστοπαγίδα για μια πόλη, πάντως με τα δικά μου κριτήρια, το Saint-Malo θα έμπαινε σε αυτή την κατηγορία.
Πρόκειται για ένα ιστορικό λιμάνι της Bretagne που αν δείτε πως απεικονίζεται σε παλιούς πίνακες πρέπει να ήταν πολύ όμορφο. Οχυρωμένη πόλη πίσω από τείχη δίπλα στη θάλασσα, αν είχε διατηρηθεί έτσι το πιθανότερο ήταν ότι σήμερα θα έγραφα για μία απ'τις ομορφότερες πόλεις της Γαλλίας. Δυστυχώς η πόλη ισοπεδώθηκε απ'τους συμμάχους κατά τη διάρκεια του 2ου ΠΠ. Αυτό που χτίστηκε στη θέση της παλιάς πόλης μοιάζει με σκιά του εαυτού της τουλάχιστον στα δικά μου μάτια. Εξακολουθεί το ιστορικό κομμάτι της πόλης να είναι οχυρωμένο πίσω από τείχη, αλλά τα κτίρια δεν θα τα χαρακτήριζα γραφικά. Τουλάχιστον όχι με την έννοια του ωραίου γραφικού. Σήμερα είναι ένας δημοφιλέστατος καλοκαιρινός προορισμός για τους Γάλλους και τους Άγγλους (υπάρχουν διάφορες συνδέσεις με πλοία). Η ζήτηση είναι μεγάλη και οι τιμές για διαμονή τσούζουν. Ευτυχώς στη Bretagne βρίσκεις παντούς κρέπες και galette που δεν γίνεται να τα χρεώσουν υπερβολικά γιατί και οι τιμές στα εστιατόρια του Saint-Malo βαράνε πολύ.
Ας αρχίσω να αναλύω τι δεν μου άρεσε. Για αρχή εκτός των τειχών το μέρος δεν έχει κανένα χαρακτήρα. Θα μπορούσε να είναι κτίρια οπουδήποτε στον κόσμο.
Το "παραλιακό" της κομμάτι θυμίζει τα αντίστοιχα μέρη στην περιοχή Nord και για τα οποία έχω γράψει πόσο δεν μου αρέσουν. Το παραλιακό βάλτε το σε πολλά εισαγωγικά αφού τα αμμώδη κομμάτια είναι ή μικρά ή δεν υφίστανται. Με άλλα λόγια η Dunkerque και η Berck-sur-Mer για μένα έχουν πολύ ανώτερα παραλιακά κομμάτια γιατί τουλάχιστον έχουν απέραντες παραλίες.
Αναγκαστική παράκαμψη στον περίπατο για να μην ταράξουμε την ηρεμία των μπετών.
Και πάμε και στο κομμάτι ιστορικό κέντρο/οχυρωμένη πόλη που είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο αρέσει η πόλη απ'όσο έχω ακούσει τουλάχιστον. Πλησιάζοντας αντίκρισα τον άσπονδο εχθρό μου, μία απ'τις δέκα πληγές του Φαραώ:
Δεν έχουμε ξεκινήσει καθόλου καλά σκέφτομαι. Βλέποντας τα τείχη και τα κτίρια που εξείχαν κάπως άρχισα να αναθεωρώ και να σκέφτομαι ότι ίσως τελικά να έχουν δίκιο όσοι το βρίσκουν ωραίο. Στο πεζοδρόμιο απέναντι έχουν τοποθετήσει τιμητικές πλακέτες για τους νικητές της Route du Rhum. Ένας αγώνας με σκάφη που πραγματοποιείται κάθε τέσσερα χρόνια με αφετηρία το Saint-Malo και τερματισμό στην Pointe-à-Pitre της Γουαδελούπης!
Μέχρι να περάσω την πύλη Saint-Vincent
Και να αντικρίσω μια σειρά από άθλια εστιατόρια. Η πρώτη φορά που βλέπω ένα εστιατόριο να προσδιορίζεται ως brasserie - pizzeria. Στη Γαλλία αναζητώ όμορφα μαγαζάκια της γειτονιάς, αυτό για μένα είναι το μεγάλο ατού της. Αυτό το μέρος έμοιαζε με ναρκοπέδιο φαγάδικων. Θέλει προσπάθεια πιστεύω για να μην φας φόλα.
Έπαιζαν και πολλες creperie - pizzeria. Ο βασιλιάς όλως ήταν αυτό το μαγαζί με fish & chips, burgers, "σπιτικές" κρέπες και μύδια! Όλα τα σφάζει όλα τα μαχαιρώνει! Δεν έχω ξαναδεί τέτοια πράματα στη Γαλλία.
Είναι όλα χάλια; Όχι. Έχει μερικά σημεία που μου άρεσαν, όπως το cour la Houssaye που είναι απ'τα παλαιότερα κτίρια της πόλης (16ος αιώνας).
Ή αυτή την ξύλινη γέφυρα.
Τα τείχη καλύπτουν όλη την πόλη και είναι περπατίσιμα. Σου δίνουν και μια άλφα θέα στην πόλη και προς την θάλασσα. Εδώ τα τείχη, η παραλία που βρίσκεται μπροστά και στο βάθος ο φάρος.
Δεν μου θυμίζουν Γαλλία αυτές οι εικόνες.
Η πόλη διαθέτει και μια βραχονησίδα που ανάλογα με το κύμα είναι επισκέψιμη ή όχι (κάτι σαν τη Mont Saint-Michel), την Grand Bé στην οποία υπάρχει κι ένα οχυρό.
Το πραγματικά θετικό που βρίσκω στην πόλη είναι ότι απέχει λιγότερο από ώρα από τη Mont Saint-Michel και μάλιστα υπάρχει και flixbus για αυτή τη διαδρομή κατα τ'άλλα μετάνιωσα που πήγα.
Saint-Brieuc
Άλλη μία πόλη της Bretagne σχετικά κοντά σε παραλία. Δεν θα πλατειάσω καθώς δεν την θεωρώ κάτι το σπουδαίο τουριστικά. Το κέντρο είναι κάτι που περίμενα να δω στο Saint-Malo και δεν είδα, γραφικά μαγαζάκια και πλακόστρωτα δρομάκια.
Τις προηγούμενες ημέρες είχε και γιορτές στην πόλη με αποκορύφωση στις 14 Ιουλίου (εθνική γιορτή - μέρα της Βαστίλλης) που είχαν στήσει σκηνή στο πάρκο des Promenades και διάφορες καντίνες με τιμές σοκ (για Γαλλία) galette saucisse 3ε, κρέπες 2ε, σάντουιτς 4ε, μπύρες 4ε. Το πάρτι κράτησε μέχρι αργά αφού έτσι κι αλλιώς είχε πάει 23:00 και δεν είχε νυχτώσει για τα καλά ακόμα. Περίμεναν να πάει 23:30 για να ρίξει πυροτεχνήματα ο δήμος, που είχαν κάνει πολύ καλή οργανωμένη δουλειά. Όπως βλέπετε και στις φώτο, χωρίς ζακέτα δεν γινόταν να σταθείς!
Να κι ένα σπίτι του 15ου αιώνα.
Στην πόλη υπάρχουν και αμέτρητα γκραφίτι, πρέπει να είναι σε συμφωνία με τον δήμο γιατί έμοιαζε για επαγγελματική δουλειά.
Λίγο έξω απ'το κέντρο περνάει το ποτάμι Gouët κι έχει και μικρό λιμάνι. Όχι κάτι το αξιοσημείωτο.
Η πόλη διαθέτει και μουσείο τέχνης και αρχαιολογίας με ελεύθερη είσοδο αλλά δεν το επισκέφθηκα.
Dol-de-Bretagne
Ούτε σε αυτή την πόλη θα σταθώ πολύ. Έχει διάφορα παμπάλαια σπίτια. Ίσως και να έχει τα παλιότερα στη Bretagne. Δεν έχω κάτσει πολύ στην πόλη οπότε η επαφή μου είναι μικρή. Και σε αυτή την πόλη είδα πράγματα που περίμενα να δω στο Saint-Malo. Ο δρόμος Grand Rue είναι φοβερός.
Ο καθεδρικός του 13ου αιώνα της πόλης περιτριγυρίζεται από όμορφα δρομάκια.
Δίπλα στον καθεδρικό έχουν κι ένα μουσείο που είναι αφιερωμένο στις κατασκευές των καθεδρικών. Δεν το επισκέφθηκα, αν κατάλαβα καλά έχει και δραστηριότητες. Ονομάζεται cathédraloscope.
Αυτή η πόλη αξίζει να αναφερθεί για τρεις λόγους.
1) Βρίσκεται κοντά στο λόφο Mont-Dol που δίνει θέα στον κόλπο και που σύμφωνα με την χριστιανοκαθολική παράδοση εκεί κέρδισε ο αρχάγγελος Μιχαήλ τον σατανά. Σηκώστε χέρι αν διαβάσατε αυτή την πρόταση χωρίς να γελάσετε.
2) Βρίσκεται κοντά σε ένα από τα μεγαλύτερα σε όγκο μεγαλιθικά μνημεία Menhir de Champ-Dolent.
3 και ίσως σημαντικότερο) Έχει σταθμό τρένων με σύνδεση στη Dinan στα 20 λεπτά και στο Saint-Malo στα 15 λεπτά. Αν θέλετε να αποφύγετε την κυριολεκτικά υπερτιμημένη διαμονή στο Saint-Malo, αλλά θέλετε να επισκεφθείτε την πόλη πιστεύω ότι είναι μια καλή λύση. Το τρένο με το οποίο πας είναι σε έκδοση Γαλλικής μερίδας.
Ξέρω ήδη ότι θα υπάρχουν διαφωνίες γι'αυτά που θα γράψω για αυτή την πόλη. Γνωρίζω άτομα που τους αρέσει πολύ και την επισκέπτονται συχνά. Με λένε πολύ αυστηρό όταν λέω ότι αυτό είναι ένα απ'τα χειρότερη μέρη που έχω δει γενικά όχι μόνο στη Γαλλία. Είναι ακριβώς το στυλ πόλης που δεν μου αρέσει. Δεν ξέρω αν είναι δόκιμος ο όρος τουριστοπαγίδα για μια πόλη, πάντως με τα δικά μου κριτήρια, το Saint-Malo θα έμπαινε σε αυτή την κατηγορία.
Πρόκειται για ένα ιστορικό λιμάνι της Bretagne που αν δείτε πως απεικονίζεται σε παλιούς πίνακες πρέπει να ήταν πολύ όμορφο. Οχυρωμένη πόλη πίσω από τείχη δίπλα στη θάλασσα, αν είχε διατηρηθεί έτσι το πιθανότερο ήταν ότι σήμερα θα έγραφα για μία απ'τις ομορφότερες πόλεις της Γαλλίας. Δυστυχώς η πόλη ισοπεδώθηκε απ'τους συμμάχους κατά τη διάρκεια του 2ου ΠΠ. Αυτό που χτίστηκε στη θέση της παλιάς πόλης μοιάζει με σκιά του εαυτού της τουλάχιστον στα δικά μου μάτια. Εξακολουθεί το ιστορικό κομμάτι της πόλης να είναι οχυρωμένο πίσω από τείχη, αλλά τα κτίρια δεν θα τα χαρακτήριζα γραφικά. Τουλάχιστον όχι με την έννοια του ωραίου γραφικού. Σήμερα είναι ένας δημοφιλέστατος καλοκαιρινός προορισμός για τους Γάλλους και τους Άγγλους (υπάρχουν διάφορες συνδέσεις με πλοία). Η ζήτηση είναι μεγάλη και οι τιμές για διαμονή τσούζουν. Ευτυχώς στη Bretagne βρίσκεις παντούς κρέπες και galette που δεν γίνεται να τα χρεώσουν υπερβολικά γιατί και οι τιμές στα εστιατόρια του Saint-Malo βαράνε πολύ.
Ας αρχίσω να αναλύω τι δεν μου άρεσε. Για αρχή εκτός των τειχών το μέρος δεν έχει κανένα χαρακτήρα. Θα μπορούσε να είναι κτίρια οπουδήποτε στον κόσμο.

Το "παραλιακό" της κομμάτι θυμίζει τα αντίστοιχα μέρη στην περιοχή Nord και για τα οποία έχω γράψει πόσο δεν μου αρέσουν. Το παραλιακό βάλτε το σε πολλά εισαγωγικά αφού τα αμμώδη κομμάτια είναι ή μικρά ή δεν υφίστανται. Με άλλα λόγια η Dunkerque και η Berck-sur-Mer για μένα έχουν πολύ ανώτερα παραλιακά κομμάτια γιατί τουλάχιστον έχουν απέραντες παραλίες.

Αναγκαστική παράκαμψη στον περίπατο για να μην ταράξουμε την ηρεμία των μπετών.

Και πάμε και στο κομμάτι ιστορικό κέντρο/οχυρωμένη πόλη που είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο αρέσει η πόλη απ'όσο έχω ακούσει τουλάχιστον. Πλησιάζοντας αντίκρισα τον άσπονδο εχθρό μου, μία απ'τις δέκα πληγές του Φαραώ:

Δεν έχουμε ξεκινήσει καθόλου καλά σκέφτομαι. Βλέποντας τα τείχη και τα κτίρια που εξείχαν κάπως άρχισα να αναθεωρώ και να σκέφτομαι ότι ίσως τελικά να έχουν δίκιο όσοι το βρίσκουν ωραίο. Στο πεζοδρόμιο απέναντι έχουν τοποθετήσει τιμητικές πλακέτες για τους νικητές της Route du Rhum. Ένας αγώνας με σκάφη που πραγματοποιείται κάθε τέσσερα χρόνια με αφετηρία το Saint-Malo και τερματισμό στην Pointe-à-Pitre της Γουαδελούπης!

Μέχρι να περάσω την πύλη Saint-Vincent

Και να αντικρίσω μια σειρά από άθλια εστιατόρια. Η πρώτη φορά που βλέπω ένα εστιατόριο να προσδιορίζεται ως brasserie - pizzeria. Στη Γαλλία αναζητώ όμορφα μαγαζάκια της γειτονιάς, αυτό για μένα είναι το μεγάλο ατού της. Αυτό το μέρος έμοιαζε με ναρκοπέδιο φαγάδικων. Θέλει προσπάθεια πιστεύω για να μην φας φόλα.

Έπαιζαν και πολλες creperie - pizzeria. Ο βασιλιάς όλως ήταν αυτό το μαγαζί με fish & chips, burgers, "σπιτικές" κρέπες και μύδια! Όλα τα σφάζει όλα τα μαχαιρώνει! Δεν έχω ξαναδεί τέτοια πράματα στη Γαλλία.

Είναι όλα χάλια; Όχι. Έχει μερικά σημεία που μου άρεσαν, όπως το cour la Houssaye που είναι απ'τα παλαιότερα κτίρια της πόλης (16ος αιώνας).

Ή αυτή την ξύλινη γέφυρα.

Τα τείχη καλύπτουν όλη την πόλη και είναι περπατίσιμα. Σου δίνουν και μια άλφα θέα στην πόλη και προς την θάλασσα. Εδώ τα τείχη, η παραλία που βρίσκεται μπροστά και στο βάθος ο φάρος.

Δεν μου θυμίζουν Γαλλία αυτές οι εικόνες.

Η πόλη διαθέτει και μια βραχονησίδα που ανάλογα με το κύμα είναι επισκέψιμη ή όχι (κάτι σαν τη Mont Saint-Michel), την Grand Bé στην οποία υπάρχει κι ένα οχυρό.

Το πραγματικά θετικό που βρίσκω στην πόλη είναι ότι απέχει λιγότερο από ώρα από τη Mont Saint-Michel και μάλιστα υπάρχει και flixbus για αυτή τη διαδρομή κατα τ'άλλα μετάνιωσα που πήγα.
Saint-Brieuc
Άλλη μία πόλη της Bretagne σχετικά κοντά σε παραλία. Δεν θα πλατειάσω καθώς δεν την θεωρώ κάτι το σπουδαίο τουριστικά. Το κέντρο είναι κάτι που περίμενα να δω στο Saint-Malo και δεν είδα, γραφικά μαγαζάκια και πλακόστρωτα δρομάκια.


Τις προηγούμενες ημέρες είχε και γιορτές στην πόλη με αποκορύφωση στις 14 Ιουλίου (εθνική γιορτή - μέρα της Βαστίλλης) που είχαν στήσει σκηνή στο πάρκο des Promenades και διάφορες καντίνες με τιμές σοκ (για Γαλλία) galette saucisse 3ε, κρέπες 2ε, σάντουιτς 4ε, μπύρες 4ε. Το πάρτι κράτησε μέχρι αργά αφού έτσι κι αλλιώς είχε πάει 23:00 και δεν είχε νυχτώσει για τα καλά ακόμα. Περίμεναν να πάει 23:30 για να ρίξει πυροτεχνήματα ο δήμος, που είχαν κάνει πολύ καλή οργανωμένη δουλειά. Όπως βλέπετε και στις φώτο, χωρίς ζακέτα δεν γινόταν να σταθείς!

Να κι ένα σπίτι του 15ου αιώνα.

Στην πόλη υπάρχουν και αμέτρητα γκραφίτι, πρέπει να είναι σε συμφωνία με τον δήμο γιατί έμοιαζε για επαγγελματική δουλειά.

Λίγο έξω απ'το κέντρο περνάει το ποτάμι Gouët κι έχει και μικρό λιμάνι. Όχι κάτι το αξιοσημείωτο.

Η πόλη διαθέτει και μουσείο τέχνης και αρχαιολογίας με ελεύθερη είσοδο αλλά δεν το επισκέφθηκα.
Dol-de-Bretagne
Ούτε σε αυτή την πόλη θα σταθώ πολύ. Έχει διάφορα παμπάλαια σπίτια. Ίσως και να έχει τα παλιότερα στη Bretagne. Δεν έχω κάτσει πολύ στην πόλη οπότε η επαφή μου είναι μικρή. Και σε αυτή την πόλη είδα πράγματα που περίμενα να δω στο Saint-Malo. Ο δρόμος Grand Rue είναι φοβερός.

Ο καθεδρικός του 13ου αιώνα της πόλης περιτριγυρίζεται από όμορφα δρομάκια.


Δίπλα στον καθεδρικό έχουν κι ένα μουσείο που είναι αφιερωμένο στις κατασκευές των καθεδρικών. Δεν το επισκέφθηκα, αν κατάλαβα καλά έχει και δραστηριότητες. Ονομάζεται cathédraloscope.

Αυτή η πόλη αξίζει να αναφερθεί για τρεις λόγους.
1) Βρίσκεται κοντά στο λόφο Mont-Dol που δίνει θέα στον κόλπο και που σύμφωνα με την χριστιανοκαθολική παράδοση εκεί κέρδισε ο αρχάγγελος Μιχαήλ τον σατανά. Σηκώστε χέρι αν διαβάσατε αυτή την πρόταση χωρίς να γελάσετε.
2) Βρίσκεται κοντά σε ένα από τα μεγαλύτερα σε όγκο μεγαλιθικά μνημεία Menhir de Champ-Dolent.
3 και ίσως σημαντικότερο) Έχει σταθμό τρένων με σύνδεση στη Dinan στα 20 λεπτά και στο Saint-Malo στα 15 λεπτά. Αν θέλετε να αποφύγετε την κυριολεκτικά υπερτιμημένη διαμονή στο Saint-Malo, αλλά θέλετε να επισκεφθείτε την πόλη πιστεύω ότι είναι μια καλή λύση. Το τρένο με το οποίο πας είναι σε έκδοση Γαλλικής μερίδας.
