Señor_Nada
Member
- Μηνύματα
- 1.722
- Likes
- 9.609
- Ταξίδι-Όνειρο
- Άβυσσος
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Avignon και Orange
- Marseille
- Arles και Montpellier
- Nîmes
- Perpignan και Carcassonne
- Pérouges και Albi
- Toulouse
- Lyon και Annecy
- Αλσατία: Strasbourg
- Obernai, Sélestat και Colmar
- Centre-Val de Loire: Orléans και Blois
- Centre-Val de Loire: Tours και Rennes
- Νορμανδία: Mont Saint-Michel, Honfleur και Étretat
- Νορμανδία: Rouen και Caen
- Hauts-de-France: Noyelles-sur-mer, Saint-Valery-sur-Somme και Berck ή Berck-sur-Mer
- Hauts-de-France: Amiens, Arras, Cambrai
- Lille
- Nord+Pas-de-Calais: Montreuil-sur-Mer, Bergues, Saint-Omer
- Nord+Pas-de-Calais: Dunkerque, Boulogne-sur-Mer, Calais
- Chartres, Le Mans
- Angers, Nantes
- Nancy, Metz
- Vienne, Dijon
- Provins, Dinan
- Saint-Malo, Dol-de-Bretagne,
- Bordeaux, Bayonne
- Κάστρα Chambord και Chenonceau και Amboise
- Paris (μέρος 1ο)
- Paris (μέρος 2ο)
- Paris (μέρος 3ο)
- Paris (μέρος 4ο)
- Paris (μέρος 5ο)
- Paris (μέρος 6ο και τελευταίο!)
- Le Havre και Troyes
- Vitré και Vannes
- Fougères
- Πρώτη μου φορά στη Γαλλία, που να πάω;
- Carnac και Quimper
- Paris (μέρος 7ο η επιστροφή!)
- Paris (μέρος 8ο και τελευταίο, αυτή τη φορά το εννοώ!)
- Reims και Laon
- Autun, Beaune και Lorient
- Saint-Rémy-de-Provence και Aix-en-Provence
- Monaco και Grenoble
- Nice
Paris (μέρος 1ο)
Για όλα τα ποστ τα οποία έχω γράψει μέχρι σήμερα στο φόρουμ, είτε είναι ιστορίες είτε θέματα όπως αυτό, δεν έχω κάνει καμία προεργασία. Βλέπω τις φωτογραφίες, αποφασίζω τι θέλω να ποστάρω και γράφω ότι μου ρθει εκείνη την ώρα. Ο κιμάς κόβεται παρουσία του πελάτη. Πολλές φορές διαβάζω μετά από μέρες τι έχω γράψει και συνειδητοποιώ ότι λείπουν κομμάτια που σκεφτόμουν να βάλω! Με το Παρίσι δεν έβγαζα άκρη. Δεν ήξερα από που να αρχίσω. Να γράψω ένα μπόνους χριστουγεννιάτικο ποστ με το πως κατέληξα στη Γαλλία και γιατί παρέμεινα; Ασ'το καλύτερα, δεν έχει καθόλου ρομαντισμό η ιστορία αλλά Ευρωπαϊκή (αν)αξιοκρατία και εγκληματική Γαλλική γραφειοκρατία. Ήθελα και θέλω να αποφύγω διαμάχες στο συγκεκριμένο τόπικ. Να το πιάσω από τα αγαπημένα μου μέρη σε λιγότερα αγαπημένα; Έβγαινε εντελώς χαοτικό. Τελικά σκέφτηκα ποια ατάκα που έχεις ακούσει από Παριζιάνους όσο σε πληγώνει τόσο σε πορώνει; "Αν γνωρίζεις την ιστορία του Παρισιού, γνωρίζεις την ιστορία της Γαλλίας." Μια πρόταση που μάλλον έχει βάση αν αναφερόμαστε στην σύγχρονη ιστορία, όμως σίγουρα δεν στέκει στα βάθη των χρόνων. Αυτή η φράση λοιπόν μου έδωσε την ιδέα να αναφερθώ σε όλα τα μέρη που θέλω χρονολογικά συνδυάζοντας τα με σημαντικά γεγονότα. Έτσι κι αλλιώς δεν γινόταν να γράψω για αυτή την πόλη χωρίς αναφορές στο διαφωτισμό, τη γαλλική επανάσταση, την παρισινή κομμούνα, την Αντουανέτα, το Ναπολέοντα και τον mr μπούτια (βλ. ποστ 137 πρώτη φώτο). Απ'το να γράψω ξερά για τη Sacré-Cœur ότι μπορείτε να βγάλετε ινστραγκαμικές φώτο, νομίζω έχει περισσότερο ενδιαφέρον να γράψω ποια γεγονότα είχαν προηγηθεί πριν την κατασκευή της και τι πιθανόν να συμβολίζει. Είναι η πρώτη φορά που έκανα μια στοιχειώδη προετοιμασία σημειώνοντας όλα τα μέρη για τα οποία θέλω να γράψω. Η λίστα είναι μεγάλη! Δεν ξέρω πόσα ποστ θα βγουν γιατί συνεχίζω με τον παραδοσιακό τρόπο γράφω ότι μου κατέβει και σταματώ όπου μου ρθει. Η πόλη είναι χωρίς υπερβολή ατελείωτη. Σίγουρα θα αφήσω πράγματα εκτός. Προσθέστε ελεύθερα ότι νομίζετε!
Έχω γράψει ότι για μένα το νούμερο 1 ταξίδι στη Γαλλία είναι ο συνδυασμός Provence με Occitanie και το νούμερο 2 Loire, με Mont Saint-Michel και Bretagne. Όλα αυτά χωρίς να βάζω σε συναγωνισμό το Παρίσι γιατί πολύ απλά στη Γαλλία δεν πιστεύω ότι έχει αντίπαλο. Ότι έχουν οι άλλες πόλεις για τις οποίες έχω γράψει σε αυτό το τόπικ, το Παρίσι τα έχει επί 100. Αξιοθέατα, μουσεία, εστιατόρια, μπαρ, δρώμενα, δεν ξέρεις από που να αρχίσεις. Τα δρώμενα είναι τόσα πολλά σε καθημερινή βάση που θα αναφέρω στη συνέχεια τα πολύ βασικά γιατί απλά δεν γίνεται να γράψω για όλα. Οτιδήποτε θέλει κράτηση φροντίστε να κλείσετε όσο το δυνατόν γρηγορότερα, διαφορετικά πέστε για ύπνο, δεν θα στείλει. Ειδικά αν είναι δωρεάν να περιμένετε ουρές πάντα, παντού κι από παντού! Ένα καλό site για δρώμενα και άλλες προτάσεις για την πόλη είναι αυτό (έχει και Αγγλική έκδοση!): Sortiraparis.com : Nos bons plans spectacle, théâtre, concert, musée, soirée à Paris et Ile de France
Παρόλο που είναι μια μεγαλούπολη με πάρα πολλούς μετανάστες από όλο τον κόσμο είναι μια Γαλλική πόλη με τα όλα της. Όχι απλά θα δείτε τα τυπικά Γαλλικά μαγαζιά, καφέ και εστιατόρια που υπάρχουν σε όλη την Γαλλία αλλά ίσως έχει και τα ομορφότερα/καλύτερα.
Πάρα πολλά τα γραφικά σημεία στα οποία θα αναφερθώ σε επόμενα ποστ. Είναι η μόνη γαλλική πόλη που έχω επισκεφθεί και μπορείς να βρεις οποιοδήποτε πιάτο της Γαλλίας μπορείς να φανταστείς. Ίσως είμαι υπερβολικός αλλά νομίζω και ολόκληρου του πλανήτη. Δεν έχει όμως πραγματικά τοπική κουζίνα, αν και έχει το αγαπημένο μου γλυκό, Paris-Brest με το όνομα! Υπάρχουν τρία φαγάδικα στα οποία θέλω να κάνω ιδιαίτερη αναφορά. Αυτά είναι το l'as du falafel, το au p'tit grec με τις κρέπες με γύρο και το παγωτατζίδικο Bachir. Τρία μαγαζιά που σας εγγυώμαι ότι όποτε περάσετε (όποια μέρα/ώρα) θα έχουν ουρά.
Αν περιμένατε στην ουρά, πληρώσατε το πανάκριβο αντίτιμο και έχετε προτείνει σε άλλους να κάνουν το ίδιο, περιμένω τη γραπτή απολογία σας μέχρι τη Δευτέρα το πρωί στο γραφείο μου. Έχω φάει παγωτό στο Bachir το "παραδοσιακό" τους που πρέπει να έχει γύρω στα 8ε, ενώ φυσικά περίμενα στην ουρά. Με είχαν πρήξει ότι θα είναι το καλύτερο παγωτό που έχω φάει. Δοκίμασα, μου ήρθε μια απίστευτη ΤΡΑΓΙΛΑ και αισθάνθηκα κάπως έτσι:
Το Παρίσι το επισκέφθηκα πρώτη φορά την πρωτοχρονιά του 2011 σε ένα ταξίδι που θα το χαρακτήριζα φιάσκο. Είχαμε 4 μέρες στην πόλη και στριμώξαμε σε αυτές Λούβρο, Βερσαλλίες και disneyland. Είχα φύγει εντελώς ξενερωμένος από την πόλη αφού δεν είχα δει ουσιαστικά τίποτα. Ειδικά στη disneyland με είχαν πάει σηκωτό. Δεν πίστευα ότι θα δινα τότε 60ε για ένα λουνα παρκ ενώ τσιγκουνευόμασταν να πάμε να πιούμε ένα ποτό. Ξαναεπισκέφθηκα την πόλη το 2018 πάλι για 4 μέρες, αλλά χωρίς μουσεία, χωρίς ουρές και άγχος, μόνο βόλτες στις διάφορες περιοχές της. Εκεί με κέρδισε η πόλη και μέχρι σήμερα πιστεύω ότι το πιο δυνατό χαρτί της είναι οι βόλτες. Η πόλη αυτή θέλει πολύ, πάρα πολύ περπάτημα. Από τον Αύγουστο του 2021 πλέον ζω στην πόλη. Από τότε μέχρι σήμερα έχει ανέβει ακόμα περισσότερο στα μάτια μου τουριστικά. Δεν ενθουσιάζομαι στην ιδέα να έμενα μόνιμα. Οι αποστάσεις είναι πολύ κουραστικές και κάνει ψοφόκρυο το χειμώνα. Πραγματικά δεν τονίζεται στο φόρουμ αρκετά πόσο κρύο έχει το χειμώνα. Θα πρότεινα ταξίδι από την άνοιξη και μετά γιατί όπως είπα οι βόλτες είναι το highlight της.
Η πρώτη ερώτηση που συνήθως μου κάνουν είναι για την ακρίβεια της. Ζούσα ήδη στη Γαλλία και είχα μια ιδέα για τις τιμές. Τα σούπερ μαρκετ και λοιπά καταστήματα δεν έχουν μεγάλες διαφορές από την Ελλάδα. Τα μμμ είναι από πάμφθηνα έως εντελώς τσάμπα. Όλοι οι εργοδότες του Παρισιού είναι υποχρεωμένοι από το νόμο να πληρώνουν τουλάχιστον το 50% της μηνιαίας κάρτας. Εγώ πχ για κάρτα που περιλαμβάνει όλα τα μμμ και όλες τις ζώνες δίνω περίπου 18ε το μήνα. Αυτό που είναι πανάκριβο είναι τα ενοίκια. Χοντρικά να πω ότι στο κέντρο για 20 τετραγωνικά θες χαλαρά ένα χιλιάρι το μήνα. Όσο απομακρύνεσαι από το κέντρο τα διαμερίσματα μεγαλώνουν και οι τιμές πέφτουν. Εξακολουθούν να είναι ακριβά εννοείται αλλά η διαφορά είναι αισθητή. Το μετρό φτάνει μέχρι ζώνη 3 οπότε μπορείτε να βολευτείτε. Άσε που μπορεί να έχετε δικό σας κήπο και να τρώτε κανά βατόμουρο!
Ή να έχετε τέτοιους γείτονες.
Στη Γαλλία υπάρχει ένας άγραφος νόμος που λέει ότι ο μισθός που παίρνεις πρέπει να είναι 3 φορές μεγαλύτερος από το ενοίκιο σου. Για να κλείσεις ένα σπίτι λοιπόν ο ενοικιαστής σου ζητάει μερικά μικροπράγματα όπως τις δύο τελευταίες φορολογικές σου δηλώσεις, αντίγραφο του συμβολαίου σου που αναφέρεται καθαρά πόσα παίρνεις και τις αποδείξεις από τα τελευταία ενοίκια του προηγούμενου σπιτιού για να φανεί ότι είσαι συνεπής. Αν ο μισθός σου δεν είναι τουλάχιστον 3 φορές μεγαλύτερος από το ενοίκιο τότε θα σου ζητήσουν να βάλεις κάποιον εγγυητή που πρέπει να είναι κάτοικος Γαλλίας και που θα πρέπει να δώσει τα αντίστοιχα έγγραφα μισθού, εφορίας κλπ. Καταλαβαίνετε γιατί είναι μάλλον μονόδρομος να βρείτε διαμέρισμα με το 1/3 του μισθού σας. Αν θέλετε να πάτε για σπουδές και τρομάξατε με τα παραπάνω να σας πω ότι υπάρχει επίδομα ενοικίου, που μπορείτε να πάρετε ανεξάρτητα από την χώρα καταγωγής,ψάξτε για το caf, ενώ υπάρχει και μια πανεπιστημιούπολη, η cité universitaire, με αρκετά φθηνότερα διαμερίσματα. Στη cité universitaire έχουν χωρίσει τα σπίτια ανάλογα την χώρα και νομίζω βάζουν 60% των ατόμων από μία χώρα και το υπόλοιπο 40% από άλλες. Η πανεπιστημιούπολη χτίστηκε μετά τον 1ο ΠΠ και ο σκοπός ήταν να ενώσει τους φοιτητές από όλες τις χώρες στα πλαίσια της παγκόσμιας ειρήνης. Τα σπίτια είναι σχεδιασμένα με βάση την κάθε χώρα πχ το ελληνικό:
Τον Μάιο έχει κι ένα φεστιβάλ στον χώρο που ονομάζεται fête de la cité και το προτείνω με τα χίλια. Είναι ένα μεγάλο πάρτι μπροστά από κάθε σπίτι με τοπικά φαγητά της κάθε χώρας κλπ. Συν ότι θα πάθετε πολιτισμικό σοκ με τον χώρο.
Οι μισθοί είναι υψηλότεροι από την υπόλοιπη Γαλλία, σε γενικές γραμμές πάντως η Γαλλία είναι μια χώρα που δουλεύεις για να ζεις. Αν ονειρεύεστε καριέρες κοιτάξτε για άλλου. Οι μισθοί δεν διαφέρουν τόσο πολύ και από ένα σημείο και μετά η αύξηση που θα πάρεις θα είναι δυσανάλογη με τις υποχρεώσεις σου. Στη Γαλλία ισχύει το 35ωρο τη βδομάδα, εναλλακτικά δουλεύεις 40ωρο και δικαιούσαι υπερωρίες ή περισσότερη άδεια. Είναι μάλλον η μοναδική Γαλλική πόλη που βρίσκεις δουλειά χωρίς καθόλου Γαλλικά. Ναι οι Παριζιάνοι μιλάνε Αγγλικά, συνήθως επιπέδου "where do you from" αλλά μιλάνε. Γι'αυτό πολλές φορές νευριάζω όταν ακούω να λένε ότι οι Παριζιάνοι δεν μιλάνε Αγγλικά. Ενώ σε εμένα που τους μιλάω Γαλλικά απαντάνε στα Αγγλικά! Πριν προλάβατε να πείτε αν τα μιλάς σαν να έχεις πάθει εγκεφαλικό (που ισχύει) λογικό είναι. Έλα όμως που κάνουν το ίδιο ακόμα και σε άτομα που τα μιλάνε αρκετά καλά. Μόλις ακούνε ξένη προφορά πάρ'το Αγγλικό. Αν και πλέον είμαι προετοιμασμένος εξακολουθεί να μου χαλάει την διάθεση. Δεν μπορώ να διανοηθώ να έκανα κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα σε ξένους.
Όπως έγραψα στην αρχή τουριστικά την έχω πολύ ψηλά. Δεν θα κάνω ιστορική αναδρομή στην πόλη. Περισσότερο θα κολλάω τα ιστορικά στοιχεία στα διάφορα σημεία ενδιαφέροντος και όχι το ανάποδο. Στο εξαιρετικό μουσείο Carnavalet μπορείτε να δείτε όλη την ιστορία της πόλης από τα νεολιθικά χρόνια, στα Ρωμαϊκά, στο μεσαίωνα, στη ριζική μεταμόρφωση της πόλης, στη γαλλική επανάσταση και στη πιο σύγχρονη ιστορία. Το μουσείο είναι δωρεάν όλο τον χρόνο, χρειάζεται όμως κράτηση.
Ας ξεκινήσω λοιπόν από τα χρόνια της ρωμαϊκής εισβολής που το μικρό και άβγαλτο Παρίσι κυκλοφορούσε με το όνομα Parisii. Οι Ρωμαίοι κατέκτησαν πολλά μέρη της Γαλλίας και φυλάκισαν τον τότε βασιλιά των Gauls Vercingétorix. Την πόλη την ονόμασαν Lutetia ή Lutèce που λένε και οι Γάλλοι. Η περίφημη συνοικία quartier latin ονομάζεται έτσι λόγω της Ρωμαϊκής ιστορίας της πόλης και όχι λόγω των λατίνων όπως ίσως κάποιοι να πιστεύουν. Η Notre-Dame είναι χτισμένη πάνω σε Ρωμαϊκά ερείπια. Με μια βόλτα στην quartier latin ίσως πέσετε πάνω στην αρένα arènes de Lutèce. Διάσημο σημείο για πικ νικ και για να παίζουν μπάλα τα πιτσιρίκια. Πολύ πιθανό να παίζουν και με τα μπαλάκια τους οι Γάλλοι, το pétanque που έχω εκθειάσει σε προηγούμενα ποστ.
Το Παρίσι έχει και Ρωμαϊκά λουτρά με το κτίριο πλέον να στεγάζει το μεσαιωνικό μουσείο Cluny.
Κατά τη διάρκεια της γαλλικής επανάστασης ο κόσμος κατέστρεψε κομμάτια των καθεδρικών. Ειδικά ότι σχετιζόταν με βασιλιάδες που για κάποιο λόγο ήθελαν να βλέπουν τη φάτσα τους να διακοσμεί τους καθεδρικούς. Αυθεντικά κομμάτια των καθεδρικών του Παρισιού, μεταξύ αυτών και της Notre-Dame βρίσκονται πλέον στο Cluny.
Κάθε πρώτη Κυριακή του μήνα υπάρχουν πολλά δωρεάν μουσεία. Με αυτό τον τρόπο έχω επισκεφθεί τα περισσότερα. Όπως φαντάζεστε πάντα έχουν ουρά. Την ημέρα που πήγα στο Cluny έβρεχε και παρόλα αυτά είχε μισάωρη ουρά. Η καλύτερη στρατηγική είναι να επισκεφθείτε μικρούς χώρους που δεν έχουν μεγάλη αναμονή, θα αναφέρω στη συνέχεια τις καλύτερες περιπτώσεις.
Για όλα τα ποστ τα οποία έχω γράψει μέχρι σήμερα στο φόρουμ, είτε είναι ιστορίες είτε θέματα όπως αυτό, δεν έχω κάνει καμία προεργασία. Βλέπω τις φωτογραφίες, αποφασίζω τι θέλω να ποστάρω και γράφω ότι μου ρθει εκείνη την ώρα. Ο κιμάς κόβεται παρουσία του πελάτη. Πολλές φορές διαβάζω μετά από μέρες τι έχω γράψει και συνειδητοποιώ ότι λείπουν κομμάτια που σκεφτόμουν να βάλω! Με το Παρίσι δεν έβγαζα άκρη. Δεν ήξερα από που να αρχίσω. Να γράψω ένα μπόνους χριστουγεννιάτικο ποστ με το πως κατέληξα στη Γαλλία και γιατί παρέμεινα; Ασ'το καλύτερα, δεν έχει καθόλου ρομαντισμό η ιστορία αλλά Ευρωπαϊκή (αν)αξιοκρατία και εγκληματική Γαλλική γραφειοκρατία. Ήθελα και θέλω να αποφύγω διαμάχες στο συγκεκριμένο τόπικ. Να το πιάσω από τα αγαπημένα μου μέρη σε λιγότερα αγαπημένα; Έβγαινε εντελώς χαοτικό. Τελικά σκέφτηκα ποια ατάκα που έχεις ακούσει από Παριζιάνους όσο σε πληγώνει τόσο σε πορώνει; "Αν γνωρίζεις την ιστορία του Παρισιού, γνωρίζεις την ιστορία της Γαλλίας." Μια πρόταση που μάλλον έχει βάση αν αναφερόμαστε στην σύγχρονη ιστορία, όμως σίγουρα δεν στέκει στα βάθη των χρόνων. Αυτή η φράση λοιπόν μου έδωσε την ιδέα να αναφερθώ σε όλα τα μέρη που θέλω χρονολογικά συνδυάζοντας τα με σημαντικά γεγονότα. Έτσι κι αλλιώς δεν γινόταν να γράψω για αυτή την πόλη χωρίς αναφορές στο διαφωτισμό, τη γαλλική επανάσταση, την παρισινή κομμούνα, την Αντουανέτα, το Ναπολέοντα και τον mr μπούτια (βλ. ποστ 137 πρώτη φώτο). Απ'το να γράψω ξερά για τη Sacré-Cœur ότι μπορείτε να βγάλετε ινστραγκαμικές φώτο, νομίζω έχει περισσότερο ενδιαφέρον να γράψω ποια γεγονότα είχαν προηγηθεί πριν την κατασκευή της και τι πιθανόν να συμβολίζει. Είναι η πρώτη φορά που έκανα μια στοιχειώδη προετοιμασία σημειώνοντας όλα τα μέρη για τα οποία θέλω να γράψω. Η λίστα είναι μεγάλη! Δεν ξέρω πόσα ποστ θα βγουν γιατί συνεχίζω με τον παραδοσιακό τρόπο γράφω ότι μου κατέβει και σταματώ όπου μου ρθει. Η πόλη είναι χωρίς υπερβολή ατελείωτη. Σίγουρα θα αφήσω πράγματα εκτός. Προσθέστε ελεύθερα ότι νομίζετε!
Έχω γράψει ότι για μένα το νούμερο 1 ταξίδι στη Γαλλία είναι ο συνδυασμός Provence με Occitanie και το νούμερο 2 Loire, με Mont Saint-Michel και Bretagne. Όλα αυτά χωρίς να βάζω σε συναγωνισμό το Παρίσι γιατί πολύ απλά στη Γαλλία δεν πιστεύω ότι έχει αντίπαλο. Ότι έχουν οι άλλες πόλεις για τις οποίες έχω γράψει σε αυτό το τόπικ, το Παρίσι τα έχει επί 100. Αξιοθέατα, μουσεία, εστιατόρια, μπαρ, δρώμενα, δεν ξέρεις από που να αρχίσεις. Τα δρώμενα είναι τόσα πολλά σε καθημερινή βάση που θα αναφέρω στη συνέχεια τα πολύ βασικά γιατί απλά δεν γίνεται να γράψω για όλα. Οτιδήποτε θέλει κράτηση φροντίστε να κλείσετε όσο το δυνατόν γρηγορότερα, διαφορετικά πέστε για ύπνο, δεν θα στείλει. Ειδικά αν είναι δωρεάν να περιμένετε ουρές πάντα, παντού κι από παντού! Ένα καλό site για δρώμενα και άλλες προτάσεις για την πόλη είναι αυτό (έχει και Αγγλική έκδοση!): Sortiraparis.com : Nos bons plans spectacle, théâtre, concert, musée, soirée à Paris et Ile de France
Παρόλο που είναι μια μεγαλούπολη με πάρα πολλούς μετανάστες από όλο τον κόσμο είναι μια Γαλλική πόλη με τα όλα της. Όχι απλά θα δείτε τα τυπικά Γαλλικά μαγαζιά, καφέ και εστιατόρια που υπάρχουν σε όλη την Γαλλία αλλά ίσως έχει και τα ομορφότερα/καλύτερα.


Πάρα πολλά τα γραφικά σημεία στα οποία θα αναφερθώ σε επόμενα ποστ. Είναι η μόνη γαλλική πόλη που έχω επισκεφθεί και μπορείς να βρεις οποιοδήποτε πιάτο της Γαλλίας μπορείς να φανταστείς. Ίσως είμαι υπερβολικός αλλά νομίζω και ολόκληρου του πλανήτη. Δεν έχει όμως πραγματικά τοπική κουζίνα, αν και έχει το αγαπημένο μου γλυκό, Paris-Brest με το όνομα! Υπάρχουν τρία φαγάδικα στα οποία θέλω να κάνω ιδιαίτερη αναφορά. Αυτά είναι το l'as du falafel, το au p'tit grec με τις κρέπες με γύρο και το παγωτατζίδικο Bachir. Τρία μαγαζιά που σας εγγυώμαι ότι όποτε περάσετε (όποια μέρα/ώρα) θα έχουν ουρά.

Αν περιμένατε στην ουρά, πληρώσατε το πανάκριβο αντίτιμο και έχετε προτείνει σε άλλους να κάνουν το ίδιο, περιμένω τη γραπτή απολογία σας μέχρι τη Δευτέρα το πρωί στο γραφείο μου. Έχω φάει παγωτό στο Bachir το "παραδοσιακό" τους που πρέπει να έχει γύρω στα 8ε, ενώ φυσικά περίμενα στην ουρά. Με είχαν πρήξει ότι θα είναι το καλύτερο παγωτό που έχω φάει. Δοκίμασα, μου ήρθε μια απίστευτη ΤΡΑΓΙΛΑ και αισθάνθηκα κάπως έτσι:

Το Παρίσι το επισκέφθηκα πρώτη φορά την πρωτοχρονιά του 2011 σε ένα ταξίδι που θα το χαρακτήριζα φιάσκο. Είχαμε 4 μέρες στην πόλη και στριμώξαμε σε αυτές Λούβρο, Βερσαλλίες και disneyland. Είχα φύγει εντελώς ξενερωμένος από την πόλη αφού δεν είχα δει ουσιαστικά τίποτα. Ειδικά στη disneyland με είχαν πάει σηκωτό. Δεν πίστευα ότι θα δινα τότε 60ε για ένα λουνα παρκ ενώ τσιγκουνευόμασταν να πάμε να πιούμε ένα ποτό. Ξαναεπισκέφθηκα την πόλη το 2018 πάλι για 4 μέρες, αλλά χωρίς μουσεία, χωρίς ουρές και άγχος, μόνο βόλτες στις διάφορες περιοχές της. Εκεί με κέρδισε η πόλη και μέχρι σήμερα πιστεύω ότι το πιο δυνατό χαρτί της είναι οι βόλτες. Η πόλη αυτή θέλει πολύ, πάρα πολύ περπάτημα. Από τον Αύγουστο του 2021 πλέον ζω στην πόλη. Από τότε μέχρι σήμερα έχει ανέβει ακόμα περισσότερο στα μάτια μου τουριστικά. Δεν ενθουσιάζομαι στην ιδέα να έμενα μόνιμα. Οι αποστάσεις είναι πολύ κουραστικές και κάνει ψοφόκρυο το χειμώνα. Πραγματικά δεν τονίζεται στο φόρουμ αρκετά πόσο κρύο έχει το χειμώνα. Θα πρότεινα ταξίδι από την άνοιξη και μετά γιατί όπως είπα οι βόλτες είναι το highlight της.

Η πρώτη ερώτηση που συνήθως μου κάνουν είναι για την ακρίβεια της. Ζούσα ήδη στη Γαλλία και είχα μια ιδέα για τις τιμές. Τα σούπερ μαρκετ και λοιπά καταστήματα δεν έχουν μεγάλες διαφορές από την Ελλάδα. Τα μμμ είναι από πάμφθηνα έως εντελώς τσάμπα. Όλοι οι εργοδότες του Παρισιού είναι υποχρεωμένοι από το νόμο να πληρώνουν τουλάχιστον το 50% της μηνιαίας κάρτας. Εγώ πχ για κάρτα που περιλαμβάνει όλα τα μμμ και όλες τις ζώνες δίνω περίπου 18ε το μήνα. Αυτό που είναι πανάκριβο είναι τα ενοίκια. Χοντρικά να πω ότι στο κέντρο για 20 τετραγωνικά θες χαλαρά ένα χιλιάρι το μήνα. Όσο απομακρύνεσαι από το κέντρο τα διαμερίσματα μεγαλώνουν και οι τιμές πέφτουν. Εξακολουθούν να είναι ακριβά εννοείται αλλά η διαφορά είναι αισθητή. Το μετρό φτάνει μέχρι ζώνη 3 οπότε μπορείτε να βολευτείτε. Άσε που μπορεί να έχετε δικό σας κήπο και να τρώτε κανά βατόμουρο!

Ή να έχετε τέτοιους γείτονες.

Στη Γαλλία υπάρχει ένας άγραφος νόμος που λέει ότι ο μισθός που παίρνεις πρέπει να είναι 3 φορές μεγαλύτερος από το ενοίκιο σου. Για να κλείσεις ένα σπίτι λοιπόν ο ενοικιαστής σου ζητάει μερικά μικροπράγματα όπως τις δύο τελευταίες φορολογικές σου δηλώσεις, αντίγραφο του συμβολαίου σου που αναφέρεται καθαρά πόσα παίρνεις και τις αποδείξεις από τα τελευταία ενοίκια του προηγούμενου σπιτιού για να φανεί ότι είσαι συνεπής. Αν ο μισθός σου δεν είναι τουλάχιστον 3 φορές μεγαλύτερος από το ενοίκιο τότε θα σου ζητήσουν να βάλεις κάποιον εγγυητή που πρέπει να είναι κάτοικος Γαλλίας και που θα πρέπει να δώσει τα αντίστοιχα έγγραφα μισθού, εφορίας κλπ. Καταλαβαίνετε γιατί είναι μάλλον μονόδρομος να βρείτε διαμέρισμα με το 1/3 του μισθού σας. Αν θέλετε να πάτε για σπουδές και τρομάξατε με τα παραπάνω να σας πω ότι υπάρχει επίδομα ενοικίου, που μπορείτε να πάρετε ανεξάρτητα από την χώρα καταγωγής,ψάξτε για το caf, ενώ υπάρχει και μια πανεπιστημιούπολη, η cité universitaire, με αρκετά φθηνότερα διαμερίσματα. Στη cité universitaire έχουν χωρίσει τα σπίτια ανάλογα την χώρα και νομίζω βάζουν 60% των ατόμων από μία χώρα και το υπόλοιπο 40% από άλλες. Η πανεπιστημιούπολη χτίστηκε μετά τον 1ο ΠΠ και ο σκοπός ήταν να ενώσει τους φοιτητές από όλες τις χώρες στα πλαίσια της παγκόσμιας ειρήνης. Τα σπίτια είναι σχεδιασμένα με βάση την κάθε χώρα πχ το ελληνικό:

Τον Μάιο έχει κι ένα φεστιβάλ στον χώρο που ονομάζεται fête de la cité και το προτείνω με τα χίλια. Είναι ένα μεγάλο πάρτι μπροστά από κάθε σπίτι με τοπικά φαγητά της κάθε χώρας κλπ. Συν ότι θα πάθετε πολιτισμικό σοκ με τον χώρο.

Οι μισθοί είναι υψηλότεροι από την υπόλοιπη Γαλλία, σε γενικές γραμμές πάντως η Γαλλία είναι μια χώρα που δουλεύεις για να ζεις. Αν ονειρεύεστε καριέρες κοιτάξτε για άλλου. Οι μισθοί δεν διαφέρουν τόσο πολύ και από ένα σημείο και μετά η αύξηση που θα πάρεις θα είναι δυσανάλογη με τις υποχρεώσεις σου. Στη Γαλλία ισχύει το 35ωρο τη βδομάδα, εναλλακτικά δουλεύεις 40ωρο και δικαιούσαι υπερωρίες ή περισσότερη άδεια. Είναι μάλλον η μοναδική Γαλλική πόλη που βρίσκεις δουλειά χωρίς καθόλου Γαλλικά. Ναι οι Παριζιάνοι μιλάνε Αγγλικά, συνήθως επιπέδου "where do you from" αλλά μιλάνε. Γι'αυτό πολλές φορές νευριάζω όταν ακούω να λένε ότι οι Παριζιάνοι δεν μιλάνε Αγγλικά. Ενώ σε εμένα που τους μιλάω Γαλλικά απαντάνε στα Αγγλικά! Πριν προλάβατε να πείτε αν τα μιλάς σαν να έχεις πάθει εγκεφαλικό (που ισχύει) λογικό είναι. Έλα όμως που κάνουν το ίδιο ακόμα και σε άτομα που τα μιλάνε αρκετά καλά. Μόλις ακούνε ξένη προφορά πάρ'το Αγγλικό. Αν και πλέον είμαι προετοιμασμένος εξακολουθεί να μου χαλάει την διάθεση. Δεν μπορώ να διανοηθώ να έκανα κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα σε ξένους.
Όπως έγραψα στην αρχή τουριστικά την έχω πολύ ψηλά. Δεν θα κάνω ιστορική αναδρομή στην πόλη. Περισσότερο θα κολλάω τα ιστορικά στοιχεία στα διάφορα σημεία ενδιαφέροντος και όχι το ανάποδο. Στο εξαιρετικό μουσείο Carnavalet μπορείτε να δείτε όλη την ιστορία της πόλης από τα νεολιθικά χρόνια, στα Ρωμαϊκά, στο μεσαίωνα, στη ριζική μεταμόρφωση της πόλης, στη γαλλική επανάσταση και στη πιο σύγχρονη ιστορία. Το μουσείο είναι δωρεάν όλο τον χρόνο, χρειάζεται όμως κράτηση.
Ας ξεκινήσω λοιπόν από τα χρόνια της ρωμαϊκής εισβολής που το μικρό και άβγαλτο Παρίσι κυκλοφορούσε με το όνομα Parisii. Οι Ρωμαίοι κατέκτησαν πολλά μέρη της Γαλλίας και φυλάκισαν τον τότε βασιλιά των Gauls Vercingétorix. Την πόλη την ονόμασαν Lutetia ή Lutèce που λένε και οι Γάλλοι. Η περίφημη συνοικία quartier latin ονομάζεται έτσι λόγω της Ρωμαϊκής ιστορίας της πόλης και όχι λόγω των λατίνων όπως ίσως κάποιοι να πιστεύουν. Η Notre-Dame είναι χτισμένη πάνω σε Ρωμαϊκά ερείπια. Με μια βόλτα στην quartier latin ίσως πέσετε πάνω στην αρένα arènes de Lutèce. Διάσημο σημείο για πικ νικ και για να παίζουν μπάλα τα πιτσιρίκια. Πολύ πιθανό να παίζουν και με τα μπαλάκια τους οι Γάλλοι, το pétanque που έχω εκθειάσει σε προηγούμενα ποστ.

Το Παρίσι έχει και Ρωμαϊκά λουτρά με το κτίριο πλέον να στεγάζει το μεσαιωνικό μουσείο Cluny.

Κατά τη διάρκεια της γαλλικής επανάστασης ο κόσμος κατέστρεψε κομμάτια των καθεδρικών. Ειδικά ότι σχετιζόταν με βασιλιάδες που για κάποιο λόγο ήθελαν να βλέπουν τη φάτσα τους να διακοσμεί τους καθεδρικούς. Αυθεντικά κομμάτια των καθεδρικών του Παρισιού, μεταξύ αυτών και της Notre-Dame βρίσκονται πλέον στο Cluny.

Κάθε πρώτη Κυριακή του μήνα υπάρχουν πολλά δωρεάν μουσεία. Με αυτό τον τρόπο έχω επισκεφθεί τα περισσότερα. Όπως φαντάζεστε πάντα έχουν ουρά. Την ημέρα που πήγα στο Cluny έβρεχε και παρόλα αυτά είχε μισάωρη ουρά. Η καλύτερη στρατηγική είναι να επισκεφθείτε μικρούς χώρους που δεν έχουν μεγάλη αναμονή, θα αναφέρω στη συνέχεια τις καλύτερες περιπτώσεις.