Señor_Nada
Member
- Μηνύματα
- 1.722
- Likes
- 9.609
- Ταξίδι-Όνειρο
- Άβυσσος
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Avignon και Orange
- Marseille
- Arles και Montpellier
- Nîmes
- Perpignan και Carcassonne
- Pérouges και Albi
- Toulouse
- Lyon και Annecy
- Αλσατία: Strasbourg
- Obernai, Sélestat και Colmar
- Centre-Val de Loire: Orléans και Blois
- Centre-Val de Loire: Tours και Rennes
- Νορμανδία: Mont Saint-Michel, Honfleur και Étretat
- Νορμανδία: Rouen και Caen
- Hauts-de-France: Noyelles-sur-mer, Saint-Valery-sur-Somme και Berck ή Berck-sur-Mer
- Hauts-de-France: Amiens, Arras, Cambrai
- Lille
- Nord+Pas-de-Calais: Montreuil-sur-Mer, Bergues, Saint-Omer
- Nord+Pas-de-Calais: Dunkerque, Boulogne-sur-Mer, Calais
- Chartres, Le Mans
- Angers, Nantes
- Nancy, Metz
- Vienne, Dijon
- Provins, Dinan
- Saint-Malo, Dol-de-Bretagne,
- Bordeaux, Bayonne
- Κάστρα Chambord και Chenonceau και Amboise
- Paris (μέρος 1ο)
- Paris (μέρος 2ο)
- Paris (μέρος 3ο)
- Paris (μέρος 4ο)
- Paris (μέρος 5ο)
- Paris (μέρος 6ο και τελευταίο!)
- Le Havre και Troyes
- Vitré και Vannes
- Fougères
- Πρώτη μου φορά στη Γαλλία, που να πάω;
- Carnac και Quimper
- Paris (μέρος 7ο η επιστροφή!)
- Paris (μέρος 8ο και τελευταίο, αυτή τη φορά το εννοώ!)
- Reims και Laon
- Autun, Beaune και Lorient
- Saint-Rémy-de-Provence και Aix-en-Provence
- Monaco και Grenoble
- Nice
Paris (μέρος 4ο)
Βρισκόμαστε στο έτος 1789 και συγκεκριμένα στις 17 Ιουνίου. Οι τότε βουλευτές μαζί με κάποια μέλη του κλήρου διακηρύσσουν τους εαυτούς τους εθνοσυνέλευση και ισχυρίζονται ότι αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος του έθνους. Ο Louis XVI αντιδρά κλείνοντας την αίθουσα που θα πραγματοποιούσαν την επόμενη συνάντηση τους και στα καπάκια προγραμματίζει πανηγυρική συνεδρία στις 23 Ιουνίου. Οι βουλευτές δεν το βάζουν κάτω και πραγματοποιούν τη συνέλευση τους στην αίθουσα του Jeu de Paume (le serment du jeu de paume) που βρίσκεται στους κήπους Tuileries και σήμερα λειτουργεί σαν μουσείο φωτογραφίας και βίντεο (είναι απ'τα μέρη που δυστυχώς δεν έχω καταφέρει να επισκεφθώ). Ακριβώς απέναντι βρίσκεται το μουσείο Orangerie, το οποίο επίσης δεν έχω επισκεφθεί και δεν με τραβάει καθόλου για να πω την αλήθεια.
Η le serment du jeu de paume θεωρείται θεμελιώδης για τη Γαλλική επανάσταση αφού έδωσαν όρκο να μην χωριστούν πριν παραδώσουν ένα νέο σύνταγμα στο βασίλειο. Ο βασιλιάς φαίνεται να υποχωρεί αλλά ταυτόχρονα μαζεύει στρατεύματα στο Παρίσι και στις Βερσαλλίες. Στις 14 Ιουλίου ο λαός λεηλατεί το hôtel des Invalides κλέβοντας ντουφέκια και κανόνια και οδεύει προς το φρούριο της Βαστίλης που λειτουργούσε σαν φυλακή από τον 17ο αιώνα για να πάρει πυρομαχικά. Ο κυβερνήτης της Βαστίλης αρνείται να τους τα δώσει και ο όχλος τον σκοτώνει με έναν πραγματικό χασάπη να τον αποκεφαλίζει και να περιφέρουν το κεφάλι του στην άκρη ενός ξύλου. Το φρούριο αργότερα ισοπεδώθηκε και σήμερα στη θέση του είναι η πλατεία της Βαστίλης. Μια αδιάφορη πλατεία για μένα. Στο κέντρο της βρίσκεται μια στήλη στη μνήμη της Ιουλιανής επανάστασης, όχι αυτής του 1789 αλλά αυτής του 1830. Η επανάσταση είχε πάρα πολλά στάδια. Σε αυτή την πλατεία βρίσκεται η όπερα. Τριγύρω υπάρχουν αμέτρητα θέατρα, καφέ, μπαρ, φαγάδικα. Είναι χωρίς αμφιβολία το αγαπημένο μου μέρος για να βγαίνω το βράδυ. Πάρα πολλές επιλογές για όλα τα γούστα. Το ακόμα καλύτερο είναι ότι μπορεί εύκολα να συνδυαστεί με βόλτες πχ περπάτημα από hôtel de ville μέχρι εκεί, περνώντας από τα ενδιαφέροντα σημεία της les marais (θα γράψω σε επόμενο ποστ) ή κάνοντας μια βόλτα στο πολύ όμορφο υπερυψωμένο πάρκο Coulée verte René-Dumont.
Εκεί κοντά είναι κι ένα γραφικό δρομάκι στο οποίο απαγορεύονται οι φωτογραφίες και φαντάζομαι ότι οι κάτοικοι του θα έχουν αγανακτήσει. Ειλικρινά διάβασα ότι απαγορεύονται οι φωτογραφίες αφού την είχα τραβήξει. Δεν περπάτησα καν μέσα στο δρομάκι. Η rue Crémieux:
Εναλλακτικά μπορείτε να πάτε προς rue Oberkampf όπου και εκεί γίνεται χαμός από μπαρ και φαγάδικα. Επιβάλλεται μια βόλτα εκεί το βράδυ. Κάπου ανάμεσα θα πετύχετε και το Bataclan στο οποίο έγινε η τρομοκρατική επίθεση το 2015 από μουσουλμάνους πολιτογραφημένους Γάλλους με καταγωγή από την Αλγερία (για τις σχέσεις Γαλλίας-Αλγερίας θα γράψω σε επόμενο ποστ). Το Bataclan είναι ένα θέατρο που χτίστηκε το 1864 και σήμερα σε αυτό πραγματοποιούνται παραστάσεις και συναυλίες. Είναι ένας από τους καλύτερους συναυλιακούς χώρους που έχω πάει. Πανέμορφο κτίριο, κρυστάλλινος ήχος και μπαλκονάκι με αναπαυτικές καρέκλες για τα γεροντοπαλίκαρα.
Να ενημερώσω σε αυτό το σημείο τους άντρες, ότι οι αντρικές τουαλέτες του Bataclan, όπως και σε πολλά άλλα ροκ και μεταλ μαγαζιά του Παρισιού, έχουν κοινό ουρητήριο χωρίς κάτι να εμποδίζει τα αδιάκριτα βλέμματα ενδιάμεσα. Φανταστείτε κάτι σαν ταΐστρα αλλά αντί για πρόβατα είναι κάτι μαντραχαλαίοι με τις μαλαπέρδες έξω. Θλιβερή εικόνα και ακόμα χειρότερη μυρωδιά. Στο Bataclan είδα τους In Flames και ήταν συναυλιάρα. Ε, ε μην πετάτε ντομάτες, μισό λεπτό να σας εξηγήσω. Ήμουν πολύ κουρασμένος, κάτω γινόταν πανικός, ανεβαίνω λίγο πάνω όσο έπαιζαν οι at the gates, κάθομαι κι εκεί καταλαβαίνω ότι δεν υπάρχει γυρισμός και θα έβλεπα όλο το live καθιστός. Χτυπιόμουν με τη μουσική σας το ορκίζομαι!
Αν το λέει η καρδιά σας και τα πόδια σας μπορείτε να συνεχίσετε μέχρι την Belleville - προειδοποιώ ότι έχει μπόλικη ανηφόρα. Μία γειτονιά με μπόλικη street art και έντονο το πολιτικό στοιχείο. Ήταν ιστορικά μια συνοικία εργατών που υποστήριξε θερμά την Παρισινή κομμούνα. Θα δείτε σίγουρα αφίσες με καλέσματα σε πορείες. Η μοναδική γειτονιά που δεν έχω δει ποτέ κάποιο από τα κλασσικά ψώνια του Παρισιού. Ερμηνεύστε αυτή την πρόταση όπως νομίζετε.
Το πάρκο της Belleville έχει ωραία θέα του Παρισιού, Belvédère de Belleville.
Εκεί βρίσκεται το maison de l'air. Ένα πρώην μουσείο στο οποίο έχει κάνει κατάληψη μια κολεκτίβα και παρουσιάζει εκθέσεις και διάφορα δρώμενα. Η συμπεριφορά των ανθρώπων με κάνει να ξεχνάω ότι είμαι στο Παρίσι. Αυτή την περιοχή θα την χαρακτήριζα το αποκούμπι μου. Από τις ατάκες που λυπάμαι που δεν την σκέφτηκα εγώ:
Επιστροφή στην όχι και τόσο πεζή πραγματικότητα του 1789. Ο Louis XVI πηγαίνει στο hôtel de ville στις 17 Ιουλίου όπου λαμβάνει ένα έμβλημα με τρία χρώματα, το άσπρο που αντιπροσωπεύει τη μοναρχία, το μπλε και το κόκκινο που είναι τα χρώματα του Παρισιού. Τσάμπα η χαρά του. Ακριβώς ένα χρόνο μετά την πολιορκία της Βαστίλης ο Louis XVI δηλώνει ότι θα σεβαστεί το σύνταγμα που προτείνει η Επανάσταση. Έχουμε την la fête de la Fédération που μαζί με την πολιορκία της Βαστίλης γιορτάζεται κάθε χρόνο μία από τις μεγαλύτερες εθνικές γιορτές της Γαλλίας. Στην πράξη ο Louis δεν δέχτηκε τίποτα. Έτσι φτάνουμε στις 10 Αυγούστου του 1792 με τους περίφημους sans-culottes να καταλαμβάνουν το παλάτι Tuileries και τον βασιλιά να συμφωνεί για μια νέα εκλεγμένη εθνική συνέλευση. Η βόλτα στους κήπους Tuileries επιβάλλεται ακόμα κι αν έχει αυτή την χτυπητή παραφωνία!
Η μοναρχία καταργείται, η δημοκρατία ιδρύεται με την διακήρυξη των δικαιωμάτων του άντρα και του πολίτη (δεν υπήρχαν γυναίκες τότε, μετά ανακαλύφθηκαν) αλλά την ίδια ώρα υπάρχουν διαμάχες με γειτονικές χώρες, ενώ και εντός Γαλλίας υπάρχουν αντιφρονούντες της νέας Συνέλευσης που δεν θα έλεγες ότι ήθελαν να λύσουν τις διαφωνίες τους ειρηνικά. Στο παλάτι του Tuileries βρίσκουν κάποια ύποπτα ντοκουμέντα για τον Louis XVI ότι συνεργαζόταν με τους εισβολείς. Η απόφαση ήταν δημοκρατική κατά πλειοψηφία, ο Louis XVI έπρεπε να έχει το τέλος που αρμόζει σε κάθε βασιλιά, θάνατος στα βαθειά γεράματα στην παραθαλάσσια έπαυλη του. Αστειεύομαι. Δημόσιος αποκεφαλισμός με γκιλοτίνα στην place de la révolution ή όπως την γνωρίζουμε σήμερα place de la concorde. Στο κέντρο της πλατείας ξεχωρίζει ο αρχαίος οβελίσκος του Luxor, ένα δώρο της κυβέρνησης της Αιγύπτου τον 19ο αιώνα.
Προτείνω βόλτα που να ξεκινά από Λούβρο, να συνεχίζει Tuileries, να φτάνει μέχρι Concorde όπου θα δείτε και το Γαλλικό κοινοβούλιο και που μένει ο βασιλιάς της Ανδόρας, μετά μπορείτε να συνεχίσετε προς Invalides και να πιάσετε και Champs-Élysées. Είναι ωραία για περπάτημα και πίσω απ'το palais Élysée που έχει πολλές πρεσβείες που στεγάζονται σε ωραία κτίρια, ενώ και τα μαγαζιά είναι ωραία. Μιλάμε για την καρδιά του Παρισιού.
Το 1793 γίνεται επικεφαλής της Συνέλευσης ο Robespierre. Ένας καλοκάγαθος άνθρωπος που δεν ήθελε το κακό κανενός. Οι κακοπροαίρετοι βάφτισαν την κυριαρχία του "ο Τρόμος". Την ίδια χρονιά οι sans-culottes πιέζουν και καταφέρνουν να καθιερωθεί η μέγιστη τιμή στα προϊόντα καθώς και αυξήσεις στους μισθούς. Ο Τρόμος κάνει ξεκάθαρο ότι όσοι δεν συμφωνούν με τη Συνέλευση είναι εχθροί του κράτους και θα φυλακίζονται στο μεσαιωνικό κάστρο Conciergerie και εκτός απροόπτου θα εκτελούνται. Πάλι κάποιοι κακοπροαίρετοι μπορεί να πουν ότι αυτός είναι ένας πλάγιος τρόπος να βγάζεις από την μέση στην κυριολεξία τους πολιτικούς σου αντιπάλους. Δεν θέλω να πιστέψω κάτι τέτοιο για τον Robespierre! Στη Conciergerie φυλακίστηκε και η Marie-Antoinette και αργότερα δικάστηκε και αποκεφαλίστηκε με γκιλοτίνα στην place de la Concorde. Η Conciergerie είναι επισκέψιμη και μπορείτε να δείτε και το δωμάτιο που κρατούσαν τη Marie-Antoinette το οποίο για κάποιο λόγο έχει μετατραπεί σε ξωκλήσι. Είναι από τα μέρη που επίσης προτείνω για τις δωρεάν Κυριακές και συνδυάζεται πανεύκολα με Saint-Chapelle, είναι δίπλα.
Ένα χρόνο αργότερα ο Robespierre τιμωρήθηκε κατά τα έργα του σε δημόσιο αποκεφαλισμό με γκιλοτίνα στην place de la Concorde. Η κυριαρχία του τρόμου είχε τελειώσει. Οι καταστροφές σε παλάτια και εκκλησίες συνεχίζονταν όμως, όπως πχ στην εκκλησία Saint-Jacques από την οποία έχει απομείνει μόνο ένα πύργος (μπορείς να ανέβεις για θέα μαζί με ξενάγηση, δεν το έχω κάνει) ή στο παλάτι Sceaux.
Ένα παλάτι με καταπληκτικό πάρκο που είναι ιδανικό για επίσκεψη όταν έχουν ανθίσει οι κερασιές του.
Οι πολιτικές αναταράξεις συνεχίζονται με εμφάνιση φιλοβασιλικών να θέλουν να πάρουν την εξουσία (και με τους Άγγλους να σιγοντάρουν). Τον Gracchus Babeuf να οργανώνει κίνημα και να καλεί σε ένοπλο αγώνα ενάντια της μπουρζουαζίας με σκοπό την απόλυτη δημοκρατία που όλοι θα είναι ίσοι. Τον σκότωσαν και αυτόν και τους ακόλουθους του με αποκεφαλισμό στη γκιλοτίνα. Κάπου εκεί εμφανίζεται ένας φτωχός και μόνος καουμπόι που στον φόβο να πάρουν την εξουσία οι φιλοβασιλικοί κάνει πραξικόπημα και παίρνει ο ίδιος την εξουσία λέγοντας ότι θα σεβαστεί την Επανάσταση. Είχε έρθει η ώρα του Napoléon Bonaparte. Όσο αστείο κι αν ακούγεται ο Ναπολέων δεν γούσταρε τη βασιλεία..... των άλλων. Δεν σεβάστηκε και πολύ την Επανάσταση αφού ένα από τα πράγματα που είχαν καταργήσει και επανέφερε ήταν η δουλεία στις αποικίες της Γαλλίας. Έκανε τα Γαλλικά την επίσημη γλώσσα της χώρας, σκοτώνοντας τοπικές διαλέκτους όπως αυτή στη Bretagne, αλλά ταυτόχρονα προώθησε το ίδιο σύστημα εκπαίδευσης σε όλη τη Γαλλία. Έκανε την καθολική εκκλησία την επίσημη θρησκεία του κράτους. Στο τέλος κατέληξε να γίνει αυτοκράτορας και να θέλει να κατακτήσει τον κόσμο. Ευτυχώς απέτυχε παταγωδώς. Όπως έχω γράψει ο τάφος του βρίσκεται στο hôtel des Invalides.
Διάφορα μνημεία μπορείτε να επισκεφθείτε σήμερα και να δείτε τη μεγαλομανία του Ναπολέοντα του 1ου.
Arc de Triomphe du Carrousel
Arc de Triomphe de l'Étoile (μάλλον το πιο χαρακτηριστικό του).
Όπου έχω ανέβει και πάνω για θέα. Δεν τρελάθηκα και σίγουρα δεν θα ήθελα να έχω πληρώσει για κάτι τέτοιο. Πήγα μια δωρεάν Κυριακή αργά το απόγευμα και δεν είχε σχεδόν καθόλου αναμονή.
Ενώ στη θητεία του έγιναν και πολύ ωραία έργα όπως γέφυρες, το νεκροταφείο Pére Lachaise (θα επανέλθω σε επόμενο ποστ) και η καταπληκτική εκκλησία Madeleine. Εδώ με συνοδεία μουσικής από την Καραϊβική.
Είναι και το εσωτερικό κομμάτι καταπληκτικό. Είχα παρακολουθήσει και δωρεάν συναυλία κλασσικής μουσικής (δεν την αντέχω δευτερόλεπτο) με έναν οργανοπαίχτη να την παίζει σόλο στο εκκλησιαστικό όργανο. Προτιμώ τα τύμπανα στην αποπάνω φώτο.
Οι Γάλλοι για το Ναπολέοντα μάλλον δεν έχουν την ίδια άποψη που έχει ο υπόλοιπος πλανήτης. Ακόμα και τώρα υπάρχουν πολλοί Γάλλοι που θα πουν κάποια καλά λόγια για αυτόν και θα πάνε σε εκθέσεις του.
Αυτή η έκθεση είχε γίνει στο πάρκο La Vilette, ένα πιο σύγχρονο πάρκο με μοντέρνα κτίρια. Είχα πάει βόλτα στο πάρκο και όχι στην έκθεση. Σε αυτό το πάρκο βρίσκεται η φιλαρμονική του Παρισιού.
Μου άρεσε και η βόλτα μέχρι εκεί περπατώντας παράλληλα με το κανάλι Saint-Martin.
Βρισκόμαστε στο έτος 1789 και συγκεκριμένα στις 17 Ιουνίου. Οι τότε βουλευτές μαζί με κάποια μέλη του κλήρου διακηρύσσουν τους εαυτούς τους εθνοσυνέλευση και ισχυρίζονται ότι αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος του έθνους. Ο Louis XVI αντιδρά κλείνοντας την αίθουσα που θα πραγματοποιούσαν την επόμενη συνάντηση τους και στα καπάκια προγραμματίζει πανηγυρική συνεδρία στις 23 Ιουνίου. Οι βουλευτές δεν το βάζουν κάτω και πραγματοποιούν τη συνέλευση τους στην αίθουσα του Jeu de Paume (le serment du jeu de paume) που βρίσκεται στους κήπους Tuileries και σήμερα λειτουργεί σαν μουσείο φωτογραφίας και βίντεο (είναι απ'τα μέρη που δυστυχώς δεν έχω καταφέρει να επισκεφθώ). Ακριβώς απέναντι βρίσκεται το μουσείο Orangerie, το οποίο επίσης δεν έχω επισκεφθεί και δεν με τραβάει καθόλου για να πω την αλήθεια.

Η le serment du jeu de paume θεωρείται θεμελιώδης για τη Γαλλική επανάσταση αφού έδωσαν όρκο να μην χωριστούν πριν παραδώσουν ένα νέο σύνταγμα στο βασίλειο. Ο βασιλιάς φαίνεται να υποχωρεί αλλά ταυτόχρονα μαζεύει στρατεύματα στο Παρίσι και στις Βερσαλλίες. Στις 14 Ιουλίου ο λαός λεηλατεί το hôtel des Invalides κλέβοντας ντουφέκια και κανόνια και οδεύει προς το φρούριο της Βαστίλης που λειτουργούσε σαν φυλακή από τον 17ο αιώνα για να πάρει πυρομαχικά. Ο κυβερνήτης της Βαστίλης αρνείται να τους τα δώσει και ο όχλος τον σκοτώνει με έναν πραγματικό χασάπη να τον αποκεφαλίζει και να περιφέρουν το κεφάλι του στην άκρη ενός ξύλου. Το φρούριο αργότερα ισοπεδώθηκε και σήμερα στη θέση του είναι η πλατεία της Βαστίλης. Μια αδιάφορη πλατεία για μένα. Στο κέντρο της βρίσκεται μια στήλη στη μνήμη της Ιουλιανής επανάστασης, όχι αυτής του 1789 αλλά αυτής του 1830. Η επανάσταση είχε πάρα πολλά στάδια. Σε αυτή την πλατεία βρίσκεται η όπερα. Τριγύρω υπάρχουν αμέτρητα θέατρα, καφέ, μπαρ, φαγάδικα. Είναι χωρίς αμφιβολία το αγαπημένο μου μέρος για να βγαίνω το βράδυ. Πάρα πολλές επιλογές για όλα τα γούστα. Το ακόμα καλύτερο είναι ότι μπορεί εύκολα να συνδυαστεί με βόλτες πχ περπάτημα από hôtel de ville μέχρι εκεί, περνώντας από τα ενδιαφέροντα σημεία της les marais (θα γράψω σε επόμενο ποστ) ή κάνοντας μια βόλτα στο πολύ όμορφο υπερυψωμένο πάρκο Coulée verte René-Dumont.

Εκεί κοντά είναι κι ένα γραφικό δρομάκι στο οποίο απαγορεύονται οι φωτογραφίες και φαντάζομαι ότι οι κάτοικοι του θα έχουν αγανακτήσει. Ειλικρινά διάβασα ότι απαγορεύονται οι φωτογραφίες αφού την είχα τραβήξει. Δεν περπάτησα καν μέσα στο δρομάκι. Η rue Crémieux:

Εναλλακτικά μπορείτε να πάτε προς rue Oberkampf όπου και εκεί γίνεται χαμός από μπαρ και φαγάδικα. Επιβάλλεται μια βόλτα εκεί το βράδυ. Κάπου ανάμεσα θα πετύχετε και το Bataclan στο οποίο έγινε η τρομοκρατική επίθεση το 2015 από μουσουλμάνους πολιτογραφημένους Γάλλους με καταγωγή από την Αλγερία (για τις σχέσεις Γαλλίας-Αλγερίας θα γράψω σε επόμενο ποστ). Το Bataclan είναι ένα θέατρο που χτίστηκε το 1864 και σήμερα σε αυτό πραγματοποιούνται παραστάσεις και συναυλίες. Είναι ένας από τους καλύτερους συναυλιακούς χώρους που έχω πάει. Πανέμορφο κτίριο, κρυστάλλινος ήχος και μπαλκονάκι με αναπαυτικές καρέκλες για τα γεροντοπαλίκαρα.

Να ενημερώσω σε αυτό το σημείο τους άντρες, ότι οι αντρικές τουαλέτες του Bataclan, όπως και σε πολλά άλλα ροκ και μεταλ μαγαζιά του Παρισιού, έχουν κοινό ουρητήριο χωρίς κάτι να εμποδίζει τα αδιάκριτα βλέμματα ενδιάμεσα. Φανταστείτε κάτι σαν ταΐστρα αλλά αντί για πρόβατα είναι κάτι μαντραχαλαίοι με τις μαλαπέρδες έξω. Θλιβερή εικόνα και ακόμα χειρότερη μυρωδιά. Στο Bataclan είδα τους In Flames και ήταν συναυλιάρα. Ε, ε μην πετάτε ντομάτες, μισό λεπτό να σας εξηγήσω. Ήμουν πολύ κουρασμένος, κάτω γινόταν πανικός, ανεβαίνω λίγο πάνω όσο έπαιζαν οι at the gates, κάθομαι κι εκεί καταλαβαίνω ότι δεν υπάρχει γυρισμός και θα έβλεπα όλο το live καθιστός. Χτυπιόμουν με τη μουσική σας το ορκίζομαι!

Αν το λέει η καρδιά σας και τα πόδια σας μπορείτε να συνεχίσετε μέχρι την Belleville - προειδοποιώ ότι έχει μπόλικη ανηφόρα. Μία γειτονιά με μπόλικη street art και έντονο το πολιτικό στοιχείο. Ήταν ιστορικά μια συνοικία εργατών που υποστήριξε θερμά την Παρισινή κομμούνα. Θα δείτε σίγουρα αφίσες με καλέσματα σε πορείες. Η μοναδική γειτονιά που δεν έχω δει ποτέ κάποιο από τα κλασσικά ψώνια του Παρισιού. Ερμηνεύστε αυτή την πρόταση όπως νομίζετε.

Το πάρκο της Belleville έχει ωραία θέα του Παρισιού, Belvédère de Belleville.

Εκεί βρίσκεται το maison de l'air. Ένα πρώην μουσείο στο οποίο έχει κάνει κατάληψη μια κολεκτίβα και παρουσιάζει εκθέσεις και διάφορα δρώμενα. Η συμπεριφορά των ανθρώπων με κάνει να ξεχνάω ότι είμαι στο Παρίσι. Αυτή την περιοχή θα την χαρακτήριζα το αποκούμπι μου. Από τις ατάκες που λυπάμαι που δεν την σκέφτηκα εγώ:

Επιστροφή στην όχι και τόσο πεζή πραγματικότητα του 1789. Ο Louis XVI πηγαίνει στο hôtel de ville στις 17 Ιουλίου όπου λαμβάνει ένα έμβλημα με τρία χρώματα, το άσπρο που αντιπροσωπεύει τη μοναρχία, το μπλε και το κόκκινο που είναι τα χρώματα του Παρισιού. Τσάμπα η χαρά του. Ακριβώς ένα χρόνο μετά την πολιορκία της Βαστίλης ο Louis XVI δηλώνει ότι θα σεβαστεί το σύνταγμα που προτείνει η Επανάσταση. Έχουμε την la fête de la Fédération που μαζί με την πολιορκία της Βαστίλης γιορτάζεται κάθε χρόνο μία από τις μεγαλύτερες εθνικές γιορτές της Γαλλίας. Στην πράξη ο Louis δεν δέχτηκε τίποτα. Έτσι φτάνουμε στις 10 Αυγούστου του 1792 με τους περίφημους sans-culottes να καταλαμβάνουν το παλάτι Tuileries και τον βασιλιά να συμφωνεί για μια νέα εκλεγμένη εθνική συνέλευση. Η βόλτα στους κήπους Tuileries επιβάλλεται ακόμα κι αν έχει αυτή την χτυπητή παραφωνία!

Η μοναρχία καταργείται, η δημοκρατία ιδρύεται με την διακήρυξη των δικαιωμάτων του άντρα και του πολίτη (δεν υπήρχαν γυναίκες τότε, μετά ανακαλύφθηκαν) αλλά την ίδια ώρα υπάρχουν διαμάχες με γειτονικές χώρες, ενώ και εντός Γαλλίας υπάρχουν αντιφρονούντες της νέας Συνέλευσης που δεν θα έλεγες ότι ήθελαν να λύσουν τις διαφωνίες τους ειρηνικά. Στο παλάτι του Tuileries βρίσκουν κάποια ύποπτα ντοκουμέντα για τον Louis XVI ότι συνεργαζόταν με τους εισβολείς. Η απόφαση ήταν δημοκρατική κατά πλειοψηφία, ο Louis XVI έπρεπε να έχει το τέλος που αρμόζει σε κάθε βασιλιά, θάνατος στα βαθειά γεράματα στην παραθαλάσσια έπαυλη του. Αστειεύομαι. Δημόσιος αποκεφαλισμός με γκιλοτίνα στην place de la révolution ή όπως την γνωρίζουμε σήμερα place de la concorde. Στο κέντρο της πλατείας ξεχωρίζει ο αρχαίος οβελίσκος του Luxor, ένα δώρο της κυβέρνησης της Αιγύπτου τον 19ο αιώνα.

Προτείνω βόλτα που να ξεκινά από Λούβρο, να συνεχίζει Tuileries, να φτάνει μέχρι Concorde όπου θα δείτε και το Γαλλικό κοινοβούλιο και που μένει ο βασιλιάς της Ανδόρας, μετά μπορείτε να συνεχίσετε προς Invalides και να πιάσετε και Champs-Élysées. Είναι ωραία για περπάτημα και πίσω απ'το palais Élysée που έχει πολλές πρεσβείες που στεγάζονται σε ωραία κτίρια, ενώ και τα μαγαζιά είναι ωραία. Μιλάμε για την καρδιά του Παρισιού.
Το 1793 γίνεται επικεφαλής της Συνέλευσης ο Robespierre. Ένας καλοκάγαθος άνθρωπος που δεν ήθελε το κακό κανενός. Οι κακοπροαίρετοι βάφτισαν την κυριαρχία του "ο Τρόμος". Την ίδια χρονιά οι sans-culottes πιέζουν και καταφέρνουν να καθιερωθεί η μέγιστη τιμή στα προϊόντα καθώς και αυξήσεις στους μισθούς. Ο Τρόμος κάνει ξεκάθαρο ότι όσοι δεν συμφωνούν με τη Συνέλευση είναι εχθροί του κράτους και θα φυλακίζονται στο μεσαιωνικό κάστρο Conciergerie και εκτός απροόπτου θα εκτελούνται. Πάλι κάποιοι κακοπροαίρετοι μπορεί να πουν ότι αυτός είναι ένας πλάγιος τρόπος να βγάζεις από την μέση στην κυριολεξία τους πολιτικούς σου αντιπάλους. Δεν θέλω να πιστέψω κάτι τέτοιο για τον Robespierre! Στη Conciergerie φυλακίστηκε και η Marie-Antoinette και αργότερα δικάστηκε και αποκεφαλίστηκε με γκιλοτίνα στην place de la Concorde. Η Conciergerie είναι επισκέψιμη και μπορείτε να δείτε και το δωμάτιο που κρατούσαν τη Marie-Antoinette το οποίο για κάποιο λόγο έχει μετατραπεί σε ξωκλήσι. Είναι από τα μέρη που επίσης προτείνω για τις δωρεάν Κυριακές και συνδυάζεται πανεύκολα με Saint-Chapelle, είναι δίπλα.

Ένα χρόνο αργότερα ο Robespierre τιμωρήθηκε κατά τα έργα του σε δημόσιο αποκεφαλισμό με γκιλοτίνα στην place de la Concorde. Η κυριαρχία του τρόμου είχε τελειώσει. Οι καταστροφές σε παλάτια και εκκλησίες συνεχίζονταν όμως, όπως πχ στην εκκλησία Saint-Jacques από την οποία έχει απομείνει μόνο ένα πύργος (μπορείς να ανέβεις για θέα μαζί με ξενάγηση, δεν το έχω κάνει) ή στο παλάτι Sceaux.

Ένα παλάτι με καταπληκτικό πάρκο που είναι ιδανικό για επίσκεψη όταν έχουν ανθίσει οι κερασιές του.

Οι πολιτικές αναταράξεις συνεχίζονται με εμφάνιση φιλοβασιλικών να θέλουν να πάρουν την εξουσία (και με τους Άγγλους να σιγοντάρουν). Τον Gracchus Babeuf να οργανώνει κίνημα και να καλεί σε ένοπλο αγώνα ενάντια της μπουρζουαζίας με σκοπό την απόλυτη δημοκρατία που όλοι θα είναι ίσοι. Τον σκότωσαν και αυτόν και τους ακόλουθους του με αποκεφαλισμό στη γκιλοτίνα. Κάπου εκεί εμφανίζεται ένας φτωχός και μόνος καουμπόι που στον φόβο να πάρουν την εξουσία οι φιλοβασιλικοί κάνει πραξικόπημα και παίρνει ο ίδιος την εξουσία λέγοντας ότι θα σεβαστεί την Επανάσταση. Είχε έρθει η ώρα του Napoléon Bonaparte. Όσο αστείο κι αν ακούγεται ο Ναπολέων δεν γούσταρε τη βασιλεία..... των άλλων. Δεν σεβάστηκε και πολύ την Επανάσταση αφού ένα από τα πράγματα που είχαν καταργήσει και επανέφερε ήταν η δουλεία στις αποικίες της Γαλλίας. Έκανε τα Γαλλικά την επίσημη γλώσσα της χώρας, σκοτώνοντας τοπικές διαλέκτους όπως αυτή στη Bretagne, αλλά ταυτόχρονα προώθησε το ίδιο σύστημα εκπαίδευσης σε όλη τη Γαλλία. Έκανε την καθολική εκκλησία την επίσημη θρησκεία του κράτους. Στο τέλος κατέληξε να γίνει αυτοκράτορας και να θέλει να κατακτήσει τον κόσμο. Ευτυχώς απέτυχε παταγωδώς. Όπως έχω γράψει ο τάφος του βρίσκεται στο hôtel des Invalides.
Διάφορα μνημεία μπορείτε να επισκεφθείτε σήμερα και να δείτε τη μεγαλομανία του Ναπολέοντα του 1ου.
Arc de Triomphe du Carrousel

Arc de Triomphe de l'Étoile (μάλλον το πιο χαρακτηριστικό του).

Όπου έχω ανέβει και πάνω για θέα. Δεν τρελάθηκα και σίγουρα δεν θα ήθελα να έχω πληρώσει για κάτι τέτοιο. Πήγα μια δωρεάν Κυριακή αργά το απόγευμα και δεν είχε σχεδόν καθόλου αναμονή.

Ενώ στη θητεία του έγιναν και πολύ ωραία έργα όπως γέφυρες, το νεκροταφείο Pére Lachaise (θα επανέλθω σε επόμενο ποστ) και η καταπληκτική εκκλησία Madeleine. Εδώ με συνοδεία μουσικής από την Καραϊβική.

Είναι και το εσωτερικό κομμάτι καταπληκτικό. Είχα παρακολουθήσει και δωρεάν συναυλία κλασσικής μουσικής (δεν την αντέχω δευτερόλεπτο) με έναν οργανοπαίχτη να την παίζει σόλο στο εκκλησιαστικό όργανο. Προτιμώ τα τύμπανα στην αποπάνω φώτο.

Οι Γάλλοι για το Ναπολέοντα μάλλον δεν έχουν την ίδια άποψη που έχει ο υπόλοιπος πλανήτης. Ακόμα και τώρα υπάρχουν πολλοί Γάλλοι που θα πουν κάποια καλά λόγια για αυτόν και θα πάνε σε εκθέσεις του.

Αυτή η έκθεση είχε γίνει στο πάρκο La Vilette, ένα πιο σύγχρονο πάρκο με μοντέρνα κτίρια. Είχα πάει βόλτα στο πάρκο και όχι στην έκθεση. Σε αυτό το πάρκο βρίσκεται η φιλαρμονική του Παρισιού.

Μου άρεσε και η βόλτα μέχρι εκεί περπατώντας παράλληλα με το κανάλι Saint-Martin.
