Γαλλία Πως είναι στα Γαλλικά το φθηνό; Αφιέρωμα στις πόλεις της Γαλλίας.

Señor_Nada

Member
Μηνύματα
1.541
Likes
8.518
Ταξίδι-Όνειρο
Άβυσσος

Αν θέλετε να πάτε κάπου στη Γαλλία για να μάθετε Γαλλικά η περιοχή με τη πιο "σωστή" προφορά λένε ότι είναι η Loire και πιο συγκεκριμένα η πόλη Tours. Εκεί λέει μιλάνε τη γλώσσα χωρίς τοπικιστικές προσμίξεις. Η πιο εύκολη προφορά για να καταλάβεις (τουλάχιστον εγώ) είναι στο νότο Provence, Occitanie, Aquitaine. Τα μιλάνε πιο καθαρά και λίγο πιο αργά. Η πιο δύσκολη για εμένα είναι η περιοχή Nord, κόβουν ακόμα περισσότερο τις λέξεις και είναι σαν να μασάνε τα λόγια τους γενικά. Σε αυτό το σημείο να σπάσω το μύθο που λέει ότι οι Γάλλοι προφέρουν το ρο γο. Εσφαλμένη εντύπωση που κακώς διαιωνίζεται. Έχουν την προφορά γο όταν η λέξη έχει δύο l το ρο το προφέρουν όντως ρο αλλά σαν να κάνουν γαργάρα ταυτόχρονα. Μου είναι αδύνατον να το προφέρω σωστά και ακόμα και Γάλλοι μου έχουν πει ότι τους δυσκολεύει να το πουν όπως πρέπει.

Όπως ίσως καταλάβατε και αυτό το ποστ θα είναι για την αγαπημένη Loire. Θα είναι όμως λίγο διαφορετικό από τα προηγούμενα καθώς εκτός από μια πόλη για την οποία θα γράψω, θα συμπεριλάβω και δύο από τα σπουδαιότερα μνημεία της Γαλλίας που βρίσκονται εκτός πόλεων. Κολλάνε όμως στο συγκεκριμένο ποστ που μπορείτε να του δώσετε τον τίτλο η Αναγέννηση στη Γαλλία.

Στα τέλη του 15ου αιώνα είχαμε τους Ιταλικούς πολέμους, εκεί η Γαλλική ελίτ ανακάλυψε την αναγεννησιακή ομορφιά της Ιταλίας και ιδιαίτερα τα παλάτια τους. Έτσι ο Charles VIII, o Louis XII και ο François I αποφάσισαν ότι τέλος με τα άχαρα κάστρα λες και ζούμε στο μεσαίωνα, ήρθε η ώρα για αλλαγή. Έτσι έκαναν μεταγραφές αεροδρομίου από την Ιταλία, πήραν Ιταλούς αρχιτέκτονες, διακοσμητές και καλλιτέχνες. Η ιδέα πλέον ήταν ότι δεν φτιάχνουμε ένα κάστρο μόνο για να μας προστατεύει θέλουμε να έχει και τους κήπους του, τα νερά του και να είναι ελκυστικό στο μάτι.

Chambord

Λιγότερο από 20 χλμ από την πανέμορφη Blois βρίσκεται το κάστρο Chambord. Υπάρχει και λεωφορείο (shuttle bus ή navette θα γράφει) που φεύγει από τον σταθμό των τρένων και σταματά μπροστά από το ταμείο των εισιτηρίων. Ένα πολύ μεγάλο και πολύ όμορφο κάστρο που συνδυάζει στρογγυλούς πύργους που θυμίζουν τα γοτθικά κάστρα με όμορφες λεπτομέρειες και μια αρμονία στις διαστάσεις που ακόμα κι εγώ που δεν ενθουσιάζομαι με κάστρα χάζεψα.

Η κατασκευή του ξεκίνησε το 1519 παραγγελιά του François I που το ήθελε σαν εξοχικό και όχι σαν μόνιμη κατοικία. Επιλέχθηκε να βρίσκεται κοντά σε δάσος ώστε να μπορεί εύκολα να πραγματοποιεί το αγαπημένο του χόμπι που ήταν το κυνήγι. Το κάστρο πήρε την τελική του μορφή όταν στα πράγματα ήταν ο mr εθνικά μπούτια της Γαλλίας Louis XIV:


1668369726113.png



Παρόλο που λεηλατήθηκε κατά την διάρκεια της Γαλλικής επανάστασης δεν καταστράφηκε και μετά από μερικά πάρε δώσε πέρασε στα χέρια του κράτους. Το αποτέλεσμα που βλέπουμε σήμερα είναι πολύ εντυπωσιακό. Από το 2021 έχουν ξεκινήσει κάποιες εργασίες συντήρησης στα καμπαναριά που θα κρατήσουν μέχρι την άνοιξη του 2023. Είναι αυτό που λένε ότι αν δεν έχεις δει ένα μνημείο καλυμμένο με σιδεριές είναι σαν να μην το είδες.


IMG_20221105_151111.jpg



Ακόμα κι έτσι το βρήκα πολύ όμορφο.


IMG_20221105_151250.jpg



Είναι πολύ μεγάλο, θέλει ώρες για να το γυρίσεις. Το πολύ θετικό είναι ότι σε κάθε δωμάτιο υπάρχει γραμμένη περιγραφή του τι βλέπεις και στα Αγγλικά.

Η υπέροχη σκάλα του.


IMG_20221105_111907.jpg



Κακόγουστος θρόνος ή μιλάει το αντιβασιλικό μου ένστικτο;


IMG_20221105_114527.jpg



Ο François I όπως έγραψα αγαπούσε το κυνήγι, θα δείτε πολλά δωμάτια αφιερωμένα σε αυτό. Ο Charles de Gaulle είχε επαναφέρει το έθιμο του κυνηγιού με τον πρόεδρο να πηγαίνει για κυνήγι. Ο Mitterrand ήταν ο πρώτος πρόεδρος που δεν συμμετείχε αλλά παρόλα αυτά δεν το κατάργησε. Αυτός που το κατάργησε ήταν ο Chirac αν και πάλι συνεχίστηκε υπό άλλη οργάνωση. Αυτό το έθιμο καταργήθηκε οριστικά είτε το πιστεύετε είτε όχι μόλις το 2010 από τον Sarkozy. Πλέον στο δάσος δίπλα στο κάστρο διοργανώνονται ακόμα και τουρ με ξεναγό για να δεις ελάφια. Ισχύει μόνο με κράτηση και νομίζω είναι 50ε το άτομο ή κάτι τέτοιο.


IMG_20221105_122227.jpg



Μήπως τελικά οι ταγκιές είναι ιστορικό στοιχείο και όχι απλά βανδαλισμός δημόσιου χώρου;


IMG_20221105_135746.jpg



Ανεβαίνοντας στο μπαλκόνι έχεις θέα στον κήπο και στο δάσος.


IMG_20221105_135532.jpg



Σε έναν από τους πύργους έχουν βάλει και μια έκθεση με την ιστορία του κάστρου στον 2ο ΠΠ. Οι Ναζί τότε μάζευαν για να καταστρέψουν πολλά έργα τέχνης κυρίως από Εβραίους καλλιτέχνες. Οι Γάλλοι στο φόβο τους μην καταστραφούν σπουδαία έργα τέχνης στέλνουν στο κάστρο χιλιάδες έργα τέχνης μεταξύ αυτών και τη Μόνα Λίζα. Οι Αμερικάνοι βομβάρδισαν μόλις 200 μέτρα μακριά από το κάστρο. Παρεμπιπτόντως πολλά μουσεία είχαν εκμεταλλευτεί το φόβο των Εβραίων μην καταστραφούν τα έργα που είχαν στην κατοχή τους και τα έστειλαν σε μουσεία για να τα προφυλάξουν. Φημολογείται ότι υπάρχουν χιλιάδες έργα τέχνης που δεν επέστρεψαν ποτέ στους ιδιοκτήτες τους αφού τα μουσεία είναι της λογικής ουδέν μονιμότερο του προσωρινού.

Αξίζει να αναφέρω ότι εκτός των χώρων για φαγητό, καφέ κλπ που βρίσκονται λίγο έξω από το κάστρο, υπάρχει και φαγάδικο εντός του κάστρου που τρως σάντουιτς, κάτι να πιεις, ένα γλυκό και μια μικρή σακούλα πατατάκια με 12ε. Για Γαλλία σε τόσο τουριστικό μέρος τους φιλάς και τα χέρια όταν στα δίνουν.

Έξω από το κάστρο υπάρχει κι ένα μεσαιωνικό σόου με πουλιά, άλογα και όλο το θέατρο που φαντάζεστε. Αν ποτέ σε πληρώνουν για να πας ίσως πάω κι εγώ.

Αν βρεθείτε στη Blois εννοείται πως το Chambord δεν χάνεται.


IMG_20221105_135303.jpg



Chenonceau

Και αν το Chambord είναι ένα επιβλητικό όμορφο κάστρο, δεν είναι ούτε το ομορφότερο, ούτε το γραφικότερο. Αυτός ο τίτλος ανήκει στο Chenonceau. Γνωστό και ως το κάστρο των γυναικών επειδή έχει συνδεθεί με ιστορικές Γαλλίδες. Απέχει λίγο παραπάνω από 30 χλμ από την αρκετά ενδιαφέρουσα Tours και μάλιστα συνδέεται μαζί της με τοπικό τρένο περίπου 20 λεπτά. Η στάση είναι πολύ κοντά στο εκδοτήριο. Είναι το δεύτερο σε επισκεψιμότητα κάστρο της Γαλλίας μετά τις Βερσαλλίες. Σε αυτό θέλει οπωσδήποτε κράτηση γιατί είναι πολύ μικρό και έχει περιορισμένο αριθμό εισιτηρίων. Πρέπει να κλείσεις για συγκεκριμένη ημέρα και ώρα.

Μπορεί να μην είναι ούτε το 1/5 του Chambord αλλά είναι πανέμορφο. Με έμπνευση από την ομορφότερη πόλη του πλανήτη (μην με ρωτήσετε ποια είναι) το κάστρο είναι χτισμένο μέσα στο ποτάμι σαν γέφυρα. Είναι από αυτά τα μνημεία που βλέπεις και λες τι έμπνευση είχαν και τι φανταστική εκτέλεση έκαναν.


IMG_20221111_130755.jpg



Υπάρχουν και τουρ με βάρκα στο ποτάμι που περνάει και από τις καμάρες αλλά δεν λειτουργούν όλο το χρόνο. Επίσης υπάρχουν και τουρ με αερόστατα πάνω απ'τη Loire που πρέπει να είναι πολύ καλή εμπειρία να βλέπεις τα εκατοντάδες κάστρα από ψηλά. Δυστυχώς έχω υψοφοβία.

Η γέφυρα προς την είσοδο.


IMG_20221111_103838.jpg



Δεν φτάνει που είναι τόσο όμορφο εξωτερικά είναι πολύ όμορφα και τα δωμάτια του. Έχουν διατηρηθεί τα πάντα, ακόμα και οι λεπτομέρειες στα ταβάνια. Ειδικά η κρεβατοκάμαρα της Louise of Lorraine ήταν άλλο πράγμα. Ήταν πολύ σκοτεινή και δεν έχω φώτο. Η πρώτη φορά που ζηλεύω βασιλικό υπνοδωμάτιο! Τα τζάκια είχαν ψεύτικες φλόγες. Απ'ότι διάβασα σε μια λεζάντα φοβούνται μετά το ατύχημα στη Notre-Dame μην τους συμβεί τίποτα παρόμοιο.


IMG_20221111_113111.jpg



Πως γλίτωσε αυτό το κάστρο από τη Γαλλική επανάσταση; Χαίρομαι που ρωτήσατε. Γι'αυτό μάλλον θα πρέπει να ευχαριστούμε την Louise Dupin, ένθερμη οπαδός του διαφωτισμού προσέλαβε το Rousseau για να γράψουν μαζί την εγκυκλοπαίδεια του δεύτερου φύλου που θα αποδείκνυαν την ισότητα των φύλων. Δεν ξέρω πως θα αισθανόταν αν μάθαινε ότι οι Γαλλίδες ψήφισαν πρώτη φορά το 1945, μόλις 100 χρονάκια μετά τους άντρες. Η Louise Dupin κατάφερε να πείσει τους εξαγριωμένους επαναστάτες ότι το κάστρο δεν σχετίζεται με κάποιον βασιλιά κι έτσι σήμερα μπορούμε να το θαυμάσουμε.


IMG_20221111_114155.jpg



Είναι και αυτό σημαντικό ιστορικά για τη Γαλλία αφού λειτούργησε σαν νοσοκομείο στη διάρκεια του πρώτου ΠΠ, υπάρχει και τμήμα με ντοκουμέντα της εποχής. Μία από τις αίθουσες που λειτουργούσε σαν θάλαμος των ασθενών ήταν αυτή.


IMG_20221111_105438.jpg



Όπως έγραψα το κάστρο είναι μικρό δεν έχει πολλά δωμάτια, να περιμένετε συνωστισμό σε σημεία, όμως η ευρύτερη περιοχή έχει κι άλλα πράγματα να δείτε. Πέρα από κήπους, έχει μια φάρμα με οικόσιτα ζώα διατηρημένη σε στυλ 16ου αιώνα, το ιστορικό κελάρι στο οποίο μπορείτε να δοκιμάσετε το τοπικό κρασί. Το πιο ενδιαφέρον δωμάτιο για μένα ήταν η αποθήκη της βασίλισσας που είχε φτιαχτεί από την Catherine de Medici και στο οποίο βλέπεις που φύλαγαν τα διάφορα βότανα της εποχής. Έναν βοτανολόγο της βασίλισσας μπορεί να τον έχετε ακουστά. Λεγόταν Michel de Nostredame ή όπως τον φώναζαν οι φίλοι του στην Ελλάδα Νοστράδαμος.


IMG_20221111_121939.jpg



Και σε αυτό τον χώρο υπάρχει φαγάδικο σε περίπτωση που πεινάσετε. Αν δεν κινηθείτε νωρίς να περιμένετε ουρά. Τα έχω γράψει πολλάκις, δεν υπάρχει χώρος που να πουλάει φαγητό και να μην τον γεμίζουν οι Γάλλοι. Το φαγάδικο έχει χάμπουργκερ, fish and chips και τέτοια. Αλμυρό, γλυκό και κάτι να πιεις γύρω στα 20ε. Τους δίνεις κι ένα κουτί σοκολατάκια δώρο σε τέτοια τιμή σε αυτό το μέρος.

Στην είσοδο σου δίνουν κι ένα βιβλιαράκι δωρεάν που εξηγεί τι βλέπεις σε κάθε δωμάτιο. Προφανώς αν βρεθείτε στην Tours αυτό το κάστρο δεν χάνεται.


IMG_20221111_102854.jpg



Amboise

Όλα τα παραπάνω ήταν απλά εισαγωγή για να γράψω για την καταπληκτική περίπτωση πόλης που ονομάζεται Amboise. Όπως έγραψα στην αρχή η Γαλλία από τα τέλη του 15ου αιώνα άρχισε να κάνει μεταγραφές αεροδρομίου από την Ιταλία. Το 1516 ο François I αποφασίζει να τινάξει τη μπάνκα στον αέρα και φέρνει στην Amboise τον πρώτο σκόρερ του Καμπιονάτο Leonardo "Leo" di ser Piero da Vinci ή όπως τον φώναζαν οι Γάλλοι Léonard de Vinci, ντάξει δεν τον είπαν και Πικάζο!

Ο da Vinci φέρνει μαζί του και 3 πίνακες που δούλευε εκείνη την περίοδο ένας εκ των οποίων η Μόνα Λίζα. Ποιος θα το φανταζόταν τότε πόσο σημαντικό θα ήταν αυτό το έργο για το Λούβρο και τη Γαλλία ολόκληρη. Ο da Vinci πέθανε 3 χρόνια μετά στην Amboise όπου βρίσκεται ο τάφος του καθώς και η τελευταία του κατοικία.

Στην Amboise υπάρχουν τρία κάστρα και η πλάκα είναι ότι αξίζουν όλα επίσκεψη. Θυμίζει επαρχία με την καλή έννοια της γραφικότητας και της ησυχίας, ενώ οι δρόμοι είναι πολύ στενοί, σε σημεία δεν χωράνε δύο αμάξια και τα πεζοδρόμια γίνονται από στενά έως ανύπαρκτα. Είναι μία από τις πόλεις που περνάει ο ποταμός Loire κι έχει μάλιστα μια νησίδα που ενώνεται με την υπόλοιπη πόλη με γέφυρες. Προφανώς όχι επιπέδου Παρισιού.


IMG_20221112_112853.jpg



Πηγαίνοντας προς το κέντρο της πόλης το πρώτο πράγμα που σου τραβάει το βλέμμα είναι το βασιλικό κάστρο. Όπου βλέπεις να συνυπάρχουν δύο στυλ και το γοτθικό και αυτό της αναγέννησης.


IMG_20221113_135945.jpg



Η είσοδος στο κάστρο.


IMG_20221112_112132.jpg



Από τους μεγάλους πύργους και τα τείχη σε πιο λεπτοδουλειά.

IMG_20221112_120433.jpg



Από το κάστρο έχεις και θέα στην πόλη. Υπάρχει και εδώ η τριχρωμία στα σπίτια, φυσικά δεν είναι Blois.


IMG_20221112_112922.jpg



Σε αυτό το κάστρο βρίσκεται και ο διάσημος πίνακας ο θάνατος του Leonardo da Vinci με τον François I να του κρατάει το χέρι μέχρι την τελευταία του πνοή. Ο da Vinci είχε ζητήσει να τον θάψουν σε μια εκκλησία που βρισκόταν εντός του κάστρου. Η εκκλησία αργότερα γκρεμίστηκε και στην θέση της έχουν βάλει την προτομή του.


IMG_20221112_115911.jpg



Ο τάφος του που μπορούμε σήμερα να δούμε έχει μεταφερθεί σε παρακείμενο ξωκλήσι πάλι εντός του κάστρου, στο οποίο γίνονται εργασίες συντήρησης απ'το 2021 μέχρι το 2023 και δεν είναι επισκέψιμο. Την γνώριζα αυτή την πληροφορία πριν βρεθώ στην πόλη διαφορετικά η αντίδραση μου θα ήταν σαν αυτή του οπαδού του Άρη όταν είδε τον παίχτη της ομάδας του να χάνει για πολλοστή φορά πέναλτι. Μην γελάσετε, αυτή είναι η κατάσταση.


IMG_20221112_121615.jpg



Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι αυτό το κάστρο χρησιμοποιήθηκε και σαν φυλακή για τους Αλγερινούς αντιστασιακούς τα χρόνια της εισβολής των Γάλλων στην Αλγερία. Έχουν φτιάξει κι ένα μνημείο για αυτούς που σκότωσαν. Για τα εγκλήματα των Γάλλων στην Αλγερία θα γράψω όταν με το καλό έρθει η σειρά του Παρισιού.


IMG_20221112_120911.jpg



Ο da Vinci δεν έμενε σε αυτό το κάστρο, είχε άλλο δικό του, το οποίο είναι επίσης επισκέψιμο και έχει τσουχτερή είσοδο (18ε, Chambord και Chenonceau είναι φθηνότερα!). Είναι όμως η τελευταία κατοικία αυτής της μεγάλης προσωπικότητας. Βλέπεις το ατελιέ του, τον χώρο που μελετούσε. Για μένα δεν χάνεται.


IMG_20221112_141537.jpg



Το μέρος τον αποθεώνει και κατά τη γνώμη μου έχει και υπερβολές που δεν χρειάζονταν. Φυσικός είμαι και είμαι λίγο σπασίκλας με αυτά. Έχουν φτιάξει ένα τμήμα με κατασκευές από τα διάφορα σχέδια του. Με τρίγκαρε άσχημα αυτό το κομμάτι. Τον αποκαλούσαν εφευρέτη σε πράγματα που δεν θα μπορούσαν ποτέ να φτιαχτούν από τα σχέδια του χωρίς τις σημερινές γνώσεις της μηχανικής. Σαν να φτιάξει κάποιος μηχανή του χρόνου και να αποκαλούμε εφευρέτη τον σεναριογράφο του back to the future. Αυτό που είναι καταπληκτικό είναι μια αίθουσα στην οποία αναλύει του πίνακες και σου δείχνει πως από τα επιμέρους σχέδια έφτιαχνε τον τελικό πίνακα. Καταλαβαίνεις γιατί έπαιρνε χρόνια για κάποια έργα.

Υπάρχουν όχι ένα αλλά δύο ίσως και τρία εστιατόρια εντός του χώρου...

Η πόλη δεν είναι μόνο κάστρα. Έχει και ομορφιά από μόνη της.


IMG_20221113_114903.jpg




IMG_20221112_173911.jpg



Ρολόι του 15ου αιώνα που τώρα βρίσκονται δημόσιες τουαλέτες.


IMG_20221112_105308.jpg



Αυτά τα ωραία γραφικά Γαλλικά επαρχιώτικα.


IMG_20221113_131106.jpg



Στην πόλη ζούσαν κυριολεκτικά τρωγλοδύτες. Έχτιζαν μέσα στα βράχια.


IMG_20221113_113730.jpg



Τις κατοικίες τις βλέπεις και σήμερα. Πραγματικά αξίζει να κάνεις βόλτες και να ψάχνεις τέτοιες κατοικίες. Υπάρχει μέχρι και τετράστερο ξενοδοχείο σε αυτό το στυλ. Εδώ μια ταπεινή κατοικία.


IMG_20221112_160459.jpg



Δεν τελειώσαμε όμως με τα κάστρα της πόλης. Το τρίτο και τελευταίο είναι αυτό από το οποίο ξεκίνησαν ουσιαστικά όλα. Ο Charles VII έφερε μαζί του 22 Ιταλούς καλλιτέχνες. Εδώ έχουμε την πρώτη εμφάνιση κήπων στο Αναγεννησιακό στυλ μπροστά από το κάστρο Gaillard.


IMG_20221112_162849.jpg




IMG_20221112_165639.jpg



Υπήρχαν και χώροι του κάστρου στο τρωγλοδυτικό στυλ.


IMG_20221112_163739.jpg



Μικρό κάστρο το γυρνάς γρήγορα. Και ναι υπάρχει εστιατόριο και εδώ! Αλίμονο! Θεωρητικά προλαβαίνεις και τα τρία κάστρα σε μια μέρα με την ανάλογη κούραση φυσικά.

H Amboise ήταν και αυτή κομμάτι της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, συστηνόταν με το όνομα Ambacia. Λίγα πράγματα παραμένουν σήμερα να δεις, ακόμα και αυτά τα λίγα οι Γάλλοι τα φυλάνε κι έχουν αναλυτικές περιγραφές. Είναι αξιοθαύμαστο πόσο προσέχουν τα πολιτιστικά στοιχεία. Κομμάτι των τότε τειχών.


IMG_20221112_172220.jpg



Η πόλη φημίζεται και για τις κάβες της. Αν δείτε κάπου να γράφει dégustation σημαίνει ότι μπορείτε να δοκιμάσετε δωρεάν. Είμαι άσχετος με κρασιά γι'αυτό δεν θα επεκταθώ. Κατά τη γνώμη μου η πόλη δεν χάνεται αν βρεθείτε στη Loire.

Να ξαναγράψω ακόμα μια φορά ότι Loire-Bretagne-Mont St Michel = ταξιδάρα.

 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.030
Likes
41.021
Και στο ΗΒ το open university δεχεται φοιτητες χωρις προυποθεσεις εδω και δεκαετιες και οποιος μπορει το τελειωνει και μαλιστα εχει υψηλο επιπεδο σπουδων. Ο κλειστος αριθμος εισακτεων ειναι ελληνικο καταλοιπο που συνδεοταν με την κοινωνικη κινητικοτητα που επεφερε ενα πτυχιο (Βασιλακης Καιλας απο λουστρακος γιατρος). Σε καποιες χωρες δεν υπαρχει κοινωνικη κινητικοτητα γιατι ο "λουστρακος" δεν θα προσπαθησει ποτε να γινει γιατρος για πολλους λογους και εχουν μπει απο νωρις οι κοινωνικες προυποθεσεις γι αυτο. Σταματω εδω, πολυ περιπλοκο θεμα που εχει αναλυθει εκτεταμενα στην κοινωνιολογια της εκπαιδευσης.
Ωραιο τοπικ, παρακολουθω.
 
Last edited:

chrisbd

Member
Μηνύματα
2.675
Likes
16.422
Γαλλία ανεξάντλητη... οτι και να πούμε είναι λίγο.. Πόλεις, φύση, πολιτισμος ιστορία .. λατρεία..

Αυτό με την γραφή το θυμάμαι απο μικρός στο γυμνάσιο, κάπου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, όταν η όμορφη καθηγήτριά μας πάσχιζε να μάθει σε μας τα βούρλα όπως και το αξάν, αλλά εις μάτην, είχε χαθεί η συγκέντρωση .. μιλάμε για 70's σε Αρρένων..

Η ολιγόχρονη παραμονή στο Παρίσι με όλη την οικογένεια μου δημιούργησε πολλά σύνδρομα.. Για το εκπαιδευτικό έχω ξαναγράψει πριν χρόνια εδω και ισως το ξανακάνω πάλι ... υπάρχει μεγάλη διαφορά με μας αλλά το πιο σημαντικό είναι η διαφορά φιλοσοφίας απο όλους.. εκπαιδευτικούς και γονείς.. Και αυτό που με εκνεύριζε ήταν ότι αρκετοί δεν ηταν ικανοποιημένοι..
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.030
Likes
41.021
Μια παρατηρηση: σε ενα απο τα ταξιδια μου ειχα πεσει στην τεραστια απεργια των σιδηροδρομικων που ειχε παραλυσει τη χωρα και μου εκανε εντυπωση η ισχυς των σωματειων. Με εκπληξη διαβαζω τωρα πως και τα εκπαιδευτικα σωματεια ειναι πανισχυρα. Μπραβο τους.
 

panpan

Member
Μηνύματα
6.879
Likes
26.763
Έχοντας ζήσει ήδη κοντά στα 4 χρόνια στη Γαλλία
Που ακριβώς είσαι Γαλλία;
ανοίγω αυτό το θέμα στο οποίο θα γράφω την άποψή μου για τις Γαλλικές πόλεις
Περιμένω με ενδιαφέρον την άποψη σου , ειδικά για τις δυτικές περιοχές (πόλεις)
Languedoc Roussillon, Midi Pyrenees, Aquitaine.
 

Señor_Nada

Member
Μηνύματα
1.541
Likes
8.518
Ταξίδι-Όνειρο
Άβυσσος
Ο κλειστος αριθμος εισακτεων ειναι ελληνικο καταλοιπο

Και στη Γαλλία ο αριθμός των εισακτέων είναι συγκεκριμένος κι επειδή δεν έχουν εισαγωγικές εξετάσεις αυτό δημιουργεί κάποια προβλήματα. Δεν θέλω να επεκταθώ γιατί φοβάμαι ότι θα αρχίσει πολιτική κουβέντα..... για την Ελλάδα!

Που ακριβώς είσαι Γαλλία;

Είμαι στη Δουνκέρκη αλλά σύντομα θα μετακομίσω σε προάστιο του Παρισιού.


Περιμένω με ενδιαφέρον την άποψη σου , ειδικά για τις δυτικές περιοχές
H Aquitaine είναι στα πλάνα μου για φέτος το καλοκαίρι αν συνεχιστούν οι δυσκολίες στις μετακινήσεις εκτός χώρας. Οι άλλες περιοχές που έγραψες είναι απ'τις αγαπημένες μου στην Γαλλία:)
 
Μηνύματα
239
Likes
2.651
Γαλλία και @Señor_Nada, εννοείται ακολουθώ.

Για την Aquitaine (Μπορντώ, Δορδόνη) έχω ακούσει τα καλύτερα, μαζί με την Προβηγκία από τις τοπ προτεραιότητές μου στη χώρα. Οπότε καθόλου κακό πλάνο για το καλοκαίρι του 2021.

Προσωπικά δεν θα είχα πρόβλημα να μοιραστείς και τις εντυπώσεις σου κι από τη ζωή στη Γαλλία (όπως είχες κάνει και με την Ολλανδία στο παρελθόν), καθώς είναι από τις χώρες που θα ήθελα να ζήσω (και θα το είχα καταφέρει αν δεν με προλάβαινε ο κορωνοϊός).
 
Last edited:

Señor_Nada

Member
Μηνύματα
1.541
Likes
8.518
Ταξίδι-Όνειρο
Άβυσσος
Προσωπικά δεν θα είχα πρόβλημα να μοιραστείς και τις εντυπώσεις σου κι από τη ζωή στη Γαλλία
Προτιμώ σε αυτό το τοπικ να γράψω μόνο για πόλεις. Αν θες το συζητάμε σε άλλο τοπικ. Φυσικά αν έχεις κάποια απορία ή χρειάζεσαι βοήθεια σε κάτι μην διστασεις. Πάντως έχω γράψει κατά καιρούς κάποια πράγματα.
 

Señor_Nada

Member
Μηνύματα
1.541
Likes
8.518
Ταξίδι-Όνειρο
Άβυσσος
Θα ξεκινήσω με τις πιο "γεμάτες" περιοχές της Γαλλίας και αυτές που θα πρότεινα να επισκεφθείτε ειδικά αν δεν έχετε ταξιδέψει στην χώρα. Αυτές είναι η Occitanie και η Provence. Σε αυτές τις περιοχές μπορείτε να δείτε πόλεις με πανέμορφη αρχιτεκτονικη, ρωμαϊκά αρχαία σε απίστευτη κατάσταση, προϊστορικές σπηλαιογραφίες, μεσαιωνικές πόλεις, πόλεις Ουνέσκο, μνημεία Ουνέσκο, φύση. Χάνει η μάνα το παιδί! Έχω κάτσει συνολικά 2 βδομάδες στην περιοχή κι υπάρχουν πολλά πράγματα ακόμα που θέλω να δω.

Avignon

Το όνομα της πόλης έχει Ελληνικές ρίζες. Ήταν η πόλη στην οποία για ένα διάστημα ζούσε ο πάπας (για την ακρίβεια 7 διαδοχικοί) αντί της Ρώμης. Το παλάτι που ζούσε, Palais des Papes, δεσπόζει στο κέντρο της πόλης. Τα μεσαιωνικά της τείχη που περιβάλλουν την πόλη διατηρούνται σε εξαιρετική κατάσταση με το ιστορικό της κέντρο να ανήκει στην λίστα της Ουνέσκο. Μου αρέσει πολύ αυτή η πόλη αλλά έχει τόσο όμορφες πόλεις αυτή η χώρα που δεν θα έμπαινε σε δεκάδα από αυτές που έχω δει μέχρι στιγμής. Την θεωρώ όμως άχαστο μέρος γιατί έχει πολύ ενδιαφέρον, είναι όμορφη αλλά κυρίως επειδή βρίσκεται κοντά σ'ένα μέρος που θα αναφέρω στο δεύτερο κομμάτι του ποστ.

Μια γέυση απ'τα τείχη της πόλης.

IMG_20200808_094321.jpg


IMG_20200807_173340.jpg


Εδώ τα τείχη και στο βάθος υπερυψωμένο το Palais des Papes. Η είσοδος στο παλάτι κοστίζει 12ε.

IMG_20200809_202956.jpg


Αν και το δυνατό σημείο της Γαλλίας είναι τα κέντρα των πόλεων, στα δικά μου μάτια πάσχουν στις πλατείες. Μου φαίνονται απλά άδειοι ανοιχτοί χώροι. Μία απ΄τις εξαιρέσεις είναι η πλατεία μπροστά απ΄το Palais des Papes. Ο συνδυασμός του κτιρίου με τα δέντρα μου αρέσει. Πίσω απ'το παλάτι είναι ένας κινηματογράφος που ονομάζεται Utopia και στον οποίο σερβίρουν και καφέδες, ποτά. Είναι καταπληκτικός χώρος και τον προτείνω. Προειδοποίηση, μαζεύει πολύ κόσμο.

IMG_20200807_175022.jpg


Απ΄την πόλη περνάει το ποτάμι Rhône και ένα απ'τα χαρακτηριστικά σημεία της πόλης είναι η γέφυρα Saint-Bénézet. Μια μεσαιωνική γέφυρα που πλέον της λείπει ένα κομμάτι. Η ιστορία της έχει ενδιαφέρον. Για να ανέβεις στη γέφυρα πληρώνεις εισιτήριο (5ε, υπάρχει και συνδυαστικό εισιτήριο μαζί με το παλάτι) που περιλαμβάνει και αφήγηση της ιστορίας της. Το αν αξίζει η είσοδος ή όχι το αφήνω σε εσάς.

IMG_20200807_180010.jpg


Αυτό που μου αρέσει στη Γαλλία είναι ότι και τα μοντέρνα κομμάτια της πόλης με τα μαγαζιά και τα φαγάδικα είναι συνήθως καλόγουστα.

IMG_20200807_184021.jpg


Να πω επίσης ότι είναι ζωντανή πόλη με αρκετή νυχτερινή ζωή και ειδικά το καλοκαίρι υπάρχουν πολλά δρώμενα στην πόλη.

Orange

Μόλις 15 λεπτά μακριά με το τρένο βρίσκεται η πόλη Orange. Αυτός για μένα είναι ο βασικός λόγος που δεν χάνεται η Avignon. Σε αυτή την πολή υπάρχουν 2 μνημεία Ουνέσκο που είναι κι απ΄τα πιο εντυπωσιακά ολόκληρης της χώρας. Είχα διαβάσει και είχα δει φωτογραφίες απ'το ρωμαϊκό αμφιθέατρο που πιθανότατα είναι το πιο καλοδιατηρημένο σήμερα και παρόλα αυτά το δέος που ένιωσα ήταν μοναδικό. Αντίστοιχο δέος με ρωμαϊκο δημιούργημα έχω νιώσει μόνο με το Πάνθεον στη Ρώμη. Τα τείχη πίσω απ΄τη σκηνή διατηρούνται σε τέτοια κατάσταση που πρέπει να το δεις για να το πιστέψεις. Βασικά όταν έφτασα απ'έξω και είδα τα τείχη ξανακοίταγα τον χάρτη για να βεβαιωθώ ότι είναι αυτό γιατι δεν μπορούσα να το πιστέψω.

IMG_20200808_104748.jpg


Οι πύλες και οι διάδρομοι είναι κάπως έτσι.

IMG_20200808_112858.jpg


IMG_20200808_111052.jpg


Όταν μπαίνεις μέσα και βλέπεις αυτό, νομίζω ότι τα λόγια είναι περιττά.

IMG_20200808_111317.jpg


Η είσοδος στο θέατρο κοστίζει 9.5ε και περιλαμβάνει και είσοδο στο μουσείο που βρίσκεται ακριβώς απέναντι. Το μουσείο είναι μικρό και με λίγα εκθέματα. Υπάρχουν και συνδυαστικά εισιτήρια με τα αξιοθέατα της Nîmes (θα αναφερθώ σε άλλο ποστ) που κοστίζει 18,5ε. Πάντως το καταπληκτικό είναι ότι δεν χρειάζεται καν να πληρώσετε είσοδο για να δείτε τον εσωτερικό χώρο αφού ακριβώς από πίσω υπάρχει λόφος και έχεις το θέατρο στο πιάτο.

IMG_20200808_125032.jpg


Το άλλο μνημείο Ουνέσκο που βρίσκεται στην πόλη είναι η αψίδα του θριάμβου που έχει χτιστεί επίσης απ'τους Ρωμαίους. Αν δείτε φωτογραφίες θα δείτε ότι και αυτή είναι σε τρομερή κατάσταση. Δυστυχώς όταν βρέθηκα στην πόλη έκαναν καποιες εργασίες συντήρησης στην αψίδα και ήταν όλη κρυμμένη πίσω από σιδεριές. Θα ξαναπάω οπωσδήποτε στην πόλη όμως γιατί θέλω να δω και βραδινή παράσταση σε αυτό το θέατρο (γίνονται κανονικά παράστασεις και συναυλίες) και ελπίζω να την δω τότε.

Το κέντρο της πόλης είναι επίσης συμπαθητικό. Ότι πρέπει για χαλαρή βόλτα.

IMG_20200808_114947.jpg


IMG_20200808_122417.jpg


IMG_20200808_120828.jpg


Αν δεν υπάρχει χρόνος για βόλτα αξίζει η επίσκεψη στην πόλη ακόμα και μόνο για να δείτε αυτό το μοναδικό θέατρο.
 

gkalla

Member
Μηνύματα
1.253
Likes
6.733
Επόμενο Ταξίδι
Βελιγράδι
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Μία απ΄τις εξαιρέσεις είναι η πλατεία μπροστά απ΄το Palais des Papes.
Σ' αυτή την καταπληκτική πλατεία συχνά παίζουν πολλοί πλανόδιοι μουσικοί. Μου έχει τύχει να υπάρχουν ταυτόχρονα στις 3 άκρες της, ένα μίνι αναγεννησιακό συγκρότημα, ένα περουβιανό συγκρότημα με τους χαρακτηριστικούς αυλούς και ένας ροκάς με την ηλεκτρική του κιθάρα.

ένα απ'τα χαρακτηριστικά σημεία της πόλης είναι η γέφυρα Saint-Bénézet
Γνωστή για το περίφημο παιδικό τραγουδάκι "Sur le pont d'Avignon" που μαθαίναμε ως παιδιά από την καθηγήτρια Γαλλικών στο γυμνάσιο.

και ειδικά το καλοκαίρι υπάρχουν πολλά δρώμενα στην πόλη.
Υπάρχει σταθερά (νομίζω κάθε καλοκαίρι, Ιούλιο;; ) ένα πολύ γνωστό φεστιβάλ θεάτρου που για την Γαλλία τουλάχιστον είναι σημαντικότατο.

Μόλις 15 λεπτά μακριά με το τρένο βρίσκεται η πόλη Orange. Αυτός για μένα είναι ο βασικός λόγος που δεν χάνεται η Avignon.
Καλή η Orange αλλά η Avignon είναι κλάσεις ανώτερη, κατά την γνώμη μου πάντα. Πέρα από το παλάτι των Παπών (που εσωτερικά δεν λέει και πολλά) η ίδια η παλιά πόλη σε "μεταφέρει" απ' ευθείας στον Μεσαίωνα.
 

Señor_Nada

Member
Μηνύματα
1.541
Likes
8.518
Ταξίδι-Όνειρο
Άβυσσος
Καλή η Orange αλλά η Avignon είναι κλάσεις ανώτερη, κατά την γνώμη μου πάντα.

Αυτό το έγραψα με την λογική ότι είναι τόσο κοντά η Orange και τόσο εύκολο να πας που την επισκέφθεσαι με βάση την Avignon, εκεί πήγαινε το είναι ο βασικός λόγος για να πας. Το θέατρο δεν χάνεται κατά τη γνώμη μου. Φυσικά συμφωνώ μαζί σου ότι αν τις συγκρίνεις σαν πόλεις η Avignon είναι κλάσεις ανώτερη, είναι μεγαλύτερη, έχει πράγματα να δεις, έχει μέρη για να βγεις το βράδυ. Η Orange όπως έγραψα έχει απλά ένα συμπαθητικό κέντρο.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.195
Μηνύματα
883.532
Μέλη
38.899
Νεότερο μέλος
RDESPOINA

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom