Señor_Nada
Member
- Μηνύματα
- 1.722
- Likes
- 9.609
- Ταξίδι-Όνειρο
- Άβυσσος
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Avignon και Orange
- Marseille
- Arles και Montpellier
- Nîmes
- Perpignan και Carcassonne
- Pérouges και Albi
- Toulouse
- Lyon και Annecy
- Αλσατία: Strasbourg
- Obernai, Sélestat και Colmar
- Centre-Val de Loire: Orléans και Blois
- Centre-Val de Loire: Tours και Rennes
- Νορμανδία: Mont Saint-Michel, Honfleur και Étretat
- Νορμανδία: Rouen και Caen
- Hauts-de-France: Noyelles-sur-mer, Saint-Valery-sur-Somme και Berck ή Berck-sur-Mer
- Hauts-de-France: Amiens, Arras, Cambrai
- Lille
- Nord+Pas-de-Calais: Montreuil-sur-Mer, Bergues, Saint-Omer
- Nord+Pas-de-Calais: Dunkerque, Boulogne-sur-Mer, Calais
- Chartres, Le Mans
- Angers, Nantes
- Nancy, Metz
- Vienne, Dijon
- Provins, Dinan
- Saint-Malo, Dol-de-Bretagne,
- Bordeaux, Bayonne
- Κάστρα Chambord και Chenonceau και Amboise
- Paris (μέρος 1ο)
- Paris (μέρος 2ο)
- Paris (μέρος 3ο)
- Paris (μέρος 4ο)
- Paris (μέρος 5ο)
- Paris (μέρος 6ο και τελευταίο!)
- Le Havre και Troyes
- Vitré και Vannes
- Fougères
- Πρώτη μου φορά στη Γαλλία, που να πάω;
- Carnac και Quimper
- Paris (μέρος 7ο η επιστροφή!)
- Paris (μέρος 8ο και τελευταίο, αυτή τη φορά το εννοώ!)
- Reims και Laon
- Autun, Beaune και Lorient
- Saint-Rémy-de-Provence και Aix-en-Provence
- Monaco και Grenoble
- Nice
Ήρθε η ώρα μετά από πολλά ποστς να επιστρέψουμε στην Προβηγκία. Στην περιοχή που έχει τα περισσότερα Ρωμαϊκά αρχαία που μπορείτε να σήμερα δείτε στη Γαλλία και όπως θα διαβάσετε στο σημερινό ποστ τον πιο εκτεταμένο Ρωμαϊκό αρχαιολογικό χώρο.
Saint-Rémy-de-Provence
Όπως πάντα θα ξεκινήσω με την πιο ενδιαφέρουσα, για τα γούστα μου, πόλη ή μάλλον καλύτερα χωριό αφού έχει λιγότερους από 10.000 κατοίκους. Η γενέτειρα του Νοστράδαμου είναι σήμερα ένα ήσυχο μέρος που προσφέρει τις εικόνες που περιμένεις να δεις στην Προβηγκία. Σπίτια ή δρομάκια που νομίζεις ότι είναι σκηνικά από ταινία και ότι στο μέρος ζουν ηθοποιοί.
Κτίριο χτισμένο στα παλιά τείχη της πόλης.
Το 1889 φτάνει στην πόλη ο Vincent Van Gogh αφού έχει κόψει το αυτί του. Μπήκε οικειοθελώς στο νοσοκομείο-μοναστήρι Saint-Paul de Mausole όπου παρέμεινε για ένα χρόνο ζωγραφίζοντας σε αυτό το διάστημα 150 πίνακες. Το μοναστήρι βρίσκεται περίπου 1,5 χιλιόμετρο μακριά απ'το Saint-Rémy και είναι επισκέψιμο. Ο δρόμος απ'το χωριό μέχρι το μοναστήρι ονομάζεται Avenue Vincent Van Gogh και σε όλη την διαδρομή έχουν τοποθετήσει ταμπέλες με πίνακες του και γράμματα που έστελνε σε συγγενείς και φίλους όσο ζούσε στο Saint-Rémy. Θα το γράψω ακόμα μια φορά κι ας γίνομαι κουραστικός, η παρουσίαση που κάνουν οι Γάλλοι στα πολιτιστικά στοιχεία ενός τόπου είναι ασυναγώνιστη. Αν είσαι υπουργός πολιτισμού απλά πας ένα ταξίδι στη Γαλλία, βλέπεις τι έχουν κάνει και το ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΙΣ.
Είμαι εντελώς άσχετος από ζωγραφική αλλά μόνο που βλέπω τα χρώματα που χρησιμοποιούσε ο Van Gogh αμέσως μου έρχεται στο μυαλό η Προβηγκία και σαν εικόνα και σαν συναίσθημα. Δεν το επισκέφθηκα το μοναστήρι, μόνο εξωτερικά το είδα. Στο κλασσικό στυλ της περιοχής.
Προφανώς δεν πήγα μέχρι εκεί για να δω εξωτερικά το μοναστήρι-νοσοκομείο. Γνώριζα ότι μερικά μέτρα πιο κάτω βρίσκονται δύο μνημεία που είναι και αυτά από τα πρώτα που κρίθηκαν ιστορικά και προστατεύονται από το 1840, les Antiques. Είναι τελείως απροστάτευτα και αυτά.
Το μαυσωλείο είναι ένα από τα πιο καλοδιατηρημένα Ρωμαϊκά μνημεία που μπορείς να δεις σήμερα.
Μπορεί να αναγνώριζαν την αξία των μνημείων από το 16ο αιώνα κιόλας αλλά δεν είχαν πάρει χαμπάρι ότι μερικά μέτρα μακριά βρισκόταν κρυμμένη ολόκληρη πόλη η Glanum. Ο εκτενέστερος Ρωμαϊκός αρχαιολογικός χώρος της Γαλλίας. Πανοραμική φώτο από το λόφο που βρίσκεται εντός του αρχαιολογικού χώρου.
Η πόλη ιδρύθηκε από Γαλάτες οι οποίο λόγω εμπορικών συναλλαγών με τους Έλληνες (θυμηθείτε ότι η Marseille ήταν Ελληνική αποικία) έφεραν πλούτο στην πόλη και επηρεάστηκαν αρχιτεκτονικά απ'το Ελληνιστικό στυλ, όπως μαρτυρούν πχ τα ερείπια αυτής της κατοικίας.
Το πηγάδι με τα σκαλοπάτια που έχει την ονομασία "dromos".
Έχει ενδιαφέρον ότι στις εργασίες αποκατάστασης συμμετέχει και το ίδρυμα Stavros Niarchos όπως μας ενημερώνουν οι πληροφορίες πριν την είσοδο στον χώρο. Θα ήθελα να ήμουν από μια μεριά όταν σε κάποια παρουσίαση ειπώθηκε το Niarchos με Γαλλική προφορά. Πρέπει να κατέληξε στο νοσοκομείο όποιος/α το είπε.
Για τέτοια μέρη δεν έχει νόημα να με ρωτάτε αν αξίζουν επίσκεψη. Όσο με ρωτάτε, έχω πάει ήδη στο ταμείο να σας αγοράσω εισιτήριο.
Τα ευρήματα του αρχαιολογικού χώρου Glanum βρίσκονται στο μουσείο hôtel de Sade, το οποίο όταν βρέθηκα στην πόλη ήταν προσωρινά κλειστό δυστυχώς.
Για τα δικά μου κριτήρια αυτό το μέρος δεν χάνεται αν βρεθείτε στην Προβηγκία. Απέχει γύρω στα 30 χιλιόμετρα από την Avignon η οποία πιστεύω είναι η πόλη κλειδί για ταξίδι στην Προβηγκία είτε σκοπεύετε να μετακινηθείτε με τα μμμ είτε με δικό σας όχημα. Arles, Orange, Saint-Rémy είναι σε απόσταση βολής και στην Avignon υπάρχει νυχτερινή ζωή και ωραία μαγαζιά για να φάτε, να πιείτε και να γλεντήσετε. Θα ξεκινάγα να χτίζω το ταξίδι μου στην περιοχή από την Avignon.
Aix-en-Provence
Μία από τις πιο εύκολα να προφέρεις πόλη της Γαλλίας. Λες απλά ένα Εξ και ξεμπερδεύεις. Όπως και στην περίπτωση της Autun, οι Γαλάτες είχαν ιδρύσει την πόλη Entremont (σήμερα μπορείς να δεις τα ερείπια της), τους κατέκτησαν οι Ρωμαίοι και μετακινήθηκαν λίγο νοτιότερα σε ένα μέρος με φυσικές πηγές την Aquae Sextiae ή Aix-en-Provence σήμερα ή σκέτο Εξ για τους φίλους. Μια από τις πρώτες πόλεις που επαναστάτησαν αφού από τον 15ο αιώνα και για περίπου 2 αιώνες αρνιόντουσταν τη μοναρχία. Αυτό άλλαξε όταν ήταν στα πράγματα ο γνωστός και μη εξαιρετέος Louis XIV και η πόλη απέκτηση νομοθετική και εκκλησιαστική εξουσία. Τότε άρχισε να αλλάζει και η μορφή της πόλης και απο μεσαιωνική άρχισε να γίνεται πιο αριστοκρατική με την πληθώρα των hôtels να την χαρακτηρίζει σήμερα.
Και εκκλησίες.
Φυσικά με τον ερχομό της Γαλλικής επανάστασης ο ρόλος των hôtels ή των παλατιών άλλαξε. Γενικά αν βλέπετε κάποιο διοικητικό κτίριο ή μουσείο στη Γαλλία να μοιάζει με παλάτι είναι ασφαλές να συμπεράνετε ότι κάποτε όντως ήταν παλάτι και ύστερα ήρθε η Γαλλική επανάσταση.
Όπως φαίνεται στην αποπάνω φώτο διαφημίζεται από τώρα το φεστιβάλ της πόλης τον Ιούλιο. Η Εξ είναι διάσημη για τα καλοκαιρινά φεστιβάλ της είτε με μουσική στο δρόμο είτε με όπερα στο δρόμο που είναι και αυτό που διαφημίζει το από πάνω πόστερ.
Το άλλο πράγμα που την χαρακτηρίζει είναι οι πολλές ανοιχτές αγορές της τις οποίες συνναντάς σε διάφορες πλατείες της.
Ή στον κεντρικό πεζόδρομο cours Mirabeau που έχει πάρει το όνομα του από ένα από τους ηγέτες της Γαλλικής επανάστασης που σπούδασε στην πόλη. Ο Mirabeau έχει μπει στο Πάνθεον του Παρισιού.
Θα έλεγα ότι είναι από τις εξαιρέσεις της Γαλλίας που βλέπεις όμορφες πλατείες.
Η Εξ πρέπει να ήταν κάτι σαν την Avignon όπως μαρτυρά ένα πύργος και μικρό κομμάτι των τειχών της που φαίνεται σήμερα.
Τελικά έχει ένα πιο μοντέρνο στυλ που λόγω των χρωμάτων της μου θύμισε την Metz.
Η Εξ είναι ένα απ'τα μέρη που θα κάνω μια εξαίρεση και θα προτείνω ένα μέρος για να φάτε. Είναι το la brocherie και είναι ένα απ'τα μαγαζιά στη Γαλλία που έχω φάει το πιο νόστιμο κρέας στα κάρβουνα, το προτείνω με τη τεράστια υποσημείωση να παραγγείλετε τουλάχιστον medium, δεν εγγυώμαι τις θα σας έρθει αν παραγγείλετε well done. Μια μπριζόλα, ένα ποτήρι κρασί, ένα προφιτερόλ (καταπληκτικό, στο Γαλλικό στυλ καμία σχέση με τον Ελληνικό τραγέλαφο) κι ένας καφές γύρω στα 40ε. Στη Γαλλία για τέτοια τιμή τους σφιχταγγαλιάζεις όταν πληρώνεις.
https://www.tripadvisor.fr/Restaura...ches_du_Rhone_Provence_Alpes_Cote_d_Azur.html
Το ερώτημα βέβαια είναι αν αξίζει επίσκεψη στην πόλη. Είναι σίγουρα μια όμορφη πόλη. Το ερώτημα για μένα είναι πόσες ημέρες διαθέτετε κι αν είναι στο δρόμο σας. Αν είναι στο δρόμο σας είναι καλή περίπτωση για στάση και βόλτα. Αν πέσετε και σε κάποιο φεστιβάλ, πιστεύω ότι αξίζει να μείνετε να το δείτε. Σε κάθε περίπτωση είναι μια ζωντανή πόλη. Προσωπικά όμως δεν θα έκανα ταξίδι επί τούτου. Δεν έχει κάποιο δυνατό αξιοθέατο και ναι μεν είναι όμορφη αλλά όχι στο βαθμό μιας Montpellier πχ που θα λεγα ότι δεν χάνεται.
Saint-Rémy-de-Provence
Όπως πάντα θα ξεκινήσω με την πιο ενδιαφέρουσα, για τα γούστα μου, πόλη ή μάλλον καλύτερα χωριό αφού έχει λιγότερους από 10.000 κατοίκους. Η γενέτειρα του Νοστράδαμου είναι σήμερα ένα ήσυχο μέρος που προσφέρει τις εικόνες που περιμένεις να δεις στην Προβηγκία. Σπίτια ή δρομάκια που νομίζεις ότι είναι σκηνικά από ταινία και ότι στο μέρος ζουν ηθοποιοί.


Κτίριο χτισμένο στα παλιά τείχη της πόλης.

Το 1889 φτάνει στην πόλη ο Vincent Van Gogh αφού έχει κόψει το αυτί του. Μπήκε οικειοθελώς στο νοσοκομείο-μοναστήρι Saint-Paul de Mausole όπου παρέμεινε για ένα χρόνο ζωγραφίζοντας σε αυτό το διάστημα 150 πίνακες. Το μοναστήρι βρίσκεται περίπου 1,5 χιλιόμετρο μακριά απ'το Saint-Rémy και είναι επισκέψιμο. Ο δρόμος απ'το χωριό μέχρι το μοναστήρι ονομάζεται Avenue Vincent Van Gogh και σε όλη την διαδρομή έχουν τοποθετήσει ταμπέλες με πίνακες του και γράμματα που έστελνε σε συγγενείς και φίλους όσο ζούσε στο Saint-Rémy. Θα το γράψω ακόμα μια φορά κι ας γίνομαι κουραστικός, η παρουσίαση που κάνουν οι Γάλλοι στα πολιτιστικά στοιχεία ενός τόπου είναι ασυναγώνιστη. Αν είσαι υπουργός πολιτισμού απλά πας ένα ταξίδι στη Γαλλία, βλέπεις τι έχουν κάνει και το ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΙΣ.

Είμαι εντελώς άσχετος από ζωγραφική αλλά μόνο που βλέπω τα χρώματα που χρησιμοποιούσε ο Van Gogh αμέσως μου έρχεται στο μυαλό η Προβηγκία και σαν εικόνα και σαν συναίσθημα. Δεν το επισκέφθηκα το μοναστήρι, μόνο εξωτερικά το είδα. Στο κλασσικό στυλ της περιοχής.

Προφανώς δεν πήγα μέχρι εκεί για να δω εξωτερικά το μοναστήρι-νοσοκομείο. Γνώριζα ότι μερικά μέτρα πιο κάτω βρίσκονται δύο μνημεία που είναι και αυτά από τα πρώτα που κρίθηκαν ιστορικά και προστατεύονται από το 1840, les Antiques. Είναι τελείως απροστάτευτα και αυτά.

Το μαυσωλείο είναι ένα από τα πιο καλοδιατηρημένα Ρωμαϊκά μνημεία που μπορείς να δεις σήμερα.

Μπορεί να αναγνώριζαν την αξία των μνημείων από το 16ο αιώνα κιόλας αλλά δεν είχαν πάρει χαμπάρι ότι μερικά μέτρα μακριά βρισκόταν κρυμμένη ολόκληρη πόλη η Glanum. Ο εκτενέστερος Ρωμαϊκός αρχαιολογικός χώρος της Γαλλίας. Πανοραμική φώτο από το λόφο που βρίσκεται εντός του αρχαιολογικού χώρου.

Η πόλη ιδρύθηκε από Γαλάτες οι οποίο λόγω εμπορικών συναλλαγών με τους Έλληνες (θυμηθείτε ότι η Marseille ήταν Ελληνική αποικία) έφεραν πλούτο στην πόλη και επηρεάστηκαν αρχιτεκτονικά απ'το Ελληνιστικό στυλ, όπως μαρτυρούν πχ τα ερείπια αυτής της κατοικίας.

Το πηγάδι με τα σκαλοπάτια που έχει την ονομασία "dromos".

Έχει ενδιαφέρον ότι στις εργασίες αποκατάστασης συμμετέχει και το ίδρυμα Stavros Niarchos όπως μας ενημερώνουν οι πληροφορίες πριν την είσοδο στον χώρο. Θα ήθελα να ήμουν από μια μεριά όταν σε κάποια παρουσίαση ειπώθηκε το Niarchos με Γαλλική προφορά. Πρέπει να κατέληξε στο νοσοκομείο όποιος/α το είπε.

Για τέτοια μέρη δεν έχει νόημα να με ρωτάτε αν αξίζουν επίσκεψη. Όσο με ρωτάτε, έχω πάει ήδη στο ταμείο να σας αγοράσω εισιτήριο.

Τα ευρήματα του αρχαιολογικού χώρου Glanum βρίσκονται στο μουσείο hôtel de Sade, το οποίο όταν βρέθηκα στην πόλη ήταν προσωρινά κλειστό δυστυχώς.

Για τα δικά μου κριτήρια αυτό το μέρος δεν χάνεται αν βρεθείτε στην Προβηγκία. Απέχει γύρω στα 30 χιλιόμετρα από την Avignon η οποία πιστεύω είναι η πόλη κλειδί για ταξίδι στην Προβηγκία είτε σκοπεύετε να μετακινηθείτε με τα μμμ είτε με δικό σας όχημα. Arles, Orange, Saint-Rémy είναι σε απόσταση βολής και στην Avignon υπάρχει νυχτερινή ζωή και ωραία μαγαζιά για να φάτε, να πιείτε και να γλεντήσετε. Θα ξεκινάγα να χτίζω το ταξίδι μου στην περιοχή από την Avignon.

Aix-en-Provence
Μία από τις πιο εύκολα να προφέρεις πόλη της Γαλλίας. Λες απλά ένα Εξ και ξεμπερδεύεις. Όπως και στην περίπτωση της Autun, οι Γαλάτες είχαν ιδρύσει την πόλη Entremont (σήμερα μπορείς να δεις τα ερείπια της), τους κατέκτησαν οι Ρωμαίοι και μετακινήθηκαν λίγο νοτιότερα σε ένα μέρος με φυσικές πηγές την Aquae Sextiae ή Aix-en-Provence σήμερα ή σκέτο Εξ για τους φίλους. Μια από τις πρώτες πόλεις που επαναστάτησαν αφού από τον 15ο αιώνα και για περίπου 2 αιώνες αρνιόντουσταν τη μοναρχία. Αυτό άλλαξε όταν ήταν στα πράγματα ο γνωστός και μη εξαιρετέος Louis XIV και η πόλη απέκτηση νομοθετική και εκκλησιαστική εξουσία. Τότε άρχισε να αλλάζει και η μορφή της πόλης και απο μεσαιωνική άρχισε να γίνεται πιο αριστοκρατική με την πληθώρα των hôtels να την χαρακτηρίζει σήμερα.

Και εκκλησίες.

Φυσικά με τον ερχομό της Γαλλικής επανάστασης ο ρόλος των hôtels ή των παλατιών άλλαξε. Γενικά αν βλέπετε κάποιο διοικητικό κτίριο ή μουσείο στη Γαλλία να μοιάζει με παλάτι είναι ασφαλές να συμπεράνετε ότι κάποτε όντως ήταν παλάτι και ύστερα ήρθε η Γαλλική επανάσταση.

Όπως φαίνεται στην αποπάνω φώτο διαφημίζεται από τώρα το φεστιβάλ της πόλης τον Ιούλιο. Η Εξ είναι διάσημη για τα καλοκαιρινά φεστιβάλ της είτε με μουσική στο δρόμο είτε με όπερα στο δρόμο που είναι και αυτό που διαφημίζει το από πάνω πόστερ.
Το άλλο πράγμα που την χαρακτηρίζει είναι οι πολλές ανοιχτές αγορές της τις οποίες συνναντάς σε διάφορες πλατείες της.

Ή στον κεντρικό πεζόδρομο cours Mirabeau που έχει πάρει το όνομα του από ένα από τους ηγέτες της Γαλλικής επανάστασης που σπούδασε στην πόλη. Ο Mirabeau έχει μπει στο Πάνθεον του Παρισιού.

Θα έλεγα ότι είναι από τις εξαιρέσεις της Γαλλίας που βλέπεις όμορφες πλατείες.

Η Εξ πρέπει να ήταν κάτι σαν την Avignon όπως μαρτυρά ένα πύργος και μικρό κομμάτι των τειχών της που φαίνεται σήμερα.

Τελικά έχει ένα πιο μοντέρνο στυλ που λόγω των χρωμάτων της μου θύμισε την Metz.

Η Εξ είναι ένα απ'τα μέρη που θα κάνω μια εξαίρεση και θα προτείνω ένα μέρος για να φάτε. Είναι το la brocherie και είναι ένα απ'τα μαγαζιά στη Γαλλία που έχω φάει το πιο νόστιμο κρέας στα κάρβουνα, το προτείνω με τη τεράστια υποσημείωση να παραγγείλετε τουλάχιστον medium, δεν εγγυώμαι τις θα σας έρθει αν παραγγείλετε well done. Μια μπριζόλα, ένα ποτήρι κρασί, ένα προφιτερόλ (καταπληκτικό, στο Γαλλικό στυλ καμία σχέση με τον Ελληνικό τραγέλαφο) κι ένας καφές γύρω στα 40ε. Στη Γαλλία για τέτοια τιμή τους σφιχταγγαλιάζεις όταν πληρώνεις.
https://www.tripadvisor.fr/Restaura...ches_du_Rhone_Provence_Alpes_Cote_d_Azur.html
Το ερώτημα βέβαια είναι αν αξίζει επίσκεψη στην πόλη. Είναι σίγουρα μια όμορφη πόλη. Το ερώτημα για μένα είναι πόσες ημέρες διαθέτετε κι αν είναι στο δρόμο σας. Αν είναι στο δρόμο σας είναι καλή περίπτωση για στάση και βόλτα. Αν πέσετε και σε κάποιο φεστιβάλ, πιστεύω ότι αξίζει να μείνετε να το δείτε. Σε κάθε περίπτωση είναι μια ζωντανή πόλη. Προσωπικά όμως δεν θα έκανα ταξίδι επί τούτου. Δεν έχει κάποιο δυνατό αξιοθέατο και ναι μεν είναι όμορφη αλλά όχι στο βαθμό μιας Montpellier πχ που θα λεγα ότι δεν χάνεται.

