Señor_Nada
Member
- Μηνύματα
- 1.722
- Likes
- 9.609
- Ταξίδι-Όνειρο
- Άβυσσος
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Avignon και Orange
- Marseille
- Arles και Montpellier
- Nîmes
- Perpignan και Carcassonne
- Pérouges και Albi
- Toulouse
- Lyon και Annecy
- Αλσατία: Strasbourg
- Obernai, Sélestat και Colmar
- Centre-Val de Loire: Orléans και Blois
- Centre-Val de Loire: Tours και Rennes
- Νορμανδία: Mont Saint-Michel, Honfleur και Étretat
- Νορμανδία: Rouen και Caen
- Hauts-de-France: Noyelles-sur-mer, Saint-Valery-sur-Somme και Berck ή Berck-sur-Mer
- Hauts-de-France: Amiens, Arras, Cambrai
- Lille
- Nord+Pas-de-Calais: Montreuil-sur-Mer, Bergues, Saint-Omer
- Nord+Pas-de-Calais: Dunkerque, Boulogne-sur-Mer, Calais
- Chartres, Le Mans
- Angers, Nantes
- Nancy, Metz
- Vienne, Dijon
- Provins, Dinan
- Saint-Malo, Dol-de-Bretagne,
- Bordeaux, Bayonne
- Κάστρα Chambord και Chenonceau και Amboise
- Paris (μέρος 1ο)
- Paris (μέρος 2ο)
- Paris (μέρος 3ο)
- Paris (μέρος 4ο)
- Paris (μέρος 5ο)
- Paris (μέρος 6ο και τελευταίο!)
- Le Havre και Troyes
- Vitré και Vannes
- Fougères
- Πρώτη μου φορά στη Γαλλία, που να πάω;
- Carnac και Quimper
- Paris (μέρος 7ο η επιστροφή!)
- Paris (μέρος 8ο και τελευταίο, αυτή τη φορά το εννοώ!)
- Reims και Laon
- Autun, Beaune και Lorient
- Saint-Rémy-de-Provence και Aix-en-Provence
- Monaco και Grenoble
- Nice
Απ'τη Βουργουνδία είχα δει μόνο την Dijon. Είχα στο μυαλό μου κάποια μέρη ακόμα που ήθελα να δω στην περιοχή, χωρίς να καίγομαι ιδιαίτερα. Όσο πέρναγε ο καιρός ήμουν σίγουρος ότι δεν θα ξαναπάω στην περιοχή τουλάχιστον στο κοντινό μάλλον. Θα έπρεπε να σκάσει απ'το πουθενά κάτι πολύ καλό που δεν το είχα υπολογίσει για να μου αλλάξει την άποψη και αυτό ακριβώς συνέβη.
Autun
Το μέρος που με έκανε να αλλάξω κάποια πλάνα μου και ξαναέβαλε τη Βουργουνδία στο παιχνίδι. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Οι Γαλάτες, οι οποίοι ήταν μια κέλτικη φυλή, ζούσαν στο μεγαλύτερο τμήμα που γνωρίζαμε σήμερα ως Γαλλία. Τον μακρινό 1ο αιώνα πΧ, είχαν χτίσει στη Βουργουνδία μια πόλη που θεωρούνταν υπόδειγμα γαλατικής πόλης, την Bibracte. Αυτή η πόλη αποτελούσε την "πρωτεύουσα" της περιοχής μέχρι να τους κατακτήσουν οι Ρωμαίοι και να μεταφέρουν τη νέα "πρωτεύουσα" στην Augustodonum ή όπως την γνωρίζουμε σήμερα Autun.
Παρόλο που βρίσκεται πολύ κοντά στις πιο τουριστικές πόλεις της Βουργουνδίας όπως η Beaune και η Dijon μπορείς να πεις ότι δεν υπάρχει στον χάρτη. Έμαθα για την ύπαρξη της πόλης μόλις πριν μερικούς μήνες, ενώ ενδεικτικό είναι ότι ψάχνοντας στο φόρουμ δεν βρήκα ούτε μια αναφορά σε αυτήν.
Η διαδρομή οδικώς είναι μέσα από όμορφα χωριά της Βουργουνδίας και απέραντους αμπελώνες. Η πόλη είναι χτισμένη σε λόφο και ακόμα κι από μακριά μπορείς να καταλάβεις ότι πρόκειται για μεσαιωνικού στυλ πόλη.
Φυσικά όπως πάντα σε αυτές τις πόλεις ξεχωρίζει ο καθεδρικός ο οποίος έχει τις χαρακτηριστικές σκεπές της Βουργουνδίας.
Γύρω απ'τον καθεδρικό υπάρχουν πλακόστρωτα δρομάκια με παλιά αρχοντικά και μεσαιωνικά σπίτια.
Αυτό το κομμάτι αν και όμορφο, η αλήθεια είναι ότι είναι πολύ μικρό. Εδώ μία απ'τις παλιές πύλες προς την πόλη.
Λίγο έξω απ'το κέντρο οι εικόνες είναι πιο μοντέρνες, κρατώντας όμως το καλόγουστο στυλ που περιμένεις να δεις στη Γαλλία.
Η στοά Balthus.
Παρόλο το ιστορικό παρελθόν της, σήμερα κατοικείται από γύρω στους 13 χιλιάδες νοματαίους. Υπάρχουν οι χωριάτικες μυρωδιές του καμμένου ξύλου, των μαντριών κλπ στην ατμόσφαιρα. Αυτό φυσικά δεν αποκλείει το μέρος από το να έχει ένα τεράστιο όμορφο θέατρο δίπλα στο δημαρχείο. Μα τι αχνοφαίνεται εκεί στο βάθος;
Προφανώς η Γαλλία έχει πολύ πιο εντυπωσιακές μεσαιωνικές πόλεις. Δεν υπήρχε περίπτωση να πήγαινα για να δω απλά τα παραπάνω. Έχω μια μεγάλη αδυναμία τουριστικά, τις πόλεις ή χωριά που έχουν μνημεία μιας άλλης εποχής, που απλά κάνεις τη βόλτα σου και τα βλέπεις. Ενθουσιάζομαι στη σκέψη ότι πριν χιλιάδες χρόνια κάποιοι έχτισαν κάτι τόσο μεγαλειώδες που οι επόμενες γενιές το σεβάστηκαν ή ήταν τόσο μπροστά απ'την εποχή του που αντί να το καταστρέψουν εξακολουθούσαν να το χρησιμοποιούν. Ακόμα κι αν το κατέστρεψαν και πλέον βλέπεις τα συντρίμμια, αυτή η εξέλιξη της ιστορίας είναι κάτι μοναδικό που ούτε οι αρχαιολογικοί χώροι δεν μπορούν να μου προκαλέσουν τέτοια συναισθήματα.
Πριν μερικούς μήνες λοιπόν συζητούσα με Γάλλους για τα μέρη που έχω δει στη Γαλλία και όπως κάνω πάντα σε τέτοιες συζητήσεις εκθείαζα το επικό αμφιθέατρο στην Orange και τη Vienne. Τότε μου είπαν αν σου αρέσει αυτό το στυλ δες και την περίπτωση της Autun. Qu'est que c'est Autun ρε μάγκες; Πρώτη φορά το ακούω αυτό το μέρος και νόμιζα ότι έχω διαβάσει όσα περισσότερα μπορούσα για μέρη στη Γαλλία. Η "Ρώμη της Βουργουνδίας" μου απάντησαν που ομολογώ ότι με έκανε να γελάσω. Ψάχνοντας βέβαια μετά κατάλαβα γιατί το είπαν. Οι Ρωμαίοι όντως ήθελαν να φτιάξουν μια τοπική πρωτεύουσα εκεί.
Τα μεσαιωνικά τείχη της πόλης χτίστηκαν πάνω στα Ρωμαϊκά τείχη ή ήταν η επέκταση τους. Ρωμαϊκά τείχη έτσι να βρίσκονται διάσπαρτα βλέπεις σε πολλά σημεία της πόλης.
Ακόμα και σπίτια βλέπεις να έχουν χτιστεί κολλητά στα ερείπια Ρωμαϊκών ναών. Αν και το παρακάτω είναι ιδιωτικός χώρος, εννοείται οι Γάλλοι έχουν τοποθετήσει πινακίδα που εξηγει την ιστορία και απεικονίζει το ναό ολοκληρωμένο.
Η πόλη διαθέτει δύο Ρωμαϊκές πύλες την Saint-André.
Και την porte d'Arroux, που παίρνει το όνομά της από το ποτάμι που περνάει από την περιοχή. Η πύλη αυτή αποτελεί και την καλύτερη είσοδο προς την πόλη.
Στην πόλη υπάρχει και μεγάλο Ρωμαϊκό αμφιθέατρο που μαζί με άλλα δύο μνημεία της πόλης είναι από τα πρώτα μνημεία της Γαλλίας που κρίθηκαν ιστορικά και προστατεύονται από το μακρινό 1840! Το αμφιθέατρο πάντως δεν είναι καθαρισμένο καλά.
Το δεύτερο από τα τρία αυτά ιστορικά μνημεία βρίσκεται λίγο έξω απ΄την πόλη, στο χωριουδάκι Couhard πάνω σε ένα λόφο. Από εκεί είναι τραβηγμένη η πρώτη φώτο. Εκεί βρίσκεται η πυραμίδα της Couhard, χτισμένη τον 1ο αιώνα μΧ, δεν είναι ξεκάθαρο για ποιο λόγο χτίστηκε αφού μέσα ήταν άδεια, την τρύπα που βλέπετε την άνοιξαν κάπου στον μεσαιώνα για να δουν τι έχει μέσα. Στο πάτο της πυραμίδας βρέθηκε μια πλακέτα με Ρωμαϊκό και Ελληνικό κείμενο! Από εκεί συμπέραιναν ότι μάλλον είχε χτιστεί για να τιμήσει νεκρούς, ίσως σαν κενοτάφιο. Μου έκανε εντύπωση που ήταν εντελώς απροστάτευτο και είχε απλά πινακίδες μην σκαρφαλώνετε.
Το τρίτο και τελευταίο από τα τρία μνημεία που ανέφερα είναι και αυτό που φαίνεται στο βάθος στη φώτο με το δημαρχείο και το θέατρο. Το highlight της πόλης κατά τη γνώμη μου. O ναός του Janus.
Η ονομασία του δόθηκε επειδή πίστευαν ότι ο ναός είναι αφιερωμένος στο θεό Janus των Ρωμαίων. Αυτό όμως τελικά δεν έχει αποδειχθεί και μάλιστα απ'ότι φαίνεται το πιθανότερο σενάριο είναι ότι το ναό τον έχτισαν οι Γαλάτες για δικό τους θεό και αργότερα τον μετέτρεψαν οι Ρωμαίοι σε δικό τους ναό. Μου έκανε εντύπωση και εδώ ότι δεν προστατεύοταν καθόλου κι είχε απλά πινακίδα μην σκαρφαλώνετε.
Το εντυπωσιακό του πράγματος φυσικά είναι το μεγεθός του και ότι έχουν διασωθεί τόσο ψηλά κομμάτια από τις 2 πλευρές του. Όπως και στην περίπτωση του αμφιθέατρου στην Orange και στις αρένες της Arles και της Nîmes, ο ναός χρησιμοποιήθηκε σαν φρούριο στη διάρκεια του μεσαίωνα και γι'αυτό διατηρήθηκε. Τα τείχη του ξεπερνούν τα 20 μέτρα. Εδώ μαζί με ανθρώπους για να έχετε μια καλύτερη εικόνα του όγκου του.
Η πόλη διαθέτει αρχαιολογικό μουσείο, το οποίο όμως θα παραμείνει κλειστό μέχρι το 2026 για ριζικές αλλαγές στο χώρο.
Για μένα η Autun μπαίνει σε άλλη κατηγορία πόλης και ότι και να μου πείτε για άλλες πόλεις της Βουργουνδίας, το άχαστο μέρος για μένα είναι αυτό. Βγαίνει με μονοήμερη από Beaune ή Dijon αν έχετε αμάξι ή αν έχετε ποδήλατο (έχει πολλές ανηφορές και ελάχιστους ποδηλατόδρομους). Αν είστε με τα πόδια δύσκολα μάλλον θέλει και διανυκτέρευση αν θέλετε να επισκεφθείτε όλα τα μνημεία γιατί οι αποστάσεις είναι μεγάλες.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η Bibracte απέχει γύρω στα 30 χλμ από την Autun και σήμερα αποτελεί αρχαιολογικό χώρο και συγκεκριμένα το πιο "ολοκληρωμένο" Γαλατικό χωριό που μπορείς να δεις. Δεν το έχω επισκεφθεί για να γράψω περισσότερα.
Beaune
Την Beaune την είχα απορρίψει πριν κανά 2 χρόνια που είχα βρεθεί στην περιοχή. Ήμουν πολύ αρνητικός με το μέρος γιατί μου έδινε την αίσθηση ότι δεν έχει τίποτα που θα με ενθουσίαζε. Αποφάσισα να του δώσω μια ευκαιρία επειδή διάβαζα καλά σχόλια στο φόρουμ. Τελικά μάλλον έπρεπε να εμπιστευτώ το ένστικτο μου! Όχι σε καμία περίπτωση δεν είναι άσχημη πόλη. Έχει ένα όμορφο κέντρο με τα γραφικά μαγαζάκια και τους πλακόστρωτους δρόμους που περιμένεις να δεις.
Η ατραξιόν της πόλης είναι το hôtel Dieu, ένα νοσοκομείο που ιδρύθηκε το 1443 και είναι ότι πιο όμορφο-χορταστικό έχω δει στο στυλ της Βουργουνδίας. Πραγματικά πανέμορφο κτίριο.
Μαζί με το εισιτήριο περιλαμβάνεται audioguide και η συμβουλή μου είναι να το αξιοποιήσετε. Έχει πολλές λεπτομέρειες που ίσως να μην τις προσέξετε. Αν ακολουθήσετε το audioguide η επίσκεψη στο χώρο διαρκεί περίπου μια ώρα. Το τρίπτυχο με την τελική κρίση είναι ένα απ΄τα highlights της επίσκεψης. Σχεδιασμένο τον 15ο αιώνα, δεν το εντόπισαν κατά την διάρκεια της Γαλλικής επανάστασης και όταν αργότερα το βρήκαν το μετέφεραν στο μουσείο του Λούβρου για να αποκαταστήσουν τα χρώματα του και να έχουμε το σημερινό εντυπωσιακό αποτέλεσμα.
Η επίσκεψη στο χώρο τελειώνει με εκτενή αναφορά στα κρασιά της πόλης. Στη Beaune θα βλέπετε παντού κάβες και dégustation. Το αυθεντικό dégustation σημαίνει δωρεάν δοκιμή! Αν ζητάνε λεφτά κάτι δεν πάει καλά. Λίγο έξω απ΄την πόλη υπάρχει ένα κτίριο αφιερωμένο στα κρασιά το cité du vin, κάτι αντίστοιχο που έχει η Dijon και η Bordeaux.
Δεν έφαγα εκεί αλλά απ'το λίγο που είδα τις τιμές μου φάνηκαν καλές για Γαλλία. Το μέρος ήταν νεκρό! Σε βαθμό που νόμισα ότι είναι κλειστό! Οι φώτο που ποστάρω είναι από Κυριακή πρωί και απόγευμα. Η πόλη δεν είχε καθόλου σφιγμό, αυτό που λέμε η εγχείρηση πέτυχε ο ασθενής απεβίωσε.
Δίπλα στο hôtel Dieu υπάρχει αγορά. Οι παρευρισκόμενοι δεν γέμιζαν ούτε ταξί με τον ταξιτζή μαζί.
Η περιοχή πέρα απ'τα κρασιά φημίζεται και για τη μουστάρδα της. Στη Beuane έχετε την ευκαιρία να επισκεφθείτε ένα εργοστάσιο οικογενειακής επιχείρησης που λειτουργεί και σαν μουσείο, το Edmond Fallot.
Επειδή ξαναεπισκέφθηκα την Dijon με μερικές εβδομάδες διαφορά, η ζωντάνια μεταξύ των δύο πόλεων μου φαίνεται πολύ μεγάλη. Η Beaune για μένα είναι απλά για ένα πέρασμα να δοκιμάσετε κανά κρασί να δείτε το hôtel Dieu κι έξω απ'την πόρτα. Η Dijon πιστεύω ότι είναι πολύ καλύτερη περίπτωση για βάση και εξερεύνηση της περιοχής.
Θεωρώ ότι και να μην είχα δει την Beaune δεν θα έχανα κάτι.
Lorient
Ώπα! Τι ξεκάρφωτο είναι τώρα αυτό! Που κολλάει μια πόλη της Bretagne σε αυτό το ποστ; Είχα σχεδιάσει να γράψω για αυτήν μαζί με Carnac και Quimper αλλά αφού γράφω χωρίς πλάνο μπροστά μου το ξέχασα. Σκεφτόμουν δεν πειράζει όταν το θυμηθείς θα γράψεις και έφτασε αυτή η ώρα. Βασικά το μόνο που θέλω να γράψω είναι ότι είναι η δεύτερη πόλη της Γαλλίας (η Calais η άλλη αξιομνημόνευτη) για την οποία δεν έχω ούτε μία φώτο! Βρέθηκα από σπόντα στην πόλη και αδυνατούσα να πιστέψω πόσο ανύπαρκτη είναι. Μην σταματήσετε ούτε για κατούρημα!
Autun
Το μέρος που με έκανε να αλλάξω κάποια πλάνα μου και ξαναέβαλε τη Βουργουνδία στο παιχνίδι. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Οι Γαλάτες, οι οποίοι ήταν μια κέλτικη φυλή, ζούσαν στο μεγαλύτερο τμήμα που γνωρίζαμε σήμερα ως Γαλλία. Τον μακρινό 1ο αιώνα πΧ, είχαν χτίσει στη Βουργουνδία μια πόλη που θεωρούνταν υπόδειγμα γαλατικής πόλης, την Bibracte. Αυτή η πόλη αποτελούσε την "πρωτεύουσα" της περιοχής μέχρι να τους κατακτήσουν οι Ρωμαίοι και να μεταφέρουν τη νέα "πρωτεύουσα" στην Augustodonum ή όπως την γνωρίζουμε σήμερα Autun.
Παρόλο που βρίσκεται πολύ κοντά στις πιο τουριστικές πόλεις της Βουργουνδίας όπως η Beaune και η Dijon μπορείς να πεις ότι δεν υπάρχει στον χάρτη. Έμαθα για την ύπαρξη της πόλης μόλις πριν μερικούς μήνες, ενώ ενδεικτικό είναι ότι ψάχνοντας στο φόρουμ δεν βρήκα ούτε μια αναφορά σε αυτήν.
Η διαδρομή οδικώς είναι μέσα από όμορφα χωριά της Βουργουνδίας και απέραντους αμπελώνες. Η πόλη είναι χτισμένη σε λόφο και ακόμα κι από μακριά μπορείς να καταλάβεις ότι πρόκειται για μεσαιωνικού στυλ πόλη.

Φυσικά όπως πάντα σε αυτές τις πόλεις ξεχωρίζει ο καθεδρικός ο οποίος έχει τις χαρακτηριστικές σκεπές της Βουργουνδίας.

Γύρω απ'τον καθεδρικό υπάρχουν πλακόστρωτα δρομάκια με παλιά αρχοντικά και μεσαιωνικά σπίτια.

Αυτό το κομμάτι αν και όμορφο, η αλήθεια είναι ότι είναι πολύ μικρό. Εδώ μία απ'τις παλιές πύλες προς την πόλη.

Λίγο έξω απ'το κέντρο οι εικόνες είναι πιο μοντέρνες, κρατώντας όμως το καλόγουστο στυλ που περιμένεις να δεις στη Γαλλία.

Η στοά Balthus.

Παρόλο το ιστορικό παρελθόν της, σήμερα κατοικείται από γύρω στους 13 χιλιάδες νοματαίους. Υπάρχουν οι χωριάτικες μυρωδιές του καμμένου ξύλου, των μαντριών κλπ στην ατμόσφαιρα. Αυτό φυσικά δεν αποκλείει το μέρος από το να έχει ένα τεράστιο όμορφο θέατρο δίπλα στο δημαρχείο. Μα τι αχνοφαίνεται εκεί στο βάθος;

Προφανώς η Γαλλία έχει πολύ πιο εντυπωσιακές μεσαιωνικές πόλεις. Δεν υπήρχε περίπτωση να πήγαινα για να δω απλά τα παραπάνω. Έχω μια μεγάλη αδυναμία τουριστικά, τις πόλεις ή χωριά που έχουν μνημεία μιας άλλης εποχής, που απλά κάνεις τη βόλτα σου και τα βλέπεις. Ενθουσιάζομαι στη σκέψη ότι πριν χιλιάδες χρόνια κάποιοι έχτισαν κάτι τόσο μεγαλειώδες που οι επόμενες γενιές το σεβάστηκαν ή ήταν τόσο μπροστά απ'την εποχή του που αντί να το καταστρέψουν εξακολουθούσαν να το χρησιμοποιούν. Ακόμα κι αν το κατέστρεψαν και πλέον βλέπεις τα συντρίμμια, αυτή η εξέλιξη της ιστορίας είναι κάτι μοναδικό που ούτε οι αρχαιολογικοί χώροι δεν μπορούν να μου προκαλέσουν τέτοια συναισθήματα.
Πριν μερικούς μήνες λοιπόν συζητούσα με Γάλλους για τα μέρη που έχω δει στη Γαλλία και όπως κάνω πάντα σε τέτοιες συζητήσεις εκθείαζα το επικό αμφιθέατρο στην Orange και τη Vienne. Τότε μου είπαν αν σου αρέσει αυτό το στυλ δες και την περίπτωση της Autun. Qu'est que c'est Autun ρε μάγκες; Πρώτη φορά το ακούω αυτό το μέρος και νόμιζα ότι έχω διαβάσει όσα περισσότερα μπορούσα για μέρη στη Γαλλία. Η "Ρώμη της Βουργουνδίας" μου απάντησαν που ομολογώ ότι με έκανε να γελάσω. Ψάχνοντας βέβαια μετά κατάλαβα γιατί το είπαν. Οι Ρωμαίοι όντως ήθελαν να φτιάξουν μια τοπική πρωτεύουσα εκεί.
Τα μεσαιωνικά τείχη της πόλης χτίστηκαν πάνω στα Ρωμαϊκά τείχη ή ήταν η επέκταση τους. Ρωμαϊκά τείχη έτσι να βρίσκονται διάσπαρτα βλέπεις σε πολλά σημεία της πόλης.


Ακόμα και σπίτια βλέπεις να έχουν χτιστεί κολλητά στα ερείπια Ρωμαϊκών ναών. Αν και το παρακάτω είναι ιδιωτικός χώρος, εννοείται οι Γάλλοι έχουν τοποθετήσει πινακίδα που εξηγει την ιστορία και απεικονίζει το ναό ολοκληρωμένο.

Η πόλη διαθέτει δύο Ρωμαϊκές πύλες την Saint-André.

Και την porte d'Arroux, που παίρνει το όνομά της από το ποτάμι που περνάει από την περιοχή. Η πύλη αυτή αποτελεί και την καλύτερη είσοδο προς την πόλη.

Στην πόλη υπάρχει και μεγάλο Ρωμαϊκό αμφιθέατρο που μαζί με άλλα δύο μνημεία της πόλης είναι από τα πρώτα μνημεία της Γαλλίας που κρίθηκαν ιστορικά και προστατεύονται από το μακρινό 1840! Το αμφιθέατρο πάντως δεν είναι καθαρισμένο καλά.

Το δεύτερο από τα τρία αυτά ιστορικά μνημεία βρίσκεται λίγο έξω απ΄την πόλη, στο χωριουδάκι Couhard πάνω σε ένα λόφο. Από εκεί είναι τραβηγμένη η πρώτη φώτο. Εκεί βρίσκεται η πυραμίδα της Couhard, χτισμένη τον 1ο αιώνα μΧ, δεν είναι ξεκάθαρο για ποιο λόγο χτίστηκε αφού μέσα ήταν άδεια, την τρύπα που βλέπετε την άνοιξαν κάπου στον μεσαιώνα για να δουν τι έχει μέσα. Στο πάτο της πυραμίδας βρέθηκε μια πλακέτα με Ρωμαϊκό και Ελληνικό κείμενο! Από εκεί συμπέραιναν ότι μάλλον είχε χτιστεί για να τιμήσει νεκρούς, ίσως σαν κενοτάφιο. Μου έκανε εντύπωση που ήταν εντελώς απροστάτευτο και είχε απλά πινακίδες μην σκαρφαλώνετε.

Το τρίτο και τελευταίο από τα τρία μνημεία που ανέφερα είναι και αυτό που φαίνεται στο βάθος στη φώτο με το δημαρχείο και το θέατρο. Το highlight της πόλης κατά τη γνώμη μου. O ναός του Janus.

Η ονομασία του δόθηκε επειδή πίστευαν ότι ο ναός είναι αφιερωμένος στο θεό Janus των Ρωμαίων. Αυτό όμως τελικά δεν έχει αποδειχθεί και μάλιστα απ'ότι φαίνεται το πιθανότερο σενάριο είναι ότι το ναό τον έχτισαν οι Γαλάτες για δικό τους θεό και αργότερα τον μετέτρεψαν οι Ρωμαίοι σε δικό τους ναό. Μου έκανε εντύπωση και εδώ ότι δεν προστατεύοταν καθόλου κι είχε απλά πινακίδα μην σκαρφαλώνετε.

Το εντυπωσιακό του πράγματος φυσικά είναι το μεγεθός του και ότι έχουν διασωθεί τόσο ψηλά κομμάτια από τις 2 πλευρές του. Όπως και στην περίπτωση του αμφιθέατρου στην Orange και στις αρένες της Arles και της Nîmes, ο ναός χρησιμοποιήθηκε σαν φρούριο στη διάρκεια του μεσαίωνα και γι'αυτό διατηρήθηκε. Τα τείχη του ξεπερνούν τα 20 μέτρα. Εδώ μαζί με ανθρώπους για να έχετε μια καλύτερη εικόνα του όγκου του.

Η πόλη διαθέτει αρχαιολογικό μουσείο, το οποίο όμως θα παραμείνει κλειστό μέχρι το 2026 για ριζικές αλλαγές στο χώρο.
Για μένα η Autun μπαίνει σε άλλη κατηγορία πόλης και ότι και να μου πείτε για άλλες πόλεις της Βουργουνδίας, το άχαστο μέρος για μένα είναι αυτό. Βγαίνει με μονοήμερη από Beaune ή Dijon αν έχετε αμάξι ή αν έχετε ποδήλατο (έχει πολλές ανηφορές και ελάχιστους ποδηλατόδρομους). Αν είστε με τα πόδια δύσκολα μάλλον θέλει και διανυκτέρευση αν θέλετε να επισκεφθείτε όλα τα μνημεία γιατί οι αποστάσεις είναι μεγάλες.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η Bibracte απέχει γύρω στα 30 χλμ από την Autun και σήμερα αποτελεί αρχαιολογικό χώρο και συγκεκριμένα το πιο "ολοκληρωμένο" Γαλατικό χωριό που μπορείς να δεις. Δεν το έχω επισκεφθεί για να γράψω περισσότερα.
Beaune
Την Beaune την είχα απορρίψει πριν κανά 2 χρόνια που είχα βρεθεί στην περιοχή. Ήμουν πολύ αρνητικός με το μέρος γιατί μου έδινε την αίσθηση ότι δεν έχει τίποτα που θα με ενθουσίαζε. Αποφάσισα να του δώσω μια ευκαιρία επειδή διάβαζα καλά σχόλια στο φόρουμ. Τελικά μάλλον έπρεπε να εμπιστευτώ το ένστικτο μου! Όχι σε καμία περίπτωση δεν είναι άσχημη πόλη. Έχει ένα όμορφο κέντρο με τα γραφικά μαγαζάκια και τους πλακόστρωτους δρόμους που περιμένεις να δεις.


Η ατραξιόν της πόλης είναι το hôtel Dieu, ένα νοσοκομείο που ιδρύθηκε το 1443 και είναι ότι πιο όμορφο-χορταστικό έχω δει στο στυλ της Βουργουνδίας. Πραγματικά πανέμορφο κτίριο.

Μαζί με το εισιτήριο περιλαμβάνεται audioguide και η συμβουλή μου είναι να το αξιοποιήσετε. Έχει πολλές λεπτομέρειες που ίσως να μην τις προσέξετε. Αν ακολουθήσετε το audioguide η επίσκεψη στο χώρο διαρκεί περίπου μια ώρα. Το τρίπτυχο με την τελική κρίση είναι ένα απ΄τα highlights της επίσκεψης. Σχεδιασμένο τον 15ο αιώνα, δεν το εντόπισαν κατά την διάρκεια της Γαλλικής επανάστασης και όταν αργότερα το βρήκαν το μετέφεραν στο μουσείο του Λούβρου για να αποκαταστήσουν τα χρώματα του και να έχουμε το σημερινό εντυπωσιακό αποτέλεσμα.

Η επίσκεψη στο χώρο τελειώνει με εκτενή αναφορά στα κρασιά της πόλης. Στη Beaune θα βλέπετε παντού κάβες και dégustation. Το αυθεντικό dégustation σημαίνει δωρεάν δοκιμή! Αν ζητάνε λεφτά κάτι δεν πάει καλά. Λίγο έξω απ΄την πόλη υπάρχει ένα κτίριο αφιερωμένο στα κρασιά το cité du vin, κάτι αντίστοιχο που έχει η Dijon και η Bordeaux.

Δεν έφαγα εκεί αλλά απ'το λίγο που είδα τις τιμές μου φάνηκαν καλές για Γαλλία. Το μέρος ήταν νεκρό! Σε βαθμό που νόμισα ότι είναι κλειστό! Οι φώτο που ποστάρω είναι από Κυριακή πρωί και απόγευμα. Η πόλη δεν είχε καθόλου σφιγμό, αυτό που λέμε η εγχείρηση πέτυχε ο ασθενής απεβίωσε.


Δίπλα στο hôtel Dieu υπάρχει αγορά. Οι παρευρισκόμενοι δεν γέμιζαν ούτε ταξί με τον ταξιτζή μαζί.

Η περιοχή πέρα απ'τα κρασιά φημίζεται και για τη μουστάρδα της. Στη Beuane έχετε την ευκαιρία να επισκεφθείτε ένα εργοστάσιο οικογενειακής επιχείρησης που λειτουργεί και σαν μουσείο, το Edmond Fallot.

Επειδή ξαναεπισκέφθηκα την Dijon με μερικές εβδομάδες διαφορά, η ζωντάνια μεταξύ των δύο πόλεων μου φαίνεται πολύ μεγάλη. Η Beaune για μένα είναι απλά για ένα πέρασμα να δοκιμάσετε κανά κρασί να δείτε το hôtel Dieu κι έξω απ'την πόρτα. Η Dijon πιστεύω ότι είναι πολύ καλύτερη περίπτωση για βάση και εξερεύνηση της περιοχής.
Θεωρώ ότι και να μην είχα δει την Beaune δεν θα έχανα κάτι.


Lorient
Ώπα! Τι ξεκάρφωτο είναι τώρα αυτό! Που κολλάει μια πόλη της Bretagne σε αυτό το ποστ; Είχα σχεδιάσει να γράψω για αυτήν μαζί με Carnac και Quimper αλλά αφού γράφω χωρίς πλάνο μπροστά μου το ξέχασα. Σκεφτόμουν δεν πειράζει όταν το θυμηθείς θα γράψεις και έφτασε αυτή η ώρα. Βασικά το μόνο που θέλω να γράψω είναι ότι είναι η δεύτερη πόλη της Γαλλίας (η Calais η άλλη αξιομνημόνευτη) για την οποία δεν έχω ούτε μία φώτο! Βρέθηκα από σπόντα στην πόλη και αδυνατούσα να πιστέψω πόσο ανύπαρκτη είναι. Μην σταματήσετε ούτε για κατούρημα!