Señor_Nada
Member
- Μηνύματα
- 1.722
- Likes
- 9.609
- Ταξίδι-Όνειρο
- Άβυσσος
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Avignon και Orange
- Marseille
- Arles και Montpellier
- Nîmes
- Perpignan και Carcassonne
- Pérouges και Albi
- Toulouse
- Lyon και Annecy
- Αλσατία: Strasbourg
- Obernai, Sélestat και Colmar
- Centre-Val de Loire: Orléans και Blois
- Centre-Val de Loire: Tours και Rennes
- Νορμανδία: Mont Saint-Michel, Honfleur και Étretat
- Νορμανδία: Rouen και Caen
- Hauts-de-France: Noyelles-sur-mer, Saint-Valery-sur-Somme και Berck ή Berck-sur-Mer
- Hauts-de-France: Amiens, Arras, Cambrai
- Lille
- Nord+Pas-de-Calais: Montreuil-sur-Mer, Bergues, Saint-Omer
- Nord+Pas-de-Calais: Dunkerque, Boulogne-sur-Mer, Calais
- Chartres, Le Mans
- Angers, Nantes
- Nancy, Metz
- Vienne, Dijon
- Provins, Dinan
- Saint-Malo, Dol-de-Bretagne,
- Bordeaux, Bayonne
- Κάστρα Chambord και Chenonceau και Amboise
- Paris (μέρος 1ο)
- Paris (μέρος 2ο)
- Paris (μέρος 3ο)
- Paris (μέρος 4ο)
- Paris (μέρος 5ο)
- Paris (μέρος 6ο και τελευταίο!)
- Le Havre και Troyes
- Vitré και Vannes
- Fougères
- Πρώτη μου φορά στη Γαλλία, που να πάω;
- Carnac και Quimper
- Paris (μέρος 7ο η επιστροφή!)
- Paris (μέρος 8ο και τελευταίο, αυτή τη φορά το εννοώ!)
- Reims και Laon
- Autun, Beaune και Lorient
- Saint-Rémy-de-Provence και Aix-en-Provence
- Monaco και Grenoble
- Nice
Το τόπικ φυσικά δεν κλείνει και συνεχίζω ακάθεκτος με ένα ακόμα ποστ για την περιοχή Bretagne.
Vitré
Ο Hugo στο μυθιστόρημα του Notre Dame de Paris (η ιστορία με τον Κουασιμόδο και την Εσμεράλδα είναι του Hugo όχι της Disney) γράφει: "Δείτε μια ολόκληρη γοτθική πόλη, πλήρη, ομοιογενή, όπως έχουν απομείνει ακόμα λίγες, τη Νυρεμβέργη στη Βαυαρία, τη Vittoria στην Ισπανία ή ακόμα μικρότερα δείγματα με την προϋπόθεση ότι είναι καλά διατηρημένα, το Vitré στη Βρετάνη, το Nordhausen στην Πρωσία". Δεν έχω πάει στις άλλες πόλεις για να γνωρίζω αν ισχύει μέχρι σήμερα αυτό που έγραψε ο Hugo πάντως για την Vitré θα έλεγα ότι πλέον δεν ισχύει. Υπάρχει έντονο το μεσαιωνικό στοιχείο σίγουρα, αλλά υπάρχουν και πολλά κτίρια σε μοντέρνο στυλ που αν και δεν είναι άσχημα στα δικά μου μάτια τουλάχιστον δεν κολλάνε στο μεσαιωνικό σκηνικό.
Το ιστορικό της κέντρο είναι μικρό, με στενά πλακόστρωτα δρομάκια και τα χαρακτηριστικά ξύλινα σπίτια.
Όταν λέω μοντέρνα κτίρια εννοώ κάτι σαν το παρακάτω, που προφανώς δεν είναι άσχημο. Αυτά τα όμορφα μαγαζάκια της γειτονιάς είναι το σήμα κατατεθέν της Γαλλίας. Αν πάτε κάπου στη Γαλλία και δεν τα δείτε, ζητήστε τα λεφτά σας πίσω.
Σε πιο μεσαιωνικό σκηνικό, τα μαγαζάκια φαίνονται ακόμα πιο όμορφα.
Αν μπεις στο κέντρο της πόλης απ'το βόρειο κομμάτι μπορεί να μην πάρεις χαμπάρι ότι το ιστορικό βρίσκεται πίσω από τείχη τουλάχιστον όσο αφορά το νότιο κομμάτι. Έτσι όπως είναι χτισμένα τα κτίρια κατά μήκος των τειχών δεν είναι ξεκάθαρο και μπορεί να το χάσεις αν δεν βγείς από την πόλη από το νότιο κομμάτι στο οποίο ακόμα διατηρούνται τα τείχη. Τα υπόλοιπα έχουν γκρεμιστεί. Εδώ όπως φαίνονται τα τείχη από την απέναντι μεριά.
Κι εδώ από κοντά. 'Εχουν διατηρηθεί και πύργοι. Όχι κάτι το συγκλονιστικό.
Η μοναδική παλιά πύλη που έχει διασωθεί.
Αυτό που εξακολουθεί να διατηρείται σε εξαιρετική κατάσταση και είναι το σύμβολο της πόλης είναι το κάστρο της. Έχω ξαναγράψει ότι η Bretagne είναι ωραίο να συνδυαστεί με τη Loire κι ένας απ'τους λόγους είναι για να δείτε την αντίθεση μεταξύ των αναγεννησιακών και των γοτθικών κάστρων.
Το κάστρο πλέον λειτουργεί σαν μουσείο. Η είσοδος κοστίζει 7ε κι έχει λίγο παράξενο ωράριο. Κλείνει 12:30 με 14:00, μάλλον για να πάνε για σιέστα. Στα περισσότερα κάστρα που έχω επισκεφθεί μπερδεύομαι με τη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσω για να γυρίσω το χώρο. Εδώ ήταν τελειώς μπέρδεμα. Καταλαβαίνω ότι τα κάστρα είναι χτισμένα με τέτοιο τρόπο που δεν είναι εύκολο να δεις τους χώρους με τη σειρά, μπορούν τουλάχιστον να έχουν καλεί σήμανση, δεν υπάρχει αυτό το πράγμα σε αυτό το κάστρο. Όπως δεν υπάρχουν και υπάλληλοι στους χώρους να ρωτήσεις. Περιπλανιέσαι ανενόχλητος. Απορώ που έχουν τόση πίστη στο ανθρώπινο είδος. Υποψιάζομαι ότι έχει ρέπλικες, αλλά και πάλι, αναρωτιέμαι πόσοι θα έχουν ξαπλάρει εδώ;
Αν βρεθείτε στην πόλη πιστεύω αξίζει επίσκεψη.
Σε αυτό το τόπικ δεν έχω γράψει πολλές προτάσεις για εστιατόρια, μόνο αν εντοπίσω κάτι που θα μου κάνει εντύπωση. Στη Vitre υπάρχει μια κρεπερί που ονομάζεται creperie du p'tit Léon. Βρίσκεται σε πολύ όμορφο σημείο, έχει ωραία ατμόσφαιρα, το φαγητό είναι οκ όχι κάτι το τρελό, αυτό που είναι τρελό είναι ότι το μεσημεριανό μενού που ήταν μια αλμυρή και μια γλυκιά κρέπα κόστιζε 12ε! Αν πάρεις και κάτι να πιεις πάει στα 15-16. Μπορώ να πω με σιγουριά ότι δεν έχω πετύχει φτηνότερη τιμή στη Γαλλία πουθενά. Αναφέρομαι στο μενού που έχει συγκεκριμένες επιλογές και όχι στις τιμές των κρεπών γενικά.
Το κομμάτι εκτός του ιστορικού κέντρου χωρίς να είναι άσχημο δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο.
Η Vitré εξαντλείται εύκολα, είναι μικρή πόλη για να την γυρίσεις. Αναφέρομαι στο ιστορικό κέντρο που είναι το γραφικό κομμάτι. Είναι μια καλή επιλογή για πέρασμα και μέχρι εκεί. Δεν φτάνει την ομορφιά της Dinan ή της Le Mans που είναι πόλεις παρόμοιου στυλ.
Vannes
Παραμένουμε στην Bretagne αλλά πάμε πιο δυτικά στην περιοχή Morbihan. Άλλη μια μεσαιωνικού στυλ πόλη, η οποία έχει και πλούσιο Ρωμαϊκό παρελθόν. Είναι οχυρωμένη πίσω από τείχη και μάλιστα εδώ αποκλείεται να περάσουν απαρατήρητα, τα έχουν σε πρώτο πλάνο, με αρκετές πύλες να διασώζονται. Από τα τείχη βλέπουμε μόνο ένα μικρό κομμάτι σήμερα.
Μία από τις πύλες.
Σε ένα κομμάτι των τειχών μπορείς να ανέβεις και να έχεις καλύτερη θέα προς τον κήπο και τα τείχη.
Εντός των τειχών οι γνώριμες Γαλλικές εικόνες με τα πλακόστρωτα στενά δρομάκια, τα γραφικά μαγαζάκια και τα μεσαιωνικά σπίτια.
Εδώ είναι το μουσείο καλών τεχνών la Cohue. Αλίμονο αν δεν είχε!
Πέρα απ'τα μουσεία, θέατρα, βιβλιοθήκες που υπάρχουν σε όλες τις πόλεις, δεν πρέπει να έχω αναφέρει ότι σε όλες τις γαλλικές πόλεις υπάρχουν επίσης τα médiatheque. Αυτοί είναι χώροι σαν βιβλιοθήκες που μπορεί να έχουν cd ή dvd που μπορείς να δεις/ακούσεις εκεί ή σπίτι σου προς δωρεάν ενοικίαση. Γνωρίζω Γάλλους που έχουν χτίσει δισκοθήκες/ταινιοθήκες με αντιγράφες από δανεισμούς. Οι κακοπροαίρετοι το λένε πειρατεία, προτιμώ τον όρο διατήρηση ή καλύτερα αξιποίηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Σε πολλές πόλεις οι médiatheque είναι στον ίδιο χώρο με βιβλιοθήκες ή θέατρα όπως στη Vannes. Τιπ: αν βρίσκεστε στη Γαλλία και χρειάζεστε κάποια εκτύπωση μπορείτε να ζητήσητε να σας τη βγάλουν εκεί και είναι είτε δωρεάν είτε με ελάχιστο κόστος.
Ας επιστρέψουμε στο κέντρο. Τα ξύλινα σπίτια εδώ είναι συγκεντρωμένα κατα βάση δίπλα στον καθεδρικό της πόλης. Ήταν και το πιο όμορφο κομμάτι κατ'εμέ.
Ο καθεδρικός είναι ωραίος και μέσα. Όχι κάτι το ξεχωριστό προφανώς από τους γοτθικούς καθεδρικούς που υπάρχουν στη Γαλλία.
Η Vannes συνδέεται με τη θάλασσα με έναν κόλπο. Έχει λιμάνι και ένα κανάλι κατα μήκος του οποίου υπάρχουν διάφορα εστιατόρια, καφέ κλπ.
Το κομμάτι μέχρι τον κόλπο περπατιέται ενώ υπάρχει και ποδηλατόδρομος μέχρι εκεί. Τίποτα το συνταρακτικό.
Εδώ ο κόλπος.
Το κέντρο της πόλης είναι μικρό και εξανλτείται εύκολα. Μου άρεσε περισσότερο από την Vitré αυτή η πόλη, το αν θα την πρότεινα όμως εξαρτάται από του υπόλοιπο πλάνο. Αν θέλετε να επισκεφθείτε την περιοχή Morbihan, αξίζει κι ένα πέρασμα από τη Vannes. Αν ο στόχος είναι βορειότερα με Mont Saint Michel κλπ τότε η Vannes δεν βολεύει και της λείπει ένα αξιοθέατο κράχτης (αν και η περιοχή εκεί έχει μπόλικα μεγαλιθικά μνημεία) για να πω ότι αξίζει να τη στριμώξετε στο πλάνο σας.
Vitré
Ο Hugo στο μυθιστόρημα του Notre Dame de Paris (η ιστορία με τον Κουασιμόδο και την Εσμεράλδα είναι του Hugo όχι της Disney) γράφει: "Δείτε μια ολόκληρη γοτθική πόλη, πλήρη, ομοιογενή, όπως έχουν απομείνει ακόμα λίγες, τη Νυρεμβέργη στη Βαυαρία, τη Vittoria στην Ισπανία ή ακόμα μικρότερα δείγματα με την προϋπόθεση ότι είναι καλά διατηρημένα, το Vitré στη Βρετάνη, το Nordhausen στην Πρωσία". Δεν έχω πάει στις άλλες πόλεις για να γνωρίζω αν ισχύει μέχρι σήμερα αυτό που έγραψε ο Hugo πάντως για την Vitré θα έλεγα ότι πλέον δεν ισχύει. Υπάρχει έντονο το μεσαιωνικό στοιχείο σίγουρα, αλλά υπάρχουν και πολλά κτίρια σε μοντέρνο στυλ που αν και δεν είναι άσχημα στα δικά μου μάτια τουλάχιστον δεν κολλάνε στο μεσαιωνικό σκηνικό.
Το ιστορικό της κέντρο είναι μικρό, με στενά πλακόστρωτα δρομάκια και τα χαρακτηριστικά ξύλινα σπίτια.

Όταν λέω μοντέρνα κτίρια εννοώ κάτι σαν το παρακάτω, που προφανώς δεν είναι άσχημο. Αυτά τα όμορφα μαγαζάκια της γειτονιάς είναι το σήμα κατατεθέν της Γαλλίας. Αν πάτε κάπου στη Γαλλία και δεν τα δείτε, ζητήστε τα λεφτά σας πίσω.

Σε πιο μεσαιωνικό σκηνικό, τα μαγαζάκια φαίνονται ακόμα πιο όμορφα.


Αν μπεις στο κέντρο της πόλης απ'το βόρειο κομμάτι μπορεί να μην πάρεις χαμπάρι ότι το ιστορικό βρίσκεται πίσω από τείχη τουλάχιστον όσο αφορά το νότιο κομμάτι. Έτσι όπως είναι χτισμένα τα κτίρια κατά μήκος των τειχών δεν είναι ξεκάθαρο και μπορεί να το χάσεις αν δεν βγείς από την πόλη από το νότιο κομμάτι στο οποίο ακόμα διατηρούνται τα τείχη. Τα υπόλοιπα έχουν γκρεμιστεί. Εδώ όπως φαίνονται τα τείχη από την απέναντι μεριά.

Κι εδώ από κοντά. 'Εχουν διατηρηθεί και πύργοι. Όχι κάτι το συγκλονιστικό.

Η μοναδική παλιά πύλη που έχει διασωθεί.

Αυτό που εξακολουθεί να διατηρείται σε εξαιρετική κατάσταση και είναι το σύμβολο της πόλης είναι το κάστρο της. Έχω ξαναγράψει ότι η Bretagne είναι ωραίο να συνδυαστεί με τη Loire κι ένας απ'τους λόγους είναι για να δείτε την αντίθεση μεταξύ των αναγεννησιακών και των γοτθικών κάστρων.

Το κάστρο πλέον λειτουργεί σαν μουσείο. Η είσοδος κοστίζει 7ε κι έχει λίγο παράξενο ωράριο. Κλείνει 12:30 με 14:00, μάλλον για να πάνε για σιέστα. Στα περισσότερα κάστρα που έχω επισκεφθεί μπερδεύομαι με τη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσω για να γυρίσω το χώρο. Εδώ ήταν τελειώς μπέρδεμα. Καταλαβαίνω ότι τα κάστρα είναι χτισμένα με τέτοιο τρόπο που δεν είναι εύκολο να δεις τους χώρους με τη σειρά, μπορούν τουλάχιστον να έχουν καλεί σήμανση, δεν υπάρχει αυτό το πράγμα σε αυτό το κάστρο. Όπως δεν υπάρχουν και υπάλληλοι στους χώρους να ρωτήσεις. Περιπλανιέσαι ανενόχλητος. Απορώ που έχουν τόση πίστη στο ανθρώπινο είδος. Υποψιάζομαι ότι έχει ρέπλικες, αλλά και πάλι, αναρωτιέμαι πόσοι θα έχουν ξαπλάρει εδώ;

Αν βρεθείτε στην πόλη πιστεύω αξίζει επίσκεψη.

Σε αυτό το τόπικ δεν έχω γράψει πολλές προτάσεις για εστιατόρια, μόνο αν εντοπίσω κάτι που θα μου κάνει εντύπωση. Στη Vitre υπάρχει μια κρεπερί που ονομάζεται creperie du p'tit Léon. Βρίσκεται σε πολύ όμορφο σημείο, έχει ωραία ατμόσφαιρα, το φαγητό είναι οκ όχι κάτι το τρελό, αυτό που είναι τρελό είναι ότι το μεσημεριανό μενού που ήταν μια αλμυρή και μια γλυκιά κρέπα κόστιζε 12ε! Αν πάρεις και κάτι να πιεις πάει στα 15-16. Μπορώ να πω με σιγουριά ότι δεν έχω πετύχει φτηνότερη τιμή στη Γαλλία πουθενά. Αναφέρομαι στο μενού που έχει συγκεκριμένες επιλογές και όχι στις τιμές των κρεπών γενικά.

Το κομμάτι εκτός του ιστορικού κέντρου χωρίς να είναι άσχημο δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο.

Η Vitré εξαντλείται εύκολα, είναι μικρή πόλη για να την γυρίσεις. Αναφέρομαι στο ιστορικό κέντρο που είναι το γραφικό κομμάτι. Είναι μια καλή επιλογή για πέρασμα και μέχρι εκεί. Δεν φτάνει την ομορφιά της Dinan ή της Le Mans που είναι πόλεις παρόμοιου στυλ.


Vannes
Παραμένουμε στην Bretagne αλλά πάμε πιο δυτικά στην περιοχή Morbihan. Άλλη μια μεσαιωνικού στυλ πόλη, η οποία έχει και πλούσιο Ρωμαϊκό παρελθόν. Είναι οχυρωμένη πίσω από τείχη και μάλιστα εδώ αποκλείεται να περάσουν απαρατήρητα, τα έχουν σε πρώτο πλάνο, με αρκετές πύλες να διασώζονται. Από τα τείχη βλέπουμε μόνο ένα μικρό κομμάτι σήμερα.

Μία από τις πύλες.

Σε ένα κομμάτι των τειχών μπορείς να ανέβεις και να έχεις καλύτερη θέα προς τον κήπο και τα τείχη.

Εντός των τειχών οι γνώριμες Γαλλικές εικόνες με τα πλακόστρωτα στενά δρομάκια, τα γραφικά μαγαζάκια και τα μεσαιωνικά σπίτια.


Εδώ είναι το μουσείο καλών τεχνών la Cohue. Αλίμονο αν δεν είχε!

Πέρα απ'τα μουσεία, θέατρα, βιβλιοθήκες που υπάρχουν σε όλες τις πόλεις, δεν πρέπει να έχω αναφέρει ότι σε όλες τις γαλλικές πόλεις υπάρχουν επίσης τα médiatheque. Αυτοί είναι χώροι σαν βιβλιοθήκες που μπορεί να έχουν cd ή dvd που μπορείς να δεις/ακούσεις εκεί ή σπίτι σου προς δωρεάν ενοικίαση. Γνωρίζω Γάλλους που έχουν χτίσει δισκοθήκες/ταινιοθήκες με αντιγράφες από δανεισμούς. Οι κακοπροαίρετοι το λένε πειρατεία, προτιμώ τον όρο διατήρηση ή καλύτερα αξιποίηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Σε πολλές πόλεις οι médiatheque είναι στον ίδιο χώρο με βιβλιοθήκες ή θέατρα όπως στη Vannes. Τιπ: αν βρίσκεστε στη Γαλλία και χρειάζεστε κάποια εκτύπωση μπορείτε να ζητήσητε να σας τη βγάλουν εκεί και είναι είτε δωρεάν είτε με ελάχιστο κόστος.

Ας επιστρέψουμε στο κέντρο. Τα ξύλινα σπίτια εδώ είναι συγκεντρωμένα κατα βάση δίπλα στον καθεδρικό της πόλης. Ήταν και το πιο όμορφο κομμάτι κατ'εμέ.


Ο καθεδρικός είναι ωραίος και μέσα. Όχι κάτι το ξεχωριστό προφανώς από τους γοτθικούς καθεδρικούς που υπάρχουν στη Γαλλία.

Η Vannes συνδέεται με τη θάλασσα με έναν κόλπο. Έχει λιμάνι και ένα κανάλι κατα μήκος του οποίου υπάρχουν διάφορα εστιατόρια, καφέ κλπ.

Το κομμάτι μέχρι τον κόλπο περπατιέται ενώ υπάρχει και ποδηλατόδρομος μέχρι εκεί. Τίποτα το συνταρακτικό.

Εδώ ο κόλπος.

Το κέντρο της πόλης είναι μικρό και εξανλτείται εύκολα. Μου άρεσε περισσότερο από την Vitré αυτή η πόλη, το αν θα την πρότεινα όμως εξαρτάται από του υπόλοιπο πλάνο. Αν θέλετε να επισκεφθείτε την περιοχή Morbihan, αξίζει κι ένα πέρασμα από τη Vannes. Αν ο στόχος είναι βορειότερα με Mont Saint Michel κλπ τότε η Vannes δεν βολεύει και της λείπει ένα αξιοθέατο κράχτης (αν και η περιοχή εκεί έχει μπόλικα μεγαλιθικά μνημεία) για να πω ότι αξίζει να τη στριμώξετε στο πλάνο σας.

