Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2: Η παραλαβή του αυτοκινήτου και η εξερεύνηση της Floriana
- Κεφάλαιο 3: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 4: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 2o
- Κεφάλαιο 5: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 3o
- Κεφάλαιο 6: Marsaxlokk-St. Peter΄s Pool-Blue Wall and Grotto Viewpoint
- Κεφάλαιο 7: Ħaġar Qim and Mnajdra Temples
- Κεφάλαιο 8: Blue Grotto (Taħt il-Ħnejja)-Ġnejna Bay-Għajn Tuffieħa-Golden Bay (Ir-Ramla tal-Mixquqa)
- Κεφάλαιο 9: Popeye Village-Saint Agatha's Tower (Torri ta' Sant' Agata)-Coral Lagoon
- Κεφάλαιο 10: Paola (Raħal Ġdid)-Ħal Saflieni Hypogeum-Tarxien Temples (It-Tempji ta' Ħal Tarxien)
- Κεφάλαιο 11: Mosta (Il-Mosta)
- Κεφάλαιο 12: Rabat (Ir-Rabat)
- Κεφάλαιο 13: Mdina (L-Imdina) και βραδινή Sliema
- Κεφάλαιο 14: Senglea (L-Isla)
- Κεφάλαιο 15: Città Vittoriosa (Il-Birgu) Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 16: Città Vittoriosa (Il-Birgu) Μέρος 2ο
- Κεφάλαιο 17: Solo απογευματινή βόλτα στο St. Julian΄s
- Κεφάλαιο 18: Valletta by night
- Κεφάλαιο 19: Solo πρωινή βόλτα στο Fort St. Elmo και στην Προκυμαία της Βαλέτας
- Κεφάλαιο 20: Gozo (Għawdex): Mġarr Harbour-Victoria (Il-Belt Victoria/Rabat)
- Κεφάλαιο 21: Gozo (Għawdex): Cittadella (Iċ-Ċittadella)
- Κεφάλαιο 22: Comino (Kemmuna)-Blue Lagoon (Laguna Blu)
- Κεφάλαιο 23: Gozo (Għawdex): Ġgantija Archaeological Park (It-Tempji Tal-Ġgantija)
- Κεφάλαιο 24: Gozo (Għawdex): Dwejra (St. Lawrence)
- Κεφάλαιο 25: Sliema
- Κεφάλαιο 26: Sliema (παλιά πόλη)
Città Vittoriosa (Il-Birgu)
Μέρος 1ο
Πέμπτη 30 Ιουνίου 2022
Η Birgu βρίσκεται σε ιδανική τοποθεσία για ασφαλές αγκυροβόλιο και με την πάροδο του χρόνου έχει αναπτύξει μια πολύ μεγάλη ιστορία με θαλάσσιες, εμπορικές και στρατιωτικές δραστηριότητες. Είναι μια πολύ παλιά τοποθεσία με τις ρίζες της να φτάνουν στους μεσαιωνικούς χρόνους. Πριν από την καθιέρωση της Βαλέτας ως πρωτεύουσας και κύριας πόλης της Μάλτας, οι στρατιωτικές δυνάμεις που ήθελαν να κυβερνήσουν τα νησιά θα έπρεπε να αποκτήσουν τον έλεγχο της Birgu λόγω της σημαντικής θέσης της στο Μεγάλο Λιμάνι. Στην πραγματικότητα, χρησίμευσε ως βάση του Τάγματος του Αγίου Ιωάννη και de facto πρωτεύουσα της Μάλτας, από το 1530 έως το 1571. Η Birgu είναι γνωστή για τον ζωτικό της ρόλο στη Μεγάλη Πολιορκία της Μάλτας το 1565. Οι Φοίνικες, οι Έλληνες, οι Ρωμαίοι, οι Βυζαντινοί, οι Άραβες, οι Νορμανδοί, οι Αραγωνέζοι και το Τάγμα του Αγίου Ιωάννη συνέβαλαν στην ανάπτυξη της Birgu.
Διασχίσαμε την πεζογέφυρα και σταθήκαμε για λίγη ώρα στο κέντρο της, πάνω από το νερό,

κοιτώντας πότε από τη μια πλευρά

και πότε από την άλλη.

Περνώντας απέναντι βρεθήκαμε στο Bormla Waterfront, κατά μήκος του οποίου εκτείνεται ένας καταπράσινος χώρος διακοσμημένος με γλυπτά από σίδερο διαφόρων Μαλτέζων καλλιτεχνών.

Περπατήσαμε για λίγο στην οδό Fuq San L-Inkurunazzjoni και όταν συναντήσαμε τη St. Theresa Church ξεκινήσαμε να ανηφορίζουμε τα σκαλιά που ξεκινούν μπροστά από την είσοδο της εκκλησίας.

Η St. Theresa Church στην οδό Fuq San L-Inkurunazzjoni

Ανηφορίζοντας τα σκαλιά που βρίσκονται μπροστά από την είσοδο της εκκλησίας
Η μακριά σκάλα μας οδήγησε ψηλά, έξω από το Malta at War Museum. Αυτό το δημοφιλές πολεμικό μουσείο βρίσκεται σε πρώην στρατώνες και παρουσιάζει την ιστορία της Μάλτας στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

Το Malta at War Museum

Το Malta at War Museum
Δίπλα στο Μουσείο ορθώνεται η Gate of Provence, γνωστή και ως Κύρια Πύλη, η οποία είχε τον ουσιώδη χαρακτήρα της στρατιωτικής οχύρωσης και ήταν μια από τις τελευταίες που κατασκευάστηκαν. Από αυτήν την Πύλη μπήκαμε στη Città Vittoriosa, ξεκινώντας αμέσως τη γνωριμία μας με το μεσαιωνικό κόσμημα της Μάλτας.

Η Gate of Provence
Η πόλη έχει πάρα πολλά αξιοθέατα και έχοντας περπατήσει μόλις λίγα μέτρα επί της Triq Il-Mina Kbira βρεθήκαμε έξω από τη Δομινικανή Μονή του Ευαγγελισμού (Kunvent Dumnikan tal-Lunzjata) που ιδρύθηκε το 1528.

Η Triq Il-Mina Kbira και η Δομινικανή Μονή του Ευαγγελισμού (Kunvent Dumnikan tal-Lunzjata)

Η Δομινικανή Μονή του Ευαγγελισμού (Kunvent Dumnikan tal-Lunzjata)

Η Δομινικανή Μονή του Ευαγγελισμού (Kunvent Dumnikan tal-Lunzjata)
Το σημαντικό, όμως, αξιοθέατο αυτού του δρόμου είναι το Ανάκτορο του Ιεροεξεταστή (Inquisitor's Palace). Σε μια χώρα που ήταν, ανέκαθεν, βαθιά θρησκευόμενη και είχε στενές σχέσεις με την Ιταλία, ήταν φυσικό το Βατικανό να έχει μεγάλη επιρροή. Κατά τον Μεσαίωνα που επικρατούσε ο σκοταδισμός και οι αυστηρές αρχές που έθετε η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, ο Πάπας δημιούργησε εδώ, το 1574, και για περίπου 224 χρόνια, έναν χώρο που θα δικάζονταν όσοι κρίνονταν αμαρτωλοί. Οι ιεροεξεταστές στη Μάλτα υπηρέτησαν έναν διπλό ρόλο: ως ανώτατοι δικαστές του Ιερού Γραφείου και ως Αποστολικοί Αντιπρόσωποι που εκπροσωπούσαν τα συμφέροντα του Βατικανού στο νησί. Το Παλάτι χρησίμευε, τόσο σαν οικία του εκάστοτε ιεροεξεταστή, όσο και σαν χώρος που λάμβανε χώρα η ανάκριση και τα βασανιστήρια.

Το Ανάκτορο του Ιεροεξεταστή (Inquisitor's Palace) στην οδό Triq Il-Mina Kbira
Μετά την κατάργηση της Ιεράς Εξέτασης, κατά τη διάρκεια της γαλλικής κατοχής της Μάλτας το 1798, το Παλάτι χρησιμοποιήθηκε για διάφορους σκοπούς, μεταξύ των οποίων ως στρατιωτικό νοσοκομείο, αίθουσα αναψυχής και μοναστήρι. Είναι μουσείο από το 1966 και είναι γνωστό ως Εθνικό Μουσείο Εθνογραφίας από το 1992. Περιλαμβάνει, επίσης, μια πτέρυγα αφιερωμένη στην Εθνική Συλλογή Κλωστοϋφαντουργίας. Είναι το μοναδικό Inquisitor's Palace σε ολόκληρο τον κόσμο που είναι ανοιχτό για το κοινό.

Το Ανάκτορο του Ιεροεξεταστή (Inquisitor's Palace) στην οδό Triq Il-Mina Kbira σήμερα στεγάζει το Εθνικό Μουσείο Εθνογραφίας
Αφήσαμε τον κεντρικό δρόμο και χαθήκαμε μέσα σε δαιδαλώδη στενά δρομάκια πλαισιωμένα με υπέροχα σπίτια. Δε συναντήσαμε ούτε ίχνος τουρίστα, παρά μόνο λιγοστούς κατοίκους οι οποίοι καταπιάνονταν με τις καθημερινές τους ασχολίες. Λουσμένη στο φως, η Vittoriosa ξεδίπλωνε τις ομορφιές της σε κάθε μας βήμα. Πεντακάθαροι δρόμοι, λουλουδιασμένες γλάστρες, πολύχρωμα ξύλινα μπαλκόνια συνέθεταν τις επαναλαμβανόμενες εικόνες οι οποίες μας συνόδευσαν μέχρι να φτάσουμε στον Bastion of Castile.






Αυτός ο Προμαχώνας (Bastion of Castile) χτυπήθηκε από τους Τούρκους κατά τη Μεγάλη Πολιορκία του 1565. Οι κάτοικοι αντεπιτέθηκαν και κατά τη διάρκεια αυτής της αντεπίθεσης ο Grandmaster La Vallette, επικεφαλής των στρατευμάτων, τραυματίστηκε.


Ο Bastion of Castile
Εδώ, στον Προμαχώνα, βρίσκεται το Armoury of the Knights of Malta/The Knights‘ Hall. Σταθήκαμε κοιτώντας με δέος αυτό το τόσο ιστορικό κτίριο το οποίο χτίστηκε το 1660 και ήταν το πρώτο πολιτικό νοσοκομείο. Χρησιμοποιήθηκε σαν μοναστήρι, αλλά και σαν οπλοστάσιο. Ήταν τόσο καθηλωτική η στιγμή εκείνη, που φευγαλέα ένιωσα να περνούν εικόνες μπροστά στα μάτια μου με τους Ιππότες να έρχονται εδώ για να αντλήσουν όπλα και πυρομαχικά με σκοπό να αποκρούσουν την Οθωμανική Πολιορκία. Εδώ, αναζήτησε καταφύγιο για να περιποιηθεί τις πληγές του, ο Jean Parisot de la Valette που τραυματίστηκε στη μάχη.


Το Armoury of the Knights of Malta/The Knights‘ Hall
Χωθήκαμε ακόμα βαθύτερα στον πυρήνα της Birgu. Επικρατούσε ερημιά σε όλα τα θεόστενα σοκάκια! Ήταν η ωραιότερη βόλτα που κάναμε στο νησί. Κάθε στενό και κάθε κτίριο έχει και μια διαφορετική ιστορία να διηγηθεί. Άλλωστε, η πόλη κατοικούνταν από Ιππότες και αριστοκράτες γεγονός που γινόταν εμφανές από τα οικοδομήματα με τις ιστορικές επεξηγήσεις και από τις πορσελάνινες επιγραφές με τα ονόματα των οδών. Αυτά τα ιστορικά σπίτια είχα καταγεγραμμένα στη λίστα μου και με περίσσεια σχολαστικότητα ξεκινήσαμε να τα αναζητούμε στην αρχαία γειτονιά Collacchio της Città Vittoriosa.
Το αρχαίο τμήμα αυτής της πόλης, γνωστό ως Collachio, ζούσε στους ρυθμούς ενός ακμάζοντος λιμανιού με τις ταβέρνες, τις εταίρες, τους σκλάβους και τους οίκους ανοχής να συνυπάρχουν παράλληλα με τον πολλαπλασιασμό των εκκλησιών και των μοναστηριών. Τα στενά δαιδαλώδη δρομάκια της γειτονιάς έχουν βιώσει στιγμές ευθυμίας και χαράς, καθώς και λαμπρές δόξες, όπως τους εορτασμούς για το τέλος της Μεγάλης Πολιορκίας του 1565. Έχουν, όμως, καταγεγραμμένες στο ιστορικό τους και περιόδους μεγάλης φτώχειας και επιδημιών. Πολλά σημεία και κτίρια αυτής της περιοχής έχουν επιβιώσει και μας διηγούνται με έκδηλο τρόπο όλη αυτήν την ιστορία.
Κατά την άφιξή τους στη Birgu, το 1530, οι Ιππότες του Αγίου Ιωάννη συγκέντρωσαν τα κύρια κτίριά τους στο Collachio, σύμφωνα με το πρότυπο της παραμονής τους στη Ρόδο. Εδώ, λοιπόν, οι Ιππότες έχτισαν τα Auberges, ένα υπερσύγχρονο νοσοκομείο στα περίχωρα του Collachio με θέα στην απέναντι πόλη Kalkara, και υπέροχα παλάτια. O όρος Auberge αναφέρεται στους ξενώνες των Ιπποτών. Κατά τα πρώτα τους χρόνια στη Μάλτα, οι Ιππότες έπρεπε να υπηρετούν, μια φορά την εβδομάδα στα υπάρχοντα νοσοκομεία, και σε αντάλλαγμα έμεναν στο Auberge τους δωρεάν. Τα Auberges οργανώθηκαν σε οκτώ γλώσσες: Castille et Leon, Italie, Aragon, Angleterre et Bavière, D’Allemagne, France, Auvergne και Provence. Οι Ιππότες είχαν δύο δωμάτια για προσωπική τους χρήση και έναν βοηθό. Τα γεύματα σερβίρονταν σε καθορισμένες ώρες και οι Ιππότες ήταν υποχρεωμένοι να δειπνούν τουλάχιστον 4 ημέρες την εβδομάδα. Σε κάθε γλώσσα ανατέθηκε και ένα τμήμα των οχυρώσεων της Birgu το οποίο θα έπρεπε να υπερασπιστεί σε περίπτωση επίθεσης.
Εμείς εντοπίσαμε και περιεργαστήκαμε όλα τα Auberges της πόλης. Πρώτα συναντήσαμε το Auberge De France (Berġa ta' Franza) το οποίο χτίστηκε το 1533 για να στεγάσει τους Ιππότες του Τάγματος του Αγίου Ιωάννη από τη γλώσσα της Γαλλίας. Τον 19ο και τον 20ο αιώνα, το κτίριο χρησιμοποιήθηκε για διάφορους σκοπούς, όπως ως σχολείο, ως εργοστάσιο επίπλων και ως μουσείο. Τώρα είναι η έδρα του τοπικού συμβουλίου.




Το Auberge de Castille et Portugal (Berġa ta' Kastilja u Portugall) χτίστηκε για να στεγάσει τους Ιππότες του Τάγματος του Αγίου Ιωάννη από τη γλώσσα της Καστίλλης, της Λεόν και της Πορτογαλίας. Βρίσκεται στην γωνία των οδών Hilda Tabone και Triq Gilormu Cassar και ανοικοδομήθηκε κατά τη διάρκεια της δικαστικής εξουσίας του Μεγάλου Μαγίστρου Claude de la Sengle. Το κτίριο είναι ιδιόκτητο.


Το Auberge d'Angleterre (Berġa tal-Ingilterra) βρισκόταν σε ανακαίνιση και ήταν καλυμμένο με υφάσματα και σκαλωσιές. Χτίστηκε γύρω στο 1534 (ενσωματώνοντας ένα παλαιότερο κτίριο) για να στεγάσει Ιππότες του Τάγματος του Αγίου Ιωάννη από τη γλώσσα της Αγγλίας (τα μέλη του οποίου προέρχονταν από την Αγγλία, τη Σκωτία και την Ιρλανδία). Το Auberge d'Angleterre παραμένει στην αρχική του κατάσταση, αφού δεν υπέστη σημαντικές ζημιές, ούτε στη Μεγάλη Πολιορκία, ούτε στον βομβαρδισμό του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Μετά τη νίκη των Ιπποτών επί των Οθωμανών και την ευρεία αναγνώριση του Τάγματος ως σωτήρα της χριστιανικής Ευρώπης, η Αγγλία δεν προσέφερε καμία υποστήριξη στους Ιππότες καθώς έχτισαν τη νέα τους πρωτεύουσα. Ένα νέο αγγλικό Auberge δεν χτίστηκε στη Βαλέτα, και ως εκ τούτου, το Auberge της Αγγλίας στη Birgu συμβολίζει την τελευταία αγγλική συνεισφορά στους Ιππότες του Αγίου Ιωάννη.


Το Auberges of Provence και Auvergne χτίστηκε για να στεγάσει τους Ιππότες του Τάγματος από τις γλώσσες της Ωβέρνης και της Προβηγκίας και είναι, πλέον, ιδιωτικές κατοικίες. Και τέλος, το Auberge d'Aragon (Berġa ta' Aragona) χτίστηκε τον 16ο αιώνα για να στεγάσει τους Ιππότες του Τάγματος του Αγίου Ιωάννη από τη γλώσσα της Αραγονίας, της Ναβάρρας και της Καταλονίας. Το κτίριο είναι διώροφο, έχει μια κεντρική πόρτα και δύο μπαλκόνια. Είναι, πλέον, ιδιόκτητο.

Ετοιμαζόμασταν να αφήσουμε τη γειτονιά των Auberges και να προχωρήσουμε παρακάτω, όταν εμφανίστηκε ένα ζευγάρι με μια ξεναγό. Έτσι «τσιμπήσαμε» μια πληροφορία την οποία δε γνωρίζαμε. Το κτίριο της παρακάτω φωτογραφίας με τη ζωγραφισμένη πόρτα ήταν ο φούρνος των Ιπποτών.

Τριγυρνώντας όλες αυτές τις ώρες στα στενοσόκακα της Birgu είχαμε σκάσει από τη ζέστη και την «κλεισούρα». Θέλαμε επειγόντως να απεγκλωβιστούμε από τον λαβύρινθο των δρόμων της πόλης και να βρεθούμε για λίγο στα «ανοιχτά». Είχαμε την ανάγκη να αντικρίσουμε το γαλάζιο της Μεσογείου, ελπίζοντας να φτάσει στα ηλιοκαμμένα πρόσωπά μας θαλασσινή αύρα για να μας δροσίσει και να στεγνώσει τις σταγόνες του ιδρώτα από τα μέτωπά μας. Επιταχύναμε τα βήματά μας για να φτάσουμε όσο πιο γρήγορα μπορούσαμε στο Birgu Harbour View, το σημείο που προσφέρει άπλετη θέα στον κόλπο, στην πόλη Kalkara και στη μαρίνα της. Οδεύοντας προς τα εκεί, πέσαμε πάνω στην Church of Saint Scholastica and Monastery of the Benedictine Nuns. Μας έκανε εντύπωση το παράξενο όνομα γι΄ αυτό και της αφιερώσαμε λίγα λεπτά. Η παρούσα εκκλησία του μοναστηριού χτίστηκε το 1679 αντικαθιστώντας μια παλαιότερη, ενώ το γυναικείο μοναστήρι καταλαμβάνει το κτίριο που ήταν το πρώτο νοσοκομείο των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννη, πριν χτίσουν αυτό της Βαλέτας.

H Church of Saint Scholastica and Monastery of the Benedictine Nuns
Φτάσαμε, επιτέλους, στην άκρη της πόλης. Πάνω από την παραλιακή οδό Il-Mandragg υπάρχει μια υπερυψωμένη διαδρομή η οποία σου επιτρέπει να βολτάρεις κατά μήκος του θαλάσσιου μετώπου έχοντας θέα στους Προμαχώνες Post of Castile, αλλά και στην απέναντι πόλη Kalkara.

Οι Προμαχώνες Post of Castile

H Kalkara Marina

H πόλη Kalkara

To Esplora Interactive Science Centre και η Villa Bighi στην πόλη Kalkara
Συνεχίσαμε να ακολουθούμε την οδό Il-Mandragg με βόρεια κατεύθυνση και πάντα δίπλα στη θάλασσα. Κάποια στιγμή, όταν τελείωσε ο δρόμος, βρεθήκαμε σε αδιέξοδο.

Είδαμε κάτι σκάλες και τις κατεβήκαμε. Αμέσως μετά τρυπώσαμε σε ένα άλλο στενάκι, πάλι με σκαλιά

ώσπου καταλήξαμε στην παραλιακή Xatt Il-Forn στη Birgu Waterfront, στην άλλη πλευρά της πόλης.

Η παραλιακή Xatt Il-Forn στη Birgu Waterfront
Από τη γέφυρα που ενώνει τη Birgu με το Fort St. Angelo είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε ένα πολύ γραφικό σημείο στο πίσω μέρος του Φρουρίου.

Διασχίζοντας τη γέφυρα που ενώνει τη Birgu με το Fort St. Angelo

Πολύ όμορφο σημείο του Φρουρίου του Αγγέλου

Πολύ όμορφο σημείο του Φρουρίου του Αγγέλου
Η ανηφορική ράμπα μας οδήγησε στην Πύλη του Fort St. Angelo και η είσοδός μας σε αυτό ήταν γεγονός.


Fort St. Angelo



Κανένα άλλο φρούριο δεν έχει εμπλακεί με την ίδια ένταση στη διαμόρφωση του πεπρωμένου της Μάλτας όσο το Fort St. Angelo. Σήμερα, ορθώνεται ως το πιο τολμηρό μνημείο της στρατηγικής σημασίας των νησιών και των αναρίθμητων ζωών που θυσιάστηκαν για την κατάκτησή τους. Σε στρατηγική τοποθεσία, στο τέλος της χερσονήσου Birgu, το Φρούριο δεσπόζει στο Μεγάλο Λιμάνι. Μέχρι το 1274, το Οχυρό, προηγουμένως γνωστό ως Castrum Maris, αποτελούνταν από δύο περιβόλους. Οι Σικελοί άρχοντες θεωρούσαν αυτό το Οχυρό ως εγγύηση των συμφερόντων τους στα νησιά της Μάλτας και το διοικούσαν πιστοί υπήκοοι με τον τίτλο Castellan.



Το αρχιπέλαγος της Μάλτας βρίσκεται, ως γνωστόν, μεταξύ Αφρικής και Ευρώπης και αυτό το Φρούριο είναι ένα κατασκευαστικό θαύμα. Είναι μια υπενθύμιση ότι η κρίση μπορεί να εγείρει τη δημιουργικότητα. Είναι ένα από τα πιο στρατηγικά σημεία του νησιού. Αν ελέγχεις αυτό το σημείο, ελέγχεις το Μεγάλο Λιμάνι και συνεπώς ελέγχεις τη Μάλτα, και πέρα από αυτήν εκατοντάδες χιλιόμετρα θάλασσας σε όλη τη Μεσόγειο. Το Fort St. Angelo είναι η πύλη της Μάλτας.
Η μεγαλύτερο κομμάτι του χτίστηκε από το Τάγμα των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννη. Υπό τις διαταγές τους, το Φρούριο είδε μια από τις σκληρότερες και πιο κρίσιμες συγκρούσεις στην ιστορία. Η ιστορία των Ιπποτών ξεκινά στην Ιερουσαλήμ, τον 11ο αιώνα, όταν δημιουργήθηκε το Τάγμα για να την προστατέψει μαζί με τους προσκυνητές. Για διακόσια (200) χρόνια βρίσκονταν στη Μέση Ανατολή και έχτισαν ένα νοσοκομείο. Παρέμειναν, μέχρι που οι Μουσουλμάνοι την κατέλαβαν. Μετά, οι Ιππότες έψαξαν για μόνιμη βάση. Το 1530, παίκτης-κλειδί, ο αυτοκράτορας της Ρώμης βρήκε σπίτι στους Ιππότες. Αυτό το μέρος. Το τότε μισο-ερειπωμένο κάστρο ήταν ιδανική βάση. Αλλά, υπήρχαν δύο όροι. Κάθε χρόνο οι Ιππότες έπρεπε να δίνουν στον αυτοκράτορα ένα γεράκι και έπρεπε να ορκιστούν ότι θα πολεμήσουν τους πειρατές και τους άπιστους. Το γεράκι ήταν εύκολο. Οι πειρατές και οι άπιστοι ήταν πιο δύσκολο.
Ο αυτοκράτορας σκεφτόταν την υπερδύναμη, τους Οθωμανούς. Επεκτείνονταν, έχοντας βάλει στόχο τη Μάλτα. Οι Ιππότες έπρεπε να εξοπλίσουν τη βάση και να επεκταθούν πέρα από το κάστρο, φτιάχνοντας τεράστια φρούρια στα βράχια. Μόλις ήταν ασφαλείς, οι Ιππότες έπραξαν αυτό που διακήρυτταν. Λόγω του ότι ήταν μοναχοί, ήταν άγαμοι και έπαιρναν όρκους ταπεινότητας, αγνότητας και υπακοής. Έπρεπε να κάνουν καλές πράξεις. Φρόντιζαν τους φτωχούς, τα ορφανά και τις παρατημένες γυναίκες. Γιάτρευαν όλους τους ασθενείς, Εβραίους και Μουσουλμάνους, με πρακτικές που ήταν εμπνευσμένες από την Ανατολή.
Τον Μάιο του 1565, οι Ιππότες άφησαν τα ιατρικά καθήκοντα, μαζεύοντας τις στρατιωτικές τους δυνάμεις γιατί οι Οθωμανοί τους έκαναν επίθεση. Η Μάλτα πολιορκήθηκε. Και το Fort St. Angelo ήταν η καρδιά της άμυνας των Ιπποτών. Στις 19 Μαΐου του 1565, σχεδόν 300 Οθωμανικά πλοία μπήκαν στο Λιμάνι. Ο ορίζοντας άσπρισε από τα πανιά τους. Έπειτα ξεκίνησε η μάχη. Οι αυτόπτες μάρτυρες περιγράφουν τη θάλασσα να κοκκινίζει από το αίμα. Ήταν μάχη μεταξύ δύο υπερδυνάμεων για τον στρατηγικό έλεγχο του νησιού. Λέγεται ότι οι Οθωμανοί είχαν πάνω από 40.000 άντρες ενάντια σε 700 Ιππότες και 8.000 στρατιώτες. Οι υπερασπιστές της Μάλτας ήταν φυσικά λιγότεροι. Ακολούθησε μια από τις πιο αιματηρές και σκληρές πολιορκίες στην ιστορία.

Οι Ιππότες χρησιμοποίησαν εμπρηστικούς μηχανισμούς, εύφλεκτες βόμβες που πετούσαν με καταπέλτη στα εχθρικά Οθωμανικά πλοία. Κάποια στιγμή, όταν οι Τούρκοι είχαν το πάνω χέρι, πήραν τέσσερα αποκεφαλισμένα κεφάλια Ιπποτών, χάραξαν σταυρούς στα στήθη των ακέφαλων κορμιών, τους σταύρωσαν και τους έστειλαν στο Φρούριο ως προειδοποίηση. Ως αντίποινα, οι Ιππότες αποκεφάλισαν τους Τούρκους αιχμαλώτους και πέταξαν τα κεφάλια με τα κανόνια. Ακόμα και οι γυναίκες και τα παιδιά της Μάλτας έλαβαν μέρος, χύνοντας λάδι με φωτιά από τους προμαχώνες. Υπήρχε απελπισία, τρόμος και πόνος και στις δύο πλευρές, και στους Οθωμανούς Τούρκους και στους Ιππότες.


Μετά από τέσσερις (4) μήνες το Φρούριο δεν έπεσε. Οι Οθωμανοί υποχώρησαν. Έχασαν 30.000 άντρες. Η Μάλτα έχασε το 1/3 του πληθυσμού της, αλλά από τις φλόγες της καταστροφής βγήκε κάτι εκπληκτικό. Έχοντας επιβιώσει από την επίθεση των Οθωμανών, οι Ιππότες έχτισαν μια νέα πόλη, τη Βαλέτα.
Δεν αφήσαμε ούτε σπιθαμή ανεξερεύνητη από αυτό το καταπληκτικό Φρούριο.


Μετά από τις περιπλανήσεις μας στους χώρους του Φρουρίου, βρήκαμε για λίγη ώρα καταφύγιο μέσα στο παρεκκλήσι της Αγίας Άννας.


Ήταν μια συγκλονιστική εμπειρία η παραμονή μας στο εσωτερικό του, γιατί γνωρίζαμε ότι η ύπαρξή του τεκμηριώθηκε για πρώτη φορά τον 13ο αιώνα και σύμφωνα με την παράδοση βρίσκεται στη θέση ενός αρχαίου φοινικικού ναού της Αστάρτης. Το σημερινό κτίριο χτίστηκε γύρω στο 1430 και διευρύνθηκε το 1532 από το Τάγμα του Αγίου Ιωάννη.


Το ταξίδι μας στα βάθη της ιστορίας επισφραγίστηκε με την ωραιότερη πανοραμική θέα που προσφέρει το υψηλότερο σημείο του Φρουρίου στον επισκέπτη. Μείναμε για ώρα αποσβολωμένοι, κάτω από τον καυτό ήλιο, φορτώνοντας εικόνες μέχρι και στο τελευταίο κύτταρο της ύπαρξής μας. Εικόνες στα χρώματα του γαλάζιου, της ώχρας και του μελιού.

















Αφήνω εδώ το ωράριο και τις τιμές των εισιτηρίων:
Δευτέρα έως Κυριακή: 10:00-18:00 (Κλειστά: Μεγάλη Παρασκευή, Παραμονή & Ημέρα Χριστουγέννων, Παραμονή & Ημέρα Πρωτοχρονιάς)
Η τελευταία είσοδος είναι στις 17.30
Ενήλικες (18+): 10,00 €
Νέοι (12-17): 6,00 €
Ηλικιωμένοι (60+): 6,00 €
Φοιτητές: 6,00 €
Παιδιά (6-11): 4,00 €
Βρέφη (1-5): Δωρεάν
Last edited: