Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2: Η παραλαβή του αυτοκινήτου και η εξερεύνηση της Floriana
- Κεφάλαιο 3: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 4: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 2o
- Κεφάλαιο 5: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 3o
- Κεφάλαιο 6: Marsaxlokk-St. Peter΄s Pool-Blue Wall and Grotto Viewpoint
- Κεφάλαιο 7: Ħaġar Qim and Mnajdra Temples
- Κεφάλαιο 8: Blue Grotto (Taħt il-Ħnejja)-Ġnejna Bay-Għajn Tuffieħa-Golden Bay (Ir-Ramla tal-Mixquqa)
- Κεφάλαιο 9: Popeye Village-Saint Agatha's Tower (Torri ta' Sant' Agata)-Coral Lagoon
- Κεφάλαιο 10: Paola (Raħal Ġdid)-Ħal Saflieni Hypogeum-Tarxien Temples (It-Tempji ta' Ħal Tarxien)
- Κεφάλαιο 11: Mosta (Il-Mosta)
- Κεφάλαιο 12: Rabat (Ir-Rabat)
- Κεφάλαιο 13: Mdina (L-Imdina) και βραδινή Sliema
- Κεφάλαιο 14: Senglea (L-Isla)
- Κεφάλαιο 15: Città Vittoriosa (Il-Birgu) Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 16: Città Vittoriosa (Il-Birgu) Μέρος 2ο
- Κεφάλαιο 17: Solo απογευματινή βόλτα στο St. Julian΄s
- Κεφάλαιο 18: Valletta by night
- Κεφάλαιο 19: Solo πρωινή βόλτα στο Fort St. Elmo και στην Προκυμαία της Βαλέτας
- Κεφάλαιο 20: Gozo (Għawdex): Mġarr Harbour-Victoria (Il-Belt Victoria/Rabat)
- Κεφάλαιο 21: Gozo (Għawdex): Cittadella (Iċ-Ċittadella)
- Κεφάλαιο 22: Comino (Kemmuna)-Blue Lagoon (Laguna Blu)
- Κεφάλαιο 23: Gozo (Għawdex): Ġgantija Archaeological Park (It-Tempji Tal-Ġgantija)
- Κεφάλαιο 24: Gozo (Għawdex): Dwejra (St. Lawrence)
- Κεφάλαιο 25: Sliema
- Κεφάλαιο 26: Sliema (παλιά πόλη)
Sliema
Κυριακή 3 Ιουνίου 2022
Το πρωί ένιωθα πολύ ταλαιπωρημένη. Από τη μια ήταν η συσσωρευμένη κούραση από το περπάτημα τόσων ημερών και από την άλλη η ίωση που επέμενε και με είχε αφήσει σχεδόν άυπνη. Εναπόθεσα τις ελπίδες μου για ανάκαμψη στο πλούσιο πρωινό που κατέφθασε στο δωμάτιο. Πήρα και δύο depon αναμένοντας την επίδρασή τους.

Για τη σημερινή μέρα υπήρχαν δύο σκέψεις. Η πρώτη ήταν να παραμείνουμε στο Gozo παίρνοντας το λεωφορείο για τη Ramla Bay, την καλύτερη παραλία του νησιού με την κόκκινη άμμο. Μάλιστα, συχνά, αναφέρεται τοπικά ως «Ramla il-Ħamra», η Κόκκινη Αμμουδιά. Ο κόλπος Ramla με την όμορφη αμμώδη παραλία βρίσκεται στα βόρεια του νησιού. Πάνω από τον κόλπο, λέγεται, ότι υπάρχει η Σπηλιά της Καλυψούς όπου έζησε ο Οδυσσέας μαζί με τη νύμφη για επτά (7) ολόκληρα χρόνια. Θα ήταν ωραία η αίσθηση να βουτήξουμε και να κολυμπήσουμε στα ίδια νερά που δροσιζόταν ο πολυμήχανος βασιλιάς παρέα με την Καλυψώ.
Η δεύτερη σκέψη ήταν να αναχωρήσουμε, αμέσως μετά το πρωινό, από το Gozo για τη Μάλτα και να επισκεφθούμε τη Sliema την οποία είχαμε περπατήσει μόνο βράδυ, και μάλιστα μόνο στο παραλιακό της μέτωπο χωρίς να εισχωρήσουμε βαθύτερα στο εσωτερικό της. Στη λίστα μου είχα σημειωμένες κάποιες όμορφες γειτονιές, στα ενδότερα της περιοχής, στις οποίες υπάρχουν όμορφοι δρόμοι με παραδοσιακά σπίτια με κλειστά μπαλκόνια, αλλά και σημαντικοί ναοί με υπέροχη αρχιτεκτονική. Sliema, λοιπόν, δεν είναι μόνο τα πάμπολλα ξενοδοχεία και τα αμέτρητα καφέ και εστιατόρια της παραλιακής, αλλά και οι κρυμμένες γειτονιές με τις βουκαμβίλιες και τα σπίτια των ντόπιων, καθώς και οι εκκλησιές με την ιστορία τους και την αρχοντιά τους.
Τελικά, αποφασίσαμε ομόφωνα να εγκαταλείψουμε άμεσα το Gozo και να επιστρέψουμε το συντομότερο στη Μάλτα. Πολύ θα θέλαμε να ρίξουμε μια βουτιά στη Ramla Bay και να δούμε ακόμη μια όμορφη παραλία, αλλά υλοποιώντας αυτό το σενάριο θα προέκυπταν άλυτα προβλήματα. Το βασικότερο εξ αυτών θα ήταν η αδυναμία να πλυθούμε και να διώξουμε από πάνω μας αντηλιακά και αλάτια μετά τη θαλασσα, αφού θα είχαμε κάνει ήδη check out από το δωμάτιο. Βέβαια, επιλέγοντας να επιστρέψουμε στη Μάλτα δεν ήταν όλα ρόδινα και εύκολα, αφού είχαμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα της φύλαξης των αποσκευών μας. Δε γινόταν να τριγυρνάνε στο νησί σέρνοντας τη βαλίτσα και κουβαλώντας τα βαριά σακίδια στις πλάτες μας. Αυτό όμως το «πρόβλημα» είχε πανεύκολη λύση, αφού με μια αναζήτηση στο διαδίκτυο βρήκαμε ότι πολύ κοντά στους Upper Barrakka Gardens υπήρχαν ντουλάπια φύλαξης αποσκευών. Θα αφήναμε εκεί τις αποσκευές μας και θα ήμασταν ελεύθεροι και ωραίοι για τις τελευταίες βόλτες μας στις γειτονιές της όμορφης Μάλτας.
Έτσι, αποχαιρετήσαμε την πολύ φιλόξενη σπιτονοικοκυρά μας και ξεκινήσαμε για τον σταθμό των λεωφορείων της Victoria. Ανεβαίνοντας τα σκαλιά του οχήματος ρώτησα τον σύζυγο αν είχε κέρματα για την έκδοση των εισιτηρίων. Τότε, ο λεπτοκαμωμένος με το μακρύ μαλλί οδηγός γύρισε το κεφάλι του προς το μέρος μας και ρώτησε: -«Έλληνες είστε ρε παιδιά;». -«Έλληνες είμαστε» του απαντήσαμε με μια φωνή. -«Περάστε μέσα. Κερασμένα τα εισιτήρια» μας είπε με ένα πλατύ χαμόγελο. Όπως ήταν φυσικό πιάσαμε την κουβέντα μαζί του και μάθαμε ότι ο πολύ ευχάριστος αυτός τύπος ήρθε πριν έντεκα (11) χρόνια με έναν φίλο του για διακοπές στη Μάλτα και δε γύρισε ποτέ πίσω στην Ελλάδα. Έμεινε στο νησί, τώρα εργάζεται οδηγός λεωφορείων στο Gozo και δε θέλει με τίποτα και ποτέ να επιστρέψει πίσω στην πατρίδα μας. Μάλιστα, μας είπε ότι τα πρώτα χρόνια ερχόταν για διακοπές στην Ελλάδα, αλλά τα τελευταία επτά (7) χρόνια δεν έχει ξαναπατήσει το πόδι του στη χώρα μας. Είναι απόλυτα ικανοποιημένος με τη ζωή του στο νησί, έχει συνηθίσει τις καιρικές συνθήκες και η ζέστη δεν τον ενοχλεί, πλέον, καθόλου. Αποχαιρετιστήκαμε εγκάρδια στο Λιμάνι και προχωρήσαμε προς την αποβάθρα για να επιβιβαστούμε στο ferry που θα μας οδηγούσε μετά από μια (1) ώρα, περίπου, στη Μάλτα.

Φτάνοντας στη Βαλέτα κατευθυνθήκαμε αμέσως στο Barrakka Lift για την άνοδό μας στην πόλη. Είναι δυνατόν να βρεθούμε στους Upper Barrakka Gardens και να μην απολαύσουμε τη θέα προς τις τρεις πόλεις και το Μεγάλο Λιμάνι; Όχι βέβαια! Μάλιστα, πετύχαμε τον απόπλου του τεράστιου ιστιοφόρου για το οποίο έχει γίνει αρκετός λόγος σε προηγούμενα posts της ιστορίας.

Στη συνέχεια περπατήσαμε καμιά τετρακοσαριά (400) μέτρα φτάνοντας στη St. Lucia΄s Street (Triq Santa Lucia) στον αριθμό 15a όπου βρίσκεται το Stow Your Bags-Luggage Storage για να αφήσουμε τις αποσκευές μας. Βάζω το link για κάθε ενδιαφερόμενο:
Luggage Storage in Valletta, Malta Left Luggage | Stow Your Bags
Απελευθερωμένοι από τα βάρη μας συνεχίσαμε να ακολουθούμε την κατηφορική St. Lucia΄s Street. Έρημα, στενά και απολύτως γραφικά δρομάκια μας χάρισαν, για ακόμα μια φορά, μεσαιωνικές εικόνες και στιγμιότυπα βγαλμένα από παραμύθια με Ιππότες και Πριγκίπισσες.




Καταλήγοντας στην Boat Street οδηγηθήκαμε στον σταθμό των ferries για τη Sliema.

Η Boat Street

H Boat Street
Υπήρχαν κάμποσοι ακόμα επιβάτες που περίμεναν το πλοίο. Η γύρω περιοχή, όμως, ήταν ήσυχη και το Porticello Restaurant, που δεσπόζει στο μικρό λιμανάκι με το ολόλευκο χρώμα του, δεν είχε ανοίξει ακόμα.

Sliema Ferry και Porticello Restaurant

Sliema Ferry και Porticello Restaurant

Sliema Ferry
Μπήκαμε στο ferry και ξανοιχτήκαμε στο Marsamxett Harbour έχοντας ανεμπόδιστη θέα προς το νησάκι Manoel με το ομώνυμο Φρούριο,

To Manoel Island
προς το Fort Tigné της Sliema,

To Fort Tigné
αλλά και προς τη Βαλέτα.

Η Βαλέτα

Η Βαλέτα

Η Βαλέτα
Το νησί Manoel είναι ένας χαμηλός, μάλλον επίπεδος λόφος, σε σχήμα φύλλου. Βρίσκεται στη μέση του λιμανιού Marsamxett, με τον κολπίσκο Lazzaretto στα νότια και τον κολπίσκο Sliema στα βόρεια. Συνδέεται με την ηπειρωτική Μάλτα με μια γέφυρα και πάνω του είναι χτισμένο το μεγαλοπρεπές Fort Manoel από τους Knights Hospitaller για να προστατεύσει τους βόρειους προμαχώνες της Βαλέτας από την επίθεση του εχθρού. Αρχικά, στο Manoel Island χτίστηκε ένα νοσοκομείο καραντίνας, γνωστό ως Lazzaretto, σε μια προσπάθεια να ελεγχθεί η περιοδική εισροή πανώλης και χολέρας από τα εισερχόμενα πλοία.
Το Fort Manoel χρονολογείται από τον 18ο αιώνα και ήταν μια κυψέλη στρατιωτικής δραστηριότητας για περισσότερα από 200 χρόνια. Το όνομα του νησιού και του Φρουρίου οφείλεται στον Antonio Manoel de Vilhena. Αφού χρησιμοποιήθηκε για την προστασία της ακτογραμμής της Μάλτας, το οικοδόμημα καταλήφθηκε από τον Βρετανικό Στρατό το 1800 και παρέμεινε υπό τη δικαιοδοσία του, αν και με πολλές διαφορετικές λειτουργίες, μέχρι την Ανεξαρτησία το 1964. Το Φρούριο χρησιμοποιήθηκε, επίσης, ως νοσοκομείο και ως βάση του Ναυτικού κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Οι τοπικές φήμες και η λαογραφία, εξιστορούν πως το Fort Manoel είναι στοιχειωμένο, αφού πολλοί άνθρωποι έχουν παρατηρήσει μια οπτασία την οποία μάλιστα έχουν ονομάσει Μαύρο Ιππότη. Εμφανίζεται σε ανυποψίαστους επισκέπτες φορώντας την πλήρη πανοπλία του και τα διακριτικά του Τάγματος του Αγίου Ιωάννη. Εικάζεται ότι είναι η απόκοσμη φιγούρα του Μεγάλου Μαγίστρου Vilhena. Αν είχαμε τον απαιτούμενο χρόνο σίγουρα θα επισκεπτόμασταν το νησί και το Φρούριο ελπίζοντας να συναντήσουμε και εμείς τον Μαύρο Ιππότη με την αστραφτερή πανοπλία του και τα ένδοξα μυστικά του.

Το Fort Manoel
Από την άλλη το Fort Tigné βρίσκεται στην άκρη της χερσονήσου Tigné και θεωρείται ένα από τα παλαιότερα πολυγωνικά οχυρά στον κόσμο. Κατασκευάστηκε από το Τάγμα του Αγίου Ιωάννη στα τέλη του 18ου αιώνα για να προστατεύσει την είσοδο στο λιμάνι Marsamxett από τις δυνάμεις εισβολής. Έξι (6) χρόνια μετά την ολοκλήρωσή του, το Φρούριο αντιστάθηκε στις δυνάμεις του Ναπολέοντα όταν κατέλαβαν το νησί το 1798. Αργότερα ακόμη, η παρουσία βρετανικών στρατιωτικών στρατώνων στο ακρωτήριο τράβηξε την προσοχή των βομβαρδιστικών του Άξονα στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν η Μάλτα έγινε «το πιο βομβαρδισμένο μέρος στη γη». Περιλαμβάνεται στον προσωρινό κατάλογο της Μάλτας με Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO από το 1998, ως μέρος των οχυρώσεων των Ιπποτών γύρω από τα λιμάνια της Μάλτας.
Απολαμβάνοντας αμέριμνοι την πλεύση μας προς τη Sliema και ρουφώντας αχόρταγα κάθε διαφορετική εικόνα να ξεδιπλώνεται ολόγυρά μας είδαμε μια στήλη καπνού να ανεβαίνει προς τα πάνω και μετά από ελάχιστα δευτερόλεπτα ακούστηκε ένας δυνατός κρότος, σαν κανονιά, ενώ πάνω από τα κεφάλια μας δημιουργήθηκε ένα λευκό σχήμα με φόντο τον γαλάζιο ουρανό. Αυτό συνέβη κάμποσες φορές χωρίς να έχουμε ιδέα περί τίνος επρόκειτο. Η απορία μας θα λυνόταν, συμπτωματικά, μερικές ώρες αργότερα.




Το Marsamxett Harbour:




Το πλοίο μπήκε στον κλειστό κόλπο της Sliema και μας άφησε στην αποβάθρα. Αρχίσαμε να περπατάμε κατά μήκος της Προκυμαίας φτάνοντας στην Pjazza Sant'Anna τη μικρή, αλλά πολύ ζωντανή Πλατεία που κοσμείται από πίδακες νερού, αλλά και από το ιστορικό κτίριο Majestic Theatre στο ισόγειο του οποίου λειτουργούν σήμερα καταστήματα. Κόσμος καθόταν στα παγκάκια απολαμβάνοντας τη σκιά των δέντρων και χαζεύοντας στα κινητά τους τηλέφωνα.

Η Pjazza Sant'Anna

Η Pjazza Sant'Anna και το Majestic Theatre
Καθίσαμε για καφέ στο Giorgio's Cafe στο Tigné Seafront, λίγα μέτρα πριν την Pjazza Sant'Anna. Ο σύζυγος παρήγγειλε cappuccino large και εγώ club sandwich και δύο αναψυκτικά για να σβήσω τη δίψα μου. Μαζί με ένα μεγάλο μπουκάλι νερό ο λογαριασμός ήρθε στα 20,50 € τιμή λογικότατη για το μέρος και την ποιότητα των αγαθών. Όταν ξεκουραστήκαμε για τα καλά ξεκινήσαμε με στόχο να γνωρίσουμε την παλιά πόλη της Sliema με τις όμορφες γειτονιές και τις εντυπωσιακές εκκλησιές.
Last edited: