Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2: Η παραλαβή του αυτοκινήτου και η εξερεύνηση της Floriana
- Κεφάλαιο 3: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 4: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 2o
- Κεφάλαιο 5: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 3o
- Κεφάλαιο 6: Marsaxlokk-St. Peter΄s Pool-Blue Wall and Grotto Viewpoint
- Κεφάλαιο 7: Ħaġar Qim and Mnajdra Temples
- Κεφάλαιο 8: Blue Grotto (Taħt il-Ħnejja)-Ġnejna Bay-Għajn Tuffieħa-Golden Bay (Ir-Ramla tal-Mixquqa)
- Κεφάλαιο 9: Popeye Village-Saint Agatha's Tower (Torri ta' Sant' Agata)-Coral Lagoon
- Κεφάλαιο 10: Paola (Raħal Ġdid)-Ħal Saflieni Hypogeum-Tarxien Temples (It-Tempji ta' Ħal Tarxien)
- Κεφάλαιο 11: Mosta (Il-Mosta)
- Κεφάλαιο 12: Rabat (Ir-Rabat)
- Κεφάλαιο 13: Mdina (L-Imdina) και βραδινή Sliema
- Κεφάλαιο 14: Senglea (L-Isla)
- Κεφάλαιο 15: Città Vittoriosa (Il-Birgu) Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 16: Città Vittoriosa (Il-Birgu) Μέρος 2ο
- Κεφάλαιο 17: Solo απογευματινή βόλτα στο St. Julian΄s
- Κεφάλαιο 18: Valletta by night
- Κεφάλαιο 19: Solo πρωινή βόλτα στο Fort St. Elmo και στην Προκυμαία της Βαλέτας
- Κεφάλαιο 20: Gozo (Għawdex): Mġarr Harbour-Victoria (Il-Belt Victoria/Rabat)
- Κεφάλαιο 21: Gozo (Għawdex): Cittadella (Iċ-Ċittadella)
- Κεφάλαιο 22: Comino (Kemmuna)-Blue Lagoon (Laguna Blu)
- Κεφάλαιο 23: Gozo (Għawdex): Ġgantija Archaeological Park (It-Tempji Tal-Ġgantija)
- Κεφάλαιο 24: Gozo (Għawdex): Dwejra (St. Lawrence)
- Κεφάλαιο 25: Sliema
- Κεφάλαιο 26: Sliema (παλιά πόλη)
Solo πρωινή βόλτα στο Fort St. Elmo και στην Προκυμαία της Βαλέτας
Παρασκευή 1 Ιουλίου 2022
Είναι ζήτημα αν κατάφερα να κοιμηθώ συνολικά 2 με 2 ½ ώρες, αφού μετά το μπάνιο μάζεψα και τα πράγματα ώστε το πρωί να είναι τα πάντα έτοιμα για φευγιό. Μάλιστα, ξύπνησα πριν καν χτυπήσει το ξυπνητήρι και βγήκα στη βεράντα. Ο ήλιος μόλις είχε ανατείλει, πασπαλίζοντας τη θάλασσα με χρυσόσκονη. Η ζέστη όμως ρε φίλε, ζέστη. Τί πράγμα ήταν αυτό στη Μάλτα. Μονίμως είχα την αίσθηση ότι η θερμοκρασία είναι πάντα ίδια. Είτε ήταν 7 το πρωί, είτε ήταν 3 μετά το μεσημέρι, είτε ήταν 3 μετά τα μεσάνυχτα, ζέστη έκανε. Καμία μέρα ή νύχτα δεν είπα: Aχ! επιτέλους δρόσισε λίγο! Καμία!

Ανατολή ηλίου στο St. Julian΄s
Ξύπνησε και ο σύζυγος και κινήσαμε για το βενζινάδικο. Φτάνοντας εκεί, ο υπάλληλος ρύθμισε το οικονομικό θέμα, αφού την προηγούμενη νύχτα είχαμε ήδη πληρώσει στο μηχάνημα 20 € χωρίς να βάλουμε βενζίνη, και μάλιστα το ρεζερβουάρ γέμισε, τελικά, με 30 €. Δε θυμάμαι πόσα χιλιόμετρα διανύσαμε συνολικά στο νησί πάντως τα 30 € μας φάνηκαν λίγα για τις διαδρομές που κάναμε. Επιστρέψαμε στον περίβολο του Hilton, στο St. Julian΄s, και αφήσαμε το αυτοκίνητο. Για καλή μου τύχη, εκείνη ακριβώς τη στιγμή, εμφανίστηκε ένα Uber έξω από το ξενοδοχείο οπότε το τσίμπησα αμέσως και μετά από 13 λεπτά με άφησε μπροστά από το Εθνικό Πολεμικό Μουσείο της Μάλτας. Η κούρσα στοίχισε 14,5 € για διαδρομή 7,3 χιλιομέτρων. Ο σύζυγος, επέστρεψε στο ξενοδοχείο για να φάει το πρωινό του, και να κάνει το check out. Αργότερα, θα έπαιρνε και εκείνος ταξί για τη «στάση» Gozo Fast Ferry. Δώσαμε ραντεβού στις 9:45.
Το Fort St. Elmo (Forti Sant΄ lermu), ως πολεμική μηχανή, χτίστηκε σε στρατηγική τοποθεσία στην άκρη της χερσονήσου Sciberras για να αντιμετωπίσει και να αποκρούσει την οργή της οθωμανικής επίθεσης. Είναι ένα οχυρό-αστέρι που χωρίζει το Λιμάνι Marsamxett από το Grand Harbour διοικώντας τις εισόδους και των δύο λιμανιών. Χτισμένο από τους Ιππότες, το 1552, σε μόλις τέσσερις μήνες, αυτό το μεγαλοπρεπές Φρούριο αντιμετώπισε το μεγαλύτερο βάρος της οθωμανικής επίθεσης κατά τη Μεγάλη Πολιορκία της Μάλτας. Κόντρα σε όλες τις πιθανότητες, το Οχυρό αντιστάθηκε για έναν μήνα, παραδομένο στις 23 Ιουνίου του 1565. Την κατασκευή του ανέλαβε ο στρατιωτικός μηχανικός Pietro Prato, υπό την επίβλεψη του Ιππότη Fra Leone Strozzi.

Το Fort St. Elmo (Forti Sant΄ Iermu)
Υπό βρετανική κυριαρχία το Φρούριο αναβαθμίστηκε εκτενώς και μάλιστα έπαιξε σημαντικό ρόλο στην άμυνα της Μάλτας κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Στις 11 Ιουνίου του 1940, υπέστη τον πρώτο αεροπορικό βομβαρδισμό στα νησιά. Ο ενεργός ρόλος του σε πολιορκίες και μάχες το έκανε ιδανικό για τη φιλοξενία του Εθνικού Πολεμικού Μουσείου της Μάλτας. Το Μουσείο χωρίζεται σε 7 ενότητες και καλύπτει 7.000 χρόνια στρατιωτικής ιστορίας της Μάλτας, από την Εποχή του Χαλκού μέχρι την ένταξή της στην Ε.Ε.

Το Fort St. Elmo (Forti Sant΄ Iermu)
Εξυπακούεται ότι δεν υπήρχε χρόνος για επίσκεψη στο εσωτερικό του, αλλά και να ήθελα, εκείνη την ώρα που εγώ βρισκόμουν απέξω (8:25) το Φρούριο ήταν κλειστό.
Ορίστε το ωράριο και οι τιμές για τους ενδιαφερόμενους:
Δευτέρα έως Κυριακή: 10:00-18:00
Τις Κυριακές της Guardia: 12:00-18:00
Η τελευταία είσοδος είναι στις 17:30
Κλειστά: Μεγάλη Παρασκευή, Παραμονή & Ημέρα Χριστουγέννων, Παραμονή & Ημέρα Πρωτοχρονιάς
Ενήλικες (18+): 10,00 €
Ηλικιωμένοι (60+): 7,50 €
Νέοι (12-17): 7,50 €
Φοιτητές: 7,50 €
Παιδιά (6-11): 5,50 €
Βρέφη (1-5): Δωρεάν
Αφήνοντας πίσω μου την κλειστή είσοδο του Fort St. Elmo και προχωρώντας στη Mediterranean Street (Triq Il-Mediterran) είδα στα αριστερά μου μια απότομη σκάλα που οδηγούσε κάτω χαμηλά, στη θάλασσα. Είχα βρει, λοιπόν, τον τρόπο να κατέβω από τον St. Lazarus Bastion και να κάνω τον γύρο της χερσονήσου βαδίζοντας κάτω από τις επιβλητικές Οχυρώσεις του Φρουρίου του Αγίου Έλμου.
Μόλις έφτασα κάτω, αντίκρισα στα δεξιά μου αυτήν την εικόνα:

To Siege Bell War Memorial (πληροφορίες στο κεφάλαιο της Βαλέτας)
Συνέχισα την πορεία μου, έχοντας στα αριστερά μου τις πανύψηλες Οχυρώσεις, και στα δεξιά μου την απέραντη θάλασσα.

Οι Οχυρώσεις του Αγίου Λαζάρου (St. Lazarus Bastion)
Μετά από λίγο, συνάντησα ένα ιστορικό σημείο του Προμαχώνα του Αγίου Λαζάρου, το Boom-Defence. Σε αυτό το σημείο, θεωρώ, ότι αξίζει να δώσω μερικές πληροφορίες και να εξηγήσω τον ρόλο που έπαιξε η συγκεκριμένη τοποθεσία στο αμυντικό σύστημα του Μεγάλου Λιμανιού της Μάλτας.
Το αμυντικό σύστημα του Grand Harbour αποτελούνταν από ένα μεγάλο βαρούλκο που σήκωνε ή κατέβαζε ένα μεταλλικό δίχτυ στο νερό για να ασφαλίσει το Λιμάνι από οποιαδήποτε επίθεση (είτε από την επιφάνεια, είτε υποβρυχίως). Σε αυτό το κτίριο, που βρισκόταν μπροστά μου, στεγαζόταν το βαρούλκο. Το σύστημα συναρμολογήθηκε το 1909, κατά τη διάρκεια των κατασκευαστικών εργασιών στον κυματοθραύστη, αλλά δεν τέθηκε σε χρήση παρά μόνο το 1935 με το ξέσπασμα της κρίσης της Αβησσυνίας.
Η προβλήτα, στην οποία στεκόμουν, ήταν εξοπλισμένη με μεταλλικούς κυλίνδρους που φιλοξενούσαν το χαλύβδινο καλώδιο από το οποίο κρεμόταν το υποβρύχιο δίχτυ. Το μεταλλικό δίχτυ ανυψωνόταν και κατέβαινε, τακτικά, κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ώστε τα συμμαχικά σκάφη να μπαίνουν και να φεύγουν, ενώ εμπόδιζε τα υποβρύχια του Άξονα να εισέλθουν κρυφά.

Στον παρακάτω χάρτη μπορεί να γίνει κατανοητή η λειτουργία του σιδερένιου διχτυού το οποίο απλωνόταν μεταξύ του Boom-Defence και του Fort Ricasoli κλείνοντας την είσοδο των πλοίων στο Μεγάλο Λιμάνι:

Σε πρώτο πλάνο είχα τη St. Elmo Bridge, καθώς συνέχιζα την πορεία μου κατά μήκος των Οχυρώσεων.

Από μακριά είδα, στα ψηλά, μια σιδερένια γαλάζια γέφυρα να σμίγει δύο απότομους βράχους

και ενθουσιάστηκα τρελά με την ιδέα ότι σε λίγο θα διέσχιζα αυτό το πέρασμα έχοντας κάτω από τα πόδια μου το χάος που δημιούργησε η θάλασσα κόβοντας την πέτρα στα δύο. Συνέχισα απρόσκοπτα την πορεία μου.



Πλησιάζοντας, είδα καλύτερα την τεράστια τρύπα που είχε σμιλέψει η δύναμη του νερού στις Οχυρώσεις του Φρουρίου του Αγίου Έλμου.

Ανέβηκα τα, λαξευμένα στα βράχια, σκαλιά


και βρέθηκα πάνω στη γέφυρα

απ΄ όπου είχα θέα, αφ΄ υψηλού, προς την Kalkara

αλλά και προς τον γκρεμό.

Μετά τη γέφυρα, το μονοπάτι έγινε στενό



και μετά, το σκηνικό άλλαξε απότομα. Βάδιζα, τώρα, σε στενά περάσματα πάνω σε μια θεόρατη θαλασσοβραχιά ριζωμένη στον πάτο της θάλασσας, έχοντας δίπλα μου τον τεράστιο όγκο των αμυντικών τειχών του Φρουρίου.



Έφτασα στην αψιδωτή, χαλύβδινη Γέφυρα του Αγίου Έλμου που οδηγεί, μέσω ενός κυματοθραύστη, στον φάρο που στέκεται αγέρωχος φυλάσσοντας την είσοδο του Μεγάλου Λιμανιού. Η Γέφυρα, βρίσκεται στη θέση μιας προηγούμενης που είχε κατασκευαστεί το 1906 και η οποία καταστράφηκε κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου το 1941. Η πρόσβαση προς τον κυματοθραύστη είναι, πλέον, κλειστή και έτσι δεν μπόρεσα να φτάσω στον φάρο, αν και θα το ήθελα πάρα πολύ.

Στεκόμουν στην άκρη της χερσονήσου Sciberras, στη σκιά του Abercrombie's Bastion, του μεγάλου ασύμμετρου Προμαχώνα που περιέχει πολλές βρετανικές θέσεις όπλων και γεμιστήρων.

Ο Abercrombie's Bastion
Ήταν υπόθεση λίγων μέτρων να πάρω τη στροφή

και να βρεθώ στην άλλη πλευρά της χερσονήσου, περπατώντας, πλέον, σε έναν «κανονικό» δρόμο, την Boat Street, και όχι πάνω σε βράχια ή χωμάτινα μονοπάτια,

Η Boat Street

Η Boat Street
έχοντας τώρα θέα προς τον Κόλπο του St. Elmo, προς το Fort Tigné και τη Sliema,

Ο Κόλπος του St. Elmo, το Fort Tigné και η Sliema
αλλά και προς τη Βαλέτα.

Η Βαλέτα
Προχωρώντας επί της Boat Street

είδα μια ομάδα δυτών να φοράει στολές και να ξεφορτώνει μπουκάλες από ένα αυτοκίνητο και τότε θυμήθηκα ότι στον St. Elmo Bay υπάρχει το HMS Maori Wreck, το βυθισμένο αντιτορπιλικό κατηγορίας Tribal που πήρε το όνομά του από τους ιθαγενείς Μαορί της Νέας Ζηλανδίας. Το HMS Maori είναι ένα από τα πολλά ναυάγια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου γύρω από τα νησιά της Μάλτας το οποίο σήμερα είναι τόπος κατάδυσης. Μάλιστα, θεωρείται ως μια ρηχή κατάδυση που μπορεί να γίνει από την ακτή και είναι κατάλληλη και για αρχάριους δύτες. Στις 12 Φεβρουαρίου του 1942, ενώ ήταν αγκυροβολημένο στο Μεγάλο Λιμάνι, το HMS Maori χτυπήθηκε από ένα γερμανικό βομβαρδιστικό, με τη βόμβα να εισέρχεται στον χώρο του κινητήρα και των ταχυτήτων, βυθίζοντας το αντιτορπιλικό.
Δεν άργησα να φτάσω σε ένα γραφικό σημείο της Boat Street που ονομάζεται Jews' Sally Port. Η Εβραϊκή κοινότητα μαρτυρείται στα νησιά από τον 4ο-5ο αιώνα. Οι Εβραίοι ευημερούσαν στη Μάλτα υπό την αραβική και νορμανδική κυριαρχία. Το 1479, η Μάλτα και η Σικελία περιήλθαν υπό την κυριαρχία της Αραγονίας και το Διάταγμα της Απέλασης του 1492 ανάγκασε όλους τους Εβραίους να εγκαταλείψουν τη χώρα. Το 1530, ο Κάρολος Ε΄ της Ισπανίας έδωσε τη Μάλτα στους Ιππότες του Αγίου Ιωάννη οι οποίοι κυβέρνησαν μέχρι το 1798. Κατά τη διάρκεια αυτών των τριών αιώνων, δεν υπήρχε ελεύθερος εβραϊκός πληθυσμός στα νησιά. Οι Ιππότες αιχμαλώτιζαν Εβραίους και Μουσουλμάνους, κατά τη διάρκεια επιδρομών εναντίον οθωμανικών εμπορικών πλοίων και παραθαλάσσιων πόλεων, και τους κρατούσαν ομήρους στις φυλακές της Birgu, της Βαλέτας ή της Senglea εκβιάζοντας για λύτρα. Επομένως, υπήρχαν πολλοί Εβραίοι σκλάβοι στη Μάλτα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Οι ελεύθεροι Εβραίοι που επιθυμούσαν να επισκεφθούν τη χώρα μπορούσαν να εισέλθουν μόνο μέσω αυτού του λιμανιού το οποίο είναι μέχρι σήμερα γνωστό ως Jews' Sally Port.

Το Jews' Sally Port
Με «πλάτη» τα ογκώδη τείχη, οι ντόπιοι ψαράδες έχουν φτιάξει μικρά ξύλινα δωματιάκια-καταφύγια, με λιτό εξοπλισμό, όπου μπορούν να αποθηκεύσουν τα σύνεργά τους ή να αράξουν και οι ίδιοι κάνοντας παρέα στις βαρκούλες τους που είναι δεμένες στη στενή υδάτινη «μαχαιριά» κατά μήκος των οχυρώσεων.

Το Jews' Sally Port στον Κόλπο του St. Elmo
Η ώρα ήταν 9:15 όταν όρισα στο gps τον επόμενο προορισμό μου που δεν ήταν άλλος από την Προκυμαία της Βαλέτας. Ο πλοηγός έδειχνε τρεις (3) διαφορετικές επιλογές που μπορούσα να ακολουθήσω για να φτάσω ως εκεί. Φυσικά διάλεξα τη συντομότερη, γιατί ο χρόνος είχε ήδη αρχίσει να με πιέζει. Έπρεπε να διανύσω 2 Km, σε περίπου 25 λεπτά, για να βρεθώ στην Προκυμαία της πόλης. Το καλό ήταν ότι το λιμάνι αναχώρησης του ferry για το Gozo βρίσκεται πολύ κοντά στην Προκυμαία, και μάλιστα θα το συναντούσα πρώτο κατά τη διάρκεια της διαδρομής μου. Αν έβλεπα ότι ο χρόνος δεν μου φτάνει, πολύ απλά, δε θα συνέχιζα για την Προκυμαία.
Διέσχισα κάθετα όλη τη Βαλέτα, ακολουθώντας συνεχώς τη St. Nicholas Street, η οποία με έβγαλε στην παραλιακή Quarry Wharf, κάτω από τους Lower Barrakka Gardens. Είχαν περάσει 15 λεπτά από την εκκίνηση, όταν αντίκρισα από μακριά τον γνωστό στρογγυλό Πύργο του Fort Lascaris στη βάση του οποίου βρίσκεται η «στάση» Gozo Fast Ferry και Valletta-3 Cities Ferry. Κανένα ferry για το Gozo δεν υπήρχε αραγμένο στο πορθμείο, αλλά ούτε ερχόταν από το βάθος του ορίζοντα.

Το Fort Lascaris στη βάση του οποίου βρίσκεται η «στάση» Gozo Fast Ferry και Valletta-3 Cities Ferry
Άνοιξα το βήμα μου για να καλύψω σε συντομότερο χρόνο το 1,2 Km που μου απέμενε μέχρι την Προκυμαία. Το τεράστιο πολεμικό πλοίο, που τόσες μέρες βλέπαμε αραγμένο στο Μεγάλο Λιμάνι, είχε σηκώσει άγκυρες και αναχωρούσε από τη Μάλτα. Πήρα μερικές φωτογραφίες για να τις δείξω στον σύζυγο γιατί τις προηγούμενες μέρες γινόταν μια συζήτηση στο twitter για το συγκεκριμένο πλοίο και ο άνδρας μου είχε ανεβάσει μια φωτογραφία του. Παραπάνω λεπτομέρειες δε γνωρίζω καθώς εγώ δεν παρακολουθώ το twitter.

Έφτασα στη Valletta Waterfront σκασμένη από τον ποδαρόδρομο και από τη ζέστη που δεν έδειχνε κανένα, μα κανένα έλεος όλες ανεξαιρέτως τις ώρες, αλλά και τις μέρες της παραμονής μας στο νησί. Η Προκυμαία είναι ένας όμορφος περίπατος που ενδείκνυται περισσότερο για το βράδυ, αφού τα καταστήματα και οι αποθήκες του 18ου αιώνα έχουν μετατραπεί σε καλόγουστα εστιατόρια και εμπορικά μαγαζιά. Κατά μήκος του πεζόδρομου, δημοφιλή στέκια προσφέρουν πιάτα με εκλεκτά φαγητά και μεγάλη γκάμα κρασιών. Εμείς, δυστυχώς, δεν μπορέσαμε να την επισκεφθούμε βραδινές ώρες, αλλά έστω και με αυτήν την πρωινή μου επίσκεψη μπόρεσα να πάρω μια γεύση της ιστορικής Προκυμαίας στην οποία ελλιμενίζονται τα πλοία εδώ και αιώνες. Τα κρουαζιερόπλοια και τα διάφορα άλλα σκάφη χρησιμοποιούν αδιάλειπτα την αποβάθρα, καθώς είναι η κύρια πύλη εισόδου στην πόλη για όσους φτάνουν στο νησί δια θαλάσσης.

Κατά μήκος της Προκυμαίας ορθώνονται σε σειρά εξέχοντα κτίρια. Ένα σημείο της σειράς καταλαμβάνει η Church of the Flight into Egypt (Il-kappella tal-Ħarba lejn l-Eġittu). Δεν ξέρω για εσάς, αλλά εμένα αμέσως μου γεννήθηκε η απορία για την παράξενη ονομασία της εκκλησίας. Ο ναός αυτός είναι ο μόνος στη χώρα αφιερωμένος στη Φυγή στην Αίγυπτο. Εγώ, με τα θρησκευτικά δεν έχω καλές σχέσεις, αλλά θυμάμαι πάρα πολλά πράγματα από το σχολείο, αφού στα δικά μου μαθητικά χρόνια δεν είχαμε τη δυνατότητα απαλλαγής από το μάθημα. Η Φυγή στην Αίγυπτο είναι μια ιστορία που λέει ότι ένας άγγελος εμφανίστηκε στον Ιωσήφ και του είπε να πάρει τη Μαρία και το βρέφος και να φύγει, γιατί ο Ηρώδης αναζητά το παιδί για να το σκοτώσει. Ένας πίνακας μέσα στην εκκλησία απεικονίζει τη φυγή της οικογένειας στην Αίγυπτο. Δυστυχώς, ο ναός ήταν κλειστός και δεν μπόρεσα να τον επισκεφθώ εσωτερικά για να δω τον Ιωσήφ να τραβάει το γαϊδουράκι και τη Μαρία αγκαλιά με το βρέφος να είναι καθισμένη πάνω στο ζώο.


Τα υπόλοιπα τα κτίρια του συγκροτήματος ονομάζονται Pinto Stores και Forni Stores. Τα Forni Stores ήταν τα πρώτα βρετανικά ναυτικά αρτοποιεία στη Μάλτα και χρησιμοποιήθηκαν για αυτήν τη λειτουργία μέχρι το 1844. Τα Pinto Stores κατασκευάστηκαν στο απόγειο του «Μπαρόκ Κινήματος» στη Μάλτα. Ο Grand Master Pinto ανέθεσε τον σχεδιασμό τους στον Andrea Belli ώστε να ενισχυθούν ακόμη περισσότερο οι δραστηριότητες του λιμανιού. Οι αποθήκες αυτές χρησιμοποιούνταν για την αποθήκευση μεταξιού, αποξηραμένων φρούτων και ελαιολάδου καθώς και για την αποθήκευση τροφίμων και όπλων που έφταναν στο λιμάνι. Οι αποθήκες νοικιάστηκαν σε ντόπιους, αλλά και ευρωπαίους εμπόρους. Οι πόρτες των κτιρίων είναι βαμμένες με διαφορετικά χρώματα, συμβολίζοντας τους διαφορετικούς τύπους αγαθών που κάποτε αποθηκεύονταν σε αυτά. Το μπλε αντιπροσωπεύει την αποθήκευση των ψαριών, το πράσινο την αποθήκευση των αγροτικών προϊόντων, το κίτρινο την αποθήκευση του σιταριού και το κόκκινο την αποθήκευση του κρασιού.


Πάνω από την πύλη της μεσαίας αποθήκης τοποθετήθηκε μια μεγάλη χάλκινη προτομή του Μεγάλου Μαγίστρου. Όταν αυτή η προτομή αποκαλύφθηκε πανηγυρικά, το βράδυ της 10ης Αυγούστου του 1752, ολόκληρη η προβλήτα φωτίστηκε με δάδες και ένα «υδάτινο» καρναβάλι, συμπεριλαμβανομένης μιας μεγάλης ορχήστρας πάνω σε φορτηγίδα, πραγματοποιήθηκε εδώ. Τα καταστήματα Pinto, που περιλαμβάνονται στον Κατάλογο Αρχαιοτήτων του 1925, αποτελούν Εθνικό Μνημείο Βαθμού Ι και ανήκουν στον Εθνικό Κατάλογο Πολιτιστικής Περιουσίας των Νήσων της Μάλτας
Ε! τώρα πείτε μου και σεις. Δίκιο δεν είχα που θυσίασα ύπνο και πρωινό φαγητό για να δώ όλα αυτά που μόλις περιέγραψα πριν την αναχώρησή μας για το Gozo;
Σε αυτό το σημείο θα κάνω μια αναφορά σε ένα ακόμα «αξιοθέατο» το οποίο απαντάται σε πολλές πόλεις της Μάλτας. Ίσως, να προσέξατε σε προηγούμενες φωτογραφίες μου τους κόκκινους αγγλικούς τηλεφωνικούς θαλάμους που βρίσκονται τοποθετημένοι σε κεντρικά σημεία, όχι μόνο της Βαλέτας, αλλά και άλλων πόλεων. Ένας τέτοιος τηλεφωνικός θάλαμος βρίσκεται και στην Προκυμαία. Οι Άγγλοι, λοιπόν, εκτός από όλες τις υπόλοιπες έντονες επιρροές τους, δεν άφησαν μόνο την ανάποδη οδήγηση ως κατάλοιπο, αλλά και τους γνωστούς σε όλους μας κόκκινους τηλεφωνικούς θαλάμους.

Είχα δρομολογήσει την επιστροφή μου στο πορθμείο όταν χτύπησε το τηλέφωνό μου. Ήταν ο σύζυγος ο οποίος είχε, ήδη, φτάσει με το ταξί στο σημείο. Έβαλα φτερά στα πόδια μου γιατί έπρεπε να καλύψω τα 800 μέτρα της απόστασης σε χρόνο μηδέν (κυριολεκτικά). Μάλλον, καλύτερα, έπρεπε να διακτινιστώ, αφού η ώρα ήταν 9:56 όταν βγήκα στον κεντρικό παραλιακό δρόμο.

Όταν έφτασα στο πορθμείο, το Ferry αποβίβαζε τον κόσμο. Συναντήθηκα με τον σύζυγο και μαζί μπήκαμε στην κλιματιζόμενη αίθουσα αναμονής η οποία ήταν κατάμεστη. Πολύς κόσμος έβγαζε εκείνη τη στιγμή τα εισιτήριά του. Εμείς, τα είχαμε εκδώσει ηλεκτρονικά αρκετές μέρες πριν το ταξίδι γιατί θέλαμε να εξασφαλίσουμε ότι θα ταξιδέψουμε σίγουρα στις 10:00, ώστε να έχουμε όλη τη μέρα μπροστά μας για να γνωρίσουμε το δεύτερο μεγαλύτερο νησί του αρχιπελάγους της Μάλτας, το Gozo.
Για δρομολόγια και εισιτήρια δείτε εδώ: Home - Gozo Fast Ferry

Ο κόσμος μου φάνηκε πολύς, αλλά τελικά, το τεράστιο σαλόνι του πλοίου δε γέμισε και έτσι κάναμε ένα άνετο και χαλαρό ταξίδι διανθισμένο με πολικές θερμοκρασίες από τον κλιματισμό. Ένιωσα τον λαιμό μου να ξεραίνεται και να με «γδέρνει» περισσότερο από την προηγούμενη μέρα. Σαν να ένιωσα και τη μύτη μου κάπως παράξενα. Μια υποψία συναχιού παραμόνευε στο παρασκήνιο. Η θάλασσα, πάντως, ήταν πολύ ήρεμη και μετά από μια (1) ώρα πατούσαμε τα πόδια μας στο Mġarr, το λιμάνι του Gozo.
Last edited: