Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2: Η παραλαβή του αυτοκινήτου και η εξερεύνηση της Floriana
- Κεφάλαιο 3: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 4: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 2o
- Κεφάλαιο 5: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 3o
- Κεφάλαιο 6: Marsaxlokk-St. Peter΄s Pool-Blue Wall and Grotto Viewpoint
- Κεφάλαιο 7: Ħaġar Qim and Mnajdra Temples
- Κεφάλαιο 8: Blue Grotto (Taħt il-Ħnejja)-Ġnejna Bay-Għajn Tuffieħa-Golden Bay (Ir-Ramla tal-Mixquqa)
- Κεφάλαιο 9: Popeye Village-Saint Agatha's Tower (Torri ta' Sant' Agata)-Coral Lagoon
- Κεφάλαιο 10: Paola (Raħal Ġdid)-Ħal Saflieni Hypogeum-Tarxien Temples (It-Tempji ta' Ħal Tarxien)
- Κεφάλαιο 11: Mosta (Il-Mosta)
- Κεφάλαιο 12: Rabat (Ir-Rabat)
- Κεφάλαιο 13: Mdina (L-Imdina) και βραδινή Sliema
- Κεφάλαιο 14: Senglea (L-Isla)
- Κεφάλαιο 15: Città Vittoriosa (Il-Birgu) Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 16: Città Vittoriosa (Il-Birgu) Μέρος 2ο
- Κεφάλαιο 17: Solo απογευματινή βόλτα στο St. Julian΄s
- Κεφάλαιο 18: Valletta by night
- Κεφάλαιο 19: Solo πρωινή βόλτα στο Fort St. Elmo και στην Προκυμαία της Βαλέτας
- Κεφάλαιο 20: Gozo (Għawdex): Mġarr Harbour-Victoria (Il-Belt Victoria/Rabat)
- Κεφάλαιο 21: Gozo (Għawdex): Cittadella (Iċ-Ċittadella)
- Κεφάλαιο 22: Comino (Kemmuna)-Blue Lagoon (Laguna Blu)
- Κεφάλαιο 23: Gozo (Għawdex): Ġgantija Archaeological Park (It-Tempji Tal-Ġgantija)
- Κεφάλαιο 24: Gozo (Għawdex): Dwejra (St. Lawrence)
- Κεφάλαιο 25: Sliema
- Κεφάλαιο 26: Sliema (παλιά πόλη)
Gozo (Għawdex)
Dwejra (St. Lawrence)
Σάββατο 2 Ιουλίου 2022
Η περιοχή Dwejra, με τους εντυπωσιακούς βραχώδεις σχηματισμούς και τη θάλασσα να ξεχειλίζει πάνω από τους βράχους, είναι ένα αξιοθέατο που οφείλαμε να επισκεφθούμε σε αυτό το ταξίδι. Βρίσκεται στη δυτική ακτή του Gozo και είναι γνωστή ως η τοποθεσία όπου βρισκόταν το Azure Window. Το όνομα Dwejra προέρχεται από ένα μικρό σπίτι που κάποτε βρισκόταν στην κορυφή των βράχων. Με τα μοναδικά χαρακτηριστικά του, ο κόλπος είναι ένας δημοφιλής προορισμός για τουρίστες και ντόπιους κολυμβητές και φυσικά για δύτες.
Βρεθήκαμε, για ακόμα μια φορά, στο Victoria Bus Terminus. Το λεωφορείο με τον αριθμό 311 εκτελεί αυτό το δρομολόγιο. Περάσαμε από 18 στάσεις και στη 19η κατεβήκαμε. Μια καντίνα-φορτηγό ήταν ανοιχτή δίπλα στη στάση. Η περιοχή έχει σπάνια γεωλογικά χαρακτηριστικά, τόσο στη στεριά όσο και υποβρυχίως, πλούσια και ποικιλόμορφη άγρια ζωή, και εντυπωσιακά θαλάσσια τοπία που κυριαρχούνται από μια βραχώδη ακτογραμμή. Το μέρος είναι πασίγνωστο για το Azure Window, τη φυσική αψίδα που κατέρρευσε στις 8 Μαρτίου του 2017, εξαιτίας θυελλωδών ανέμων και ακραίων καιρικών συνθηκών. Ο βραχώδης σχηματισμός, που αποτελούνταν από έναν πυλώνα που υψωνόταν από τη θάλασσα και ενωνόταν με τη στεριά με μια οριζόντια πλάκα, δημιουργήθηκε από την κατάρρευση θαλάσσιας σπηλιάς, πιθανότατα τον 19ο αιώνα. Υπήρξε σκηνικό για πάρα πολλές κινηματογραφικές παραγωγές.

Azure Window. Πηγή φωτογραφίας: Azure Window - Wikipedia

Έτσι είναι σήμερα το τοπίο μετά την κατάρρευση της Αψίδας
Την ημέρα της κατάρρευσης, η αστυνομία απηύθυνε έκκληση στο κοινό να μην επισκεφθεί την περιοχή. Η κατάδυση στην περιοχή απαγορεύτηκε προσωρινά, αν και videos με τα υπολείμματα της Αψίδας, υποβρυχίως, εμφανίστηκαν λίγες μέρες μετά. Τα απομεινάρια της, σήμερα, έχουν ονομαστεί «ο παράδεισος των δυτών». Μια σειρά από ταμπέλες που έχουν τοποθετηθεί στη βραχώδη πλαγιά προειδοποιούν τους επισκέπτες ότι είναι παράνομο να προχωρήσουν πέρα από αυτές.

Η περιοχή, όμως, είναι αξιοθαύμαστη για πολλούς ακόμη λόγους, τους οποίους, ίσως, λίγοι από τους επισκέπτες που καταφθάνουν ως εδώ γνωρίζουν. Εμείς ανεβήκαμε πάνω στο βουνό, για να δούμε από ψηλά ένα ιδιαίτερο γεωλογικό φαινόμενο που χαρακτηρίζει τη Dwejra. Η εσωτερική θάλασσα, γνωστή ως «Il-Qawra» από τους ντόπιους, είναι μια, σχεδόν, κυκλική λιμνοθάλασσα με θαλασσινό νερό που σχηματίζεται πίσω από έναν πολύ ψηλό βραχώδη «τοίχο». Αυτή η περιοχή αποτελεί το χαμηλότερο σημείο στο Gozo και δημιουργήθηκε από την κατάρρευση υποθαλάσσιων σπηλαίων πριν από εκατομμύρια χρόνια.
Ο κόλπος συνδέεται με την ανοιχτή Μεσόγειο Θάλασσα μέσω μιας στενής σήραγγας στα βράχια, μήκους 60-80 μέτρων, που ονομάζεται Blue Cave λόγω του χρώματος των νερών και είναι αρκετά φαρδιά ώστε να επιτρέπει τη διέλευση των σκαφών από τον κόλπο προς την ανοιχτή θάλασσα και το αντίστροφο. Από εκεί ψηλά είχαμε πιάτο ολόκληρη τη λιμνοθάλασσα η οποία περιβάλλεται από μια μικρή λευκή παραλία και από χαμηλά σπιτάκια τα οποία χρησιμοποιούν οι ψαράδες για να αποθηκεύουν τις βάρκες και τα δίχτυα τους. Ήταν δε, διάσπαρτη από μικρές βαρκούλες που έρχονται εδώ για να βρουν καταφύγιο. Μερικές από αυτές τις βάρκες χρησιμοποιούνται για να περάσουν τους επισκέπτες μέσα από το τούνελ και στη συνέχεια γίνεται περιήγηση στους κοντινούς βράχους και στις γύρω τοποθεσίες.

Η λιμνοθάλασσα Il-Qawra
Ένα άλλο φυσικό γεωλογικό φαινόμενο που είδαμε από εκεί ψηλά ήταν η Μπλε Τρύπα (Blue Hole) η οποία έχει χαρακτηριστεί ως μια από τις καλύτερες τοποθεσίες καταδύσεων στην Ευρώπη. Η εμβληματική Μπλε Τρύπα του Gozo είναι ένας φυσικός σχηματισμός. Με την πρώτη ματιά, αυτό το φυσικό θαύμα μπορεί να φαίνεται λαξευμένο στους γύρω βράχους, ωστόσο, μια υποβρύχια αψίδα που βρίσκεται 10 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του νερού τη συνδέει στην πραγματικότητα με την ανοιχτή θάλασσα, καθιστώντας την μια μοναδική καταδυτική εμπειρία.

Η Μπλε Τρύπα (Blue Hole)
Εμείς καταδύσεις δεν κάνουμε, αλλά μας αρέσουν οι εξερευνήσεις, και πολλές φορές οι δύσκολες προσβάσεις σε ένα μέρος μας πεισμώνουν, και μας κάνουν να θέλουμε να το προσεγγίσουμε ακόμα περισσότερο. Έτσι, πήραμε την κατηφόρα με σκοπό να φτάσουμε στη Μπλε Τρύπα. Μετά από λίγο βρεθήκαμε να περπατάμε σε ένα ανώμαλο, τραχύ, βραχώδες, μα τόσο συναρπαστικό έδαφος. Ο ασβεστολιθικός βράχος άλλοτε ήταν γεμάτος ρυτίδες

και άλλοτε γεμάτος εξογκώματα που δυσχαίρεναν αφάνταστα το περπάτημα. Σε κάποια σημεία υπήρχαν μεγάλα λεία και επίπεδα τμήματα πέτρας και πάνω σε αυτά είχαν στηθεί λίγες σκηνές από κατασκηνωτές.



Μια μεταλλική σκάλα σε βοηθούσε να αλλάξεις επίπεδο και να προσεγγίσεις πιο εύκολα την είσοδο για την Μπλε Τρύπα.

Κατεβήκαμε και στη συνέχεια σκαρφαλώσαμε σε κάτι βράχια. Έπειτα, έπρεπε να περπατήσουμε μέσα στο νερό, στην άκρη του βράχου για να φτάσουμε εκεί που θέλαμε. Ο σύζυγος έμεινε να κοιτάει από ψηλά και να με βγάζει φωτογραφίες περιμένοντας πότε θα γλιστρήσω και θα πέσω με τα ρούχα μέσα στο νερό. Εγώ, έβγαλα τα παπούτσια μου, γατζώθηκα πολύ σφιχτά από τον πανύψηλο βράχο, και με δυσκολία άρχισα να βαδίζω βήμα-βήμα πάνω στα κοφτερά βράχια. Ήταν πολύ δύσκολο εγχείρημα γιατί ανά πάσα στιγμή υπήρχε ο κίνδυνος να παραπατήσω ή να κοπώ. Σαν βελόνες κάτω από τις πατούσες μου ένιωθα τις μυτερές εξοχές των ασβεστολιθικών πετρωμάτων να με τρυπούν. Έφτασα, όμως, ακριβώς στη μεγάλη πισίνα η οποία εκείνη την ώρα δεν είχε καθόλου κόσμο. Με πολύ μεγάλη προσοχή βγήκα ξανά αλώβητη από το νερό.


Από τα κοφτερά βράχια που βρίσκονται στα δεξιά της φωτογραφίας γατζώθηκα και περπάτησα μέχρι τη Μπλε Τρύπα. Μέσα στη φωτογραφία αυτή υπήρχα και εγώ, αλλά με την χρήση της τεχνολογίας αφαίρεσα τον εαυτό μου από το κάδρο. Αν, όμως, παρατηρήσετε προσεκτικά θα δείτε παρατημένα τα παπούτσια μου σε μια βολική σχισμή του βράχου.



Συνεχίσαμε τη βόλτα μας πάνω στο ανώμαλο έδαφος της Dwejra Bay έχοντας, πλέον, θέα προς τον μεγάλο κόλπο στη μέση του οποίου ορθώνεται ο Fungus Rock.

Ο Fungus Rock
Γνωστός τοπικά ως «Il-Ġebla tal-Ġeneral» το όνομα του βράχου προέρχεται από έναν διοικητή των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννη ο οποίος ανακάλυψε ένα φυτό γνωστό ως Malta Fungus ή Cynomorium Coccineum. Αυτό το σπάνιο παρασιτικό ανθοφόρο φυτό εκτιμήθηκε ιδιαίτερα από τους Ιππότες, αφού πίστευαν ότι είχε φαρμακευτικές ιδιότητες και το χρησιμοποιούσαν για να καλύπτουν πληγές και ως θεραπεία για τη δυσεντερία. Το εκτίμησαν τόσο πολύ που συχνά το έδιναν δώρο σε διακεκριμένους ευγενείς και επισκέπτες στα νησιά της Μάλτας. Λόγω της σημασίας αυτού του φυτού, οι Ιππότες απέκλεισαν την πρόσβαση στον βράχο. Υπήρχαν σκληρές ποινές για τους παραβάτες ή για οποιονδήποτε προσπαθούσε να κλέψει τη σοδειά. Η τιμωρία ήταν τριετής κωπηλασία στις γαλέρες των Ιπποτών.
Στους πρόποδες του βουνού ορθώνεται το λευκό εκκλησάκι της Αγίας Άννας (Kappella Sant' Anna) στα σκαλιά του οποίου καθίσαμε περιμένοντας το λεωφορείο για την επιστροφή μας στην πρωτεύουσα.
Το βράδυ βγήκαμε στην Πλατεία του Αγίου Γεωργίου επιλέγοντας το γωνιακό Café Diaz για burger και ζυμαρικά με κοτόπουλο. Οι τιμές ήταν πολύ λογικές (21€ με τα αναψυκτικά) και το φαγητό τίμιο. Ο σερβιτόρος ήταν Έλληνας που είχε έρθει να δουλέψει για σεζόν στο νησί και μας περιποιήθηκε ιδιαιτέρως. Ευτυχώς, το εστιατόριο δεχόταν κάρτες κι έτσι δεν χρειάστηκε να τρέχω ξανά για ανάληψη από το μηχάνημα.
Μετά το δείπνο επιστρέψαμε στο δωμάτιο γιατί η υγεία μου είχε χειροτερέψει. Πέρασα ένα ταραγμένο και βασανιστικό βράδυ. Η μύτη μου ήταν τελείως μπουκωμένη και έπαιρνα ανάσα μόνο από το στόμα. Αυτό το γεγονός, σε συνδυασμό με το air condition, μου στέγνωνε τον λαιμό με αποτέλεσμα να με πιάνει βήχας και να μην μπορώ να κοιμηθώ. Όταν κατάφερνε να με πάρει ο ύπνος, κρύωνα και ξυπνούσα. Ανέβαζα τη θερμοκρασία στο air condition, αλλά όταν αυτό σταματούσε να βγάζει κρύο αέρα, ζεσταινόμουν και ίδρωνα. Έζησα ένα δράμα εκείνο το βράδυ.
Η επομένη ήταν η μέρα της αναχώρησης και για πρώτη φορά στη ζωή μου χαιρόμουν που θα τελείωνε το ταξίδι και θα επέστρεφα στην Ελλάδα. Η Μάλτα μου άρεσε πάρα πολύ και το πρόγραμμα που είχα σχεδιάσει βγήκε αβίαστα, άνετα και χωρίς την παραμικρή αναποδιά (πλην της τροφοδοσίας της βενζίνης=τίποτα στην ουσία). Ούτε και το γεγονός ότι τις τελευταίες μέρες περνούσα κάποια ίωση με πτόησε ιδιαίτερα. Δεν ανέβαλα τίποτα και έκανα όλα όσα επιθυμούσα. Εκείνο που με τσάκισε και με έφτασε στα όριά μου και στο σημείο να μην αντέχω άλλο και να θέλω να τελειώσει, εδώ και τώρα, το ταξίδι (αδιανόητο για εμένα να μου συμβαίνει κάτι τέτοιο) ήταν…..η ζέστη, ρε παιδιά! Ναι, ναι αλήθεια! Η ζέστη με τσάκισε, με κατέβαλε, με τρέλανε. Δεν δρόσισε λιγάκι, ούτε μέρα, ούτε νύχτα. Δεν φύσηξε ποτέ ένα φρέσκο αεράκι φέρνοντας μια αύρα φρεσκάδας. Μονίμως κολλούσες από τη υγρασία και την κάψα. Μάλιστα, μου έκανε τόσο μεγάλη εντύπωση αυτή η παρατεταμένη και αδιάκοπη ζέστη που ρώτησα την ξενοδόχο μας αν εκείνες τις μέρες του ταξιδιού μας τα νησιά βρίσκονταν σε καθεστώς καύσωνα, για να πάρω την απάντηση: -«Όχι, πάντα έτσι είναι το καλοκαίρι. Αυτό είναι φυσιολογικό για εμάς και το έχουμε συνηθίσει».
Τελευταία, λοιπόν, μέρα η αυριανή αλλά γεμάτη με καινούριες εμπειρίες, τοποθεσίες και γεγονότα πριν αναχωρήσουμε για την Ελλάδα.
Last edited: