Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2: Η παραλαβή του αυτοκινήτου και η εξερεύνηση της Floriana
- Κεφάλαιο 3: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 4: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 2o
- Κεφάλαιο 5: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 3o
- Κεφάλαιο 6: Marsaxlokk-St. Peter΄s Pool-Blue Wall and Grotto Viewpoint
- Κεφάλαιο 7: Ħaġar Qim and Mnajdra Temples
- Κεφάλαιο 8: Blue Grotto (Taħt il-Ħnejja)-Ġnejna Bay-Għajn Tuffieħa-Golden Bay (Ir-Ramla tal-Mixquqa)
- Κεφάλαιο 9: Popeye Village-Saint Agatha's Tower (Torri ta' Sant' Agata)-Coral Lagoon
- Κεφάλαιο 10: Paola (Raħal Ġdid)-Ħal Saflieni Hypogeum-Tarxien Temples (It-Tempji ta' Ħal Tarxien)
- Κεφάλαιο 11: Mosta (Il-Mosta)
- Κεφάλαιο 12: Rabat (Ir-Rabat)
- Κεφάλαιο 13: Mdina (L-Imdina) και βραδινή Sliema
- Κεφάλαιο 14: Senglea (L-Isla)
- Κεφάλαιο 15: Città Vittoriosa (Il-Birgu) Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 16: Città Vittoriosa (Il-Birgu) Μέρος 2ο
- Κεφάλαιο 17: Solo απογευματινή βόλτα στο St. Julian΄s
- Κεφάλαιο 18: Valletta by night
- Κεφάλαιο 19: Solo πρωινή βόλτα στο Fort St. Elmo και στην Προκυμαία της Βαλέτας
- Κεφάλαιο 20: Gozo (Għawdex): Mġarr Harbour-Victoria (Il-Belt Victoria/Rabat)
- Κεφάλαιο 21: Gozo (Għawdex): Cittadella (Iċ-Ċittadella)
- Κεφάλαιο 22: Comino (Kemmuna)-Blue Lagoon (Laguna Blu)
- Κεφάλαιο 23: Gozo (Għawdex): Ġgantija Archaeological Park (It-Tempji Tal-Ġgantija)
- Κεφάλαιο 24: Gozo (Għawdex): Dwejra (St. Lawrence)
- Κεφάλαιο 25: Sliema
- Κεφάλαιο 26: Sliema (παλιά πόλη)
Popeye Village-Saint Agatha's Tower (Torri ta' Sant' Agata)-Coral Lagoon
Τρίτη 28 Ιουνίου 2022
Στη βορειοδυτική ακτή του νησιού της Μάλτας, ο κόλπος Anchor βρίσκεται περίπου 10-15 λεπτά οδικώς από το χωριό Mellieħa. Σε αυτόν, λοιπόν, τον κλειστό κόλπο δημιουργήθηκε το Popeye Village, γνωστό και ως Sweethaven Village, ένα ειδικά σχεδιασμένο χωριό-σκηνικό για τα γυρίσματα της ταινίας Popeye, του 1980, με πρωταγωνιστή τον συγχωρεμένο Robin McLaurin Williams και τη Shelley Alexis Duvall. Για την κατασκευή του χωριού, που αποτελείται από ξύλινα σπιτάκια, χρειάστηκε ένα κατασκευαστικό συνεργείο 165 ατόμων το οποίο εργάστηκε για διάστημα 7 μηνών. Εκατοντάδες κορμοί και αρκετές χιλιάδες ξύλινες σανίδες εισήχθησαν από την Ολλανδία, ενώ 8 τόνοι καρφιών χρησιμοποιήθηκαν για τις κατασκευές. Η ταινία, λέγεται, ότι δεν είχε μεγάλη επιτυχία, ωστόσο το χωριό-σκηνικό παραμένει σε μεγάλες δόξες και είναι ένα αξιοθέατο που προσελκύει πολλούς επισκέπτες οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν ένα αρκετά τσουχτερό εισιτήριο: Ενήλικες & Έφηβοι: 20,00 € / Παιδιά (3-12 ετών): 15,00 € / Συνταξιούχοι: 15,00 €
Περισσότερες πληροφορίες εδώ: Home - Popeye Village Malta
Η δική μας σχέση με το εν λόγω αξιοθέατο του νησιού θα περιοριζόταν μόνο σε μια οπτική επαφή, από το απέναντι από το χωριό σημείο, που στον χάρτη αναγράφεται ως: Popeye Village Viewpoint. Αυτήν την εντολή δώσαμε στο gps, φεύγοντας από την Golden Bay, και αρχικά ακολουθήσαμε, για περίπου 3 χιλιόμετρα, την Triq il-Mellieħa. Έπειτα, στρίψαμε στην Triq tal-Prajjet, έναν θεόστενο μονόδρομο που διασχίζει τα ξερακιανά και άνυδρα κορφοβούνια του νησιού και καταλήγει πάνω από τον Anchor Bay.

Triq tal-Prajjet-φωτογραφία από Google Maps

Triq tal-Prajjet-φωτογραφία από Google Maps
Φτάσαμε στο View Point, πηδήξαμε τη χαμηλή προστατευτική μάντρα, και σταθήκαμε στη άκρη του γκρεμού για καλύτερη θέα και για ευκολότερες φωτογραφικές λήψεις.


Αυτό, επίσης, το σημείο είναι μια από τις καλύτερες τοποθεσίες για να απολαύσει κανείς το ηλιοβασίλεμα στη Μάλτα.

Ο κόλπος Anchor λίγο πριν το ηλιοβασίλεμα
Επειδή, όμως, η δύση του ήλιου αργούσε ακόμα συνεχίσαμε την εκδρομή μας για να συναντήσουμε το επόμενο αξιοθέατο που είχα σημειωμένο στη λίστα μου. Ο Πύργος της Αγίας Αγάθης (Torri ta' Sant' Agata), γνωστός και ως Κόκκινος Πύργος, είναι ένας μεγάλος προμαχώνας-παρατηρητήριο στη Mellieħa της Μάλτας. Το σχέδιό του είναι εντελώς διαφορετικό από τους υπόλοιπους Πύργους Lascaris που είχαμε συναντήσει προηγουμένως στο ταξίδι μας και ήταν ο τελευταίος μεγάλος προμαχώνας-πύργος που χτίστηκε στη Μάλτα. Ο Πύργος ήταν το ένα στοιχείο που μας οδήγησε σε αυτό το σημείο του νησιού. Το άλλο στοιχείο ήταν η επιθυμία μας να φτάσουμε στην κορυφογραμμή Marfa που το σύνολό της αποτελείται από ασβεστόλιθο globigerina από τον οποίο είναι κατασκευασμένοι οι Ħaġar Qim Temples που είχαμε επισκεφθεί στο ξεκίνημα αυτής της ημερήσιας εκδρομής. Επιπλέον, ήταν μια καλή ευκαιρία να δούμε από εκεί ψηλά ολόκληρο τον Mellieħa Bay, τον μεγαλύτερο κόλπο της Μάλτας, να απλώνεται πανοραμικά μπροστά στα μάτια μας.
Από το Popeye Village Viewpoint ακολουθήσαμε, ξανά, την Triq tal-Prajjet η οποία κατέληξε στην Triq Il-Marfa, έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που αγκαλιάζει τον μυχό του κόλπου Mellieħa και προσφέρει θέα στην Għadira Bay, την πολυσύχναστη και μεγαλύτερη αμμώδη παραλία του νησιού με τα πολλά εστιατόρια και τις σύγχρονες εγκαταστάσεις.

H Triq Il-Marfa, η οποία αγκαλιάζει τον μυχό του κόλπου Mellieħa και προσφέρει θέα στην Għadira Bay (φωτογραφία του 2016 από Google Maps-στις μέρες μας η Λεωφόρος έχει εκσυγχρονιστεί)

Η Għadira Bay, η πολυσύχναστη και μεγαλύτερη αμμώδης παραλία του νησιού με τα πολλά εστιατόρια και τις σύγχρονες εγκαταστάσεις (φωτογραφία του 2016 από Google Maps)
Όταν τελείωσε η συμπόρευση της Triq Il-Marfa με την παραλία, ο αυτοκινητόδρομος απέκτησε ανηφορική πορεία, και σε κάποιο σημείο η ταμπέλα μας υπέδειξε αριστερή, ακόμα πιο ανηφορική, κατεύθυνση. Μετά από λίγο ξεπρόβαλε ο Κόκκινος Πύργος να αγναντεύει αφ΄ υψηλού τους πάντες και τα πάντα.

Ο Πύργος της Αγίας Αγάθης (Torri ta' Sant' Agata)
Κάναμε τη βόλτα μας γύρω από τον Πύργο και στρέψαμε τον φωτογραφικό μας φακό προς τον Mellieħa Bay και την πόλη Mellieħa που το όνομά της σημαίνει «αλάτι», από τις αρχαίες αλυκές που υπήρχαν στον ομώνυμο κόλπο. Είναι ένα δημοφιλές θέρετρο για τις αμμώδεις παραλίες του και το φυσικό του περιβάλλον.

Ο Mellieħa Bay και η πόλη Mellieħa. Λήψη από την κορυφογραμμή Marfa (Marfa Ridge)
Ακολουθώντας την κακοτράχαλη και γεμάτη λακκούβες Triq Tad-Dahar της κορυφογραμμής Marfa, φτάσαμε στα κτίρια του Radar Station εκπληρώνοντας έτσι την επιθυμία μας να σεργιανίσουμε στις βορειότερες εσχατιές της Μάλτας. Αν ποτέ σας βγάλει ο δρόμος εδώ πάνω κάντε αυτό το δώρο στον εαυτό σας και φτάστε μέχρι το τέλος. Θα ανταμειφθείτε με ανυπέρβλητες εικόνες, με το βλέμμα σας να φτάνει μέχρι το Gozo και το Comino πλημμυρίζοντας με απέραντο γαλάζιο.


Radar Station
Ο επίλογος αυτής της υπέροχης εκδρομής γράφτηκε σε ένα απίστευτο φυσικό τοπίο και διανθίστηκε με χρώματα γαλάζια, τιρκουάζ και πορτοκαλοκόκκινα. Η Coral Lagoon είναι ένα από τα φυσικά θαύματα της Μάλτας με κρυστάλλινα νερά, κοντά στον κόλπο Armier, στην περιοχή Mellieħa. Η Λιμνοθάλασσα των Κοραλλιών είναι μια μικρή φυσική σπηλιά με ανοιχτή οροφή, εκτός πεπατημένης, αλλά με μεγάλο ενδιαφέρον. Συναντάται με δύο ακόμα ονομασίες: Coral Cave και Dragonara Cave. Με απλά λόγια είναι μια μεγάλη τρύπα σε μια βραχώδη περιοχή στο βορειοδυτικό σημείο της Μάλτας. Η τρύπα δεν είναι ολόγυρα κλειστή αλλά σχηματίζει μια μικρή «πορτούλα» που οδηγεί στη θάλασσα. Αυτή η ιδιαιτερότητα την κάνει πολύ δημοφιλή σε kayakers οι οποίοι φτάνουν ως εδώ από τις γειτονικές παραλίες.

Armier Bay και Coral Lagoon
Φτάσαμε στην White Tower Bay, τη μικρή παραλία στο βορειοδυτικό τμήμα του νησιού, η οποία προσφέρει θέα προς το νησί Gozo και περιβάλλεται από μικρό οικισμό με χαμηλά σπιτάκια. Το μέρος ήταν πολύ ήσυχο. Αφήσαμε πίσω μας το χωριό και την παραλία και συνεχίσαμε για λίγο ακόμα την πορεία μας ώσπου συναντήσαμε το Malta Campsite. Σε αυτό το σημείο παρκάραμε το αυτοκίνητο και κατεβήκαμε.

Κοιτώντας γύρω-γύρω δεν υπήρχε καμία ένδειξη για το ιδιαίτερο αυτό γεωλογικό φαινόμενο που στολίζει την περιοχή. Χρειάστηκε να περπατήσουμε για λίγα λεπτά σε ένα βραχώδες, σεληνιακό έδαφος για να προσεγγίσουμε αυτό το θαύμα της φύσης, την Coral Lagoon. Σταθήκαμε στο χείλος της οβάλ τρύπας με κομμένη την ανάσα! Όταν η φύση έχει τα κέφια της πραγματικά ζωγραφίζει! Βρισκόμασταν την τέλεια ώρα στο τέλειο μέρος. Κάτω από τα πόδια μας έχασκε μια πελώρια τρύπα-σπηλιά με τόσο ήρεμα νερά που μπορούσες να καθρεφτίσεις το πρόσωπό σου μέσα σε αυτά.




H Coral Lagoon και απέναντί της το Comino και το Gozo
Τριγύρω η Μεσόγειος Θάλασσα τελούσε σε πλήρη σύμπραξη με τα νερά της λιμνοθάλασσας, σιγοντάροντας τη νωχελική της διάθεση, αφού στην επιφάνειά της δε σχηματιζόταν ούτε ένας τόσο δα κυματισμός. Μόνο οι ψαρόβαρκες που έβγαιναν για το ψάρεμα διατάρασσαν, περιστασιακά και για λίγο, την απόλυτη αταραξία.



Στο βάθος ένας ολοστρόγγυλος χρυσός δίσκος κατρακυλούσε για την κρυψώνα του πίσω από το Comino και το Gozo πασπαλίζοντας με χρυσόσκονη τα γαλήνια νερά της Μεσογείου. Αν δεν είναι πίνακας ζωγραφικής αυτό το σκηνικό τότε τί είναι;



Την ονειροπόληση και τη μαγεία της στιγμής ήρθε να διαταράξει ένα αιμοβόρικο σμήνος κουνουπιών που μας έκανε ξαφνική επίθεση και μας υποχρέωσε σε άμεση και άτακτη φυγή προς το αυτοκίνητο στο οποίο βρήκαμε καταφύγιο μετά από πολύ γρήγορο βάδισμα-σχεδόν τρέξιμο-πάνω στις άγριες και κοφτερές μύτες των βράχων που περιβάλλουν τη Λιμνοθάλασσα των Κοραλλιών.
Η επιστροφή στο ξενοδοχείο μας, στο St. Julian΄s, έγινε χωρίς καμία περαιτέρω στάση ή καθυστέρηση οδηγώντας σε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο ο οποίος τρέχει κατά μήκος της βορειοανατολικής πλευράς του νησιού έχοντας την ευκαιρία, για όση ώρα υπήρχε ακόμα ημερήσιο φως, να πάρουμε γεύση και από αυτήν την πλευρά της Μάλτας, να δούμε πόλεις χτισμένες γύρω από φυσικούς κόλπους, και φυσικά να απολαύσουμε την απεραντοσύνη της γαλάζιας θάλασσας από κάθε σημείο της διαδρομής μας. Ουσιαστικά, είχαμε κάνει έναν πλήρη κύκλο του νησιού με σημείο εκκίνησης και τερματισμού το St. Julian΄s.


Πάλι βρήκαμε δωρεάν χώρο στάθμευσης έξω από το ξενοδοχείο μας. Μέχρι στιγμής, όλα μας είχαν πάει πρίμα σε αυτό το θέμα. Πουθενά δεν είχαμε συναντήσει δυσκολία και η ανησυχία και το άγχος για την ανάποδη οδήγηση είχαν εξαλειφθεί, σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό, μετά το πέρας αυτής της τόσο ενδιαφέρουσας ημερήσιας εκδρομής στο νησί.
Μπανιαριστήκαμε, σενιαριστήκαμε και βγήκαμε για φαγητό στη γειτονιά μας επιλέγοντας, για δεύτερη συνεχόμενη φορά, το Claudio΄s Pizza το οποίο αγαπήσαμε. Από τη στιγμή που το φαγητό είναι στα μέτρα μας και καλύπτει τις απαιτήσεις μας, προτιμάμε να καταλήγουμε στα σίγουρα παρά να ρισκάρουμε τη στομαχική μας ακεραιότητα (αυτήν τη λογική ακολουθούμε γενικά στα ταξίδια μας και δεν μας πειράζει να φάμε και να ξαναφάμε στο ίδιο εστιατόριο). Έτσι ολοκληρώσαμε με τις καλύτερες εντυπώσεις την τρίτη μέρα παραμονής μας στη Μάλτα. Αν δεν υπήρχε αυτή η αφόρητη ζέστη να μας ταλαιπωρεί, περισσότερο εμένα είναι η αλήθεια-ο σύζυγος δεν αντιμετώπιζε ιδιαίτερο πρόβλημα, όλα θα ήταν κάτι παραπάνω από υπέροχα.
Last edited: