Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2: Η παραλαβή του αυτοκινήτου και η εξερεύνηση της Floriana
- Κεφάλαιο 3: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 4: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 2o
- Κεφάλαιο 5: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 3o
- Κεφάλαιο 6: Marsaxlokk-St. Peter΄s Pool-Blue Wall and Grotto Viewpoint
- Κεφάλαιο 7: Ħaġar Qim and Mnajdra Temples
- Κεφάλαιο 8: Blue Grotto (Taħt il-Ħnejja)-Ġnejna Bay-Għajn Tuffieħa-Golden Bay (Ir-Ramla tal-Mixquqa)
- Κεφάλαιο 9: Popeye Village-Saint Agatha's Tower (Torri ta' Sant' Agata)-Coral Lagoon
- Κεφάλαιο 10: Paola (Raħal Ġdid)-Ħal Saflieni Hypogeum-Tarxien Temples (It-Tempji ta' Ħal Tarxien)
- Κεφάλαιο 11: Mosta (Il-Mosta)
- Κεφάλαιο 12: Rabat (Ir-Rabat)
- Κεφάλαιο 13: Mdina (L-Imdina) και βραδινή Sliema
- Κεφάλαιο 14: Senglea (L-Isla)
- Κεφάλαιο 15: Città Vittoriosa (Il-Birgu) Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 16: Città Vittoriosa (Il-Birgu) Μέρος 2ο
- Κεφάλαιο 17: Solo απογευματινή βόλτα στο St. Julian΄s
- Κεφάλαιο 18: Valletta by night
- Κεφάλαιο 19: Solo πρωινή βόλτα στο Fort St. Elmo και στην Προκυμαία της Βαλέτας
- Κεφάλαιο 20: Gozo (Għawdex): Mġarr Harbour-Victoria (Il-Belt Victoria/Rabat)
- Κεφάλαιο 21: Gozo (Għawdex): Cittadella (Iċ-Ċittadella)
- Κεφάλαιο 22: Comino (Kemmuna)-Blue Lagoon (Laguna Blu)
- Κεφάλαιο 23: Gozo (Għawdex): Ġgantija Archaeological Park (It-Tempji Tal-Ġgantija)
- Κεφάλαιο 24: Gozo (Għawdex): Dwejra (St. Lawrence)
- Κεφάλαιο 25: Sliema
- Κεφάλαιο 26: Sliema (παλιά πόλη)
Sliema (παλιά πόλη)
Κυριακή 3 Ιουλίου 2022
Είχε έρθει η ώρα να γνωρίσουμε το πρώην ψαροχώρι το οποίο μετατράπηκε σε θερινό θέρετρο για τους κατοίκους του νησιού και για τους επισκέπτες κατά το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα. Για να εξερευνήσουμε τον πυρήνα του χωριού και για να περπατήσουμε στους παλιούς δρόμους του αρχίσαμε να ακολουθούμε την Triq Tal-Katidral, έναν ανηφορικό δρόμο ο οποίος μας οδήγησε έξω από τη ρωμαιοκαθολική Stella Maris Parish Church (Knisja tal-Verġni Marija Kewkba tal-Baħar).

Η Triq Tal-Katidral

Η Triq Tal-Katidral και η Stella Maris Parish Church (Knisja tal-Verġni Marija Kewkba tal-Baħar)
Αυτή η ενοριακή εκκλησία είναι η μήτρα όλων των άλλων ενοριακών εκκλησιών της Sliema και της Gżira και είναι, επίσης, o παλαιότερος ενοριακός ναός. Στα μέσα του 19ου αιώνα, ο πληθυσμός της Sliema αυξήθηκε τόσο πολύ που το μικρό παρεκκλήσι που χρησιμοποιούνταν μέχρι τότε δεν επαρκούσε, πλέον, για τον αριθμό των κατοίκων. Οι κάτοικοι του μικρού οικισμού είχαν ζητήσει από τις θρησκευτικές αρχές να χτιστεί μια μεγαλύτερη εκκλησία για να καλύψει τις πνευματικές τους ανάγκες. Ο αρχιτέκτονας Giuseppe Bonavia, λοιπόν, σχεδίασε μια νέα εκκλησία.
Ο ναός στολίστηκε με διάφορα έργα τέχνης όλα αυτά τα χρόνια, με πιο αξιοσημείωτο έναν πίνακα του Giuseppe Cali, καθώς και με το τιμητικό άγαλμα της Παναγίας Stella Maris που μεταφέρθηκε στη Sliema από το Παρίσι, το 1891. Αυτό το άγαλμα μεταφέρεται κάθε χρόνο σε πομπή στους δρόμους της Sliema, την 3η Κυριακή του Αυγούστου. Η πόλη επεφύλασσε και σε εμάς μια παρόμοια τελετή για την οποία δεν είχαμε την παραμικρή ιδέα μέχρι εκείνη τη στιγμή που βρισκόμασταν μπροστά από την εκκλησία, προσπαθώντας με ένα σωρό λήψεις να την χωρέσουμε μέσα στον φωτογραφικό μας φακό.

Η Stella Maris Parish Church (Knisja tal-Verġni Marija Kewkba tal-Baħar)

Η Stella Maris Parish Church (Knisja tal-Verġni Marija Kewkba tal-Baħar)
Συνεχίσαμε την πορεία μας ακολουθώντας την Triq Il-Kbira που είναι η καρδιά της αστικής προστατευόμενης περιοχής της Sliema. Όλα τα όμορφα σπίτια αυτού του δρόμου αντανακλούν το μικρό χωριό που σιγά-σιγά μεγάλωνε σε πόλη γύρω από την εκκλησία της Παναγίας του Αστεριού της Θάλασσας (Stella Maris). Φτάσαμε σε ένα τριγωνικό νησί κυκλοφορίας με ένα πανύψηλο δέντρο στο κέντρο του και έναν κόκκινο τηλεφωνικό θάλαμο, απομεινάρι της αγγλικής κατοχής του νησιού. Ο κόμβος ονομάζεται Three Trees (tat-Tlett Siġriet) και πίσω από το δέντρο ορθώνεται ένα υπέροχο διώροφο αρχοντικό (Villa Degiorgio) που, τελικά, μετά από συντονισμένες και επίπονες ενέργειες κατοίκων και οργανώσεων, δεκαετούς διάρκειας, γλίτωσε την κατεδάφιση παραμένοντας στη θέση του ως υπενθύμιση του παλιού πυρήνα του χωριού της Sliema. Και μπορεί να είναι απλώς μια μικρή διασταύρωση που καλύπτεται από καθημερινή σκιά, όμως έχει γίνει ένα εμβληματικό ορόσημο τόσο για τους ντόπιους, όσο και για όποιον προσπαθεί να περιηγηθεί στους πολυάριθμους στενούς δρόμους της παλιάς Sliema όπως εμείς.

Ο κόμβος Three Trees (tat-Tlett Siġriet)

Ο κόμβος Three Trees (tat-Tlett Siġriet) και πίσω από το δέντρο η Villa Degiorgio
Σε μια περιοχή της Sliema που η παραδοσιακή αρχιτεκτονική είναι ακόμα ευανάγνωστη, σπίτια, βίλες και αρχοντικά στο χρώμα του μελιού συνέχιζαν να μας χαρίζουν φωτογραφικές εικόνες. Γαλάζιες πόρτες και παραθύρια, ξύλινα κλειστά μπαλκόνια στο μπλε χρώμα της βαθιάς θάλασσας έρχονταν σε πλήρη χρωματική συνύπαρξη με το μωβ και το φούξια των ολάνθιστων αναρριχητικών θάμνων.




Στα γραφικά δρομάκια δεν συναντήσαμε ίχνος τουρίστα, παρά μόνο τη γοητεία της παλιάς πόλης. Σε αντίθεση με τη φασαρία της σύγχρονης Sliema, o παλιός πυρήνας της είναι γεμάτος με θρησκευτικά κτίρια που δίνουν στην παλιά πόλη μια πολύ αυθεντική αίσθηση. Σε ένα τέτοιο οικοδόμημα πλησιάζαμε βαδίζοντας σε δρόμους που ήταν υπέρλαμπρα στολισμένοι με πανό και γιρλάντες από τη μια άκρη του δρόμου μέχρι την άλλη.



Στρίβοντας σε κάποιο στενό, στο βάθος ξεπρόβαλε ο τρούλος της Sanctuary of Our Lady of the Sacred Heart, ενώ στα αυτιά μας έφτασαν ήχοι και μουσικές γιορτής.

Η Sanctuary of Our Lady of the Sacred Heart

Η Sanctuary of Our Lady of the Sacred Heart
Το Ιερό της Παναγίας της Ιερής Καρδιάς ιδρύθηκε το 1877 και είναι ενοριακός ναός από το 1918. Αν κάτι αξίζει να ζήσει κάποιος στη Μάλτα είναι μια τοπική γιορτή μαζί με τους ντόπιους. Σε μια τέτοια festa είχαμε την τύχη να βρεθούμε και εμείς, χωρίς φυσικά να το γνωρίζουμε, φτάνοντας στον ναό της Παναγίας της Ιερής Καρδιάς. Αυτές οι γιορτές είναι ετήσιες και συνδέονται με τον προστάτη άγιο της εκκλησίας. Κάθε πόλη ή χωριό έχει τουλάχιστον ένα γλέντι, αλλά οι μεγαλύτερες τοποθεσίες έχουν πολλά. Και η Sliema είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα.




Καθόλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, υπάρχουν πέντε (5) γιορτές που γιορτάζονται στη Sliema και στο γειτονικό St. Julian's με ντόπιους να συρρέουν σε καθεμία από αυτές. Είναι μια τέλεια δικαιολογία-ευκαιρία για να γιορτάσουν, να πιουν μερικά ποτά και να απολαύσουν το φαγητό της γιορτής. Ένα τέτοιο γλέντι της Μάλτας είναι, βασικά, σαν ένα πάρτι στον δρόμο. Μετά από τη λειτουργία, οι ντόπιοι βγαίνουν στους υπέρλαμπρα διακοσμημένους δρόμους για να συναναστραφούν και να διασκεδάσουν με την ψυχή τους κάτι που είδαμε να συμβαίνει με τα ίδια μας τα μάτια παρακολουθώντας για πολλή ώρα τη Festa Madonna Tas-Sacro Cuor Tas-Sliema 2022. Έτσι εξηγήθηκαν και οι εκτοξεύσεις κροτίδων από την Προκυμαία της Sliema που είχαμε δει από το καράβι λίγες ώρες πριν.



Εκείνο που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ήταν η πληθώρα νεαρών ατόμων που λάμβαναν μέρος στη γιορτή αλλά και το πάθος με το οποίο βίωναν όλη την τελετή. Η μπάντα έπαιζε ασταμάτητα και ο νεαρόκοσμος ζητωκραύγαζε και χειροκροτούσε αλαλάζοντας. Πολλές κοπέλες ήταν ανεβασμένες στους ώμους των ανδρών και με τις μουσικές υποδείξεις της μπάντας εκτελούσαν ένα τελετουργικό για το οποίο δεν μπόρεσα να βρω καμία πληροφορία.


Την καταευχαριστηθήκαμε αυτήν την απρόσμενη γιορτή και βαριεστημένα σύραμε τα βήματά μας στους δρόμους της παλιάς πόλης της Sliema. Ο χρόνος που μας απέμενε στο νησί είχε αρχίσει να μετράει αντίστροφα. Βγήκαμε στην Προκυμαία της Sliema βαδίζοντας στην ευρύχωρη πλακόστρωτη ζώνη περιπάτου της πολυσύχναστης Triq Ix-Xatt. Το βράδυ, εδώ, γίνεται χαμός, αλλά μεσημεριάτικα με τόση ζέστη ο Μεγάλος Περίπατος ήταν έρημος, αφού όλοι οι Μαλτέζοι και όχι μόνο γέμιζαν ασφυκτικά τα παραλιακά μαγαζιά με τις ομπρέλες και τις ξαπλώστρες καταναλώνοντας μπίρες και αναψυκτικά.




Φτάσαμε μέχρι τη Manoel Island bridge, τη γέφυρα που ενώνει την πόλη Gżira (γειτονάκι της Sliema) με το νησί Manoel. H Sliema και η Gżira αγγίζουν στην πραγματικότητα η μια την άλλη και δεν καταλαβαίνεις καν ότι άλλαξες πόλη. Χρόνος για επίσκεψη στο νησί δεν υπήρχε, υπήρχε όμως για μια στάση στο Fritto-Fish Street Food για να απολαύσει ο σύζυγος μια τεράστια μερίδα καλαμαράκια (9,90€) και εγώ ένα μπουκάλι παγωμένο νερό.


Στη συνέχεια πήραμε το ferry και επιστρέψαμε στη Βαλέτα.

Οι ανηφοριές μας έπεσαν κομματάκι βαριές μέχρι να φτάσουμε στο κατάστημα φύλαξης των αποσκευών μας στη St. Lucia΄s Street (Triq Santa Lucia). Ακριβώς απέναντι από το Stow Your Bags - Luggage Storage είδαμε ένα χαριτωμένο γλυκοπωλείο, το Sunday In Scotland, το οποίο είχε απλωμένα τραπεζάκια στα σκαλιά του κατηφορικού δρόμου και αποφασίσαμε να κάνουμε την τελευταία μας στάση για ένα καφεδάκι κι ένα γλυκάκι το οποίο δεν μπόρεσα να φάω ολόκληρο γιατί λιγώθηκα από την υπερβολική ζάχαρη.

Αυτό ήταν! Έφτασε η ώρα της αναχώρησης για το αεροδρόμιο. Κουβαλώντας τη βαλίτσα στα χέρια και έχοντας τα σακίδια στις πλάτες μας κατεβήκαμε τα υπόλοιπα, κάμποσα, σκαλιά της St. Lucia΄s Street καταλήγοντας στην οδό Lvant, μπροστά από την Church of St. Lucy (Knisja ta' Santa Luċija ta' Sirakuża), περιμένοντας την άφιξη του Uber για τη μεταφορά μας στο αεροδρόμιο.

Η οδός Lvant
Περιμένοντας το ταξί έψαξα λίγες πληροφορίες για την όμορφη εκκλησία που είχα απέναντί μου και αυτά που διάβασα με εντυπωσίασαν, αφού η εκκλησία της Αγίας Λουκίας χτίστηκε το 1570, τέσσερα χρόνια μετά την έναρξη της κατασκευής της Βαλέτας. Οι πρώτοι Δομινικανοί που πήγαν στη Βαλέτα από τη Birgu έκαναν για πρώτη φορά τα μυστήριά τους σε αυτήν την εκκλησία πριν χτιστεί η δική τους. Το κτίριο περιλαμβάνεται στον Εθνικό Κατάλογο της Πολιτιστικής Περιουσίας των Νησιών της Μάλτας.

Η Church of St. Lucy (Knisja ta' Santa Luċija ta' Sirakuża)
Το Uber κατέφθασε και μετά από 13 λεπτά διαδρομής κατεβήκαμε στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Μάλτας.


Φόρεσα διπλή μάσκα για να προστατέψω τους γύρω μου από την ίωση που κουβαλούσα τις τελευταίες μέρες. Φυσικά και μου είχε περάσει από το μυαλό ότι μπορεί να νοσούσα από κορωνοϊό αλλά δεν είχα μπει στη διαδικασία να κάνω τεστ. Εννοείται ότι και στα υπόλοιπα μέσα κυκλοφορίας (ταξί, καράβια, λεωφορεία) φορούσαμε μάσκες. Στο αεροδρόμιο γινόταν ο κακός χαμός από κόσμο. Στην αρχή καθίσαμε έξω, σε μια μεγάλη βεράντα, αλλά έκανε αφόρητη ζέστη και έτσι καταλήξαμε στον εσωτερικό κλιματιζόμενο χώρο.

Η πτήση με την αγαπημένη είχε καθυστέρηση, κι όσο περνούσε η ώρα τόσο περισσότερος χαμός γινόταν. Στις 23:00 ώρα Ελλάδας προσγειωθήκαμε στο Διεθνές Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Έξω από τις αφίξεις περίμενε ο γιος μας ο οποίος είχε, φυσικά, ενημερωθεί εδώ και μέρες για την κατάσταση της υγείας μου. Ήταν πανέτοιμος να μας υποδεχτεί φορώντας μάσκα, γάντια και κρατώντας self tests στα χέρια του. Εγώ βγήκα θετική στον κορωνοϊό, ο σύζυγος όχι. Φτάνοντας στο σπίτι απομονώθηκα στην κρεβατοκάμαρα και συνέχισα να νοσώ με συνάχι και βήχα για τις επόμενες 4-5 μέρες. Μετά συνήλθα και τα tests έβγαιναν αρνητικά. Τελικά, μετά από καναδυό μέρες από την επιστροφή μας βγήκε θετικός και ο σύζυγος με μηδέν (0) συμπτώματα. Εκείνος, παρόλο που ήταν εντελώς ασυμπτωματικός, άργησε περισσότερο από εμένα να βγει αρνητικός στα tests. Ο γιος μας δεν κόλλησε ποτέ.
Αυτό ήταν το ταξίδι μας στη Μάλτα και παρόλο που έχει περάσει ένας χρόνος αφότου το πραγματοποιήσαμε ακόμη αναπολούμε τις υπέροχες ομορφιές και τις ιδιαίτερες στιγμές που ζήσαμε στο μαγικό νησί της Μεσογείου, εκεί που, μάλλον, είναι πάντα καλοκαίρι. Είδαμε πανέμορφα μέρη, τοπία που μας άφησαν με τις καλύτερες εντυπώσεις, πόλεις μαγικές με γειτονιές γεμάτες χρώματα, γραφικότητα και ιστορία. Απολαύσαμε τη μεσαιωνική αρχιτεκτονική της και χαρήκαμε κάθε στενό δρομάκι της και κάθε πολύχρωμη συνοικία της. Χαρήκαμε ηλιοβασιλέματα στις εσχατιές του νησιού και ξεχαστήκαμε στα στενά της καστροπολιτείας της οποίας η ηρεμία και οι αμαξάδες μας άφησαν τις πιο όμορφες αναμνήσεις και εικόνες. Η Μάλτα μας άρεσε πολύ γιατί μας επέτρεψε να διαβάσουμε τις σελίδες του πιο όμορφου παραμυθιού με Ιππότες, πύργους, φρούρια και παλάτια. Το μόνο που με δυσκόλεψε ακραία ήταν η ζέστη και πλέον η θερμοκρασία της Μάλτας αποτελεί για εμένα μέτρο σύγκρισης θερμοκρασιών για όλες τις χώρες του πλανήτη.
Ελπίζω να απολαύσατε την αφήγηση και να ανακαλύψατε μέσα από τις φωτογραφίες μου τις ομορφιές του νησιού. Είναι ένας προορισμός που σίγουρα μπορεί να γοητεύσει και τον πιο δύσκολο επισκέπτη αρκεί να έχει τη διάθεση και τη θέληση να τον περπατήσει και να τον ανακαλύψει. Τα δύο τελευταία κεφάλαια αυτής της ιστορίας δημοσιεύτηκαν εν πλω προς/από την Αστυπάλαια. Εύχομαι καλό καλοκαίρι και καλές διακοπές σε όλους.
Last edited: