Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2: Η παραλαβή του αυτοκινήτου και η εξερεύνηση της Floriana
- Κεφάλαιο 3: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 4: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 2o
- Κεφάλαιο 5: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 3o
- Κεφάλαιο 6: Marsaxlokk-St. Peter΄s Pool-Blue Wall and Grotto Viewpoint
- Κεφάλαιο 7: Ħaġar Qim and Mnajdra Temples
- Κεφάλαιο 8: Blue Grotto (Taħt il-Ħnejja)-Ġnejna Bay-Għajn Tuffieħa-Golden Bay (Ir-Ramla tal-Mixquqa)
- Κεφάλαιο 9: Popeye Village-Saint Agatha's Tower (Torri ta' Sant' Agata)-Coral Lagoon
- Κεφάλαιο 10: Paola (Raħal Ġdid)-Ħal Saflieni Hypogeum-Tarxien Temples (It-Tempji ta' Ħal Tarxien)
- Κεφάλαιο 11: Mosta (Il-Mosta)
- Κεφάλαιο 12: Rabat (Ir-Rabat)
- Κεφάλαιο 13: Mdina (L-Imdina) και βραδινή Sliema
- Κεφάλαιο 14: Senglea (L-Isla)
- Κεφάλαιο 15: Città Vittoriosa (Il-Birgu) Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 16: Città Vittoriosa (Il-Birgu) Μέρος 2ο
- Κεφάλαιο 17: Solo απογευματινή βόλτα στο St. Julian΄s
- Κεφάλαιο 18: Valletta by night
- Κεφάλαιο 19: Solo πρωινή βόλτα στο Fort St. Elmo και στην Προκυμαία της Βαλέτας
- Κεφάλαιο 20: Gozo (Għawdex): Mġarr Harbour-Victoria (Il-Belt Victoria/Rabat)
- Κεφάλαιο 21: Gozo (Għawdex): Cittadella (Iċ-Ċittadella)
- Κεφάλαιο 22: Comino (Kemmuna)-Blue Lagoon (Laguna Blu)
- Κεφάλαιο 23: Gozo (Għawdex): Ġgantija Archaeological Park (It-Tempji Tal-Ġgantija)
- Κεφάλαιο 24: Gozo (Għawdex): Dwejra (St. Lawrence)
- Κεφάλαιο 25: Sliema
- Κεφάλαιο 26: Sliema (παλιά πόλη)
Βαλέτα (Il-Belt)
Μέρος 2o
Δευτέρα 27 Ιουνίου 2022
H Misraħ San Ġorġ (St. George’s Square) είναι η κεντρική Πλατεία που περιλαμβάνει το διάσημο Προεδρικό Μέγαρο και άλλα μπαρόκ και νεοκλασικά κτίρια. Μερικοί αδύναμοι πίδακες ενός σιντριβανιού, στο κέντρο της Πλατείας, προσπαθούσαν να σταθούν στο ύψος τους και να ορθώσουν επάξια το ανάστημά τους, αλλά δεν το κατάφερναν, υποταγμένοι και αυτοί από τη δύναμη και την ένταση του καυτού ήλιου της πρωτεύουσας. Λίγο έλειψε να χώσω το κεφάλι μου στην αδύναμη ροή τους, αλλά δεν το έκανα. Αντ΄ αυτού προτίμησα να βραχώ με λίγο εμφιαλωμένο νερό από το μπουκαλάκι μου το οποίο είχε πια θερμοκρασία κατάλληλη για ξύρισμα παρά για δροσιά.

H Misraħ San Ġorġ (St. George’s Square)
Εδώ, όμως, ήρθαμε για να θαυμάσουμε το Παλάτι του Grandmaster (Il-Palazz tal-Granmastru) που καταλαμβάνει ένα ολόκληρο αστικό τετράγωνο στο κέντρο της Βαλέτας και είναι το μεγαλύτερο παλάτι της πόλης. Χτίστηκε μεταξύ 16ου και 18ου αιώνα ως το Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου του Τάγματος του Αγίου Ιωάννη ο οποίος κυβέρνησε τη Μάλτα από το 1530 έως το 1798, και ήταν, επίσης, γνωστό ως το Magisterial Palace (Palazz Maġisterjali). Όταν οι Ιππότες εκδιώχθηκαν από τη Ναπολεόντεια Γαλλία, έγινε το Εθνικό Παλάτι. Κατά την περίοδο της βρετανικής κυριαρχίας, που ξεκίνησε το 1800, ήταν το Παλάτι του Κυβερνήτη (Palazz tal-Gvernatur). Σήμερα στεγάζει το Γραφείο του Προέδρου της Μάλτας.

Το Παλάτι του Grandmaster (Il-Palazz tal-Granmastru)

Το Παλάτι του Grandmaster (Il-Palazz tal-Granmastru)
Το Grandmaster Palace δεν είναι μόνο του σε αυτήν τη μεγάλη μακρόστενη Πλατεία. Καθημερινά καλημερίζεται και καληνυχτίζεται με το κτίριο της Κεντρικής Φρουράς που βρίσκεται ακριβώς απέναντί του και το οποίο, αρχικά, χτίστηκε ως φυλάκιο, το 1603, από το Τάγμα του Αγίου Ιωάννη παραμένοντας σε χρήση και μετά την κατάληψη της Μάλτας από τους Βρετανούς, το 1800. Η νεοκλασική στοά που προστέθηκε το 1814, καθώς και ένα βρετανικό οικόσημο και μια αναμνηστική επιγραφή που εγκαταστάθηκαν αργότερα πάνω από τη στοά, έχουν γίνει ένα από τα κύρια σύμβολα της βρετανικής κυριαρχίας στη Μάλτα. Στο κτίριο στεγαζόταν το γραφείο του Γενικού Εισαγγελέα.

Το κτίριο της Κεντρικής Φρουράς

Το Μνημείο Sette Giugno (Sette Giugno Monument) στη Misraħ San Ġorġ (St. George’s Square). Είναι αφιερωμένο στις ταραχές του Sette Giugno του 1919. Εγκαινιάστηκε στις 7 Ιουνίου του 1986. Το Μνημείο διαθέτει έξι (6) γυμνούς ανδρικούς κορμούς. Δύο (2) από αυτούς στέκονται κρατώντας τη σημαία της Μάλτας, ενώ οι άλλοι τέσσερις (4) είναι εντυπωσιακές δραματικές πόζες που αναπαριστούν τα θύματα και τους τραυματίες κατά τη διάρκεια των ταραχών. Η 7η Ιουνίου είναι επίσημη αργία στη Μάλτα η οποία τιμά τα γεγονότα που έλαβαν χώρα, όταν τα βρετανικά στρατεύματα πυροβόλησαν προς ένα μεγάλο πλήθος, σκοτώνοντας έξι (6) και τραυματίζοντας πενήντα (50) Μαλτέζους

Εκπληκτικό κτίριο στη μια πλευρά της Misraħ San Ġorġ

Η χαρακτηριστική στοά μεταξύ του Grandmaster Palace και της Misraħ ir-Repubblika (Republic Square)
Ακολουθήσαμε την ατμοσφαιρική Triq tat Teatru (Old Theatre Street)

Η Triq tat Teatru (Old Theatre Street)
βγαίνοντας στην Triq Il-Merkanti (Merchants Street) το κέντρο της οποίας καταλαμβάνεται από τα τραπέζια και τις καρέκλες των εστιατορίων που λειτουργούν κατά μήκος της οδού, αλλά και από την πραμάτεια των καταστημάτων της ανοιχτής αγοράς την οποία οι έμποροι εκθέτουν στα μάτια των περαστικών.

Η Triq Il-Merkanti (Merchants Street)
Όμως, εδώ βρίσκεται το Palace Armoury (L-Armerija tal-Palazz) που στεγάζεται σε μια αίθουσα του Παλατιού του Μεγάλου Μαγίστρου και το οποίο ήταν το κύριο οπλοστάσιο του Τάγματος του Αγίου Ιωάννη. Το Palace Armoury είναι μια «βιτρίνα» της χλιδής του Τάγματος.
Κυβερνώντας τα νησιά της Μάλτας από το 1530 έως το 1798, αυτοί οι Iππότες υπερασπίστηκαν την καθολική πίστη ενάντια στις επιθέσεις της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν τις στολές πανοπλίας των Μεγάλων Μαγίστρων Alof de Wignacourt και Jean de Valette, οθωμανικές πανοπλίες και όπλα, καθώς και μια επιλογή από τεμάχια πυροβολικού. Μια επίσκεψη στη συλλογή του Armoury δείχνει πως η πανοπλία δεν ήταν απλώς ένα μέσο άμυνας του σώματος από τραυματισμούς κατά τη διάρκεια της μάχης, αλλά και ένα σύμβολο κύρους. Η πλούσια διακοσμημένη πανοπλία μερικών από τους Ιππότες απεικονίζει ξεκάθαρα αυτό.

Το Palace Armoury (L-Armerija tal-Palazz)
Λίγο παρακάτω συναντήσαμε την Knisja tal-Ġiżwiti (Church of the Circumcision of Our Lord). H Εκκλησία της Περιτομής του Κυρίου μας, κοινώς γνωστή ως η Εκκλησία των Ιησουιτών, είναι μια από τις παλαιότερες εκκλησίες στη Βαλέτα. Όλο το σκηνικό σε προδιαθέτει να δημιουργήσεις κινηματογραφικές εικόνες με τους Ιππότες να βγαίνουν από το Οπλοστάσιο φορώντας τις πλούσια διακοσμημένες πανοπλίες τους και να μπαίνουν στην Εκκλησία των εκδιωγμένων, από τον Μεγάλο Μάγιστρο Manuel Pinto da Fonseca, Ιησουιτών.

Η Knisja tal-Ġiżwiti (Church of the Circumcision of Our Lord)
Αλλάξαμε ρότα ακολουθώντας ξανά την Old Theatre Street. Περάσαμε έξω από το Teatru Manoel και στη συμβολή των οδών Old Theatre Street (Triq tat Teatru) και Old Mint Street (Triq Iz-Zekka) σταθήκαμε μερικά λεπτά για να θαυμάσουμε και να φωτογραφίσουμε αυτό το υπέροχο σκηνικό με τα αντικριστά αγάλματα να στολίζουν τις γωνίες του δρόμου. Και φυσικά δεν είναι τα μοναδικά αγάλματα. Παντού στη Βαλέτα, και όχι μόνο, παρόμοια αγάλματα κοσμούν τις γωνίες των κτιρίων δημιουργώντας μια μοναδική ατμόσφαιρα και μια αρχιτεκτονική ιδιαιτερότητα η οποία χαρακτηρίζει τα νησιά της Μάλτας.

Η συμβολή των οδών Old Theatre Street (Triq tat Teatru) και Old Mint Street (Triq Iz-Zekka)
Λίγα βήματα απέμεναν για να βρεθούμε μπροστά στην είσοδο της καθολικής εκκλησίας Bażilika Santwarju tal-Madonna tal-Karmnu (Basilica of Our Lady of Mount Carmel) με τον εντυπωσιακότατο τρούλο που πρωταγωνιστεί σε πάρα πολλές φωτογραφίες της πρωτεύουσας. Είναι μια από τις σημαντικότερες εκκλησίες της Βαλέτας και αποτελεί μέρος του Μνημείου Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO που περιλαμβάνει ολόκληρη την πόλη.

Η Bażilika Santwarju tal-Madonna tal-Karmnu (Basilica of Our Lady of Mount Carmel)
Δεν ήταν δυνατόν να μην επισκεφθούμε το εσωτερικό ενός τέτοιου μνημείου οπότε διαβήκαμε την είσοδο και βρεθήκαμε μέσα στη Βασιλική της Παναγίας του Όρους Καρμέλ. Η σημερινή εκκλησία χτίστηκε μεταξύ του 1958 και του 1981 στη θέση μιας εκκλησίας του τέλους του 16ου αιώνα που καταστράφηκε κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Το εσωτερικό της εκκλησίας σμιλεύτηκε από τον Joseph Damato για μια περίοδο 19 ετών.


Ο Προκαθεδρικός Ναός του Αγίου Παύλου (Il-Pro-Katridral ta' San Pawl ), επίσημα The Pro-Cathedral and Collegiate Church of Saint Paul ήταν το αξιοθέατο που συναντήσαμε αμέσως μετά. Είναι ένας αγγλικανικός προκαθεδρικός ναός της Επισκοπής στην Ευρώπη που βρίσκεται στην Πλατεία Ανεξαρτησίας της Βαλέτας. Ο Πύργος ορόσημο του κτιρίου, που επίσης πρωταγωνιστεί σε όλες τις φωτογραφίες της πόλης ήταν, δυστυχώς για τις δικές μας φωτογραφικές λήψεις, «φασκιωμένος» με σκαλωσιές.

The Pro-Cathedral and Collegiate Church of Saint Paul

The Pro-Cathedral and Collegiate Church of Saint Paul
H Misraħ Indipendenza (Πλατεία Ανεξαρτησίας) περιβάλλεται από πανέμορφα κτίρια όπως το Auberge d' Aragon (Berġa ta' Aragona). Χτίστηκε το 1571 για να στεγάσει Ιππότες του Τάγματος του Αγίου Ιωάννη από τη γλώσσα της Αραγονίας, της Ναβάρρας και της Καταλονίας. Είναι το μόνο σωζόμενο Auberge στη Βαλέτα που διατηρεί το αρχικό του μανιεριστικό σχέδιο. Τον 19ο και στις αρχές του 20ου αιώνα χρησιμοποιήθηκε, επίσης, ως τυπογραφείο και σχολείο. Μετατράπηκε σε νοσοκομείο κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

Το Auberge d' Aragon (Berġa ta' Aragona) και η Misraħ Indipendenza (Πλατεία Ανεξαρτησίας)
Όμορφα κτίρια γύρω από τη Misraħ Indipendenza (Πλατεία Ανεξαρτησίας):


Εξερευνώντας αυτό το κομμάτι της πόλης παρατηρήσαμε ότι οι γύρω δρόμοι, αλλά και η Πλατεία Ανεξαρτησίας ήταν στολισμένοι με χρωματιστές γιρλάντες. Το ίδιο σκηνικό, σε ακόμα πιο έντονο βαθμό-κανονική χολιγουντιανή υπερπαραγωγή-θα έλεγα, το συναντήσαμε και σε άλλες πόλεις του νησιού. Ειδικά στη Mdina και στο Rabat νόμιζες ότι έκανες tour στα Universal Studios και μάλιστα ένα συνεργείο, μπροστά στα μάτια μας, συμπλήρωνε με ακόμα περισσότερα λάβαρα και γιρλάντες τον ήδη βαρυφορτωμένο στολισμό. Όλα αυτά θα τα δούμε στη συνέχεια της ιστορίας. Για την ώρα θα πω ότι ο πλούσιος διάκοσμος ήταν το background για τη γιορτή των Αγίων Πέτρου και Παύλου που γιορτάζεται με μεγάλη λαμπρότητα στις 29 Ιουνίου στη Μάλτα. Πως στολίζουμε και περιποιούμαστε εμείς το σπίτι μας όταν περιμένουμε καλεσμένους για τη γιορτή μας, έτσι και οι Μαλτέζοι στόλισαν το νησί τους, απ΄ άκρη σ΄ άκρη, για να χαρούν οι ίδιοι αλλά και οι καλεσμένοι τους. Ήμασταν πολύ τυχεροί που μπορέσαμε να γευτούμε αυτήν την ιδιαιτερότητα με τον τοπικό χαρακτήρα.




Κατηφορίσαμε προς τη θάλασσα.

Βαδίζοντας στη οδό San Bastjan, στα αριστερά μας απλωνόταν ο St. Elmo Bay και στο βάθος το πολυγωνικό Οχυρό Tigné (Il-Fortizza ta' Tigné) που ορθώνεται στην άκρη της χερσονήσου Tigné Point της Σλιέμα.

Ο St. Elmo Bay και το Οχυρό Tigné (Il-Fortizza ta' Tigné) στην άκρη της χερσονήσου Tigné Point της Σλιέμα
Μπροστά μας ξεδιπλωνόταν ο συμπαγής όγκος του Φρουρίου St. Elmo.

Το Φρούριο St. Elmo
Η παραθαλάσσια βόλτα μας ήταν σύντομη αφού υπήρχαν ακόμα κάποιες εκκρεμότητες ιστορικών κτιρίων και εκκλησιών στο εσωτερικό της πόλης. Έτσι, χωθήκαμε ξανά στα γραφικά στενά αναζητώντας το Casa Rocca Piccola. Κάθε δρομάκι αυτής της πόλης και μια αποκάλυψη, κάθε κτίριο και ένα κρυμμένο μυστικό, κάθε μπαλκόνι και μια ιστορία που τόσο αριστοτεχνικά αποτυπώνεται για πάντα στη μνήμη του περιπλανώμενου ταξιδιώτη.



Αν έλειπαν τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα θα είχες την εντύπωση ότι βρίσκεσαι στον Μεσαίωνα και ότι στο επόμενο στενό θα πέσεις πάνω σε κανέναν Ιππότη. Να, για παράδειγμα αυτός ο «Ιππότης» είχε βγάλει τον σκύλο του βόλτα σε αυτό το τόσο όμορφο δρομάκι.

Βρήκαμε το Casa Rocca Piccola, το Παλάτι του 16ου αιώνα μιας οικογένειας ευγενών της Μάλτας. Εκτός από μοναδικό αξιοθέατο στο κέντρο της Βαλέτα, το Casa Rocca Piccola, εξακολουθεί να είναι ένα ιδιόκτητο οικογενειακό σπίτι που περιέχει πάνω από 50 δωμάτια, πολλά από τα οποία είναι ανοιχτά στο κοινό. Εδώ, μπορεί κανείς να μάθει τα πάντα για τα ήθη και τα έθιμα των ευγενών της Μάλτας. Μπορεί, επίσης, να δει μια συλλογή από έπιπλα, ασήμι και πίνακες που προσθέτουν στον αισθητικό πλούτο της Μάλτας. Το Παλάτι διαθέτει, επιπλέον, καταφύγια αεροπορικών επιδρομών του Β' Παγκοσμίου Πολέμου που προσφέρουν μια δραματική και συναρπαστική προσθήκη στις περιηγήσεις στο εσωτερικό του.
Το Casa Rocca Piccola είναι ανοιχτό καθημερινά (εκτός Κυριακής) από τις 10:00 έως τις 17:00 (τελευταία είσοδος στις 16:00)
- Ενήλικες: 9,50 ευρώ
- Φοιτητές: 6 ευρώ
- Παιδιά έως 14 ετών: δωρεάν
- Άτομα με ειδικές ανάγκες: δωρεάν (με επίδειξη ταυτότητας)

Το Casa Rocca Piccola

Το Casa Rocca Piccola
Δεν παραλείψαμε να επισκεφθούμε τον ορθόδοξο ναό του Αγίου Γεωργίου που ιδρύθηκε το 1816 από Έλληνες που κατοικούσαν στη Μάλτα

Ο ναός του Αγίου Γεωργίου

Ο ναός του Αγίου Γεωργίου
αλλά και τη Βασιλική του Αγίου Δομίνικου [Basilica of Saint Dominic & Porto Salvo (Il-Bażilika ta' San Duminku)] την οποία βρήκαμε ανοιχτή. Διοικείται από το Δομινικανικό Τάγμα του οποίου το μοναστήρι βρίσκεται πίσω από την εκκλησία. Είναι μια από τις τρεις ενοριακές εκκλησίες της Βαλέτας. Επίσης, είναι γνωστή ως Βασιλική της Παναγίας του Ασφαλούς Καταφυγίου και του Αγίου Δομίνικου λόγω του μεγάλου αριθμού ναυτικών που συνήθιζαν να πηγαίνουν στο μικρό παρεκκλήσι που είχαν χτίσει οι Δομινικανοί πριν από την κατασκευή της μεγάλης εκκλησίας. Το κτίριο περιλαμβάνεται στον Εθνικό Κατάλογο της Πολιτιστικής Περιουσίας των Νήσων της Μάλτας.

H Basilica of Saint Dominic & Porto Salvo (Il-Bażilika ta' San Duminku)

H Basilica of Saint Dominic & Porto Salvo (Il-Bażilika ta' San Duminku)

H Basilica of Saint Dominic & Porto Salvo (Il-Bażilika ta' San Duminku)

H Basilica of Saint Dominic & Porto Salvo (Il-Bażilika ta' San Duminku)
Λίγα βήματα πιο κάτω ορθώνεται η εκκλησία του Αγίου Νικολάου (Il-Knisja ta' San Nikola) γνωστή και ως Εκκλησία όλων των ψυχών. Είναι μια ελληνική καθολική εκκλησία η οποία αρχικά χτίστηκε ως ελληνορθόδοξη το 1569.

Η εκκλησία του Αγίου Νικολάου (Il-Knisja ta' San Nikola)

Η εκκλησία του Αγίου Νικολάου (Il-Knisja ta' San Nikola)
Κι άλλα στενοσόκακα με τα φαγωμένα από την αλμύρα και ξεφτισμένα από τον χρόνο ξύλινα μπαλκόνια. Κι άλλα αγάλματα κοσμούν τα φθαρμένα, στο χρώμα της άμμου, ασβεστολιθικά κτίρια:

Η μικρή σε μέγεθος, αλλά μεγαλειώδης σε ιστορία Βαλέτα, που στην καρδιά της περιέχει έναν αυθεντικό πυρήνα μεσαιωνικής ιστορίας και αίγλης μας είχε ήδη εντυπωσιάσει. Σκαρφαλωμένη πάνω σε υψώματα, επειδή οι Ιππότες δεν είχαν καιρό να ισοπεδώσουν τη χερσόνησο που μπαίνει κάμποσα χιλιόμετρα μέσα στο μεγαλύτερο φυσικό λιμάνι της Μεσογείου, χτίστηκε για να είναι απόρθητη από τους επίδοξους κατακτητές. Σήμερα, όμως, η ίδια είναι ικανότατη να κατακτήσει και να υποτάξει με την αρχοντιά της και τη μεσαιωνική ατμόσφαιρά της όλους τους επισκέπτες της. Με έναν μεγάλο αριθμό μνημείων, εκκλησιών, παλατιών και κήπων ξεδιπλώθηκε στα μάτια μας σαν ένα υπαίθριο μουσείο το οποίο δικαιολογημένα ανήκει στον Κατάλογο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.
Είχαμε δει μέχρι στιγμής πλατείες, παλάτια, ναούς, θέατρα, σοκάκια, γειτονιές και σκάλες με αμέτρητα σκαλιά. Έμενε να απολαύσουμε ένα ακόμα αξιοθέατο που είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την πανοραμική θέα της πόλης και αυτό δεν είναι άλλο από τους περιβόητους Κάτω και Άνω Κήπους Μπαράκα. Tο ασβεστολιθικό έδαφος του νησιού δεν επιτρέπει την ύπαρξη ποταμών και λιμνών, αλλά στο νησί υπάρχει πράσινο και μάλιστα η πρωτεύουσα διαθέτει δύο οάσεις πρασίνου στις οποίες ευελπιστούσαμε να βρούμε την πολυπόθητη δροσιά που θα μας έδινε το boost για τη συνέχεια της εξερεύνησής μας. Θα τη βρίσκαμε άραγε στους Lower and Upper Barrakka Gardens?
Αφήνοντας πίσω μας την εκκλησία του Αγίου Νικολάου και ακολουθώντας την ομώνυμη οδό (St. Nicolas Street) καταλήξαμε στον St. Christopher Bastion, ένα εκπληκτικό σημείο το οποίο προσφέρει ανεμπόδιστη θέα προς τις τρεις πόλεις, προς το λιμάνι, προς το Φρούριο του Αγίου Έλμου και προς την ομώνυμη Γέφυρα (Pont Sant' Elmo).


Είχαμε, ήδη, κάνει νέες προμήθειες σε νερά και χυμούς και καθίσαμε στα σκαλάκια του Μνημείου Siege Bell War Memorial για να ξεδιψάσουμε και να απολαύσουμε τη θαυμάσια θέα.

Το Siege Bell War Memorial
Σκαρφαλωμένο πάνω από το Grand Harbour, το Siege Bell War Memorial είναι ένα απλό Μνημείο που συμβολίζει τα δεινά των πολλών ανθρώπων που πολέμησαν και πέθαναν για τη Μάλτα κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Χτίστηκε το 1992 για τον εορτασμό της 50ης επετείου από τη στιγμή που η Μάλτα έλαβε τον Σταυρό του Γεωργίου ως επίδειξη γενναιότητας και ανδρείας κατά τις επιθέσεις στο νησί από το 1940 έως το 1942.
Κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, η Μάλτα υπέστη μια δεύτερη πολιορκία. Στην πρώτη θα αναφερθώ όταν έρθει η ώρα, στη συνέχεια της ιστορίας. Η Μάλτα ήταν Βρετανική Αποικία κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου και οι δυνάμεις του Άξονα προσπάθησαν να την καταλάβουν για να τη χρησιμοποιήσουν ως βάση τους. Το νησί έγινε σύντομα το πιο βομβαρδισμένο μέρος κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, με περισσότερους από 7.000 στρατιώτες και πολίτες να σκοτώνονται. Στη συνέχεια, το 1942, ο βασιλιάς Γεώργιος VI απένειμε στη Μάλτα τον Σταυρό του Γεωργίου για να συμβολίσει τον ηρωισμό των υπερασπιστών και των κατοίκων.
Ο λιτός σχεδιασμός του Μνημείου ταιριάζει απόλυτα με το φυσικό περιβάλλον και τις μεγαλοπρεπείς οχυρώσεις που χτίστηκαν από τους Ιππότες του Αγίου Ιωάννη. Είδαμε τη βαριά χάλκινη καμπάνα που κρέμεται στο καμπαναριό

και ακολουθώντας μια σκάλα οδηγηθήκαμε σε ένα άλλο βάθρο απ΄ όπου αντικρίσαμε το ξαπλωμένο άγαλμα του Άγνωστου Στρατιώτη. Κάθε μέρα, το μεσημέρι, η μεγαλύτερη καμπάνα στη Μάλτα χτυπά δυνατά και ο ήχος αντηχεί πάνω από τα γαλήνια νερά του Μεγάλου Λιμανιού. Το ΄χουν στο αίμα τους οι Μαλτέζοι με τις καμπανιές και τις κανονιές κάθε μέρα.

Η απότομη ανηφόρα της Triq il-Lvant μας οδήγησε, κάθιδρους, στους Lower Barrakka Gardens (Il-Barrakka t' Isfel) οι οποίοι έχουν θέα στο Μεγάλο Λιμάνι. Ένα παγκάκι κάτω από τη σκιά των δέντρων ήταν ό,τι πολυτιμότερο μπορούσαν να μας προσφέρουν οι Κήποι εκείνη τη στιγμή. Αφήσαμε την περιήγηση, στα πυκνοφυτεμένα μονοπάτια των Κήπων, για αργότερα και πιάσαμε θέση με θέα παρακολουθώντας τα πλοία να μπαινοβγαίνουν στο Λιμάνι.

Όταν ξεκουραστήκαμε κάναμε και τη γυροβολιά μας στους Κήπους στο κέντρο των οποίων στέκεται, από το 1810, το Μνημείο του Sir Alexander Ball (Ιl-Monument ta' Sir Alexander Ball) αφιερωμένο στον Βρετανό ναύαρχο και πρώτο κυβερνήτη της Μάλτας. Παραδίπλα υπάρχει άλλο ένα μνημείο, το Μνημείο του Enea φιλοτεχνημένο από τον Ιταλό ζωγράφο και γλύπτη Ugo Attardi.

Tο Μνημείο του Sir Alexander Ball (Ιl-Monument ta' Sir Alexander Ball)

Το Μνημείο του Enea
Δεν υπήρχε πολυκοσμία, παρά μόνο λίγοι επισκέπτες οι οποίοι είχαν καταλάβει όποιο παγκάκι βρισκόταν σε σκιερό μέρος. Άλλος διάβαζε το βιβλίο του, άλλος αγνάντευε τη θέα και μερικά ζευγαράκια, αγκαλιασμένα, συζητούσαν χαμηλόφωνα. Τί όμορφες, ρομαντικές εικόνες! Στρέφοντας ανατολικά τον φωτογραφικό μας φακό απαθανατίσαμε το Grand Harbour και στη συνέχεια κοιτώντας νότια φυλακίσαμε, πρωτίστως στον νου μας και δευτερευόντως στη φωτογραφική μας μηχανή, το Fort St. Angelo και τις τρεις πόλεις Vittoriosa, Senglea και Cospicua.




Από εκεί ψηλά το Siege Bell War Memorial έγραφε υπέροχα στον φωτογραφικό φακό έχοντας για φόντο την καταγάλανη Μεσόγειο Θάλασσα.


Κινήσαμε για τους Upper Barraka Gardens (Il-Barrakka ta' Fuq) έχοντας τη βεβαιότητα ότι εκεί θα συναντήσουμε ένα κανονικό πανηγύρι από την πολυκοσμία αφού αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες ατραξιόν του νησιού.
Last edited: