Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2: Η παραλαβή του αυτοκινήτου και η εξερεύνηση της Floriana
- Κεφάλαιο 3: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 4: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 2o
- Κεφάλαιο 5: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 3o
- Κεφάλαιο 6: Marsaxlokk-St. Peter΄s Pool-Blue Wall and Grotto Viewpoint
- Κεφάλαιο 7: Ħaġar Qim and Mnajdra Temples
- Κεφάλαιο 8: Blue Grotto (Taħt il-Ħnejja)-Ġnejna Bay-Għajn Tuffieħa-Golden Bay (Ir-Ramla tal-Mixquqa)
- Κεφάλαιο 9: Popeye Village-Saint Agatha's Tower (Torri ta' Sant' Agata)-Coral Lagoon
- Κεφάλαιο 10: Paola (Raħal Ġdid)-Ħal Saflieni Hypogeum-Tarxien Temples (It-Tempji ta' Ħal Tarxien)
- Κεφάλαιο 11: Mosta (Il-Mosta)
- Κεφάλαιο 12: Rabat (Ir-Rabat)
- Κεφάλαιο 13: Mdina (L-Imdina) και βραδινή Sliema
- Κεφάλαιο 14: Senglea (L-Isla)
- Κεφάλαιο 15: Città Vittoriosa (Il-Birgu) Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 16: Città Vittoriosa (Il-Birgu) Μέρος 2ο
- Κεφάλαιο 17: Solo απογευματινή βόλτα στο St. Julian΄s
- Κεφάλαιο 18: Valletta by night
- Κεφάλαιο 19: Solo πρωινή βόλτα στο Fort St. Elmo και στην Προκυμαία της Βαλέτας
- Κεφάλαιο 20: Gozo (Għawdex): Mġarr Harbour-Victoria (Il-Belt Victoria/Rabat)
- Κεφάλαιο 21: Gozo (Għawdex): Cittadella (Iċ-Ċittadella)
- Κεφάλαιο 22: Comino (Kemmuna)-Blue Lagoon (Laguna Blu)
- Κεφάλαιο 23: Gozo (Għawdex): Ġgantija Archaeological Park (It-Tempji Tal-Ġgantija)
- Κεφάλαιο 24: Gozo (Għawdex): Dwejra (St. Lawrence)
- Κεφάλαιο 25: Sliema
- Κεφάλαιο 26: Sliema (παλιά πόλη)
Marsaxlokk-St. Peter΄s Pool-Blue Wall and Grotto Viewpoint
Τρίτη 28 Ιουνίου 2022
Ξυπνήσαμε γύρω στις 8:00 σε ένα παγωμένο από τον κλιματισμό δωμάτιο. Ανοίγοντας τη μπαλκονόπορτα για να βγούμε στο μπαλκόνι ήταν σαν να ανοίξαμε την πόρτα του φούρνου την ώρα που ψήνεται το φαγητό. Μα είναι δυνατόν 8 η ώρα το πρωί να κάνει τόση ζέστη; Και όμως είναι! Ξεκινήσαμε τις ετοιμασίες και μετά από λίγη ώρα βρεθήκαμε, στην ακόμα πιο παγωμένη, αίθουσα του πρωινού. Μεγάλη ποικιλία εδεσμάτων μας περίμενε αραδιασμένη πάνω σε μπουφέδες ή μέσα σε ζεστές βιτρίνες. Ένα κιόσκι με πιατέλες γεμάτες με διάφορα φρούτα βρισκόταν στο μέσον της σάλας. Εμείς συνήθως προτιμάμε κλασικά πράγματα για το πρωινό μας. Εγώ βολεύομαι με ψωμάκι, βούτυρο, μέλι, κανένα κρουασάν ή κανένα κομμάτι κέικ. Ο σύζυγος συνοδεύει το ψωμάκι του με τυρί και κάποιο αλλαντικό. Αποφεύγουμε πάντα τις ομελέτες, τα βραστά αυγά, τα λουκάνικα και γενικώς τα βαριά φαγητά πρωινιάτικα. Κάποιο φρούτο ή κάποιο γλυκάκι είναι πάντα καλοδεχούμενα αλλά στη Μάλτα, όπου κι αν έφαγα γλυκό, το βρήκα υπερβολικά γλυκό για τα γούστα μου. Το ξενοδοχείο περιελάμβανε κάμποσα είδη γλυκών στο πρωινό μενού, όπως cannoli με διάφορες γεμίσεις, κεκάκια με κομματάκια σοκολάτας κλπ. τα οποία απέρριψα από την πρώτη κιόλας μπουκιά. Όλα ήταν υπερβολικά γλυκά. Πάντως σηκωθήκαμε χορτάτοι από το τραπέζι και πανέτοιμοι για το ξεκίνημα του σημερινού road trip στις ομορφιές του νησιού.
Πρώτος σταθμός του σημερινού οδοιπορικού ήταν το χωριό-στολίδι της Μάλτας Marsaxlokk. Μπήκαμε στο κόκκινο αυτοκινητάκι μας, βάλαμε μπρος τη μηχανή, ανοίξαμε το air condition, ορίσαμε στο gps προορισμό Marsaxlokk και ξεκινήσαμε για το νοτιοανατολικό κομμάτι του νησιού. Μετά από οδήγηση 12,5 χιλιομέτρων συναντήσαμε το παραδοσιακό ψαροχώρι το όνομα του οποίου προέρχεται από το αραβικό «marsa» που σημαίνει λιμάνι και το μαλτέζικο «xlokk» που είναι μια τοπική ονομασία για τη λέξη νοτιοανατολικός άνεμος. Διασχίσαμε τον κεντρικό δρόμο του χωριού ο οποίος πλαισιώνεται από διώροφα σπιτάκια στο χρώμα της άμμου και παρκάραμε το αυτοκίνητο στον παραλιακό δρόμο σε σημείο με λευκή διαγράμμιση στο οδόστρωμα.

Ξεκινήσαμε την περατζάδα μας κατά μήκος του κλειστού λιμανιού και τα βλέμματά μας ταξίδεψαν στα ήρεμα τιρκουάζ νερά της θάλασσας που πάνω τους λικνίζονταν με απαλές, σχεδόν αισθησιακές, κινήσεις οι βάρκες luzzu, το σήμα κατατεθέν της Μάλτας. Τις luzzu τις συναντήσαμε σε όλο το νησί, αλλά εδώ, στον όμορφο κόλπο του Marsaxlokk, είναι πραγματικά αμέτρητες. Με τα δυό τους μάτια, τα οποία λέγεται ότι είναι ζωγραφισμένα για καλή τύχη και προστασία των ψαράδων όταν βρίσκονται στη θάλασσα, κοιτάζουν βαθιά μέσα στο βλέμμα σου και σε υπνωτίζουν με τα έντονα χρώματά τους και τη μοναδικότητά τους.




Πολλά κλικ της φωτογραφικής μηχανής ακούστηκαν εκείνο το ήσυχο πρωινό στο, απαλλαγμένο από τουρίστες, γραφικό ψαροχώρι και πολλά χρώματα, μπλε-κόκκινο-κίτρινο και πράσινο, φυλακίστηκαν για πάντα από τον φωτογραφικό μας φακό. Κυρίως όμως, όλες αυτές οι παραδοσιακές εικόνες αποτυπώθηκαν μέσα μας με ανεξίτηλο μελάνι, παραμένοντας ζωντανές για να μας θυμίζουν μια από τις παλαιότερες παραδόσεις της Μάλτας που χρονολογείται από την εποχή των Φοινίκων. Βέβαια, κατά τους Φοινικικούς χρόνους, οι luzzu ήταν μικρότερες και εξοπλισμένες με πανιά κάτι που δεν ισχύει πλέον καθώς σήμερα οι περισσότερες είναι ελαφρώς μεγαλύτερες και μηχανοκίνητες. Με πανιά ή χωρίς οι βάρκες αυτές είναι χάρμα οφθαλμών, είτε χρησιμοποιούνται για αλιευτικούς σκοπούς είτε για μεταφορά επιβατών.



Οι ταβέρνες, που βρίσκονται αραδιασμένες στη σειρά κατά μήκος του λιμανιού και προσφέρουν άφθονο φρέσκο ψάρι, ήταν σχεδόν άδειες.

Ένας Μαλτέζος καθόταν σε μια από αυτές τις ταβέρνες και μόλις περάσαμε από μπροστά του μας χαιρέτησε και μας έπιασε την κουβέντα θέλοντας να μάθει από πού ερχόμαστε και αν μας αρέσει το νησί του. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης παρατηρήσαμε ότι κρατούσε ένα μικρό ψαλιδάκι και ένα κομμάτι μαύρο χαρτί το οποίο είχε ξεκινήσει να ψαλιδίζει με αριστοτεχνικές κινήσεις. Μετά από ένα-δυό λεπτά μας παρουσίασε το «έργο τέχνης» που με μεγάλη μαεστρία είχε φιλοτεχνήσει. Ισχυρίστηκε ότι είχε φτιάξει το πορτρέτο του συζύγου, αποτυπώνοντας το μούσι και το καπελάκι που φορούσε. Το κόλλησε σε ένα οβάλ πλαίσιο και μας το προσέφερε. Όταν έβγαλα να του δώσω ένα ευρώ διαμαρτυρήθηκε και μου ζήτησε άλλο ένα. Του έδωσα το δίευρο και απομακρυνθήκαμε συνεχίζοντας τη βόλτα μας παραλιακά.

Λίγο παρακάτω μας την «έπεσαν» από ένα κιόσκι για να μας πουλήσουν βαρκάδα για το St. Peter΄s Pool. Αρνηθήκαμε ευγενικά την προσφορά τους αφού ο εν λόγω προορισμός ήταν στα αμέσως επόμενα σχέδιά μας.
Δεν είναι, όμως, μόνο η μαρίνα που μαγνητίζει τον επισκέπτη, αλλά ολόκληρο το χωριό που αναμφισβήτητα μπορεί να χαρακτηριστεί σαν ένας όμορφος πίνακας ζωγραφικής. Επιστρέφοντας προς το κέντρο του συναντήσαμε την αγορά-παζάρι με τα τοπικά προϊόντα, αλλά και τα κάθε λογής εμπορεύματα, από πετσέτες θαλάσσης και μαγιό μέχρι κεντήματα και μαγνητάκια. Σε αυτό το ταξίδι στη Μάλτα αγόρασα τα περισσότερα μαγνητάκια που έχω αγοράσει ποτέ σε ταξίδι. Με τιμές 1-1,5 ευρώ, όπου βρισκόμουν και στεκόμουν αγόραζα κάμποσα από αυτά. Αυτό έκανα και στο πολύχρωμο παζάρι του Marsaxlokk.


Λίγο μετά την υπαίθρια αγορά συναντηθήκαμε με το άγαλμα του Ψαρά


και αμέσως μετά τριγυρίσαμε στη μικρή πλατεία όπου βρίσκεται το γλυπτό του St. Andrew

Το γλυπτό του St. Andrew
αλλά και η ρωμαιοκαθολική ενοριακή εκκλησία Our Lady of Pompei (Santwarju tal-Madonna ta’ Pompei) η οποία ιδρύθηκε όταν οι ψαράδες άρχισαν να χτίζουν σπίτια κοντά στην ακτή της θάλασσας. Η εκκλησία περιλαμβάνεται στον Εθνικό Κατάλογο της Πολιτιστικής Περιουσίας των Νήσων της Μάλτας και είναι ορατή από κάθε σημείο του λιμανιού και όχι μόνο.

H Our Lady of Pompei (Santwarju tal-Madonna ta’ Pompei)
Επιστρέψαμε στο αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε για τον επόμενο προορισμό αποχαιρετώντας το ψαροχώρι Marsaxlokk που χρωμάτισε τις αναμνήσεις μας με όμορφες και πολύχρωμες εικόνες.

Αφήνοντας πίσω μας το λιμάνι του Marsaxlokk ακολουθήσαμε την Triq Il Wilga. Τη σωστή πορεία μας ήρθε να επιβεβαιώσει και η μπλε ταμπέλα με τα λευκά γράμματα που έγραφε: St. Peter΄s Pool. Κινηθήκαμε για λίγο παράλληλα με την ακτογραμμή έχοντας θέα προς τον κόλπο και το χωριό Marsaxlokk

και στη συνέχεια στρίψαμε αριστερά στην Power House έχοντας πάντα σύμμαχο την άψογη σήμανση του οδικού δικτύου του νησιού. Είχαμε αρχίσει να εξοικειωνόμαστε με την ανάποδη για εμάς οδήγηση, αλλά όταν φτάναμε σε κυκλικούς κόμβους υπήρχε μια σύγχυση και μια αμηχανία, για κλάσματα του δευτερολέπτου, μέχρι ο εγκέφαλος να κατανοήσει και να δώσει διαφορετική εντολή πορείας από αυτήν που έχει ριζωθεί βαθιά μέσα στα κύτταρά μας ως συνήθεια.
Στην πορεία μας συναντήσαμε μικρά χωριά με καλαίσθητα κτίρια τριγυρισμένα από λουλουδιασμένες αυλές, ενώ ψηλοί φοίνικες και ολάνθιστες βουκαμβίλιες συμπλήρωναν την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική της επαρχίας του νησιού. Να και μια εκκλησιά με ζευγαρωμένους πύργους και τρούλο βαμμένο στο χρώμα του σκούρου σομόν πάνω στην Triq Delimara. Είναι η Church of Our Lady of tas-Silg (Il-Knisja tal-Madonna tas-Silg).

Η Church of Our Lady of tas-Silg (Il-Knisja tal-Madonna tas-Silg)
Δεν αργήσαμε να αφήσουμε τον κεντρικό δρόμο πορευόμενοι σε στενά, γεμάτα στροφές δρομάκια που μας προσέφεραν μια πανοραμική θέα στον ανοιχτό όρμο Il-Ħofra ż-Żgħira με το σκοροφαγωμένο κορμί και τις μεγάλες σκοτεινές τρύπες στην άκρη του βραχίονά του. Όμορφες εικόνες, πλαισιωμένες από το βαθύ μπλε της θάλασσας με τα τιρκουάζ μπαλώματα, και το ξερακιανό τοπίο με τους χρυσοκίτρινους θάμνους να γατζώνονται με αγωνία στα απότομα ασβεστολιθικά τοιχώματα.

Ο όρμος Il-Ħofra ż-Żgħira

Ο όρμος Il-Ħofra ż-Żgħira
Δεν είναι μυστικό ότι η Μάλτα φημίζεται για τα εκπληκτικά παράκτια τοπία της και τους ιδιαίτερους γεωλογικούς σχηματισμούς που προσφέρουν σημεία κολύμβησης σε κρυστάλλινα γαλαζοπράσινα νερά. Ένα τέτοιο σημείο κοντεύαμε να προσεγγίσουμε, κατηφορίζοντας τον στενό χωματόδρομο στον οποίο, για καλή μας τύχη, δε συναντήσαμε κανένα άλλο όχημα να κινείται με αντίθετη φορά.

Μια τεράστια χωμάτινη αλάνα-parking υποδέχτηκε το μικρό μας αυτοκίνητο. Περιμέναμε λίγα λεπτά να καταλαγιάσει ο κουρνιαχτός που σηκώθηκε στο πέρασμά μας και κατεβήκαμε παίρνοντας μαζί μας τα λιγοστά εφόδια (δυό πετσέτες και νερό) που θα εξασφάλιζαν την ολιγόωρη παραμονή μας στο St. Peter΄s Pool. Στην κορυφή του βουνού, δίπλα στο parking, υπάρχει ένα λιτό αναψυκτήριο το οποίο διασχίσαμε για να βρούμε το μονοπάτι και τα λαξευμένα στους βράχους σκαλιά που θα μας οδηγούσαν κάτω στην πισίνα του Αγίου Πέτρου.


Η φυσική στρογγυλή πισίνα με τα βαθιά τιρκουάζ νερά εμφανίστηκε μπροστά στα μάτια μας και εκεί ψηλά σταθήκαμε για λίγο να απολαύσουμε το θέαμα και να πάρουμε τις πρώτες μας φωτογραφίες.


Κατηφορίσαμε στην πλαγιά με τον ήλιο να σιγοψήνει το ακάλυπτο κεφάλι μου (ο σύζυγος φορούσε το καπελάκι του). Τα λευκά διαβρωμένα ασβεστολιθικά πετρώματα αντανακλούσαν τις ακτίνες του δημιουργώντας ένα εκτυφλωτικό φως που έκαιγε τα λευκά και «άβγαλτα» στο καλοκαίρι κορμιά μας. Σκιά ούτε για αστείο! Φτάσαμε στο τέλος του δεξιού «μπράτσου», εκεί που στην αποπάνω φωτογραφία διακρίνεται μια πορτοκαλί τέντα.
Ήταν το μοναδικό σημείο που τα βράχια σχημάτιζαν μια ρηχή φωλίτσα με σκιά και μισοχωθήκαμε από κάτω στρώνοντας τη μια από τις δύο πετσέτες που είχαμε μαζί μας. Πέταξα μονομιάς τα λιγοστά ρούχα που φορούσα και πήδηξα από τα βράχια στα δροσερά νερά λυτρώνοντας το σώμα μου από το ανελέητο κάψιμο του ήλιου. Κολύμπησα πολύ, μέχρι την είσοδο του όρμου όπου υπάρχει τοποθετημένο σχοινί το οποίο σηματοδοτεί την ασφαλή περιοχή κολύμβησης και την απαγόρευση εισόδου στα σκάφη. Κάποιοι έκαναν άλματα βουτώντας στη θάλασσα από τα απέναντι ψηλότερα βράχια. Τα νερά είναι βαθιά καθιστώντας το μέρος ιδανικό για τέτοιες βουτιές. Για τους μη τολμηρούς υπάρχουν και σκαλίτσες από τις οποίες μπορούν να προσεγγίσουν το νερό ή να βγουν πιο εύκολα από αυτό μετά το μπάνιο τους.


Πήραμε τον ανήφορο κάνοντας μικρές-μικρές στάσεις για να βοηθήσουμε την ανάσα μας, αλλά και για να καλοχωνέψουμε το θέαμα που αντικρίζαμε για τελευταία φορά από εκεί ψηλά. Χωθήκαμε ξανά μέσα στην καντίνα, αγοράσαμε κάμποσα παγωμένα νερά και καταλήξαμε στη χωμάτινη αλάνα αντικρίζοντας το κόκκινο αυτοκίνητο ακόμα πιο κόκκινο από το κοκκινόχωμα που είχε τυλίξει κάθε σπιθαμή του κορμιού του. Πάντως, ο υπάλληλος της AVIS με είχε διαβεβαιώσει ότι δεν ήταν υποχρεωτικό να παραδώσουμε το αυτοκίνητο πλυμένο.
Ξεκινήσαμε ντάλα μεσημέρι, πια, για τον επόμενο προορισμό. Το air condition δούλευε στο full καθώς ανηφορίζαμε τους στενούς δρόμους της χερσονήσου Delimara. Ορίσαμε στο gps τη διεύθυνση Ħaġar Qim Temples (Ναοί Χαγκάρ Κιμ) και με λιγότερο πλέον άγχος για την οδήγηση αφεθήκαμε και χαλαρώσαμε για να φχαριστηθούμε και να απολαύσουμε την πορεία μας μέχρι τους ναούς.
Ο Triq Xrobb L-Għaġin, που ακολουθούσαμε για κάμποσα χιλιόμετρα, ήταν ένας πολύ στενός δρόμος που έτρεχε ανάμεσα σε επίπεδα χωράφια με κοκκινόχωμα, ενώ δεξιά και αριστερά του, σε όλο το μήκος του, υψώνονταν μάντρες κατασκευασμένες από πέτρες στο χρώμα της ώχρας. Το σκηνικό θύμιζε κυκλαδίτικα τοπία με τη διαφορά ότι οι οικισμοί που φύτρωναν στην πορεία του δρόμου δεν είχαν σπιτάκια λευκά με μπλε πορτοπαράθυρα, αλλά κίτρινα ή μπεζ με σκαλιστά κάγκελα στα μπαλκόνια.
Οδηγώντας στον φαρδύ δρόμο Dawret Ħal Għaxaq και περνώντας από το χωριό Ħal Għaxaq χτύπησε το τηλέφωνο. Απαντήσαμε στον άγνωστο αριθμό και προς μεγάλη μας έκπληξη ακούσαμε τον συνομιλητή μας να συστήνεται ως ο επικεφαλής ή ιδιοκτήτης της AVIS στη Μάλτα. Μας είπε, λοιπόν, ότι είχε επιληφθεί ο ίδιος αυτοπροσώπως το θέμα της αναβάθμισης του αυτοκινήτου μας, από χειροκίνητο σε αυτόματο, με την προϋπόθεση ότι η αλλαγή μπορούσε να γίνει μόνο στο γραφείο της εταιρείας στο αεροδρόμιο. Η πλάκα είναι ότι το Διεθνές Αεροδρόμιο της Μάλτας βρισκόταν εκείνη τη στιγμή μπροστά μας, σε απόσταση 2,5 μόλις χιλιομέτρων. Το σκεφτήκαμε γρήγορα, ζυγίσαμε τις παραμέτρους και πήραμε την απόφαση να μην προχωρήσουμε στην αλλαγή. Ο σύζυγος-οδηγός είχε ήδη εξοικειωθεί με την οδήγηση οπότε δε θέλαμε, σε καμία περίπτωση, να χάσουμε χρόνο από την πολύ όμορφη εκδρομή μας με νέα χαρτούρα και τυχόν χρονοβόρες διαδικασίες που μπορεί να συναντούσαμε στο γραφείο του αεροδρομίου.

Έτσι, περνώντας ξυστά από το αεροδρόμιο το αφήσαμε πίσω μας, συνεχίζοντας ακάθεκτοι την πορεία μας επί της Triq Il-Belt Valletta η οποία μας οδήγησε στην πόλη Żurrieq, μια από τις πιο παλιές πόλεις στο νοτιοδυτικό κομμάτι του νησιού. Ένα από τα πιο δημοφιλή ορόσημα της περιοχής είναι το Blue Grotto, τοπικά γνωστό ως «Il-Ħnejja» (η αψίδα).
Η Triq Wied Iż-Żurrieq μας οδήγησε στο Blue Wall and Grotto Viewpoint όπου κάναμε στάση για να απολαύσουμε από ψηλά αυτήν την ιδιαίτερη δημιουργία της φύσης. Ο δρόμος κάνει ένα άπλωμα στο σημείο εκείνο, όπου τα αυτοκίνητα σταματούν και ο κόσμος κατεβαίνει για μερικές πανοραμικές φωτογραφίες του απέραντου γαλάζιου και της επιβλητικής, σμιλεμένης από την οργή των κυμάτων, καμάρας. Εμείς ακολουθήσαμε ένα πλακόστρωτο κατηφορικό μονοπάτι που ξεκινάει από τον κεντρικό δρόμο και οδηγεί πάνω από την αψίδα. Πήραμε μερικές φωτογραφίες και δώσαμε ραντεβού με την Blue Grotto μερικές ώρες αργότερα.


Στο μέσον του μονοπατιού υπήρχε μια ομπρέλα θαλάσσης και κάτω από αυτήν κάθονταν δύο άνδρες, ενώ ανάμεσά τους υπήρχε μια κολόνα πάνω στην οποία καθόταν ένα γεράκι ζωντανό, ολοζώντανο. Παραδίπλα μια πινακίδα εξηγούσε την ύπαρξη αυτού του αλλόκοτου θεάματος που μόλις είχαμε αντικρίσει.


Εκ των υστέρων έψαξα πληροφορίες για την ιστορία του γερακιού στη Μάλτα και διάβασα ότι έχει δημιουργηθεί το Malta Falconry Center το οποίο είναι το πρώτο Bird of Prey κέντρο που αναπτύχθηκε με τους στόχους:
- Να εισαγάγει εκ νέου την αρχαία τέχνη του γερακιού στη Μάλτα
- Να εκτρέφει τα πουλιά
- Να επανεισάγει τα ιθαγενή είδη αρπακτικών πτηνών στη Μάλτα
Το κέντρο είναι επισκέψιμο επιτρέποντας σε κάθε επισκέπτη να γνωρίσει αυτά τα υπέροχα πουλιά τα οποία αναβιώνουν μια τεχνική 4.000 ετών. Όποιος επιθυμεί να μάθει περισσότερες πληροφορίες μπορεί να τις βρει στους παρακάτω συνδέσμους:
[IN PICTURES] Falconry in Malta: from king’s tribute to ancient art revived
Malta Falconry Centre
Το επόμενο parking που μας υποδέχθηκε ήταν αυτό των Ħaġar Qim Temples στο οποίο μας οδήγησε η Triq il-Wied.
Last edited: