Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2: Η παραλαβή του αυτοκινήτου και η εξερεύνηση της Floriana
- Κεφάλαιο 3: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 4: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 2o
- Κεφάλαιο 5: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 3o
- Κεφάλαιο 6: Marsaxlokk-St. Peter΄s Pool-Blue Wall and Grotto Viewpoint
- Κεφάλαιο 7: Ħaġar Qim and Mnajdra Temples
- Κεφάλαιο 8: Blue Grotto (Taħt il-Ħnejja)-Ġnejna Bay-Għajn Tuffieħa-Golden Bay (Ir-Ramla tal-Mixquqa)
- Κεφάλαιο 9: Popeye Village-Saint Agatha's Tower (Torri ta' Sant' Agata)-Coral Lagoon
- Κεφάλαιο 10: Paola (Raħal Ġdid)-Ħal Saflieni Hypogeum-Tarxien Temples (It-Tempji ta' Ħal Tarxien)
- Κεφάλαιο 11: Mosta (Il-Mosta)
- Κεφάλαιο 12: Rabat (Ir-Rabat)
- Κεφάλαιο 13: Mdina (L-Imdina) και βραδινή Sliema
- Κεφάλαιο 14: Senglea (L-Isla)
- Κεφάλαιο 15: Città Vittoriosa (Il-Birgu) Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 16: Città Vittoriosa (Il-Birgu) Μέρος 2ο
- Κεφάλαιο 17: Solo απογευματινή βόλτα στο St. Julian΄s
- Κεφάλαιο 18: Valletta by night
- Κεφάλαιο 19: Solo πρωινή βόλτα στο Fort St. Elmo και στην Προκυμαία της Βαλέτας
- Κεφάλαιο 20: Gozo (Għawdex): Mġarr Harbour-Victoria (Il-Belt Victoria/Rabat)
- Κεφάλαιο 21: Gozo (Għawdex): Cittadella (Iċ-Ċittadella)
- Κεφάλαιο 22: Comino (Kemmuna)-Blue Lagoon (Laguna Blu)
- Κεφάλαιο 23: Gozo (Għawdex): Ġgantija Archaeological Park (It-Tempji Tal-Ġgantija)
- Κεφάλαιο 24: Gozo (Għawdex): Dwejra (St. Lawrence)
- Κεφάλαιο 25: Sliema
- Κεφάλαιο 26: Sliema (παλιά πόλη)
Η παραλαβή του αυτοκινήτου και η εξερεύνηση της Floriana
Δευτέρα 27 Ιουνίου 2022
Το πρωί ξυπνήσαμε νωρίς. Ανοίξαμε τη μπαλκονόπορτα και βγήκαμε στη βεράντα από την οποία βλέπαμε, εκτός από τα απέναντι κτίρια, ένα μικρό κομμάτι θάλασσας. Έκανε ζέστη και ο ουρανός, παρόλη την ηλιοφάνεια, δεν ήταν γαλάζιος αλλά θολός από την υγρασία.

Ετοιμαστήκαμε γρήγορα και ανεβήκαμε στον τελευταίο όροφο για να δούμε την πισίνα του ξενοδοχείου. Όπως ήταν αναμενόμενο ο χώρος ήταν έρημος τόσο πρωινή ώρα. Το σκηνικό δεν μας εντυπωσίασε, οπότε μια που το είδαμε και μια που αποφασίσαμε ότι δε θα το ξαναδούμε, χάνοντας χρόνο με πλατσουρίσματα στην εν λόγω πισίνα.

Κατεβήκαμε στη μεγάλη τραπεζαρία για πρωινό. Η ποικιλία των εδεσμάτων, των φρούτων και των γλυκών κάλυψε πρώτα τα οπτικά ερεθίσματα και στη συνέχεια και τα γευστικά. Βρήκα όμως υπερβολικά γλυκά τα γλυκά τους.
Στις 10:00 είχαμε ραντεβού για την παραλαβή του αυτοκινήτου. Η κράτηση έγινε, αρκετό καιρό πριν το ταξίδι, στην AVIS και σαν σημείο συνάντησης ορίστηκε το γραφείο της που βρίσκεται μέσα στο ξενοδοχείο HILTON στο St. Julian΄s. Η τιμή ήταν στα 241,24 € με πλήρη ασφάλεια για 4 ημέρες. Η ενοικίαση αυτοκινήτου με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ήταν αρκετά ακριβότερη και έτσι καταλήξαμε σε όχημα με χειροκίνητο κιβώτιο. Λίγες μέρες πριν την αναχώρηση συνέβη ένα εντελώς τυχαίο γεγονός. Ο σύζυγος, συζητώντας με μια πελάτισσά του, μαθαίνει ότι εργάζεται στην AVIS και μάλιστα αυτή μόλις είχε επιστρέψει από τα γραφεία της εταιρείας στη Μάλτα. Τον διαβεβαιώνει, λοιπόν, ότι θα τηλεφωνήσει στο γραφείο και ότι θα ζητήσει να μας δώσουν αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κάνοντάς μας μια καλύτερη τιμή. Πράγματι, την επόμενη μέρα τηλεφωνεί στον σύζυγο και του λέει ότι κανόνισε να μας δώσουν αυτόματο όχημα χωρίς καμία επιπλέον οικονομική επιβάρυνση. Όλα καλά, λοιπόν!
Ανηφορίζοντας την Church Street, μετά το πρωινό μας φαγοπότι, είδαμε στα αριστερά μας τη χριστιανική Our Lady of Good Counsel Church

και λίγο μετά το Arkadia Foodstore. Ένα super market με το ένδοξο όνομα της Αρκαδίας ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσαμε να συναντήσουμε λίγα μόλις μέτρα από το κατάλυμά μας. Ήταν μια πηγή τροφοδοσίας σε νερά, κυρίως, αλλά και φαγώσιμα δίπλα στην πόρτα μας.

Ο κυκλικός κόμβος της Vjal Portomaso απείχε ελάχιστα μέτρα και μόλις τον συναντήσαμε στρίψαμε αριστερά


φτάνοντας έξω από την είσοδο του ξενοδοχείου HILTON η οποία κοσμείται από ένα μεγαλοπρεπές σιντριβάνι.


Ο αυλόγυρος του πεντάστερου ξενοδοχείου προσφέρει θέα στην Portomaso Marina που εκτείνεται βόρεια του Μεγάλου Λιμανιού της Μάλτας. Η κλειστή Marina, στην είσοδο του St. Julian΄s, λειτουργεί από το 1999 και έχει σχεδιαστεί ώστε να επιτρέπει ελλιμενισμό σε όλους τους τύπους και τα μεγέθη σκαφών. Το Portomaso Marina δεν είναι μόνο λιμάνι, αλλά και ένα πολυτελές συγκρότημα κατοικιών και επιχειρήσεων. Εμείς, πάντως, βρήκαμε κάπως κακόγουστη την ομοιομορφία των κτιρίων που περιβάλλουν τη Marina.



Διασχίζοντας την είσοδο του HILTON, ο αυστηρός πορτιέρης μας ρώτησε τον σκοπό της επίσκεψής μας στο κτίριο. Του είπαμε ότι έχουμε ραντεβού στο γραφείο της AVIS και τότε εκείνος μας έδειξε πορεία προς τα αριστερά. Φτάνοντας στο γραφείο το είδαμε κλειστό, ενώ αρκετός κόσμος περίμενε έξω από την πόρτα. Πρέπει να ήταν, τουλάχιστον, έξι άτομα πριν από εμάς, δηλαδή τρία ζευγάρια και μάλιστα το ένα από αυτά είχε και επιπλέον παρέα που περίμενε γιατί κάθε λίγο έρχονταν ένα-δυό ακόμα άτομα με έκδηλη ανησυχία συνομιλώντας μαζί τους. Η ώρα είχε πάει 10:30 και δεν φαινόταν κανένας. Εμείς και ένα ακόμα ζευγάρι κινηθήκαμε προς την είσοδο του ξενοδοχείου όπου υπήρχε ένα γραφείο με έναν υπάλληλο. Απευθυνθήκαμε σε αυτόν ζητώντας πληροφορίες για το γραφείο της AVIS λέγοντάς του ότι μας έχουν στήσει πάνω από μισή ώρα. Έπεσαν εκ μέρους του τα σχετικά τηλεφωνήματα και μας είπε να περιμένουμε λίγο ακόμα έξω από το γραφείο. Μετά από κάμποση ώρα έφτασε ένας τύπος ο οποίος μας ενημέρωσε ότι εκείνη την ημέρα το συγκεκριμένο γραφείο δεν μπορούσε να λειτουργήσει και ότι υπήρχε, έξω από το ξενοδοχείο, ένα βαν για να μας μεταφέρει στο άλλο γραφείο της εταιρείας για την παραλαβή των αυτοκινήτων. Έγινε ένας ψιλοχαμός με τους υπόλοιπους πελάτες οι οποίοι, δυσαρεστημένοι με τις εξελίξεις, αποφάσισαν να μην ακολουθήσουν. Εννοείται ότι και εμείς είχαμε εκνευριστεί με την ασυνέπεια και την καθυστερημένη αντίδραση της εταιρείας αλλά δε γινόταν να υπαναχωρήσουμε αφού όλο το πρόγραμμα του ταξιδιού ήταν σχεδιασμένο να υλοποιηθεί με αυτοκίνητο. Μπήκαμε, λοιπόν, στο βαν και οδηγηθήκαμε στο άλλο γραφείο της AVIS το οποίο βρίσκεται στην οδό Ix- Xatt Ta' L- Imsida, στη Msida Seafront, και απέναντι από την Creek Marina Pontoon B.
Ευτυχώς, μετά την υπαναχώρηση των υπολοίπων, ήμασταν οι μοναδικοί, εκείνη τη στιγμή, πελάτες οπότε η διαδικασία πληρωμής και παραλαβής έγινε γρήγορα χωρίς άλλες καθυστερήσεις και χάσιμο χρόνου. Τελικά, το αυτοκίνητο που μας δόθηκε ήταν ένα Toyota Aygo με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο υπάλληλος μας είπε ότι δεν είχε καμία ενημέρωση για τη συμφωνία που είχε κάνει η πελάτισσα του συζύγου μου. Εδώ μας άφησαν να περιμένουμε πάνω από μια ώρα, χωρίς-έστω-ένα χαρτί κολλημένο στο τζάμι του γραφείου στο HILTON, θα ήταν γνώστες και ειδικών συμφωνιών? Πολλά ζητάω και εγώ. Όπως ήδη είπα η τιμή για 4 ημέρες με πλήρη ασφάλεια ήταν 241,24 €. Μας χρέωσαν επιπλέον 300 € ως εγγύηση για επιστροφή με γεμάτο ντεπόζιτο βενζίνης και τυχόν κλήσεις από παραβάσεις. Η ενοικίαση έγινε με χρεωστική και όχι πιστωτική κάρτα. Ο υπάλληλος σημείωσε μόνο ένα μεγάλο χτύπημα που υπήρχε μπροστά και αριστερά στο όχημα και τίποτε άλλο. Όταν του ζήτησα να σημειώσει κάποιες μικρές γρατζουνιές μου είπε να μην ανησυχούμε για τίποτα αφού έχουμε κάνει πλήρη ασφάλεια. Μπήκαμε στο μικρό κόκκινο αυτοκινητάκι μας και ξεκίνησε η οδηγική μας περιπέτεια αφού για πρώτη φορά θα αντιμετωπίζαμε ανάποδη οδήγηση.

Επεξεργαστήκαμε για λίγη ώρα το ταμπλό του αυτοκινήτου, είδαμε ότι δεν υπάρχει βάση αλλά ούτε και κάποιο βολικό σημείο για να τοποθετήσουμε το κινητό το οποίο θα εκτελούσε χρέη πλοηγού, οπότε η μόνη λύση ήταν να το κρατάει με το χέρι ο συνοδηγός, εγώ δηλαδή. Στο όχημα υπήρχε μια οθόνη αλλά δεν καταφέραμε, παρόλες τις προσπάθειες που κάναμε, να συνδεθούμε. Πριν το ταξίδι είχα κάνει εκτενή έρευνα και προετοιμασία για όλα τα parking που θα χρησιμοποιούσαμε στο νησί. Επιπλέον, το προηγούμενο βράδυ, κατά το check in στο Alexandra Hotel, είχαμε πάρει πληροφορίες για το θέμα του παρκαρίσματος γύρω από το ξενοδοχείο αφού το οίκημα δε διαθέτει δικό του χώρο. Μας είχε πει, λοιπόν, η ρεσεψιονίστ ότι μπορούμε να αφήνουμε το αυτοκίνητο, χωρίς να κινδυνεύουμε να δεχτούμε κλήση, όπου βλέπουμε λευκή διαγράμμιση στο οδόστρωμα. Αυτό ισχύει για όλο το νησί (καρατσεκαρισμένο από τη δική μας εμπειρία).
Πριν ξεκινήσουμε έπεσε το σχετικό τηλεφώνημα στην πελάτισσα του συζύγου η οποία εργάζεται στην εταιρεία AVIS στην Αθήνα, απλά και μόνο για να την ενημερώσουμε ότι όχι μόνο δεν έγινε καμία αναβάθμιση σε αυτόματο όχημα, αλλά ο υπάλληλος είχε παντελή άγνοια όλων των συνεννοήσεων που (υποτίθεται) έκανε αυτή για εμάς. Μη μείνει η γυναίκα με λανθασμένες εντυπώσεις. Ορίσαμε στον πλοηγό ένα δημόσιο parking στη 19 Vincenzo Dimech Rd, στην περιοχή Floriana, και ξεκινήσαμε, έχοντας αρκετό άγχος και μπόλικη ένταση για την ανάποδη οδήγηση, με στόχο να φτάσουμε σώοι και αβλαβείς στον προορισμό μας από τον οποίο θα ξεκινούσε η γνωριμία μας, αρχικά με τη Floriana, και στη συνέχεια με την πρωτεύουσα του νησιού, τη Βαλέτα.
Βγήκαμε στην οδό Triq Marina η οποία αγκαλιάζει όλη την κλειστή Msida Yacht Marina. Παρόλη την ανασφάλεια του πρωτάρη δε γινόταν να παραβλέψουμε την Knisja Parrokkjali tal-Imsida, την ενοριακή ρωμαιοκαθολική-μπαρόκ εκκλησία του Αγίου Ιωσήφ, που ορθώνεται επιβλητική στον μυχό του κόλπου.

Φωτογραφία από το Internet. Πηγή: St Joseph's Church, Msida - Wikipedia
Ο σύζυγος-οδηγός είχε μονίμως καρφωμένα τα μάτια του στον δρόμο. Εγώ έριχνα, που και που, μερικές κλεφτές ματιές στα πολυτελή σκάφη που ήταν αγκυροβολημένα σε αυτήν την εντυπωσιακά τεράστια μαρίνα του νησιού. Όταν φτάσαμε στο Sa Maison Ferry Terminal αφήσαμε την παραλιακή Triq Marina και ανηφορίσαμε την Triq Sa Maison η οποία, αν και στη συνέχεια αλλάζει ονομασία, μας οδήγησε στο δημόσιο parking αυτοκινήτων το οποίο, εννοείται, είναι δωρεάν. Σε αυτά τα δημόσια parking της Μάλτας υπάρχει η εξής ιδιαιτερότητα: αφού παρκάρεις, εμφανίζεται από το πουθενά ένας τύπος φορώντας στον λαιμό μια κορδέλα από την οποία κρέμεται μια «ταυτότητα» και σου λέει ότι βρίσκεται εκεί για να προσέχει τα αυτοκίνητα. Πραγματικά, δε γνωρίζω αν είναι όντως δημοτικοί υπάλληλοι ή αεριτζήδες που προσπαθούν να βγάλουν ένα χαρτζιλίκι. Εμείς πάντα τους δίναμε 1 ή 2 ευρώ για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο.

Το δημόσιο parking στη 19 Vincenzo Dimech Rd στη Floriana
Ωραία τα καταφέραμε με το αυτοκίνητο μέχρις εδώ, ώρα να μπουν σε λειτουργία και τα ποδαράκια μας τώρα. Τα βήματά μας, μας οδήγησαν στην μακρόστενη πλατεία-πάρκο της Floriana.

Η ενοριακή εκκλησία της περιοχής τράβηξε την προσοχή μας και αμέσως σταθήκαμε μπροστά της. Η Knisja ta 'San Publiju (Saint Publius Parish Church) είναι μια ρωμαιοκαθολική εκκλησία που κατασκευάστηκε σε διάφορα στάδια μεταξύ του 18ου και του 20ου αιώνα. Μέρος της πρόσοψης της εκκλησίας και ο τρούλος της καταστράφηκαν από αεροπορικούς βομβαρδισμούς κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου όταν χτυπήθηκε από βόμβες, στις 3-4 Μαρτίου και στις 28 Απριλίου του 1942, και σκοτώθηκαν δεκαέξι (16) άνθρωποι. Η ανακατασκευή του ναού έγινε από τον αρχιτέκτονα Gustav Vincenti και ολοκληρώθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1950. Το εσωτερικό διακοσμήθηκε τις επόμενες δεκαετίες και ολοκληρώθηκε πλήρως στις αρχές της δεκαετίας του 1990.

Η Knisja ta 'San Publiju (Saint Publius Parish Church)
Μπροστά από την εκκλησία απλώνεται ένας απέραντος χώρος, η Pjazza San Publiju (St. Publius Square) που είναι ένας από τους μεγαλύτερους αστικούς ανοιχτούς χώρους στη Μάλτα και ως εκ τούτου χρησιμοποιείται για μεγάλες εκδηλώσεις. Πράγματι, κοιτάζοντας στο βάθος της Πλατείας είδαμε να στήνεται μια τεράστια εξέδρα η οποία, προφανώς, θα φιλοξενούσε κάποιο μουσικό γεγονός. Εκείνο, όμως, που μας εντυπωσίασε στην Pjazza San Publiju ήταν ο μεγάλος αριθμός βάθρων, σαν κολόνες αρχαίου ναού, που καλύπτουν όλη την επιφάνειά της. Στην πραγματικότητα, είναι τα «καπάκια» από 76 υπόγειες σιταποθήκες (Il-Fosos) καθεμία από τις οποίες χωρούσε 60 έως 80 τόνους σιταριού. Οι περισσότερες σιταποθήκες στη Floriana χτίστηκαν μεταξύ του 1657 και του 1660. Την εποχή των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννη, η Μάλτα ήταν εκτεθειμένη σε συνεχή απειλή από τους Τούρκους και τα σιτηρά επρόκειτο να εξασφαλίσουν προμήθειες σε περίπτωση πολιορκίας.

Η Pjazza San Publiju (St. Publius Square) και οι σιταποθήκες (Il-Fosos)
Στρίψαμε στο πλαινό δρομάκι (Triq San Publiju) για να κάνουμε τον γύρο της εκκλησίας. Στο γωνιακό κτίριο είδαμε αναρτημένη μια πλακέτα με το όνομα VINCENZO DIMECH (1768-1831). Ο Vincenzo Dimech ήταν Μαλτέζος γλύπτης ο οποίος βαπτίστηκε σε αυτήν την εκκλησία και σε αυτό το σπίτι δούλεψε για την κατασκευή του αγάλματος του Saint Publius που βρίσκεται στην παρακείμενη εκκλησία της Floriana.


Συνεχίσαμε να περπατάμε χαλαρά μέσα στον λουλουδιασμένο Κήπο Il-Mall. Το Mall είναι ένας ευχάριστος περίπατος κάτω από τη σκιά των φοινίκων, περνώντας δίπλα από μνημεία και σιντριβάνια, που χτίστηκε από τον Grandmaster Lascaris, το 1656, για την αναψυχή των Ιπποτών. Δεν είναι και λίγο πράγμα να ξέρεις ότι βολτάρεις στην παιδική χαρά των Ιπποτών της Μάλτας, οι οποίοι εδώ έπαιζαν το δημοφιλές παιχνίδι Maglio της εποχής εκείνης, το οποίο αποτελούνταν από μια αρκετά μεγάλη ξύλινη σφαίρα που έπρεπε να σπρωχτεί κατά μήκος ενός μονοπατιού (στιλ γκολφ) από ένα βαρύ σφυρί. Νικητής ήταν εκείνος που έφτανε στον στόχο με προκαθορισμένο αριθμό χτυπημάτων.
Ούτε ένα, ούτε δύο, ούτε τρία, αλλά εννέα μνημεία συναντήσαμε κατά μήκος του Κήπου τα οποία τιμούν εξέχουσες προσωπικότητες της Μάλτας, αλλά και αξιομνημόνευτα γεγονότα.




Το Μνημείο Christ the King σηματοδοτεί το τέλος του Κήπου, αλλά και της Floriana. Αυτό το χάλκινο άγαλμα του Χριστού του Λυτρωτή, από τον γλύπτη Antonio Sciortino, τιμά την 24η συνάντηση Ρωμαιοκαθολικών καρδιναλίων, αρχιεπισκόπων, κληρικών και λαϊκών από όλο τον κόσμο που έλαβε χώρα στη Μάλτα το 1913.

Το Μνημείο Christ the King
Το Σιντριβάνι των Τριτώνων (Il-Funtana tat-Tritoni), που συναντήσαμε αμέσως μετά, υποδέχεται τους επισκέπτες που έχουν επιλέξει να εισχωρήσουν στην πρωτεύουσα μέσω της Πύλης της Βαλέτας. Το σιντριβάνι είναι ένα από τα σημαντικότερα ορόσημα της Μάλτας και είναι αδύνατο να το πετύχεις χωρίς κόσμο τριγύρω για να το βγάλεις φωτογραφία. Είχα αρκετή υπομονή μέχρι να πετύχω τις παρακάτω λήψεις.


Λίγα μόλις βήματα μας χώριζαν, πλέον, από την Πύλη της πόλης (Bieb il-Belt).
Last edited: