Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2: Η παραλαβή του αυτοκινήτου και η εξερεύνηση της Floriana
- Κεφάλαιο 3: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 4: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 2o
- Κεφάλαιο 5: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 3o
- Κεφάλαιο 6: Marsaxlokk-St. Peter΄s Pool-Blue Wall and Grotto Viewpoint
- Κεφάλαιο 7: Ħaġar Qim and Mnajdra Temples
- Κεφάλαιο 8: Blue Grotto (Taħt il-Ħnejja)-Ġnejna Bay-Għajn Tuffieħa-Golden Bay (Ir-Ramla tal-Mixquqa)
- Κεφάλαιο 9: Popeye Village-Saint Agatha's Tower (Torri ta' Sant' Agata)-Coral Lagoon
- Κεφάλαιο 10: Paola (Raħal Ġdid)-Ħal Saflieni Hypogeum-Tarxien Temples (It-Tempji ta' Ħal Tarxien)
- Κεφάλαιο 11: Mosta (Il-Mosta)
- Κεφάλαιο 12: Rabat (Ir-Rabat)
- Κεφάλαιο 13: Mdina (L-Imdina) και βραδινή Sliema
- Κεφάλαιο 14: Senglea (L-Isla)
- Κεφάλαιο 15: Città Vittoriosa (Il-Birgu) Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 16: Città Vittoriosa (Il-Birgu) Μέρος 2ο
- Κεφάλαιο 17: Solo απογευματινή βόλτα στο St. Julian΄s
- Κεφάλαιο 18: Valletta by night
- Κεφάλαιο 19: Solo πρωινή βόλτα στο Fort St. Elmo και στην Προκυμαία της Βαλέτας
- Κεφάλαιο 20: Gozo (Għawdex): Mġarr Harbour-Victoria (Il-Belt Victoria/Rabat)
- Κεφάλαιο 21: Gozo (Għawdex): Cittadella (Iċ-Ċittadella)
- Κεφάλαιο 22: Comino (Kemmuna)-Blue Lagoon (Laguna Blu)
- Κεφάλαιο 23: Gozo (Għawdex): Ġgantija Archaeological Park (It-Tempji Tal-Ġgantija)
- Κεφάλαιο 24: Gozo (Għawdex): Dwejra (St. Lawrence)
- Κεφάλαιο 25: Sliema
- Κεφάλαιο 26: Sliema (παλιά πόλη)
Valletta by night
Πέμπτη 30 Ιουνίου 2022
Ξεκινήσαμε να γνωρίζουμε τη νυχτερινή Βαλέτα από το ψηλότερο σημείο της, δηλαδή από την Πλατεία Καστίλλης, τη μεγαλύτερη και κεντρικότερη τοποθεσία της πρωτεύουσας. Θρονιασμένη στην κορυφή του λόφου, του Προμαχώνα του Αγίου Ιακώβου, φιλοξενεί το διάσημο αξιοθέατο Πανδοχείο της Καστίλλης (Auberge de Castille) το οποίο σήμερα στεγάζει το γραφείο του πρωθυπουργού της Μάλτας. Ο βραδινός φωτισμός ήταν υπέροχος αναδεικνύοντας όλες τις αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες του ιστορικού κτιρίου.


Ο κίτρινος φωτισμός του Φρουρίου Spazju Kreattiv και των Προμαχώνων ήταν ο ιδανικότερος ώστε να δοθεί ένταση και να τονιστεί το χρώμα της πέτρας στην οποία οφείλουν την ύπαρξή τους όλα τα οικοδομήματα του νησιού.

Κατηφορίζοντας τη South Street πετύχαμε τη Jean De Valette Square έρημη, αλλά φωτισμένη στα χρώματα της ώχρας

και λίγο παρακάτω, κρυφοκοιτάζοντας στο εσωτερικό της Βασιλικής Όπερας της Βαλέτας (It-Teatru Rjal), κλέψαμε λίγες φωτογραφίες από την παράσταση που λάμβανε χώρα εκείνη την ώρα.


Κάτω από τις πολύχρωμες, φωτισμένες μέδουσες με τα μακριά πλοκάμια της οδού South είχαν αραδιασμένα στη σειρά τα τραπεζάκια τους ένα σωρό εστιατόρια. Επιλέγοντας το ImPasta απευθυνθήκαμε σε έναν υπάλληλο για τραπέζι. Εκείνος, ορθά κοφτά, μας έριξε πόρτα γιατί η κουζίνα του μαγαζιού θα έκλεινε σε μισή ώρα. Πολλά εστιατόρια της πρωτεύουσας κλείνουν στις 22:00 κι ας γίνεται του «Κουτρούλη ο γάμος» στους δρόμους της πόλης.


Ουδέν κακόν αμιγές καλού-λέει το ρητό-γιατί βρήκαμε τραπέζι στο πολύ καλό εστιατόριο ORTYGIA στην Strait Street (Triq Id-Dejqa). H Strait Street είναι αναμφισβήτητα από τα πιο ζωντανά σημεία της Βαλέτας, όχι μόνο στις μέρες μας, αλλά και παλαιότερα. Κάποτε, αναφερόταν ως «Gut» και ήταν ο δρόμος με τα κόκκινα φανάρια όπου σύχναζαν οι στρατιώτες και οι ναυτικοί που βρίσκονταν στη Μάλτα. Από τότε, όμως, έχει αλλάξει ριζικά και τα παλιά εγκαταλελειμμένα μπαρ έχουν μετατραπεί σε όμορφα στέκια που κατακλύζουν τον στενό δρόμο με τα τραπεζάκια τους.

Σε ένα τραπεζάκι για δύο άτομα μας έβαλαν να καθίσουμε, έξω στον δρόμο. Τα τραπέζια των διπλανών μπαρ ήταν, επίσης, κατάμεστα. Έξω από το Rootz Bar, ένας μουσικός έπαιζε τζαζιές οι οποίες απλώνονταν σε όλο τον δρόμο χαϊδεύοντας απαλά τα αυτιά όλων των θαμώνων. Γενικώς, επικρατούσε μια ωραία και ευδιάθετη ατμόσφαιρα.
Το Ortygia Food Experience είναι ένα ταξίδι βυθισμένο στη γαστρονομική, καλλιτεχνική και χειροποίητη υπεροχή της Σικελικής επικράτειας, αναφέρουν οι ιδιοκτήτες για την επιχείρησή τους. Και έχουν δίκιο γιατί ό,τι φάγαμε ήταν νοστιμότατο. Επιλέξαμε pasta al tonno fresco alla Siciliana (fresh tuna pasta) και tonno fresco mediterraneo grigliato (fresh grilled tuna with veggies) για κυρίως πιάτα και μια μερίδα patatine [patate fritte tagliate a mano (hand cut fries)] για τσιμπολόγημα. Τα κυρίως πιάτα ήρθαν πριν τις τηγανητές πατάτες και ήταν υπέροχα.

Είχαμε, σχεδόν, τελειώσει το φαγητό μας και οι πατάτες ήταν, ακόμη, άφαντες. Αναγκάστηκα να σηκωθώ και να μπω μέσα στο μαγαζί για να τους υπενθυμίσω τη παραγγελία η οποία, τελικά, εμφανίστηκε στο τραπέζι αφού είχαμε ολοκληρώσει το δείπνο μας, και έχοντας χορτάσει, οι πατάτες έμειναν ανέγγιχτες στο πιάτο. Όλες αυτές τις λεπτομέρειες τις αναφέρω γιατί θέλω να καταλήξω πως στο τέλος οι άνθρωποι, προς τιμήν τους, δεν μας χρέωσαν τις πατάτες ζητώντας συγγνώμη για την καθυστέρηση. Ο λογαριασμός, μαζί με τα αναψυκτικά, ήταν 40 €.
Όταν ξαναβρεθήκαμε έξω από τη Βασιλική Όπερα η παράσταση είχε τελειώσει και μπροστά από το μοντέρνο κτίριο του Κοινοβουλίου της Μάλτας δεν υπήρχε ψυχή.


Διασχίσαμε την Πύλη της Βαλέτας για να δούμε το φωτισμένο, στα χρώματα του γαλάζιου και του ροζ, σιντριβάνι των Τριτώνων.

Έπειτα, χωθήκαμε, ξανά, στην πόλη και επιδοθήκαμε σε μια αδιάκοπη βόλτα περνώντας από όλα τα γνωστά αξιοθέατα, αλλά τρυπώνοντας και σε πιο απόμερα και σκοτεινά δρομάκια της πρωτεύουσας.


Η Republic Street είχε λίγο κόσμο και στο Amorino η ουρά είχε λιγοστέψει αλλά, τελικά, δεν στηθήκαμε για να πάρουμε παγωτό.


Τα εστιατόρια της Saint John's Square είχαν αδειάσει, αλλά ο St. John's Co-Cathedral έστεκε ολοφώτιστος, αναδεικνύοντας τη λιτή κορμοστασιά του.



Ερημιά επικρατούσε και στη μικρή πλατεία μπροστά από την Εθνική Βιβλιοθήκη της Μάλτας, αφού τα εστιατόρια είχαν κλείσει προ πολλού αφήνοντας τη Βασίλισσα Βικτώρια να απολαύσει την ήσυχη βραδιά.

Στη Misraħ San Ġorġ οι αδύναμοι πίδακες των σιντριβανιών συνέχιζαν το έργο τους, ενώ πάνω στο Grandmaster's Palace προβάλλονταν με τεράστια φωτεινά γράμματα οι λέξεις «Heritage Malta» υπενθυμίζοντας σε όλους τις προσπάθειες που καταβάλλει η Εθνική Υπηρεσία για τη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς των νησιών. Η Heritage Malta είναι το «πρόσωπο» των νησιών της Μάλτας που φροντίζει να υπάρχει και στο μέλλον ό,τι κουβαλάει πάνω του αυτός ο τόπος.


Η Old Theatre Street κρατούσε ακόμα ζωή αφού κάποια μαγαζιά ήταν ανοιχτά.

Περάσαμε έξω από το Teatru Manoel, φτάνοντας αμέσως μετά στη Bażilika Santwarju tal-Madonna tal-Karmnu με τις στολισμένες κόγχες εκατέρωθεν του δρόμου.



Λίγο πιο κάτω, ο St. Paul's Pro-Cathedral και τα κτίρια της Πλατείας Ανεξαρτησίας ήταν λουσμένα με χρυσαφένιο φως.

Φτάσαμε μέχρι το αγαπημένο μας σημείο για να δούμε το Bridge Bar με τα απλωμένα τραπεζάκια του πάνω στη μικρή γέφυρα της οδού Liesse.

Ήταν η τελευταία μας βραδιά στη Βαλέτα και, παρόλη την κούραση, δεν μας έκανε καρδιά να την αποχωριστούμε. Περασμένα μεσάνυχτα τριγυρνούσαμε στα έρημα στενάκια απολαμβάνοντας τη μεσαιωνική αύρα αυτής της οχυρωμένης πόλης με τη συναρπαστική ιστορία. Σε κάθε μας επίσκεψη, η πόλη, μας φανέρωνε με τον πιο απλόχερο τρόπο το μεγαλείο των Ιπποτών του Ιωάννη οι οποίοι ίδρυσαν μια πρωτεύουσα με κύρος και αρχοντιά. Για αιώνες, οι Ιππότες έκαναν τη Βαλέτα απόρθητη, και αντιμετώπισαν κάθε εισβολέα χωρίς να παραμελήσουν την πνευματική της ανάπτυξη. Τα φρούρια, τα παλάτια, τα υπερμεγέθη τείχη, οι εκκλησίες και οι υπέροχοι κήποι έκαναν τους μεγαλύτερους Οίκους των ευγενών της Ευρώπης να την αποκαλούν «Λαμπροτάτη». Η Βαλέτα, με πάνω από 300 μνημεία, έχει κηρυχθεί, στο σύνολό της, διατηρητέα και ανήκει στις προστατευόμενες πόλεις της UNESCO. Η Il-Belt (η Πόλη, στα Μαλτέζικα) μπορεί να είναι μικρή σε μέγεθος, αλλά μέσα από την πηγαία και αυθεντική μεσαιωνική αρχοντιά της μετατρέπεται αυτόματα σε ένα υπαίθριο μουσείο αρχιτεκτονικής και μπαρόκ αισθητικής που μας εντυπωσίασε τη μέρα, αλλά και τη νύχτα.


Η πόλη μας φανέρωσε την κομψότητα και την εκλεπτυσμένη ατμόσφαιρα που διαθέτει, όχι μόνο μέσα από την πληθώρα των μνημείων της, αλλά και από τον σεβαστό αριθμό των γραφικών σοκακιών της με τα αμέτρητα σκαλάκια που εκπέμπουν μια μοναδική αύρα, ειδικά κατά τις βραδινές ώρες. Τα καλόγουστα εστιατόρια και μπαρ με τα απλωμένα τραπεζάκια στα στενά δρομάκια, πολλές φορές στο χείλος των σκαλοπατιών, οι μουσικές που συνόδευαν τα βήματά μας καθώς τριγυρίζαμε στον πυρήνα της πόλης και ο φωτισμός των ιστορικών κτιρίων μας εφοδίασαν με εικόνες και εμπειρίες λες και ήταν βγαλμένες από άλλες εποχές. Το κυρίαρχο στοιχείο δε, που θα συνοδεύει για πάντα τα στιγμιότυπα που θα ανασύρονται από τη μνήμη μας, είναι αυτό το χρυσαφί χρώμα των κτιρίων, όχι μόνο της Βαλέτας, αλλά όλων των πόλεων και των χωριών που καθιστά τη Μάλτα μοναδική.


Είχε μείνει, όμως, μια εκκρεμότητα να καλύψουμε πριν πούμε το οριστικό αντίο στην πρωτεύουσα. Δεν είχαμε περπατήσει, σχεδόν καθόλου, στον παραλιακό δρόμο και στην ιστορική Προκυμαία της Βαλέτας όπου ελλιμενίζονται τα πλοία εδώ και αιώνες, ενώ σήμερα στην περιοχή υπάρχουν πολλά εστιατόρια υψηλής ποιότητας με καλό φαγητό. Αυτό, όμως, θα γινόταν το επόμενο πρωινό, πριν την αναχώρησή μας για το νησί Gozo. Για την ώρα, έπρεπε να αναχωρήσουμε από την πρωτεύουσα και να αναζητήσουμε βενζινάδικο, αφού το αυριανό πρωινό έπρεπε να παραδώσουμε το αυτοκίνητο με γεμάτο ρεζερβουάρ.
Ο χάρτης, μας υπέδειξε ένα ανοιχτό πρατήριο στην περιοχή Μάρσα (Il Marsa) και ξεκινήσαμε για εκεί. Το βενζινάδικο βρισκόταν σε μια εντελώς έρημη γειτονιά. Ούτε αμάξια δεν περνούσαν στον δρόμο. Πληρώσαμε στο αυτόματο μηχάνημα 20 €, αλλά η αντλία από την οποία έπρεπε να βάλουμε βενζίνη δε δούλευε. Προβληματιστήκαμε, αρχικά, μήπως κάτι δεν κάναμε σωστά. Δοκιμάσαμε ξανά και ξανά, αλλά δεν έτρεχε ούτε σταγόνα καυσίμου μέσα στο ρεζερβουάρ. Ο σύζυγος εκνευρίστηκε και ήθελε να φύγουμε. Εγώ, επέμενα να περιμένουμε μήπως περάσει κάποιο αυτοκίνητο ώστε να ζητήσουμε βοήθεια. Πράγματι, κάποια στιγμή εμφανίστηκε ένας ντόπιος με το όχημά του ο οποίος, βλέποντάς μας, σταμάτησε χωρίς εμείς να του κάνουμε κάποιο νόημα. Ο άνθρωπος, ευγενέστατα, μας ρώτησε αν αντιμετωπίζαμε κάποιο πρόβλημα. Κατέβηκε από το αμάξι του, αφού του εξηγήσαμε τί είχε συμβεί, και δοκίμασε και εκείνος την αντλία. Τέλος, συμφώνησε ότι τα είχαμε κάνει όλα σωστά και ότι, προφανώς, είχε τελειώσει η βενζίνη στη συγκεκριμένη αντλία. Μας εξήγησε ότι αυτό το φαινόμενο συμβαίνει αρκετά συχνά στα πρατήρια, το αντιμετωπίζουν και οι ίδιοι οι κάτοικοι πολλές φορές, και μας είπε ότι έπρεπε να έρθουμε ξανά το πρωί που θα υπήρχε υπάλληλος για να λυθεί το θέμα.
Αυτή η τροπή, μας δημιούργησε μια ξαφνική αναστάτωση στο αυριανό πρόγραμμά μας, γιατί είχαμε ήδη κλεισμένα εισιτήρια με το ferry των 10:00 για το Gozo. Εγώ, σκόπευα να προλάβω να πάω στο Φρούριο του Αγίου Έλμου (Fort St. Elmo) και στην Προκυμαία της Βαλέτας πριν την αναχώρηση για το Gozo. Είχα, δηλαδή, προαποφασίσει να ξυπνήσω πολύ νωρίς, να θυσιάσω το πρωινό στο ξενοδοχείο και να πάρω ταξί για το Φρούριο, κάνοντας με τα πόδια όλο τον γύρο της χερσονήσου. Ο σύζυγος, θα έπαιρνε το πρωινό του με την ησυχία του, θα έκανε το check out, θα άφηνε το αυτοκίνητο στον αυλόγυρο του Hilton (σε απόσταση μόλις 350 μέτρων από το ξενοδοχείο) ρίχνοντας τα κλειδιά μέσα σε ένα κουτί (αυτή ήταν η συμφωνία), και στη συνέχεια θα έπαιρνε ταξί για την Προκυμαία της Βαλέτες και συγκεκριμένα για τη «στάση» Gozo Fast Ferry. Εκεί, θα συναντιόμασταν στις 9:45 περιμένοντας το πλοίο για το Gozo.
Έπρεπε, λοιπόν, να βρεθεί μια συμφέρουσα λύση γιατί δεν ήθελα να αφήσω τον σύζυγο να οδηγήσει μόνος του, το επόμενο πρωί, τα 14 χιλιόμετρα πήγαινε-έλα μέχρι το βενζινάδικο. Άλλωστε, να υπενθυμίσω ότι σε όλες τις οδικές μας διαδρομές εγώ ήμουν αυτή που εκτελούσα χρέη βάσης, κρατώντας το κινητό στο χέρι, αφού το αυτοκίνητο δε διέθετε κανένα βολικό σημείο για να τοποθετήσουμε το τηλέφωνο ώστε ο οδηγός να βλέπει μπροστά του τους χάρτες. Η μόνη λύση που μπορούσα να σκεφτώ, για να μην τινάξω τον σχεδιασμό, ήταν να ξυπνήσουμε ακόμα νωρίτερα το πρωί, ώστε η διαδικασία με τον ανεφοδιασμό να έχει ολοκληρωθεί γύρω στις 8:00. Όταν μπήκαμε στο δωμάτιο η ώρα πρέπει να ήταν γύρω στις 2:00 με 2:30. Ρύθμισα το ξυπνητήρι να χτυπήσει στις 6:30 και μπήκα να κάνω μπάνιο πριν ξαπλώσω.
Last edited: