• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιος - Οκτώβριος 2021 !

Πακιστάν ΠΑΚΙΣΤΑΝ. Στα χνάρια του Μ. Αλέξανδρου

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός

Τα κάστρα στο Καριμαμπάντ.

Όταν τελειώσαμε τη βόλτα μας στον Παγετώνα, ξεκινήσαμε την επιστροφή προς το Καριμαμπάντ. Ο δρόμος ήταν αρκετά κακός και αν σκεφτεί κανείς ότι κάναμε πάνω από μία ώρα για τα τελευταία 20 χιλιόμετρα καταλαβαίνει τα χάλια του. Ο χρόνος που κάναμε ήταν ίδιος και όταν ανεβαίναμε και όταν κατεβαίναμε. Εννοείται ότι είναι μεγάλο πρόβλημα όταν συναντιούνται δύο αυτοκίνητα. Υπενθυμίζω ότι στο Πακιστάν η οδήγηση γίνεται από την αριστερή πλευρά του δρόμου. Άσε που ξαφνικά βλέπουμε μπροστά μας ένα σύννεφο σκόνης. Μόλις πριν είχε γίνει μια μικρή κατολίσθηση. Περιμέναμε λίγο να πέσει η σκόνη και περάσαμε βιαστικά.
DSC_0917.JPG



DSC_0921.JPG


Η επόμενη μας στάση ήταν το φρούριο Αltit. Το είχαμε δει και την προηγούμενη μέρα περνώντας τον κεντρικό δρόμο KKH. Όμως ήμασταν χαμηλά εμείς και εκείνο ήταν λίγο πιο πάνω. Τώρα το προσεγγίσαμε από την επάνω πλευρά. Παρκάραμε το αυτοκίνητο στο ομώνυμο χωριό και με λίγο περπάτημα φτάσαμε στο φρούριο. Όταν το βλέπεις από μακριά καταλαβαίνεις ότι είναι κάτι όμορφο, αφού βρίσκεται ψηλά λες και είναι κρεμασμένο στην κορφή ενός μικρού βουνού, αλλά από κοντά δεν σου γεμίζει το μάτι. Κανονικά για να μπεις σε συνοδεύει ξεναγός, αλλά ο Asif τους είπε ότι εμείς δεν θέλουμε και μας άφησαν και μπήκαμε μόνοι μας μετά από απλά μία μικρή ενημέρωση. Είχε αρκετούς επισκέπτες και πιστεύω ότι σχεδόν όλοι ήταν ντόπιοι. Είναι ένα μικρό κάστρο που δεν ξέρω γιατί το ονομάζουν φρούριο.

DSC_0922.JPG


DSC_0924.JPG



DSC_0931.JPG



DSC_0932.JPG


Το χωριό φαινόταν ωραίο από ψηλά:

DSC_0934.JPG



DSC_0939.JPG


Όταν τελειώσαμε την βόλτα μας εκεί, κάναμε κάμποση ώρα βόλτα και μέσα στο χωριό. Έχει πολλά τουριστικά μαγαζιά αλλά δεν μπορώ να καταλάβω αν αυτοί οι άνθρωποι βγάζουν τα έξοδά τους. Εννοώ ότι δεν είχε τουρισμό, ούτε καν τότε που ήταν Αύγουστος. Είμαι σίγουρος ότι τα μισά από αυτά τα μαγαζιά που πουλούν σουβενίρ δεν πουλούν παραπάνω από ένα αντικείμενο την ημέρα.

DSC_0960.JPG



DSC_0963.JPG



DSC_0965.JPG



DSC_0990.JPG


Πριν φύγουμε όμως από το χωριό επισκεφτήκαμε ένα ξυλουργείο, το οποίο ήταν αρκετά μεγάλο. Το χαρακτηριστικό του ήταν ότι σε αυτό δούλευαν κυρίως γυναίκες κάθε ηλικίας. Έχω ξαναπεί ότι στην περιοχή της Hunza οι γυναίκες είναι πολύ απελευθερωμένες, μέχρι που εργάζονται κιόλας. Δεν είχαν όμως εκεί κάτι για να πουλήσουν, αφού το ξυλουργείο τους έφτιαχνε μεγάλα αντικείμενα.

DSC_0977.JPG


Εδώ βλέπουμε πως σχίζουν τις πέτρες εκεί:

DSC_0982.JPG


Η επόμενη στάση μας ήταν και η τελευταία της ημέρας με τον ξεναγό και τον οδηγό μας. Πήγαμε στο φρούριο Μπαλτίτ. Όπως ανέφερα και πριν λίγο, βρίσκεται στο πιο ψηλό μέρος του χωριού Καριμαμπάντ.

DSC_0996.JPG



DSC_0997.JPG


Μας πήγε εκεί ο ξεναγός μας, πλήρωσε τα εισιτήρια, μας βρήκε έναν τοπικό ξεναγό που υποχρεωτικά θα μας έκανε την ξενάγηση στο φρούριο και έφυγε. Ο τοπικός ξεναγός ήταν πολύ καλός και συμπαθής. Μάλιστα όταν έμαθε ότι είμαστε από την Ελλάδα ενθουσιάστηκε. Μας είπε ότι είναι και πρακτικός γιατρός και ακολουθεί τις συμβουλές του Ασκληπιού. Ισχυρίστηκε ότι έχει θεραπεύσει με τα βότανά του χιλιάδες ανθρώπους. Επίσης μας είπε ότι ασχολείται με την αστρολογία και συμβουλεύεται αρχαίους Έλληνες γι’ αυτό. Και ενώ είχε συνεννοηθεί με τον Ασίφ να μας αφήσει σε σύντομο χρόνο, λόγω της εθνικότητάς μας έμεινε μαζί μας όσο περισσότερο μπορούσε.

DSC_0012.JPG



DSC_0026.JPG



DSC_0006.JPG



DSC_0015.JPG



DSC_0008.JPG


Την ώρα που βγαίναμε έξω από το φρούριο, αρχίζει ένας πολύ δυνατός αέρας να φέρνει μεγάλες ποσότητες σκόνης στην περιοχή. Ο ξεναγός βγήκε τρέχοντας, αλλά εμείς δεν τον ακολουθήσαμε. Προτιμήσαμε να μείνουμε μέσα στο φρούριο για να μην μας έρθει όλος αυτός ο αέρας με τη σκόνη στο σώμα. Θέλαμε να του δώσουμε κάποιο φιλοδώρημα, αλλά αυτός όταν βγήκαμε από το φρούριο είχε χαθεί. Το φρούριο είχε αρκετό ενδιαφέρον αλλά δυστυχώς με τον αέρα που φύσηξε δεν μπορέσαμε να κάνουμε περισσότερη βόλτα είτε μέσα είτε και απ’ έξω. Βιαστήκαμε να φύγουμε και εμείς γιατί φοβηθήκαμε ότι θα άρχιζε καμιά δυνατή βροχή. Πράγματι μετά από λίγο έβρεξε, αλλά όχι πολύ δυνατά.

DSC_0020.JPG


DSC_0023.JPG



IMG_20240806_145852.jpg


Το χαρακτηριστικό χτίσιμο στο χωριό:

IMG_20240806_162223.jpg


Εν τω μεταξύ ο ξεναγός μάς είχε πει ότι το ξενοδοχείο δεν ήταν μακριά από εκεί και μας πρότεινε να γυρίσουμε με τα πόδια γιατί εκείνος με το αυτοκίνητο και τον οδηγό θα πήγαιναν για να βάλουν καύσιμα πριν κλείσουν τα βενζινάδικα. Έτσι αναγκαστήκαμε και πήγαμε μέχρι το ξενοδοχείο τρώγοντας άπειρη σκόνη πάνω στο κεφάλι και στο στόμα μας. Το ωραίο είναι ότι μόλις φτάσαμε στα δωμάτια μας ο αέρας και η σκόνη σταμάτησαν. Εν τω μεταξύ όπως κατεβαίναμε από το φρούριο με τα πόδια βλέπαμε κάτω στην κοιλάδα να έχει πολλή σκόνη σε πολλά σημεία. Πράγματι ενώ έχει πολύ πράσινο η κοιλάδα, εκεί που πέφτουν απότομα τα βουνά δεν έχει δένδρα, με αποτέλεσμα εκεί να έχει πολλά χώματα. Στο ξενοδοχείο δεν είχαμε και πολλά πράγματα να κάνουμε και έτσι στα γρήγορα κάναμε ένα μπάνιο και χαλαρώσαμε μέχρι να περάσει η ώρα γιατί φτάσαμε γύρω στις 4:00 το μεσημέρι.

Κατά τις 7:00 το βραδάκι φύγαμε για να πάμε να βρούμε στο χωριό φαγητό να φάμε. Όμως αυτή τη φορά δεν θέλαμε να είναι κοτόπουλο. Ανεβήκαμε όλο τον εμπορικό δρόμο του Καριμαμπάντ, σχεδόν μέχρι το φρούριο και δεν βρήκαμε πουθενά παρά μόνο κοτόπουλο και γιακ. Για να πω την αλήθεια τα περισσότερα εστιατόρια δεν είχαν καλά καλά ανοίξει ακόμα. Δεν είχαν πελατεία και εμείς φανταζόμασταν ότι οι άνθρωποι δεν βγαίνουν έξω για φαγητό. Τελικά βρήκαμε και αποφασίσαμε να πάμε να φάμε σε μία πιτσαρία. Ήταν ωραία εκεί που καθίσαμε και η πίτσα ήταν αρκετά καλή. Στο γυρισμό λοιπόν περίπου στις 9:30 πολλά από τα εστιατόρια που ήταν άδεια όταν ανεβαίναμε το δρόμο, ήταν πλέον με αρκετό κόσμο. Βέβαια τουρισμός πολύς δεν υπάρχει. Δεν ξέρω πώς καταφέρνουν τόσο πολλά μαγαζιά να επιβιώνουν όπως έχω ξαναπεί. Τελικά οι ντόπιοι μάλλον βγαίνουν αργά, όπως στην Ελλάδα.

IMG_20240806_212935.jpg


Όπως κατεβαίναμε το δρόμο του γυρισμού ξαφνικά συναντάμε τον ξεναγό του φρουρίου Baltit που είχαμε αποχωριστεί πολύ ξαφνικά το απόγευμα. Πιάσαμε ξανά την κουβέντα και του δώσαμε κάποιο φιλοδώρημα το οποίο δεν είχαμε προλάβει να του δώσουμε στο φρούριο. Μας έλεγε πάλι για την αγάπη του προς την Αρχαία Ελλάδα.

IMG_20240806_211851.jpg


Εκεί που τρώγαμε την πίτσα συζητούσαμε για το πώς θα συνεχιστεί το ταξίδι, αφού καταλαβαίναμε ότι ο οδηγός και ο ξεναγός έχουν κάποια θέματα με αυτά που τους ζητάμε να κάνουν. Εγώ είχα την ιδέα να δώσουμε από τώρα 50$ στον ξεναγό, δήθεν για τα επιπλέον χιλιόμετρα που κάνει και τις εισόδους που πληρώνει σε μέρη που δεν ήταν στο πρόγραμμα. Μόλις άκουσαν οι υπόλοιποι την ιδέα, τους άρεσε πολύ και ενώ εγώ δεν το είχα σκεφτεί και τόσο καλά, με υποχρέωσαν να το πραγματοποιήσω.

DSC_0034.JPG


Γύρω στις 10 που επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μόλις είδαμε τον ξεναγό του έδωσα τα 50 δολάρια. Στην αρχή δεν ήθελε να τα πάρει αλλά μετά αφού τον πιέσαμε τα πήρε και πράγματι φάνηκε πολύ χαρούμενος. Φυσικά του τονίσαμε ότι θα υπάρξει και επιπλέον φιλοδώρημα στο τέλος. Εμείς του είπαμε ότι θέλαμε να πληρώσουμε κάποια έξτρα τα οποία μας κάνει είτε επειδή πληρώνουν παραπάνω καύσιμα είτε για τον κόπο τους. Πάντως ήταν πολύ ευγενικός και μετά από αυτό έδειξε ακόμα πιο καλή διάθεση. Μάλιστα εγώ του είχα πει ότι δεν μας αρέσει να γυρνάμε νωρίς στα ξενοδοχεία και εκείνη την ώρα μου υποσχέθηκε ότι θα ξεκινάμε πολύ πρωί και θα επιστρέφουμε αργά για ξεκούραση στο ξενοδοχείο. Δεν ξέρω αν θα το κάνει αλλά νομίζω ότι έχει μπει στο νόημα του ταξιδιού που κάνουμε.

Τη βραδιά αυτή δεν είχε τραγούδια όπως την προηγούμενη φορά. Έτσι πήγαμε στα δωμάτια από νωρίς. Εγώ μάλιστα έπεσα για ύπνο από τις 11:00 η ώρα. Το έκανα γιατί επειδή ξυπνώ πολύ πρωί ώστε να έχω χορτάσει ύπνο. Όντως την επόμενη το πρωί ξύπνησα από τις 5.
IMG_20240806_192917.jpg


Σε όλο το ταξίδι φυσικά πίνουμε εμφιαλωμένο νερό το οποίο ευτυχώς είναι αρκετά φθηνό. Στα μαγαζιά το βρίσκουμε 100 ρουπίες το μπουκάλι του 1,5 λίτρου, ενώ στα εστιατόρια το πουλάνε από 150 μέχρι 250 ρουπίες. Και είναι αλήθεια ότι πίνουμε πολύ νερό. Κάθε φορά που πηγαίνουμε σε εστιατόριο το βράδυ παίρνουμε ένα τέτοιο μεγάλο μπουκάλι και το καταναλώνουμε όλο εγώ με την Ντίνα. Ένα άλλο θέμα που υπάρχει είναι ότι στο Καριμαμπάντ το νερό που βγάζουν οι βρύσες έχει κάποιο χρωματισμό. Λένε λοιπόν ότι είναι επειδή έτσι βγαίνει το νερό από τον παγετώνα που το παίρνουν. Πράγματι όλα τα νερά που τρέχουν έχουν ένα χρώμα που οφείλεται σίγουρα και στη λάσπη η οποία υπάρχει, αλλά και στο ότι έτσι βγαίνει από τον παγετώνα. Τουλάχιστο έτσι γράφουν σε ένα χαρτί στο ξενοδοχείο στην τουαλέτα.

 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.661
Likes
13.733
Προσπαθώ, ύστερα από μήνες και πλέον, να θυμηθώ πως ξεκίνησε η ιδέα του Πακιστάν. Δεν το μπορώ.
Δεν χρειαζεται να προσπαθησω καθολου.... ηταν το 2009 οταν διαβασα εδω στο φορουμ μια ιστορια για Πακισταν απο παλιοτερο μερος και απο τοτε μου εχει καρφωθει στο μυαλο...
Ανυπομονω για την συνεχεια!!!!
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Δεν χρειαζεται να προσπαθησω καθολου.... ηταν το 2009 οταν διαβασα εδω στο φορουμ μια ιστορια για Πακισταν απο παλιοτερο μερος και απο τοτε μου εχει καρφωθει στο μυαλο...
Ανυπομονω για την συνεχεια!!!!
Κι εγώ είχα διαβάσει την ιστορία του @dbalats , και λέω: άστο δε θα πάω ποτέ!
Μετά όμως ευτυχώς το ξέχασα.
Μέσα από την ιστορία μου θα καταλάβεις ότι τελικά δεν ήταν και τόσο δύσκολο να γίνει το ταξίδι.
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.661
Likes
13.733
Κι εγώ είχα διαβάσει την ιστορία του @dbalats , και λέω: άστο δε θα πάω ποτέ!
Μετά όμως ευτυχώς το ξέχασα.
Μέσα από την ιστορία μου θα καταλάβεις ότι τελικά δεν ήταν και τόσο δύσκολο να γίνει το ταξίδι.
Του traveladdict ειχα διαβασει πρωτα και ειχε και πολλη περιπετεια...
Μην καθυστερεις λεμε!!! :haha:
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
@travelbreak ταξιδιωτικά είσαι...on fire :) Περιμένουμε τη συνέχεια!
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.953
Likes
16.674
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
σας θαυμάζω και πολύ θέλω να σας μοιάσω όταν φτάσει η ώρα !
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πακιστάν, το ταξίδι ξεκινά. Πρώτη μέρα.

Αν έλεγα σε κάποιους από τους φίλους μου ότι θα πάω στο Πακιστάν ταξίδι μόνος μου, χωρίς πρακτορείο από την Ελλάδα, θα μου έλεγαν ότι αυτό το θεωρούν πολύ επικίνδυνο. Κι όμως το τολμήσαμε και το κάναμε. Για να λέμε την αλήθεια δε θα είχαν και τόσο άδικο, αν και εμείς δεν καταλάβαμε και τόσο τους κινδύνους εκεί. Όμως υπήρχαν και τους ανακαλύπτεις ψάχνοντας στις ειδήσεις για τη χώρα. Γίνονται επεισόδια πολύ συχνά με θύματα αθώους αστυνομικούς, στρατιωτικούς και πολίτες. Δε θα το αναλύσω περισσότερο. Πριν φύγουμε είχαμε άγνοια του κινδύνου. Δεν είχαμε ψάξει στα ξένα πρακτορεία. Μόνο ό,τι ακούγαμε στις ελληνικές ειδήσεις.

Το ταξίδι ξεκίνησε την Τρίτη το μεσημέρι στις 29 Ιουλίου. Η πτήση μας ήταν στις τρεις και τέταρτο το μεσημέρι. Όλα πήγαν καλά μέχρι που μας ανακοίνωσαν ότι θα έχει το αεροπλάνο κάποια καθυστέρηση. Πηγαίναμε με την αεροπορική εταιρεία Saudi Arabia στην Jeda. Τελικά η πτήση αντί για τις τρεις και τέταρτο έφυγε περίπου στις 5. Ευτυχώς όμως είχαμε μεγάλη αναμονή στην Τζέντα, οπότε δεν είχαμε πρόβλημα. Ίσως και καλύτερα, γιατί μοιράσαμε τις αναμονές στα αεροδρόμια της Αθήνας και της Σαουδικής Αραβίας. Εκεί φτάσαμε περίπου στις 9:00 το βράδυ και η πτήση μας ήταν κάπου στις 2:00 τα ξημερώματα.

Χαζολογήσαμε λίγο στο αεροδρόμιο, αλλά δυστυχώς δεν είχε και πολύ ενδιαφέρον. Όμως τουλάχιστον εγώ που νύσταζα λίγο, κοιμήθηκα καθιστός για αρκετά λεπτά και η ώρα για μένα πέρασε σχετικά γρήγορα. Η πτήση για το Ισλαμαμπάντ διήρκησε περίπου 5 ώρες και, στην περισσότερη από αυτήν, εγώ κοιμόμουν. Έτσι στις 9:00 το πρωί έφτασα σχετικά ξεκούραστος. Όλες οι διαδικασίες και στην Σαουδική Αραβία και στο Πακιστάν για να περάσουμε τα τυπικά ήταν γρήγορες. Όμως είχαμε τεράστια αναμονή για να πάρουμε τις βαλίτσες μας. Συγκεκριμένα περιμέναμε λίγο πάνω από μία ώρα για να έρθουν όλες. Έτσι κάπου στις 10:30 βγήκαμε από το αεροδρόμιο όπου μας περίμενε ο οδηγός ενός μεγάλου βαν (Toyota Hiace) και ο Asif που θα ήταν ο ξεναγός μας.

Ο Ασίφ ήταν ένας χοντρούλης στα 40 προς 50, ο οποίος ήταν πολύ ευγενικός. Το επίσημο όνομα που έχει ως ξεναγός είναι Asif OMG Tour Guide. Καταρχήν μας περίμενε με μία ανθοδέσμη την οποία μας παρέδωσε. Μετά μας πήγε δίπλα σε ένα καφέ και μας κέρασε ένα ποτό τον καθένα. Μετά και από αυτό μας μετέφερε τα πράγματα σε ένα σημείο όπου πέρασε το Hiace για να τα βάλουμε και να μπούμε και εμείς και να ξεκινήσουμε το ταξίδι μας. Το βαν ήταν τουλάχιστο 10 θέσεων και χωρούσε άνετα και τα πράγματά μας. Μπροστά έχει θέση για τον οδηγό και τον ξεναγό μας, ενώ πίσω έχει στην πρώτη σειρά 2 θέσεις και μετά άλλες δύο σειρές από τρεις θέσεις σε κάθε μία. Έχει πιο πίσω και άλλη σειρά θέσεων, αλλά ήταν σηκωμένες για να χωράνε τα πράγματα. Ήταν αρκετά καινούργιο.
DSC_0003.JPG

Ο Ασίφ μας ρώτησε εάν θέλουμε να πάμε στο ξενοδοχείο και να ξεκουραστούμε. Εμείς όμως του είπαμε ότι δεν θέλουμε να πάμε γιατί έχουμε πει στον Shahid ότι θα μας πάει μία βόλτα πριν μας πάει στο ξενοδοχείο. Γι’ αυτό του είπαμε και μας πήγε στον σταθμό Murree Hills Station. Είναι μια περιοχή που οι Άγγλοι έχτισαν, τον 19ο αιώνα, ένα μέρος για να έχουν δροσιά λόγω του υψομέτρου του. Είχε ένα σανατόριο για τα στρατεύματά τους και σιγά σιγά έχτισαν ολόκληρη πόλη με σπίτια, εκκλησία κλπ. Ανεβήκαμε σε υψόμετρο πάνω από 2 km από δρόμους που ήταν γεμάτοι στροφές, αφού ανέβαιναν μέσα από πολλούς λόφους που ήταν καταπράσινοι. Σε πολλά σημεία βλέπαμε και σπίτια αλλά και μαγαζιά που ο κόσμος καθόταν για να φάει ή να πιει. Στο τέλος πήγαμε στον σταθμό όπου κάναμε βόλτα για πάνω από μία ώρα σε έναν πεζόδρομο που ήταν γεμάτος μαγαζιά και κόσμο. Είχαμε πια φτάσει στο κανονικό Πακιστάν με τα πολύχρωμα μαγαζιά και τον κόσμο που ήθελε να βγαίνει φωτογραφίες μαζί μας. Εμείς βέβαια δεν τους χαλούσαμε χατίρι. Η διαδρομή ήταν πολύ όμορφη και το σημείο στο οποίο πήγαμε επίσης, αλλά δεν ήτανε κάτι που θα μπορούσε να τρελάνει έναν ταξιδιώτη.
DSC_0008.JPG
DSC_0010.JPG
DSC_0016.JPG
DSC_0018.JPG

Αυτό που εντυπωσιάζει είναι ότι οι οικογένειες ανεβαίνουν εκεί έχοντας μαζί τους ένα σωρό παιδιά. Αυτό το διαπιστώσαμε και στα αεροπλάνο ερχόμενοι από την Σαουδική Αραβία στο Ισλαμαμπάντ, όπου οι περισσότεροι ταξιδιώτες είχαν μαζί τους και μερικά παιδιά. Εκείνα βέβαια έκαναν αρκετή φασαρία στο αεροπλάνο και φεύγοντας το άφησαν σαν να ήταν ένα βομβαρδισμένο τοπίο. Εμείς λοιπόν περάσαμε την ώρα μας εκεί πάνω στις λόφους κάνοντας μια βόλτα.
DSC_0020.JPG
DSC_0029.JPG
DSC_0033.JPG

Υπήρχε και εκκλησία από την εποχή των Άγγλων:
DSC_0040.JPG
DSC_0041.JPG
DSC_0043.JPG
DSC_0054.JPG

Επιστρέψαμε από κάποιους άλλους δρόμους που όμως είχαν την ίδια θέα. Δηλαδή βλέπαμε καταπράσινο τοπίο, μαγαζιά, σπίτια και ανθρώπους να κυκλοφορούν. Η οδήγηση σε αυτούς τους δρόμους θυμίζει πολύ την οδήγηση στην Ινδία, στο Βιετνάμ ή στην Σρι Λάνκα. Όλα καλά όμως αφού άμα τα συνηθίσεις σου φαίνονται φυσιολογικά. Όχι βέβαια ότι θα τολμούσα να οδηγήσω εγώ σε αυτούς τους δρόμους, που μάλιστα οδηγούν και στην αριστερή πλευρά.

Επειδή είχαμε ρωτήσει αν είναι εύκολο να βρούμε μπύρες ή κρασί, ο ξεναγός μάς πήγε στο πίσω μέρος ενός ξενοδοχείου όπου τον ήξεραν και μπορούσαμε να πάρουμε αρκετές μπύρες ή κρασί. Όμως η τιμή δεν ήταν καθόλου χαμηλή και έτσι πήραμε μονάχα τρεις μπύρες του μισού λίτρου προς 4€ την κάθε μία. Αν ήταν φθηνότερες φυσικά θα παίρναμε περισσότερες. Τώρα δεν νομίζω ότι θα βρούμε άλλες μπύρες στο ταξίδι μας και ευτυχώς έχουμε μαζί μας 1,5 λίτρο με τσικουδιά.

Στις 4 πια φτάσαμε στο ξενοδοχείο που ονομαζόταν Hillview Islamabad και ήταν αρκετά καλό, αν και νομίζω ότι είχε μόνο 3 αστέρια. Το δωμάτιο ήταν τεράστιο, αρκετά καθαρό και περιποιημένο. Ο ξεναγός με τον οδηγό έφυγαν και δώσαμε ραντεβού για την επόμενη μέρα το πρωί στις 6:30 για να φύγουμε να πάμε στη Λαχόρη. Αποδείχτηκε ότι ήμασταν και πολύ τυχεροί αφού όλο το βράδυ και την άλλη μέρα το πρωί έβρεχε στη Λαχόρη, τόσο που πνίγηκαν και μερικοί άνθρωποι.

Σχεδόν αμέσως μετά που έφυγε ο ξεναγός με τον οδηγό, εγώ με τον Γιάννη ψάξαμε για να βρούμε στη γειτονιά του ξενοδοχείου συνάλλαγμα. Πράγματι στη γειτονιά μας έχει πολλά μαγαζιά που πουλάνε διάφορα πράγματα και πολλές τράπεζες. Αρχικά δοκιμάσαμε στα atm των τραπεζών, αλλά αυτά δεν μας έδιναν χρήματα. Μετά μπήκαμε σε δύο τράπεζες στις οποίες οι υπάλληλοι μας είπαν ότι δεν δίνουν συνάλλαγμα. Μάλιστα μας ενημέρωσαν ότι θα πρέπει να πάμε να βρούμε μαγαζιά για συνάλλαγμα στην περιοχή που ονομάζεται Βlue Αrea και βρίσκεται 2 χιλιόμετρα από το ξενοδοχείο μας. Η ζέστη όμως ήταν τρομερή και δεν είχαμε καμία διάθεση να περπατήσουμε τόση απόσταση. Πάνω στο βουνό που είχαμε πάει το μεσημέρι η κατάσταση ήταν καλύτερη, δηλαδή η θερμοκρασία ήταν γύρω στους 26 με 28 βαθμούς Κελσίου. Γυρίσαμε λοιπόν χωρίς κανένα αποτέλεσμα στο ξενοδοχείο και αναγκαστήκαμε να κάνουμε συνάλλαγμα στη ρεσεψιόν όπου μας άλλαξαν το κάθε ευρώ με 290 ρουπίες. Ήταν σχετικά λίγες αλλά δεν πειράζει. Χάσαμε 10 ρουπίες στο κάθε ευρώ.

Μετά ο Γιάννης πήγε να ξεκουραστεί στο δωμάτιό του και εγώ με την Ντίνα βγήκαμε να περπατήσουμε στους δρόμους. Βέβαια όταν η θερμοκρασία είναι 35 βαθμούς και η υγρασία 90%, αυτό δεν είναι και τόσο καλή ιδέα. Όμως το να κλειστούμε και μέσα στο δωμάτιο όλο το απόγευμα, είναι ακόμα χειρότερη ιδέα. Περπατούσαμε περίπου δύο ώρες στην πόλη χωρίς να δούμε κάτι που να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η πόλη όντως θα μπορούσε να είναι όμορφη αλλά μάλλον γενικά ο κόσμος δεν προτιμά να μένει σε αυτήν. Είδαμε σχετικά λίγες κατοικίες. Έχει πολύ πράσινο, αλλά έτσι είναι και όλη η γύρω περιοχή, όπως είδαμε και με το αυτοκίνητο στις μετακινήσεις της ημέρας. Όμως από τη μία δεν είναι και τόσο καθαρά στους δρόμους και από την άλλη τα πάρκα δεν προσφέρονται και τόσο για βόλτα. Κυκλοφορούν αρκετά αυτοκίνητα και λίγες μοτοσυκλέτες.
DSC_0071.JPG
DSC_0077.JPG
DSC_0082.JPG
DSC_0089.JPG

Σε πολλά σημεία βλέπεις αστυνομικούς να κυκλοφορούν ή να είναι σταματημένοι έξω από κάποια κτίρια. Έτσι μπορώ να πω ότι νιώθει κάποιος τελείως ασφαλής σε τούτη την πόλη. Περίπου στις 7 γυρίσαμε στο δωμάτιο και εγώ ήμουν τελείως μούσκεμα από τον ιδρώτα. Άλλαξα στα γρήγορα γιατί είχαμε ραντεβού με τους φίλους μας να πάμε για φαγητό. Η περιοχή έχει πολλά μαγαζιά αλλά μάλλον διαλέξαμε εκείνα τα οποία δεν ήταν και τόσο καλά. Καταλήξαμε σε ένα το οποίο είχε μοσχαρίσιο κεμπάπ και κοτόπουλο και όλα αυτά τα έφτιαχνε στα κάρβουνα. Πληρώσαμε όλοι μαζί 8€, έχοντας φάει πέντε κεμπάπ μία μερίδα κοτόπουλο κι άλλο ένα σουβλάκι κοτόπουλο, ένα μεγάλο μπουκάλι νερό και δύο αναψυκτικά. Από τιμή δηλαδή ήταν πολύ καλά.

Επιστρέψαμε στο δωμάτιο περίπου στις 9:00 για να κάνουμε τα μπάνια μας και να ξεκουραστούμε νωρίς, αφού την επόμενη μέρα είχαμε πολύ πρωινό ξύπνημα. Έχουμε πρωινό στις 6:00 και 6:30 έχουμε αναχώρηση. Το κακό είναι ότι δεν είχαμε κάνει αρκετό συνάλλαγμα γιατί περιμέναμε να βρούμε καλύτερη ισοτιμία κάπου αλλού και δεν βρήκαμε ντόπια κάρτα sim. Το καλό όμως είναι ότι μέσα στο αυτοκίνητο που μας μετέφερε με κάποιο τρόπο έκανε ο Ασίφ hotspot και είχαμε internet. Όμως το internet είχε πολύ συχνές διακοπές και το ίδιο συνέβαινε συχνά και στα δωμάτια των ξενοδοχείων.
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.356
Likes
7.035
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Δεν μας αφήνεις να πάρουμε ανάσα από τη μια ιστορία στην άλλη! Να είστε καλά και να συνεχίσετε να ταξιδεύετε μ' αυτούς τους ρυθμούς.
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
Θέλω σύνταξη τώρα! :haha:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
34.009
Μηνύματα
923.720
Μέλη
39.726
Νεότερο μέλος
Christos Rev

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom