• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιος - Οκτώβριος 2021 !

Πακιστάν ΠΑΚΙΣΤΑΝ. Στα χνάρια του Μ. Αλέξανδρου

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός

Βουνά, παγετώνες, ποτάμια στη Χούνζα. Μέρος 2

Το χωριό Passu είναι πολύ γνωστό για τα υπέροχα βουνά που το περιστοιχίζουν και τους παγετώνες. Τα βουνά έχουν το ενδιαφέρον ότι δημιουργούν πολλές κορυφές και για αυτό τους ονομάζουν κώνους. Και αυτοί οι κώνοι φυσικά δεν είναι όλοι στο ίδιο ύψος με αποτέλεσμα όταν εσύ κοιτάς προς το βουνό να τους βλέπεις τον έναν κάτω από τον άλλον.

Φτάσαμε μέχρι εκεί και αποφασίσαμε να περπατήσουμε λίγο στο ίδιο το χωριό. Το χωριό είχε κάποια φτωχικά σπίτια και το μόνο πλούσιο ήταν τα δέντρα, που ήταν γεμάτα μήλα, ροδάκινα και βερίκοκα. Όμως οι αυλές ήταν καταπράσινες και σε πολλές έβλεπες ότι είχαν κομμένα φρούτα σε κομμάτια και τα ξέραιναν, φαντάζομαι για να τα έχουν το χειμώνα ή να τα πουλήσουν. Μερικοί άνθρωποι που συναντήσαμε μας χαιρετούσαν και δυο παιδιά που μίλησα ήξεραν κάποια αγγλικά.

DSC_0594.JPG


Στην περιοχή που βρισκόμασταν δηλαδή στην Hunza οι άνθρωποι είναι τελείως διαφορετικοί από το υπόλοιπο Πακιστάν. Καταρχήν έχει πάρα πολλούς οι οποίοι μιλούν αγγλικά και αυτό οφείλεται στο ότι όλοι είναι υποχρεωμένοι να πηγαίνουν στο σχολείο και το κάνουν. Στην υπόλοιπη χώρα αυτό δεν συμβαίνει και οι γονείς δε θεωρούν απαραίτητο να μάθουν τα παιδιά τους γράμματα. Μάλιστα στη Hunza οι γυναίκες εργάζονται, κάτι που δεν συμβαίνει στα περισσότερα μέρη του υπόλοιπου Πακιστάν.

DSC_0567.JPG


Στις περισσότερες πόλεις της επαρχίας από όπου περάσαμε με το αυτοκίνητο τις προηγούμενες μέρες ήταν πολύ σπάνιο κάποιος να δει γυναίκα. Και φυσικά δεν έβλεπες γυναίκα που να μην συνοδεύεται από κάποιον άνδρα. Αυτά δηλαδή τα οποία ακούμε για κάποιες φανατικές ισλαμικές χώρες, τα ζούσαμε καθημερινά. Στην Hunza επίσης οι γυναίκες πολύ συχνά κυκλοφορούν χωρίς μαντίλι στο κεφάλι. Μόνο φουστάνι δεν είδαμε να φορούν. Πάντα φορούν ένα παντελόνι. Οι γυναίκες που βλέπαμε φαινόταν πολύ φιλελεύθερες και ειδικά τα νέα κορίτσια των 20 περίπου ετών, δεν καταλάβαινες ότι είναι από το Πακιστάν. Όντως τα χωριά που επισκεφτήκαμε τη σημερινή ημέρα ήταν μία όαση σε αυτά που είχαμε ζήσει τις προηγούμενες μέρες έξω από τις πόλεις. Όμως έβλεπες παντού τουρίστες, πακιστανούς δηλαδή, να κυκλοφορούν με τα αυτοκίνητά τους και τις γυναίκες και τα παιδιά τους, χωρίς μεγάλους περιορισμούς στην αμφίεση. Το μαντήλι φυσικά ήταν υποχρεωτικό για όλες αυτές τις γυναίκες.

DSC_0539.JPG



DSC_0551.JPG


Εμείς μετά το χωριό Πασσού πήραμε το δρόμο του γυρισμού. Εκτός από τις μικρές στάσεις που κάναμε, κάναμε και μία μεγαλύτερη στο χωριό Hussaini. Εκεί περπατήσαμε 5-10 λεπτά μέχρι να φτάσουμε στο ποτάμι που υπήρχε μία κρεμαστή γέφυρα, που ήταν μόνο για πεζούς. Πολύς κόσμος πήγαινε κυρίως για να βγάλει μερικές φωτογραφίες διότι για να περάσει τη γέφυρα φαινόταν λίγο επικίνδυνο, αφού δεν ήταν εύκολο να κρατηθείς με σιγουριά και τα πόδια σου πατούσαν τη μια στο ένα ξύλο και την άλλη στο άλλο, τα οποία απείχαν μία απόσταση μεταξύ τους 20 με 30 εκατοστά. Ήταν όμορφα όχι μόνο η γέφυρα, αλλά όλο αυτό το μέρος. Εκεί έχουν απλώσει και κάποια μεγάλα συρματόσχοινα από τη μία μεριά του ποταμού μέχρι την άλλη και μπορεί κάποιος να ανέβει και να καθίσει σε κάτι σαν ποδήλατο και να περάσει από τη μία άκρη του ποταμού στην άλλη πηγαίνοντας πάνω από το νερό. Δεν το επιχειρήσαμε αλλά αρκετοί ντόπιοι το έκαναν. Αυτό δεν το είδαμε μόνο στο συγκεκριμένο σημείο αλλά και σε άλλα σημεία. Αρέσει στους ντόπιους να στήνουν τέτοια συρματόσχοινα για να κάνουν αυτή τη δραστηριότητα.

DSC_0577.JPG


DSC_0581.JPG


DSC_0590.JPG



DSC_0599.JPG


Φεύγοντας από εκεί επειδή είχαμε πει από το πρωί στον Asif να μας πάει σε κάποια χωριά, μας πέρασε από το χωριό Ghulkin. Εδώ αυτά τα χωριά δεν ήταν μέσα στο κεντρικό δρόμο όλα. Το συγκεκριμένο που λέω μπορεί να έχει μερικά μαγαζιά στο κεντρικό δρόμο αλλά το κυρίως χωριό βρίσκεται λίγο πάνω από αυτό το δρόμο. Πήγαμε λοιπόν προς τα πάνω και κάναμε μία μικρή βόλτα για να διαπιστώσουμε ότι μπορεί να ήταν ένα ωραίο χωριό αλλά σίγουρα τέτοια χωριά θα υπάρχουν εκατοντάδες στο Πακιστάν.
DSC_0609.JPG



DSC_0612.JPG


Το επόμενο χωριό που σταματήσαμε ήταν το χωριό Gulmit. Αυτό πράγματι είχε ενδιαφέρον και φαινόταν και λίγο τουριστικό αφού υπήρχαν και κάποια μαγαζιά για να καθίσεις να φας ή να πιείς. Εμείς πήγαμε σε ένα εργαστήριο για να μας δείξει ο Asif ότι εδώ δουλεύουν και οι γυναίκες. Πράγματι στο εργαστήριο ήταν τρεις γυναίκες. Η μία μεγάλης ηλικίας ενώ οι άλλες ήταν γύρω στα 40 με 50. Ήταν ωραίες γυναίκες οι οποίες μιλούσαν και λίγα αγγλικά. Αυτές είχαν εργαστήριο στο οποίο έφτιαχναν χαλιά στον αργαλειό. Φυσικά πήγαμε εκεί και για να έχουμε την ευκαιρία αν θέλουμε να αγοράσουμε κάτι. Η Ντίνα μόλις είδε ένα χαλί συγκεκριμένο της άρεσε πάρα πολύ και ήθελε να το πάρουμε. Όμως οι γυναίκες ζητούσαν περίπου 115€. Εγώ τους αντιπρότεινα 100 δολάρια και στο τέλος τα βρήκαμε στα 100€. Σύμφωνα με την Ντίνα είναι πολύ φθηνό για τη δουλειά την οποία έχει και την ποιότητά του. Εμένα δεν μου φάνηκε κάτι ιδιαίτερο και το μέγεθος του είναι περίπου 80 επί 50 εκατοστά. Τώρα είναι ήδη στρωμένο στο σπίτι μας.

DSC_0632.JPG


Αφού φύγαμε από το εργαστήριο αυτό πήγαμε λίγο δίπλα που πάλι ο Asif συνάντησε μία γνωστή του κυρία η οποία και εκείνη μιλούσε πολύ καλά αγγλικά. Εκείνη είχε ένα παραδοσιακό σπίτι το οποίο ισχυριζόταν ότι είναι περίπου χιλίων ετών. Μας είπε επίσης ότι είναι τατζίκα. Όχι ότι προέρχεται ακριβώς από το Τατζικιστάν, αλλά ότι η καταγωγή της είναι από αυτό το λαό. Το σπίτι που είδαμε ήταν καταπληκτικό, όχι επειδή ήταν παλιό αλλά επειδή είχαν πολύ ενδιαφέρον εκείνα που έβλεπες και η κατασκευή του. Η γυναίκα μας ξενάγησε και εμείς το χαρήκαμε. Δεν ζητούσε λεφτά, αλλά ο Ασίφ μας είπε να βάλουμε σε ένα κουτί αν θέλαμε ό,τι ποσόν θέλαμε. Εμείς βάλαμε από 500 ρουπίες ο καθένας, δηλαδή συνολικά 3,3 ευρώ. Μπορεί για μας να ήταν πολύ λίγο αλλά πιστεύω ότι ήταν ένα καλό ποσόν για δωρεά που κάναμε γι’ αυτή την επίσκεψη. Στις επόμενες φωτογραφίες φαίνονται πόσο άνετες (ντύσιμο και εμφάνιση) ήταν οι γυναίκες στη Χούνζα.

DSC_0639.JPG



DSC_0643.JPG


IMG_20240805_182007.jpg


IMG_20240805_182314.jpg



DSC_0650.JPG


Αυτή ήταν και η τελευταία μας στάση για τη μέρα. Δεν αργήσαμε να φτάσουμε στο ξενοδοχείο μας. Όπως είπα είναι στο χωριό Καριμαμπάντ και από το δωμάτιό μας μπορούσαμε να δούμε καταπληκτική εικόνα με τεράστια βουνά με χιόνια και παγετώνες. Για να πω την αλήθεια οι παγετώνες δεν ήταν και τόσο εμφανείς, αλλά η θέα ήταν υπέροχη. Ευτυχώς είχε και μία αυλή μεγάλη που μπορούσες να καθίσεις και να απολαύσεις λίγο το τοπίο. Και λέω λίγο διότι μετά από λίγη ώρα έπεσε το σκοτάδι και αφού δεν είχε και φεγγάρι δεν μπορούσαμε να δούμε κάτι πέρα από το ξενοδοχείο. Το δωμάτιό μας δεν μπορώ να πω ότι ήταν και τόσο καλό, αν και ευρύχωρο. Επίσης πήγα να κάνω μπάνιο περίπου στις 11 το βράδυ και δεν είχε ζεστό νερό. Είχε όμως νωρίτερα.

DSC_0657.JPG



DSC_0681.JPG


Δεν βγήκαμε έξω από το ξενοδοχείο όλο το βράδυ, αφού αποφασίσαμε να φάμε στην ταράτσα. Δυστυχώς δεν είχε πολλά πράγματα να επιλέξουμε και όλοι φάγαμε κοτόπουλο εκτός από την Ντίνα που έφαγε τηγανιτές πατάτες. Μάλιστα κάποια στιγμή ήρθε μαζί μας και έφαγε και ο Asif. Εμείς για δύο σουβλάκια κοτόπουλο που έφαγα εγώ, τις δύο πατάτες που έφαγε η Ντίνα και ένα μεγάλο μπουκάλι νερό πληρώσαμε 3.000 ρουπίες. Μετά πήγαμε να ξεκουραστούμε στα δωμάτιά μας, αν και νωρίς.
Το ξενοδοχείο μας:

IMG_20240805_192430.jpg



Και εκεί που υπήρχε ησυχία ακούστηκαν απ’ έξω φωνές και τραγούδια. Πήγα να δω τι γίνεται και είδα μία μεγάλη παρέα με νεαρούς, περίπου 30 ετών, να κάθονται να τραγουδάνε και έναν από αυτούς να παίζει ένα όργανο που ονομάζεται Rabab. Με προσκάλεσαν στην παρέα τους οπότε εγώ πήγα και πήρα ένα ποτήρι με ρακή και πήγα και κάθισα μαζί τους. Έμεινα εκεί περίπου 45 λεπτά και μου άρεσε ο τρόπος που τραγουδούσαν και διασκέδαζαν. Κάποια στιγμή άναψαν φωτιά και τραγουδούσαν δίπλα στη φωτιά η οποία βέβαια ήταν στο μπαλκόνι του ξενοδοχείου μας. Με την κουβέντα μου είπαν ότι ήταν μία παρέα μόνο ανδρών από τη Λαχόρη που έκαναν αυτό το ταξίδι. Κάποια στιγμή άρχισαν επίσης να χορεύουν. Δεν έμεινα περισσότερο μαζί τους, αφού πήγα στο δωμάτιο για να ξεκουραστώ περίπου στις 11.

IMG_20240805_224908.jpg



IMG_20240805_224650.jpg



IMG_20240805_224643.jpg


Ευτυχώς στο Πακιστάν σε όλα τα ξενοδοχεία είχαμε internet και μπορούσαμε να έχουμε επαφή με τους δικούς μας ανθρώπους. Στο Καριμαμπάντ, και στο ίδιο ξενοδοχείο βέβαια, μείναμε δύο συνεχόμενες βραδιές. Στην περιοχή της Χούνζα οι θερμοκρασίες ήταν καταπληκτικές. Πιστεύω ότι την ημέρα δεν ξεπερνούσε τους 30 βαθμούς, ενώ το βράδυ ήταν περίπου 20. Γι’ αυτό και το βράδυ δεν χρησιμοποιήσαμε κλιματισμό. Το υψόμετρο στο Καριμαμπάντ ήταν περίπου 2250 μέτρα.

Και ο δρόμος της επιστροφής στο ξενοδοχείο μας στο Karimabad από το Passu:

1732082326807.png



 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.661
Likes
13.733
Προσπαθώ, ύστερα από μήνες και πλέον, να θυμηθώ πως ξεκίνησε η ιδέα του Πακιστάν. Δεν το μπορώ.
Δεν χρειαζεται να προσπαθησω καθολου.... ηταν το 2009 οταν διαβασα εδω στο φορουμ μια ιστορια για Πακισταν απο παλιοτερο μερος και απο τοτε μου εχει καρφωθει στο μυαλο...
Ανυπομονω για την συνεχεια!!!!
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Δεν χρειαζεται να προσπαθησω καθολου.... ηταν το 2009 οταν διαβασα εδω στο φορουμ μια ιστορια για Πακισταν απο παλιοτερο μερος και απο τοτε μου εχει καρφωθει στο μυαλο...
Ανυπομονω για την συνεχεια!!!!
Κι εγώ είχα διαβάσει την ιστορία του @dbalats , και λέω: άστο δε θα πάω ποτέ!
Μετά όμως ευτυχώς το ξέχασα.
Μέσα από την ιστορία μου θα καταλάβεις ότι τελικά δεν ήταν και τόσο δύσκολο να γίνει το ταξίδι.
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.661
Likes
13.733
Κι εγώ είχα διαβάσει την ιστορία του @dbalats , και λέω: άστο δε θα πάω ποτέ!
Μετά όμως ευτυχώς το ξέχασα.
Μέσα από την ιστορία μου θα καταλάβεις ότι τελικά δεν ήταν και τόσο δύσκολο να γίνει το ταξίδι.
Του traveladdict ειχα διαβασει πρωτα και ειχε και πολλη περιπετεια...
Μην καθυστερεις λεμε!!! :haha:
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
@travelbreak ταξιδιωτικά είσαι...on fire :) Περιμένουμε τη συνέχεια!
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.953
Likes
16.674
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
σας θαυμάζω και πολύ θέλω να σας μοιάσω όταν φτάσει η ώρα !
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πακιστάν, το ταξίδι ξεκινά. Πρώτη μέρα.

Αν έλεγα σε κάποιους από τους φίλους μου ότι θα πάω στο Πακιστάν ταξίδι μόνος μου, χωρίς πρακτορείο από την Ελλάδα, θα μου έλεγαν ότι αυτό το θεωρούν πολύ επικίνδυνο. Κι όμως το τολμήσαμε και το κάναμε. Για να λέμε την αλήθεια δε θα είχαν και τόσο άδικο, αν και εμείς δεν καταλάβαμε και τόσο τους κινδύνους εκεί. Όμως υπήρχαν και τους ανακαλύπτεις ψάχνοντας στις ειδήσεις για τη χώρα. Γίνονται επεισόδια πολύ συχνά με θύματα αθώους αστυνομικούς, στρατιωτικούς και πολίτες. Δε θα το αναλύσω περισσότερο. Πριν φύγουμε είχαμε άγνοια του κινδύνου. Δεν είχαμε ψάξει στα ξένα πρακτορεία. Μόνο ό,τι ακούγαμε στις ελληνικές ειδήσεις.

Το ταξίδι ξεκίνησε την Τρίτη το μεσημέρι στις 29 Ιουλίου. Η πτήση μας ήταν στις τρεις και τέταρτο το μεσημέρι. Όλα πήγαν καλά μέχρι που μας ανακοίνωσαν ότι θα έχει το αεροπλάνο κάποια καθυστέρηση. Πηγαίναμε με την αεροπορική εταιρεία Saudi Arabia στην Jeda. Τελικά η πτήση αντί για τις τρεις και τέταρτο έφυγε περίπου στις 5. Ευτυχώς όμως είχαμε μεγάλη αναμονή στην Τζέντα, οπότε δεν είχαμε πρόβλημα. Ίσως και καλύτερα, γιατί μοιράσαμε τις αναμονές στα αεροδρόμια της Αθήνας και της Σαουδικής Αραβίας. Εκεί φτάσαμε περίπου στις 9:00 το βράδυ και η πτήση μας ήταν κάπου στις 2:00 τα ξημερώματα.

Χαζολογήσαμε λίγο στο αεροδρόμιο, αλλά δυστυχώς δεν είχε και πολύ ενδιαφέρον. Όμως τουλάχιστον εγώ που νύσταζα λίγο, κοιμήθηκα καθιστός για αρκετά λεπτά και η ώρα για μένα πέρασε σχετικά γρήγορα. Η πτήση για το Ισλαμαμπάντ διήρκησε περίπου 5 ώρες και, στην περισσότερη από αυτήν, εγώ κοιμόμουν. Έτσι στις 9:00 το πρωί έφτασα σχετικά ξεκούραστος. Όλες οι διαδικασίες και στην Σαουδική Αραβία και στο Πακιστάν για να περάσουμε τα τυπικά ήταν γρήγορες. Όμως είχαμε τεράστια αναμονή για να πάρουμε τις βαλίτσες μας. Συγκεκριμένα περιμέναμε λίγο πάνω από μία ώρα για να έρθουν όλες. Έτσι κάπου στις 10:30 βγήκαμε από το αεροδρόμιο όπου μας περίμενε ο οδηγός ενός μεγάλου βαν (Toyota Hiace) και ο Asif που θα ήταν ο ξεναγός μας.

Ο Ασίφ ήταν ένας χοντρούλης στα 40 προς 50, ο οποίος ήταν πολύ ευγενικός. Το επίσημο όνομα που έχει ως ξεναγός είναι Asif OMG Tour Guide. Καταρχήν μας περίμενε με μία ανθοδέσμη την οποία μας παρέδωσε. Μετά μας πήγε δίπλα σε ένα καφέ και μας κέρασε ένα ποτό τον καθένα. Μετά και από αυτό μας μετέφερε τα πράγματα σε ένα σημείο όπου πέρασε το Hiace για να τα βάλουμε και να μπούμε και εμείς και να ξεκινήσουμε το ταξίδι μας. Το βαν ήταν τουλάχιστο 10 θέσεων και χωρούσε άνετα και τα πράγματά μας. Μπροστά έχει θέση για τον οδηγό και τον ξεναγό μας, ενώ πίσω έχει στην πρώτη σειρά 2 θέσεις και μετά άλλες δύο σειρές από τρεις θέσεις σε κάθε μία. Έχει πιο πίσω και άλλη σειρά θέσεων, αλλά ήταν σηκωμένες για να χωράνε τα πράγματα. Ήταν αρκετά καινούργιο.
DSC_0003.JPG

Ο Ασίφ μας ρώτησε εάν θέλουμε να πάμε στο ξενοδοχείο και να ξεκουραστούμε. Εμείς όμως του είπαμε ότι δεν θέλουμε να πάμε γιατί έχουμε πει στον Shahid ότι θα μας πάει μία βόλτα πριν μας πάει στο ξενοδοχείο. Γι’ αυτό του είπαμε και μας πήγε στον σταθμό Murree Hills Station. Είναι μια περιοχή που οι Άγγλοι έχτισαν, τον 19ο αιώνα, ένα μέρος για να έχουν δροσιά λόγω του υψομέτρου του. Είχε ένα σανατόριο για τα στρατεύματά τους και σιγά σιγά έχτισαν ολόκληρη πόλη με σπίτια, εκκλησία κλπ. Ανεβήκαμε σε υψόμετρο πάνω από 2 km από δρόμους που ήταν γεμάτοι στροφές, αφού ανέβαιναν μέσα από πολλούς λόφους που ήταν καταπράσινοι. Σε πολλά σημεία βλέπαμε και σπίτια αλλά και μαγαζιά που ο κόσμος καθόταν για να φάει ή να πιει. Στο τέλος πήγαμε στον σταθμό όπου κάναμε βόλτα για πάνω από μία ώρα σε έναν πεζόδρομο που ήταν γεμάτος μαγαζιά και κόσμο. Είχαμε πια φτάσει στο κανονικό Πακιστάν με τα πολύχρωμα μαγαζιά και τον κόσμο που ήθελε να βγαίνει φωτογραφίες μαζί μας. Εμείς βέβαια δεν τους χαλούσαμε χατίρι. Η διαδρομή ήταν πολύ όμορφη και το σημείο στο οποίο πήγαμε επίσης, αλλά δεν ήτανε κάτι που θα μπορούσε να τρελάνει έναν ταξιδιώτη.
DSC_0008.JPG
DSC_0010.JPG
DSC_0016.JPG
DSC_0018.JPG

Αυτό που εντυπωσιάζει είναι ότι οι οικογένειες ανεβαίνουν εκεί έχοντας μαζί τους ένα σωρό παιδιά. Αυτό το διαπιστώσαμε και στα αεροπλάνο ερχόμενοι από την Σαουδική Αραβία στο Ισλαμαμπάντ, όπου οι περισσότεροι ταξιδιώτες είχαν μαζί τους και μερικά παιδιά. Εκείνα βέβαια έκαναν αρκετή φασαρία στο αεροπλάνο και φεύγοντας το άφησαν σαν να ήταν ένα βομβαρδισμένο τοπίο. Εμείς λοιπόν περάσαμε την ώρα μας εκεί πάνω στις λόφους κάνοντας μια βόλτα.
DSC_0020.JPG
DSC_0029.JPG
DSC_0033.JPG

Υπήρχε και εκκλησία από την εποχή των Άγγλων:
DSC_0040.JPG
DSC_0041.JPG
DSC_0043.JPG
DSC_0054.JPG

Επιστρέψαμε από κάποιους άλλους δρόμους που όμως είχαν την ίδια θέα. Δηλαδή βλέπαμε καταπράσινο τοπίο, μαγαζιά, σπίτια και ανθρώπους να κυκλοφορούν. Η οδήγηση σε αυτούς τους δρόμους θυμίζει πολύ την οδήγηση στην Ινδία, στο Βιετνάμ ή στην Σρι Λάνκα. Όλα καλά όμως αφού άμα τα συνηθίσεις σου φαίνονται φυσιολογικά. Όχι βέβαια ότι θα τολμούσα να οδηγήσω εγώ σε αυτούς τους δρόμους, που μάλιστα οδηγούν και στην αριστερή πλευρά.

Επειδή είχαμε ρωτήσει αν είναι εύκολο να βρούμε μπύρες ή κρασί, ο ξεναγός μάς πήγε στο πίσω μέρος ενός ξενοδοχείου όπου τον ήξεραν και μπορούσαμε να πάρουμε αρκετές μπύρες ή κρασί. Όμως η τιμή δεν ήταν καθόλου χαμηλή και έτσι πήραμε μονάχα τρεις μπύρες του μισού λίτρου προς 4€ την κάθε μία. Αν ήταν φθηνότερες φυσικά θα παίρναμε περισσότερες. Τώρα δεν νομίζω ότι θα βρούμε άλλες μπύρες στο ταξίδι μας και ευτυχώς έχουμε μαζί μας 1,5 λίτρο με τσικουδιά.

Στις 4 πια φτάσαμε στο ξενοδοχείο που ονομαζόταν Hillview Islamabad και ήταν αρκετά καλό, αν και νομίζω ότι είχε μόνο 3 αστέρια. Το δωμάτιο ήταν τεράστιο, αρκετά καθαρό και περιποιημένο. Ο ξεναγός με τον οδηγό έφυγαν και δώσαμε ραντεβού για την επόμενη μέρα το πρωί στις 6:30 για να φύγουμε να πάμε στη Λαχόρη. Αποδείχτηκε ότι ήμασταν και πολύ τυχεροί αφού όλο το βράδυ και την άλλη μέρα το πρωί έβρεχε στη Λαχόρη, τόσο που πνίγηκαν και μερικοί άνθρωποι.

Σχεδόν αμέσως μετά που έφυγε ο ξεναγός με τον οδηγό, εγώ με τον Γιάννη ψάξαμε για να βρούμε στη γειτονιά του ξενοδοχείου συνάλλαγμα. Πράγματι στη γειτονιά μας έχει πολλά μαγαζιά που πουλάνε διάφορα πράγματα και πολλές τράπεζες. Αρχικά δοκιμάσαμε στα atm των τραπεζών, αλλά αυτά δεν μας έδιναν χρήματα. Μετά μπήκαμε σε δύο τράπεζες στις οποίες οι υπάλληλοι μας είπαν ότι δεν δίνουν συνάλλαγμα. Μάλιστα μας ενημέρωσαν ότι θα πρέπει να πάμε να βρούμε μαγαζιά για συνάλλαγμα στην περιοχή που ονομάζεται Βlue Αrea και βρίσκεται 2 χιλιόμετρα από το ξενοδοχείο μας. Η ζέστη όμως ήταν τρομερή και δεν είχαμε καμία διάθεση να περπατήσουμε τόση απόσταση. Πάνω στο βουνό που είχαμε πάει το μεσημέρι η κατάσταση ήταν καλύτερη, δηλαδή η θερμοκρασία ήταν γύρω στους 26 με 28 βαθμούς Κελσίου. Γυρίσαμε λοιπόν χωρίς κανένα αποτέλεσμα στο ξενοδοχείο και αναγκαστήκαμε να κάνουμε συνάλλαγμα στη ρεσεψιόν όπου μας άλλαξαν το κάθε ευρώ με 290 ρουπίες. Ήταν σχετικά λίγες αλλά δεν πειράζει. Χάσαμε 10 ρουπίες στο κάθε ευρώ.

Μετά ο Γιάννης πήγε να ξεκουραστεί στο δωμάτιό του και εγώ με την Ντίνα βγήκαμε να περπατήσουμε στους δρόμους. Βέβαια όταν η θερμοκρασία είναι 35 βαθμούς και η υγρασία 90%, αυτό δεν είναι και τόσο καλή ιδέα. Όμως το να κλειστούμε και μέσα στο δωμάτιο όλο το απόγευμα, είναι ακόμα χειρότερη ιδέα. Περπατούσαμε περίπου δύο ώρες στην πόλη χωρίς να δούμε κάτι που να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η πόλη όντως θα μπορούσε να είναι όμορφη αλλά μάλλον γενικά ο κόσμος δεν προτιμά να μένει σε αυτήν. Είδαμε σχετικά λίγες κατοικίες. Έχει πολύ πράσινο, αλλά έτσι είναι και όλη η γύρω περιοχή, όπως είδαμε και με το αυτοκίνητο στις μετακινήσεις της ημέρας. Όμως από τη μία δεν είναι και τόσο καθαρά στους δρόμους και από την άλλη τα πάρκα δεν προσφέρονται και τόσο για βόλτα. Κυκλοφορούν αρκετά αυτοκίνητα και λίγες μοτοσυκλέτες.
DSC_0071.JPG
DSC_0077.JPG
DSC_0082.JPG
DSC_0089.JPG

Σε πολλά σημεία βλέπεις αστυνομικούς να κυκλοφορούν ή να είναι σταματημένοι έξω από κάποια κτίρια. Έτσι μπορώ να πω ότι νιώθει κάποιος τελείως ασφαλής σε τούτη την πόλη. Περίπου στις 7 γυρίσαμε στο δωμάτιο και εγώ ήμουν τελείως μούσκεμα από τον ιδρώτα. Άλλαξα στα γρήγορα γιατί είχαμε ραντεβού με τους φίλους μας να πάμε για φαγητό. Η περιοχή έχει πολλά μαγαζιά αλλά μάλλον διαλέξαμε εκείνα τα οποία δεν ήταν και τόσο καλά. Καταλήξαμε σε ένα το οποίο είχε μοσχαρίσιο κεμπάπ και κοτόπουλο και όλα αυτά τα έφτιαχνε στα κάρβουνα. Πληρώσαμε όλοι μαζί 8€, έχοντας φάει πέντε κεμπάπ μία μερίδα κοτόπουλο κι άλλο ένα σουβλάκι κοτόπουλο, ένα μεγάλο μπουκάλι νερό και δύο αναψυκτικά. Από τιμή δηλαδή ήταν πολύ καλά.

Επιστρέψαμε στο δωμάτιο περίπου στις 9:00 για να κάνουμε τα μπάνια μας και να ξεκουραστούμε νωρίς, αφού την επόμενη μέρα είχαμε πολύ πρωινό ξύπνημα. Έχουμε πρωινό στις 6:00 και 6:30 έχουμε αναχώρηση. Το κακό είναι ότι δεν είχαμε κάνει αρκετό συνάλλαγμα γιατί περιμέναμε να βρούμε καλύτερη ισοτιμία κάπου αλλού και δεν βρήκαμε ντόπια κάρτα sim. Το καλό όμως είναι ότι μέσα στο αυτοκίνητο που μας μετέφερε με κάποιο τρόπο έκανε ο Ασίφ hotspot και είχαμε internet. Όμως το internet είχε πολύ συχνές διακοπές και το ίδιο συνέβαινε συχνά και στα δωμάτια των ξενοδοχείων.
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.356
Likes
7.035
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Δεν μας αφήνεις να πάρουμε ανάσα από τη μια ιστορία στην άλλη! Να είστε καλά και να συνεχίσετε να ταξιδεύετε μ' αυτούς τους ρυθμούς.
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
Θέλω σύνταξη τώρα! :haha:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
34.009
Μηνύματα
923.720
Μέλη
39.726
Νεότερο μέλος
Christos Rev

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom