• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιος - Οκτώβριος 2021 !

Πακιστάν ΠΑΚΙΣΤΑΝ. Στα χνάρια του Μ. Αλέξανδρου

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός

Ινδός ποταμός, φράγματα, βουνά και φαράγγια.
Αρχίζει το «άλλο» Πακιστάν.


Το πρωί είχαμε φυσικά ένα πολύ άγριο ξύπνημα, περίπου στις 5:30. Όμως έτσι είναι όταν θέλεις να κάνεις ένα ταξίδι. Πήραμε το πρωινό μας και στις 6:30 ξεκινούσαμε μία πολύ μεγάλη διαδρομή. Υπενθυμίζω ότι κανονικά ήταν να πάμε στην πόλη Naran, αλλά επειδή μετά από αυτή την πόλη έπρεπε να περάσουμε από υψόμετρο μεγαλύτερο από τα τέσσερα χιλιόμετρα και η φίλη μας δεν θα το άντεχε, άλλαξε η διαδρομή. Έτσι τη σημερινή μέρα φύγαμε με προορισμό τη μικρή πόλη Chilas. Η απόσταση που είχαμε να διανύσουμε ήταν 440 km και το google έδινε περίπου 10 ώρες διαδρομή χωρίς να σταματήσεις.

1731818948068.png


Όλη αυτή την απόσταση την κάναμε χωρίς μεγάλες στάσεις. Η μεγαλύτερη ήταν μισή ώρα. Ξεκινήσαμε σε ένα καταπληκτικό δρόμο με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση.
DSC_0827.JPG



DSC_0833.JPG



DSC_0847.JPG



DSC_0852.JPG



DSC_0856.JPG



Συνεχίσαμε σε ένα αντίστοιχο δρόμο με τρεις και μετά δύο λωρίδες κυκλοφορίας σε ένα καταπράσινο τοπίο. Μέχρι εκείνη την ώρα όλα τα μέρη του Πακιστάν που είχαμε δει ήταν πολύ πράσινα. Επίσης συνεχώς συναντούσαμε ποτάμια μικρά και μεγάλα. Από κάποιο σημείο και μετά όμως ο δρόμος άρχισε να γίνεται πιο στενός με μία λωρίδα κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση και χωρίς κανένα διάζωμα στη μέση. Ο ξεναγός δεν μας άφηνε να σταματάμε πολλές φορές και για πολύ ώρα για φωτογραφίες, αν και το τοπίο μετά από μερικές ώρες είχε αρχίσει να γίνεται υπέροχο. Μας είπε ότι έπρεπε να φτάσουμε σε κάποιο σημείο περίπου στις μία η ώρα. Η εξήγηση ήταν ότι Κινέζικες εταιρείες έφτιαχναν δύο φράγματα στον Ινδό ποταμό και έτσι η κυκλοφορία σταματούσε κάποιες ώρες της ημέρας. Κάτι αντίστοιχο γινόταν και πριν από ένα χρόνο που είχαμε πάει στο Τατζικιστάν, πάλι με Κινέζους. Εμείς βέβαια δεν είχαμε καταλάβει ακριβώς ότι θα ήταν μία παρόμοια κατάσταση και γκρινιάζαμε που δεν κάναμε πολλές στάσεις για φωτογραφίες. Παρόλα αυτά κάναμε αρκετές και φτάσαμε στο σημείο που έπρεπε να είμαστε στις μία με καθυστέρηση μιάμιση ώρα. Καταλάβαμε εκ των υστέρων ότι εάν καθυστερούσαμε μισή ώρα περισσότερο, τότε στον προορισμό μας θα φτάναμε μπορεί και τέσσερις ή πέντε ώρες αργότερα.

DSC_0858.JPG



DSC_0875.JPG



DSC_0918.JPG



DSC_0940.JPG



DSC_0945.JPG



DSC_0296.JPG


Οι εργαζόμενοι στα φράγματα κάνουν διάλειμμα από τις μία το μεσημέρι ως τις τέσσερις. Κάνουν και άλλα διαλείμματα, αλλά είτε νωρίς το πρωί είτε αργά το βράδυ. Σε αυτά τα διαλείμματα επιτρέπεται να περνούν τα οχήματα. Τις άλλες ώρες κάνουν έργα και δε σε αφήνουν καθόλου να μπεις στο δρόμο. Μάλιστα, αν αργήσεις να μπεις, και δεν έχεις βγει μέχρι τις τέσσερις, θα σε σταματάνε ώστε να κάνουν τις δουλειές τους. Ειδικά κατασκευάζουν ένα δρόμο λίγο πιο ψηλά από αυτόν που ήδη υπάρχει, γιατί ο υπάρχων θα βυθιστεί στη λίμνη που θα δημιουργήσουν τα φράγματα. Ο δρόμος που περνούσαμε ήταν ο Karakorum Highway ή αλλιώς KKH. Οι Πακιστανοί τον έχουν ως το όγδοο θαύμα του κόσμου. Πράγματι ήταν ένα δύσκολο έργο που κατασκεύασαν από κοινού με τους Κινέζους. Έχει μήκος 1300 χλμ, από τα οποία τα 900 είναι στο Πακιστάν και τα 400 στην Κίνα. Κατασκευάστηκε από το 1966 ως το 1979, αλλά δόθηκε σε κυκλοφορία το 1986. Και όπως είδαμε συνεχίζουν ακόμα την κατασκευή του.

DSC_0951.JPG



DSC_0966.JPG



DSC_0995.JPG



DSC_0009.JPG



DSC_0022.JPG


Στη μία πλευρά του δρόμου είχαμε τον ποταμό Ινδό και ο δρόμος ήταν πολύ κακός αφού στα περισσότερα σημεία ήταν με πέτρες και χώματα αφού η άσφαλτος είχε καταστραφεί. Η εταιρείες που φτιάχνουν τα δύο φράγματα, δουλεύουν αρκετά σε πολλά σημεία. Από τη μία δουλεύουν κοντά στο ποτάμι για να δημιουργήσουν τις υποδομές του φράγματος και από την άλλη φτιάχνουν τους δρόμους οι οποίοι θα εξυπηρετούν τον κόσμο όταν θα πλημμυρίσει αυτή η γη με νερό. Όμως εμάς το τοπίο μας είχε συνεπάρει και απαιτούσαμε στάσεις ακόμα και όταν ήμασταν μέσα σε εκείνο το τμήμα του δρόμου που γινόταν τα έργα. Ευτυχώς όλα πήγαν καλά και δεν είχαμε καμία καθυστέρηση που να ήταν εκτός προγράμματος.

DSC_0036.JPG



DSC_0107.JPG



DSC_0098.JPG



DSC_0153.JPG


Εγώ είχα καταλάβει ότι ο ξεναγός είχε αγχωθεί πολύ με αυτό το θέμα, αλλά εκείνος προσπαθούσε να μην το δείχνει. Είναι αλήθεια ότι μας επέτρεψε να κάνουμε περισσότερες στάσεις από όσες θα έπρεπε. Την τελευταία μισή ώρα της διαδρομής περάσαμε από 4 checkpoint στα οποία μας άνοιξαν της μπάρες για να περάσουμε. Αν αργούσαμε λίγο παραπάνω τότε μάλλον θα μας έλεγαν να περιμένουμε γιατί λόγω των έργων που γίνονταν μπορεί να έπεφταν πέτρες και χώματα από επάνω ή υπήρχαν μηχανήματα στο δρόμο και δεν μπορούσαμε να περάσουμε. Μόλις περάσαμε και το τελευταίο σημείο ελέγχου σταματήσαμε, αφού εκεί ήταν αρκετά μαγαζιά για να φάει ο κόσμος ή να ψωνίσει. Εκεί μείναμε για να φάει ο οδηγός και ο ξεναγός, ενώ εμείς οι τουρίστες κάναμε βόλτες τραβώντας φωτογραφίες.

DSC_0362.JPG


Μετά και από αυτή τη στάση συνεχίσαμε για το ξενοδοχείο μας στο οποίο φτάσαμε περίπου στις 7:30.

Ήμασταν όλοι πολύ κουρασμένοι μετά από 13 ώρες στο δρόμο και εγώ με την Ντίνα ήμασταν και λίγο ζαλισμένοι, λες και ήμασταν σε μία βάρκα που έπλεε σε φουρτουνιασμένη θάλασσα για πολύ ώρα. Όμως είχαμε ανταμειφθεί από μία καταπληκτική διαδρομή. Τα ενδιαφέροντα της διαδρομής ήταν κυρίως τα ψηλά βουνά από τις δύο πλευρές του Ινδού ποταμού αλλά και τα χωριά που φαινόταν σε κάποια σημεία που μπορούσε κάποιος να χτίσει ένα σπίτι. Μας θύμισε πολύ τη διαδρομή που κάναμε πέρυσι στο Τατζικιστάν όταν περνούσαμε το δρόμο που ήταν απέναντι από το Αφγανιστάν. Μάλιστα στο σημείο που θα γινόταν τα φράγματα υπήρχαν κάποια χωριά τα οποία είχαν ήδη εγκαταλείψει οι κάτοικοι τους και είχαν μετεγκατασταθεί σε άλλες κατοικίες. Το καταλαβαίναμε ότι τα χωριά ήταν εγκαταλειμμένα διότι έλειπαν οι πόρτες και τα παράθυρα από τα σπίτια. Μπορεί όμως να μην ήταν από χωριά που εγκαταλείφθηκαν αυτά που βλέπαμε αλλά να ήταν σπιτάκια στα οποία ζουν τα ζώα το χειμώνα. Κάτι τέτοιο μας είπε ο ξεναγός μας, αλλά δεν του έχω και πολύ εμπιστοσύνη σε αυτά τα θέματα. Σε θέματα ιστορίας είναι πολύ καλός, αρκεί να είναι σχετικά με το Πακιστάν.

DSC_0163.JPG



DSC_0184.JPG


Την ίδια ακριβώς πορεία θα ακολουθούσαμε και μετά από μερικές μέρες επιστρέφοντας, και τότε θα είχαμε περισσότερο χρόνο για φωτογραφίες. Αυτό θα συμβεί γιατί δεν θα κάνουμε τόσα πολλά χιλιόμετρα σε μία μέρα όπως σήμερα. Βέβαια για την επομένη είχαν μείνει μόλις 120 km για να πάμε στην επόμενη πόλη, που θα πηγαίναμε έτσι κι αλλιώς αν δεν είχε αλλάξει το πρόγραμμα.

DSC_0218.JPG


DSC_0224.JPG


Το περίεργο στο Τσιλάς που μείναμε είναι ότι μας είπε ξεναγός ότι δεν επιτρέπεται να βγούμε από το χώρο του ξενοδοχείου. Το απέδωσε στο υψηλό θρησκευτικό φρόνημα των κατοίκων της περιοχής και ίσως φοβούνται ότι μπορεί να προκληθούν τσακωμοί με τους τουρίστες. Αν κρίνω όμως από όλα αυτά τα οποία είδαμε σήμερα, πιστεύω ότι εδώ είναι μία περιοχή που έχει αρκετά προβλήματα ίσως με το ισλαμικό κράτος ή άλλες θρησκευτικές οργανώσεις. Επίσης οι κάτοικοι δε θέλουν τα φράγματα που προκαλούν μετακινήσεις των κατοίκων και είναι εχθρικοί προς τους Κινέζους και γενικότερα προς τους ξένους. Παντού βλέπεις αστυνομικούς ή στρατιώτες και είναι όλοι οπλισμένοι. Αυτό βέβαια το βλέπαμε και στα ξενοδοχεία στο Islamabad και στην Λαχόρη. Συνέχεια μας σταματούσαν αστυνομικοί ή στρατιωτικοί, οι οποίοι ζητούσαν από τον ξεναγό μας να τους δώσει τα στοιχεία μας και διάφορα άλλα χαρτιά. Ευτυχώς εμάς δεν μας έλεγχαν πέρα από το να μας κοιτάνε από το παράθυρο για να διαπιστώσουν ότι όντως είμαστε τουρίστες.

DSC_0237.JPG



DSC_0248.JPG



DSC_0257.JPG


DSC_0263.JPG



DSC_0267.JPG



DSC_0283.JPG


Αφού λοιπόν δεν μπορούσαμε να βγούμε έξω από το ξενοδοχείο αναγκαστικά φάγαμε στο εστιατόριό του, όπως και πάρα πολλοί άλλοι τουρίστες αλλά και ντόπιοι που είχαν έρθει. Φάγαμε κατσίκι ψημένο σε κατσαρόλα και ήταν αρκετά νόστιμο.
Το επόμενο εστιατόριο είναι πάντως από μια μεγάλη στάση που κάναμε:

DSC_0294.JPG


DSC_0301.JPG



DSC_0314.JPG



DSC_0326.JPG



DSC_0334.JPG


Πίστευα ότι τη σημερινή μέρα θα ήμασταν πάνω στα βουνά και θα είχαμε μία καλύτερη θερμοκρασία από τους 35 με 40 βαθμούς των τελευταίων ημερών. Όμως αυτό δεν συνέβη και σε όλη τη διαδρομή έκανε ζέστη, εκτός από μία μικρή εξαίρεση όταν ο δρόμος πέρασε από ένα υψόμετρο περίπου 2 km. Όμως μετά κατεβήκαμε ξανά σε επίπεδο ενός χιλιομέτρου, στο οποίο βρισκόταν και το ξενοδοχείο μας. Η θερμοκρασία ήταν σίγουρα περισσότερο από 35 βαθμούς και το θερμόμετρο του αυτοκινήτου έδειχνε 41 όταν φτάναμε. Εννοείται ότι το δωμάτιο είχε ένα καλό air condition το οποίο όμως με τη βία καταφέρνει να μας δροσίσει αν και είναι αρκετά μεγάλο.

DSC_0378.JPG


Το δωμάτιό μας στο Τσιλάς ήταν υποδεέστερο των δωματίων που είχαμε τις τρεις προηγούμενες βραδιές. Εμείς όμως είμαστε συνηθισμένοι σε αυτά και δεν είχαμε κανένα πρόβλημα. Άλλωστε δεν περιμέναμε να έχουνε ποτέ ξενοδοχεία της κατηγορίας που είχαμε στο Islamabad και στη Λαχόρη.

Οι φωτογραφίες στο κείμενο σαφώς είναι από την ημέρα που περιγράφω. Επίσης είναι σε διαδοχική χρονική σειρά (δεν είναι ανακατεμένες δηλαδή). Είναι όμως διάσπαρτα τοποθετημένες στο κείμενο, ώστε να μην υπάρχουν μεγάλα κενά χωρίς αυτές, όταν πιάνω τις δικές μου κουβέντες.

 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.661
Likes
13.733
Προσπαθώ, ύστερα από μήνες και πλέον, να θυμηθώ πως ξεκίνησε η ιδέα του Πακιστάν. Δεν το μπορώ.
Δεν χρειαζεται να προσπαθησω καθολου.... ηταν το 2009 οταν διαβασα εδω στο φορουμ μια ιστορια για Πακισταν απο παλιοτερο μερος και απο τοτε μου εχει καρφωθει στο μυαλο...
Ανυπομονω για την συνεχεια!!!!
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Δεν χρειαζεται να προσπαθησω καθολου.... ηταν το 2009 οταν διαβασα εδω στο φορουμ μια ιστορια για Πακισταν απο παλιοτερο μερος και απο τοτε μου εχει καρφωθει στο μυαλο...
Ανυπομονω για την συνεχεια!!!!
Κι εγώ είχα διαβάσει την ιστορία του @dbalats , και λέω: άστο δε θα πάω ποτέ!
Μετά όμως ευτυχώς το ξέχασα.
Μέσα από την ιστορία μου θα καταλάβεις ότι τελικά δεν ήταν και τόσο δύσκολο να γίνει το ταξίδι.
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.661
Likes
13.733
Κι εγώ είχα διαβάσει την ιστορία του @dbalats , και λέω: άστο δε θα πάω ποτέ!
Μετά όμως ευτυχώς το ξέχασα.
Μέσα από την ιστορία μου θα καταλάβεις ότι τελικά δεν ήταν και τόσο δύσκολο να γίνει το ταξίδι.
Του traveladdict ειχα διαβασει πρωτα και ειχε και πολλη περιπετεια...
Μην καθυστερεις λεμε!!! :haha:
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
@travelbreak ταξιδιωτικά είσαι...on fire :) Περιμένουμε τη συνέχεια!
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.953
Likes
16.674
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
σας θαυμάζω και πολύ θέλω να σας μοιάσω όταν φτάσει η ώρα !
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πακιστάν, το ταξίδι ξεκινά. Πρώτη μέρα.

Αν έλεγα σε κάποιους από τους φίλους μου ότι θα πάω στο Πακιστάν ταξίδι μόνος μου, χωρίς πρακτορείο από την Ελλάδα, θα μου έλεγαν ότι αυτό το θεωρούν πολύ επικίνδυνο. Κι όμως το τολμήσαμε και το κάναμε. Για να λέμε την αλήθεια δε θα είχαν και τόσο άδικο, αν και εμείς δεν καταλάβαμε και τόσο τους κινδύνους εκεί. Όμως υπήρχαν και τους ανακαλύπτεις ψάχνοντας στις ειδήσεις για τη χώρα. Γίνονται επεισόδια πολύ συχνά με θύματα αθώους αστυνομικούς, στρατιωτικούς και πολίτες. Δε θα το αναλύσω περισσότερο. Πριν φύγουμε είχαμε άγνοια του κινδύνου. Δεν είχαμε ψάξει στα ξένα πρακτορεία. Μόνο ό,τι ακούγαμε στις ελληνικές ειδήσεις.

Το ταξίδι ξεκίνησε την Τρίτη το μεσημέρι στις 29 Ιουλίου. Η πτήση μας ήταν στις τρεις και τέταρτο το μεσημέρι. Όλα πήγαν καλά μέχρι που μας ανακοίνωσαν ότι θα έχει το αεροπλάνο κάποια καθυστέρηση. Πηγαίναμε με την αεροπορική εταιρεία Saudi Arabia στην Jeda. Τελικά η πτήση αντί για τις τρεις και τέταρτο έφυγε περίπου στις 5. Ευτυχώς όμως είχαμε μεγάλη αναμονή στην Τζέντα, οπότε δεν είχαμε πρόβλημα. Ίσως και καλύτερα, γιατί μοιράσαμε τις αναμονές στα αεροδρόμια της Αθήνας και της Σαουδικής Αραβίας. Εκεί φτάσαμε περίπου στις 9:00 το βράδυ και η πτήση μας ήταν κάπου στις 2:00 τα ξημερώματα.

Χαζολογήσαμε λίγο στο αεροδρόμιο, αλλά δυστυχώς δεν είχε και πολύ ενδιαφέρον. Όμως τουλάχιστον εγώ που νύσταζα λίγο, κοιμήθηκα καθιστός για αρκετά λεπτά και η ώρα για μένα πέρασε σχετικά γρήγορα. Η πτήση για το Ισλαμαμπάντ διήρκησε περίπου 5 ώρες και, στην περισσότερη από αυτήν, εγώ κοιμόμουν. Έτσι στις 9:00 το πρωί έφτασα σχετικά ξεκούραστος. Όλες οι διαδικασίες και στην Σαουδική Αραβία και στο Πακιστάν για να περάσουμε τα τυπικά ήταν γρήγορες. Όμως είχαμε τεράστια αναμονή για να πάρουμε τις βαλίτσες μας. Συγκεκριμένα περιμέναμε λίγο πάνω από μία ώρα για να έρθουν όλες. Έτσι κάπου στις 10:30 βγήκαμε από το αεροδρόμιο όπου μας περίμενε ο οδηγός ενός μεγάλου βαν (Toyota Hiace) και ο Asif που θα ήταν ο ξεναγός μας.

Ο Ασίφ ήταν ένας χοντρούλης στα 40 προς 50, ο οποίος ήταν πολύ ευγενικός. Το επίσημο όνομα που έχει ως ξεναγός είναι Asif OMG Tour Guide. Καταρχήν μας περίμενε με μία ανθοδέσμη την οποία μας παρέδωσε. Μετά μας πήγε δίπλα σε ένα καφέ και μας κέρασε ένα ποτό τον καθένα. Μετά και από αυτό μας μετέφερε τα πράγματα σε ένα σημείο όπου πέρασε το Hiace για να τα βάλουμε και να μπούμε και εμείς και να ξεκινήσουμε το ταξίδι μας. Το βαν ήταν τουλάχιστο 10 θέσεων και χωρούσε άνετα και τα πράγματά μας. Μπροστά έχει θέση για τον οδηγό και τον ξεναγό μας, ενώ πίσω έχει στην πρώτη σειρά 2 θέσεις και μετά άλλες δύο σειρές από τρεις θέσεις σε κάθε μία. Έχει πιο πίσω και άλλη σειρά θέσεων, αλλά ήταν σηκωμένες για να χωράνε τα πράγματα. Ήταν αρκετά καινούργιο.
DSC_0003.JPG

Ο Ασίφ μας ρώτησε εάν θέλουμε να πάμε στο ξενοδοχείο και να ξεκουραστούμε. Εμείς όμως του είπαμε ότι δεν θέλουμε να πάμε γιατί έχουμε πει στον Shahid ότι θα μας πάει μία βόλτα πριν μας πάει στο ξενοδοχείο. Γι’ αυτό του είπαμε και μας πήγε στον σταθμό Murree Hills Station. Είναι μια περιοχή που οι Άγγλοι έχτισαν, τον 19ο αιώνα, ένα μέρος για να έχουν δροσιά λόγω του υψομέτρου του. Είχε ένα σανατόριο για τα στρατεύματά τους και σιγά σιγά έχτισαν ολόκληρη πόλη με σπίτια, εκκλησία κλπ. Ανεβήκαμε σε υψόμετρο πάνω από 2 km από δρόμους που ήταν γεμάτοι στροφές, αφού ανέβαιναν μέσα από πολλούς λόφους που ήταν καταπράσινοι. Σε πολλά σημεία βλέπαμε και σπίτια αλλά και μαγαζιά που ο κόσμος καθόταν για να φάει ή να πιει. Στο τέλος πήγαμε στον σταθμό όπου κάναμε βόλτα για πάνω από μία ώρα σε έναν πεζόδρομο που ήταν γεμάτος μαγαζιά και κόσμο. Είχαμε πια φτάσει στο κανονικό Πακιστάν με τα πολύχρωμα μαγαζιά και τον κόσμο που ήθελε να βγαίνει φωτογραφίες μαζί μας. Εμείς βέβαια δεν τους χαλούσαμε χατίρι. Η διαδρομή ήταν πολύ όμορφη και το σημείο στο οποίο πήγαμε επίσης, αλλά δεν ήτανε κάτι που θα μπορούσε να τρελάνει έναν ταξιδιώτη.
DSC_0008.JPG
DSC_0010.JPG
DSC_0016.JPG
DSC_0018.JPG

Αυτό που εντυπωσιάζει είναι ότι οι οικογένειες ανεβαίνουν εκεί έχοντας μαζί τους ένα σωρό παιδιά. Αυτό το διαπιστώσαμε και στα αεροπλάνο ερχόμενοι από την Σαουδική Αραβία στο Ισλαμαμπάντ, όπου οι περισσότεροι ταξιδιώτες είχαν μαζί τους και μερικά παιδιά. Εκείνα βέβαια έκαναν αρκετή φασαρία στο αεροπλάνο και φεύγοντας το άφησαν σαν να ήταν ένα βομβαρδισμένο τοπίο. Εμείς λοιπόν περάσαμε την ώρα μας εκεί πάνω στις λόφους κάνοντας μια βόλτα.
DSC_0020.JPG
DSC_0029.JPG
DSC_0033.JPG

Υπήρχε και εκκλησία από την εποχή των Άγγλων:
DSC_0040.JPG
DSC_0041.JPG
DSC_0043.JPG
DSC_0054.JPG

Επιστρέψαμε από κάποιους άλλους δρόμους που όμως είχαν την ίδια θέα. Δηλαδή βλέπαμε καταπράσινο τοπίο, μαγαζιά, σπίτια και ανθρώπους να κυκλοφορούν. Η οδήγηση σε αυτούς τους δρόμους θυμίζει πολύ την οδήγηση στην Ινδία, στο Βιετνάμ ή στην Σρι Λάνκα. Όλα καλά όμως αφού άμα τα συνηθίσεις σου φαίνονται φυσιολογικά. Όχι βέβαια ότι θα τολμούσα να οδηγήσω εγώ σε αυτούς τους δρόμους, που μάλιστα οδηγούν και στην αριστερή πλευρά.

Επειδή είχαμε ρωτήσει αν είναι εύκολο να βρούμε μπύρες ή κρασί, ο ξεναγός μάς πήγε στο πίσω μέρος ενός ξενοδοχείου όπου τον ήξεραν και μπορούσαμε να πάρουμε αρκετές μπύρες ή κρασί. Όμως η τιμή δεν ήταν καθόλου χαμηλή και έτσι πήραμε μονάχα τρεις μπύρες του μισού λίτρου προς 4€ την κάθε μία. Αν ήταν φθηνότερες φυσικά θα παίρναμε περισσότερες. Τώρα δεν νομίζω ότι θα βρούμε άλλες μπύρες στο ταξίδι μας και ευτυχώς έχουμε μαζί μας 1,5 λίτρο με τσικουδιά.

Στις 4 πια φτάσαμε στο ξενοδοχείο που ονομαζόταν Hillview Islamabad και ήταν αρκετά καλό, αν και νομίζω ότι είχε μόνο 3 αστέρια. Το δωμάτιο ήταν τεράστιο, αρκετά καθαρό και περιποιημένο. Ο ξεναγός με τον οδηγό έφυγαν και δώσαμε ραντεβού για την επόμενη μέρα το πρωί στις 6:30 για να φύγουμε να πάμε στη Λαχόρη. Αποδείχτηκε ότι ήμασταν και πολύ τυχεροί αφού όλο το βράδυ και την άλλη μέρα το πρωί έβρεχε στη Λαχόρη, τόσο που πνίγηκαν και μερικοί άνθρωποι.

Σχεδόν αμέσως μετά που έφυγε ο ξεναγός με τον οδηγό, εγώ με τον Γιάννη ψάξαμε για να βρούμε στη γειτονιά του ξενοδοχείου συνάλλαγμα. Πράγματι στη γειτονιά μας έχει πολλά μαγαζιά που πουλάνε διάφορα πράγματα και πολλές τράπεζες. Αρχικά δοκιμάσαμε στα atm των τραπεζών, αλλά αυτά δεν μας έδιναν χρήματα. Μετά μπήκαμε σε δύο τράπεζες στις οποίες οι υπάλληλοι μας είπαν ότι δεν δίνουν συνάλλαγμα. Μάλιστα μας ενημέρωσαν ότι θα πρέπει να πάμε να βρούμε μαγαζιά για συνάλλαγμα στην περιοχή που ονομάζεται Βlue Αrea και βρίσκεται 2 χιλιόμετρα από το ξενοδοχείο μας. Η ζέστη όμως ήταν τρομερή και δεν είχαμε καμία διάθεση να περπατήσουμε τόση απόσταση. Πάνω στο βουνό που είχαμε πάει το μεσημέρι η κατάσταση ήταν καλύτερη, δηλαδή η θερμοκρασία ήταν γύρω στους 26 με 28 βαθμούς Κελσίου. Γυρίσαμε λοιπόν χωρίς κανένα αποτέλεσμα στο ξενοδοχείο και αναγκαστήκαμε να κάνουμε συνάλλαγμα στη ρεσεψιόν όπου μας άλλαξαν το κάθε ευρώ με 290 ρουπίες. Ήταν σχετικά λίγες αλλά δεν πειράζει. Χάσαμε 10 ρουπίες στο κάθε ευρώ.

Μετά ο Γιάννης πήγε να ξεκουραστεί στο δωμάτιό του και εγώ με την Ντίνα βγήκαμε να περπατήσουμε στους δρόμους. Βέβαια όταν η θερμοκρασία είναι 35 βαθμούς και η υγρασία 90%, αυτό δεν είναι και τόσο καλή ιδέα. Όμως το να κλειστούμε και μέσα στο δωμάτιο όλο το απόγευμα, είναι ακόμα χειρότερη ιδέα. Περπατούσαμε περίπου δύο ώρες στην πόλη χωρίς να δούμε κάτι που να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η πόλη όντως θα μπορούσε να είναι όμορφη αλλά μάλλον γενικά ο κόσμος δεν προτιμά να μένει σε αυτήν. Είδαμε σχετικά λίγες κατοικίες. Έχει πολύ πράσινο, αλλά έτσι είναι και όλη η γύρω περιοχή, όπως είδαμε και με το αυτοκίνητο στις μετακινήσεις της ημέρας. Όμως από τη μία δεν είναι και τόσο καθαρά στους δρόμους και από την άλλη τα πάρκα δεν προσφέρονται και τόσο για βόλτα. Κυκλοφορούν αρκετά αυτοκίνητα και λίγες μοτοσυκλέτες.
DSC_0071.JPG
DSC_0077.JPG
DSC_0082.JPG
DSC_0089.JPG

Σε πολλά σημεία βλέπεις αστυνομικούς να κυκλοφορούν ή να είναι σταματημένοι έξω από κάποια κτίρια. Έτσι μπορώ να πω ότι νιώθει κάποιος τελείως ασφαλής σε τούτη την πόλη. Περίπου στις 7 γυρίσαμε στο δωμάτιο και εγώ ήμουν τελείως μούσκεμα από τον ιδρώτα. Άλλαξα στα γρήγορα γιατί είχαμε ραντεβού με τους φίλους μας να πάμε για φαγητό. Η περιοχή έχει πολλά μαγαζιά αλλά μάλλον διαλέξαμε εκείνα τα οποία δεν ήταν και τόσο καλά. Καταλήξαμε σε ένα το οποίο είχε μοσχαρίσιο κεμπάπ και κοτόπουλο και όλα αυτά τα έφτιαχνε στα κάρβουνα. Πληρώσαμε όλοι μαζί 8€, έχοντας φάει πέντε κεμπάπ μία μερίδα κοτόπουλο κι άλλο ένα σουβλάκι κοτόπουλο, ένα μεγάλο μπουκάλι νερό και δύο αναψυκτικά. Από τιμή δηλαδή ήταν πολύ καλά.

Επιστρέψαμε στο δωμάτιο περίπου στις 9:00 για να κάνουμε τα μπάνια μας και να ξεκουραστούμε νωρίς, αφού την επόμενη μέρα είχαμε πολύ πρωινό ξύπνημα. Έχουμε πρωινό στις 6:00 και 6:30 έχουμε αναχώρηση. Το κακό είναι ότι δεν είχαμε κάνει αρκετό συνάλλαγμα γιατί περιμέναμε να βρούμε καλύτερη ισοτιμία κάπου αλλού και δεν βρήκαμε ντόπια κάρτα sim. Το καλό όμως είναι ότι μέσα στο αυτοκίνητο που μας μετέφερε με κάποιο τρόπο έκανε ο Ασίφ hotspot και είχαμε internet. Όμως το internet είχε πολύ συχνές διακοπές και το ίδιο συνέβαινε συχνά και στα δωμάτια των ξενοδοχείων.
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.356
Likes
7.035
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Δεν μας αφήνεις να πάρουμε ανάσα από τη μια ιστορία στην άλλη! Να είστε καλά και να συνεχίσετε να ταξιδεύετε μ' αυτούς τους ρυθμούς.
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
Θέλω σύνταξη τώρα! :haha:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
34.009
Μηνύματα
923.720
Μέλη
39.726
Νεότερο μέλος
Christos Rev

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom