• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιος - Οκτώβριος 2021 !

Πακιστάν ΠΑΚΙΣΤΑΝ. Στα χνάρια του Μ. Αλέξανδρου

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός

Ινδός ποταμός, checkpoints και βουνά.

Το ξενοδοχείο που μείναμε στο Τσιλάς βρίσκεται πάρα πολύ κοντά στον Ινδό ποταμό. Είναι ο ποταμός που μαθαίναμε στο σχολείο ότι είχε φτάσει ο Μέγας Αλέξανδρος και σταμάτησε κάπου εκεί την εκστρατεία του, αφού είχαν κουραστεί τόσα χρόνια πολεμώντας οι Μακεδόνες στρατιώτες του. Στο Πακιστάν όλοι τον ξέρουν και τον αναγνωρίζουν ως ένα μεγάλο στρατηλάτη και ευεργέτη εκείνης της εποχής. Αυτά δεν τα λέω επειδή τα έμαθα στην Ελλάδα, αλλά τα ακούσαμε πολλές φορές από ντόπιους ανθρώπους που μιλήσαμε. Ειδικά ο ξεναγός μάς τρέλανε με τις ιστορίες γι’ αυτόν. Βέβαια μας τον παρουσίαζε ως σκληρό δολοφόνο φίλων και συγγενών και δεν ξέρω που τα έμαθε.

Επειδή το πρωί ξυπνήσαμε πολύ νωρίς κάναμε μία βόλτα στους κήπους του ξενοδοχείου. Δεν είναι ιδιαίτερα όμορφοι και φαίνονται εγκαταλειμμένοι. Και το ξενοδοχείο βλέπεις ότι έχει κάτι από μία παλιά αίγλη. Όμως με το φράγμα που θα κατασκευάσουν πολύ σύντομα το νερό θα φτάσει μέχρι κάποιο ύψος και θα καλύψει ολόκληρο το ξενοδοχείο. Όταν δημιουργηθεί η τεχνητή λίμνη με το φράγμα που θα κατασκευαστεί, το νερό θα καλύψει το μισό Chilas. Έτσι το κάτω μέρος της πόλης θα χαθεί και η υπόλοιπη θα είναι παραλίμνια.

IMG_20240810_075041.jpg



IMG_20240810_075709.jpg


Το ξενοδοχείο είναι τεράστιο έχει τουλάχιστο 6 σειρές δωματίων η μία πάνω από την άλλη. Εμείς μέναμε κάπου στη μέση. Βέβαια βλέπεις τον περίφημο Ινδό ποταμό ο οποίος τρέχει με μεγάλη ταχύτητα τα θολωμένα από λάσπες νερά του. Κρίμα που θα χαθεί το ξενοδοχείο σε λίγα χρόνια.
και εδώ με το φρουρό που δε μας άφηνε να βγούμε έξω:
IMG_20240810_081339.jpg


Οδηγώντας πολλά χιλιόμετρα δίπλα στον Ινδό ποταμό, διαπιστώσαμε ότι είναι εντυπωσιακό ότι σε κάποια σημεία είναι πολύ στενός, μπορεί και λιγότερο από 20 μέτρα. Αλλού πάλι είναι πολύ φαρδύς, μπορεί και 80 μέτρα και παρόλα αυτά και στις δύο περιπτώσεις το νερό φαίνεται να τρέχει με μεγάλη ταχύτητα. Δεν ξέρω πόσο είναι το βάθος σε κάθε σημείο. Ο ξεναγός μου είπε ότι σε κάποια σημεία έχει βάθος και λίγο πάνω από τα 10 μέτρα. Ένα άλλο περίεργο είναι ότι είδαμε τουλάχιστο δύο μεγάλα ποτάμια τα οποία εκβάλλουν στον Ινδό. Αυτά τα ποτάμια φαίνονται να είναι τόσο μεγάλα όσο και ο ίδιος ο Ινδός. Έτσι αν δεις το ένα ποτάμι από αυτά, τους παραπόταμους δηλαδή, μπορεί να πεις ότι είναι εξίσου μεγάλο με τον ίδιο τον Ινδό. Προφανώς η πραγματική παροχή του νερού είναι διαφορετική και βέβαια του Ινδού είναι πολύ μεγαλύτερη. Όμως αυτό οπτικά δεν το καταλαβαίνεις. Σίγουρα τραβούν νερό από τα ποτάμια για να αρδεύσουν τα χωράφια τους αλλά και για να έχουν νερό στα σπίτια τους. Όμως συνήθως δεν είναι πολύ αυτό το νερό διότι είναι σίγουρο ότι θα προτιμούν να παίρνουν το νερό που κατεβαίνει από τα βουνά με χειμάρρους μικρούς και μεγάλους.
DSC_0701.JPG



DSC_0710.JPG



DSC_0713.JPG



Εδώ φαίνεται το πεντακάθαρο νερό που έρχεται από τους παγετώνες και συναντά το νερό του Ινδού που είναι γεμάτο χώματα:

DSC_0738.JPG



DSC_0851.JPG


Εκτός από τα ποτάμια, άλλο εντυπωσιακό γεγονός είναι ότι τα βουνά φαίνονται να έχουν μονοπάτια και δρόμους που ανεβαίνουν σε διάφορα απίθανα σημεία. Στο Σκαρντού είδαμε ένα δρόμο που ανέβαινε επάνω με 36 φουρκέτες. Ο ξεναγός μας είπε ότι στην κορφή που κατέληγε υπάρχει κάποιο λιβάδι, το οποίο όντως φαινόταν από εκεί που ήμασταν, και εκεί βόσκουν ζώα. Δεν υπάρχει κάποιο σπίτι για να μένουν άνθρωποι, αλλά ανεβαίνουν και κατεβαίνουν με τζιπ για να περιποιηθούν και να εκμεταλλευτούν τα ζώα τους. Τέτοιες εικόνες μας προσέφερε το Πακιστάν πάρα πολλές.

DSC_0754.JPG



DSC_0790.JPG



DSC_0796.JPG


Για την σημερινή ημέρα δεν προβλεπόταν τίποτα ιδιαίτερο. Είχαμε μία μετακίνηση από το Chilas στο Besham και αυτό ήταν όλο. Όπως και στο Τσιλάς έτσι και στην πόλη που πηγαίναμε το Μπεσάμ δεν θα μπορούσαμε να βγούμε έξω από το ξενοδοχείο. Στο Μπεσάμ επίσης ήταν φανατικοί μουσουλμάνοι, αλλά είχαν και κάποιο άλλο ιδιαίτερο λόγο για να μη θέλουν τους ξένους. Η κυβέρνηση σε συνεργασία με τους κινέζους θέλει να κατασκευάσει ένα φράγμα στην περιοχή τους, στον Ινδό ποταμό, όπως κάνει και αρκετά χιλιόμετρα πιο πάνω όπου κατασκευάζει τα δύο φράγματα που είχα πει μερικές μέρες πριν όταν ανεβαίναμε τον ίδιο δρόμο. Φυσικά ή κάτοικοι αντιδρούν γιατί θα χάσουν κάποιες περιουσίες και κυρίως πολλοί από αυτούς θα αναγκαστούν να μετακινηθούν. Έτσι και λόγω του φανατισμού τους είναι ιδιαίτερα εχθρικοί απέναντι στους ξένους. Γι’ αυτό θα πρέπει να είναι προσεκτικοί ή αλλοδαποί επισκέπτες σε αυτές τις περιοχές. Για τον λόγο αυτό υπάρχει μεγάλη αστυνόμευση και υπάρχουν επίσης συνεχόμενα checkpoints για τον έλεγχο κυρίως των τουριστών. Φοβούνται οι Πακιστανοί και τους κατασκόπους.

DSC_0800.JPG



DSC_0840.JPG



DSC_0859.JPG


Εκείνο λοιπόν το οποίο καταλάβαμε τη μέρα αυτή είναι ότι όταν περνάς από ένα σημείο οι αστυνομικοί σημειώνουν αφενός τα στοιχεία των τουριστών, τα οποία τους έδινε σε μία φωτοτυπία ο ξεναγός μας, και αφετέρου τον αριθμό του αυτοκινήτου. Έτσι ενημερώνονται όλα τα checkpoints ώστε να περιμένουν αυτό το αυτοκίνητο για να δουν σε πόση ώρα θα έχει περάσει και αν έχει περάσει φυσικά. Πιστεύουμε ότι η ενημέρωση δεν γίνεται μόνο από αστυνομικούς που βρίσκονται στα αστυνομικά τμήματα των checkpoints, αλλά και από κρυφούς αστυνομικούς οι οποίοι υπάρχουν παντού.

DSC_0880.JPG



DSC_0888.JPG


DSC_0935.JPG



DSC_0973.JPG



DSC_0991.JPG


Εμείς λοιπόν σε μία περίπτωση που καθυστερήσαμε, γιατί σταματούσαμε για φωτογραφίες, φαίνεται ότι οι αστυνομικοί του επόμενου σημείου ελέγχου είχαν ενημερωθεί και μας περίμεναν. Έτσι όταν εμείς προχωρούσαμε, είδαμε να έρχεται από εμπρός μας ένα αστυνομικό όχημα, να μας σταματάει και να βάζουν κατσάδα στον οδηγό και τον ξεναγό γιατί δεν προχωρούν γρήγορα. Το αποτέλεσμα ήταν να αγχωθεί, ειδικά ο ξεναγός, γιατί φοβήθηκε ότι μπορεί να έχει κάποια επίπτωση σε αυτόν και στη δουλειά του. Στο επόμενο αστυνομικό τμήμα τον κράτησαν για 5-10 λεπτά και δεν ξέρω τι του είπαν. Όταν όμως βγήκε ήταν λίγο στεναχωρημένος αν και μας είπε ότι δεν έγινε τίποτα και όλα πήγαν καλά. Από εκείνο το σημείο και μετά και για τις επόμενες ώρες, μέχρι να φτάσουμε στο ξενοδοχείο, δεν τον είδα να έχει και τόσο καλή διάθεση. Ίσως απλά να του έκαναν μία κατσάδα ή να του έβαλαν όμως και κάποιο πρόστιμο. Παρόλα αυτά μετά από αυτό το συμβάν εμείς συνεχίσαμε να κάνουμε λίγες σύντομες στάσεις. Πλέον ήμασταν πολύ προσεκτικοί.
Πολύ κοτόπουλο στο Πακιστάν:

DSC_0879.JPG


Τη διαδρομή αυτή με αντίστροφη πορεία, είπα ότι την είχαμε κάνει και στις πρώτες μέρες του ταξιδιού. Τότε όμως βιαζόμασταν πολύ να φτάσουμε στην περιοχή που φτιάχνουν τα φράγματα, γιατί υπάρχουν συγκεκριμένες ώρες κατά της οποίας τα αυτοκίνητα μπορούν να περάσουν στο δρόμο που γίνονται τα έργα. Τότε λοιπόν δεν σταματούσαμε για φωτογραφίσεις παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις και ο ξεναγός μάς είχε πει ότι θα σταματήσουμε στην επιστροφή. Γι’ αυτό κι εμείς περιμέναμε πώς και πώς να σταματάμε σε κάθε στροφή σχεδόν γιατί η διαδρομή ήταν καταπληκτική. Εννοείται ότι και τότε είχαμε κάνει μερικές στάσεις αλλά και τώρα κάναμε περισσότερες αλλά και πάλι όχι τόσο πολλές, αφού ο Αsif ήξερε ότι η αστυνομία καραδοκεί. Σε μία περίπτωση ένας αστυνομικός μπήκε μαζί μας στο αυτοκίνητο για τέσσερα πέντε χιλιόμετρα κρατώντας ένα αυτόματο όπλο. Μάλιστα κατάφερα και τον τράβηξαν φωτογραφία με το κινητό. Δεν ήταν και τόσο αυστηρός και φαινόταν ότι απλά έκανε μία τυπική διαδικασία. Δεν ξέρω μήπως ήθελε να μετακινηθεί από ένα μέρος σε ένα άλλο. Αλλά σκέφτομαι ότι αν ήταν μόνο αυτός ο λόγος, θα το έκανε με ένα ντόπιο και όχι με τουρίστες.

DSC_0002.JPG



DSC_0021.JPG


Σε μία άλλη περίπτωση είχαν σταματήσει ένα άλλο αυτοκίνητο με τουρίστες και περίμεναν κι εμάς. Σίγουρα ήξεραν ότι σε αυτό το κομβόι αυτοκινήτων ήταν μόνο δύο αυτοκίνητα με ξένους. Το δικό μας και το άλλο που μας περίμενε. Μόλις φτάσαμε μας πήρε συνοδεία ένα αστυνομικό όχημα και τους δύο και μας πήγε για περίπου 10 km. Μάλιστα σε ένα σημείο που υπήρχε ένα μικρό μποτιλιάρισμα γιατί δεν χωρούσαν να περάσουν δύο αυτοκίνητα, ένας αστυνομικός βγήκε από το όχημα που μας συνόδευε και τους διευκόλυνε ώστε να λυθεί το πρόβλημα και εμείς να συνεχίσουμε γρήγορα το δρόμο μας.

Το τουριστικό αυτό όχημα με τους άλλους τουρίστες ήταν ένα το οποίο ήταν γνώριμο σε μας. Μέσα είχε τέσσερις τουρίστες, εκ των οποίων οι δύο τουλάχιστο ήταν από την Ισπανία, ίσως και οι τρεις, και μία γυναίκα ήταν από την Ιταλία. Τους συνόδευε ένας πακιστανός ο οποίος έχει τουριστικό γραφείο στην Ισπανία. Τους είχαμε συναντήσει πρώτη φορά στη Λαχόρη όταν πήγαμε στα σύνορα με την Ινδία για να δούμε την υποστολή της σημαίας πριν από αρκετές μέρες. Τους είδαμε ξανά στο Τσιλάς γιατί μέναμε στο ίδιο ξενοδοχείο. Είχαν μείνει εκεί γιατί λόγω της κατολίσθησης δεν μπορούσαν να πάνε στο Ναράν. Με τους τουρίστες δεν είχαμε σχεδόν καμία κουβέντα αλλά είχαμε μιλήσει αρκετά με τον Πακιστανό, ο οποίος τους συνόδευε. Μάλιστα ήταν σχεδόν σίγουρο ότι θα τους βλέπαμε ξανά, γιατί όπως μας είπαν φεύγαμε από το Ισλαμαμπάντ με το ίδιο αεροπλάνο το επόμενο Σάββατο τα ξημερώματα. Πράγματι τους συναντήσαμε για λίγο.

DSC_0035.JPG



DSC_0050.JPG


Αυτό το οποίο γίνεται με τους αστυνομικούς, μας είπε ο Asif ότι γίνεται σε κάποιες περιοχές της ευρύτερης περιοχής, που είναι φανατικοί μουσουλμάνοι. Όμως λέει ότι γίνεται και στο νότιο Πακιστάν όπου πολλές φορές έχεις συνοδεία αστυνομικό αυτοκίνητο. Εκεί όμως γίνεται για άλλους λόγους. Οι φτωχοί κάτοικοι επιτίθενται σε ξένους για να τους κλέψουν. Κάποιο λόγο θα έχουν κι αυτοί, και η πείνα είναι πολύ σοβαρός.

Μας έδειξε φωτογραφίες από το νότιο Πακιστάν λοιπόν και έχει πολύ ωραία μνημεία. Εννοείται δεν θα μπορέσουμε να το επισκεφθούμε ξανά, αφού έχουμε κι άλλες χώρες να δούμε. Να πω όμως ότι τα αστυνομικά αυτοκίνητα εδώ είναι σαν τα δικά μας αγροτικά, όπου μέσα έχουν τον οδηγό και κάποιο συνοδηγό, και στην καρότσα, που είναι σκεπασμένη, έχουν συνήθως δύο αστυνομικούς που κάθονται ο ένας απέναντι στον άλλον και οι οποίοι φυσικά κρατάνε βαρύ οπλισμό. Τα checkpoints, που υπάρχουν πάρα πολλά, μπορεί να ανήκουν στην αστυνομία, στο στρατό ή στην στρατιωτική αστυνομία. Πολλές φορές βλέπεις ακόμα και πολυβόλα να σε σημαδεύουν σε αυτά τα σημεία. Τίποτε από όλα αυτά δεν ξέραμε πριν ξεκινήσει το ταξίδι μας. Είχαμε δει παρόμοιες καταστάσεις και σε άλλες χώρες αλλά αυτό το πράγμα ποτέ. Δεν είμαι σίγουρος ότι αν τα ήξερα με τόσες λεπτομέρειες θα ερχόμουν σε αυτή τη χώρα!

Είχαμε ρωτήσει δύο φίλους μας που είχαν επισκεφτεί πρόσφατα τη χώρα, και κάτι μας είχαν πει αλλά δεν έδωσα και μεγάλη σημασία. Και εκείνοι βέβαια δεν μου το τόνισαν με κάποιον ιδιαίτερο τρόπο. Ότι δηλαδή είναι κάτι που σε κάνει να ανησυχείς κιόλας. Εμείς νομίζαμε ότι αφού τα τουριστικά γραφεία πάνε στο Πακιστάν, δεν θα υπήρχε σχεδόν κανένα πρόβλημα και οι μετακινήσεις θα γίνονταν φυσιολογικά όπως παντού. Όμως το Πακιστάν δεν είναι απλή χώρα. Πιστεύω ότι δεν μπορεί ένας ταξιδιώτης να έρθει εντελώς μόνος του. Μάλλον, όχι δεν το πιστεύω: είμαι σίγουρος, γιατί όλα αυτά τα σημεία ελέγχου, πώς θα τα περνάει; Πρέπει να έχεις οπωσδήποτε κάποιον ντόπιο συνοδεία ή έστω έναν οδηγό αυτοκινήτου.

DSC_0090.JPG



DSC_0107.JPG


Ας πω όμως πώς πέρασε η σημερινή ημέρα με τη μετακίνηση ως το Μπεσάμ. Το πρωί με χαρά εγκαταλείψαμε το πολύ ζεστό Τσιλάς. Λίγο αργότερα όμως στη διαδρομή αντιληφθήκαμε ότι οι θερμοκρασίες είχαν ξεπεράσει τους 40 βαθμούς. Ευτυχώς το air condition του αυτοκινήτου δούλευε κανονικά και έτσι προχωρούσαμε χωρίς πρόβλημα. Όμως όταν σταματούσαμε, έστω και αυτές τις λίγες φορές που έγινε αυτό για να τραβήξουμε φωτογραφίες, έξω η ζέστη ήταν ανυπόφορη. Παρά τη ζέστη, εμείς δεν πτοούμασταν καθόλου και κάναμε κανονικά τη δουλειά μας.

Ξανά, όπως και όταν κάναμε τη αντίστροφη πορεία, θα έπρεπε στις 1:00 το μεσημέρι να ήμασταν στην είσοδο του δρόμου ο οποίος περνάει από την περιοχή που θα κατασκευαστεί ένα συγκεκριμένο από τα δύο φράγματα. Η περίπτωση αυτή αφορούσε το φράγμα που ήταν πιο χαμηλά στο ποτάμι. Αυτή τη φορά όμως είχαμε πολύ χρόνο στη διάθεσή μας μέχρι να φτάσουμε στο συγκεκριμένο σημείο. Θυμόμαστε ότι όταν ανεβαίναμε και έπρεπε να κάνουμε κάτι αντίστοιχο, επειδή είχαμε ξεκινήσει από το Ισλαμαμπάντ που ήταν πολύ μακριά βιαζόμασταν και μάλιστα δεν φτάσαμε στις 1:00 αλλά στις 2:30. Φυσικά προλάβαμε τότε να μπούμε και να περάσουμε, αλλά είχαμε μερικές μικρές καθυστερήσεις προς το τέλος. Τώρα όμως φτάσαμε στο σημείο που έπρεπε να περιμένουμε για να ανοίξει ο δρόμος, μιάμιση ώρα πριν. Έτσι κάναμε μία στάση στο γνωστό μας χώρο που έχει μαγαζιά και έστω και μέσα στη ζέστη η ώρα πέρασε. Στις 12:15 πήγαμε να περιμένουμε ακριβώς εκεί που θα άνοιγε τις μπάρες ένας τύπος για να περάσουμε στη ώρα μας. Η ευχάριστη έκπληξη ήταν ότι άνοιξε τις μπάρες ακριβώς εκείνη την ώρα, δηλαδή 45 λεπτά νωρίτερα, και έτσι η διέλευση μας έγινε πολύ πιο γρήγορα.
Εδώ φωτογραφία με κάποιους περαστικούς που ήθελαν να βγουν μαζί μας:

IMG_20240810_121452.jpg


Το ζήτημα είναι ότι πολύς κόσμος δεν ξέρει αυτό το σύστημα και πηγαίνει και περιμένει πολλές ώρες για να ανοίξουν οι μπάρες και να περάσει. Βέβαια η περιφέρεια έχει ανακοινώσει τις ώρες που γίνονται οι διελεύσεις και το θέμα είναι ο κάθε ξεναγός ή οδηγός να το γνωρίζει. Αφού περάσαμε το δρόμο αυτό και πλέον δεν υπήρχε θέμα χρονικό και μπάρες, συναντήσαμε ένα μεγάλο αυτοκίνητο, Ρrado ήταν της Τoyota, με πέντε έξι τουρίστες από την Αγγλία. Μάλιστα αυτοί ήταν ντόπιοι που είχαν μεταναστεύσει και πιάσαμε λίγο την κουβέντα. Ο οδηγός με ρώτησε πόση ώρα θα ήθελε για να φτάσει στο Τσιλάς κι εγώ τότε του είπα για το ζήτημα με τους δρόμους και τα ωράρια που μπορείς να περάσεις και αυτός δεν είχε ιδέα. Έμαθε από μένα ότι θα πρέπει να περιμένει λίγο παρακάτω τουλάχιστο τρεις ώρες μέχρι να ανοίξεις στις 7:00 το απόγευμα ξανά ο δρόμος, γιατί τότε η ώρα ήταν λίγο πριν τις 4:00 και δεν θα προλάβαινε να μπει. Όμως και να προλάβεις να μπεις μέχρι την ώρα που είναι ανοιχτά, εάν είναι προς το τέλος, θα έχουν ξεκινήσει τις εργασίες. Αυτό γίνεται γιατί αυτοί κάνουν ένα διάλειμμα από τις 1 μέχρι τις 4, αλλά αν εσύ μπεις στις τρεις τότε στις 4:00 που θα ξεκινήσουν να δουλεύουν εσύ θα αναγκαστείς να σταματάς κάθε τόσο γιατί ίσως πέφτουν πέτρες και χώματα από ψηλά. Οι εργασίες οι οποίες γίνονται στο συγκεκριμένο σημείο είναι η διάνοιξη ενός δρόμου πιο ψηλά από τον υπάρχοντα δρόμο, γιατί όταν θα γίνει το φράγμα ο δρόμος που περάσαμε τότε δεν θα υπάρχει γιατί θα καλυφθεί από το νερό.

IMG_20240810_184914.jpg


Σε ένα άλλο σημείο της διαδρομής είδαμε ένα σταματημένο αυτοκίνητο και αρκετούς τουρίστες κάτω από ένα δέντρο να περιμένουν, γιατί το αυτοκίνητο είχε κάποιο τεχνικό πρόβλημα. Σταματήσαμε να τους βοηθήσει ο οδηγός μας και ο ξεναγός και διαπιστώσαμε ότι οι τουρίστες ήταν από την Αγγλία, τον Καναδά, τη Γερμανία, από διάφορες χώρες τέλος πάντων, 6 άτομα. Δεν μπορέσαμε να τους προσφέρουμε κάποια τεχνική βοήθεια, αλλά το θέμα είναι ότι ο ξεναγός τους δεν ασχολούταν καθόλου με το ζήτημα της επισκευής του αυτοκινήτου. Ευτυχώς ο δικός μας ο Αsif ενδιαφέρθηκε και βρήκε ένα συνεργείο εκεί κοντά και επικοινώνησε και θα ερχόταν κάποιος για να δει τι μπορούσε να κάνει.

Συνεργεία αυτοκινήτων υπάρχουν γενικά σε αυτούς τους δρόμους, εκεί που υπάρχουν έστω και μία δεκαριά μαγαζιά για τους περαστικούς. Και αυτό γίνεται αρκετά συχνά στις περιοχές που έχει κάποιο κόσμο. Μετά μας έλεγε ο Asif για τον ξεναγό τον τουριστών αυτών, ο οποίος δεν ενδιαφερόταν καθόλου για τους πελάτες του. Αν δεν ήμασταν εμείς δεν ξέρω και εγώ πόση ώρα θα περίμεναν μέχρι να γίνει κάτι. Μάλιστα εμείς προσφερθήκαμε να μεταφέρουμε τους τουρίστες σε κάποιο εστιατόριο για να κάτσουν οι άνθρωποι λίγο πιο ανθρώπινα. Όμως ο ξεναγός τους, είπε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα και για να πω την αλήθεια καλύτερα να κάθεσαι κάτω από ένα δέντρο στην ερημιά, παρά σε ένα εστιατόριο που ενδέχεται να βρωμάει και να σε κυνηγάνε και οι μύγες. Όσες φορές κάναμε στάση, σχεδόν ποτέ δεν καθίσαμε ούτε για 5 λεπτά, γιατί υπάρχει αυτό το πρόβλημα. Μάλιστα σε ένα σημείο που ζητήσαμε τουαλέτα με έστειλαν σε μία πόρτα που έβγαζε στην ύπαιθρο, γιατί δεν υπήρχε κάποιος συγκεκριμένος χώρος. Τι να κάνουμε, Πακιστάν είναι αυτό. Η Αφρική είναι πολύ πιο μπροστά.

IMG_20240810_133225.jpg



IMG_20240810_133251.jpg


Την ώρα που βράδιαζε φτάσαμε σε ένα ξενοδοχείο με το φανταχτερό όνομα Ηilton, το οποίο όμως όχι Χίλτον δεν ήτανε αλλά ούτε καν ένα φθηνό ξενοδοχείο της ομόνοιας. Σίγουρα απ’ έξω μοιάζει αρκετά καλό και μέσα κάποτε μπορεί να ήταν, αλλά σήμερα όλα πάνε στραβά. Το καλό είναι ότι μέσα σε αυτή τη ζέστη έχει κλιματιστικό μηχάνημα και άπειρους ανεμιστήρες για να έχεις αέρα. Τα δωμάτια είναι μεγάλα όπως και η τουαλέτα αλλά ας πούμε ζεστό νερό δεν είχε και ζητήσαμε για να ανάψουν το θερμοσίφωνο.

Όταν φτάσαμε μας είπε ο Asif να παραγγείλουμε τι φαγητό θέλαμε για να μας το έχουν έτοιμο στην ώρα μας. Εμείς λοιπόν παραγγείλαμε, πάλι κάνοντας τη βλακεία, αρνάκι στην κατσαρόλα. Και λέω βλακεία γιατί είναι πάρα πολύ σκληρό αυτό το κρέας και έχει ένα σωρό κόκκαλα και ελάχιστο ψαχνό. Εγώ με την Ντίνα παραγγείλαμε 3/4 του κιλού κι άλλο τόσο παράγγειλε ο Γιάννης, αλλά το ήθελε να μην είναι καυτερό. Εμείς το θέλαμε καυτερό.

IMG_20240810_141526.jpg



IMG_20240810_170154.jpg


Όταν λοιπόν ήρθαν δύο μπολ με το φαγητό μας, στις 8:30 που πήγαμε για να φάμε, ενώ είχαν την ίδια ποσότητα το δικό μας μπολ είχε μόνο κρέας ενώ το δικό τους είχε και ένα σωρό πατάτες συν ότι είχε πολλά κομμάτια σκέτο λίπος. Ό,τι και να είπαν δεν υπήρχε άλλο φαγητό για να φάνε και διαμαρτυρόμενοι δεν πέτυχαν τίποτα. Ο Ασίφ στεναχωρήθηκε λίγο και προσφέρθηκε να πληρώσει αυτός το φαγητό τους, αλλά φυσικά εκείνοι δεν δέχτηκαν. Το δικό μας είχε αρκετή ποσότητα, αλλά δυστυχώς όπως είπα ήταν γεμάτο κόκκαλα και επίσης ήταν πολύ σκληρό για να το μασήσεις.
IMG_20240810_165153.jpg


Το κακό επίσης είναι ότι μαζί με μάς στο τραπέζι κάθονταν συνήθως και ο Asif με τον οδηγό. Βέβαια εκείνοι παραγγέλνουν το δικό τους φαγητό, αλλά καμιά φορά δεν ξέρω για ποιο λόγο είναι πολύ λίγο και εμείς τους προσφέρουμε λίγο από το δικό μας. Εμένα από παλιά που πήγαινα με πρακτορεία, δεν μου αρέσει ποτέ να κάθομαι στο ίδιο τραπέζι με ξεναγό και οδηγό. Ούτε και τώρα, αλλά τι να κάνω, αφού αυτοί από μόνοι τους έρχονταν μαζί μας. Μια φορά στην αρχή του ταξιδιού, τους είπαμε να έρθουν και από τότε όποτε τρώγαμε στο ξενοδοχείο εκείνοι ήταν δίπλα μας. Δεν λέω ότι μας ενοχλούσαν, αφού για παράδειγμα αυτή τη φορά παράγγειλαν αρκετή ποσότητα φαγητού και έτσι δεν υπήρξε πρόβλημα.

IMG_20240810_174057.jpg


Ευτυχώς ο ύπνος στο δωμάτιο ήταν σχετικά καλός. Κοιμηθήκαμε νωρίς γιατί το ίντερνετ δεν δούλευε.
Λάβετε υπόψη ότι πολλές από τις φωτογραφίες της ιστορίας μου είναι μέσα από το αυτοκίνητο εν κινήσει, και γι' αυτό δεν είναι πολύ καθαρές.


 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.661
Likes
13.733
Προσπαθώ, ύστερα από μήνες και πλέον, να θυμηθώ πως ξεκίνησε η ιδέα του Πακιστάν. Δεν το μπορώ.
Δεν χρειαζεται να προσπαθησω καθολου.... ηταν το 2009 οταν διαβασα εδω στο φορουμ μια ιστορια για Πακισταν απο παλιοτερο μερος και απο τοτε μου εχει καρφωθει στο μυαλο...
Ανυπομονω για την συνεχεια!!!!
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Δεν χρειαζεται να προσπαθησω καθολου.... ηταν το 2009 οταν διαβασα εδω στο φορουμ μια ιστορια για Πακισταν απο παλιοτερο μερος και απο τοτε μου εχει καρφωθει στο μυαλο...
Ανυπομονω για την συνεχεια!!!!
Κι εγώ είχα διαβάσει την ιστορία του @dbalats , και λέω: άστο δε θα πάω ποτέ!
Μετά όμως ευτυχώς το ξέχασα.
Μέσα από την ιστορία μου θα καταλάβεις ότι τελικά δεν ήταν και τόσο δύσκολο να γίνει το ταξίδι.
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.661
Likes
13.733
Κι εγώ είχα διαβάσει την ιστορία του @dbalats , και λέω: άστο δε θα πάω ποτέ!
Μετά όμως ευτυχώς το ξέχασα.
Μέσα από την ιστορία μου θα καταλάβεις ότι τελικά δεν ήταν και τόσο δύσκολο να γίνει το ταξίδι.
Του traveladdict ειχα διαβασει πρωτα και ειχε και πολλη περιπετεια...
Μην καθυστερεις λεμε!!! :haha:
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
@travelbreak ταξιδιωτικά είσαι...on fire :) Περιμένουμε τη συνέχεια!
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.953
Likes
16.674
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
σας θαυμάζω και πολύ θέλω να σας μοιάσω όταν φτάσει η ώρα !
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πακιστάν, το ταξίδι ξεκινά. Πρώτη μέρα.

Αν έλεγα σε κάποιους από τους φίλους μου ότι θα πάω στο Πακιστάν ταξίδι μόνος μου, χωρίς πρακτορείο από την Ελλάδα, θα μου έλεγαν ότι αυτό το θεωρούν πολύ επικίνδυνο. Κι όμως το τολμήσαμε και το κάναμε. Για να λέμε την αλήθεια δε θα είχαν και τόσο άδικο, αν και εμείς δεν καταλάβαμε και τόσο τους κινδύνους εκεί. Όμως υπήρχαν και τους ανακαλύπτεις ψάχνοντας στις ειδήσεις για τη χώρα. Γίνονται επεισόδια πολύ συχνά με θύματα αθώους αστυνομικούς, στρατιωτικούς και πολίτες. Δε θα το αναλύσω περισσότερο. Πριν φύγουμε είχαμε άγνοια του κινδύνου. Δεν είχαμε ψάξει στα ξένα πρακτορεία. Μόνο ό,τι ακούγαμε στις ελληνικές ειδήσεις.

Το ταξίδι ξεκίνησε την Τρίτη το μεσημέρι στις 29 Ιουλίου. Η πτήση μας ήταν στις τρεις και τέταρτο το μεσημέρι. Όλα πήγαν καλά μέχρι που μας ανακοίνωσαν ότι θα έχει το αεροπλάνο κάποια καθυστέρηση. Πηγαίναμε με την αεροπορική εταιρεία Saudi Arabia στην Jeda. Τελικά η πτήση αντί για τις τρεις και τέταρτο έφυγε περίπου στις 5. Ευτυχώς όμως είχαμε μεγάλη αναμονή στην Τζέντα, οπότε δεν είχαμε πρόβλημα. Ίσως και καλύτερα, γιατί μοιράσαμε τις αναμονές στα αεροδρόμια της Αθήνας και της Σαουδικής Αραβίας. Εκεί φτάσαμε περίπου στις 9:00 το βράδυ και η πτήση μας ήταν κάπου στις 2:00 τα ξημερώματα.

Χαζολογήσαμε λίγο στο αεροδρόμιο, αλλά δυστυχώς δεν είχε και πολύ ενδιαφέρον. Όμως τουλάχιστον εγώ που νύσταζα λίγο, κοιμήθηκα καθιστός για αρκετά λεπτά και η ώρα για μένα πέρασε σχετικά γρήγορα. Η πτήση για το Ισλαμαμπάντ διήρκησε περίπου 5 ώρες και, στην περισσότερη από αυτήν, εγώ κοιμόμουν. Έτσι στις 9:00 το πρωί έφτασα σχετικά ξεκούραστος. Όλες οι διαδικασίες και στην Σαουδική Αραβία και στο Πακιστάν για να περάσουμε τα τυπικά ήταν γρήγορες. Όμως είχαμε τεράστια αναμονή για να πάρουμε τις βαλίτσες μας. Συγκεκριμένα περιμέναμε λίγο πάνω από μία ώρα για να έρθουν όλες. Έτσι κάπου στις 10:30 βγήκαμε από το αεροδρόμιο όπου μας περίμενε ο οδηγός ενός μεγάλου βαν (Toyota Hiace) και ο Asif που θα ήταν ο ξεναγός μας.

Ο Ασίφ ήταν ένας χοντρούλης στα 40 προς 50, ο οποίος ήταν πολύ ευγενικός. Το επίσημο όνομα που έχει ως ξεναγός είναι Asif OMG Tour Guide. Καταρχήν μας περίμενε με μία ανθοδέσμη την οποία μας παρέδωσε. Μετά μας πήγε δίπλα σε ένα καφέ και μας κέρασε ένα ποτό τον καθένα. Μετά και από αυτό μας μετέφερε τα πράγματα σε ένα σημείο όπου πέρασε το Hiace για να τα βάλουμε και να μπούμε και εμείς και να ξεκινήσουμε το ταξίδι μας. Το βαν ήταν τουλάχιστο 10 θέσεων και χωρούσε άνετα και τα πράγματά μας. Μπροστά έχει θέση για τον οδηγό και τον ξεναγό μας, ενώ πίσω έχει στην πρώτη σειρά 2 θέσεις και μετά άλλες δύο σειρές από τρεις θέσεις σε κάθε μία. Έχει πιο πίσω και άλλη σειρά θέσεων, αλλά ήταν σηκωμένες για να χωράνε τα πράγματα. Ήταν αρκετά καινούργιο.
DSC_0003.JPG

Ο Ασίφ μας ρώτησε εάν θέλουμε να πάμε στο ξενοδοχείο και να ξεκουραστούμε. Εμείς όμως του είπαμε ότι δεν θέλουμε να πάμε γιατί έχουμε πει στον Shahid ότι θα μας πάει μία βόλτα πριν μας πάει στο ξενοδοχείο. Γι’ αυτό του είπαμε και μας πήγε στον σταθμό Murree Hills Station. Είναι μια περιοχή που οι Άγγλοι έχτισαν, τον 19ο αιώνα, ένα μέρος για να έχουν δροσιά λόγω του υψομέτρου του. Είχε ένα σανατόριο για τα στρατεύματά τους και σιγά σιγά έχτισαν ολόκληρη πόλη με σπίτια, εκκλησία κλπ. Ανεβήκαμε σε υψόμετρο πάνω από 2 km από δρόμους που ήταν γεμάτοι στροφές, αφού ανέβαιναν μέσα από πολλούς λόφους που ήταν καταπράσινοι. Σε πολλά σημεία βλέπαμε και σπίτια αλλά και μαγαζιά που ο κόσμος καθόταν για να φάει ή να πιει. Στο τέλος πήγαμε στον σταθμό όπου κάναμε βόλτα για πάνω από μία ώρα σε έναν πεζόδρομο που ήταν γεμάτος μαγαζιά και κόσμο. Είχαμε πια φτάσει στο κανονικό Πακιστάν με τα πολύχρωμα μαγαζιά και τον κόσμο που ήθελε να βγαίνει φωτογραφίες μαζί μας. Εμείς βέβαια δεν τους χαλούσαμε χατίρι. Η διαδρομή ήταν πολύ όμορφη και το σημείο στο οποίο πήγαμε επίσης, αλλά δεν ήτανε κάτι που θα μπορούσε να τρελάνει έναν ταξιδιώτη.
DSC_0008.JPG
DSC_0010.JPG
DSC_0016.JPG
DSC_0018.JPG

Αυτό που εντυπωσιάζει είναι ότι οι οικογένειες ανεβαίνουν εκεί έχοντας μαζί τους ένα σωρό παιδιά. Αυτό το διαπιστώσαμε και στα αεροπλάνο ερχόμενοι από την Σαουδική Αραβία στο Ισλαμαμπάντ, όπου οι περισσότεροι ταξιδιώτες είχαν μαζί τους και μερικά παιδιά. Εκείνα βέβαια έκαναν αρκετή φασαρία στο αεροπλάνο και φεύγοντας το άφησαν σαν να ήταν ένα βομβαρδισμένο τοπίο. Εμείς λοιπόν περάσαμε την ώρα μας εκεί πάνω στις λόφους κάνοντας μια βόλτα.
DSC_0020.JPG
DSC_0029.JPG
DSC_0033.JPG

Υπήρχε και εκκλησία από την εποχή των Άγγλων:
DSC_0040.JPG
DSC_0041.JPG
DSC_0043.JPG
DSC_0054.JPG

Επιστρέψαμε από κάποιους άλλους δρόμους που όμως είχαν την ίδια θέα. Δηλαδή βλέπαμε καταπράσινο τοπίο, μαγαζιά, σπίτια και ανθρώπους να κυκλοφορούν. Η οδήγηση σε αυτούς τους δρόμους θυμίζει πολύ την οδήγηση στην Ινδία, στο Βιετνάμ ή στην Σρι Λάνκα. Όλα καλά όμως αφού άμα τα συνηθίσεις σου φαίνονται φυσιολογικά. Όχι βέβαια ότι θα τολμούσα να οδηγήσω εγώ σε αυτούς τους δρόμους, που μάλιστα οδηγούν και στην αριστερή πλευρά.

Επειδή είχαμε ρωτήσει αν είναι εύκολο να βρούμε μπύρες ή κρασί, ο ξεναγός μάς πήγε στο πίσω μέρος ενός ξενοδοχείου όπου τον ήξεραν και μπορούσαμε να πάρουμε αρκετές μπύρες ή κρασί. Όμως η τιμή δεν ήταν καθόλου χαμηλή και έτσι πήραμε μονάχα τρεις μπύρες του μισού λίτρου προς 4€ την κάθε μία. Αν ήταν φθηνότερες φυσικά θα παίρναμε περισσότερες. Τώρα δεν νομίζω ότι θα βρούμε άλλες μπύρες στο ταξίδι μας και ευτυχώς έχουμε μαζί μας 1,5 λίτρο με τσικουδιά.

Στις 4 πια φτάσαμε στο ξενοδοχείο που ονομαζόταν Hillview Islamabad και ήταν αρκετά καλό, αν και νομίζω ότι είχε μόνο 3 αστέρια. Το δωμάτιο ήταν τεράστιο, αρκετά καθαρό και περιποιημένο. Ο ξεναγός με τον οδηγό έφυγαν και δώσαμε ραντεβού για την επόμενη μέρα το πρωί στις 6:30 για να φύγουμε να πάμε στη Λαχόρη. Αποδείχτηκε ότι ήμασταν και πολύ τυχεροί αφού όλο το βράδυ και την άλλη μέρα το πρωί έβρεχε στη Λαχόρη, τόσο που πνίγηκαν και μερικοί άνθρωποι.

Σχεδόν αμέσως μετά που έφυγε ο ξεναγός με τον οδηγό, εγώ με τον Γιάννη ψάξαμε για να βρούμε στη γειτονιά του ξενοδοχείου συνάλλαγμα. Πράγματι στη γειτονιά μας έχει πολλά μαγαζιά που πουλάνε διάφορα πράγματα και πολλές τράπεζες. Αρχικά δοκιμάσαμε στα atm των τραπεζών, αλλά αυτά δεν μας έδιναν χρήματα. Μετά μπήκαμε σε δύο τράπεζες στις οποίες οι υπάλληλοι μας είπαν ότι δεν δίνουν συνάλλαγμα. Μάλιστα μας ενημέρωσαν ότι θα πρέπει να πάμε να βρούμε μαγαζιά για συνάλλαγμα στην περιοχή που ονομάζεται Βlue Αrea και βρίσκεται 2 χιλιόμετρα από το ξενοδοχείο μας. Η ζέστη όμως ήταν τρομερή και δεν είχαμε καμία διάθεση να περπατήσουμε τόση απόσταση. Πάνω στο βουνό που είχαμε πάει το μεσημέρι η κατάσταση ήταν καλύτερη, δηλαδή η θερμοκρασία ήταν γύρω στους 26 με 28 βαθμούς Κελσίου. Γυρίσαμε λοιπόν χωρίς κανένα αποτέλεσμα στο ξενοδοχείο και αναγκαστήκαμε να κάνουμε συνάλλαγμα στη ρεσεψιόν όπου μας άλλαξαν το κάθε ευρώ με 290 ρουπίες. Ήταν σχετικά λίγες αλλά δεν πειράζει. Χάσαμε 10 ρουπίες στο κάθε ευρώ.

Μετά ο Γιάννης πήγε να ξεκουραστεί στο δωμάτιό του και εγώ με την Ντίνα βγήκαμε να περπατήσουμε στους δρόμους. Βέβαια όταν η θερμοκρασία είναι 35 βαθμούς και η υγρασία 90%, αυτό δεν είναι και τόσο καλή ιδέα. Όμως το να κλειστούμε και μέσα στο δωμάτιο όλο το απόγευμα, είναι ακόμα χειρότερη ιδέα. Περπατούσαμε περίπου δύο ώρες στην πόλη χωρίς να δούμε κάτι που να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η πόλη όντως θα μπορούσε να είναι όμορφη αλλά μάλλον γενικά ο κόσμος δεν προτιμά να μένει σε αυτήν. Είδαμε σχετικά λίγες κατοικίες. Έχει πολύ πράσινο, αλλά έτσι είναι και όλη η γύρω περιοχή, όπως είδαμε και με το αυτοκίνητο στις μετακινήσεις της ημέρας. Όμως από τη μία δεν είναι και τόσο καθαρά στους δρόμους και από την άλλη τα πάρκα δεν προσφέρονται και τόσο για βόλτα. Κυκλοφορούν αρκετά αυτοκίνητα και λίγες μοτοσυκλέτες.
DSC_0071.JPG
DSC_0077.JPG
DSC_0082.JPG
DSC_0089.JPG

Σε πολλά σημεία βλέπεις αστυνομικούς να κυκλοφορούν ή να είναι σταματημένοι έξω από κάποια κτίρια. Έτσι μπορώ να πω ότι νιώθει κάποιος τελείως ασφαλής σε τούτη την πόλη. Περίπου στις 7 γυρίσαμε στο δωμάτιο και εγώ ήμουν τελείως μούσκεμα από τον ιδρώτα. Άλλαξα στα γρήγορα γιατί είχαμε ραντεβού με τους φίλους μας να πάμε για φαγητό. Η περιοχή έχει πολλά μαγαζιά αλλά μάλλον διαλέξαμε εκείνα τα οποία δεν ήταν και τόσο καλά. Καταλήξαμε σε ένα το οποίο είχε μοσχαρίσιο κεμπάπ και κοτόπουλο και όλα αυτά τα έφτιαχνε στα κάρβουνα. Πληρώσαμε όλοι μαζί 8€, έχοντας φάει πέντε κεμπάπ μία μερίδα κοτόπουλο κι άλλο ένα σουβλάκι κοτόπουλο, ένα μεγάλο μπουκάλι νερό και δύο αναψυκτικά. Από τιμή δηλαδή ήταν πολύ καλά.

Επιστρέψαμε στο δωμάτιο περίπου στις 9:00 για να κάνουμε τα μπάνια μας και να ξεκουραστούμε νωρίς, αφού την επόμενη μέρα είχαμε πολύ πρωινό ξύπνημα. Έχουμε πρωινό στις 6:00 και 6:30 έχουμε αναχώρηση. Το κακό είναι ότι δεν είχαμε κάνει αρκετό συνάλλαγμα γιατί περιμέναμε να βρούμε καλύτερη ισοτιμία κάπου αλλού και δεν βρήκαμε ντόπια κάρτα sim. Το καλό όμως είναι ότι μέσα στο αυτοκίνητο που μας μετέφερε με κάποιο τρόπο έκανε ο Ασίφ hotspot και είχαμε internet. Όμως το internet είχε πολύ συχνές διακοπές και το ίδιο συνέβαινε συχνά και στα δωμάτια των ξενοδοχείων.
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.356
Likes
7.035
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Δεν μας αφήνεις να πάρουμε ανάσα από τη μια ιστορία στην άλλη! Να είστε καλά και να συνεχίσετε να ταξιδεύετε μ' αυτούς τους ρυθμούς.
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
Θέλω σύνταξη τώρα! :haha:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
34.009
Μηνύματα
923.720
Μέλη
39.726
Νεότερο μέλος
Christos Rev

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom