• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιος - Οκτώβριος 2021 !

Πακιστάν ΠΑΚΙΣΤΑΝ. Στα χνάρια του Μ. Αλέξανδρου

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός

Στον επόμενο χάρτη φαίνεται η περιοχή της Ασίας στην οποία κινούμασταν. Βόρεια ήταν το Τατζικιστάν, Ανατολικά η Κίνα, Δυτικά το Αφγανιστάν και Νότια η Ινδία και το υπόλοιπο Πακιστάν:

1732427545833.png



Khaplu
Να και το ωραίο ξενοδοχείο που μέναμε:

DSC_0676.JPG



DSC_0677.JPG



Την ημέρα αυτή θα μέναμε ξανά στο ίδιο ξενοδοχείο στο Σκαρντού. Αυτό σημαίνει ότι θα ήταν αφιερωμένη σε περιηγήσεις κοντά στην πόλη ή και μακριά. Υπήρχαν δύο επιλογές που συζητούσαμε. Η μία ήταν επισκεφτούμε διάφορα ενδιαφέροντα σημεία σε ακτίνα 30 έως 50 km. Η άλλη επιλογή ήταν να πάμε στην πόλη Καπλού, Khaplu, που έλεγε και το πρόγραμμά μας. Επιλέξαμε τη δεύτερη και δεν το μετανιώσαμε γιατί είχε πολύ ενδιαφέρον. Ίσως και η πρώτη επιλογή να είχε ακόμα περισσότερο, αλλά αυτό δεν θα το μάθουμε ποτέ.

DSC_0684.JPG



DSC_0686.JPG



DSC_0696.JPG


Ο οδηγός του αυτοκινήτου δεν είχε κανένα ρόλο σε όλο αυτό το ταξίδι, παρά μόνο στο να κάνει τη δουλειά του, δηλαδή να μας οδηγεί το αυτοκίνητο με ασφάλεια. Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί η οδήγηση εδώ είναι πολύ επικίνδυνη. Ειδικά το βράδυ δεν ξέρω πώς μπορεί κάποιος να οδηγήσει σε αυτή τη χώρα χωρίς να σπάσουν τα νεύρα του. Πολλοί οδηγοί έχουν αναμμένα τα φώτα στη μεγάλη σκάλα και δεν τα κατεβάζουν όσα νοήματα και να τους κάνεις εσύ με τα δικά σου φώτα. Οι δρόμοι στην περιοχή είναι σε κακή κατάσταση. Το κυριότερο πρόβλημα για μένα είναι ότι ενώ είναι ασφαλτοστρωμένοι είναι σχετικά στενοί και ίσα ίσα που χωρούν δύο μικρά αυτοκίνητα. Αυτό σημαίνει ότι όταν πηγαίνεις γρήγορα δεν μπορείς να διασταυρωθείς με κάποιο άλλο αυτοκίνητο εάν δεν κατέβεις λίγο στο χώμα που είναι δίπλα. Το θέμα είναι ποιος από τους δύο οδηγούς θα κατέβει. Συνήθως δεν κατεβαίνει κανένας. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κόψουν ταχύτητα. Πάντα ο δικός μας οδηγός μείωνε ταχύτητα γιατί ήταν πολύ προσεκτικός. Τις πιο πολλές φορές οι άλλοι οδηγοί έτρεχαν σαν να μη συμβαίνει τίποτα, έχοντας εμπιστοσύνη ότι ο άλλος οδηγός θα τους παραχωρήσει τη θέση πάνω στο οδόστρωμα.

DSC_0705.JPG



DSC_0709.JPG



DSC_0721.JPG



DSC_0726.JPG


Οι δρόμοι επίσης σε πολλά σημεία έχουν χαλάσει και από κάτω από την άσφαλτο έχει φανεί ένας κακός χωματόδρομος. Της τελευταίες 5 μέρες οι περισσότερες διαδρομές που κάναμε, για να μην πω όλες, ήταν δίπλα σε γκρεμό. Δηλαδή ουσιαστικά πηγαίναμε σε κάποια φαράγγια, τα οποία δεν ήταν πολύ στενά, αλλά δεξιά και αριστερά υψώνονται μεγάλα βουνά. Για να δημιουργηθεί ο δρόμος έχουν κόψει τα βράχια. Έτσι έχουν γίνει οι δρόμοι που βλέπουμε στα ντοκιμαντέρ με τα αυτοκίνητα που χωράνε ίσα-ίσα και από πάνω τους κρέμονται οι βράχοι και τα βουνά. Είναι πολύ ωραίο να το βλέπεις και να ταξιδεύεις σε αυτούς τους δρόμους ως τουρίστας γιατί ξέρεις ότι αυτό είναι παροδικό. Εσύ μετά θα φύγεις και θα πας στη δική σου χώρα με τους άνετους σχετικά δρόμος και εκεί θα μείνουν οι Πακιστανοί να παλεύουν σε αυτές τις αντίξοες συνθήκες.
DSC_0736.JPG



DSC_0746.JPG


Σε αυτές τις περιοχές ζει αρκετός κόσμος, ο οποίος συνέχεια μετακινείται. Πηγαίνουν είτε μέσα στις κοιλάδες είτε από τη μία κοιλάδα στην άλλη. Ανάμεσα σε δύο κοιλάδες μπορεί να υπάρχει μία απόσταση 5 ή 10 km που να μη βλέπεις ούτε ένα δέντρο. Μια κοιλάδα μπορεί να έχει μήκος πολύ μικρό ή μεγαλύτερο. Πράσινες κοιλάδες, επίσης μικρές όμως, μπορείς να δεις και λίγο πιο πάνω από το ποτάμι που είναι στη χαράδρα την οποία διασχίζεις.

DSC_0771.JPG



DSC_0795.JPG


Ας μιλήσω όμως για τη μέρα μας. Η απόσταση μέχρι το Khaplu είναι 100 χιλιόμετρα και σε αυτό το δρόμο αν δεν σταματήσεις θέλεις περίπου 2 ώρες, εάν είσαι ντόπιος και αυθάδης οδηγός, για να την κάνεις. Αν είσαι λίγο συνεσταλμένος θέλεις τρεις ώρες. Και επειδή εμείς σταματούσαμε και πολλές φορές για φωτογραφίες κάναμε 5 ώρες. Η διαδρομή ήταν πολύ όμορφη γιατί αυτή τη φορά το ποτάμι που διασχίζαμε είχε την ιδιαιτερότητα να δημιουργεί αρκετά συχνά κοιλάδες σε μεγάλη έκταση και τις είχε πλημμυρίσει το νερό σε μεγάλα τμήματα. Έτσι βλέπαμε πολλά δέντρα να είναι μέσα στο ποτάμι και αυτό ήταν πολύ όμορφο. Υπήρχαν πολλά χωριά στις μεγάλες κοιλάδες που περάσαμε και βλέπαμε τον κόσμο και πολύ συχνά κάποια παιδιά να κάνουν μπάνιο σε σημεία του ποταμού που το νερό ήταν ήρεμο.

DSC_0808.JPG



DSC_0816.JPG



DSC_0823.JPG



DSC_0852.JPG



DSC_0938.JPG



DSC_0980.JPG



DSC_0971.JPG



CSC_0322.JPG



DSC_0016.JPG



DSC_0024.JPG


Σπάσιμο βράχων, για να χωράνε καθ' ύψος τα φορτηγά:

DSC_0034.JPG


DSC_0041.JPG


Το Khaplu, στο οποίο φτάσαμε περίπου στις 12:00 το μεσημέρι, δεν έλεγε κάτι από άποψη τουριστικού ενδιαφέροντος. Αυτό άλλωστε συμβαίνει με τα περισσότερα χωριά σε τούτη τη χώρα.

DSC_0047.JPG


Έτσι πλένονται τα χαλιά στο Πακιστάν και στις γύρω χώρες:

DSC_0057.JPG



DSC_0059.JPG


Εμείς πήγαμε κατευθείαν σε ένα κάστρο που υπάρχει από πολύ παλιά σε αυτό το χωριό. Είναι στο πάνω μέρος του χωριού και όμως ένα τμήμα του έχει παραχωρηθεί για να δημιουργηθεί ξενοδοχείο. Αυτό γίνεται πολύ συχνά στα μικρά κάστρα του Πακιστάν, τα οποία, όπως και στην Ινδία, παλιότερα πρέπει να ήταν ιδιωτικά. Έτσι ο ιδιοκτήτης όταν τα παραχώρησε, εκμεταλλεύτηκε το ένα τμήμα και το έκανε ξενοδοχείο και το άλλο το έκανε μουσείο.

DSC_0076.JPG


DSC_0073.JPG



DSC_0077.JPG



DSC_0084.JPG



DSC_0088.JPG


Το Khaplu fort είναι ένα συμπαθητικό κτίριο, κυρίως ξύλινο. Το μέγεθός του είναι περίπου 20 μέτρα επί 20 και το ύψος του είναι περίπου 10 με 15 μέτρα. Στο εσωτερικό έχει πολύ μικρά δωμάτια και χαμηλές πόρτες. Τα δωμάτια εξυπηρετούσαν βέβαια κάποιον άρχοντα ο οποίος κατοικούσε εκεί. Είχε ωραίες αυλές και όμορφη θέα προς την κοιλάδα. Επίσης βλέπεις αρκετές βουνοκορφές, αλλά δεν είναι τόσο ψηλές όπως ήταν στην Χούνζα. Πάντως ενίοτε βλέπεις ένα παγετώνα. Ακόμα και χιόνια βλέπουμε πολύ λίγα.

Μετά το μικρό αυτό κάστρο κατηφορίσαμε για να δούμε ένα παλιό τζαμί. Δυστυχώς δεν μας άφησαν να μπούμε μέσα, αν και πιστεύω ότι δεν θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Εδώ τα πολύ παλιά τζαμιά είναι ξύλινα και σχετικά μικρά. Δηλαδή δεν έχουν καμία σχέση με τη χλιδή των τζαμιών που κατασκευάζονται σήμερα στο Πακιστάν και αλλού. Αν και στο Πακιστάν δεν είδαμε κανένα ιδιαίτερα μεγάλο τζάμι όπως σε άλλες χώρες, ας πούμε τις κεντρικής Ασίας. Εξαίρεση αποτελεί η Λαχόρη και το Ισλαμαμπάντ που την τελευταία μέρα του ταξιδιού είδαμε ένα πολυτελές καινούργιο τζαμί. Γενικά τη μέρα αυτή μέχρι το Khaplu, είδαμε πολλά μικρά τζαμιά. Όλα ήταν στο ίδιο στυλ.

DSC_0094.JPG



DSC_0096.JPG



DSC_0103.JPG



DSC_0107.JPG


Στο Khaplu δεν μείναμε αρκετή ώρα. Μονάχα για να κάνουμε αυτές τις δύο επισκέψεις. Ήταν λίγο μετά τις μία που πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Επιστρέφοντας βέβαια δεν κάναμε τόσο πολλές στάσεις όσες κάναμε πηγαίνοντας, αφού στα περισσότερα ενδιαφέροντα σημεία είχαμε σταματήσει όταν πηγαίναμε. Απλά όταν επιστρέφεις βλέπεις αλλιώς τα πράγματα από την άλλη κατεύθυνση, οπότε μπορεί να δεις κάτι ενδιαφέρον και να θες να το τραβήξεις φωτογραφία. Δυστυχώς το μεγαλύτερο ενδιαφέρον μας είναι πως θα τραβήξουμε φωτογραφίες. Έτσι μερικές φορές απογοητευόμαστε όταν βλέπουμε ένα υπέροχο θέαμα αλλά ο ήλιος είναι προς την μεριά του και έτσι δεν μπορούμε να το απαθανατίσουμε σωστά και ωραία. Αυτό βέβαια δεν είναι και ό,τι καλύτερο για έναν ταξιδιώτη. Αντί να δίνει έμφαση σε αυτό το οποίο βλέπει και θαυμάζει, δίνει μεγάλη σημασία στο πόσο καλή φωτογραφία μπορεί να τραβήξει. Μόνο αν ήσουν επαγγελματίας φωτογράφος θα έπρεπε να έχεις τέτοια έννοια. Εμείς ξαφνικά όλοι γίναμε σαν επαγγελματίες. Και όταν λέω όλοι εννοώ και οι τέσσερις της παρέας.

DSC_0113.JPG


Θα μπορούσα να προσθέσω και τον ξεναγό μας, ο οποίος έκανε και αυτός το ίδιο. Εκείνος μάλιστα πιο πολύ τραβούσε βίντεο. Και συνήθως έδινε το κινητό του στον οδηγό για να τον τραβήξει εκείνος. Μετά έφτιαχνε βιντεάκια και τα ανέβαζε στο tik tok. Μιλάμε για μεγάλη τρέλα. Και δεν μας άφηνε και εμάς ήσυχους, αφού κάθε τόσο μας έδειχνε είτε καινούργια βιντεάκια, είτε παλιά που είχε με άλλους τουρίστες. Ο Asif είναι ένας ψηλός κοντά στο 1,90 αλλά δυστυχώς είναι παχύς, σχεδόν 130 κιλά. Σε πολλά από τα βίντεο που έκανε στο ταξίδι μας συμμετείχαμε κι εμείς.

DSC_0741.JPG



 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.661
Likes
13.733
Προσπαθώ, ύστερα από μήνες και πλέον, να θυμηθώ πως ξεκίνησε η ιδέα του Πακιστάν. Δεν το μπορώ.
Δεν χρειαζεται να προσπαθησω καθολου.... ηταν το 2009 οταν διαβασα εδω στο φορουμ μια ιστορια για Πακισταν απο παλιοτερο μερος και απο τοτε μου εχει καρφωθει στο μυαλο...
Ανυπομονω για την συνεχεια!!!!
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Δεν χρειαζεται να προσπαθησω καθολου.... ηταν το 2009 οταν διαβασα εδω στο φορουμ μια ιστορια για Πακισταν απο παλιοτερο μερος και απο τοτε μου εχει καρφωθει στο μυαλο...
Ανυπομονω για την συνεχεια!!!!
Κι εγώ είχα διαβάσει την ιστορία του @dbalats , και λέω: άστο δε θα πάω ποτέ!
Μετά όμως ευτυχώς το ξέχασα.
Μέσα από την ιστορία μου θα καταλάβεις ότι τελικά δεν ήταν και τόσο δύσκολο να γίνει το ταξίδι.
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.661
Likes
13.733
Κι εγώ είχα διαβάσει την ιστορία του @dbalats , και λέω: άστο δε θα πάω ποτέ!
Μετά όμως ευτυχώς το ξέχασα.
Μέσα από την ιστορία μου θα καταλάβεις ότι τελικά δεν ήταν και τόσο δύσκολο να γίνει το ταξίδι.
Του traveladdict ειχα διαβασει πρωτα και ειχε και πολλη περιπετεια...
Μην καθυστερεις λεμε!!! :haha:
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
@travelbreak ταξιδιωτικά είσαι...on fire :) Περιμένουμε τη συνέχεια!
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.953
Likes
16.674
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
σας θαυμάζω και πολύ θέλω να σας μοιάσω όταν φτάσει η ώρα !
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πακιστάν, το ταξίδι ξεκινά. Πρώτη μέρα.

Αν έλεγα σε κάποιους από τους φίλους μου ότι θα πάω στο Πακιστάν ταξίδι μόνος μου, χωρίς πρακτορείο από την Ελλάδα, θα μου έλεγαν ότι αυτό το θεωρούν πολύ επικίνδυνο. Κι όμως το τολμήσαμε και το κάναμε. Για να λέμε την αλήθεια δε θα είχαν και τόσο άδικο, αν και εμείς δεν καταλάβαμε και τόσο τους κινδύνους εκεί. Όμως υπήρχαν και τους ανακαλύπτεις ψάχνοντας στις ειδήσεις για τη χώρα. Γίνονται επεισόδια πολύ συχνά με θύματα αθώους αστυνομικούς, στρατιωτικούς και πολίτες. Δε θα το αναλύσω περισσότερο. Πριν φύγουμε είχαμε άγνοια του κινδύνου. Δεν είχαμε ψάξει στα ξένα πρακτορεία. Μόνο ό,τι ακούγαμε στις ελληνικές ειδήσεις.

Το ταξίδι ξεκίνησε την Τρίτη το μεσημέρι στις 29 Ιουλίου. Η πτήση μας ήταν στις τρεις και τέταρτο το μεσημέρι. Όλα πήγαν καλά μέχρι που μας ανακοίνωσαν ότι θα έχει το αεροπλάνο κάποια καθυστέρηση. Πηγαίναμε με την αεροπορική εταιρεία Saudi Arabia στην Jeda. Τελικά η πτήση αντί για τις τρεις και τέταρτο έφυγε περίπου στις 5. Ευτυχώς όμως είχαμε μεγάλη αναμονή στην Τζέντα, οπότε δεν είχαμε πρόβλημα. Ίσως και καλύτερα, γιατί μοιράσαμε τις αναμονές στα αεροδρόμια της Αθήνας και της Σαουδικής Αραβίας. Εκεί φτάσαμε περίπου στις 9:00 το βράδυ και η πτήση μας ήταν κάπου στις 2:00 τα ξημερώματα.

Χαζολογήσαμε λίγο στο αεροδρόμιο, αλλά δυστυχώς δεν είχε και πολύ ενδιαφέρον. Όμως τουλάχιστον εγώ που νύσταζα λίγο, κοιμήθηκα καθιστός για αρκετά λεπτά και η ώρα για μένα πέρασε σχετικά γρήγορα. Η πτήση για το Ισλαμαμπάντ διήρκησε περίπου 5 ώρες και, στην περισσότερη από αυτήν, εγώ κοιμόμουν. Έτσι στις 9:00 το πρωί έφτασα σχετικά ξεκούραστος. Όλες οι διαδικασίες και στην Σαουδική Αραβία και στο Πακιστάν για να περάσουμε τα τυπικά ήταν γρήγορες. Όμως είχαμε τεράστια αναμονή για να πάρουμε τις βαλίτσες μας. Συγκεκριμένα περιμέναμε λίγο πάνω από μία ώρα για να έρθουν όλες. Έτσι κάπου στις 10:30 βγήκαμε από το αεροδρόμιο όπου μας περίμενε ο οδηγός ενός μεγάλου βαν (Toyota Hiace) και ο Asif που θα ήταν ο ξεναγός μας.

Ο Ασίφ ήταν ένας χοντρούλης στα 40 προς 50, ο οποίος ήταν πολύ ευγενικός. Το επίσημο όνομα που έχει ως ξεναγός είναι Asif OMG Tour Guide. Καταρχήν μας περίμενε με μία ανθοδέσμη την οποία μας παρέδωσε. Μετά μας πήγε δίπλα σε ένα καφέ και μας κέρασε ένα ποτό τον καθένα. Μετά και από αυτό μας μετέφερε τα πράγματα σε ένα σημείο όπου πέρασε το Hiace για να τα βάλουμε και να μπούμε και εμείς και να ξεκινήσουμε το ταξίδι μας. Το βαν ήταν τουλάχιστο 10 θέσεων και χωρούσε άνετα και τα πράγματά μας. Μπροστά έχει θέση για τον οδηγό και τον ξεναγό μας, ενώ πίσω έχει στην πρώτη σειρά 2 θέσεις και μετά άλλες δύο σειρές από τρεις θέσεις σε κάθε μία. Έχει πιο πίσω και άλλη σειρά θέσεων, αλλά ήταν σηκωμένες για να χωράνε τα πράγματα. Ήταν αρκετά καινούργιο.
DSC_0003.JPG

Ο Ασίφ μας ρώτησε εάν θέλουμε να πάμε στο ξενοδοχείο και να ξεκουραστούμε. Εμείς όμως του είπαμε ότι δεν θέλουμε να πάμε γιατί έχουμε πει στον Shahid ότι θα μας πάει μία βόλτα πριν μας πάει στο ξενοδοχείο. Γι’ αυτό του είπαμε και μας πήγε στον σταθμό Murree Hills Station. Είναι μια περιοχή που οι Άγγλοι έχτισαν, τον 19ο αιώνα, ένα μέρος για να έχουν δροσιά λόγω του υψομέτρου του. Είχε ένα σανατόριο για τα στρατεύματά τους και σιγά σιγά έχτισαν ολόκληρη πόλη με σπίτια, εκκλησία κλπ. Ανεβήκαμε σε υψόμετρο πάνω από 2 km από δρόμους που ήταν γεμάτοι στροφές, αφού ανέβαιναν μέσα από πολλούς λόφους που ήταν καταπράσινοι. Σε πολλά σημεία βλέπαμε και σπίτια αλλά και μαγαζιά που ο κόσμος καθόταν για να φάει ή να πιει. Στο τέλος πήγαμε στον σταθμό όπου κάναμε βόλτα για πάνω από μία ώρα σε έναν πεζόδρομο που ήταν γεμάτος μαγαζιά και κόσμο. Είχαμε πια φτάσει στο κανονικό Πακιστάν με τα πολύχρωμα μαγαζιά και τον κόσμο που ήθελε να βγαίνει φωτογραφίες μαζί μας. Εμείς βέβαια δεν τους χαλούσαμε χατίρι. Η διαδρομή ήταν πολύ όμορφη και το σημείο στο οποίο πήγαμε επίσης, αλλά δεν ήτανε κάτι που θα μπορούσε να τρελάνει έναν ταξιδιώτη.
DSC_0008.JPG
DSC_0010.JPG
DSC_0016.JPG
DSC_0018.JPG

Αυτό που εντυπωσιάζει είναι ότι οι οικογένειες ανεβαίνουν εκεί έχοντας μαζί τους ένα σωρό παιδιά. Αυτό το διαπιστώσαμε και στα αεροπλάνο ερχόμενοι από την Σαουδική Αραβία στο Ισλαμαμπάντ, όπου οι περισσότεροι ταξιδιώτες είχαν μαζί τους και μερικά παιδιά. Εκείνα βέβαια έκαναν αρκετή φασαρία στο αεροπλάνο και φεύγοντας το άφησαν σαν να ήταν ένα βομβαρδισμένο τοπίο. Εμείς λοιπόν περάσαμε την ώρα μας εκεί πάνω στις λόφους κάνοντας μια βόλτα.
DSC_0020.JPG
DSC_0029.JPG
DSC_0033.JPG

Υπήρχε και εκκλησία από την εποχή των Άγγλων:
DSC_0040.JPG
DSC_0041.JPG
DSC_0043.JPG
DSC_0054.JPG

Επιστρέψαμε από κάποιους άλλους δρόμους που όμως είχαν την ίδια θέα. Δηλαδή βλέπαμε καταπράσινο τοπίο, μαγαζιά, σπίτια και ανθρώπους να κυκλοφορούν. Η οδήγηση σε αυτούς τους δρόμους θυμίζει πολύ την οδήγηση στην Ινδία, στο Βιετνάμ ή στην Σρι Λάνκα. Όλα καλά όμως αφού άμα τα συνηθίσεις σου φαίνονται φυσιολογικά. Όχι βέβαια ότι θα τολμούσα να οδηγήσω εγώ σε αυτούς τους δρόμους, που μάλιστα οδηγούν και στην αριστερή πλευρά.

Επειδή είχαμε ρωτήσει αν είναι εύκολο να βρούμε μπύρες ή κρασί, ο ξεναγός μάς πήγε στο πίσω μέρος ενός ξενοδοχείου όπου τον ήξεραν και μπορούσαμε να πάρουμε αρκετές μπύρες ή κρασί. Όμως η τιμή δεν ήταν καθόλου χαμηλή και έτσι πήραμε μονάχα τρεις μπύρες του μισού λίτρου προς 4€ την κάθε μία. Αν ήταν φθηνότερες φυσικά θα παίρναμε περισσότερες. Τώρα δεν νομίζω ότι θα βρούμε άλλες μπύρες στο ταξίδι μας και ευτυχώς έχουμε μαζί μας 1,5 λίτρο με τσικουδιά.

Στις 4 πια φτάσαμε στο ξενοδοχείο που ονομαζόταν Hillview Islamabad και ήταν αρκετά καλό, αν και νομίζω ότι είχε μόνο 3 αστέρια. Το δωμάτιο ήταν τεράστιο, αρκετά καθαρό και περιποιημένο. Ο ξεναγός με τον οδηγό έφυγαν και δώσαμε ραντεβού για την επόμενη μέρα το πρωί στις 6:30 για να φύγουμε να πάμε στη Λαχόρη. Αποδείχτηκε ότι ήμασταν και πολύ τυχεροί αφού όλο το βράδυ και την άλλη μέρα το πρωί έβρεχε στη Λαχόρη, τόσο που πνίγηκαν και μερικοί άνθρωποι.

Σχεδόν αμέσως μετά που έφυγε ο ξεναγός με τον οδηγό, εγώ με τον Γιάννη ψάξαμε για να βρούμε στη γειτονιά του ξενοδοχείου συνάλλαγμα. Πράγματι στη γειτονιά μας έχει πολλά μαγαζιά που πουλάνε διάφορα πράγματα και πολλές τράπεζες. Αρχικά δοκιμάσαμε στα atm των τραπεζών, αλλά αυτά δεν μας έδιναν χρήματα. Μετά μπήκαμε σε δύο τράπεζες στις οποίες οι υπάλληλοι μας είπαν ότι δεν δίνουν συνάλλαγμα. Μάλιστα μας ενημέρωσαν ότι θα πρέπει να πάμε να βρούμε μαγαζιά για συνάλλαγμα στην περιοχή που ονομάζεται Βlue Αrea και βρίσκεται 2 χιλιόμετρα από το ξενοδοχείο μας. Η ζέστη όμως ήταν τρομερή και δεν είχαμε καμία διάθεση να περπατήσουμε τόση απόσταση. Πάνω στο βουνό που είχαμε πάει το μεσημέρι η κατάσταση ήταν καλύτερη, δηλαδή η θερμοκρασία ήταν γύρω στους 26 με 28 βαθμούς Κελσίου. Γυρίσαμε λοιπόν χωρίς κανένα αποτέλεσμα στο ξενοδοχείο και αναγκαστήκαμε να κάνουμε συνάλλαγμα στη ρεσεψιόν όπου μας άλλαξαν το κάθε ευρώ με 290 ρουπίες. Ήταν σχετικά λίγες αλλά δεν πειράζει. Χάσαμε 10 ρουπίες στο κάθε ευρώ.

Μετά ο Γιάννης πήγε να ξεκουραστεί στο δωμάτιό του και εγώ με την Ντίνα βγήκαμε να περπατήσουμε στους δρόμους. Βέβαια όταν η θερμοκρασία είναι 35 βαθμούς και η υγρασία 90%, αυτό δεν είναι και τόσο καλή ιδέα. Όμως το να κλειστούμε και μέσα στο δωμάτιο όλο το απόγευμα, είναι ακόμα χειρότερη ιδέα. Περπατούσαμε περίπου δύο ώρες στην πόλη χωρίς να δούμε κάτι που να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η πόλη όντως θα μπορούσε να είναι όμορφη αλλά μάλλον γενικά ο κόσμος δεν προτιμά να μένει σε αυτήν. Είδαμε σχετικά λίγες κατοικίες. Έχει πολύ πράσινο, αλλά έτσι είναι και όλη η γύρω περιοχή, όπως είδαμε και με το αυτοκίνητο στις μετακινήσεις της ημέρας. Όμως από τη μία δεν είναι και τόσο καθαρά στους δρόμους και από την άλλη τα πάρκα δεν προσφέρονται και τόσο για βόλτα. Κυκλοφορούν αρκετά αυτοκίνητα και λίγες μοτοσυκλέτες.
DSC_0071.JPG
DSC_0077.JPG
DSC_0082.JPG
DSC_0089.JPG

Σε πολλά σημεία βλέπεις αστυνομικούς να κυκλοφορούν ή να είναι σταματημένοι έξω από κάποια κτίρια. Έτσι μπορώ να πω ότι νιώθει κάποιος τελείως ασφαλής σε τούτη την πόλη. Περίπου στις 7 γυρίσαμε στο δωμάτιο και εγώ ήμουν τελείως μούσκεμα από τον ιδρώτα. Άλλαξα στα γρήγορα γιατί είχαμε ραντεβού με τους φίλους μας να πάμε για φαγητό. Η περιοχή έχει πολλά μαγαζιά αλλά μάλλον διαλέξαμε εκείνα τα οποία δεν ήταν και τόσο καλά. Καταλήξαμε σε ένα το οποίο είχε μοσχαρίσιο κεμπάπ και κοτόπουλο και όλα αυτά τα έφτιαχνε στα κάρβουνα. Πληρώσαμε όλοι μαζί 8€, έχοντας φάει πέντε κεμπάπ μία μερίδα κοτόπουλο κι άλλο ένα σουβλάκι κοτόπουλο, ένα μεγάλο μπουκάλι νερό και δύο αναψυκτικά. Από τιμή δηλαδή ήταν πολύ καλά.

Επιστρέψαμε στο δωμάτιο περίπου στις 9:00 για να κάνουμε τα μπάνια μας και να ξεκουραστούμε νωρίς, αφού την επόμενη μέρα είχαμε πολύ πρωινό ξύπνημα. Έχουμε πρωινό στις 6:00 και 6:30 έχουμε αναχώρηση. Το κακό είναι ότι δεν είχαμε κάνει αρκετό συνάλλαγμα γιατί περιμέναμε να βρούμε καλύτερη ισοτιμία κάπου αλλού και δεν βρήκαμε ντόπια κάρτα sim. Το καλό όμως είναι ότι μέσα στο αυτοκίνητο που μας μετέφερε με κάποιο τρόπο έκανε ο Ασίφ hotspot και είχαμε internet. Όμως το internet είχε πολύ συχνές διακοπές και το ίδιο συνέβαινε συχνά και στα δωμάτια των ξενοδοχείων.
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.356
Likes
7.035
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Δεν μας αφήνεις να πάρουμε ανάσα από τη μια ιστορία στην άλλη! Να είστε καλά και να συνεχίσετε να ταξιδεύετε μ' αυτούς τους ρυθμούς.
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
Θέλω σύνταξη τώρα! :haha:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
34.009
Μηνύματα
923.720
Μέλη
39.726
Νεότερο μέλος
Christos Rev

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom