• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιος - Οκτώβριος 2021 !

Πακιστάν ΠΑΚΙΣΤΑΝ. Στα χνάρια του Μ. Αλέξανδρου

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός

Swat

Δεν μείναμε πολύ στα δωμάτια γιατί υποτίθεται θα ερχόταν οι αστυνομία να μας συνοδέψει σε μερικές επισκέψεις. Τελικά αστυνομία δεν ήρθε διότι, όπως μας είπε ο ξεναγός, τους είπε ότι δεν είναι απαραίτητο και θα έχει αυτός τον έλεγχο. Στο πρόγραμμα που μου είχε δώσει το πρακτορείο του Shahid δεν υπήρχε κάτι επιπλέον γι’ αυτή τη μέρα. Δηλαδή είχαμε μόνο τη μετακίνηση από το Μπεσαμ στο Swat. Κι αν σκεφτεί κανείς ότι δεν είναι πάνω από 3 ώρες, έμεναν πολλές ώρες ελεύθερες. Δεν το είχα ψάξει και εγώ το πρόγραμμα διότι θεώρησα ότι αυτά κάνει με τους τουρίστες που έχει και αν κάτι δεν έχει γράψει δεν σημαίνει ότι δεν θα σου γεμίσει τη μέρα με κάποιες επισκέψεις. Δυστυχώς δεν ήταν έτσι. Τα έχουμε ξαναπεί αυτά εδώ.
Είχαν στο Πακιστάν την Εθνική τους γιορτή σε λίγες μέρες και πουλούσαν παντού σημαίες:

DSC_0365.JPG


Οι επιπλέον επισκέψεις που κάναμε, ενώ δεν μας τις χρεώνει ως αμοιβή για τον οδηγό ή για την βενζίνη, μας κάνει να θεωρούμε ότι μας προσφέρει χάρη γι’ αυτές. Αν το είχα ψάξει πριν φύγουμε, προφανώς θα του είχα πει ότι πρέπει να γεμίζουμε τις μέρες με κάποιους τουριστικούς προορισμούς. Αυτό το έκανα μόνο για την πρώτη μέρα που φτάσαμε στο Ισλαμαμπάντ το πρωί και στο πρόγραμμα του έγραφε ότι απλά θα πηγαίναμε στο ξενοδοχείο. Του είχα πει λοιπόν να μας βάλει κάτι για να κάνουμε και κάναμε τις επισκέψεις στους λόφους έξω από την πόλη. Όμως για τις υπόλοιπες μέρες δεν το έψαξα και έτσι δεν ζήτησα κάτι επιπλέον. Θεωρώ ότι θα έπρεπε από μόνος του να μας τα προσφέρει.

DSC_0373.JPG


Έτσι για τη σημερινή μέρα ξεκινήσαμε στις δύο και τέταρτο από το ξενοδοχείο για να κάνουμε τρεις συγκεκριμένες επισκέψεις. Υπενθυμίζω ότι μόνοι μας δεν μπορούσαμε να μετακινηθούμε σε αυτή την περιοχή. Οι λόγοι επίσημα ήταν δύο κυρίως. Ο ένας ήταν ότι οι κάτοικοι είναι φανατικοί μουσουλμάνοι και δεν έχουν καμία συμπάθεια στους ξένους. Ο άλλος λόγος ήταν ότι πριν από 15 περίπου χρόνια είχαν έρθει από το Αφγανιστάν οι Ταλιμπάν και είχαν καταλάβει την περιοχή. Επί δύο χρόνια καταπίεζαν τους κατοίκους και βρήκαν την ευκαιρία λόγω της θρησκευτικότητάς τους να τους εκμεταλλευτούν. Τελικά οι δυνάμεις του Πακιστάν, δεν ξέρω γιατί καθυστέρησαν τόσο πολύ να τους διώξουν, αλλά το έκαναν κάπου το 2009 νομίζω. Όμως έχουν μείνει κάποιοι Πακιστανοί οι οποίοι έχουν τις ίδιες πεποιθήσεις με τους Ταλιμπάν και αυτοί θεωρούνται επικίνδυνοι για τους τουρίστες. Είναι οι ονομαζόμενοι Πακιστανοί Ταλιμπάν.

Η πρώτη επίσκεψη που κάναμε ήταν στο μουσείο του Swat. Μπορεί να μη ήταν και τόσο μεγάλο, αλλά είχε κάποιο ενδιαφέρον. Κάναμε βόλτα μισή ώρα αλλά αν δεν έκανε ζέστη μπορούσαμε να κάτσουμε πολύ περισσότερο. Είχε μία διακοπή ρεύματος και δεν δούλευαν ούτε οι ανεμιστήρες. Λίγο πριν φύγουμε αποκαταστάθηκε η βλάβη αλλά εμείς είχαμε αποφασίσει να φύγουμε. Στο μουσείο είχε ευρήματα από την εποχή του βουδισμού. Η περιοχή πριν το μουσουλμανισμό ήταν βουδιστική και από δω διαδόθηκε ο βουδισμός στο Μπουτάν και στο Θιβέτ.
IMG_20240811_143957.jpg



IMG_20240811_144110.jpg



IMG_20240811_145650.jpg


IMG_20240811_145655.jpg



IMG_20240811_150612.jpg


IMG_20240811_150634.jpg


IMG_20240811_150659.jpg


Γι’ αυτό και η επόμενη στάση μας ήταν σε μία από τις πιο παλιές στούπες της περιοχής. Το όνομά της ήταν Butkara I. Εκεί ένας ειδικός στο βουδισμό μας εξήγησε κάποια πράγματα γι’ αυτό τον αρχαιολογικό χώρο. Παρότι δεν μας αρέσουν οι ξεναγήσεις θεωρώ ότι αυτά που ακούσαμε είχαν ενδιαφέρον και δεν πήγε χαμένη η επίσκεψη εκεί, αφού αν δεν μας έλεγε κανείς τίποτα δεν θα καταλαβαίναμε και πολλά πράγματα γι’ αυτά που βλέπαμε.

DSC_0382.JPG



DSC_0389.JPG



DSC_0391.JPG



DSC_0397.JPG



DSC_0406.JPG


Να σημειώσω εδώ ότι σε όποιον αρχαιολογικό χώρο και να πηγαίναμε ή μουσείο θα πρέπει να μας ενημερώσει ένας ντόπιος ξεναγός γι’ αυτό το οποίο πήγαμε να δούμε. Αυτό έγινε και στα φρούρια που επισκεφθήκαμε τις προηγούμενες μέρες στη Χούνσα και αλλού. Όταν πληρώνεις το εισιτήριο για την είσοδο στο χώρο περιλαμβάνεται και η ξενάγηση. Εμείς πολλές φορές λέμε στον Asif να αποφεύγουμε τις ξεναγήσεις γιατί μας κουράζουν συν το ότι δεν καταλαβαίνουν όλοι στην παρέα καλά τα αγγλικά.

DSC_0415.JPG



DSC_0418.JPG



DSC_0423.JPG


Φεύγοντας από κει πήγαμε στο κέντρο της πόλης για να δούμε το παζάρι. Είχαμε αυστηρή προειδοποίηση ότι δεν πρέπει να τραβάμε φωτογραφίες ή βίντεο τις γυναίκες, αν προηγουμένως δεν τις ρωτήσουμε. Η Ντίνα ρώτησε δυο-τρεις φορές αν μπορεί να τραβήξει φωτογραφία, αλλά καμία από τις γυναίκες δεν δέχτηκε. Το παζάρι ήταν γεμάτο γυναίκες και κοπέλες, γιατί αρχικά πήγαμε εκεί που ήταν τα γυναικεία ρούχα και τα τόπια με τα υφάσματα. Εμείς προσπαθούσαμε κρυφά να κάνουμε κάποιες φωτογραφίσεις αλλά όπως και να έχει δεν είναι εύκολο. Ούτε γενικές εικόνες δεν μπορούσαμε να τραβήξουμε γιατί παντού υπήρχαν γυναίκες. Τελικά ήρθε ένας, ο οποίος ήταν αστυνομικός με πολιτικά, και μας είπε να σταματήσουμε να τραβάμε γιατί έγιναν παράπονα από κάποιες κοπέλες. Είτε είχε δίκιο είτε όχι εμείς σταματήσαμε γιατί εδώ δεν είναι να παίζεις με την αστυνομία.

DSC_0427.JPG



DSC_0431.JPG



DSC_0436.JPG



DSC_0439.JPG


DSC_0443.JPG



DSC_0451.JPG



DSC_0456.JPG


Αφού λοιπόν δεν μπορούσαμε ουσιαστικά να βγάλουμε φωτογραφίες παρά μόνο στους καταστηματάρχες, αποφασίσαμε να φύγουμε. Άλλωστε ως αγορά δεν είχε και κανένα τρομερό ενδιαφέρον. Δυστυχώς η ώρα ήταν ακόμα λίγο μετά τις 5, αλλά μη έχοντας τίποτα να κάνουμε πήγαμε στο ξενοδοχείο. Ρωτήσαμε τον ξεναγό μας αν μπορούσαμε να πάμε μέχρι το ποτάμι που ήταν εκατό μέτρα πιο κάτω. Ρώτησε έναν αστυνομικό και μας είπε να πάμε αλλά θα μας παρακολουθεί από το ξενοδοχείο. Πήγαμε λοιπόν κι εκεί που κινούμασταν σε πολύ μικρή απόσταση, είδαμε ξαφνικά δυο αστυνομικούς οπλισμένους φυσικά να μας ακολουθούν. Δε μας είπαν τίποτα, αλλά εμείς δε νιώθαμε άνετα με αυτή την ασφάλεια. Γι’ αυτό δε μείναμε περισσότερο και γυρίσαμε πίσω.

Αποφασίσαμε να φάμε στις 8:30 και μείναμε στο δωμάτιο να ξεκουραστούμε μέχρι να έρθει εκείνη η ώρα. Προηγουμένως όμως περάσαμε από το εστιατόριο να δώσουμε παραγγελία, έτσι ώστε στις 8:30 να είναι έτοιμο το φαγητό. Πράγματι καλά κάναμε γιατί δεν είχε και τόσο κόσμο οπότε έτοιμα φαγητά δεν υπήρχαν γενικώς. Εκεί η Ντίνα παράγγειλε ένα πιάτο πάλι με αρνί που εδώ το λένε μουτόν και είναι εγγλέζικη λέξη. Εμείς οι υπόλοιποι τρεις παραγγείλαμε ένα μπολ με κοτόπουλο για 3 άτομα. Τους δώσαμε οδηγίες ώστε το αρνί να είναι καυτερό όπως το κάνουν εδώ, αλλά το κοτόπουλο να μην είναι καθόλου καυτερό. Δε μας φάνηκε παράξενο όταν τα έφεραν που ήταν όλα καυτερά. Εδώ νομίζεις ότι έχουν καταλάβει τι τους είπες, αλλά δυστυχώς δεν έχουν. Ο Γιάννης μόλις δοκίμασε το κοτόπουλο σηκώθηκε και άρχισε να διαμαρτύρεται. Ευτυχώς του έφεραν ένα πιάτο με κοτόπουλο που δεν ήταν καθόλου καυτερό. Μόνο έτσι ησύχασε. Εγώ με την Ντίνα πληρώσαμε γύρω στα 8€ για αυτά που φάγαμε και δεν ήταν και λίγα αφού πήραμε και κάποιες πατάτες και είχε και ψωμί.

Από το παράθυρο του ξενοδοχείου βλέπαμε μέχρι αργά το βράδυ τον κόσμο να πηγαίνει και να έρχεται δίπλα στο ποτάμι, που έχουν φτιάξει ένα όμορφο χώρο για να περπατάει ο κόσμος. Επίσης έχει και πολλά παγκάκια για να κάθονται. Κρίμα που δεν θα μέναμε κι άλλη μέρα σε αυτό το ωραίο ξενοδοχείο. Βέβαια το να μένεις και να μην μπορείς να μετακινηθείς δεν είναι και τόσο ευχάριστο. Πάντως οι ντόπιοι έκαναν πολλές βόλτες μέχρι αργά το βράδυ. Τη νύχτα κάποια στιγμή ξύπνησα από φασαρία. Απ’ έξω ακουγόταν φωνές και κόσμος που κυκλοφορούσε. Και γενικότερα στις πόλεις που μπορούσαμε να βγούμε έξω βλέπαμε ότι και τα μαγαζιά ήταν ανοιχτά μέχρι αργά, και ο κόσμος έμπαινε και έβγαινε σε αυτά. Και όταν λέμε μαγαζιά εννοούμε και τα εμπορικά καταστήματα αλλά και τα λοιπά καταστήματα εστίασης.

DSC_0463.JPG


Το ξενοδοχείο που μείναμε:

DSC_0466.JPG



DSC_0467.JPG



DSC_0469.JPG



DSC_0475.JPG


Πριν από μερικές μέρες όπως πηγαίναμε με το αυτοκίνητο σε μία πόλη είδαμε ένα πεσμένο μηχανάκι και καταλάβαμε ότι είχε τρακάρει με μία κοπέλα που περπατούσε. Η κοπέλα βρισκόταν στο έδαφος και έκλαιγε αλλά δεν δώσαμε άλλη σημασία αφού περάσαμε βιαστικά. Μία άλλη μέρα είδαμε τρία φορτηγά σε διαφορετικά μέρη να είναι ντελαπαρισμένα. Μάλλον το ένα είχε πέσει σε ένα χαντάκι με την καμπίνα του οδηγού, ενώ το υπόλοιπο φορτηγό ήταν κατά κάποιο τρόπο μέσα στο δρόμο. Το δεύτερο είχε τρακάρει σε ένα βράχο στον δρόμο του Καρακορούμ πάνω στο δρόμο. Το τρίτο είχε αναποδογυρίσει κι αυτό σε ένα χαντάκι. Δεν ξέρω αν υπήρχαν και άλλα αυτοκίνητα πεσμένα μέσα στο ποτάμι και φυσικά δεν μπορούσαμε να τα δούμε. Όλα αυτά τα ατυχήματα πρέπει να είχαν γίνει σε διάστημα τεσσάρων ή πέντε ημερών, αφού δεν τα είχαμε δει τη μέρα που ανεβαίναμε τον ίδιο δρόμο μερικές μέρες πριν.

Στους δρόμους γίνονται πολλές κατολισθήσεις. Εμείς ήμασταν πολύ τυχεροί που δεν καθυστέρησε κάποια από αυτές τη διαδρομή μας. Σε μερικά σημεία είδαμε να γίνονται και κάποια μεμονωμένα έργα, όπως ας πούμε να σπάνε βράχια που βρίσκονταν ακριβώς πάνω από το δρόμο ώστε τα φορτηγά που είχαν φορτία σε μεγάλο ύψος να χωράνε πιο άνετα.

 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.661
Likes
13.733
Προσπαθώ, ύστερα από μήνες και πλέον, να θυμηθώ πως ξεκίνησε η ιδέα του Πακιστάν. Δεν το μπορώ.
Δεν χρειαζεται να προσπαθησω καθολου.... ηταν το 2009 οταν διαβασα εδω στο φορουμ μια ιστορια για Πακισταν απο παλιοτερο μερος και απο τοτε μου εχει καρφωθει στο μυαλο...
Ανυπομονω για την συνεχεια!!!!
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Δεν χρειαζεται να προσπαθησω καθολου.... ηταν το 2009 οταν διαβασα εδω στο φορουμ μια ιστορια για Πακισταν απο παλιοτερο μερος και απο τοτε μου εχει καρφωθει στο μυαλο...
Ανυπομονω για την συνεχεια!!!!
Κι εγώ είχα διαβάσει την ιστορία του @dbalats , και λέω: άστο δε θα πάω ποτέ!
Μετά όμως ευτυχώς το ξέχασα.
Μέσα από την ιστορία μου θα καταλάβεις ότι τελικά δεν ήταν και τόσο δύσκολο να γίνει το ταξίδι.
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.661
Likes
13.733
Κι εγώ είχα διαβάσει την ιστορία του @dbalats , και λέω: άστο δε θα πάω ποτέ!
Μετά όμως ευτυχώς το ξέχασα.
Μέσα από την ιστορία μου θα καταλάβεις ότι τελικά δεν ήταν και τόσο δύσκολο να γίνει το ταξίδι.
Του traveladdict ειχα διαβασει πρωτα και ειχε και πολλη περιπετεια...
Μην καθυστερεις λεμε!!! :haha:
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
@travelbreak ταξιδιωτικά είσαι...on fire :) Περιμένουμε τη συνέχεια!
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.953
Likes
16.674
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
σας θαυμάζω και πολύ θέλω να σας μοιάσω όταν φτάσει η ώρα !
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πακιστάν, το ταξίδι ξεκινά. Πρώτη μέρα.

Αν έλεγα σε κάποιους από τους φίλους μου ότι θα πάω στο Πακιστάν ταξίδι μόνος μου, χωρίς πρακτορείο από την Ελλάδα, θα μου έλεγαν ότι αυτό το θεωρούν πολύ επικίνδυνο. Κι όμως το τολμήσαμε και το κάναμε. Για να λέμε την αλήθεια δε θα είχαν και τόσο άδικο, αν και εμείς δεν καταλάβαμε και τόσο τους κινδύνους εκεί. Όμως υπήρχαν και τους ανακαλύπτεις ψάχνοντας στις ειδήσεις για τη χώρα. Γίνονται επεισόδια πολύ συχνά με θύματα αθώους αστυνομικούς, στρατιωτικούς και πολίτες. Δε θα το αναλύσω περισσότερο. Πριν φύγουμε είχαμε άγνοια του κινδύνου. Δεν είχαμε ψάξει στα ξένα πρακτορεία. Μόνο ό,τι ακούγαμε στις ελληνικές ειδήσεις.

Το ταξίδι ξεκίνησε την Τρίτη το μεσημέρι στις 29 Ιουλίου. Η πτήση μας ήταν στις τρεις και τέταρτο το μεσημέρι. Όλα πήγαν καλά μέχρι που μας ανακοίνωσαν ότι θα έχει το αεροπλάνο κάποια καθυστέρηση. Πηγαίναμε με την αεροπορική εταιρεία Saudi Arabia στην Jeda. Τελικά η πτήση αντί για τις τρεις και τέταρτο έφυγε περίπου στις 5. Ευτυχώς όμως είχαμε μεγάλη αναμονή στην Τζέντα, οπότε δεν είχαμε πρόβλημα. Ίσως και καλύτερα, γιατί μοιράσαμε τις αναμονές στα αεροδρόμια της Αθήνας και της Σαουδικής Αραβίας. Εκεί φτάσαμε περίπου στις 9:00 το βράδυ και η πτήση μας ήταν κάπου στις 2:00 τα ξημερώματα.

Χαζολογήσαμε λίγο στο αεροδρόμιο, αλλά δυστυχώς δεν είχε και πολύ ενδιαφέρον. Όμως τουλάχιστον εγώ που νύσταζα λίγο, κοιμήθηκα καθιστός για αρκετά λεπτά και η ώρα για μένα πέρασε σχετικά γρήγορα. Η πτήση για το Ισλαμαμπάντ διήρκησε περίπου 5 ώρες και, στην περισσότερη από αυτήν, εγώ κοιμόμουν. Έτσι στις 9:00 το πρωί έφτασα σχετικά ξεκούραστος. Όλες οι διαδικασίες και στην Σαουδική Αραβία και στο Πακιστάν για να περάσουμε τα τυπικά ήταν γρήγορες. Όμως είχαμε τεράστια αναμονή για να πάρουμε τις βαλίτσες μας. Συγκεκριμένα περιμέναμε λίγο πάνω από μία ώρα για να έρθουν όλες. Έτσι κάπου στις 10:30 βγήκαμε από το αεροδρόμιο όπου μας περίμενε ο οδηγός ενός μεγάλου βαν (Toyota Hiace) και ο Asif που θα ήταν ο ξεναγός μας.

Ο Ασίφ ήταν ένας χοντρούλης στα 40 προς 50, ο οποίος ήταν πολύ ευγενικός. Το επίσημο όνομα που έχει ως ξεναγός είναι Asif OMG Tour Guide. Καταρχήν μας περίμενε με μία ανθοδέσμη την οποία μας παρέδωσε. Μετά μας πήγε δίπλα σε ένα καφέ και μας κέρασε ένα ποτό τον καθένα. Μετά και από αυτό μας μετέφερε τα πράγματα σε ένα σημείο όπου πέρασε το Hiace για να τα βάλουμε και να μπούμε και εμείς και να ξεκινήσουμε το ταξίδι μας. Το βαν ήταν τουλάχιστο 10 θέσεων και χωρούσε άνετα και τα πράγματά μας. Μπροστά έχει θέση για τον οδηγό και τον ξεναγό μας, ενώ πίσω έχει στην πρώτη σειρά 2 θέσεις και μετά άλλες δύο σειρές από τρεις θέσεις σε κάθε μία. Έχει πιο πίσω και άλλη σειρά θέσεων, αλλά ήταν σηκωμένες για να χωράνε τα πράγματα. Ήταν αρκετά καινούργιο.
DSC_0003.JPG

Ο Ασίφ μας ρώτησε εάν θέλουμε να πάμε στο ξενοδοχείο και να ξεκουραστούμε. Εμείς όμως του είπαμε ότι δεν θέλουμε να πάμε γιατί έχουμε πει στον Shahid ότι θα μας πάει μία βόλτα πριν μας πάει στο ξενοδοχείο. Γι’ αυτό του είπαμε και μας πήγε στον σταθμό Murree Hills Station. Είναι μια περιοχή που οι Άγγλοι έχτισαν, τον 19ο αιώνα, ένα μέρος για να έχουν δροσιά λόγω του υψομέτρου του. Είχε ένα σανατόριο για τα στρατεύματά τους και σιγά σιγά έχτισαν ολόκληρη πόλη με σπίτια, εκκλησία κλπ. Ανεβήκαμε σε υψόμετρο πάνω από 2 km από δρόμους που ήταν γεμάτοι στροφές, αφού ανέβαιναν μέσα από πολλούς λόφους που ήταν καταπράσινοι. Σε πολλά σημεία βλέπαμε και σπίτια αλλά και μαγαζιά που ο κόσμος καθόταν για να φάει ή να πιει. Στο τέλος πήγαμε στον σταθμό όπου κάναμε βόλτα για πάνω από μία ώρα σε έναν πεζόδρομο που ήταν γεμάτος μαγαζιά και κόσμο. Είχαμε πια φτάσει στο κανονικό Πακιστάν με τα πολύχρωμα μαγαζιά και τον κόσμο που ήθελε να βγαίνει φωτογραφίες μαζί μας. Εμείς βέβαια δεν τους χαλούσαμε χατίρι. Η διαδρομή ήταν πολύ όμορφη και το σημείο στο οποίο πήγαμε επίσης, αλλά δεν ήτανε κάτι που θα μπορούσε να τρελάνει έναν ταξιδιώτη.
DSC_0008.JPG
DSC_0010.JPG
DSC_0016.JPG
DSC_0018.JPG

Αυτό που εντυπωσιάζει είναι ότι οι οικογένειες ανεβαίνουν εκεί έχοντας μαζί τους ένα σωρό παιδιά. Αυτό το διαπιστώσαμε και στα αεροπλάνο ερχόμενοι από την Σαουδική Αραβία στο Ισλαμαμπάντ, όπου οι περισσότεροι ταξιδιώτες είχαν μαζί τους και μερικά παιδιά. Εκείνα βέβαια έκαναν αρκετή φασαρία στο αεροπλάνο και φεύγοντας το άφησαν σαν να ήταν ένα βομβαρδισμένο τοπίο. Εμείς λοιπόν περάσαμε την ώρα μας εκεί πάνω στις λόφους κάνοντας μια βόλτα.
DSC_0020.JPG
DSC_0029.JPG
DSC_0033.JPG

Υπήρχε και εκκλησία από την εποχή των Άγγλων:
DSC_0040.JPG
DSC_0041.JPG
DSC_0043.JPG
DSC_0054.JPG

Επιστρέψαμε από κάποιους άλλους δρόμους που όμως είχαν την ίδια θέα. Δηλαδή βλέπαμε καταπράσινο τοπίο, μαγαζιά, σπίτια και ανθρώπους να κυκλοφορούν. Η οδήγηση σε αυτούς τους δρόμους θυμίζει πολύ την οδήγηση στην Ινδία, στο Βιετνάμ ή στην Σρι Λάνκα. Όλα καλά όμως αφού άμα τα συνηθίσεις σου φαίνονται φυσιολογικά. Όχι βέβαια ότι θα τολμούσα να οδηγήσω εγώ σε αυτούς τους δρόμους, που μάλιστα οδηγούν και στην αριστερή πλευρά.

Επειδή είχαμε ρωτήσει αν είναι εύκολο να βρούμε μπύρες ή κρασί, ο ξεναγός μάς πήγε στο πίσω μέρος ενός ξενοδοχείου όπου τον ήξεραν και μπορούσαμε να πάρουμε αρκετές μπύρες ή κρασί. Όμως η τιμή δεν ήταν καθόλου χαμηλή και έτσι πήραμε μονάχα τρεις μπύρες του μισού λίτρου προς 4€ την κάθε μία. Αν ήταν φθηνότερες φυσικά θα παίρναμε περισσότερες. Τώρα δεν νομίζω ότι θα βρούμε άλλες μπύρες στο ταξίδι μας και ευτυχώς έχουμε μαζί μας 1,5 λίτρο με τσικουδιά.

Στις 4 πια φτάσαμε στο ξενοδοχείο που ονομαζόταν Hillview Islamabad και ήταν αρκετά καλό, αν και νομίζω ότι είχε μόνο 3 αστέρια. Το δωμάτιο ήταν τεράστιο, αρκετά καθαρό και περιποιημένο. Ο ξεναγός με τον οδηγό έφυγαν και δώσαμε ραντεβού για την επόμενη μέρα το πρωί στις 6:30 για να φύγουμε να πάμε στη Λαχόρη. Αποδείχτηκε ότι ήμασταν και πολύ τυχεροί αφού όλο το βράδυ και την άλλη μέρα το πρωί έβρεχε στη Λαχόρη, τόσο που πνίγηκαν και μερικοί άνθρωποι.

Σχεδόν αμέσως μετά που έφυγε ο ξεναγός με τον οδηγό, εγώ με τον Γιάννη ψάξαμε για να βρούμε στη γειτονιά του ξενοδοχείου συνάλλαγμα. Πράγματι στη γειτονιά μας έχει πολλά μαγαζιά που πουλάνε διάφορα πράγματα και πολλές τράπεζες. Αρχικά δοκιμάσαμε στα atm των τραπεζών, αλλά αυτά δεν μας έδιναν χρήματα. Μετά μπήκαμε σε δύο τράπεζες στις οποίες οι υπάλληλοι μας είπαν ότι δεν δίνουν συνάλλαγμα. Μάλιστα μας ενημέρωσαν ότι θα πρέπει να πάμε να βρούμε μαγαζιά για συνάλλαγμα στην περιοχή που ονομάζεται Βlue Αrea και βρίσκεται 2 χιλιόμετρα από το ξενοδοχείο μας. Η ζέστη όμως ήταν τρομερή και δεν είχαμε καμία διάθεση να περπατήσουμε τόση απόσταση. Πάνω στο βουνό που είχαμε πάει το μεσημέρι η κατάσταση ήταν καλύτερη, δηλαδή η θερμοκρασία ήταν γύρω στους 26 με 28 βαθμούς Κελσίου. Γυρίσαμε λοιπόν χωρίς κανένα αποτέλεσμα στο ξενοδοχείο και αναγκαστήκαμε να κάνουμε συνάλλαγμα στη ρεσεψιόν όπου μας άλλαξαν το κάθε ευρώ με 290 ρουπίες. Ήταν σχετικά λίγες αλλά δεν πειράζει. Χάσαμε 10 ρουπίες στο κάθε ευρώ.

Μετά ο Γιάννης πήγε να ξεκουραστεί στο δωμάτιό του και εγώ με την Ντίνα βγήκαμε να περπατήσουμε στους δρόμους. Βέβαια όταν η θερμοκρασία είναι 35 βαθμούς και η υγρασία 90%, αυτό δεν είναι και τόσο καλή ιδέα. Όμως το να κλειστούμε και μέσα στο δωμάτιο όλο το απόγευμα, είναι ακόμα χειρότερη ιδέα. Περπατούσαμε περίπου δύο ώρες στην πόλη χωρίς να δούμε κάτι που να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η πόλη όντως θα μπορούσε να είναι όμορφη αλλά μάλλον γενικά ο κόσμος δεν προτιμά να μένει σε αυτήν. Είδαμε σχετικά λίγες κατοικίες. Έχει πολύ πράσινο, αλλά έτσι είναι και όλη η γύρω περιοχή, όπως είδαμε και με το αυτοκίνητο στις μετακινήσεις της ημέρας. Όμως από τη μία δεν είναι και τόσο καθαρά στους δρόμους και από την άλλη τα πάρκα δεν προσφέρονται και τόσο για βόλτα. Κυκλοφορούν αρκετά αυτοκίνητα και λίγες μοτοσυκλέτες.
DSC_0071.JPG
DSC_0077.JPG
DSC_0082.JPG
DSC_0089.JPG

Σε πολλά σημεία βλέπεις αστυνομικούς να κυκλοφορούν ή να είναι σταματημένοι έξω από κάποια κτίρια. Έτσι μπορώ να πω ότι νιώθει κάποιος τελείως ασφαλής σε τούτη την πόλη. Περίπου στις 7 γυρίσαμε στο δωμάτιο και εγώ ήμουν τελείως μούσκεμα από τον ιδρώτα. Άλλαξα στα γρήγορα γιατί είχαμε ραντεβού με τους φίλους μας να πάμε για φαγητό. Η περιοχή έχει πολλά μαγαζιά αλλά μάλλον διαλέξαμε εκείνα τα οποία δεν ήταν και τόσο καλά. Καταλήξαμε σε ένα το οποίο είχε μοσχαρίσιο κεμπάπ και κοτόπουλο και όλα αυτά τα έφτιαχνε στα κάρβουνα. Πληρώσαμε όλοι μαζί 8€, έχοντας φάει πέντε κεμπάπ μία μερίδα κοτόπουλο κι άλλο ένα σουβλάκι κοτόπουλο, ένα μεγάλο μπουκάλι νερό και δύο αναψυκτικά. Από τιμή δηλαδή ήταν πολύ καλά.

Επιστρέψαμε στο δωμάτιο περίπου στις 9:00 για να κάνουμε τα μπάνια μας και να ξεκουραστούμε νωρίς, αφού την επόμενη μέρα είχαμε πολύ πρωινό ξύπνημα. Έχουμε πρωινό στις 6:00 και 6:30 έχουμε αναχώρηση. Το κακό είναι ότι δεν είχαμε κάνει αρκετό συνάλλαγμα γιατί περιμέναμε να βρούμε καλύτερη ισοτιμία κάπου αλλού και δεν βρήκαμε ντόπια κάρτα sim. Το καλό όμως είναι ότι μέσα στο αυτοκίνητο που μας μετέφερε με κάποιο τρόπο έκανε ο Ασίφ hotspot και είχαμε internet. Όμως το internet είχε πολύ συχνές διακοπές και το ίδιο συνέβαινε συχνά και στα δωμάτια των ξενοδοχείων.
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.356
Likes
7.035
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Δεν μας αφήνεις να πάρουμε ανάσα από τη μια ιστορία στην άλλη! Να είστε καλά και να συνεχίσετε να ταξιδεύετε μ' αυτούς τους ρυθμούς.
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
Θέλω σύνταξη τώρα! :haha:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
34.009
Μηνύματα
923.720
Μέλη
39.726
Νεότερο μέλος
Christos Rev

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom