• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιος - Οκτώβριος 2021 !

Πακιστάν ΠΑΚΙΣΤΑΝ. Στα χνάρια του Μ. Αλέξανδρου

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός

Βουνά, παγετώνες, ποτάμια στη Χούνζα. Μέρος 1

Και πρωινή φωτογραφία από το ξενοδοχείο μας:

DSC_0913.JPG


Όσο ωραίο ήταν το ξενοδοχείο Ramada στο Γκιλγκίτ, τόσο φτωχό ήταν το πρωινό που είχε. Μπορεί αν ζητούσαμε να μας έφερναν και άλλα πράγματα από αυτά που είχε σε ένα κατάλογο, αλλά δεν είναι έτσι τα καλά ξενοδοχεία. Εγώ για να χορτάσω κάπως έφαγα μία ομελέτα και αρκετό ψωμί. Είχαμε κανονίσει με τον ξεναγό μας να φύγουμε στις 9:00 το πρωί. Τα άλλα πρωινά ερχόταν τουλάχιστο μισή ώρα νωρίτερα στο ξενοδοχείο και τώρα η ώρα είχε φτάσει 08:55 και δεν είχε έρθει ακόμα. Τον πήρα τηλέφωνο εκείνη την ώρα, αλλά μέσα σε 5 λεπτά ο άνθρωπος είχε έρθει.
Η μέρα ξεκινά:

DSC_0918.JPG



DSC_0924.JPG



DSC_0934.JPG



DSC_0939.JPG



Ξεκινήσαμε λοιπόν από το Γκιλγκίτ στην ώρα μας. Το Google δίνει τη διαδρομή από εκεί μέχρι στο Καριμαμπάντ λιγότερο από 2:30 ώρες, αφού η απόσταση είναι 100 km. Ξεκινήσαμε λοιπόν και σκεφτήκαμε να μην κάνουμε πολλές στάσεις για να προλάβουμε να κάνουμε τα επιπλέον που μας είπε ο ξεναγός μας, τα οποία δεν ήταν και λίγα. Όμως ήταν τόσο ωραία η διαδρομή δίπλα σε ποτάμια και σίγουρα σταματήσαμε αρκετές φορές. Μία σημαντική στάση που κάναμε ήταν ένα σημείο που έλεγε ότι είχαν ενωθεί η τεκτονικές πλάκες της Ευρασίας με την Ινδική υποήπειρο. Υπήρχε ένα μνημείο εκεί για να θυμίζει το σημείο αυτό και εμείς σταματήσαμε για να τραβήξουμε φωτογραφίες, όχι τόσο το μνημείο αλλά τη γύρω περιοχή που είχε πολύ ενδιαφέρον.


DSC_0955.JPG



DSC_0957.JPG



DSC_0969.JPG



DSC_0990.JPG



DSC_0993.JPG



DSC_0999.JPG


Η διαδρομή της σημερινής ημέρας δεν ήταν μεγάλη, αλλά είχαμε να δούμε κάμποσα πράγματα. Σύμφωνα με το πρόγραμμα που μου είχαν δώσει, αυτά τα πράγματα ήτανε ελάχιστα, δηλαδή το εξής ένα: ο παγετώνας Rakaposhi. Ο παγετώνας αυτός ξεκινά από το ομώνυμο βουνό το οποίο έχει υψόμετρο κάπου 7800 μέτρα. Κατά τα άλλα το πρόγραμμα έλεγε ότι θα πάμε να διανυκτερεύσουμε στο χωριό Καριμαμπάντ, Karimabad. Η Ντίνα όμως είχε μαζί της το πρόγραμμα ενός ελληνικού πρακτορείου και είδε ότι πήγαινε σε κάποια άλλα σημεία που εμείς δεν τα είχαμε στο πρόγραμμα. Στο Καριμαμπάντ θα μέναμε δύο βραδιές και στο πρόγραμμα ήταν να δούμε ελάχιστα πράγματα. Γι’ αυτό είπα στον Asif να μας πάει και σε εκείνα τα μέρη που έλεγε στο άλλο πρόγραμμα. Εκείνος στην αρχή έκανε μία γκριμάτσα, αλλά μετά από λίγο μας είπε ότι θα γίνει και αυτό που του είπαμε αλλά και πολλά άλλα. Πιστεύω ότι είχε στο νου του από πριν να τα κάνει αλλά μας το παρουσίασε σαν να ήταν μία επιπλέον δραστηριότητα και επίσκεψη που θα κάναμε και θα έπρεπε με κάποιο τρόπο να το ξεπληρώσουμε.

Εδώ να διευκρινίσω μερικά πράγματα για το πρόγραμμα που είχαμε. Ο Σαχίντ που επικοινωνούσα από την Ελλάδα, μου έστειλε ένα πρόγραμμα που στέλνει σε όλους. Ήταν μακροσκελές αλλά πιο πολύ είχε περιγραφές και αναφορές στις ομορφιές του τοπίου. Δεν είχε και τόσο πολλές επισκέψεις σε σημεία ενδιαφέροντος. Εγώ αυτό το είχα εντοπίσει αλλά δυστυχώς μέσα στο καλοκαίρι δεν είχα την ευχέρεια να ψάξω και αν του πω να συμπληρώσει περισσότερα μέρη. Υπέθεσα ίσως ότι και κάποια τέτοια πράγματα εννοούνται. Όμως ο Ασίφ συχνά μας έλεγε ότι έπρεπε να ζητήσουμε και άλλα σημεία για επίσκεψη, γιατί τότε θα άλλαζε το οικονομικό πακέτο. Εμείς φυσικά του είπαμε ότι δεν είναι δυνατόν σε ένα ταξίδι να περνάς από μνημεία της Ουνέσκο και αν μη σταματάμε για να τα δούμε. Τότε εύρισκε την ευκαιρία να μας κάνει τον καλό και τις δήθεν χάρες. Αν όμως δεν τα ζητούσαμε επίμονα λίγα θα έκανε επί πλέον του προγράμματος. Στη συνέχεια της αφήγησης θα φανούν τέτοια.

Στη διαδρομή κάναμε άλλη μία ενδιαφέρουσα στάση για να δούμε αυτό το οποίο μας ανέφερε ο ξεναγός μας ως δρόμο του μεταξιού. Στο απέναντι βουνό, μετά το ποτάμι δηλαδή, υπήρχε ένας δρόμος ο οποίος ήταν μάλλον εγκαταλειμμένος και κάποτε είχε το ρόλο της μεταφοράς των προϊόντων από την ανατολή στη δύση. Αυτό βέβαια το δρόμο τον βλέπαμε συχνά απέναντι στο βουνό στη διαδρομή μας. Ανάμεσα σε μάς και το βουνό βρισκόταν βέβαια το ποτάμι. Στην αρχή το ποτάμι ήταν ο Γκιλγκίτ ποταμός αλλά μετά ήταν ο Χούνζα. Από αυτό το ποτάμι πήρε το όνομά της και όλη η κοιλάδα στην οποία κάναμε επισκέψεις της σημερινή ημέρα. Στο ταξίδι μας συναντήσαμε μερικούς ανθρώπους που με περηφάνια μας έλεγαν ότι κατάγονται από τη Χούνζα. Η περιοχή θεωρείται αξιόλογη ιστορικά και οι άνθρωποι είναι ένα επίπεδο πιο πάνω από τους υπόλοιπους Πακιστανούς που γνωρίσαμε.

DSC_0045.JPG



DSC_0050.JPG



DSC_0051.JPG


Στη διαδρομή βλέπαμε πολλές βουνοκορφές, που άλλες είχαν χιόνια και άλλες είχαν παγετώνες. Όμως βρίσκονταν αρκετά μακριά από μας και έτσι οι φωτογραφίες δεν είχαν μεγάλο ενδιαφέρον. Κάποια στιγμή φτάσαμε και στον παγετώνα Rakaposhi που έχει και το όνομα Mina Ρin. Η στάση που κάναμε είχε πολύ ενδιαφέρον γιατί φαινόταν ο παγετώνας να είναι πολύ κοντά. Ερχόταν από εκεί τα νερά από αυτόν που έλιωνε. Ήταν όμορφα γιατί είχε καλό καιρό και ελάχιστα σύννεφα εμπόδιζαν τη θέα της κορυφής του βουνού Rakaposhi. Δεν χορταίναμε να τραβάμε φωτογραφίες, αφού ο ήλιος έπεφτε πάνω στο βουνό και οι φωτογραφίες ήταν καταπληκτικές.

DSC_0077.JPG



DSC_0089.JPG



DSC_0099.JPG


DSC_0102.JPG



DSC_0117.JPG


DSC_0123.JPG



DSC_0132.JPG


DSC_0139.JPG



DSC_0144.JPG


Συνεχίσαμε τη διαδρομή μας και όπου βλέπαμε ότι φαινόταν ο παγετώνας Rakaposhi σταματούσαμε για να τραβήξουμε κι άλλες φωτογραφίες.

DSC_0156.JPG



DSC_0174.JPG



DSC_0179.JPG


Όμως με την πρόσθεση που έκανε ο Ασίφ στο πρόγραμμα, αντί για να πάμε στο χωριό Καριμαμπάντ που θα μέναμε, συνεχίσαμε το δρόμο μας από κει για να προχωρήσουμε και να φτάσουμε μέχρι το χωριό Πασσού. Μία πρώτη στάση κάναμε για να δούμε κάποιες όμορφες βραχογραφίες στην άκρη του δρόμου. Μαζί με αυτές βέβαια τραβούσαμε και ένα σωρό φωτογραφίες όλα τα βουνά τριγύρω και το ποτάμι με τα χωριά που βλέπαμε απέναντι μέσα στο πράσινο. Να πω εδώ ότι τα βουνά για τα οποία μιλάω είχαν κορυφές όλα σχεδόν πάνω από 6.000 μέτρα.

DSC_0183.JPG



DSC_0198.JPG


Εδώ αποξηραίνουν βερίκοκα:

DSC_0212.JPG



DSC_0216.JPG



DSC_0228.JPG



DSC_0231.JPG



DSC_0276.JPG


Αφού προχωρήσαμε λίγο φτάσαμε στο πρώτο σημείο στο οποίο προτείναμε στον Asif εμείς για να πάμε. Ήταν η λίμνη Attabad. Αυτή η λίμνη πριν από μερικά χρόνια δεν υπήρχε και δημιουργήθηκε όταν έγινε μία τεράστια κατολίσθηση και έκλεισε το πέρασμα του ποταμού Χούνζα. Εδώ πρέπει να καταλάβουμε ότι ο ποταμός αυτός ουσιαστικά δημιουργούσε ένα φαράγγι και εκείνος έτρεχε στο βάθος του. Έτσι όταν έγινε η κατολίσθηση έφραξε σε εκείνο το σημείο το φαράγγι σε ύψος 20-30 μέτρα και δημιουργήθηκε μια τεράστια λίμνη που είχε μήκος αρκετών χιλιόμετρων. Ήταν στενή βέβαια. Για μερικά χρόνια το σημείο ήταν αδιάβατο, αφού ο δρόμος καλύφθηκε με το νερό που υψώθηκε. Οι έξυπνοι Πακιστανοί με κάποιο τρόπο έφεραν πλοίο το οποίο μετέφερε τα οχήματα και τους ανθρώπους από τη μία μεριά της λίμνης μέχρι την άλλη που τελείωνε. Όμως η κυβέρνηση του Πακιστάν αδειάζει σιγά-σιγά τη λίμνη, έτσι ώστε το ποτάμι να τρέχει φυσιολογικά και το επίπεδο του νερού να κατεβαίνει κάθε χρόνο δύο μέτρα ίσως. Γι’ αυτό σήμερα η λίμνη είναι αρκετά μικρότερη από ό,τι ήταν πριν από 5 χρόνια που άρχισαν να διώχνουν τα νερά. Επίσης έχουν φτιάξει καινούργιο δρόμο για να περνάει από πιο ψηλά, πάνω φυσικά από τη λίμνη, διότι εκείνος που υπήρχε είπαμε ότι είχε χαθεί μέσα στα νερά. Μάλιστα στο σημείο που έβγαινε έξω από το νερό τον είδαμε: ένα μικρό δρόμο να βγαίνει μέσα από το νερό. Επίσης είδαμε κάποια τμήματα από χωριά να είναι μισοβυθισμένα τα σπίτια τους στο νερό της λίμνης.

DSC_0282.JPG



DSC_0297.JPG



DSC_0309.JPG


Να πω λίγα για τη δημιουργία της λίμνης Attabad. Δημιουργήθηκε τον Ιανουάριο του 2010 από κατολίσθηση που σκότωσε 20 ανθρώπους και εκτόπισε 6000 από τα σπίτια τους που βυθίστηκαν. Το μέγιστο μήκος της έφτασε τα 21 χλμ και το βάθος της ξεπέρασε τα 100 μέτρα τον Ιούνιο του ίδιου έτους, που άρχισε η υπερχείλιση από το φράγμα που δημιουργήθηκε.

Εμείς φτάσαμε στη λίμνη λίγο μετά τις 2 και μέχρι να φάει ο οδηγός μας με τον ξεναγό, βρήκαμε την ευκαιρία να κάνουμε μία βαρκάδα. Στη λίμνη υπήρχαν άπειρες βάρκες γι’ αυτό το σκοπό. Ακόμα και τζετ σκι μπορούσες να κάνεις. Εμείς επιλέξαμε μία μικρή βάρκα για 4 άτομα και με τρεις χιλιάδες ρουπίες όλοι μας, δηλαδή 15€ κάναμε βαρκάδα για 20 λεπτά. Ήτανε πολύ ενδιαφέρουσα και πέρασε η ώρα βλέποντας μέσα από το νερό τη φύση γύρω-γύρω. Ο δρόμος ο οποίος έχουν φτιάξει πάνω από τη λίμνη, επειδή έχει πολύ απότομα βουνά, για να κατασκευαστεί έχουν δημιουργήσει τούνελ αρκετών χιλιομέτρων. Το ωραίο είναι ότι όταν βγαίνεις από το ένα τούνελ και λίγο πριν μπεις στο δεύτερο, βλέπεις τη λίμνη από τη μία πλευρά και από την άλλη τα βουνά που είναι πανύψηλα. Μετά τη λίμνη προχωρήσαμε περνώντας από κάποια χωριά χωρίς να σταματήσουμε γιατί ο σκοπός μας ήταν να φτάσουμε στο χωριό Passu.

DSC_0343.JPG



DSC_0354.JPG


DSC_0356.JPG



DSC_0360.JPG



DSC_0376.JPG


DSC_0412.JPG


Στη διαδρομή συναντήσαμε ένα γεφύρι και κατεβήκαμε για φωτογραφία όπως μας είπε ο ξεναγός μας. Δεν καταλάβαμε ακριβώς γιατί μας κατέβασε σε αυτό το γεφύρι μέχρι που είδαμε ένα παγετώνα να βρίσκεται σε απόσταση λιγότερη από 200 μέτρα. Η αλήθεια είναι ότι φαινόταν μονάχα ένας μεγάλος όγκος χιονιού από αυτόν, διαστάσεων περίπου 10 επί είκοσι μέτρα ύψος και όλος ο υπόλοιπος παγετώνας ήταν κρυμμένος πίσω από αυτόν και από διάφορους λόφους και βουνά. Ήταν όμως ένας παγετώνας στον οποίο πλησιάσαμε πιο κοντά από κάθε άλλον μέχρι εκείνη τη στιγμή, αλλά και σε όλο το ταξίδι.

DSC_0437.JPG



DSC_0449.JPG



DSC_0453.JPG


Παρακάτω, και λίγο πριν φτάσουμε στο χωριό Passu, συναντήσαμε και τον ομώνυμο παγετώνα, ο οποίος φαινόταν από μακριά και ήταν τεράστιος. Το κακό όμως ήταν ότι ο φωτισμός για να τον τραβήξουμε φωτογραφίες δεν ήταν και τόσο καλός, αφού προς την μεριά του ήταν και ο ήλιος. Πρέπει όμως να καταλάβουμε ότι στα ταξίδια δεν είναι μόνο οι φωτογραφίες και το βίντεο. Ακόμα και σε περιπτώσεις που δεν μπορείς να τραβήξεις καλή φωτογραφία, πρέπει να απολαμβάνεις το τοπίο. Βέβαια μετά από μερικούς μήνες δεν θα θυμάσαι και όλα αυτά τα οποία είδες, εάν δεν ανατρέξεις στις φωτογραφίες.

DSC_0455.JPG



DSC_0464.JPG



DSC_0474.JPG


DSC_0475.JPG


DSC_0489.JPG



Και οι περίφημοι Κώνοι του Πασσού:

DSC_0490.JPG



DSC_0506.JPG


DSC_0512.JPG



DSC_0527.JPG


Η διαδρομή ως εδώ:

1731997251400.png



 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.661
Likes
13.733
Προσπαθώ, ύστερα από μήνες και πλέον, να θυμηθώ πως ξεκίνησε η ιδέα του Πακιστάν. Δεν το μπορώ.
Δεν χρειαζεται να προσπαθησω καθολου.... ηταν το 2009 οταν διαβασα εδω στο φορουμ μια ιστορια για Πακισταν απο παλιοτερο μερος και απο τοτε μου εχει καρφωθει στο μυαλο...
Ανυπομονω για την συνεχεια!!!!
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Δεν χρειαζεται να προσπαθησω καθολου.... ηταν το 2009 οταν διαβασα εδω στο φορουμ μια ιστορια για Πακισταν απο παλιοτερο μερος και απο τοτε μου εχει καρφωθει στο μυαλο...
Ανυπομονω για την συνεχεια!!!!
Κι εγώ είχα διαβάσει την ιστορία του @dbalats , και λέω: άστο δε θα πάω ποτέ!
Μετά όμως ευτυχώς το ξέχασα.
Μέσα από την ιστορία μου θα καταλάβεις ότι τελικά δεν ήταν και τόσο δύσκολο να γίνει το ταξίδι.
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.661
Likes
13.733
Κι εγώ είχα διαβάσει την ιστορία του @dbalats , και λέω: άστο δε θα πάω ποτέ!
Μετά όμως ευτυχώς το ξέχασα.
Μέσα από την ιστορία μου θα καταλάβεις ότι τελικά δεν ήταν και τόσο δύσκολο να γίνει το ταξίδι.
Του traveladdict ειχα διαβασει πρωτα και ειχε και πολλη περιπετεια...
Μην καθυστερεις λεμε!!! :haha:
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
@travelbreak ταξιδιωτικά είσαι...on fire :) Περιμένουμε τη συνέχεια!
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.953
Likes
16.674
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
σας θαυμάζω και πολύ θέλω να σας μοιάσω όταν φτάσει η ώρα !
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πακιστάν, το ταξίδι ξεκινά. Πρώτη μέρα.

Αν έλεγα σε κάποιους από τους φίλους μου ότι θα πάω στο Πακιστάν ταξίδι μόνος μου, χωρίς πρακτορείο από την Ελλάδα, θα μου έλεγαν ότι αυτό το θεωρούν πολύ επικίνδυνο. Κι όμως το τολμήσαμε και το κάναμε. Για να λέμε την αλήθεια δε θα είχαν και τόσο άδικο, αν και εμείς δεν καταλάβαμε και τόσο τους κινδύνους εκεί. Όμως υπήρχαν και τους ανακαλύπτεις ψάχνοντας στις ειδήσεις για τη χώρα. Γίνονται επεισόδια πολύ συχνά με θύματα αθώους αστυνομικούς, στρατιωτικούς και πολίτες. Δε θα το αναλύσω περισσότερο. Πριν φύγουμε είχαμε άγνοια του κινδύνου. Δεν είχαμε ψάξει στα ξένα πρακτορεία. Μόνο ό,τι ακούγαμε στις ελληνικές ειδήσεις.

Το ταξίδι ξεκίνησε την Τρίτη το μεσημέρι στις 29 Ιουλίου. Η πτήση μας ήταν στις τρεις και τέταρτο το μεσημέρι. Όλα πήγαν καλά μέχρι που μας ανακοίνωσαν ότι θα έχει το αεροπλάνο κάποια καθυστέρηση. Πηγαίναμε με την αεροπορική εταιρεία Saudi Arabia στην Jeda. Τελικά η πτήση αντί για τις τρεις και τέταρτο έφυγε περίπου στις 5. Ευτυχώς όμως είχαμε μεγάλη αναμονή στην Τζέντα, οπότε δεν είχαμε πρόβλημα. Ίσως και καλύτερα, γιατί μοιράσαμε τις αναμονές στα αεροδρόμια της Αθήνας και της Σαουδικής Αραβίας. Εκεί φτάσαμε περίπου στις 9:00 το βράδυ και η πτήση μας ήταν κάπου στις 2:00 τα ξημερώματα.

Χαζολογήσαμε λίγο στο αεροδρόμιο, αλλά δυστυχώς δεν είχε και πολύ ενδιαφέρον. Όμως τουλάχιστον εγώ που νύσταζα λίγο, κοιμήθηκα καθιστός για αρκετά λεπτά και η ώρα για μένα πέρασε σχετικά γρήγορα. Η πτήση για το Ισλαμαμπάντ διήρκησε περίπου 5 ώρες και, στην περισσότερη από αυτήν, εγώ κοιμόμουν. Έτσι στις 9:00 το πρωί έφτασα σχετικά ξεκούραστος. Όλες οι διαδικασίες και στην Σαουδική Αραβία και στο Πακιστάν για να περάσουμε τα τυπικά ήταν γρήγορες. Όμως είχαμε τεράστια αναμονή για να πάρουμε τις βαλίτσες μας. Συγκεκριμένα περιμέναμε λίγο πάνω από μία ώρα για να έρθουν όλες. Έτσι κάπου στις 10:30 βγήκαμε από το αεροδρόμιο όπου μας περίμενε ο οδηγός ενός μεγάλου βαν (Toyota Hiace) και ο Asif που θα ήταν ο ξεναγός μας.

Ο Ασίφ ήταν ένας χοντρούλης στα 40 προς 50, ο οποίος ήταν πολύ ευγενικός. Το επίσημο όνομα που έχει ως ξεναγός είναι Asif OMG Tour Guide. Καταρχήν μας περίμενε με μία ανθοδέσμη την οποία μας παρέδωσε. Μετά μας πήγε δίπλα σε ένα καφέ και μας κέρασε ένα ποτό τον καθένα. Μετά και από αυτό μας μετέφερε τα πράγματα σε ένα σημείο όπου πέρασε το Hiace για να τα βάλουμε και να μπούμε και εμείς και να ξεκινήσουμε το ταξίδι μας. Το βαν ήταν τουλάχιστο 10 θέσεων και χωρούσε άνετα και τα πράγματά μας. Μπροστά έχει θέση για τον οδηγό και τον ξεναγό μας, ενώ πίσω έχει στην πρώτη σειρά 2 θέσεις και μετά άλλες δύο σειρές από τρεις θέσεις σε κάθε μία. Έχει πιο πίσω και άλλη σειρά θέσεων, αλλά ήταν σηκωμένες για να χωράνε τα πράγματα. Ήταν αρκετά καινούργιο.
DSC_0003.JPG

Ο Ασίφ μας ρώτησε εάν θέλουμε να πάμε στο ξενοδοχείο και να ξεκουραστούμε. Εμείς όμως του είπαμε ότι δεν θέλουμε να πάμε γιατί έχουμε πει στον Shahid ότι θα μας πάει μία βόλτα πριν μας πάει στο ξενοδοχείο. Γι’ αυτό του είπαμε και μας πήγε στον σταθμό Murree Hills Station. Είναι μια περιοχή που οι Άγγλοι έχτισαν, τον 19ο αιώνα, ένα μέρος για να έχουν δροσιά λόγω του υψομέτρου του. Είχε ένα σανατόριο για τα στρατεύματά τους και σιγά σιγά έχτισαν ολόκληρη πόλη με σπίτια, εκκλησία κλπ. Ανεβήκαμε σε υψόμετρο πάνω από 2 km από δρόμους που ήταν γεμάτοι στροφές, αφού ανέβαιναν μέσα από πολλούς λόφους που ήταν καταπράσινοι. Σε πολλά σημεία βλέπαμε και σπίτια αλλά και μαγαζιά που ο κόσμος καθόταν για να φάει ή να πιει. Στο τέλος πήγαμε στον σταθμό όπου κάναμε βόλτα για πάνω από μία ώρα σε έναν πεζόδρομο που ήταν γεμάτος μαγαζιά και κόσμο. Είχαμε πια φτάσει στο κανονικό Πακιστάν με τα πολύχρωμα μαγαζιά και τον κόσμο που ήθελε να βγαίνει φωτογραφίες μαζί μας. Εμείς βέβαια δεν τους χαλούσαμε χατίρι. Η διαδρομή ήταν πολύ όμορφη και το σημείο στο οποίο πήγαμε επίσης, αλλά δεν ήτανε κάτι που θα μπορούσε να τρελάνει έναν ταξιδιώτη.
DSC_0008.JPG
DSC_0010.JPG
DSC_0016.JPG
DSC_0018.JPG

Αυτό που εντυπωσιάζει είναι ότι οι οικογένειες ανεβαίνουν εκεί έχοντας μαζί τους ένα σωρό παιδιά. Αυτό το διαπιστώσαμε και στα αεροπλάνο ερχόμενοι από την Σαουδική Αραβία στο Ισλαμαμπάντ, όπου οι περισσότεροι ταξιδιώτες είχαν μαζί τους και μερικά παιδιά. Εκείνα βέβαια έκαναν αρκετή φασαρία στο αεροπλάνο και φεύγοντας το άφησαν σαν να ήταν ένα βομβαρδισμένο τοπίο. Εμείς λοιπόν περάσαμε την ώρα μας εκεί πάνω στις λόφους κάνοντας μια βόλτα.
DSC_0020.JPG
DSC_0029.JPG
DSC_0033.JPG

Υπήρχε και εκκλησία από την εποχή των Άγγλων:
DSC_0040.JPG
DSC_0041.JPG
DSC_0043.JPG
DSC_0054.JPG

Επιστρέψαμε από κάποιους άλλους δρόμους που όμως είχαν την ίδια θέα. Δηλαδή βλέπαμε καταπράσινο τοπίο, μαγαζιά, σπίτια και ανθρώπους να κυκλοφορούν. Η οδήγηση σε αυτούς τους δρόμους θυμίζει πολύ την οδήγηση στην Ινδία, στο Βιετνάμ ή στην Σρι Λάνκα. Όλα καλά όμως αφού άμα τα συνηθίσεις σου φαίνονται φυσιολογικά. Όχι βέβαια ότι θα τολμούσα να οδηγήσω εγώ σε αυτούς τους δρόμους, που μάλιστα οδηγούν και στην αριστερή πλευρά.

Επειδή είχαμε ρωτήσει αν είναι εύκολο να βρούμε μπύρες ή κρασί, ο ξεναγός μάς πήγε στο πίσω μέρος ενός ξενοδοχείου όπου τον ήξεραν και μπορούσαμε να πάρουμε αρκετές μπύρες ή κρασί. Όμως η τιμή δεν ήταν καθόλου χαμηλή και έτσι πήραμε μονάχα τρεις μπύρες του μισού λίτρου προς 4€ την κάθε μία. Αν ήταν φθηνότερες φυσικά θα παίρναμε περισσότερες. Τώρα δεν νομίζω ότι θα βρούμε άλλες μπύρες στο ταξίδι μας και ευτυχώς έχουμε μαζί μας 1,5 λίτρο με τσικουδιά.

Στις 4 πια φτάσαμε στο ξενοδοχείο που ονομαζόταν Hillview Islamabad και ήταν αρκετά καλό, αν και νομίζω ότι είχε μόνο 3 αστέρια. Το δωμάτιο ήταν τεράστιο, αρκετά καθαρό και περιποιημένο. Ο ξεναγός με τον οδηγό έφυγαν και δώσαμε ραντεβού για την επόμενη μέρα το πρωί στις 6:30 για να φύγουμε να πάμε στη Λαχόρη. Αποδείχτηκε ότι ήμασταν και πολύ τυχεροί αφού όλο το βράδυ και την άλλη μέρα το πρωί έβρεχε στη Λαχόρη, τόσο που πνίγηκαν και μερικοί άνθρωποι.

Σχεδόν αμέσως μετά που έφυγε ο ξεναγός με τον οδηγό, εγώ με τον Γιάννη ψάξαμε για να βρούμε στη γειτονιά του ξενοδοχείου συνάλλαγμα. Πράγματι στη γειτονιά μας έχει πολλά μαγαζιά που πουλάνε διάφορα πράγματα και πολλές τράπεζες. Αρχικά δοκιμάσαμε στα atm των τραπεζών, αλλά αυτά δεν μας έδιναν χρήματα. Μετά μπήκαμε σε δύο τράπεζες στις οποίες οι υπάλληλοι μας είπαν ότι δεν δίνουν συνάλλαγμα. Μάλιστα μας ενημέρωσαν ότι θα πρέπει να πάμε να βρούμε μαγαζιά για συνάλλαγμα στην περιοχή που ονομάζεται Βlue Αrea και βρίσκεται 2 χιλιόμετρα από το ξενοδοχείο μας. Η ζέστη όμως ήταν τρομερή και δεν είχαμε καμία διάθεση να περπατήσουμε τόση απόσταση. Πάνω στο βουνό που είχαμε πάει το μεσημέρι η κατάσταση ήταν καλύτερη, δηλαδή η θερμοκρασία ήταν γύρω στους 26 με 28 βαθμούς Κελσίου. Γυρίσαμε λοιπόν χωρίς κανένα αποτέλεσμα στο ξενοδοχείο και αναγκαστήκαμε να κάνουμε συνάλλαγμα στη ρεσεψιόν όπου μας άλλαξαν το κάθε ευρώ με 290 ρουπίες. Ήταν σχετικά λίγες αλλά δεν πειράζει. Χάσαμε 10 ρουπίες στο κάθε ευρώ.

Μετά ο Γιάννης πήγε να ξεκουραστεί στο δωμάτιό του και εγώ με την Ντίνα βγήκαμε να περπατήσουμε στους δρόμους. Βέβαια όταν η θερμοκρασία είναι 35 βαθμούς και η υγρασία 90%, αυτό δεν είναι και τόσο καλή ιδέα. Όμως το να κλειστούμε και μέσα στο δωμάτιο όλο το απόγευμα, είναι ακόμα χειρότερη ιδέα. Περπατούσαμε περίπου δύο ώρες στην πόλη χωρίς να δούμε κάτι που να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η πόλη όντως θα μπορούσε να είναι όμορφη αλλά μάλλον γενικά ο κόσμος δεν προτιμά να μένει σε αυτήν. Είδαμε σχετικά λίγες κατοικίες. Έχει πολύ πράσινο, αλλά έτσι είναι και όλη η γύρω περιοχή, όπως είδαμε και με το αυτοκίνητο στις μετακινήσεις της ημέρας. Όμως από τη μία δεν είναι και τόσο καθαρά στους δρόμους και από την άλλη τα πάρκα δεν προσφέρονται και τόσο για βόλτα. Κυκλοφορούν αρκετά αυτοκίνητα και λίγες μοτοσυκλέτες.
DSC_0071.JPG
DSC_0077.JPG
DSC_0082.JPG
DSC_0089.JPG

Σε πολλά σημεία βλέπεις αστυνομικούς να κυκλοφορούν ή να είναι σταματημένοι έξω από κάποια κτίρια. Έτσι μπορώ να πω ότι νιώθει κάποιος τελείως ασφαλής σε τούτη την πόλη. Περίπου στις 7 γυρίσαμε στο δωμάτιο και εγώ ήμουν τελείως μούσκεμα από τον ιδρώτα. Άλλαξα στα γρήγορα γιατί είχαμε ραντεβού με τους φίλους μας να πάμε για φαγητό. Η περιοχή έχει πολλά μαγαζιά αλλά μάλλον διαλέξαμε εκείνα τα οποία δεν ήταν και τόσο καλά. Καταλήξαμε σε ένα το οποίο είχε μοσχαρίσιο κεμπάπ και κοτόπουλο και όλα αυτά τα έφτιαχνε στα κάρβουνα. Πληρώσαμε όλοι μαζί 8€, έχοντας φάει πέντε κεμπάπ μία μερίδα κοτόπουλο κι άλλο ένα σουβλάκι κοτόπουλο, ένα μεγάλο μπουκάλι νερό και δύο αναψυκτικά. Από τιμή δηλαδή ήταν πολύ καλά.

Επιστρέψαμε στο δωμάτιο περίπου στις 9:00 για να κάνουμε τα μπάνια μας και να ξεκουραστούμε νωρίς, αφού την επόμενη μέρα είχαμε πολύ πρωινό ξύπνημα. Έχουμε πρωινό στις 6:00 και 6:30 έχουμε αναχώρηση. Το κακό είναι ότι δεν είχαμε κάνει αρκετό συνάλλαγμα γιατί περιμέναμε να βρούμε καλύτερη ισοτιμία κάπου αλλού και δεν βρήκαμε ντόπια κάρτα sim. Το καλό όμως είναι ότι μέσα στο αυτοκίνητο που μας μετέφερε με κάποιο τρόπο έκανε ο Ασίφ hotspot και είχαμε internet. Όμως το internet είχε πολύ συχνές διακοπές και το ίδιο συνέβαινε συχνά και στα δωμάτια των ξενοδοχείων.
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.356
Likes
7.035
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Δεν μας αφήνεις να πάρουμε ανάσα από τη μια ιστορία στην άλλη! Να είστε καλά και να συνεχίσετε να ταξιδεύετε μ' αυτούς τους ρυθμούς.
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
Θέλω σύνταξη τώρα! :haha:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
34.009
Μηνύματα
923.720
Μέλη
39.726
Νεότερο μέλος
Christos Rev

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom