• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιος - Οκτώβριος 2021 !

Πακιστάν ΠΑΚΙΣΤΑΝ. Στα χνάρια του Μ. Αλέξανδρου

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός

Taxila και city tour στο Ισλαμαμπάντ

Το Ισλαμαμπάντ είναι μία πόλη την οποία σχεδίασε το γραφείο Δοξιάδη πριν από περίπου 60 ή 70 χρόνια, ώστε να γίνει η καινούργια πρωτεύουσα του Πακιστάν. Εμείς, αν και μείναμε τρεις βραδιές δεν μπορέσαμε να δούμε και να αξιολογήσουμε το σχεδιασμό αυτό, παρόλο που δεν είμαστε αρμόδιοι. Με την Ντίνα κάναμε μία μεγάλη βόλτα την πρώτη μέρα και όντως είδαμε μεγάλους δρόμους και πάρκα, τα οποία όμως ήταν λίγο παρατημένα στη μοίρα τους. Οι άνθρωποι στο Πακιστάν δεν νομίζω να ασχολούνται τόσο πολύ με την καθαριότητα και με την περιποίηση των χώρων κοινής ωφελείας. Δεν ξέρω καν αν και τα σπίτια τους είναι σχετικά καθαρά.

Το Islamabad θα το βλέπαμε καλύτερα σήμερα που θα κάναμε το λεγόμενο city tour, σύμφωνα με το πρόγραμμά μας. Γενικά όμως είναι μία πόλη που είναι πολύ απλωμένη και δεν έχει κάποιο κέντρο που να είναι μαζεμένα πολλά ενδιαφέροντα μαγαζιά ή και υπηρεσίες. Θεωρητικά εμείς μέναμε στο κέντρο και όντως εδώ έχει πολλά μαγαζιά, αλλά είναι τελείως πακιστανικής ή ασιατικής μορφής. Δηλαδή είναι μικρά και τα περισσότερα είναι φαγάδικα και τα υπόλοιπα είναι εμπορικά και χρυσοχοΐα. Δεν ξέρω ποιοι είναι εκείνοι που αγοράζουν τόσα χρυσά κοσμήματα. Ίσως είναι επισκέπτες και οι χρυσοχόοι περιμένουν έστω και ένα αντικείμενο να πουλήσουν την ημέρα για να βγάλουν το μεροκάματό τους. Το ίδιο είδαμε και στο Πεσαβάρ. Σε μία αγορά που θα έλεγες ότι βρωμούσε, υπήρχαν δεκάδες χρυσοχοΐα στη σειρά. Νομίζω μόνο σε δύο είδα κάποιο πελάτη μέσα.

Την τελευταία μας μέρα στη χώρα πάλι σηκωθήκαμε αρκετά νωρίς το πρωί, όπως κάθε μέρα. Όμως δεν βιαζόμασταν, αφού είχαμε κανονίσει να φύγουμε από το ξενοδοχείο περίπου στις 10:00 το πρωί, γιατί θέλαμε να τελειώσουμε τις περιηγήσεις μας στο Ισλαμαμπάντ όσο γινόταν πιο αργά, μιας και η πτήση μας ήταν στις τρεις τα ξημερώματα. Μάλιστα πήγαμε για πρωινό λίγο πριν κλείσουν στις 9:00 (σχετικά αργά δηλαδή) για να φάμε καλά ώστε να μην πεινάμε όλη μέρα, γιατί μάλλον δεν θα τρώγαμε τίποτα μέχρι να πάμε στο αεροπλάνο. Και έτσι έγινε, αφού κάθε μέρα στο ταξίδι τρώγαμε μόνο πρωινό και βραδινό. Εγώ έφαγα ένα σωρό πράγματα, αλλά η Ντίνα μόνο λίγα γλυκάκια και ψωμί με βούτυρο. Αυτά με κράτησαν πραγματικά και δεν πείνασα καθόλου όλη τη μέρα.

Για την σημερινή ημερά είχαμε αφήσει την επίσκεψη στην αρχαία πόλη Ταξίλα καθώς και τα ενδιαφέροντα σημεία του Ισλαμαμπάντ, στο λεγόμενο City tour. Έτσι περίπου στις 10 ξεκινήσαμε για να πάμε στα Taxila, τα οποία απέχουν λίγο από το Ισλαμαμπάντ, αλλά εμείς κάναμε σχεδόν μία ώρα για να φτάσουμε, λόγω στάσεων και κίνησης. Το πρώτο που κάναμε εκεί ήταν να πάμε στο μουσείο όπου είχε κάποια ενδιαφέροντα πράγματα. Εκεί διαπιστώσαμε ότι η αρχαία πόλη περιλαμβάνει διάφορα σημεία τα οποία μεταξύ τους απέχουν μεγάλες αποστάσεις. Τα Taxila είναι μία παλιά πόλη, από την οποία πέρασαν διάφοροι λαοί. Μεταξύ αυτών βέβαια ήταν και ο Μέγας Αλέξανδρος με το στρατό του, ο οποίος άφησε το στίγμα του, αλλά αυτό το έκαναν κυρίως οι επίγονοί του.

IMG_20240816_105417.jpg


IMG_20240816_110320.jpg


IMG_20240816_110455.jpg


Δυστυχώς όμως εκεί είχε πολλή ζέστη και πολύ σύντομα τα ρούχα μας μούσκεψαν από τον ιδρώτα. Έτσι οι επόμενες μετακινήσεις μας έγιναν με αρκετή δυσκολία και δυσφορία, στους χώρους των ερειπίων. Πρώτα πήγαμε στο χώρο του μοναστηριού Dharmarajika, στον οποίο υπήρχε και μία μεγάλη μισοκατεστραμμένη στούπα. Περιφερθήκαμε εκεί αν και η αποκατάσταση των μνημείων δεν ήταν και τόσο καλή. Τα πιο πολλά μνημεία ήταν τοίχοι χαμηλού ύψους που είχαν μείνει από το παλιό μοναστήρι. Όπου βρίσκαμε σκιά σταματούσαμε και περιμέναμε μήπως φυσήξει έστω και ο ελάχιστος αέρας για να δροσιστούμε. Οι μετακινήσεις από τον ένα χώρο στον άλλο γινόταν βέβαια με το αυτοκίνητο.


IMG_20240816_113519.jpg



IMG_20240816_113715.jpg



IMG_20240816_114002.jpg



IMG_20240816_114106.jpg



IMG_20240816_114432.jpg



IMG_20240816_114641.jpg



IMG_20240816_114959.jpg



Επόμενη στάση ήταν τα ερείπια του Sirkap. Εκεί υπήρχε ένας μεγάλος δρόμος με μήκος περίπου 500 μέτρα, ίσως και παραπάνω, όπου δεξιά και αριστερά του υπήρχαν διάφορα μνημεία, αλλά σε μία κατάσταση που δεν μπορούσε να μας τραβήξει το ενδιαφέρον. Κάναμε όμως βόλτα μέσα στη ζέστη και στην υγρασία και τραβήξαμε τις απαραίτητες φωτογραφίες.

IMG_20240816_122753.jpg


IMG_20240816_123157.jpg



IMG_20240816_123512.jpg



IMG_20240816_123859.jpg



IMG_20240816_124111.jpg



IMG_20240816_124547.jpg


Επόμενος χώρος που επισκεφθήκαμε ήταν από τους πιο ενδιαφέροντες στα Taxila. Το όνομά του ήταν Mohra Moradu. Και αυτός εκεί ήταν ένας χώρος που ήταν μοναστήρι και είχε και διάφορες στούπες. Ήταν προφυλαγμένος με σκέπαστρα.


IMG_20240816_130418.jpg


IMG_20240816_131631.jpg



IMG_20240816_131809.jpg


IMG_20240816_131924.jpg



Σε πολλούς από τους χώρους στην περιοχή υπήρχαν βέβαια φύλακες οι οποίοι σε συνόδευαν και είχαν κλειδιά για να ανοίγουν κάποια παράθυρα ή μικρές πόρτες, ώστε να βλέπεις προφυλαγμένα εκθέματα. Ουσιαστικά αυτά ήταν τμήματα του χώρου τα οποία δεν τα έχουν μεταφέρει σε μουσείο και έτσι τα προφυλάσσουν από την βροχή και ίσως την υγρασία. Τελευταίος χώρος που επισκεφθήκαμε, που μάλλον είχε το πιο μεγάλο ενδιαφέρον και ήταν ο Jaulian.

IMG_20240816_133742.jpg



IMG_20240816_141746.jpg



IMG_20240816_142007.jpg



IMG_20240816_142554.jpg



IMG_20240816_142950.jpg


IMG_20240816_143022.jpg



IMG_20240816_143101.jpg



IMG_20240816_143330.jpg



IMG_20240816_143350.jpg


Όλες αυτές οι βόλτες κράτησαν πολλές ώρες και η ώρα πλέον είχε πάει σχεδόν δύο το μεσημέρι. Ο ξεναγός και οδηγός μας πήγαν εκείνη την ώρα για να κάνουν την προσευχή τους. Ήταν κάτι που δεν έκαναν πολύ συχνά, αλλά επειδή ήταν Παρασκευή ήθελαν οπωσδήποτε να προσευχηθούν σε κάποιον τζαμί, το οποίο έτυχε και δεν ήταν πολύ μακριά από εκεί.

Μετά πήραμε το αυτοκίνητο για να επιστρέψουμε στην πόλη. Πρώτα όμως θέλαμε να επισκεφθούμε έναν καταπληκτικό παλιό σιδηροδρομικό σταθμό με το όνομα Golra Sharif. Εκεί είδαμε ωραίες εικόνες. Αρχικά με το σταθμό που ως κτήριο δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο, αλλά τα δέντρα που ήταν δίπλα στις γραμμές ήταν τεράστια και πολύ όμορφα. Εκεί επίσης είχαν και μερικά παλιά τρένα τα οποία παρουσίαζαν ως εκθέματα για τον κόσμο. Υπήρχε πολύς κόσμος ο οποίος περίμενε το τρένο του. Μάλιστα εμείς είδαμε δύο τρένα, το ένα που έφευγε και το άλλο που ερχόταν. Αλλά δυστυχώς δεν τα προλάβαμε σε καλή στιγμή και δεν έχουμε πολύ καλές φωτογραφίες. Όμως αυτή η φάση ήταν πολύ ενδιαφέρουσα.

IMG_20240816_151128.jpg



IMG_20240816_160429.jpg



IMG_20240816_161006.jpg



DSC_0080.JPG



DSC_0087.JPG



DSC_0095.JPG



DSC_0096.JPG



DSC_0103.JPG


Επόμενη στάση μας ήταν το Heritage Museum της πόλης. Ήταν ένας μεγάλος χώρος που είχε πολύ κόσμο και αρκετά μαγαζιά. Εκτός όμως από τα μαγαζιά, που απευθύνονταν σε ανθρώπους με παιδιά και τουρίστες, υπήρχε και το μουσείο το οποίο ήταν πολύ όμορφο. Εσωτερικά του κτηρίου λοιπόν υπήρχαν διάδρομοι όπου έβλεπες ουσιαστικά την ιστορία του Πακιστάν και όλες τις επιρροές που είχε από γειτονικούς λαούς. Θεωρώ ότι έτσι όπως το έχουν στήσει θα έπρεπε να έχουν περισσότερες ενημερωτικές πινακίδες. Διαφορετικά μόνο αν είχες αγοράσει κάποια συσκευή που να σου λέει την ιστορία από κάθε σημείο που περνούσες θα καταλάβαινες τι πραγματικά ήταν αυτό που έβλεπες. Όμως έτσι κι αλλιώς αυτά που είδαμε είχαν πολύ ενδιαφέρον, αφού ήταν κυρίως αναπαραστάσεις με πλαστικά ομοιώματα ανθρώπων και ζώων που φορούσαν οι άνθρωποι τις αντίστοιχες φορεσιές.

DSC_0114.JPG



IMG_20240816_170620.jpg



IMG_20240816_171149.jpg



IMG_20240816_171535.jpg



IMG_20240816_172205.jpg



IMG_20240816_173128.jpg



IMG_20240816_173259.jpg



IMG_20240816_174238.jpg


Επομένη στάση που κάναμε ήταν το πολύ όμορφο Μνημείο της Ανεξαρτησίας του Πακιστάν. Ήταν πάνω σε ένα λόφο και πολύς κόσμος πήγαινε εκεί για να κάνει βόλτες να δει το μνημείο, αλλά και την πόλη που φαινόταν χαμηλά. Και εκεί περάσαμε μισή ώρα περίπου, που είχε αρκετό ενδιαφέρον, αλλά έπρεπε να συνεχίσουμε τις βόλτες μας. Να σημειώσω ότι χάνουμε πολύ χρόνο στις φωτογραφίες με τους ντόπιους. Αλλά είναι και αυτό μέσα στο πρόγραμμα.

IMG_20240816_180837.jpg


DSC_0123.JPG


IMG_20240816_181246.jpg


IMG_20240816_181257.jpg



IMG_20240816_181420.jpg


IMG_20240816_182102.jpg



IMG_20240816_182259.jpg


Επόμενη στάση ήταν το τζαμί Faisal Masjid. Πήγαμε περίπου στις 7 και ήταν η ώρα της προσευχής. Ο Asif θα προσπαθούσε να μας βάλει μέσα ακριβώς εκείνη την ώρα που οι άλλοι προσεύχονται. Είναι κάτι πολύ δύσκολο γιατί δεν σε αφήνουν να μπεις εάν δεν είσαι ομόθρησκος. Όμως για καλή μας τύχη ο ξεναγός μας είχε έναν γνωστό, ο οποίος ήταν στην είσοδο και έλεγχε τον κόσμο που έμπαινε. Αφού τον χαιρέτησε του είπε ότι θα μπούμε και εμείς μέσα μαζί του και δεν είχε αντίρρηση. Προηγουμένως είχε βάλει την γυναικεία παρέα μας για να ανέβουν στον γυναικωνίτη. Οι γυναίκες δεν επιτρέπεται αν προσεύχονται κάτω με τους άνδρες. Μετά μπήκαμε και εμείς στο κάτω μέρος του τζαμιού. Δεν γέμισε τελικά, γιατί ήταν έτσι κι αλλιώς τεράστιο, αλλά εμείς με τον Γιάννη τραβήξαμε υπέροχες φωτογραφίες, από ένα μέρος που δύσκολα μπαίνει ένας Έλληνας ή οποιοσδήποτε χριστιανός.

IMG_20240816_185156.jpg



IMG_20240816_185450.jpg


IMG_20240816_185937.jpg


Από τη στιγμή που μπήκαμε δεν μας ενόχλησε κανένας και μπορούσαμε να τραβάμε φωτογραφίες και βίντεο με το κινητό, όχι με κάτι μεγαλύτερο. Το ίδιο άλλωστε έκαναν και οι ντόπιοι. Πολλοί από τους ντόπιους φαινόταν ότι έρχονταν για πρώτη φορά στο τζαμί. Η προσευχή δεν κράτησε περισσότερο από 15 λεπτά και όταν τελείωσε ήρθε ο Asif, ο οποίος βέβαια προσευχόταν όλη αυτή την ώρα, και μας πήρε για να συνεχίσουμε τις βόλτες μας.

IMG_20240816_190540.jpg


IMG_20240816_190948.jpg



IMG_20240816_191300.jpg


IMG_20240816_191549.jpg



IMG_20240816_193140.jpg


Αν και είχε ήδη βραδιάσει, επισκεφτήκαμε άλλα δύο σημεία. Το ένα ήταν σε ένα λόφο επάνω, που πάλι ήταν μαζεμένοι εκατοντάδες, ίσως και χιλιάδες Πακιστανοί για να δουν το Ισλαμαμπάντ που ήταν φωτισμένο, αφού ήταν πλέον σκοτάδι και νύχτα. Κάναμε λοιπόν και εκεί μια μικρή στάση για να δούμε το μέρος.


IMG_20240816_200415.jpg



IMG_20240816_201223.jpg



Μετά πάλι συνεχίσαμε σε ένα άλλο σημείο, που μας είπε ο Asif ότι ήταν χωριό. Μάλλον παλιά, πριν χτιστεί η πόλη θα ήταν εκεί κάποιο χωριουδάκι και τώρα έχει πνιγεί μέσα στα κτήρια. Στο χώρο που πήγαμε συνδυάζονταν τρεις διαφορετικές θρησκείες, αφού σε ένα σημείο υπήρχε ένας μικρός (τεσσάρων αιώνων) Ινδουιστικός ναός, ένας άλλος ναός των Σιχ και φυσικά και ένα τζαμί. Όμως ήταν σκοτάδι και δεν μπορούσαμε να τα δούμε πολύ καλά όλα αυτά. Εκεί είχε και πολλά μαγαζιά για φαγητό. Μάλιστα φαίνονταν καλής ποιότητας.
IMG_20240816_203813.jpg



IMG_20240816_203932.jpg



IMG_20240816_204017.jpg



IMG_20240816_204042.jpg


Συνεχίσαμε λοιπόν για να πάμε στο ξενοδοχείο που είχαμε μείνει την προηγούμενη μέρα. Εκεί κανόνισε ο Asif να πλυθούμε λίγο, να αλλάξουμε και να ετοιμαστούμε για το ταξίδι της επιστροφής. Εκεί τους δώσαμε και ένα φιλοδώρημα.

Περίπου στις 10 το βράδυ ο Ασίφ μας πήγε στο αεροδρόμιο και μας συνόδεψε μέχρι το σημείο που δεν μπορούσε πλέον εκείνος να προχωρήσει περισσότερο. Τον αποχαιρετήσαμε όπως και τον οδηγό. Τους ευχαριστήσαμε και τους δύο και φύγαμε. Να σημειώσω ότι στο ξενοδοχείο που είχαμε μείνει το βράδυ για λίγο για να πλυθούμε, ο Ασίφ μας πήρε μία μικρή συνέντευξη και την κατέγραψε με το κινητό του. Είπε ότι θα την ανεβάσει στο google και στην ιστοσελίδα του Ιndus Ηolidays που είναι το πρακτορείο που μας έκανε το ταξίδι. Τελικά το πρακτορείο στο Tripadvisor και στο Google εμφανίζεται με το όνομα Lahore Guided Tours. Πουθενά δεν το είδα ως Ιndus Ηolidays

 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.661
Likes
13.733
Προσπαθώ, ύστερα από μήνες και πλέον, να θυμηθώ πως ξεκίνησε η ιδέα του Πακιστάν. Δεν το μπορώ.
Δεν χρειαζεται να προσπαθησω καθολου.... ηταν το 2009 οταν διαβασα εδω στο φορουμ μια ιστορια για Πακισταν απο παλιοτερο μερος και απο τοτε μου εχει καρφωθει στο μυαλο...
Ανυπομονω για την συνεχεια!!!!
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Δεν χρειαζεται να προσπαθησω καθολου.... ηταν το 2009 οταν διαβασα εδω στο φορουμ μια ιστορια για Πακισταν απο παλιοτερο μερος και απο τοτε μου εχει καρφωθει στο μυαλο...
Ανυπομονω για την συνεχεια!!!!
Κι εγώ είχα διαβάσει την ιστορία του @dbalats , και λέω: άστο δε θα πάω ποτέ!
Μετά όμως ευτυχώς το ξέχασα.
Μέσα από την ιστορία μου θα καταλάβεις ότι τελικά δεν ήταν και τόσο δύσκολο να γίνει το ταξίδι.
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.661
Likes
13.733
Κι εγώ είχα διαβάσει την ιστορία του @dbalats , και λέω: άστο δε θα πάω ποτέ!
Μετά όμως ευτυχώς το ξέχασα.
Μέσα από την ιστορία μου θα καταλάβεις ότι τελικά δεν ήταν και τόσο δύσκολο να γίνει το ταξίδι.
Του traveladdict ειχα διαβασει πρωτα και ειχε και πολλη περιπετεια...
Μην καθυστερεις λεμε!!! :haha:
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
@travelbreak ταξιδιωτικά είσαι...on fire :) Περιμένουμε τη συνέχεια!
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.953
Likes
16.674
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
σας θαυμάζω και πολύ θέλω να σας μοιάσω όταν φτάσει η ώρα !
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.968
Likes
17.262
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πακιστάν, το ταξίδι ξεκινά. Πρώτη μέρα.

Αν έλεγα σε κάποιους από τους φίλους μου ότι θα πάω στο Πακιστάν ταξίδι μόνος μου, χωρίς πρακτορείο από την Ελλάδα, θα μου έλεγαν ότι αυτό το θεωρούν πολύ επικίνδυνο. Κι όμως το τολμήσαμε και το κάναμε. Για να λέμε την αλήθεια δε θα είχαν και τόσο άδικο, αν και εμείς δεν καταλάβαμε και τόσο τους κινδύνους εκεί. Όμως υπήρχαν και τους ανακαλύπτεις ψάχνοντας στις ειδήσεις για τη χώρα. Γίνονται επεισόδια πολύ συχνά με θύματα αθώους αστυνομικούς, στρατιωτικούς και πολίτες. Δε θα το αναλύσω περισσότερο. Πριν φύγουμε είχαμε άγνοια του κινδύνου. Δεν είχαμε ψάξει στα ξένα πρακτορεία. Μόνο ό,τι ακούγαμε στις ελληνικές ειδήσεις.

Το ταξίδι ξεκίνησε την Τρίτη το μεσημέρι στις 29 Ιουλίου. Η πτήση μας ήταν στις τρεις και τέταρτο το μεσημέρι. Όλα πήγαν καλά μέχρι που μας ανακοίνωσαν ότι θα έχει το αεροπλάνο κάποια καθυστέρηση. Πηγαίναμε με την αεροπορική εταιρεία Saudi Arabia στην Jeda. Τελικά η πτήση αντί για τις τρεις και τέταρτο έφυγε περίπου στις 5. Ευτυχώς όμως είχαμε μεγάλη αναμονή στην Τζέντα, οπότε δεν είχαμε πρόβλημα. Ίσως και καλύτερα, γιατί μοιράσαμε τις αναμονές στα αεροδρόμια της Αθήνας και της Σαουδικής Αραβίας. Εκεί φτάσαμε περίπου στις 9:00 το βράδυ και η πτήση μας ήταν κάπου στις 2:00 τα ξημερώματα.

Χαζολογήσαμε λίγο στο αεροδρόμιο, αλλά δυστυχώς δεν είχε και πολύ ενδιαφέρον. Όμως τουλάχιστον εγώ που νύσταζα λίγο, κοιμήθηκα καθιστός για αρκετά λεπτά και η ώρα για μένα πέρασε σχετικά γρήγορα. Η πτήση για το Ισλαμαμπάντ διήρκησε περίπου 5 ώρες και, στην περισσότερη από αυτήν, εγώ κοιμόμουν. Έτσι στις 9:00 το πρωί έφτασα σχετικά ξεκούραστος. Όλες οι διαδικασίες και στην Σαουδική Αραβία και στο Πακιστάν για να περάσουμε τα τυπικά ήταν γρήγορες. Όμως είχαμε τεράστια αναμονή για να πάρουμε τις βαλίτσες μας. Συγκεκριμένα περιμέναμε λίγο πάνω από μία ώρα για να έρθουν όλες. Έτσι κάπου στις 10:30 βγήκαμε από το αεροδρόμιο όπου μας περίμενε ο οδηγός ενός μεγάλου βαν (Toyota Hiace) και ο Asif που θα ήταν ο ξεναγός μας.

Ο Ασίφ ήταν ένας χοντρούλης στα 40 προς 50, ο οποίος ήταν πολύ ευγενικός. Το επίσημο όνομα που έχει ως ξεναγός είναι Asif OMG Tour Guide. Καταρχήν μας περίμενε με μία ανθοδέσμη την οποία μας παρέδωσε. Μετά μας πήγε δίπλα σε ένα καφέ και μας κέρασε ένα ποτό τον καθένα. Μετά και από αυτό μας μετέφερε τα πράγματα σε ένα σημείο όπου πέρασε το Hiace για να τα βάλουμε και να μπούμε και εμείς και να ξεκινήσουμε το ταξίδι μας. Το βαν ήταν τουλάχιστο 10 θέσεων και χωρούσε άνετα και τα πράγματά μας. Μπροστά έχει θέση για τον οδηγό και τον ξεναγό μας, ενώ πίσω έχει στην πρώτη σειρά 2 θέσεις και μετά άλλες δύο σειρές από τρεις θέσεις σε κάθε μία. Έχει πιο πίσω και άλλη σειρά θέσεων, αλλά ήταν σηκωμένες για να χωράνε τα πράγματα. Ήταν αρκετά καινούργιο.
DSC_0003.JPG

Ο Ασίφ μας ρώτησε εάν θέλουμε να πάμε στο ξενοδοχείο και να ξεκουραστούμε. Εμείς όμως του είπαμε ότι δεν θέλουμε να πάμε γιατί έχουμε πει στον Shahid ότι θα μας πάει μία βόλτα πριν μας πάει στο ξενοδοχείο. Γι’ αυτό του είπαμε και μας πήγε στον σταθμό Murree Hills Station. Είναι μια περιοχή που οι Άγγλοι έχτισαν, τον 19ο αιώνα, ένα μέρος για να έχουν δροσιά λόγω του υψομέτρου του. Είχε ένα σανατόριο για τα στρατεύματά τους και σιγά σιγά έχτισαν ολόκληρη πόλη με σπίτια, εκκλησία κλπ. Ανεβήκαμε σε υψόμετρο πάνω από 2 km από δρόμους που ήταν γεμάτοι στροφές, αφού ανέβαιναν μέσα από πολλούς λόφους που ήταν καταπράσινοι. Σε πολλά σημεία βλέπαμε και σπίτια αλλά και μαγαζιά που ο κόσμος καθόταν για να φάει ή να πιει. Στο τέλος πήγαμε στον σταθμό όπου κάναμε βόλτα για πάνω από μία ώρα σε έναν πεζόδρομο που ήταν γεμάτος μαγαζιά και κόσμο. Είχαμε πια φτάσει στο κανονικό Πακιστάν με τα πολύχρωμα μαγαζιά και τον κόσμο που ήθελε να βγαίνει φωτογραφίες μαζί μας. Εμείς βέβαια δεν τους χαλούσαμε χατίρι. Η διαδρομή ήταν πολύ όμορφη και το σημείο στο οποίο πήγαμε επίσης, αλλά δεν ήτανε κάτι που θα μπορούσε να τρελάνει έναν ταξιδιώτη.
DSC_0008.JPG
DSC_0010.JPG
DSC_0016.JPG
DSC_0018.JPG

Αυτό που εντυπωσιάζει είναι ότι οι οικογένειες ανεβαίνουν εκεί έχοντας μαζί τους ένα σωρό παιδιά. Αυτό το διαπιστώσαμε και στα αεροπλάνο ερχόμενοι από την Σαουδική Αραβία στο Ισλαμαμπάντ, όπου οι περισσότεροι ταξιδιώτες είχαν μαζί τους και μερικά παιδιά. Εκείνα βέβαια έκαναν αρκετή φασαρία στο αεροπλάνο και φεύγοντας το άφησαν σαν να ήταν ένα βομβαρδισμένο τοπίο. Εμείς λοιπόν περάσαμε την ώρα μας εκεί πάνω στις λόφους κάνοντας μια βόλτα.
DSC_0020.JPG
DSC_0029.JPG
DSC_0033.JPG

Υπήρχε και εκκλησία από την εποχή των Άγγλων:
DSC_0040.JPG
DSC_0041.JPG
DSC_0043.JPG
DSC_0054.JPG

Επιστρέψαμε από κάποιους άλλους δρόμους που όμως είχαν την ίδια θέα. Δηλαδή βλέπαμε καταπράσινο τοπίο, μαγαζιά, σπίτια και ανθρώπους να κυκλοφορούν. Η οδήγηση σε αυτούς τους δρόμους θυμίζει πολύ την οδήγηση στην Ινδία, στο Βιετνάμ ή στην Σρι Λάνκα. Όλα καλά όμως αφού άμα τα συνηθίσεις σου φαίνονται φυσιολογικά. Όχι βέβαια ότι θα τολμούσα να οδηγήσω εγώ σε αυτούς τους δρόμους, που μάλιστα οδηγούν και στην αριστερή πλευρά.

Επειδή είχαμε ρωτήσει αν είναι εύκολο να βρούμε μπύρες ή κρασί, ο ξεναγός μάς πήγε στο πίσω μέρος ενός ξενοδοχείου όπου τον ήξεραν και μπορούσαμε να πάρουμε αρκετές μπύρες ή κρασί. Όμως η τιμή δεν ήταν καθόλου χαμηλή και έτσι πήραμε μονάχα τρεις μπύρες του μισού λίτρου προς 4€ την κάθε μία. Αν ήταν φθηνότερες φυσικά θα παίρναμε περισσότερες. Τώρα δεν νομίζω ότι θα βρούμε άλλες μπύρες στο ταξίδι μας και ευτυχώς έχουμε μαζί μας 1,5 λίτρο με τσικουδιά.

Στις 4 πια φτάσαμε στο ξενοδοχείο που ονομαζόταν Hillview Islamabad και ήταν αρκετά καλό, αν και νομίζω ότι είχε μόνο 3 αστέρια. Το δωμάτιο ήταν τεράστιο, αρκετά καθαρό και περιποιημένο. Ο ξεναγός με τον οδηγό έφυγαν και δώσαμε ραντεβού για την επόμενη μέρα το πρωί στις 6:30 για να φύγουμε να πάμε στη Λαχόρη. Αποδείχτηκε ότι ήμασταν και πολύ τυχεροί αφού όλο το βράδυ και την άλλη μέρα το πρωί έβρεχε στη Λαχόρη, τόσο που πνίγηκαν και μερικοί άνθρωποι.

Σχεδόν αμέσως μετά που έφυγε ο ξεναγός με τον οδηγό, εγώ με τον Γιάννη ψάξαμε για να βρούμε στη γειτονιά του ξενοδοχείου συνάλλαγμα. Πράγματι στη γειτονιά μας έχει πολλά μαγαζιά που πουλάνε διάφορα πράγματα και πολλές τράπεζες. Αρχικά δοκιμάσαμε στα atm των τραπεζών, αλλά αυτά δεν μας έδιναν χρήματα. Μετά μπήκαμε σε δύο τράπεζες στις οποίες οι υπάλληλοι μας είπαν ότι δεν δίνουν συνάλλαγμα. Μάλιστα μας ενημέρωσαν ότι θα πρέπει να πάμε να βρούμε μαγαζιά για συνάλλαγμα στην περιοχή που ονομάζεται Βlue Αrea και βρίσκεται 2 χιλιόμετρα από το ξενοδοχείο μας. Η ζέστη όμως ήταν τρομερή και δεν είχαμε καμία διάθεση να περπατήσουμε τόση απόσταση. Πάνω στο βουνό που είχαμε πάει το μεσημέρι η κατάσταση ήταν καλύτερη, δηλαδή η θερμοκρασία ήταν γύρω στους 26 με 28 βαθμούς Κελσίου. Γυρίσαμε λοιπόν χωρίς κανένα αποτέλεσμα στο ξενοδοχείο και αναγκαστήκαμε να κάνουμε συνάλλαγμα στη ρεσεψιόν όπου μας άλλαξαν το κάθε ευρώ με 290 ρουπίες. Ήταν σχετικά λίγες αλλά δεν πειράζει. Χάσαμε 10 ρουπίες στο κάθε ευρώ.

Μετά ο Γιάννης πήγε να ξεκουραστεί στο δωμάτιό του και εγώ με την Ντίνα βγήκαμε να περπατήσουμε στους δρόμους. Βέβαια όταν η θερμοκρασία είναι 35 βαθμούς και η υγρασία 90%, αυτό δεν είναι και τόσο καλή ιδέα. Όμως το να κλειστούμε και μέσα στο δωμάτιο όλο το απόγευμα, είναι ακόμα χειρότερη ιδέα. Περπατούσαμε περίπου δύο ώρες στην πόλη χωρίς να δούμε κάτι που να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η πόλη όντως θα μπορούσε να είναι όμορφη αλλά μάλλον γενικά ο κόσμος δεν προτιμά να μένει σε αυτήν. Είδαμε σχετικά λίγες κατοικίες. Έχει πολύ πράσινο, αλλά έτσι είναι και όλη η γύρω περιοχή, όπως είδαμε και με το αυτοκίνητο στις μετακινήσεις της ημέρας. Όμως από τη μία δεν είναι και τόσο καθαρά στους δρόμους και από την άλλη τα πάρκα δεν προσφέρονται και τόσο για βόλτα. Κυκλοφορούν αρκετά αυτοκίνητα και λίγες μοτοσυκλέτες.
DSC_0071.JPG
DSC_0077.JPG
DSC_0082.JPG
DSC_0089.JPG

Σε πολλά σημεία βλέπεις αστυνομικούς να κυκλοφορούν ή να είναι σταματημένοι έξω από κάποια κτίρια. Έτσι μπορώ να πω ότι νιώθει κάποιος τελείως ασφαλής σε τούτη την πόλη. Περίπου στις 7 γυρίσαμε στο δωμάτιο και εγώ ήμουν τελείως μούσκεμα από τον ιδρώτα. Άλλαξα στα γρήγορα γιατί είχαμε ραντεβού με τους φίλους μας να πάμε για φαγητό. Η περιοχή έχει πολλά μαγαζιά αλλά μάλλον διαλέξαμε εκείνα τα οποία δεν ήταν και τόσο καλά. Καταλήξαμε σε ένα το οποίο είχε μοσχαρίσιο κεμπάπ και κοτόπουλο και όλα αυτά τα έφτιαχνε στα κάρβουνα. Πληρώσαμε όλοι μαζί 8€, έχοντας φάει πέντε κεμπάπ μία μερίδα κοτόπουλο κι άλλο ένα σουβλάκι κοτόπουλο, ένα μεγάλο μπουκάλι νερό και δύο αναψυκτικά. Από τιμή δηλαδή ήταν πολύ καλά.

Επιστρέψαμε στο δωμάτιο περίπου στις 9:00 για να κάνουμε τα μπάνια μας και να ξεκουραστούμε νωρίς, αφού την επόμενη μέρα είχαμε πολύ πρωινό ξύπνημα. Έχουμε πρωινό στις 6:00 και 6:30 έχουμε αναχώρηση. Το κακό είναι ότι δεν είχαμε κάνει αρκετό συνάλλαγμα γιατί περιμέναμε να βρούμε καλύτερη ισοτιμία κάπου αλλού και δεν βρήκαμε ντόπια κάρτα sim. Το καλό όμως είναι ότι μέσα στο αυτοκίνητο που μας μετέφερε με κάποιο τρόπο έκανε ο Ασίφ hotspot και είχαμε internet. Όμως το internet είχε πολύ συχνές διακοπές και το ίδιο συνέβαινε συχνά και στα δωμάτια των ξενοδοχείων.
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.356
Likes
7.035
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Δεν μας αφήνεις να πάρουμε ανάσα από τη μια ιστορία στην άλλη! Να είστε καλά και να συνεχίσετε να ταξιδεύετε μ' αυτούς τους ρυθμούς.
Τα τελευταία χρόνια (έχω πάρει και τη σύνταξή μου βέβαια) κάνουμε κάποια μακρινά που μας λείπουν. Αλλά να ξέρεις ότι η Ντίνα είναι αυτή που με παροτρύνει.
Θέλω σύνταξη τώρα! :haha:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
34.009
Μηνύματα
923.720
Μέλη
39.726
Νεότερο μέλος
Christos Rev

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom