Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.096
- Likes
- 24.234
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 07 Ιουλίου 2019 – Άφιξη, Hvalfjordur, Glymur, Reykholt, Hraunfossar, Borgarnes, Snorrastadabuid camping
- 08 Ιουλίου 2019 (part 1) – Snaefellsnes Peninsula
- 08 Ιουλίου 2019 (part 2) – Snaefellsnes Peninsula, Budardalur camping
- 09 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 09 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, þingeyri camping
- 10 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 10 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, Saeberg camping
- 11 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vatnsnes peninsula, Glaumbær Farm & Museum
- 11 Ιουλίου 2019 (part 2) – Trollaskagi peninsula, Aldeyarfoss, Godafoss camping
- 12 Ιουλίου 2019 (part 1) – Husavik, Ásbyrgi Canyon, Dettifoss
- 12 Ιουλίου 2019 (part 2) – Myvatn Natural Baths, Krafla Lava Fields, Namafjall, Grjotagja Cave, Hverfjall Crater, Dimmuborgir, Skutustadagigar, Godafoss camping
- 13 Ιουλίου 2019 (part 1) – Godafoss, Hverir, The dream of Askja, Modhrudalur
- 13 Ιουλίου 2019 (part 2) – Egilsstadir, Lagarfljot Lake, Hengifoss, Snaefell, Hengifoss Guesthouse camping
- 14 Ιουλίου 2019 (part 1) – Eastfjords
- 14 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eastfjords, Vestrahorn Mountain, Hofn camping
- 15 Ιουλίου 2019 (part 1) – Hoffellsjokull, Heinaberg Area, Thórbergur Center, Jokulsarlon Lake, Diamond Βeach, Fjallsarlon Lake
- 15 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hof, Skaftafell National Park, Skeidararsandur, Klaustur camping
- 16 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kirkjubaejarklaustur, Lakagigar
- 16 Ιουλίου 2019 (part 2) – Lakagigar, Fjadrargljufur, Eldgjá, Vik camping
- 17 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vik, Reynisfjara, Dyrholaey, Solheimajokull, Skogar Museum & Skogafoss
- 17 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eyjafjallajokull Visitor Center, Seljalandsfoss, Hekla, Landmannalaugar camping
- 18 Ιουλίου 2019 (part 1) – Landmannalaugar, Haifoss, Gjain, Stong
- 18 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hjalparfoss, Gullfoss, Langjokull Glacier, Great Geyser, Faxi falls, Reykholti camping
- 19 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kerid Crater, Þingvellir National Park
- 19 Ιουλίου 2019 – Þingvellir National Park, Reykjavik camping
- 20 Ιουλίου 2019 – Reykjavik, Αναχώρηση
- Οικονομικός απολογισμός ταξιδιού & Επίλογος
11 Ιουλίου 2019 (part 2) – Trollaskagi peninsula, Aldeyarfoss, Godafoss camping
Saudarkrokur
Είχε μεσημεριάσει πλέον και τα στομάχια μας διαμαρτύρονταν. Συνεχίσαμε βόρεια στον 75, γιατί είχαμε σκοπό να διασχίσουμε τη χερσόνησο Trollaskagi. Ψάχναμε ένα μέρος, χωρίς βαβούρα, για να μαγειρέψουμε, να φάμε και να ξεκουραστούμε. Φτάσαμε στη πόλη Saudarkrokur, χωρίς να σταματήσουμε και συνεχίσαμε κατά μήκος της ακτής με κατεύθυνση ανατολικά, περνώντας από τις γέφυρες που υπάρχουν στις εκβολές του ποταμού Héraðsvötn. Ο δρόμος άρχισε να γίνεται ανηφορικός και μετά από λίγα λεπτά συναντήσαμε ένα μνημείο με ανοιχτό χώρο και πανοραμική θέα. Ήταν ότι πρέπει για στάση και φαγητό!
Το μνημείο ήταν του "βαρκάρη" Jon Osmann. Πριν κατασκευαστούν οι γέφυρες, ο κόσμος περνούσε με φέρυ απέναντι. Ο Jon Osmann ήταν για πολλά χρόνια οδηγός φέρυ και υπεύθυνος του πορθμείου στη περιοχή. Παρέα λοιπόν με τον Jon μαγειρέψαμε, φάγαμε, ξεκουραστήκαμε και φωτογραφηθήκαμε!
Hofsos
Συνεχίσαμε βόρεια στον 76. Είχαμε μπει πλέον στη χερσόνησο Trollaskagi. Χαζεύαμε γύρω μας τα τοπία και τις χιονισμένες κορυφές. Όταν φτάσαμε στο Hofsos κάναμε μία ολιγόλεπτη στάση για ξεμούδιασμα και φωτογραφίες και συνεχίσαμε.
Siglufjordur
Καθώς ανεβαίναμε όλο και πιο βόρεια τα τοπία ήταν πιο όμορφα, με απόκρημνες ακτές, τούνελ και πιο πολύ χιόνι στα βουνά. Ξεχάσαμε τελείως ότι ήταν Ιούλιος μήνας…
Όταν φτάσαμε στο Siglufjordur υπήρχε κινητικότητα. Βρήκαμε το πάρκινγκ δίπλα στο λιμάνι, αφήσαμε το αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας.
Το Siglufjordur είναι μια μικρή αλιευτική πόλη και η βορειότερη πόλη της χώρας. Βρίσκεται σε ένα στενό φιόρδ στο βόρειο άκρο της χερσονήσου Trollaskagi. Από το 1900 εδώ αλιεύονταν καρχαρίες και ρέγγες. Η περιοχή γύρω από τη πόλη έχει εκπληκτική φυσική ομορφιά. Εδώ υπάρχουν εστιατόρια, γκαλερί, γραφεία τουρισμού και εργαστήρια. Η πόλη μπορεί να αποτελέσει σταθμός ανεφοδιασμού και διαμονής, με πολλές δραστηριότητες τριγύρω.
Αν δεν έπρεπε να συνεχίσουμε, άνετα έμενα εδώ για διανυκτέρευση! Η πόλη ήταν πολύ όμορφη, με κινητικότητα και είχε νυχτερινή ζωή! Ένα μπαρ που συναντήσαμε έπαιζε μουσική στη διαπασών (!), παρόλο που δεν ήταν αργά (19:00 περίπου) και είχε μαύρες κουρτίνες στα παράθυρα για να μην μπαίνει το φως μέσα….Πολύ θα γούσταρα "ξενύχτι" και μπύρα, αλλά…
Ólafsfjörður
Με μισή καρδιά φύγαμε από τη το Siglufjordur, περάσαμε το επόμενο τούνελ και μέσα από πανέμορφα τοπία φτάσαμε στο Ólafsfjörður. Δεν σταματήσαμε παρα μόνο για δυο-τρείς φωτογραφίες.
Dalvik
Συνέχεια της διαδρομής μας κατά μήκος της πανέμορφης αυτής χερσονήσου, μέσα από τούνελ και τοπία χαμένα μέσα στην ομίχλη…
Το Dalvík είναι μία όμορφη μικρή πόλη στα ανατολικά της χερσονήσου Trollaskagi. Από εδώ μπορεί κάποιος να πάρει το καράβι που εξυπηρετεί το νησί Grímsey, το βορειότερο οικισμό της Ισλανδίας, ο οποίος βρίσκεται εντός Αρκτικού Κύκλου!
Το λιμάνι του Dalvík είναι ένα μεγάλο αλιευτικό και εμπορικό λιμάνι. Επίσης η πόλη έχει λαογραφικό μουσείο και αρκετά γραφεία που οργανώνουν τουρ για διάφορες δραστηριότητες, όπως η παρατήρηση φαλαινών.
Akureyri
Κατά την διαδρομή μας προς το Akureyri κουβεντιάζαμε για το πώς θα κινηθούμε το υπόλοιπο της ημέρας μας (η ώρα είχε πάει 21:00 παρά). Στην αρχή λέγαμε να διανυκτερεύσουμε στο Akureyri αλλά το απορρίψαμε γιατί θα ήμασταν μακριά από το Husavik και είχαμε κλείσει τουρ για παρακολούθηση φαλαινών την άλλη μέρα το πρωί, οπότε αν μέναμε στο Akureyri θα έπρεπε να σηκωθούμε πολύ πιο νωρίς το πρωί. Επίσης ήταν πολύ νωρίς για σήμερα και θέλαμε να συνεχίσουμε για να δούμε και άλλα πράγματα…γιατί οι μπαταρίες μας δεν είχαν ξελιγωθεί ακόμα! Έτσι όπως είχα μελετήσει το Akureyri θέλαμε ένα 6ωρο-8ωρο για να το δούμε και μάλιστα να ξεκινήσουμε πρωί, για να δούμε τα σημεία ενδιαφέροντος που έχει, να φάμε, να περπατήσουμε κτλ. Το Akureyri αξίζει το χρόνο του πιστεύω! Στις 21:00 το βράδυ (λέμε τώρα) τι να δούμε;…Έτσι αποφασίσαμε να επισκεφτούμε ένα ακόμα θαύμα της ισλανδικής φύσης…βλέπαμε και τα όμορφα τοπία γύρω μας κατά τη διαδρομή, ε, δεν ήθελε και πολύ για να συνεχίσουμε!...
Μπήκαμε στο Akureyri για λίγο, το οποίο μας υποδέχτηκε με πολύ αγάπη
, και συνεχίσαμε.....
Μετά το Akureyri για να συνεχίσει κάποιος στον ring road θα πρέπει να διασχίσει το μοναδικό τούνελ της χώρας που έχει διόδια. Η διάσχιση των τούνελ στην Ισλανδία είναι δωρεάν εκτός από ένα, το Vaðlaheiði Tunnel . Τα διόδια τα πληρώνεις μόνο on line από την σχετική ηλεκτρονική σελίδα και πρέπει να πληρωθούν σε διάστημα 3 ωρών πριν ή μετά την διάσχιση του, αλλιώς υπάρχει πρόστιμο. Εμείς επιλέξαμε να μην τα πληρώσουμε και να κάνουμε έναν μικρό κύκλο. Από το Akureyri, φτάνοντας στο τούνελ, υπάρχει ένας κυκλικός κόμβος. Εκεί βγήκαμε στον 83, μετά στρίψαμε δεξιά στον 84 μέχρι να ξαναβρούμε τον ring road.
Για το παραπάνω τούνελ ενημερωθήκαμε από την εταιρεία ενοικίασης του campervan, οι οποίοι μας έδωσαν τις οδηγίες αυτές:
Κάνοντας αυτή τη διαδρομή είχαμε μία πολύ όμορφη πανοραμική θέα του Akureyri!
Aldeyarfoss
Βγαίνοντας πάλι στον ring road στρίψαμε δεξιά στον 844, ο οποίος μέχρι ένα σημείο είναι ασφαλτοστρωμένος και μετά γίνεται χωματόδρομος και αρκετά καλός. Κατά τη διαδρομή αυτή έριχνε ένα σπαστικό ψιλόβροχο, αλλά όχι κάτι το ιδιαίτερο. Έβρεχε δεν έβρεχε εμείς το χαβά μας! Κινούμασταν κατά μήκος του ποταμού Skjálfandafljót και στο δρόμο μας συναντήσαμε κάποιες φάρμες και τριγύρω βλέπαμε ακόμα και δέντρα σε διάφορα σημεία!
Φτάσαμε κάποια στιγμή σε μία γέφυρα, περάσαμε απέναντι στο ποτάμι και συνεχίσαμε κατά μήκος του στον 842. Οι φάρμες συνέχιζαν να κάνουν την παρουσία τους και φυσικά δεν νοείται φάρμα χωρίς προβατάκια!!! Ε ναι, κυνήγησα και προβατάκια, τι να κάνω, έχω και αδυναμίες…
Δίπλα από μία φάρμα, στην οποία ένας κύριος μάζευε τα προβατάκια του με το αυτοκίνητο του κορνάροντας τα (το είδα και αυτό στη ζωή μου…), υπήρχε μία πολύ κατατοπιστική πινακίδα για τον καταρράκτη. Την ακολουθήσαμε φυσικά, σε έναν λιγότερο καλό χωματόδρομο, περνώντας από μία σιδερένια πόρτα, που αρχικά μας έκλεινε το δρόμο, αλλά την παραμερίσαμε, περάσαμε και συνεχίσαμε. Από εκεί και μετά τέρμα οι φάρμες, τέρμα και η βλάστηση. Το τοπίο έγινε σεληνιακό…
Φτάσαμε σε ένα χώρο πάρκινγκ με τουαλέτες. Σταματήσαμε, αφήσαμε το αυτοκίνητο και συνεχίσαμε με τα πόδια…
Στην αρχή ακούγαμε έναν αμυδρό θόρυβο από πτώση νερού, αλλά καθώς κατεβαίναμε γινόταν δυνατότερος. Το τοπίο τριγύρω είχε καταγωγή από άλλον πλανήτη…
Ο Aldeyarfoss είναι ένας από τους ομορφότερους καταρράκτες στην Ισλανδία και βρίσκεται στα βόρεια υψίπεδα του ποταμού Skjálfandafljót. Το ύψος του είναι 20μ. και κατά την πτώση του καταλήγει σε μια όμορφη οβάλ λίμνη, τα νερά της οποίας συνεχίζουν να ρέουν σε μία υπέροχη ηφαιστειογενή κοιλάδα. Στο σημείο της πτώσης και για αρκετά μέτρα δεξιά και αριστερά από τον καταρράκτη υπάρχουν στήλες βασάλτη που δημιουργούν πανέμορφους σχηματισμούς, που δείχνουν τι μπορεί να φτιάξει η φύση όταν έχει τρελά κέφια!!! Είχα εκστασιαστεί με αυτό που έβλεπα…και καλύτερα να μην πω πως τον χαρακτήρισα τον καταρράκτη όταν τον είδα, γιατί θα παρεξηγηθώ…
…μέχρι εκείνη την στιγμή ήταν ο καλύτερος καταρράκτης που είχα δει στη χώρα, άνετα είχε επισκιάσει τον Dynjandi που είχε τα πρωτεία μέχρι εκείνη τη στιγμή και πλέον, μετά το πέρας του ταξιδιού, μόνο ένας άλλος καταρράκτης μπόρεσε να τον ξεπεράσει…αλλά αυτό θα φανεί στη συνέχεια του ταξιδιού.
Οι στήλες βασάλτη που είδαμε στον Aldeyarfoss, λόγω των σχηματισμών τους, του χρώματός τους (κίτρινες και κόκκινες αποχρώσεις που δημιουργούνται από το θείο και το σίδηρο που αναδύονται κατά την ηφαιστειακή έκρηξη) και λόγω της ποσότητας τους, ξεπερνούσαν ότι είχαμε δει σε βασάλτη στη χώρα μέχρι εκείνη τη στιγμή και μπορώ να πω πλέον και ότι άλλο θα βλέπαμε μετά! Τύφλα να ‘χει το Gerðuberg και ο Svartifoss….
Στη περιοχή μείναμε παραπάνω από μισή ώρα, περπατώντας τριγύρω και βγάζοντας φωτογραφίες! Άλλωστε μετά θα πηγαίναμε για ύπνο στο πάρκινγκ του πιο δημοφιλούς καταρράκτη του ποταμού Skjálfandafljót, που κλέβει τα πρωτεία από τον Aldeyarfoss, λόγω της πιο προσιτής τοποθεσίας και της ιστορίας του!....
Godafoss campsite
Πήραμε το δρόμο του γυρισμού και λίγο πριν βγούμε στον ring road στρίψαμε αριστερά και φτάσαμε στον καταρράκτη Godafoss. Το σημείο που βρίσκεται το κάμπινγκ απέχει 200μ απο τον καταρράκτη και δεν είναι ορατός από εκεί, αλλά εκείνη την ώρα δεν είχαμε άλλο κουράγιο να περπατήσουμε ούτε 200μ και να απολαύσουμε μόνοι μας έναν από τους πιο γνωστούς καταρράκτες της χώρας.…zzzzzz
Η σημερινή διαδρομή μας φαίνεται παρακάτω:
Saudarkrokur
Είχε μεσημεριάσει πλέον και τα στομάχια μας διαμαρτύρονταν. Συνεχίσαμε βόρεια στον 75, γιατί είχαμε σκοπό να διασχίσουμε τη χερσόνησο Trollaskagi. Ψάχναμε ένα μέρος, χωρίς βαβούρα, για να μαγειρέψουμε, να φάμε και να ξεκουραστούμε. Φτάσαμε στη πόλη Saudarkrokur, χωρίς να σταματήσουμε και συνεχίσαμε κατά μήκος της ακτής με κατεύθυνση ανατολικά, περνώντας από τις γέφυρες που υπάρχουν στις εκβολές του ποταμού Héraðsvötn. Ο δρόμος άρχισε να γίνεται ανηφορικός και μετά από λίγα λεπτά συναντήσαμε ένα μνημείο με ανοιχτό χώρο και πανοραμική θέα. Ήταν ότι πρέπει για στάση και φαγητό!

Το μνημείο ήταν του "βαρκάρη" Jon Osmann. Πριν κατασκευαστούν οι γέφυρες, ο κόσμος περνούσε με φέρυ απέναντι. Ο Jon Osmann ήταν για πολλά χρόνια οδηγός φέρυ και υπεύθυνος του πορθμείου στη περιοχή. Παρέα λοιπόν με τον Jon μαγειρέψαμε, φάγαμε, ξεκουραστήκαμε και φωτογραφηθήκαμε!

Hofsos
Συνεχίσαμε βόρεια στον 76. Είχαμε μπει πλέον στη χερσόνησο Trollaskagi. Χαζεύαμε γύρω μας τα τοπία και τις χιονισμένες κορυφές. Όταν φτάσαμε στο Hofsos κάναμε μία ολιγόλεπτη στάση για ξεμούδιασμα και φωτογραφίες και συνεχίσαμε.




Siglufjordur
Καθώς ανεβαίναμε όλο και πιο βόρεια τα τοπία ήταν πιο όμορφα, με απόκρημνες ακτές, τούνελ και πιο πολύ χιόνι στα βουνά. Ξεχάσαμε τελείως ότι ήταν Ιούλιος μήνας…





Όταν φτάσαμε στο Siglufjordur υπήρχε κινητικότητα. Βρήκαμε το πάρκινγκ δίπλα στο λιμάνι, αφήσαμε το αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας.





Το Siglufjordur είναι μια μικρή αλιευτική πόλη και η βορειότερη πόλη της χώρας. Βρίσκεται σε ένα στενό φιόρδ στο βόρειο άκρο της χερσονήσου Trollaskagi. Από το 1900 εδώ αλιεύονταν καρχαρίες και ρέγγες. Η περιοχή γύρω από τη πόλη έχει εκπληκτική φυσική ομορφιά. Εδώ υπάρχουν εστιατόρια, γκαλερί, γραφεία τουρισμού και εργαστήρια. Η πόλη μπορεί να αποτελέσει σταθμός ανεφοδιασμού και διαμονής, με πολλές δραστηριότητες τριγύρω.




Αν δεν έπρεπε να συνεχίσουμε, άνετα έμενα εδώ για διανυκτέρευση! Η πόλη ήταν πολύ όμορφη, με κινητικότητα και είχε νυχτερινή ζωή! Ένα μπαρ που συναντήσαμε έπαιζε μουσική στη διαπασών (!), παρόλο που δεν ήταν αργά (19:00 περίπου) και είχε μαύρες κουρτίνες στα παράθυρα για να μην μπαίνει το φως μέσα….Πολύ θα γούσταρα "ξενύχτι" και μπύρα, αλλά…
Ólafsfjörður
Με μισή καρδιά φύγαμε από τη το Siglufjordur, περάσαμε το επόμενο τούνελ και μέσα από πανέμορφα τοπία φτάσαμε στο Ólafsfjörður. Δεν σταματήσαμε παρα μόνο για δυο-τρείς φωτογραφίες.






Dalvik
Συνέχεια της διαδρομής μας κατά μήκος της πανέμορφης αυτής χερσονήσου, μέσα από τούνελ και τοπία χαμένα μέσα στην ομίχλη…



Το Dalvík είναι μία όμορφη μικρή πόλη στα ανατολικά της χερσονήσου Trollaskagi. Από εδώ μπορεί κάποιος να πάρει το καράβι που εξυπηρετεί το νησί Grímsey, το βορειότερο οικισμό της Ισλανδίας, ο οποίος βρίσκεται εντός Αρκτικού Κύκλου!



Το λιμάνι του Dalvík είναι ένα μεγάλο αλιευτικό και εμπορικό λιμάνι. Επίσης η πόλη έχει λαογραφικό μουσείο και αρκετά γραφεία που οργανώνουν τουρ για διάφορες δραστηριότητες, όπως η παρατήρηση φαλαινών.
Akureyri
Κατά την διαδρομή μας προς το Akureyri κουβεντιάζαμε για το πώς θα κινηθούμε το υπόλοιπο της ημέρας μας (η ώρα είχε πάει 21:00 παρά). Στην αρχή λέγαμε να διανυκτερεύσουμε στο Akureyri αλλά το απορρίψαμε γιατί θα ήμασταν μακριά από το Husavik και είχαμε κλείσει τουρ για παρακολούθηση φαλαινών την άλλη μέρα το πρωί, οπότε αν μέναμε στο Akureyri θα έπρεπε να σηκωθούμε πολύ πιο νωρίς το πρωί. Επίσης ήταν πολύ νωρίς για σήμερα και θέλαμε να συνεχίσουμε για να δούμε και άλλα πράγματα…γιατί οι μπαταρίες μας δεν είχαν ξελιγωθεί ακόμα! Έτσι όπως είχα μελετήσει το Akureyri θέλαμε ένα 6ωρο-8ωρο για να το δούμε και μάλιστα να ξεκινήσουμε πρωί, για να δούμε τα σημεία ενδιαφέροντος που έχει, να φάμε, να περπατήσουμε κτλ. Το Akureyri αξίζει το χρόνο του πιστεύω! Στις 21:00 το βράδυ (λέμε τώρα) τι να δούμε;…Έτσι αποφασίσαμε να επισκεφτούμε ένα ακόμα θαύμα της ισλανδικής φύσης…βλέπαμε και τα όμορφα τοπία γύρω μας κατά τη διαδρομή, ε, δεν ήθελε και πολύ για να συνεχίσουμε!...

Μπήκαμε στο Akureyri για λίγο, το οποίο μας υποδέχτηκε με πολύ αγάπη


Μετά το Akureyri για να συνεχίσει κάποιος στον ring road θα πρέπει να διασχίσει το μοναδικό τούνελ της χώρας που έχει διόδια. Η διάσχιση των τούνελ στην Ισλανδία είναι δωρεάν εκτός από ένα, το Vaðlaheiði Tunnel . Τα διόδια τα πληρώνεις μόνο on line από την σχετική ηλεκτρονική σελίδα και πρέπει να πληρωθούν σε διάστημα 3 ωρών πριν ή μετά την διάσχιση του, αλλιώς υπάρχει πρόστιμο. Εμείς επιλέξαμε να μην τα πληρώσουμε και να κάνουμε έναν μικρό κύκλο. Από το Akureyri, φτάνοντας στο τούνελ, υπάρχει ένας κυκλικός κόμβος. Εκεί βγήκαμε στον 83, μετά στρίψαμε δεξιά στον 84 μέχρι να ξαναβρούμε τον ring road.
Για το παραπάνω τούνελ ενημερωθήκαμε από την εταιρεία ενοικίασης του campervan, οι οποίοι μας έδωσαν τις οδηγίες αυτές:

Κάνοντας αυτή τη διαδρομή είχαμε μία πολύ όμορφη πανοραμική θέα του Akureyri!

Aldeyarfoss
Βγαίνοντας πάλι στον ring road στρίψαμε δεξιά στον 844, ο οποίος μέχρι ένα σημείο είναι ασφαλτοστρωμένος και μετά γίνεται χωματόδρομος και αρκετά καλός. Κατά τη διαδρομή αυτή έριχνε ένα σπαστικό ψιλόβροχο, αλλά όχι κάτι το ιδιαίτερο. Έβρεχε δεν έβρεχε εμείς το χαβά μας! Κινούμασταν κατά μήκος του ποταμού Skjálfandafljót και στο δρόμο μας συναντήσαμε κάποιες φάρμες και τριγύρω βλέπαμε ακόμα και δέντρα σε διάφορα σημεία!



Φτάσαμε κάποια στιγμή σε μία γέφυρα, περάσαμε απέναντι στο ποτάμι και συνεχίσαμε κατά μήκος του στον 842. Οι φάρμες συνέχιζαν να κάνουν την παρουσία τους και φυσικά δεν νοείται φάρμα χωρίς προβατάκια!!! Ε ναι, κυνήγησα και προβατάκια, τι να κάνω, έχω και αδυναμίες…





Δίπλα από μία φάρμα, στην οποία ένας κύριος μάζευε τα προβατάκια του με το αυτοκίνητο του κορνάροντας τα (το είδα και αυτό στη ζωή μου…), υπήρχε μία πολύ κατατοπιστική πινακίδα για τον καταρράκτη. Την ακολουθήσαμε φυσικά, σε έναν λιγότερο καλό χωματόδρομο, περνώντας από μία σιδερένια πόρτα, που αρχικά μας έκλεινε το δρόμο, αλλά την παραμερίσαμε, περάσαμε και συνεχίσαμε. Από εκεί και μετά τέρμα οι φάρμες, τέρμα και η βλάστηση. Το τοπίο έγινε σεληνιακό…



Φτάσαμε σε ένα χώρο πάρκινγκ με τουαλέτες. Σταματήσαμε, αφήσαμε το αυτοκίνητο και συνεχίσαμε με τα πόδια…

Στην αρχή ακούγαμε έναν αμυδρό θόρυβο από πτώση νερού, αλλά καθώς κατεβαίναμε γινόταν δυνατότερος. Το τοπίο τριγύρω είχε καταγωγή από άλλον πλανήτη…


Ο Aldeyarfoss είναι ένας από τους ομορφότερους καταρράκτες στην Ισλανδία και βρίσκεται στα βόρεια υψίπεδα του ποταμού Skjálfandafljót. Το ύψος του είναι 20μ. και κατά την πτώση του καταλήγει σε μια όμορφη οβάλ λίμνη, τα νερά της οποίας συνεχίζουν να ρέουν σε μία υπέροχη ηφαιστειογενή κοιλάδα. Στο σημείο της πτώσης και για αρκετά μέτρα δεξιά και αριστερά από τον καταρράκτη υπάρχουν στήλες βασάλτη που δημιουργούν πανέμορφους σχηματισμούς, που δείχνουν τι μπορεί να φτιάξει η φύση όταν έχει τρελά κέφια!!! Είχα εκστασιαστεί με αυτό που έβλεπα…και καλύτερα να μην πω πως τον χαρακτήρισα τον καταρράκτη όταν τον είδα, γιατί θα παρεξηγηθώ…

…μέχρι εκείνη την στιγμή ήταν ο καλύτερος καταρράκτης που είχα δει στη χώρα, άνετα είχε επισκιάσει τον Dynjandi που είχε τα πρωτεία μέχρι εκείνη τη στιγμή και πλέον, μετά το πέρας του ταξιδιού, μόνο ένας άλλος καταρράκτης μπόρεσε να τον ξεπεράσει…αλλά αυτό θα φανεί στη συνέχεια του ταξιδιού.




Οι στήλες βασάλτη που είδαμε στον Aldeyarfoss, λόγω των σχηματισμών τους, του χρώματός τους (κίτρινες και κόκκινες αποχρώσεις που δημιουργούνται από το θείο και το σίδηρο που αναδύονται κατά την ηφαιστειακή έκρηξη) και λόγω της ποσότητας τους, ξεπερνούσαν ότι είχαμε δει σε βασάλτη στη χώρα μέχρι εκείνη τη στιγμή και μπορώ να πω πλέον και ότι άλλο θα βλέπαμε μετά! Τύφλα να ‘χει το Gerðuberg και ο Svartifoss….


Στη περιοχή μείναμε παραπάνω από μισή ώρα, περπατώντας τριγύρω και βγάζοντας φωτογραφίες! Άλλωστε μετά θα πηγαίναμε για ύπνο στο πάρκινγκ του πιο δημοφιλούς καταρράκτη του ποταμού Skjálfandafljót, που κλέβει τα πρωτεία από τον Aldeyarfoss, λόγω της πιο προσιτής τοποθεσίας και της ιστορίας του!....
Godafoss campsite
Πήραμε το δρόμο του γυρισμού και λίγο πριν βγούμε στον ring road στρίψαμε αριστερά και φτάσαμε στον καταρράκτη Godafoss. Το σημείο που βρίσκεται το κάμπινγκ απέχει 200μ απο τον καταρράκτη και δεν είναι ορατός από εκεί, αλλά εκείνη την ώρα δεν είχαμε άλλο κουράγιο να περπατήσουμε ούτε 200μ και να απολαύσουμε μόνοι μας έναν από τους πιο γνωστούς καταρράκτες της χώρας.…zzzzzz
Η σημερινή διαδρομή μας φαίνεται παρακάτω:

Last edited: